ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לקבל את האחר ✔שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4 ✔מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4
מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו אך לא בשביל לעבוד בפועל באזור הזה "ולשחק" בנתוניו... מטרת "הארת" הנתונים באזור הזה הוא להשאירם עבורי במצב הכן באופן שאושיט את היד למחרת בבוקר ואקטוף אותם או חלק מהם, מכאן מקור תחושת "השליטה" שלי גם באזור החשוך האין - סופי המשתרע על פני הלילה. לכן "הכוכבים" מנצנצים לאור הירח - כעוד נתונים שמאירים מרחוק מתוך האזור החשוך והאין סופי הזה - אך לא כמאורות בפני עצמם... האדם עוד לא זיהה את "הכוכבים" מקרוב, לכן הם עוד לא הגיעו למעמד "מאור" שישמש את האדם בחיפושו אחר מידע אחר, ולכן נעדרה מילת התואר "מאור" מהכוכבים.

אם כן, תודעת האדם עוד לא זיהתה את המידע הנישא על גב הכוכבים, אך כן מידע זה עומד עם יתר המידע ביקום לרשות האדם, ויכול ויום בהיר אחד יזהה אותו... היינו ישתמש בו ויצרפו למחוז העשייה שלו. לכן כתב המחבר "ויעש אלהים... (גם) ואת הכוכבים", כלומר "העשייה" הזו עומדת לרשות האדם במצב הכן, ועל "האפשרות" הזו למדנו מתוך המאור הקטן. זוהי בעינה משמעות שני המונחים "גידור המידע", ו - "השליטה בערימת המידע" ע"י גידור גבולותיו.

באופן הזה ניתן להבחין שכל המונחים הקושרים את התודעה לעשייה - מתיישבים הם באופן מדוייק עם "הדוגמה" שהשתמש בה מחבר התורה - "הארץ". דוגמה זו נכונה היא ומדוייקת לגבי התודעה האנושית ויחסה למאורות הגדולים, ולכדור הארץ שני מאורות: מאור השמש העצום, המאור הצנוע של הירח, וגם הכוכבים.

באופן הזה מתחברת התודעה האנושית עם כל רעיון ועם כל שרשרת - מידע חלקית מהיקום, ולכל רעיון שני מאורות גדולים ומוגדרים ולצידם מערכת כוכבים אין סופית.

גם לגלגל שני מאורות גדולים: מאור גדול שלאורו התפתח הגלגל והרשימה שמתחתיו, ומאור קטן שהאיר לאדם את מתחם חזונו ואת יתר הרשימה שמעל לגלגל. וכאשר התודעה האנושית עובדת בפועל לאור שני המאורות האלו, או אז גם הכוכבים יבצבצו מתוך מתחם החזון ויבשרו לתודעה על קיומם: "גם אנחנו פועלים בשורותיך וחלק מחזונך האין - סופי... עוד תגיעי ותזהי אותנו ואת פועלינו בהמשך".

משה רבינו כינה את הכוכבים האלה "פטר שגר בהמה" - בכורות שאין להם דורש אך סימניהם ניכרים בשטח.

כך כל תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, רעיון, מחשבה, אמונה, הערכה, השערה, תפיסה, או דעה, לכל אחת מאלו שני מאורות גדולים וכוכבים אין ספור שפועלים בשורותיה.

- כמה כוכבים ולאן יובילו? עד לאן יגיע הגלגל שלי...

- הבט - נא השמימה וספר הכוכבים - אם - תוכל לספר אתם, ויאמר לו - כה יהיה זרעך. (בראשית טו)

[זרע: הזרע אשר זרעת - לא הפרי עצמו.. הרשימה שמתחת לגלגל]...

השאלה שנותרה בשטח היא: ואיך התודעה מתחזקת את שני המאורות באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

וזו תשובת מחבר התורה לשאלה עקרונית זו:

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך, וירא אלהים כי - טוב.

כאן השתמש מחבר התורה בפועל חדש "לתת" שערכו הספרותי בתורה: "למכור". הייתי רוצה לעמוד על הפועל המקורי הזה (לתת) שבאמצעותו ניתן לרדת אל עומק תשובת המחבר לשאלה העקרונית שלעיל.

ביוני 2007 עמדתי במסגרת חיבור שכתבתי - "מידע" - על שני הפועלים "לתת ולקחת", ומתוך חשיבות הפועל "לתת" בקונטקסט שלנו - אני רואה לנכון להביא מתוך החיבור את הקטע המלא שבהקשר כלהלן:

שני מונחים מקבילים ישנם בתורה - "לתת ולקחת" המבטאים את שני המונחים העתיקים ביותר "למכור ולקנות" שהשתמש בהם האדם הקדום "בסוחר החליפין" - שיטת מסחר המבוססת על החלפת סחורות בין האנשים: תן לי עז וקח במקומו שק של קמח... שיטה זו השתכללה עם הזמן, כאשר גילה האדם את המטבע שעזר לו לסחור באופן יעיל יותר, זאת כי יכל באמצעות המטבע לאמוד את סחורותיו באופן יותר מדויק: תן לי שישה מטבעות אם ברצונך לקנות ממני את העז, ותמכור לי במטבע אחד בלבד שלושה קילו אורז, הוא לא היה מחויב לקחת שק אורז שלם עבור העז... זהו בסיס ההתייעלות בשיטת סוחר החליפין הקדומה. כך נוצר המטבע ועימו נוצרו שני פועלים חדשים: למכור ולקנות.

אולם התורה נותרה נאמנה למונחים הישנים "תן" ו "קח" כי הם ביטאו נאמנה את רצון האדם: שמואל נתן את העז שלו לראובן ולקח במקומו שק של אורז. במילים אחרות, העז היה של שמואל, והוא רצה לתת אותו לראובן מתוך מחשבה תחילה. הוא ראה לנכון לעשות את העסקה הזאת עם ראובן, ולקחת במקום העז את שק האורז שהיה זקוק לו.

הפועלים, נתן ולקח ביטאו לעומק את התרחשות הדברים. שמואל נתן את העז שהיה ברשותו, הוא הוציאו מרשותו והעבירו לרשות ראובן - מרצונו הטוב. במקביל הוא לקח מראובן את שק האורז, לקח אותו לרשותו. במילים אחרות, שמואל גם ראובן מכירים בשני הפועלים "לתת ולקחת" אשר חייבים להתקיים על פי סדר מוסכם ומתוך רצון הדדי מוסכם. יש כאן רצון לתת, ושני לקחת. לתת ולקחת בלב שלם.

ובכן, באו שני המונחים החלופיים "למכור" ו "לקנות", והתיימרו להחליף את אחיהם התאומים "לתת" ו "לקחת", בתואנה כי מבטאים הם באופן יעיל יותר את "רצון" האדם: בעזרת המטבע אתה יכול לקחת ולתת באופן מהיר, זריז, חלקי, שלם, יעיל... ולכן, טענו בתוקף חברי האקדמיה ללשון מודרנית, אל תקרא מעכשיו "לתת" כי - אם "למכור", ואל תשתמש יותר בפועל "לקחת" כי - אם באחיו המודרני "לקנות".

וכך היה. האדם עבר אל המטבע העובר לסוחר, ואל שיטת המסחר היעילה שהתנהלה בחסותו. הוא מכר מהר, קנה מהר, פשוט החליף מטבעות...

וכאן בחתך הסטורי זה קרה דבר שאף אחד לא שם לב אליו - מלבד התורה... שני הפועלים הטריים "לקנות ולמכור" שראו אור בחסות המטבע - נשחקו מהר מדי... קרתה נסיגה פיתאומית מהערך שהתיימרו להציג. הקניה התרחקה מערך "הלקיחה" הקדומה, והמכירה כבר לא ייצגה את "הנתינה" של פעם...

הכל הלך מהר, החלפת המטבעות, ההחלטה על קיום העיסקה... פעם היו נותנים את הלב לכל פרט בעיסקה, וכשהייתי מחליף עז בשק קמח - הייתי נותן את ליבי ונפשי לעסקת החליפין שעומדת לפני: האם כדאי לי לוותר על העז? האם אני זקוק לשק הקמח? ואף אם כן - האם שווה לי העיסקה? אופי המסחר שביטאה העיסקה - נעשה מתוך מחשבה תחילה ובלב שלם: החלטתי לתת את העז שלי ולקחת במקומו שק של קמח. משמעות הפועל לתת ולקחת היתה מלאה.

אולם קל היום לראובן למכור את העז שלו, בסך הכל צריך לבקש עבורו מספר מטבעות... אין את השיקול המשני של הצורך בקמח, ואת ערך הקמח בהשוואה לעז... אומנם גם כאן קיים גורם השיקול: האם שווה למכור בשמונה או בעשרה מטבעות...? אולם "הלחיצה" על כפתור ההחלטה - נהיר יותר, זמין יותר, קליל... קל יותר להחליט "למכור" את העז בעשרה שקלים, מה עוד אם מישהו מציע לך 11 שקל או 12...

באופן הזה אתה עלול לעמוד מול חרטה "מוזרה" כי באמת ובתמים לא "רצית" למכור את העז, פשוט התפתית... או היית לחוץ לכסף ומכרת בזיל הזול... או שהתמכרת לריח הכסף הממכר והעדפת לשים בכיס מצלצלין... כאן בדיוק, בנקודה הסטורית זו, חלה שחיקה במשמעות הנתינה והלקיחה, וכאמור אף אחד לא שם לב לאבחנה הזאת - מלבד התורה.

לציין ולהדגיש, אינני מנסה למתוח ביקורת על צורת השימוש בשני הפועלים החדשים, ולא על האקדמיה העברית ואף לא על כניסת המטבע לשוק המסחר, וגם מחבר התורה לא ביקש להוריד את שני הפועלים החדשים ממצבת הפועלים התקנית, נהפוך, הוא עשה שימוש באבחנה הזאת - היינו בשני הפועלים החדשים, במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני שחל בערך הנתינה והלקיחה. את האבחנה האחרונה זו אני זוקף לזכותו של בני בכורי ארז, ומעשה שהיה כך היה.

היום יום שני 04 יוני 2007. שלשום בצהרי יום שבת, בדרך חזרה הביתה לאחר תפילת שחרית, מלווה בשני ילדי ארז הבכור וגידי הקטן והבלתי נלאה.

פתח ארז ואמר: אבא תשאל אותי איזה שאלה מחיי שרה.

להבנת בקשת ארז אני חייב לספר לכם סיפור רקע... ארז לקח את התנ"ך בתקופה האחרונה כפרויקט לכל דבר... הוא החליט ללמוד את הספר המעניין הזה לעומק, בכוחות עצמו, והתחיל לפני כשבועיים... ויום אחד קם וביקש מאימו לקנות לו את התנ"ך עם תרגום לספרדית, הוא נולד, בעוונותי הרבים, בפנמה... העברית שלו טובה, בבית מדברים רק עברית, אולם וליתר ביטחון - שיהיה גם תרגום לספרדית...

"בקשתו" ממני בצהרי יום שבת שעבר, רמזה לי שני דברים: "אני עדיין עם הפרויקט שלי ולוקח אותו ברצינות", וגם "היגעתי כבר עד פרשת חיי שרה, איך ההתקדמות שלי?"... הוא רוצה שאלה מחיי שרה, ובכלל רק יצאנו השבת מ - בהעלותך... מאיפה אני אביא לו שאלה מחיי שרה!?

כן, אני מודה באשמה... מפעם לפעם אני "מזריק" להם חידוש פה ושם מחידושי... וכבר מסתובב במערכת הדם שלהם הרבה מהחומר הזה... הם כבר מחוסנים למשל מהנחש הערמומי שדיבר עם חוה ופיתה אותה... לפני הרבה חודשים, כאשר עסקתי בפרק חטא אדם הראשון, שיתפתי אותם בגילוי שלי אודות הנחש, וגם זה היה ביום שבת יפה אחד... וכך, אף לגידי הקטן כבר אין ספק, שהנחש לא מנהל שיחה ולא מדבר, אלא זוהי תכונת "הנחש" שבאדם: הניחוש, הספק הערמומי - הוא הוא הנחש אליו כיוונה אותנו התורה. חוה אימנו דיברה עם עצמה בסך הכל...

מטבע הדברים, עם ארז הבכור אני "יורד" לעומק יותר מאשר גידי ושרה... וכך בכל שיחת חולין תנכית שלנו, הוא התרגל לשאול אותי: אבא, זה ההסבר "העמוק" או "הרגיל"?

מקרא: רגיל = הסבר "מקובל", עמוק = הזרקה של "מונח" חדש... כך שיתפתי אותו בחידוש שלי אודות "מבול" נוח... אודות גן - עדן והחיים הבלתי מוגבלים במרחבו. ארז כבר מבין את מונח "החיים" הבלתי מוגבלים והקשר שלהם ל - "גן העדן" הבלתי מוגבל... הוא יודע שגן העדן נמצא כאן אצלינו על האדמה היציבה שאנו עומדים עליה בשתי רגלינו, גן העדן אינו ניצב בשמיים. הוא יודע עוד את משמעות המונחים "עץ", מידע, מים, אינפורמציה... אדם הראשון לא נענש על כי אכל פרי... לשום אדם לא מגיע עונש על אכילת פרי עץ. השורות האלה בשבילי הן מעין תיעוד לרומן מאוד יפה עם ארוזי.

ובכן ארז רצה שאלה מחיי שרה - כאן ועכשיו. ניסיתי לגייס את הזיכרון שלי מחיי שרה, והיגעתי למעט מאוד חומר... מה אשאל אותו? שאלתי אותו על המנייק המתחסד עפרון, שניצל את כנות אברהם ולקח מאיתנו ארבע מאות שקל כסף! כן מאיתנו, זה הכסף שלנו שסבא אברהם צריך היה להוריש לנו... שאלתי אותו: למה אתה חושב שעפרון התנהג לא יפה...? והוא ירה את תשובתו כחץ:

כי הוא איש שפל אבא! הוא שיחק אותה וכאילו מה זה כסף בין ידידים - ובסוף הציע את המחיר הגבוה ביותר כי ידע מראש שיקבל... ואכן הוא ביקש וקיבל. התנהגותו שפלה - לא בגלל המחיר המוגזם שביקש, אלא בגין האווירה הידידותית שהשרה לכאורה, וכאילו לא משחק בשבילו כסף... אך סוף מעשה במחשבה תחילה: הוא השרה את האווירה הידידותית הזו, אך למעשה זו היתה אווירה מלאכותית שביקש לנצלה בשביל לבקש עבור שדהו את המחיר הגבוה ביותר, וזו התנהגות בלתי אצילית בעליל ובלשון המעטה...

עד כאן תשובת ארז, והרגשתי את אכזבתו משאלתי השטחית... הרגלתי אותו לשחות עמוק ואני מציע לו כאן בריכת ילדים... הרגלתי אותו לתרבות רעה וזו התוצאה...

לפתע, פשוט לפתע באה הגאולה! והצילה את כבודי. נזכרתי בנושא האחרון שהעסיק אותי בימים האחרונים אודות "קניה - מכירה"... או אז פרשתי לפניו את הפח בצורת שאלה, וכאילו הכנתי אותה מבעוד מועד...

שים לב איתי ארז, אנו עדים כאן לתיעודה של עסקה מסחרית לכל דבר. מישהו ביקש לקנות חלקת מקרקעין, חיפש לו חלקה מתאימה ומצא. הוא הלך לבעל הבית וביקש לקנותה. בעל הבית היה ממזר, ניסה להתחכם והצליח, נכון להגיד שהקונה איפשר לו להצליח כי פשוט היה לו אינטרס לסגור את העסקה בכל מחיר, הוא התביית על החלקה הזאת וסיבותיו עימו, ופשוט הצהיר בריש גלי כי הוא מוכן לשלם עבורה כל מחיר. אברהם אבינו דווקא לא התנהג כאן כסוחר ממולח, אלא כאציל שפתח את ליבו ואת כיסו, והיה מי שינצל את האצילות הזו... אולם ושוב, זוהי עדות למסמך מקורי של קניה - מכירה, ולפנינו תיעוד אמין לנוהל קיום עסקה מסחרית תקנית של הימים ההם.

- ארז: ומה השאלה?

- אני: תן לנשום... אתה קראת את הקטע הזה לעומק לטעמך, קטע המתעד, כאמור, עסקה מסחרית לכל דבר. ובכן, האם שמת לב למשהו מוזר בקטע הזה?

- לא. מה כוונתך אבא?

- האם שמת לב שלאורך כל הדו - שיח בין אברהם ועפרון, היינו בין הקונה למוכר, אין ולא נזכרת ולו פעם, אחת משתי המילים "למכור" או "לקנות"? זה לא נראה לך מוזר - לאור תיעוד עסקה מסחרית ומסמך מסחרי של קניה - מכירה?

- נכון, הם השתמשו, עד כמה שאני זוכר בפועלים לתת ולקחת. אבל מה ההבדל?

- הבדל עצום!

כאן שרדתי לו את ההסטוריה של עסקות החליפין הקדומות, איך נכנס המטבע אל המגרש, ואיך הביא עימו את שני הפועלים החדשים היעילים - למכור ולקנות, איך חלה "השחיקה" במונחים המקוריים (לתת ולקחת) של עסקות החליפין, וגם סיפרתי לו אודות המטבע הזמין של ימינו, האחראי ללחיצה הקלה על כפתור המכירה או הקניה...

העסקה הזו שתועדה בתורה בין אברהם אבינו לעפרון החתי, המשכתי לספר, הינה עיסקה אמיתית של נתינה ולקיחה למרות ועל אף הזיג זג של עפרון המתחסד, כי הרי ובסופו של דבר - עפרון "נתן" את השדה שלו לאברהם והעביר לו בעלות מלאה לעיני כל בני עמו... הוא נתן בתום העסקה את השדה לאברהם בלב שלם ובנפש חפצה.

למיותר לציין כי גם אברהם אבינו לקח ממנו את השדה ושילם עבורה בלב שלם ובנפש חפצה... התורה ניסתה להגיד לנו, דרך הפועלים האמיתיים של "נתן - לקח" ששימשו את המחבר בפרק הזה - שהעיסקה ההדדית הזו התקיימה בפועל, מתוך רצונם המלא של שני הצדדים.

ארז היה מבסוט על שהצליח להשיג גם את "העומק" הזה, לשים בכיס ולצרפו לאוצרו...

היגענו הביתה, וכרגיל אני דוחק בהם לקדש ויש להם כתמיד את כל הזמן שבעולם, וכאילו רק אני על קיבה ריקה... וכמו שהתרגלתי - צעקה וכולם על שולחן הקידוש, אולם הפעם היה מורד אחד ושמו ארז! אני משכלל את הצעקה שלי ומקדיש אותה הפעם רק לארז, אולם הוא בשלו ומבקש בשיא השקט ארכת זמן "אבא, רק דקה, תן לי לגמור שנייה את זה..."

התקרבתי לראות את הדבר הזה שמחזיק בו ארז, השווה מרד של ממש! ועיני נפלו על התנ"ך שלו, כאשר עיניו נעוצות בפרק כג' של בראשית של תיעוד עסקת אברהם - עפרון...

- אז מה ארז, אתה בודק אם זיכרונך לא בגד בך ואכן השתמשו רק בפועלים לתת ולקחת...?

- כן אבא, גם לי וגם לך מותר לטעות...

- נו, אז טעינו?

- כן! תתפלא לשמוע!

- והטעות...?

- כאן אבא! אתה אומר שהתורה "החליטה" ללכת רק על הפועלים התקניים של "לתת - לקחת", ולוותר על הפועלים "הקלים" החלופיים של "לקנות - למכור" יען אינם מבטאים את העומק הנכון של מוטיבי העיסקה... נכון?

- נכון. קלטת את הפרנציפ. עכשיו אפשר לקדש?

- אני חושב שיש כאן אי - דיוק - בלשון המעטה...

- רק לאחר האוכל ידידי...

אכלנו וקידשנו. הישר לאחר האוכל התלבש ארז על התנך שלו, ושקע בו... לאחר דקות:

- בבקשה אבא - מצביע על הסיפא של פרק כה' של בראשית:

כט ויזד יעקב נזיד, ויבא עשו מן - השדה והוא עיף. ל ויאמר עשו אל - יעקב, הלעיטני נא מן - האדם האדם הזה - כי עיף אנכי, על - כן קרא - שמו אדום. לא ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי. לב ויאמר עשו, הנה אנכי הולך למות, ולמה - זה לי בכרה. לג ויאמר יעקב, השבעה לי כיום, וישבע לו, וימכר את - בכרתו ליעקב. לד ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים, ויאכל וישת, ויקם וילך, ויבז עשו את - הבכרה. (בראשית, כה')

- תודה על הערתך ארז... כאן טמונה למעשה "אבחנת התורה" שדיברנו עליה... התורה עשתה שימוש גם בשני הפועלים "הקלים" במקרה הנכון ובמקום הנכון - במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני בערך הנתינה והלקיחה שביטאו שני הפועלים החלופיים...

עשו לא חשב הרבה... גם לא לעומק... הוא שלף מהמותן... הוא מכר... התורה ביקשה להדגיש לנו כי עשו מכר את הבכורה שלו - לא נתן... ואף יעקב השתמש בפועל "למכור" כאשר ביקש מעשו לוותר לו על הבכורה.

יעקב הכיר בעובדה כי אינו יכול לבקש מעשו "לתת" את הבכורה, כלומר הוא לא יכל לצפות ממנו "לנתינה" בלב שלם ובנפש חפצה... הוא רק יכל לבקש ממנו למכור... ומעבר לזאת, יעקב הכיר את נפש עשו "הקלה" וידע כי עשו מסוגל לקיים אך עסקאות לאייט... עסקאות מהירות, קלות, מפתות... ואכן הוא פנה אליו בהתאם ובמדויק:

ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי...

מאידך, חלקו של יעקב בעסקה נעשה בנתינה, כי יעקב לא יודע "למכור", אין בארגז העבודה שלו את הכלי הזה, הוא יודע "לתת":

ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים... הוא נתן לו בלב שלם.

לסיום, התורה לא "שכחה" לתת את דעתה על חלקו של עשו בעסקה... והיא בזה לו:

ויבז עשו את - הבכרה - וניתן במקביל לציין: וימכור עשו את - הבכרה... בזאת היא רמזה לנו, כי שני הפועלים "ויבז" ו "וימכור" - באותו הרובד פועלים.

בזאת סיימתי את תשובתי לארז, ולא שכחתי לצרף את הודאתי הכנה לפניו: "ללא אבחנתך הביקורתית לכאורה, לא הייתי מגיע אל התימוכין לאבחנת התורה בין שני זוגות המונחים... מגיע לך טפיחה על השכם, וגם זפטה על שאכלנו באיחור בגללך..."

כטווס נפוח בתקופת החיזור, התקרב ארז שוב לעברי ובידו ספר התנך הבעייתי שלו שממאן לסגור אותו...

- אבא, אני חושב שמצאתי עוד תימוכין לאבחנתך!

- כוונתך - לאבחנת התורה.

- כן לאבחנת התורה, בבקשה:

כו ויאמר יהודה אל - אחיו: מה - בצע כי נהרג את - אחינו, וכסינו את - דמו. כז לכו ונמכרנו לישמעאלים, וידנו אל - תהי - בו, כי - אחינו בשרנו הוא, וישמעו אחיו. כוח ויעברו אנשים מדינים סחרים, וימשכו ויעלו את - יוסף מן - הבור, וימכרו את - יוסף לישמעאלים, בעשרים כסף, ויביאו את - יוסף מצרימה. (בראשית, לז)

הם היו מפוקפקים, מעורערים, לא כל כך רצו "לתת" אותו... הוסיף ארז המנופח, ואם אני זוכר טוב, הם גם התחרטו אחר כך על "המכירה"... לכן דייקה התורה והשתמשה בפועל הנכון: וימכרו את - יוסף לישמעאלים... - לא נתנו אותו.

- וכל מילה מיותרת. תודה ארז.

עד כאן. וזה הזמן לחזור אל הסיפא של התמונה הרביעית, דרכה ביקש המחבר לענות על השאלה שהתעוררה, וזה הנוסח שלה:

איך התודעה האנושית מתחזקת את "שני המאורות" באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך. - זו תשובת המחבר.

בתשובה זו וכאמור, השתמש המחבר לראשונה בפועל "ויתן" שערכו הספרותי בתורה: "וימכור". החליף את הדבר באחר, המיר את הדבר, נתן את הדבר על מנת לקבל אחר במקומו.

ויתן אתם - את שני המאורות.

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים - התודעה האנושית ראתה כל הזמן את מוטיב "השליטה" כדבר שילווה אותה בכל שלב וצעד, החל מהרגע הראשון כאשר חפנה את החופן הראשון שלה מערימת המידע, וביקשה למשול בכל חבילת המידע דרך גידור החבילה הזו, והינה עקב החופן הזה נוצר הרקיע ועימו נוצרו שני אזורים - עליון ותחתון. היא ראתה ברקיע שנוצר כסמל לשליטתה המתמדת בכל ערימת המידע, כי הרי חילקה באמצעות הרקיע את מלוא ערימת המידע לשני אזורים מוגדרים הנתונים לשליטתה המתמדת והמוחלטת, בכל רגע נתון יכולה לזהות רצף חוליות ולקטוף אותן מלמעלה - משמע להושיט את היד למעלה ולהוריד את החוליות למטה, אל המציאות. זו תמצית שליטתה המוחלטת בערימת המידע.

והינה הופיעה התמונה המורחבת הרביעית, וביצבצו מתוכה המאורות... ובעצם, נוכחה התודעה כי לא חופן של מידע הפקידה בשמים כי - אם מאורות! דהיינו וכאשר חפנה התודעה האנושית את החופן שלה מערימת המידע וזיהתה רצף של חוליות מידע, היא בנתה לה בעצם מאורות שימשיכו ויאירו לה את שני האזורים אשר ביקשה למשול בהם. רצף החוליות בעצמם - הם המאורות שימשיכו להאיר כל עוד והתודעה תמשיך לרצות את מאורם.

היה ותזהה עוד רצף של חוליות - אזי משמעות הדבר היא שיצטרפו לחגיגה עוד ועוד מאורות לצד המאורות הישנים שכבר נכנסו לפעולה, או אז האזור יתמלא בזרקורים שיאירו את השטח על שני אזוריו - כל עוד והתודעה תרצה במאורם.

אם כן, מילת המפתח היא "כל עוד והתודעה תרצה במאורם" - תרצה ימישכו להאיר, תרצה יפסיקו את מאורם והיא תקרוס. השאלה היא, מה היא הגדרת הפועל "תרצה"?

מחבר התורה הגדיר עבורינו במדויק את הפועל הזה: תרצה - משמע תתן, תחליף את מרכולתה, תמיר אותה בדבר אחר, תתן את הטובין של מרכולתה על מנת לקבל במקומם טובין אחרים.

מחבר התורה הקפיד להשמיע לי את ההגדרה המדוייקת - לא ההגדרה הקרובה גם לא הדומה...

תרצה - משמע תתן, תתן בלב שלם, תחליף את הסחורה בלב שלם ובנפש חפצה מבלי שמץ של היסוס... לכן הוא הקפיד לפסוח על הפועל "למכור" שנקשר למטבע עובר לסוחר, ולא תמיד הסוחר רוצה את אותו המטבע עבור מרכולתו, לפעמים הוא רוצה להחליף את מרכולתו דווקא באורז...

סיכומו של הדבר: התודעה זיהתה ברגע זה רצף של חוליות מידע, והינה זה עתה נולדה לנו שרשרת מידע חלקית בעלת חוליות רצופות שהצטרפה למציאות - אך עדיין לא הפכה למאור. רצון התודעה להחליף את השרשרת החלקית הזו שבידה במידע אחר - הוא זה שיהפוך אותה למאור.

משה רבינו כינה את הפועל שמגרה את הרצון הזה ב - "לפדות". התודעה מבקשת לפדות את המידע שבידה במידע אחר, היא מבקשת שהמידע שזיהתה בשרשרת הספציפית הזו - ישמש עבורה כמאור למידע אחר - משמע שתחליף את המידע הספציפי הזה ותקבל מידע אחר תמורתו. להמיר את המידע של הגלגל במידע אחר, לפדות את המידע. כך ראה משה רבינו את "הרצון" שיפעיל את מכונת החיים. מחבר התורה ראה את התודעה נותנת את המידע שבידה, גם מוכרת גם קונה... וכל עוד עסקת החילופין הו מתקיימת - המאור קיים על שני ערוציו: העליון והתחתון.

באופן הזה תיאר המחבר את מכונת החיים, ותוך כדי כך הפיג את החשש מעצירתה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ - אל חשש, היא לא תעצור... כל עוד והתודעה נעה בשבילי התמונה בתנועה סיבובית... כל עוד ומגיעה בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ומכל נקודה אשר עליו...

במילים יותר מפורטות לבעלי הזיכרון הקצר שבקירבנו - כל עוד ומתוך שרשרת המידע אשר זיהתה התודעה על הארץ, מייצרת את הכלים להמשך מסעה במרחב, כלים שיאירו לה את המרחב ואת הארץ כאחד.

ולמשל ביום ובלילה - אל חשש... היא לא תעצור כל עוד ושני המאורות מגוייסים לשאיפתה בלמשול בשני חלקי המידע, בתחתון ובעליון, ביום ובלילה... לשני המחוזות הללו אין סוף.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ומרחב שליטתה התפשט עד לאין סוף - עד סוף העולם וכלל אף את גבולות האור והחושך, גבולות שהופיעו בתמונה המקורית ופני התודעה עוד יגיעו אליהם.

היום והלילה - מייצגים שני אזורי מידע מוגדרים בתוך המרחב הכולל. שני אזורים אלה מוכרים הם לתודעה מבעוד מועד: כל מה שמתחת לארץ וכל מה שמעל הארץ. כל מה שמתחת לגלגל, וכל מה שמעל לגלגל. אומנם אינני מכיר את פרטי הרשימה שמעל לגלגל כי עוד לא זיהיתי את החוליות שלהם, אבל יצרתי כבר את הזיקה אליהם, יש לי גישה לתוכן הדברים, יש לי מושג במה דברים אמורים...

בעוד גבולות האור והחושך הם גבולות היקום במלואו, בהם כלולים כל אזורי המידע שביקום, גם של הגלגל ושל הארץ ושל כל סוגי המידע. גם הכוכבים "הבלתי מזוהים" שקרא להם משה רבינו "שגר בהמה" - נמצאים בתוך הגבולות הללו. גבולות האור והחושך הם גבולותיה של ערימת המידע המלאה והשלמה, היא השרשרת בת מיקשה אחת אין - סופית, היא היא שרשרת האם האחת והרצופה.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ופניה אל התמונה המקורית, היכן רקעה את ההבדל בין האור לבין החושך.

וירא אלהים כי - טוב. מתוך התמונה זו שהוגדלה בפעם הרביעית עבורי, ממנה צצו המאורות והמועדים והימים והבכורות והכוכבים ושגר הבהמה ופטר כל רחם... מתוך התמונה המורחבת הזאת "חשה" התודעה האנושית את תחושת החיים, כי היא פגשה את המידע ועמדה על מהותו: טוב הוא לה.

או אז...

ויהי - ערב - נוצר הערב, תכונת ההתכוננות שמעידה על השליטה המלאה נוצרה! התודעה התכוננה בערב לקטוף מהתמונה המקורית את מבוקשה.

ויהי - בקר - ובעקבותיו נוצר הבוקר, בפועל. היא קטפה את מה שהתכוננה לו בערב...

באופן הזה יצרה התודעה האנושית במרחבה את יחידת הזמן המלאה, את היום השלם המשקף את התמונה המלאה. זה היום שהוגדל והורחב עבורי בפעם המי יודע מה...
תפילה ניהול שיחה לנשום להסביר אברהם אבינו התייעלות סגירת עסקה ביקורתיות מתי לוותר להיגמל מהתמכרויות שבעת ימי הבריאה הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
* ההיגיון הנגדי - רשימת כל המאמרים...
...המאמרים... לצורך נוחות העיון, מצוב קישורים לכל המאמרים שיש בקטגוריה ההיגיון הנגדי. רשימת המאמרים: אין דברים נסתרים, גם נבין גם נדע. לא נעשה דברים בלי לראות את הסיבה. הוכחות לוגיות. הדרך הפשוטה להפריך כל הוכחה לוגית בצעד אחד. האם ואיך ניתן להוכיח כי ישות כלשהי (אלוהים) אינה קיימת?. האם ואיך אפשר להוכיח שאלוהים לא קיים?. מה היה לפני בריאת העולם? האם אפשרי לדבר על כך?. האם יש תכלית לבריאה? ומהי התכלית של התכלית עצמה?. מהי תכלית הבריאה? להתקרב / להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית?. האם הבריאה מעידה על בורא...
איך לכתוב נאום משכנע? ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו
איך לכתוב נאום משכנע? ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו
...ניתוח נאום בנימין נתניהו, איך לכתוב נאום בחירות? איך לכתוב מסר משכנע? לדבר מול קהל, לשתול מחשבות, איך להעביר מסרים? פרזנטציה משכנעת, סודות השכנוע של ביבי נתניהו איך לכתוב נאום משכנע לפי אליעד כהן? כדי לכתוב נאום משכנע, יש צורך להקפיד על דקויות רבות בניסוח ובצורת ההגשה. אליעד כהן מנתח באופן מפורט נאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך שהוא מצביע על טעויות רבות ודרכים לתקן אותן, על מנת להפוך את הנאום למשכנע יותר, יעיל יותר, וממוקד במסר ברור וחזק. מדוע חשוב לדבר בגוף ראשון ולא שלישי? כשנתניהו אומר...
עקשנות או וותרנות - להתעקש או לוותר?
עקשנות או וותרנות - להתעקש או לוותר?
...- להתעקש או לוותר? האם נכון להתעקש או שעדיף לוותר בחיים? בחיים קיימת דילמה נפוצה: האם להיות עקשנים ולא להתפשר על דבר, או דווקא לבחור בגישה ותרנית ולוותר. אליעד כהן מסביר כי התשובה לכך מורכבת, ומציע נקודת מבט ייחודית שמחברת בין עקשנות מוחלטת לוויתור מוחלט, באופן שנראה לכאורה פרדוקסלי, אך בסופו של דבר מוביל את האדם לתחושה של סיפוק ואושר מלאים. על מה חשוב להתעקש ומתי נכון לוותר? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כי האדם צריך להתעקש עד הסוף, בקיצוניות, על הדברים החשובים לו באמת. עקשנות זו צריכה להיות מוחלטת...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את...
תמחור, ניהול משא ומתן על המחיר, איך לנהל משא ומתן על המחיר? איך לקבל הנחה? איך לא לתת הנחה? איך להעלות את המחיר? איך להוריד את המחיר? איך למכור ביוקר? איך לקנות בזול? איך להעלות מחיר? איך להוריד מחיר? 3 גורמים למחיר המוצר, עסקים
תמחור, ניהול משא ומתן על המחיר, איך לנהל משא ומתן על המחיר? איך לקבל הנחה? איך לא לתת הנחה? איך להעלות את המחיר? איך להוריד את המחיר? איך למכור ביוקר? איך לקנות בזול? איך להעלות מחיר? איך להוריד מחיר? 3 גורמים למחיר המוצר, עסקים
...משא ומתן על המחיר, איך לנהל משא ומתן על המחיר? איך לקבל הנחה? איך לא לתת הנחה? איך להעלות את המחיר? איך להוריד את המחיר? איך למכור ביוקר? איך לקנות בזול? איך להעלות מחיר? איך להוריד מחיר? 3 גורמים למחיר המוצר, עסקים איך נקבע מחיר ומה משפיע על המחיר במשא ומתן? המחיר של מוצר או שירות נקבע על ידי שני רכיבים עיקריים: עלות הייצור והאחוז של הרווח שהמוכר מעוניין להשיג. לדוגמה, אם עלות הייצור של מוצר היא שקל, והמוכר רוצה להרוויח 10%, הוא ימכור אותו במחיר של 1.10 שקלים. אם הוא רוצה להרוויח 50%, המחיר יהיה...
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
...האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או בלתי מוגבל? השאלה המרכזית שעליה דיבר אליעד היא האם השכל האנושי מוגבל, ואם כן, כיצד ניתן לדעת זאת בוודאות. אליעד מסביר שראשית, כדי לענות על השאלה הזו, חייבים להגדיר קודם כל מהו שכל ומה הכוונה במונח מוגבל. כיצד ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא...
איך להפוך רע לטוב, הכל רק רע, להקצין את הרע, להישרף באש, ליהנות מהרע, סמי הזיה, סמים, הסיפור של אליעד, איך לסבול יותר, הכי רע בעולם, חרדת נטישה, פחד מפרידה
איך להפוך רע לטוב, הכל רק רע, להקצין את הרע, להישרף באש, ליהנות מהרע, סמי הזיה, סמים, הסיפור של אליעד, איך לסבול יותר, הכי רע בעולם, חרדת נטישה, פחד מפרידה
...לטוב, הכל רק רע, להקצין את הרע, להישרף באש, ליהנות מהרע, סמי הזיה, סמים, הסיפור של אליעד, איך לסבול יותר, הכי רע בעולם, חרדת נטישה, פחד מפרידה איך להפוך רע לטוב ולמה חשוב להקצין את הרע? אליעד מסביר כיצד ניתן לקחת אירועים שנתפסים כרעים ולשנות את החוויה שלהם לטובה, באמצעות הטלת ספק באמונות ובמחשבות היוצרות את הסבל. הוא משתמש בדוגמה קיצונית של אם הרואה את בנה נשרף כדי להבהיר את הרעיון. הוא מתאר שהכאב והסבל נגרמים לאם בגלל האמונה שלה שלהישרף זה רע, הרצון שבנה לא יסבול, וההזדהות הרגשית שלה עם הסבל של...
סרטי סקס התמכרות ונזקים אפשריים, למה אנשים נהנים מסרטי סקס? מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? איך המוח נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו?
סרטי סקס התמכרות ונזקים אפשריים, למה אנשים נהנים מסרטי סקס? מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? איך המוח נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו?
...מסרטי סקס? מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? איך המוח נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו? למה אנשים נהנים מסרטי סקס ומה הנזקים האפשריים? אליעד מתחיל בהצגת שתי שאלות מרכזיות בנוגע לצפייה בסרטי סקס: למה אנשים נהנים מצפייה בסרטי סקס? והאם יש נזקים שמצטרפים להנאה הזו? השיחה עוסקת בהבנה של מנגנוני ההנאה וחשיבותה של הבחנה בין דמיון למציאות. איך הנאה מצפייה בסרטי סקס קשורה לדמיון? ההנאה מצפייה בסרטי סקס נובעת מהיכולת של המוח לט...
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
...בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן חא סד (ברסלב) מה המשמעות של בחירה חופשית אמיתית? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הבחירה החופשית, ומציג את השאלה האם האדם באמת יכול לבחור בחירה חופשית לגמרי, או שאולי כל בחירה שלו מוכתבת על ידי סיבות חיצוניות ופנימיות שאינן תלויות בו. לדבריו, בחירה חופשית אמיתית פירושה יכולת לבחור כל אפשרות שהיא, בלי שתהיה שום סיבה קודמת שתחייב את הבחירה הזאת. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו מישהו בוחר לשבת על כיסא. במבט ראשוני נדמה שזו בחירה חופשית, אבל אליעד מדגיש שזו לא באמת...
תרגילי משקל גוף או משקולות, אימוני משקל גוף, אימון כנגד משקל גוף יתרונות וחסרונות, תרגילים פונקציונליים, פיתוח גוף ללא משקולות, תרגילים כנגד משקל גוף, אימונים כנגד משקל גוף, משקל גוף או חדר כושר, אימון בלי משקולות
תרגילי משקל גוף או משקולות, אימוני משקל גוף, אימון כנגד משקל גוף יתרונות וחסרונות, תרגילים פונקציונליים, פיתוח גוף ללא משקולות, תרגילים כנגד משקל גוף, אימונים כנגד משקל גוף, משקל גוף או חדר כושר, אימון בלי משקולות
...משקולות, אימוני משקל גוף, אימון כנגד משקל גוף יתרונות וחסרונות, תרגילים פונקציונליים, פיתוח גוף ללא משקולות, תרגילים כנגד משקל גוף, אימונים כנגד משקל גוף, משקל גוף או חדר כושר, אימון בלי משקולות האם אימון במשקל גוף עדיף על אימון עם משקולות? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג כאן היא האם יש יתרונות מיוחדים לאימוני משקל גוף על פני אימונים בעזרת משקולות. אימון במשקל גוף הוא כל אימון שמבוצע ללא ציוד נוסף, כשהעומס על השרירים מגיע מהמשקל של הגוף עצמו. לדוגמה, במקום לעשות לחיצת חזה עם מוט, אפשר לבצע שכיבות...
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים. מנטור מסביר...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה שלך את...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת...
אמונות, דפוסים ומציאות
...את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...אכילת יתר - מבוא הפרעת אכילת יתר (באנגלית Binge Eating Disorder, נקראת גם הפרעת אכילה כפייתית), היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת הפרעות אכילה אחרות. השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 1.1 הערות 2 שכיחות...
איך להפוך מחשבה למעשה?
...מחשבה למעשה? הפוך את המחשבות שלך למעשים. הפוך את המחשבות שלך לדברים מוחשיים, גם דברים קטנים העיקר שיהיו מוחשיים. בסופו של דבר הרצונות שלך יהפכו למציאות שלך שאליה אתה רוצה להגיע. אם אתה רוצה משהו וחושב על משהו, אל תסתפק בכך, הפוך אותו למוחשי, אפילו בדבר הקטן ביותר. רשום אותו לעצמך, דבר עליו, חשוב עליו יותר, פרק אותו לגורמים ונסה לעשות כל חלק קטן ממנו, קרא עליו מידע נוסף, דבר עליו עם אחרים, קבע לך זמן קבוע במשך היום שבו אתה עוסק באותו רצון. אפילו דקה בודדת, אפילו תוך כדי משהו אחר. העיקר שתהפוך את...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
...התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות. דוגמאות של תכניות טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה לה
אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4
...- התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 4 למה אני שונאת לסבול? האם אפשר להחליט שאני עושה דברים כי אני נהנית מהם? האמירה שאני יכולה ליהנות מבלי לעשות את אותם הדברים אלא ליהנות מהיש ממה שקיים ואז אני לא רוצה כלום כי אני נהנית ממה שקיים ולא רוצה לשנות שום דבר. אני לא ארצה לעשות יוגה, או להתקדם בעבודה. זה כבר אדישות. ממה נובעת אדישות? מזה שלא אכפת. ממה נובע זה שלא אכפת? מקבלה מוחלטת של המציאות? שזו המציאות ואי אפשר לשנות אותה לחלוטין. למה אי אפשר לשנות אותה או האם זו האמת? מה ההבדל...
מה הבעיה - שחזור גלגולים
...היא סצינה שבאמצעותה אנו חוזרים לגלגולים קודמים שלנו כדי למצוא מהן העבכות בחיינו ומה בעצם קרה בגלגול הקודם שמפריע לנו בחיים. אם בגלגול קודם היינו גברים מאצואיסטיים בעלי אגו מנופח וזלזלנו בנשים - בגלגול הזה ניאלץ ללמוד את הלקח וכנראה שיהיה לנו קשה למצוא זוגיות. הרי אם זה כל כך פשוט למה שלא כולם יילכו לשחזור שכזה והחיים יהיו הרבה יותר יפים? יש בעיה - עושים שחזור ונגמר. הרי זו לא כוונת הבריאה. שבאמצעות פעולות כה פשוטות האדם יתגבר על מה שגרם לו להגיע לכאן - הייעוד שלו, התיקון שלו, הקשיים שלו. עבור זה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקבל את האחר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: לקבל את האחר, למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לקבל את האחר, דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לקיחת אחריות אני חי בשבילה איך לעשות הרבה כסף במכירות? תחושה של הרגע הזה תקציר אוריקולותרפיה שיטות לטיפול בפחד מפני הקורונה פחד מפני מצלמה רע לאהוב את עצמך רצון לאהוב את עצמי משיכה מינית יוצרת התאהבות התאהבות בדמיון חייב להיות מאושר עצבות לשכנע אקסית לאהוב אותך בן זוג שכול איך המוח מחליט מה לעשות? איך ללמוד להחליט? להתמודד עם בוס שתלטן להתמודד עם סרטן להשיג מטרות גדולות להתמודד עם פחד לא להצליח לשכנע משוגעים איך לשכנע מישהו לענות? אלימות ילדים בבית הספר מה לומר לילד? למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? מודעות חיצונית מחלות נפש בחיפוש האמת דיסוציאציה אקס להשתחרר לשכנע אקסים לחזור שריר מכווץ פרפר בכבלים אלוהים לא מחויב המציאות התודעה של אלוהים קרוב להארה הגעתי להארה רוחנית להיות אלוהים בכוחות עצמך מה מיוחד בספר להיות אלוהים? להפוך תחביב לכסף איך כסף בא לעולם? מטרת החיים של אלוהים מטרת החיים לשכוח זיכרון שלילי מגזים בפירושים השליליים למה אני בוחר כך ולא אחרת? בחירה חופשית אלוהית הבריאה הראשונה האם העולם נברא? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, מטפל רגשי, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום לקבל את האחר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5469 שניות - עכשיו 09_11_2025 השעה 19:27:54 - wesi4