ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לקבל ביקורת ✔ראיון עבודה - לעבור ראיון עבודה בהצלחה ✔כל מי שחיפש עבודה נאלץ לעבור בשלב כזה או אחר ראיון עבודה. האם יש דרך נכונה... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ראיון עבודה - לעבור ראיון עבודה בהצלחה
כל מי שחיפש עבודה נאלץ לעבור בשלב כזה או אחר ראיון עבודה. האם יש דרך נכונה להתראיין? כיצד עוברים לשלב הבא בתהליך? המאמר שלפניכם כולל טיפים להתנהלות מומלצת בראיון עבודה.

כלי המיון הבסיסי בכל תהליך גיוס למשרה בארגון הינו הראיון. בדרך כלל יעבור מועמד לפחות שני ראיונות בחברה, כאשר בארגונים בהם קיימת פונקציית משאבי אנוש - לפחות אחד מהם יהיה ראיון אישיותי. מטרת הראיונות הינה בחינת ההתאמה בין המועמד למשרה ספציפית בארגון ספציפי. הדבר אמנם נשמע טריוויאלי, אולם התאמה זו איננה פשוטה כלל וכלל ומורכבת ממגוון משתנים, ביניהם: התאמת הניסיון המקצועי של המועמד למשרה, היכולת ללמוד מיומנויות חדשות, התאמת המועמד לצוות ולמנהל הרלוונטים, התאמת ציפיות השכר התאמה לרוח החברה ועוד ועוד.

את המשתנים האלה מעוניינים לברר מראיינים שונים, כל אחד מנקודת מבטו ובתחום התמחותו. משמעות הדבר היא שהצלחה בראיונות עבודה תלוייה בראש ובראשונה בשני גורמים: המועמד והמראיין. רבים מאיתנו נוטים לשכוח זאת, וליחס אי הצלחה בראיון עבודה לאחד מהשניים:

לעצמנו כמועמדים - הדבר גורר עימו תחושה לא נעימה ולעיתים אף הפחתה בערך העצמי, שיכולה בתורה, להביא לנבואה שמגשימה את עצמה.

למראיין בלבד - האשמת הצד השני בחוסר מקצועיות מסוג כזה או אחר, או סתם בחוסר כימיה. השלכת אי ההצלחה אך ורק על הצד השני עלול להוביל לאי הפקת לקחים ויכול לגרור כישלונות נוספים.

על דבר אחד יסכימו כולם: היכולת להיות מרואיין טוב הינה (בין השאר) תוצר של מיומנות! מיומנות שדורשת אימון והכנה, ובעיקר - מיומנות שהיא עניין של ניסיון, שמביא לשיפור!

במסגרת עבודתי אני פוגשת מאות מהנדסים וחוקרים מוכשרים - זוטרים ובכירים כאחד, שיודעים כיצד להרחיב ידע ולהתמקצע בתחום שלהם. אנשים אשר מכירים היטב תהליכי גיוס ואולי אפילו ראיינו מועמדים בעצמם, ויחד עם זאת, אינם מצליחים לעבור ראיונות בהצלחה, כפי שהיו יכולים אילו רק היו מבינים עד כמה הם קריטיים להצלחתם, ומתכוננים אליהם כפי שהיו מתכוננים לבחינה מקצועית בתחומם.

האתגר הופך מורכב עוד יותר כאשר מועמדים מגיעים לראיון אצל אשת משאבי אנוש בארגון. אם לראיון מקצועי, מועמד עוד יכול להכין את עצמו, הרי שהתפיסה הרווחת בקרב רוב העובדים, אשר באים מעולמות התוכן הטכנולוגים, היא שאין טעם בהכנה לקראת ראיון אישיותי. הגישה היא פעמים רבות אפילו מזלזלת, בעיקר עקב חוסר הבנה של מטרות הראיון. במקרים כאלה, המועמד אינו יכול להסתפק בחוזקו המקצועי ובניסיונו הטכנולוגי על מנת לקדם את עצמו. אישיותו בהחלט משחקת את התפקיד העיקרי בראיון, אולם אין זה אומר שמספיק להביא את האישיות כפי שהיא לתוך החדר ולסמוך אך ורק עליה. יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי להשפיע על מהלך הראיון בדרך לקבלת הצעת עבודה.

המאמר שלפניכם כולל טיפים להתנהלות בראיון עבודה, מקצועי או אישיותי.

בהצלחה!

כניסה ורושם ראשוני

מחקרים רבים מצביעים על כך שרושם ראשוני הינו גורם רב משמעות על המשך ההתקשרות המוצלח או הכושל. הדקות הראשונות של הכניסה לראיון, אפילו טרם הכניסה לחדר בו נערך הראיון, הן דקות רבות משמעות. להתנהלות של המרואיין במהלכן, יש השפעה רצינית למדי.

לחיצת יד - רצוי להושיט יד וללחוץ לחיצת יד איתנה. הדבר משדר ביטחון עצמי ואף נתפס כצעד יוצר קרבה, ובה בעת - רשמי.

כיבוי מכשיר סלולרי - חשוב להשקיט מכשיר סלולרי עם הכניסה לראיון. הדבר משדר שאתם לוקחים ברצינות את הפגישה ומפנים את עצמכם מכל עיסוק אחר עבורה. אם בכל זאת מחכים לשיחה דחופה שאמורה להכנס, רצוי להגיד זאת למראיין בתחילת הראיון ולא כאשר מתקבלת השיחה.

חיוך - לפעמים, מרוב לחץ, אנחנו שוכחים לחייך. אל תתביישו לחייך (במידה! לא כל הזמן ולא מחוץ להקשר) ! חיוך יוצר אוירה נעימה בחדר, פותח ערוצי תקשורת ומפשיר את הקרח. גם אם לא ממש מתחשק לכם, עשו זאת. החיוך שתקבלו מהצד השני כבר יוביל אתכם לחייך מכל הלב.

לבוש - עניין הלבוש בראיון הוא עניין תרבותי. בישראל אין טעם להגיע בחליפה לראיון עבודה, אלא אם מדובר בענף שבו זהו הנוהג (שוק ההון, שיווק ומכירות וכיו"ב). עליכם להרגיש נוח במהלך הפגישה ולקחת בחשבון שהמראיין יכול להקפיא לחמם יתר על המידה את החדר. לכן, הכינו בגד שעליו לא יראו סימני זיעה, גם כשחם, או הצטיידו בעליונית למי שסובלת מקור.

שאלות "מכשילות"

תכונות שליליות וחיוביות - כמה פעמים חשבתם על ראיון עבודה ומיד שאלתם את עצמכם: מהן שלושת התכונות החיוביות שלי? מהן השליליות? וכמובן - אילו תכונות שליליות כדאי לי לומר שיראו חיוביות?

שאלת התכונות השליליות והחיוביות זוכה להתייחסות הכי אמביוונלטית ביחסם של מועמדים כלפיה: או שהם נוטים לזלזל בה לגמרי ורואים בה שאלה צפוייה חסרת כל טעם, או שהם מנסים לפענח את "סוד התשובה הנכונה" שתזכה אותם בנקודות זכות אצל המראיין.

אז איפה נמצאת האמת? כרגיל - באמצע. אכן, סוג השאלות מסוג הזה הינו שכיח למדי בקרב המראיינים בתחום משאבי האנוש. בפועל, שאלת התכונות השליליות והחיוביות יכולה להישאל בכל מיני אופנים. היא יכולה להתייחס להישגים משמעותיים או כישלונות בעבודה, יכולה לברר מה יאמר עליך הבוס אם היו שואלים אותו (וכך בעצם בודקים מה מועמד חושב על עצמו), כך שבעצם אולי שווה להתייחס אליה כקטגוריה של שאלות.

אנסה להתייחס לסוג הזה של השאלות בשני מימדים:

ה"מה" וה"איך":

האיך: לפני הכל, העצה החשובה ביותר למתראיין שנשאל מהן התכונות השליליות והחיוביות שלו היא: בשום פנים ואופן לא להפגין בפני המראיין ששאלתו היתה לגמרי צפוייה ולהפגין זלזול. בניגוד למה שנדמה לחשוב, מנהלות משאבי אנוש יודעות למה הן שואלות את השאלות הללו ואת זה יש לכבד. שימו לב ששפת הגוף שלכם תראה שאתם קשובים לשאלה ומתייחסים אליה ברצינות, בלי קשר לתוכן התשובה.

אם התכוננתם ויש לכם תשובה מוכנה, לא חייבים לשלוף אותה מיד. תנו להבין שאתם חושבים על תשובתכם לפני שאתם עונים.

גם אם אין לכם מושג מהי תכונה שלילית שמאפיינת אתכם, חישבו והשיבו. תשובות מסוג: " אין לי מושג, לא חשבתי על זה, אני לא יודע" אינן נתפסות טוב. ראיון עבודה לא אמור להיות קל. התאמצו!

אין תשובה אחת נכונה לסוג הזה של השאלות. יש ששואלים אותן כדי לבדוק את מידת המודעות של המועמד לעצמו. יש הרוצים לבדוק האם הוא ער לבעיה שיש לו ועובד על מנת לשפר אותה. יש הנעזרים בהן כדי ללמוד באמת ובתמים על חולשותיו ועוצמותיו של המועמד, אפשר ללמוד באמצעותן על צניעות, על יוהרה, על בגרות, ילדותיות ובעצם, הרבה על האדם עצמו.

לכן, שווה להקדיש מחשבה ל"מה" (תוכן התשובה) :

לפני הראיון, הקדישו זמן לחשוב על תכונות שכאלו, חיוביות או שליליות, ובחרו כאלו שאתם מתחברים אליהן, לא רק כאלה שנשמעות לכם מתאימות. הכנה טובה תהיה חשיבה על תכונות חיוביות שנתפסות בעיניכם כחשובות לתפקיד אליו אתם מגיעים להתראיין.

כאשר אתם מציגים את חסרונותיכם, אל תשכחו להוסיף בסוף החסרונות שאתם מודעים להם ועובדים כדי לשפר אותם. הרעיון הוא שעם המודעות באה האחריות. לדוגמה: אם מועמד יעיד על עצמו שהוא יודע שיש לו נטייה מסויימת לדעתנות למשל, הוא יכול להוסיף שהעירו לו על כך, הבין ששילם על כך מחיר ומאז הוא מנסה להגיד את דעתו בצורה אחרת. השתדלו להפגין בגרות, אחריות, יכולת לקבל ביקורת, הפקת לקחים מטעויות וכו'.

למי שמתקשה למצוא תכונה שלילית, אפשר להתייעץ עם מנהל שלכם מהעבר, או להיזכר בהערכת העובדים האחרונה שהיתה לכם וכך גם לענות: "אני חושב שאתן דוגמה מתוך הערכת העובדים האחרונה שהיתה לי, שם העירו לי על.. ".

אל תתביישו בתכונות טובות (ואף השתדלו להציג אותן קודם) ! שיווק עצמי הוא לגמרי לגיטימי בראיון כל עוד הוא נעשה במידה.

סיבות עזיבה ומשברים בארגון - זה הזמן להפוך לימון ללימונדה. אין צורך לשקר בראיון עבודה ולהסתיר עובדות. אם פוטרת מארגון, עדיף להודות בכך, אם השאלה נשאלה. רצוי לא לספר בהתנדבות על משברים שפקדו את מקום העבודה, על פוליטיקות מכוערות ואינטריגות מורכבות. כדאי לחשוב מראש מה היה הערך המוסף שקיבלתם במקום בו עבדתם (לדוגמה: מקום עבודה שלימד סדר ומתודה בתהליכי הפיתוח, מקום עם אנשים נהדרים וכו'). אם היתה טעות בבחירה, אפשר גם לקחת אחריות עליה, אבל מספר רב של טעויות נראה לא טוב. אין טעם לציין משברים שאודותיהם לא נשאלתם.

יחסים עם המנהל - שאלה שכיחה בראיונות היא על היחסים עם המנהל הישיר. כאשר עונים, כדאי לזכור שהמראיין שלכם הוא הבוס הפוטנציאלי שלכם. ראוי לפרגן למנהל ממקום אמיתי, לפני שמעבירים עליו ביקורת בפני המראיין. מותר להגיד אם היו קונפליקטים, אבל לא לשכוח לקחת אחריות גם על החלק שלכם בקונפליקט.

על האיזון שבין עבודת צוות לעבודה עצמאית - רצוי לשמוע מהמראיין על התפקיד ובהתאם לכך להתאים את התשובות. אם המשרה היא השתלבות בצוות פיתוח, רצוי להדגיש את היחסים הטובים שהיו עם הצוות במקום העבודה הקודם. אם מדובר בתפקיד עצמאי יותר, להדגיש פרוייקטים שניהלתם מתחילתם עד סופם. בכל מקרה כדאי לזכור שגם מנהל הוא חלק מצוות הנהלה ויכולת עבודה בצוות, כמו גם כישורים בינאישיים הכרחיים כמעט לכל משרה.

ציפיות שכר - השאלה ממנה חושש כמעט כל מועמד. עניין השכר איננו נורא כל כך כמו שנדמה, אם ניגשים אליו מוכנים. מניסיוני, שקיפות בנושא השכר, עוזרת יותר למועמדים, מאשר טקטיקת שמירת הקלפים צמוד לחזה. לכן, כאשר אתם נשאלים מהן ציפיות השכר שלכם, תשובות כמו: "מה שנהוג בשוק", "הציגו הצעה ואז נדבר", פחות אפקטיביות. תשובה קונקרטית תמיד טובה יותר. אם אינם יודעים מה לענות, כדאי להתייעץ עם קולגות או עם פרסונות מקצועיות, כגון יועץ השמה, בנוגע לשכר המקובל בשוק. שווה להציג טווח מספר ולא מספר אבסולוטי. המחשבה שתקבלו את הסכום הנמוך בטווח הציפיות שהצגתם לא תמיד נכונה. טווח משדר גמישות מחשבתית מסויימת וזה אף פעם לא רע. יחד עם זאת, דאגו לתת טווח שאיתו תחיו בשלום בכל מקרה (גם אם תקבלו את הערך הנמוך שבטווח הזה). כאשר אתם נשאלים לגבי ציפיות שכר, היו קשובים לתגובתו של המראיין שלכם. תמיד טוב לציין ששכר איננו הרכיב היחידי שבהחלטתכם האם לקבל משרה או לא.

טון וסגנון

הקשבה - מועמדים רבים נוטים לדבר בראיון הרבה יותר ממה שהם זקוקים לו באמת. אמנם ראיון הוא מקום שבו על מועמד לשווק את עצמו ככל שניתן, אולם אין הדבר אומר שעליו להרבות במילים. הקשבה פעילה היא קריטית בראיון. ברוב המקרים, מראיין יספר על המשרה, על מה מחפשים במועמדים שמתראיינים אליה, ועל אופי הארגון. התשובות צריכות להיות לעניין, ללא התמקדות בפרטים טפלים. יש גם מראיינים רבים שאוהבים לשמוע את עצמם מדברים. תנו להם! לאגו של שני הצדדים צריך להיות מקום בחדר. הקשבה מפנה מקום והופכת את המועמד למתעניין אמיתי בנעשה בחדר ומאפשרת למראיין לנהל את הראיון, כפי שהסטינג מחייב.

כוס מים - ברוב מקומות העבודה יציעו כוס מים. שווה להיענות להצעה גם אם אינכם צמאים. לגימת מים יכולה לאפשר שהות כדי לחשוב על תשובה, עוזרת להרגע אם נקלעים למצב מלחיץ בראיון ולמעשה, לא יכולה להזיק אף פעם.

ווליום - פעמים רבות מועמדים אינם מקדישים תשומת לב לעוצמת הקול שלהם. אסור לשכוח שאתם אורחים במקום עבודה שבו אנשים עובדים. יתכן שאתם מתראיינים למשרה דיסקרטית, יכול להיות שבחדר ליד יושב מישהו שמנסה לעבוד או שמכיר את הבוס שלכם. בקיצור, מעבר לטעמים פרקטיים בשמירה על הווליום, יש להתייחס גם לחוסר הנעימות הברור שיוצר טון דיבור גבוה (אפילו ברמה בלתי מודעת) אצל המראיין היושב בצד השני.

תמיד להתייחס קודם לחיובי - בכל שאלה שאתם נשאלים, קודם הציגו את מה שיש, לפני מה שאין. אם זה קשור לניסיון שלכם, לארגון בו עבדתם, לקולגות שלכם למנהל וכו'. אין הכוונה להציג דברים באור ורוד בלבד, אלא למצוא את האיזון בין השלילי לחיובי בראיון.

לא לשכוח את מקומכם - מראיין מתוחכם ייתן למועמד שלו להרגיש נוח מספיק, כך שחומות ההגנה שלו יתרופפו, הוא יחוש בבית ויתנהג באופן אמיתי. שבירת גבולות יכולה להתרחש גם כאשר המראיין והמועמד קרובים בגילם למשל. בכל מקרה, רצוי לא להיגרר אחרי שפה פשוטה מידי או "סלנג". גם שפת הגוף צריכה לשדר איפוק, הקשבה וצריכה לשמור על הגבולות (אני לא יכולה לספור את מספר המועמדים שהחליטו לסדר לי מחדש את החפצים על השולחן, בלי ששמו לב שהם פולשים למרחב אליו הם לא אמורים להגיע).

מיקוד שליטה פנימי לעומת חיצוני - מטרתן של שאלות רבות הנשאלות במהלך ראיון (בעיקר אישיותי) הינן איבחון האם המועמד הינו בעל מיקוד שליטה פנימי (כלומר, המועמד מאמין כי הוא שולט בעצמו ובחייו) או חיצוני (כלומר, המועמד מאמין כי חייו והחלטותיו נשלטים בידי סביבתו, בידי כוח עליון או בידי אנשים אחרים). כאשר מדברים על כישלונות בעבודה, ראוי לקחת אחריות ולציין גם את הצד שלכם בו, ולא להדגיש רק את האחראים האחרים (הארגון, המנהל, הצוות וכד'). כדאי להדגיש את היכולת שלכם ללמוד, כאשר אתם נתקלים בבעיה, לסמוך על עצמכם בקבלת החלטות (יחד עם קבלת סמכות המנהל כמובן), אם לא קודמתם, נסו לחשוב עם עצמכם מדוע, ואל תאשימו רק את האחר בהחלטה הזו. מועמד שמודע להשלכות ההתנהגות שלו, לטוב או לרע, עושה רושם אחר מזה שעושה מועמד הנשען על כוחות של אחרים.

מוטיבציה, מוטיבציה, מוטיבציה - לעיתים מועמדים מגיעים לראיון עבודה כאשר אינם בטוחים שהיא בכלל מתאימה להם, או שהיו רוצים אותה. אין צורך לתת למראיין בצד השני לדעת זאת. מראיינים רוצים לדעת שאינכם מבזבזים את זמנם. הם יגיבו יותר טוב למועמד שמתלהב מהחברה (אל תשכחו שזה מקום העבודה שלהם!) מהמשרה שהם מציעים לו. גם אם בראש שלכם אתם עושים אודישן, אל תשכחו את המטרה הסופית והיא: להגיע לראיון נוסף. אתם תמיד יכולים להגיד לא. זה עדיף מאשר יסרבו לכם נכון? הפגינו מוטיבציה בעיניים ובדיבור. בניגוד למה שחושבים, זה לא יפגע במשא ומתן שלכם על השכר, אלא רק יעזור.

ולסיום

כאמור, סיכויו של מועמד לעבור ראיון תלויים בסופו של דבר בשלל גורמים. כדי למקסם את הסיכויים להצליח, מומלץ לנסות ולהגיע לכמה שיותר ראיונות (גם אם המשרה אינה בהכרח משאת נפשכם) ולהיות בררנים פחות. חוק המספרים הגדולים אומר שכל שתתראיינו יותר, תגבירו את סיכוייכם למצוא משרה רלוונטית ובעיקר, אין חכם כבעל הניסיון!

עדיין, גם הכנה אמיתית ורצינית לראיון, יכולה שלא להספיק כיון שההתאמה פשוט איננה שם. לכן, חשוב לא להתייאש, ולהתייחס לכל כישלון כאל חוויה בונה ומלמדת.

לקבלת טיפים נוספים לחץ על - הכנה לראיון עבודה
שידור ביטחון עצמי פרוייקט תחושות לא נעימות פרקטיקה לקבל החלטה למידה מנהל צוות בניית ביטחון עצמי לשפר דימוי עצמי החלטות צריך להיות איך לעבור ראיון עבודה הצלחה להצליח להתראיין לעבור ראיון לעבור ראיון עבודה לעבור ראיון עבודה בהצלחה לראיין לראיין עובד לראיין עובדים עבודה ראיון ראיון עבודה ראיונות
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
ביקורת, איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו מעביר עליך ביקורת? מה לעשות אם מעבירים עליך ביקורת אישית? לבדוק מה האמת
... איך להתמודד עם ביקורת? איך לקבל ביקורת? קבל את האמת ממי שאמרה, מה לעשות כשמעבירים עליך ביקורת? איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? מה לעשות אם מישהו ... ועניינית. למה כדאי לאהוב ולקבל ביקורת ברוח טובה? הרעיון המרכזי של אליעד ... זהות האדם - משניים לחלוטין. איך לקבל ביקורת בצורה נכונה? איך להתמודד עם ביקורת ... לאהוב הערות? לא להיפגע מביקורת, לקבל ביקורת ברוח טובה, למה מישהו מעביר עליך ...
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
איך לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים
... לקבל ביקורת? קבלת ביקורת, איך לאהוב ביקורת? העברת ביקורת, להעביר ביקורת, איך לא להיפגע? מה חושבים עליך? מערכות יחסים איך לקבל ביקורת בצורה טובה וחופשית? אחת השאלות שמטרידות אנשים רבים היא כיצד לקבל ביקורת בדרך חיובית ונוחה, מבלי להיפגע או להרגיש רע בעקבותיה. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד ניתן להתמודד עם ... יותר ומרגיש לא נוח איתה, יכול להשתמש בתחושה זו כדי לחולל שינוי משמעותי בחייו. אליעד אפילו מציע דרך הסתכלות הפוכה - אולי כדאי לשאול איך לקבל ביקורת יותר בקושי, כדי להניע את עצמך לשיפור עמוק יותר. דווקא מי שלוקח ביקורת בצורה רצינית, לעיתים מצליח לבצע ... להשתחרר מהשפעת הביקורת, עליך להבין את היתרונות והחסרונות של כל בחירה: אפשר להתעלם לחלוטין מהביקורת - אך אז גם לא תיהנה מהמחמאות. אפשר לקבל ביקורת ברצינות ולראות בה הזדמנות לשיפור עצמי משמעותי. אפשר לזכור שלכל אדם יש חסרונות, ולכן הביקורת אינה ... למה ביקורת מפריעה לי? איך להשתחרר מהצורך באישור מאחרים? מה ההבדל בין ביקורת בונה לביקורת הורסת? איך להפוך ביקורת לכלי לשיפור עצמי? איך לקבל ביקורת בצורה חופשית וטובה? כאשר מישהו מקבל ביקורת מאחרים, השאלה המרכזית היא איך להתמודד איתה בדרך שתהיה נוחה ... בביקורת שקרית או מוטעית, אז עולה השאלה מדוע היא בכלל מטרידה אותך. 2. מדוע בכלל ביקורת מטרידה אותך? הסיבה המרכזית לכך שאנשים מתקשים לקבל ביקורת היא משום שהם לא רוצים להרגיש שיש להם חסרונות. הם רוצים להאמין שהם מושלמים או לפחות טובים מאוד. אבל ... להחליט שלא אכפת לך משום דבר - לא טוב ולא רע. אך אם אתה בוחר לשחק במשחק, עליך לקבל את העובדה שיש בו את שני הצדדים. שאלה נוספת: למה חשוב לקבל ביקורת בקושי? לפעמים, דווקא כשמקבלים ביקורת קשה ולא נוחה, זה מעורר שינוי אמיתי. יש אנשים שמקבלים ביקורת בקלות ... מפריעה לי איך להשתחרר מהצורך באישור מאחרים מה ההבדל בין ביקורת בונה לביקורת הורסת איך להפוך ביקורת לכלי לשיפור עצמי ש: איך להכיל לקבל ביקורת בצורה חופשית וטובה. אליעד: אתה שואל איך לקבל ביקורת בצורה טובה? ש: כן איך להכיל את זה ולא. אליעד: מה אתה מעביר על מישהו ביקורת ואתה רוצה לגרום לו לקבל את ... אומרת מה לדוגמה כאילו דברים אמיתיים או לא אמיתיים זאת בעצם השאלה. ש: אני יכול לתת דוגמה? אליעד: לא אני אסביר משהו ברור כשהוא שאל איך לקבל ביקורת זה היה ברור שמעבירים עליו אבל כשאתה אומר ביקורת בעצם את העוקץ יש פה שני דברים בשאלה שלא דייקת כאילו שיש בהם אפשרות ללכת לפה ולפה אמרת איך לקבל ביקורת בצורה יותר נוחה או משהו כזה. אוקי קודם כל לא ברור מה ההגדרה של צורה נוחה, נוחה באופן מוחלט נוחה באופן ...
ביקורת עצמית / העברת ביקורת / פחד מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת?
... מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת? מי שיתבונן בעניין יראה, כי ישנם מספר אנשים שלא מפחדים לקבל ביקורת. לדוגמה: אדם טיפש שלא מבין את מה שאומרים לו, הוא לדוגמה לא מפחד לקבל ביקורת. משום שאין שום משמעות למה שאומרים לו, כי הוא לא מבין את מה שאומרים לו, וממילא זה לא משפיע עליו כלל. אך, לא רק אדם טיפש שלא מבין את הביקורת, לא מפחד לקבל ביקורת, אלא גם אדם חכם שמבין את עצמו בשלמות, גם הוא לא מפחד לקבל ביקורת. ונסביר: ביקורת מהותה היא, כאשר האדם לא רואה ולא מבין את הטוב שיש בכל דבר, שאז הוא מעביר ביקורת על הדבר, כדי להפוך אותו לטוב. וכאשר האדם ככ חכם עד שהוא מבין את הטוב ... ידי זה הוא לא מפחד לקבל ביקורת . משום שהוא בכל מקרה מקבל את עצמו איך שהוא, ללא שום תנאי, וללא שום תלות בשום דבר ועניין. ולא משנה מה שיהיה, ולא משנה אם הביקורת נכונה או לא, הוא בכל מקרה מקבל את עצמו, ... אין לו שום בעיה לקבל ביקורת. ומצד שני הוא גם יודע שתמיד אפשר לעשות עוד יותר טוב, ומתוך נקודת המבט הזו הוא מקבל את הביקורת. כאשר האדם לא מקבל את עצמו מספיק טוב, על ידי זה הוא מפחד לקבל ביקורת. פן ושמא הביקורת תגרום לו להרגיש פחות טוב עם עצמו. אך כאשר האדם מקבל את עצמו בכל מקרה ובכל מצב, ממילא אין לו שום בעיה לקבל כל ביקורת. ויחד עם זאת, הוא יכול גם לקבל ביקורת, כדי לנסות להסתכל על הדברים בצורה שונה וכולי. ...
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
ביקורתיות, ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים
... ביקורת מוצלחת, איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לגרום למישהו לקבל ביקורת? NLP, איך לשכנע אנשים? ביקורת בונה, ביקורת הורסת, ביקורת אפקטיבית, ניהול עובדים, השפעה על אנשים איך להעביר ביקורת בצורה שיקשיבו לה? אחת השאלות החשובות שעולות בתחום ... ביקורת שתתקבל בוודאות? לפי אליעד, אין דרך או נוסחה מוחלטת שתמיד תעבוד ושתגרום לכל אחד לקבל ביקורת ולשנות את התנהגותו. הסיבה לכך היא שכל פעולה יכולה ליצור את התוצאה ההפוכה ממה שהתכוונו. למשל, אפילו במקרה קיצוני, אם אדם צמא במדבר ואתה מציע לו מים, ייתכן שהוא יסרב ... כי כל פעולה עלולה להוביל לתוצאה ההפוכה מהרצויה. אז איך בכל זאת אפשר לגרום למישהו להקשיב ולקבל ביקורת? אליעד מסביר שהגישה האפקטיבית ביותר תהיה לשלב בין שני העולמות: מצד אחד, להבהיר לאדם שיש סיבה אמיתית וברורה לשינוי (להראות באופן חד משמעי כמה טוב לו במקום החדש). מצד ... כי תמיד ייתכן תרחיש שיגרום לתוצאה ההפוכה מזו שהיית מצפה. אז איך בכל זאת מנסים לשכנע מישהו לקבל ביקורת? הרעיון הכללי המוצע הוא למצוא את האיזון: - מצד אחד, לגרום לאדם להבין שיש לו סיבה ממשית וטובה לשנות את מעשיו (תחושה שמחויב שהוא ירוויח מהשינוי). - מצד שני, לא ליצור אצלו ...
הוכחות לאלוהים, הוכחות לקיום האל, אלוהים של היהודים, הוכחה שאין אלוהים, טיפול בפרנויות, האם יש אלוהים? הוכחות לקיום אלוהים, הוכחות למציאות הבורא, הוכחות לקיומו של אלוהים, משה רבנו, אמונה
... עם האפשרות שיש משהו מעבר לטענות הפשוטות של יש אלוהים או אין אלוהים, ובכך גם הם יכולים לשחרר את עצמם מהפחד להודות בטעות. מדוע בני האדם, ובמיוחד יהודים, מתקשים לקבל ביקורת? אליעד מוסיף נקודה מעניינת לגבי האמונה באלוהים של היהודים, ואומר שיהודים באופן כללי מאמינים שהם הכי טובים, ולכן קשה להם לקבל ביקורת. הוא מסביר שיש ליהודים שכל מיוחד שגורם להם לחשוב שתמיד העולם נגדם ושכל ביקורת כלפיהם נובעת מקנאה. מצב זה יוצר מנגנון שמגן עליהם ... של היהודים? טיפול בפרנויות באמצעות אמונה איך מתמודדים עם אדם דתי? מהי הוכחה לקיום אלוהים? האם התורה היא הוכחה לאלוהים? איך לשכנע אתאיסט שיש אלוהים? למה קשה לקבל ביקורת?
רגישות יתר נפשית, לא להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? מערכות יחסים, התמודדות עם קונפליקטים, בעיות בזוגיות, בעיות חברתיות, לקחת דברים בקלות, העברת ביקורת, התמודדות עם ביקורת
רגישות יתר נפשית, לא להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? מערכות יחסים, התמודדות עם קונפליקטים, בעיות בזוגיות, בעיות חברתיות, לקחת דברים בקלות, העברת ביקורת, התמודדות עם ביקורת
... כדי לחזק אותנו ולהכין אותנו להתמודד עם קשיים גדולים יותר בחיים. במקום להיעלב, האדם צריך לראות בכך הזדמנות להתפתח, להשתנות ולהתחזק. מדוע קשה לאדם לקבל ביקורת למרות הכוונות הטובות שמאחוריה? קשה לאנשים לקבל ביקורת כי הם מפרשים אותה כהתקפה או כפגיעה בערך העצמי שלהם. אליעד מציין ...
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
ניתוח מקרה טיפולי, מפחד להעביר ביקורת, חושש מעימות, נחמדות יתר, מנסה למצוא חן, ניהול עובדים, ניהול לקוחות, התמודדות עם ספקים, מריבה עם עובדים, חושש מעימות, לא רוצה לריב, אימון למנהלים
... צריך לשאול את עצמו, האם הוא עצמו היה מתפטר אם היו מעירים לו ביקורת, ואם כן, למה? אליעד מסביר שלעיתים קרובות הפחד להעיר לאחרים נובע מהפחד לקבל ביקורת בעצמנו. כלומר, האדם משליך את התגובה שלו עצמו על אחרים, ... אם העובד או הספק יקבל את הביקורת בצורה הגיונית ומאוזנת, גם הסיכוי שהוא יחליט לעזוב את העבודה פוחת. כמו כן, אליעד מציין שהאדם עצמו צריך ללמוד לקבל ביקורת בצורה פחות דרמטית, כי אם הוא ידע להתמודד טוב יותר עם ביקורת ...
NLP, שכנוע בפרסומות, איך מוכרים יותר? שכנוע מכירות, טיפים למכירות, תקשורת שכנועית, איך להשפיע על אנשים? איך לעבוד על אנשים? מסרים תת הכרתיים, איך למכור יותר? לשתול מחשבות, אסוציאציות - חלק 1
... שמעבירים עליו ביקורת, ושבאמצע הביקורת אומרים לו מחמאה שהיא יכולה להתפרש גם כביקורת. שבדכ האדם יבין שהמחמאה היא המשך של הביקורת, כי הוא במצב של לקבל ביקורת. ואם אומרים לאדם מחמאות, ותוך כדי זה אומרים לו משהו שיכול ...
איך לדבר לפני קהל? איך להיות רגוע? מה חושבים עליך? איך להרגיש בנוח? איך לדבר לפני אנשים? חרדת קהל, פחד מאנשים, חרדה חברתית, איך להיות עם ביטחון עצמי? איך להרגיש משוחרר?
איך לדבר לפני קהל? איך להיות רגוע? מה חושבים עליך? איך להרגיש בנוח? איך לדבר לפני אנשים? חרדת קהל, פחד מאנשים, חרדה חברתית, איך להיות עם ביטחון עצמי? איך להרגיש משוחרר?
... על התוצאות בחיים שלי? האם אני באמת חייב לקבל אישור או אהבה מאחרים? לדוגמה, כאשר אדם עומד מול קהל וחושש מהתגובה שלהם, עליו לשאול את עצמו מדוע הוא חושש. אם הסיבה היא כי הוא רוצה להרשים או לא לקבל ביקורת, הוא צריך לבדוק האם החששות האלה נכונים ומוצדקים. לאחר החקירה הזו, אפשר להגיע למספר אפשרויות: אולי החששות שלו אינם מציאותיים והוא מגזים בתגובה שלו. אולי החששות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקבל ביקורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לקבל ביקורת, כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לקבל ביקורת, איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, מטפל אישי, מאמן אישי לילדים בתחום לקבל ביקורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 18:09:17 - wesi4