ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאמץ כדי ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5. מצילים אחרים, שיש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.

מצילים אחרים, שיש להם ניסיון בטיפול בהלם קרב על פי הגישה הארגונית הנהוגה בצה"ל, יוכלו לעשות שימוש בניסיונם זה. גם כאן רק באותם מקרים שהם מגלים היענות מצד המתאבד לשתף פעולה עם גישה כזאת. זוהי גישה סמכותית המדגישה את הבלבול וחוסר האוריינטציה של המתאבד ולכן מארגנת את המצב עבורו. מציל מן הסוג הזה הוא קלינט איסטווד בסרט "הארי המזוהם". לגישה הזאת הוא מוסיף גם גישה מתגרה ופרובוקטיבית כלפי המתאבד שספק אם יהיו עוד מצילים שיעזו להשתמש בה.

עקרונות כלליים לבניית הטקסט

מתוך הגישה הכללית נובעים כמה עקרונות לבניית הטקסט הספציפי עבור המתאבד המסוים:

1) השגת מירב האינפורמציה: ידיעת עובדות בסיסיות שאותן ניתן להשיג במהירות מן המזעיקים יכולה לעזור מאוד למציל בבניית הטקסט שלו. (אם האיש רוצה להתאבד בגלל אהבה נכזבת אין טעם לדבר אתו על כישלון בקורס קצינים). מצד שני ברור שהפסד זמן עלול להיות קריטי. ולכן יש לקצר ככל האפשר את הפרק הזה. אך לעתים יש זמן שניתן לנצלו (כמו למשל בפרק ההליכה בין מכוניתו של המציל למקום האירוע. כדאי לשאול: 1) מה שמו של המתאבד. 2) הסיבה שבגללה הוא רוצה להתאבד. 3) האם זו הפעם הראשונה שהוא נמצא במצב זה. 4) דברים שאמר כבר בתוך המצב הנוכחי. 5) אנשים נוספים שאפשר להזעיק (קרובים, חבֵר / ה) כדי לעזור בהצלתו.

אפשרות נוספת: להתנות עם המזעיק (ממונה, מפקד, חבר קרוב) שיהיה בקרבת המציל וייתן תשובות אינפורמטיביות לשאלותיו של המציל המופנות אל המתאבד. כך יוכל המציל להגדיל את טווח הזמן בו הוא יכול לקבל מידע על המתאבד.

2) מודולריות: גם המחברים אינם מתייחסים לטקסט שלהם כתורה למשה מסיני, אך הם נותנים טקסט בעל רצף אחד. חשוב שהמציל ידע שיכולים להיות רצפים רבים המשתנים על פי נתוני הרקע, תגובות המתאבד ומה שמתרחש בזירת האירוע.

3) Pacing and Leading: הרעיון של המחברים להתחיל בהזדהות ולעבור לעימות הוא וריאציה של רעיון העקיבה וההובלה הרווח בהיפנותרפיה. אחד מיתרונותיו של רעיון זה הוא המעבר העדין והבלתי מורגש כמעט בין עקיבה והובלה. המציל יכול לעשות בו שימוש גם בסיטואציה זו. המעברים בין הבנת המתאבד להנאתו מהגשמת כוונתו צריכים להיות חלקים ולהופיע ברציפות. כאשר המציל משתמש ברמזים מהתבטאויות מילוליות ובלתי מילוליות של המתאבד כדי לשנות את הטקסט תוך כדי היווצרותו.

לדוגמה: המציל: "אפילו אם אתה כועס על קרובים שלך ודאי יש מישהו ביניהם שבו אינך רוצה לפגוע. " כאשר התגובה היא הכחשה, או אפילו סימן של אי - שביעות רצון, מוטב לא להמשיך בכיוון זה. אם, לחילופין, יש הטיה של הראש והקשבה, כדאי לפתח את הנושא. כאן אפשר להדגים הצעה שהוזכרה כבר בהקשר של איסוף מידע. המציל: "מי מהאנשים הקרובים אליך יקר ללבך? " (המתאבד אינו עונה). המזעיק עונה במקומו: "הוא אוהב את אחותו הקטנה יעל". אפשר לנצל את האינפורמציה להמשך הדיבור בכיוון הזה.

4) אורך המסרים ומורכבותם: עומר ואליצור מנסחים טקסטים ארוכים למדי הכוללים מסרים מורכבים וברמה גבוהה. נשאלת השאלה מה מטרת הצורה הזאת של ניסוח הטקסט? נראה כי מסרים כאלה טובים לצורך העסקת תודעתו של המתאבד והסחתה ממעשה ההתאבדות (בדומה לטכניקת הבלבול של מילטון אריקסון). אך מצד שני קיימת סכנה שהמתאבד יפסיק מהר מאד להקשיב להם. מסרים שרוצים להגיע אל המתאבד צריכים להיות מנוסחים: 1) בלשון פחות גבוהה. 2) ברמה פחות מורכבת. 3) בניסוח המדבר ללב ולא לשכל. 4) בקצרה.

5) רב - גוניות מול חזרתיות: הטקסט של אליצור ועומר מכריע לטובת רב - גוניות. הוא ממש מציף את המתאבד בשפע של טעונים שאפילו קורא המאמר צריך לעשות מאמץ כדי לעקוב אחריהם. קיימת סכנה שאדם הנתון בתוך עצמו וסובל מ - Tunnel Vision, כמו המתאבד, יתייחס אליהם עד מהרה כזמזום טורדני ולא יקשיב להם כלל. לעומת זאת אם יועבר מספר קטן של מסרים פשוטים, החוזרים על עצמם בוריאציות שונות, אך בלשון פשוטה ורגשית, יתכן שניתן יהיה לתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואת הקשבתו.

הטיעון בעד הרב - גוניות הוא שאין לדעת מראש מה יתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואחר - כך את הקשבתו ולכן יש לנסות טיעונים רבים. טענה זו נכונה בתחילת האירוע ולכן אולי כדאי להתחיל במגוון רחב, אך ברגע שתופסים את תשומת לבו של המתאבד כדאי להתמקד בהיגדים הרלבנטיים בלבד.

6) דו - שיח מדומה: בטקסט שמביאים אליצור ועומר אין כמעט שאלות. ההנחה היא שהמתאבד לא יענה על שאלות. זה לא תמיד נכון. אבל גם אם מאמצים את ההנחה המחמירה הזאת יתכן שכדאי לשאול שאלות אמיתיות ורטוריות וגם לענות עליהן. זאת כשיקוף של הקונפליקט המתרחש בלבו (מוחו) של המתאבד. (אתה שואל את עצמך אם יש טעם לחייך במצב הזה?) וגם כאפשרות לענות במקומו תשובות שונות (מצד אחד אתה מרגיש שאין טעם, שזהו הסוף, אך מצד שני יש לך ספקות). כאשר המציל שואל שאלות הוא יכול לעקוב אחרי המתאבד ולראות מה מתוך הדברים מעורר הד בלבו ולהמשיך לעסוק בהם.

7) דיבור על האינטראקציה: (הקיימת או לא קיימת), בין המציל למתאבד יכול לעשות את הטקסט אישי יותר. להלן שתי דוגמאות:

א. המציל: "אמרתי לך כמה דברים ואני בטוח ששמעת אותם. נדמה לי אפילו שהקשבת להם. כרגע כנראה קשה לך לענות לי ולדבר אלי. יתכן שאתה שקוע מדי בעצמך ובייאוש שלך. למרות זאת אני אינני מתייאש, אני אמשיך להיות אתך כאן ואחכה בסבלנות עד שתוכל לדבר אלי. "

ב. המציל: "כשדברתי אתך על אחותך הקטנה יעל אתה המשכת לשתוק, אבל אני שמתי לב שהפנית לשניה את ראשך אלי. מתוך כך הבנתי שלמרות שהעולם נראה לך עכשיו שחור ומייאש אינך רוצה לפגוע באחותך הקטנה. אפילו במצב הקשה שבו אתה נמצא נשאר משהו בך שיכול לחשוב עליה ולאהוב אותה. אותו משהו, שהוא כרגע קטן ושולי, יכול להיות חשוב ומרכזי בזמן אחר. "

8) התשה: כידוע מצבים נפשיים קיצוניים הם זמניים. אף אדם לא יעמוד על הגג במשך 24 שעות. לאחר זמן ממושך במצב נפשי קיצוני נוצרת התשה. נשאלת השאלה: האם יש לשאוף להארכה מכוונת של זמן השהיה על הגג כדי שבסופו של דבר המתאבד ירד מן הגג ולא יקפוץ ממנו? לא ברור שיש תשובה אחידה לשאלה הזאת ולכן חשוב לאתר את הסימנים שבמקרה מסוים זהו אכן המצב. אם יהיו בידי המציל סימנים כאלה (שהוא יוכל לקבל מראש כגון, שהמתאבד כבר היה פעם על הגג וחיפש דרך לרדת ממנו, או שהוא יוכל לקבלם תוך כדי מעשה ההצלה), הוא צריך לקחת בחשבון את אלמנט ההתשה ולפעול כדי להאריך את הזמן כך שהסיכוי שלו להצליח יגדל.

9) עימות? המלה "עימות" שבה משתמשים המחברים אינה לעניין מפני שאין לנו שום עימות עם המתאבד, אנחנו רואים מה שהוא ראה במשך רוב חייו - שהוא רוצה לחיות ויש טעם לחייו - אך אינו רואה עכשיו, ואנחנו נותנים ביטוי לרצון הזה.

10) מתן הבטחות מעשיות: אנחנו סבורים שמתן הבטחות לטיפול מעשי בבעיותיו של המתאבד אינו מועיל. אם המתאבד מרגיש מצוקה קיומית הן מבטאות זלזול בעומק המצוקה שלו ופריטתה לעזרה מעשית ביורוקרטית כזאת או אחרת. אם הוא עומד על הגג מתוך מגמה לסחוט הטבות כאלה, כל מעייניו לאחר שירד מן הגג יוקדשו לגביית ההבטחות והוא ינסה להכניס לתוכן מה שיותר תוכן ואז קיימת סבירות גבוהה שהמציל יוצג כשקרן ומתחזה. לכן מוטב לא להיכנס לשדה מוקשים זה.

11) סור מרע ועשה טוב: הכלל האומר: קודם כל אל תזיק ואחר - כך אם אפשר, נסה להועיל, תקף גם כאן. יש להימנע מהאשמת המתאבד. כמו שנאמר במשפט "ואתה נהפך לתליין של האנשים האלה הקרובים לך שיישארו אחריך. " יש להימנע משידור של ריחוק והתנשאות כמו שימוש בשמות שלרוב האנשים אין מושג מיהם (בובר, ויטגנשטיין). או כמו במשפט "אפילו במדינות טוטליטריות, אפילו במשפטי אינקוויזיציה" שיתכן מאוד שהאדם על הגג אינו מבין מה משמעותו. יש להימנע מלייחס לו כוונות של נקמה אלא אם כן ידוע במפורש שיש לו כוונות כאלה. אין גם צורך לדבר איתו על מנעמי החיים, מספיק שנמנע את כוונתו להתאבד.

אקורד הסיום: סוף הטקסט של אליצור ועומר נותר תלוי באוויר. כאשר המציל מרגיש שהצליח לדבר אל לבו של המתאבד מוטב שיתרגם זאת למונחים מעשיים ויעזור לו לרדת מן הגג. כך הוא יוכל לומר לו: "עכשיו, כשהצלחת להעביר אלינו את המסר ואנחנו רואים את עומק מצוקתך, תן לנו הזדמנות לשנות את היחס כלפיך. אני עומד להתקרב אליך ולעזור לך לרדת מן הגג. " מובן שיש לעשות זאת בזהירות הראויה ולסגת כאשר הניסיון עלול לסכן את המתאבד. מצד שני, מול מתאבד נסער ומבולבל מוטב שיעמוד מציל שיציע לו דרך מעשית לסיים את המצב שאליו הוא הביא את עצמו.
טרדות התנשאות חשיבה קיצונית המחיר יקר מטופל ocd שביעות רצון מורכבות obsessive compulsive disorder ריחוק התנגדות למחיר אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
מוחלטות, מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב שלם, לשנוא בלב שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת
מוחלטות, מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב שלם, לשנוא בלב שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת
...מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב שלם, לשנוא בלב שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת מהי אהבה מוחלטת ומהי שנאה מוחלטת? כדי להבין מהי אהבה מוחלטת ומהי שנאה מוחלטת, יש קודם כל להבין את המושג מוחלטות. מוחלטות היא מצב שבו אין שום מקום לספק, אין שום נקודת מבט נוספת, ואין שום אפשרות לחשוב או להרגיש בצורה אחרת. אליעד כהן מסביר את הרעיון הזה באמצעות מושגים הפוכים, כמו אהבה מוחלטת ושנאה...
NLP / סוגסטיה - מיקום הרעיון בציר הזמן - איך להחליש רעיונות? איך לחזק רעיונות? איך לשכנע אנשים? איך למכור יותר? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? דיבייטינג / רטוריקה
...- מיקום הרעיון בציר הזמן - איך להחליש רעיונות? איך לחזק רעיונות? איך לשכנע אנשים? איך למכור יותר? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? דיבייטינג רטוריקה וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע התת מודע של האדם השומע, באמצעות משחק בתיאור הזמן של הרעיון. דהיינו, שימוש בזמן עבר הווה עתיד - כאשר מתייחסים לרעיון. ואבאר איך מיקום הרעיון בציר הזמן, משפיע על חוזק חולשת הרעיון? ואסביר: כי האדם יודע ידיעות שונות ומבין הבנות שונות. ויש דברים שהאדם יודע אותם עכשיו, כגון...
איך להרגיש טוב? חוסר סיפוק, חוסר שביעות רצון, לא מרגיש סיפוק, לא מרוצה משום דבר, מה אני רוצה? איך להבין את עצמי? איך להיות מאושר? איך להרגיש אושר? איך להרגיש שלמות?
איך להרגיש טוב? חוסר סיפוק, חוסר שביעות רצון, לא מרגיש סיפוק, לא מרוצה משום דבר, מה אני רוצה? איך להבין את עצמי? איך להיות מאושר? איך להרגיש אושר? איך להרגיש שלמות?
...רצון, לא מרגיש סיפוק, לא מרוצה משום דבר, מה אני רוצה? איך להבין את עצמי? איך להיות מאושר? איך להרגיש אושר? איך להרגיש שלמות? למה אתה לא מרוצה משום דבר? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים מרגישים חוסר סיפוק מתמיד, חוסר שביעות רצון, וחוסר יכולת להגיע לתחושת אושר ושלמות. הוא מתחיל בכך שהוא מתאר מצב שבו האדם מחפש תמיד את הטוב ביותר, לעולם לא מרגיש שהטוב הקיים מספיק טוב עבורו. הוא נותן דוגמה פשוטה: כאשר מישהו אוכל גלידה והוא מרוצה ממנה, הוא ירגיש אפילו יותר טוב...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
...מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה...
איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים
איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים
...אותי? איך לדעת האם הוא אוהב אותי באמת? איך לדעת האם היא אוהבת אותי באמת? האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? למה היא אוהבת אותי? למה הוא אוהב אותי? לקרוא אנשים, קריאת רגשות של אנשים איך לדעת האם מישהו באמת אוהב אותך? אחת השאלות הכי משמעותיות שאנשים מתמודדים איתן בחייהם היא איך לדעת אם מישהו אוהב אותנו באמת . אליעד כהן מסביר שלמרות שמקובל לחשוב שאם אדם אומר לנו שהוא אוהב אותנו או מתנהג בצורה נעימה, זה אכן אומר שהוא אוהב אותנו, בפועל זה...
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
...רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי מדוע אי אפשר לחוות חופש מוחלט? אליעד מסביר שבמציאות שלנו, אי אפשר באמת להגיע למצב של חופש מוחלט. כדי להסביר את הרעיון הזה, הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אתה מסתכל על בקבוק ומזהה אותו כבקבוק, אתה מוגבל מכיוון שאתה לא יכול לראות אותו כמשהו אחר. מצד שני, אם אינך מסוגל לזהות אותו כבקבוק כלל, אתה מוגבל גם כן, כי אינך יכול לראות בו בקבוק. כלומר, עצם זה שיש לך תודעה של אני - מצב שבו אתה קיים כישות נפרדת - כבר מגביל אותך ומונע...
שיטות לטיפול בהתמכרויות, הפסקת אכילה רגשית, הפסקת עישון רגשי, איך למחוק זיכרון? איך לשכוח את האקסית? איך למחוק מישהו מהראש? איך להפסיק לאכול רגשית? איך לשמור על הדיאטה? איך להפסיק לעשן? איך נוצרת אכילה רגשית? לרדת במשקל
שיטות לטיפול בהתמכרויות, הפסקת אכילה רגשית, הפסקת עישון רגשי, איך למחוק זיכרון? איך לשכוח את האקסית? איך למחוק מישהו מהראש? איך להפסיק לאכול רגשית? איך לשמור על הדיאטה? איך להפסיק לעשן? איך נוצרת אכילה רגשית? לרדת במשקל
...רגשית, הפסקת עישון רגשי, איך למחוק זיכרון? איך לשכוח את האקסית? איך למחוק מישהו מהראש? איך להפסיק לאכול רגשית? איך לשמור על הדיאטה? איך להפסיק לעשן? איך נוצרת אכילה רגשית? לרדת במשקל מהי אכילה רגשית ואיך להתמודד איתה? אכילה רגשית היא מצב שבו אדם אוכל לא מתוך רעב פיזי, אלא כתגובה לרגשות שונים כמו שעמום, עצב, דיכאון, או תסכול. מדובר בשימוש באוכל כדי להתמודד עם מצבים רגשיים, ולא כצורך הישרדותי של הגוף, כמו במקרה של רעב אמיתי. לעיתים האוכל נבחר על בסיס...
אחריות אישית / לקחת אחריות - מהי המהות של לקיחת אחריות?
...אישית לקחת אחריות - מהי המהות של לקיחת אחריות? לקחת אחריות פירושו, כאשר האדם מבין שהוא אחראי לגורלו, והוא מתחיל למצוא בתוכו את הכוחות שיש לו, כדי להשיג את השלמות האישית שלו. ולא לקחת אחריות, פירושו כאשר האדם חושב שהאושר שלו תלוי בדברים אחרים כלשהם, מלבד בו עצמו. ומהותה של לקיחת האחריות, היא נובעת מההבנה שהשלמות נמצאת בכל דבר. כי כאשר דבר הוא אינו שלם, הרי שהוא לא יכול לקחת אחריות, ועליו להסתייע בדברים אחרים כדי להגיע אל השלמות שלו. אבל מי שמבין שהשלמות...
שקט נפשי אמיתי - על התכנים של הספר ועל מטרת הספר
...נפשי אמיתי - על התכנים של הספר ועל מטרת הספר הספר שקט נפשי אמיתי, יביא גם לך, שקט נפשי אמיתי בכל התחומים ומול כל סוגי ההתמודדויות שיש בחיים. עם פתרון מלא ואמיתי, לכל הצרכים שלך, בלי לפחד משום דבר ובלי לחשוש משום דבר. שקט נפשי שייתן לך: אושר אמיתי, שמחת חיים אמיתית, רוגע אמיתי ושקט נפשי אמיתי. ואיך אפשר להשיג שקט נפשי אמיתי שכזה? קרא עכשיו את הספר... כמו כן, הרעיונות שבספר, הם כולם נקודות מבט שונות, שמטרתן היא לעורר את המחשבה של האדם, להתבונן על הנושאים...
כסף, איך נוצר הרצון לכסף? האם יש לי מספיק כסף? מתי נפסק הרצון לכסף? למה אני רוצה כמה שיותר כסף? האם לרצות כמה שיותר כסף? האם יש סוף למרדף אחרי הכסף? למה אני רוצה עוד כסף? איך להיות שמח במה שיש? האם להפסיק את המרדף אחרי הכסף? איזהו עשיר שמח בחלקו, איך להיות שמח בחלקך? כמה זה מספיק כסף? האם אני צריך עוד כסף? איך להפסיק לרצות עוד כסף?
...כמה שיותר כסף? האם לרצות כמה שיותר כסף? האם יש סוף למרדף אחרי הכסף? למה אני רוצה עוד כסף? איך להיות שמח במה שיש? האם להפסיק את המרדף אחרי הכסף? איזהו עשיר שמח בחלקו, איך להיות שמח בחלקך? כמה זה מספיק כסף? האם אני צריך עוד כסף? איך להפסיק לרצות עוד כסף? וכאן נשיב לשאלה, האם מי שאוהב כסף ומי שרוצה כסף, האם הוא אמור לרצות כמה שיותר כסף, או שהגיוני שהוא יסתפק בכמות מסוימת של כסף ושאחריה הוא ישמח בחלקו? והתשובה לכך היא, שזה תלוי בעיקר בסיבה שבגללה האדם...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות בחייך? האם יש לך...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים...
זן בודהיזם - מבוא
...של בודהיזם מהיינה, שהונהג במקור בסין כצאן, ואחר כך בקוריאה, יפן, ווייטנאם. כיום לתורת הזן תפוצה רחבה גם בעולם המערבי, עם מרכזים רבים ברבות ממדינות העולם. הזן מדגיש את חשיבותה של המדיטציה והבעתה בחיי היום יום כדי להגיע להארה וממעיט בערכו של לימוד אינטלקטואלי למטרה זו. כפועל יוצא של הדרך של הזן, חוכמת הזן היא נקודת מבט נכונה שבאה ממעשים (תרגול הזן) ולא מלימוד אינטלקטואלי. על אף שיש תרגולי מדיטציה רבים בזרם הזן (למשל מדיטציה בהליכה, אכילה, ושירה), כל...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט ברצון. הגענו להבנה שהאדם לא שולט בר
חלומות - מרדף בחלום
...רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה...
עיסוי באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות
...עיסוי באבנים חמות השימוש באבנים חמות לצורך טיפול קיים משחר ההיסטוריה: אינדיאנים חיממו אבנים בשמש והניחו אותן על הבטן לטיפול בכאבי וסת בסין השתמשו באבנים לשחרור כאבי שרירים ברוסיה הניחו אבנים בתחתית האמבט, לשחרור כאבי גב ולשמירה על טמפרטורת המים ביפן נזירים השתמשו באבנים חמות בתוך האבנט לאחר הארוחה להקלה על מערכת העיכול, לזירוז פעילותה ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בשנות ה60 בארצות הברית, מטפלים החלו לשלב שיטות טיפול אינדיאניות שאמניות...
הדחקה! טוב או רע? האם להדחיק או להעלים? חלק 2
...האם להדחיק או להעלים? חלק 2 המשך מ: הדחקה! טוב או רע ? האם להדחיק או להעלים ? חלק 1. כי הבגדים הם שיפור חיצוני שאין בו שינוי תודעתי של הנפש. והסדנא האימון האישי, הם משהו שמחזקים את הנפש של האדם מבפנים. ומאחר שבעצם הרגשת הביטחון העצמי היא משהו פנימי, לכן ככל שהטיפול הוא פנימי יותר, כך הוא יעזור יותר ויחזיק מעמד ליותר זמן. ומה המסקנה? המסקנה היא, כי עליך להבין כי מאחר שהצימאון שלך הוא נפשי ולא פיזי, לכן דרכי הטיפול הן על ידי עשיית פעולות שעוזרות לנפש...
הילה / אאורה - ההילה כמשדר ומקלט
...בני האדם ובעצם כל דבר שנמצא ביקום. ההילה בעצם מגנה עלינו מכל מיני דברים רעים אשר יכולים להזיק לנו כמו: מחשבות שליליות, אנשים, ומצבים שונים אשר לא טובים לנו. להילה יש כוח אדיר בהגנה שלנו, ועליה אפשר לראות מהו המצב האנרגטי של האדם. אם המצב האנרגטי טוב ההילה תהיה לבנה וצלולה ומלאה ללא חורים, האדם ירגיש מצויין גם מבחינה פיזית וגם רגשית. אם המצב האנרגטי יהיה לא טוב, כמו מצב מחלה, כעסים קשים, מצב רגשי ירוד, ההילה לא תהיה שלמה אלא עם חורים, במקום הגופני...
ביופידבק - מבוא
...מדדי גוף, שנועדה לאפשר למטופל שליטה טובה יותר על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות במצבים של לחץ וחרדה. השיטה פותחה החל משנות ה - 40 של המאה ה - 20 והיא נמנית עם שיטות הרפואה האלטרנטיבית והטיפול הקוגניטיבי - התנהגותי. תוכן עניינים: 1 מהלך הטיפול 2 שימושים 3 היסטוריה ומחקר 3.1 אתגרים במחקר 3.2 מחקר בישראל מהלך הטיפול: המטופל מחובר למערכת המנטרת מדד אחד או יותר בגופו ומציגה את הנתונים בזמן אמת המשוב החוזר המתקבל במהלך הביופידבק תצוגת הנתונים שנאספים...
עשר הספירות וניצול המוח על פי הקבלה
...של אלוהים? אם נגיד אותם יהיה לנו מזל? על פי חוכמת הקבלה היו מספר עולמות לפני עולם זה בו אנו חיים. עולם זה הוא כפרוזדור בין כל העולמות. אפשר להבין זאת גם על פי המדע שמתאר את חוק שימור האנרגיה - אנו לא מתים אלא רק מחליפים מצב צבירה. המדע בוכיח מעל לכל ספק שיש חיים אחרי המוות - יש עוד עולמות... עולם זה בו אנו חיים נברא על ידי עשר הספירות. עשר הספירות הן בעצם מושג של נתונים בהם השתמש הבורא כדי לצור את העולמות. כל ספירה היא עולם ומלואו ואין כאן המקום...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מאמץ כדי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מאמץ כדי, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מאמץ כדי, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום מאמץ כדי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2734 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 10:33:22 - wesi4