ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמוד למבחן ✔אימפולסיביות - מבוא ✔אִימְפּוּלְסִיבִיּוּת היא צורת התנהגות המאופינת בפעולה ללא מחשבת תחילה. משום... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימפולסיביות - מבוא
אִימְפּוּלְסִיבִיּוּת היא צורת התנהגות המאופינת בפעולה ללא מחשבת תחילה.

משום שפעולה אימפולסיבית מתבצעת ללא מודעות להשלכות האפשריות יש בה מרכיב של אקראיות, כך שלעתים היא מובילה לתוצאות חיוביות ולעתים לשליליות.

מקור השם אימפולסיביות הוא מהמילה "אימפולס", שמשמעותה דחף.

תוכן עניינים:

1 מאפיינים 1.1 הבחנה בין אימפולסיביות לקשיי אינהיביציה

1.2 בחירה אימפולסיבית

2 השלכות 2.1 יתרונות ואימפולסיביות נורמטיבית

2.2 חסרונות 2.2.1 אימפולסיביות פתולוגית

3 היבטים נוירולוגיים

4 טיפול והתמודדות 4.1 השהיית התגובה

4.2 ויסות מהירות עיבוד המידע

4.3 אימון מוחי

מאפיינים:

אימפולסיביות מאופיינת על פי רוב כנטייה לפעול על פי גחמות רגעיות, תוך התעלמות מכל התייחסות רציונלית לאסטרטגיות ארוכות טווח המיועדות להוביל להצלחה. להתנהגות אימפולסיבית יכולים להיות יתרונות וחסרונות בהתאם להקשר שבו היא מתרחשת. היבטים אלו יתוארו באופן נרחב יותר בהמשך.

במחקר נהוג להבחין בין שני היבטים של אימפולסיביות:

1.תנועה אימפולסיבית (או פעולה אימפולסיבית) - חוסר יכולת להימנע מתגובה, הקשור ליכולת דיכוי התגובה אינהיביציה. ההבדלים בין אימפולסיביות לקשיי אינהיביציה יורחבו בהמשך.

2.קבלת החלטות אימפולסיבית (או בחירה אימפולסיבית) - היבט זה משקף יותר תהליכי קבלת החלטות מאשר יכולת דיכוי תגובה של המערכת המוטורית.

הבחנה בין אימפולסיביות לקשיי אינהיביציה:

כאמור, חוסר יכולת להימנע מתגובה הקשור ליכולת דיכוי התגובה מקושר לעתים לפעולה אימפולסיבית או תנועה אימפולסיבית. עם זאת, למרות שבשני המקרים התוצאות יכולות להיות דומות ישנו הבדל במנגנונים העומדים בבסיסם.

אינהיביציה (עכבה) היא היכולת להימנע או לעצור פעולה לא רצויה. בהתאם לכך פגיעה באינהיביציה עלולה להקשות על האדם להימנע מפעולות לא רצויות. עם זאת בשונה מתגובות אימפולסיביות הנעשות ללא שיקול דעת, במקרים של אינהיביציה לקויה האדם מודע להשלכות השליליות העשויות להיות למעשיו ולמרות זאת לא מצליח למנוע אותן. עם זאת, לאדם אימפולסיבי ללא בעיות בעכבה לא יהיה כל קושי להימנע מתגובה אם הוא מודע לכך שתוביל לתוצאות שאין הוא מעוניין בהן.

בנוסף, אנשים בעלי נטייה לאימפולסיביות מתבססים רבות על המזל, משום שהסבירות שבה תגובה אימפולסיבית תביא לתוצאות רצויות היא אקראית. להבדיל, אנשים עם קושי בעיכוב תגובה מדווחים רבות על רגשות חזקים של חוסר אונים ותסכול מכך שאין ביכולתם להימנע מתגובות שהם יודעים שאינן רצויות להם, אשר לעתים יכולות אף להיות פוגעניות עבורם או עבור הסביבה.

בחירה אימפולסיבית:

אחד המאפיינים העיקריים של התנהגות אימפולסיבית הוא הפחתה בערכן של תוצאותיה העתידיות של פעולה מסוימת - Delay discounting. הפחתה זו אינה קשורה בסוג התוצאה והיא מתרחשת עבור תוצאות חיוביות ושליליות כאחד. על כן, היא יכולה לבוא לידי ביטוי במספר דרכים אשר משפיעות על תהליכי קבלת החלטות והיכולת לדחיית סיפוקים. למשל:

העדפה של גמול קטן ומוקדם יותר, על פני תגמול גדול אך מאוחר יותר. כתוצאה מכך, ככל שמשך ההמתנה לגמול כלשהו מתארך, כך פוחת הערך שלו בעיני האדם. היבט זה משפיע בין היתר גם על התגובה לחיזוקים שונים.

העדפה של תוצאה מרתיעה מאוחרת וגדולה יותר, על פני תוצאה מרתיעה קטנה ומוקדמת יותר. היבט זה משפיע בין היתר גם על התגובה של האדם לצורות שונות של ענישה.

השלכות:

האימפולסיביות כוללת אוסף של תופעות הקשורות זו לזו, כך שיש צורות שונות של התנהגות אימפולסיבית. בהתאם לכך, ההשלכות של ההתנהגות האימפולסיבית יכולות לתרום לרמת התפקוד האדם בחיי היום יום או לפגוע בה. האימפולסיביות היא תכונה נפוצה אשר קיימת אצל כל האנשים במידה כזו או אחרת. כאשר התנהגותו של האדם אינה חורגת מתחום הנורמה היא יכולה להיות מקובלת חברתית ואף לסייע לניצול הזדמנויות. עם זאת, כאשר האימפולסיביות מובילה להתנהגות בלתי מקובלת, עלולות להיות לכך השלכות ליכולת של האדם להשתלב בחברה. במקרים קיצוניים האימפולסיביות יכולה להוביל להפרעות שונות בתפקוד של האדם.

יתרונות ואימפולסיביות נורמטיבית:

התנהגות אימפולסיבית לא תמיד גוררת אחריה השלכות שליליות. זאת במיוחד במקרים שבהם היא מובילה את האדם לנצל במהירות הזדמנויות חד פעמיות שלא ישובו. סביר להניח שאם התנהגויות אימפולסיביות היו מזיקות במידה משמעותית הן לא היו שורדות את תהליך האבולוציה של האדם. היתרונות של האימפולסיביות באים לידי ביטוי בעיקר עבור מצבים של חוסר ודאות, אשר מאפיינים את החיים בטבע.

הנטייה להעדיף תגמולים קטנים ומידיים על פני תגמולים גדולים אך רחוקים יותר אינה מאפשרת לנצל את מלוא האפשרויות העתידיות. על כן ניתן לפרש אותה כחיסרון משום שהיא יכולה להוביל לניצול בלתי יעיל של משאבים סביבתיים. עם זאת, במקרים בהם השהייה עלולה למנוע את השגתם של תגמולים עתידיים פוטנציאליים, בחירה בתגמול האפשרי בזמן נתון מאפשרת הבטחה של השגתו כנגד הסכנה לוותר עליו ולא להשיג דבר בהמשך. במילים אחרות, האימפולסיביות יכולה להיות ביטוי של שנאת סיכון או שנאת הפסד. עמדה זו באה לידי ביטוי באמרה "טובה ציפור אחת ביד משתיים על העץ".

בהתאם לכך, לאימפולסיביות ישנו תפקיד משמעותי במסגרת ההתנהגות הנורמלית. רוב האנשים פעלו בצורה אימפולסיבית בשלב כלשהו בחייהם. התנהגות זו נתפסת פעמים רבות כספונטנית ומקובלת חברתית עד לגבול מסוים.

חסרונות:

למרות שבשפת הדיבור המונח "אימפולסיביות" משמש גם לתיאור פעולות מקובלות מבחינה חברתית, לעתים קרובות יותר נעשה בו שימוש לתיאור של התנהגות בעייתית. הקריטריונים לקביעת המידה בה התנהגות אימפולסיבית מסוימת מוגדרת כמקובלת מבחינת החברה או לא תלויים בגיל האדם ובמאפיינים של התרבות והתקופה שבה הוא חי. פרט למקרים של התנגשות תרבותית בחיי היום יום אין להבדלים אלו השפעה משמעותית על התפיסה של אימפולסיביות. לעומת זאת, הם יוצרים קושי בגיבוש הגדרה אחידה ומדויקת בתחום המחקר.

לעתים קרובות לפעולות אימפולסיביות יש השלכות מזיקות. החסרונות של האימפולסיביות נובעים מההשלכות השליליות האפשריות שלה על היכולת של האדם להשתלב ולתפקד בחברה. היא יכולה להוביל לקשיים שונים כמו:

קושי בדחיית סיפוקים.

קושי בהתנהגות בהתאם לחוקים הרשמיים או החברתיים. למשל: נטייה להתפרץ או קושי לחכות לתור בשעת דיבור או משחק.

קושי להימנע מפעולות מסוכנות.

קושי בשמירה על יחסים סדירים עם בן זוג.

אצל ילדים האימפולסיביות יכולה לבוא לידי ביטוי בהתנהגות בעייתית כמו לקיחת צעצוע מילד אחר ללא מודעות להשלכות של פעולה זו. בהתאם לכך, מבחינת התפתחות חברתית רמת האימפולסיביות נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד.

בגילאים מאוחרים יותר האימפולסיביות יכולה לבוא לידי ביטוי בבחירה של סטודנטים לצאת למסיבה במקום ללמוד למבחן, או בנטייה של אדם בוגר לרכוש מוצרים רבים ללא התייחסות לתשלומים ולריבית שיהיה צורך לעמוד בהם בהמשך.

בנוסף, חוסר יכולת לשלוט על דחפים מקשה על השגת הקשב המתמשך הנחוץ ליצירת מצב הזרימה והתמדה בו.

אימפולסיביות פתולוגית:

ישנם מצבים פתולוגיים שונים שהתנהגות אימפולסיבית היא אחד המאפיינים המרכזיים שלהם. לדוגמה: מאניה, הפרעת אישיות, התמכרות, קלפטומניה, הימור פתולוגי, הפרעת אכילה, טריכוטילומניה ועוד. כמו כן, אימפולסיביות היא אחת מהמאפיינים המרכזיים של הפרעת קשב.

נראה שבמצבים שונים באים לידי ביטוי מאפיינים שונים של התנהגות אימפולסיבית. כל אחת מההפרעות הקשורות באימפולסיביות מאופיינת בקשיי קשב, קשיים בעיכוב תגובה, קשיים להתחשב בתוצאות שליליות אפשריות של ההתנהגות או בשילוב של קשיים אלו.

היבטים נוירולוגיים:

כאמור, האימפולסיביות מתייחסת למגוון תופעות שונות הקשורות זו לזו. כמו כן התפיסה של התנהגות מסוימת כאימפולסיבית או לא אימפולסיבית מושפעת מההקשרים התרבותיות שבהם היא מתרחשת. ייתכן שההבדלים בין התנהגויות שונות הנתפסות כאימפולסיביות נובעים גם ממנגנונים ביולוגים נפרדים ואין זה סביר לצפות למנגנון ביולוגי אחיד העומד בבסיס כל המאפיינים השונים שלה. בהתאם לכך, ישנם מספר תהליכים נוירו - כימיכליים אשר יכולים להשפיע על התנהגות אימפולסיבית.

מבחינה מוחית אימפולסיביות קשורה לתפקוד של האונה המצחית. פגיעה בקליפת המוח הקדם - מצחית יכולה להוביל לעלייה בתגובות האימפולסיביות של האדם. כמו כן לגרעין האקומבנס (NAC) יש תפקיד מרכזי בוויסות של אימפולסיביות.

ישנם מוליכים עצביים במוח אשר יכולים להגביר או להפחית אימפולסיביות. זאת משום ששינויים בכמויות הנוראדרנלין והדופמין משפיעים על התפקוד של קליפת המוח הקדם - מצחית.

הזמינות של קולטני דופמין מסוג D2R בסטריאטום קשורה לאימפולסיביות נמוכה ולנטייה לחוות מצב של זרימה.

טיפול והתמודדות:

כאמור, במקרים מסוימים האימפולסיביות עלולה לפגוע ביכולת של האדם להשתלב ולתפקד בחברה באופן מיטבי. במקרים אלו ניתן לנסות לצמצם ואף למנוע את ההשפעות השליליות של האימפולסיביות בדרכים שונות, בהתאם לגורמים ולמטרות הטיפול. למשל, נמצא שאימוץ אסטרטגיות התנהגות המיועדות להפחתת אימפולסיביות יכול לשפר את היחסים החברתיים של ילדים.

בכל מצב יש להתיעץ עם אנשי מקצוע כדי לוודא שטיפול מסוים אכן מתאים ויעיל לאדם המסוים שאליו הוא מיועד. לעתים יומלץ להשתמש ביותר משיטה אחת במסגרת של מערך טיפולי מלא.

השהיית התגובה:

משום שהתנהגות אימפולסיבית נעשית באופן מיידי וללא הפעלת שיקול דעת, לעתים קרובות השהייה של התגובה יכולה לאפשר לתהליך המחשבתי להסתיים כך שהאדם יהיה מודע להשלכות מעשיו. אדם אימפולסיבי ללא קשיים נוספים יוכל להימנע מפעולה כלשהי ברגע שיהיה מודע שהיא אינה רצויה לו. לצורך כך נהוג להמליץ על ספירה עד 3 או 10. הספירה מאפשרת להשהות את הפעולה למשך שניות בודדות לצורך בחינת המצב וקבלת החלטות מושכלת.

ויסות מהירות עיבוד המידע:

אפשרות דומה היא ויסות מהירות עיבוד המידע, לצורך התאמתו למשימה שאיתה האדם מתמודד.

בחינוך המורה יכול ליצור דינמיקה כיתתית אשר תשפיע על קצב עיבוד המידע שת התלמידים. לדוגמה, סגנון הוראה המאופיין בחילופי שאלות ותשובות מיידיים מחייב את הלמידים לענות במהירות ולכן מעודד אימפולסיביות. לעומת זאת, כדי לעודד חשיבה מוקדמת המורה יכול לבקש מהתלמידים לרשום את התשובה האפשרית יחד עם השיקולים הלוגיים שהובילו אליה. בנוסף על המורה לציין במפורש שיוקדשו לכך מספר דקות מזמן השיעור ולהמתין עד שלפחות חצי מהתלמידים יסיימו לכתוב. בדרך זו ניתנת לכל תלמיד אפשרות להפעיל שיקול דעת ולנמק את בחירתו באופן מושכל. כמו כן דרך זו מאפשרת לשתף כמות גדולה יותר של תלמידים בדיון הכיתתי ומתן הכוונה אישית לתלמידים בודדים בזמן שהיתר מנסחים את תשובתם באופן עצמאי.

אימון מוחי:

ניתן להפחית נטייה לאימפולסיביות גם על ידי אימון מוחי המיועד לכך.
תרחיש קיצון תרחישים קיצוניים להשתמש בעיית קשב תשובה תקשורת בין אישית משמעות בעיות נפשיות גמילה ללמוד למבחן בעיות קשב אימפולסיבי אימפולסיביות
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
דחיינות כרונית, למה לעשות היום את מה שאפשר לדחות למחר? איך להרגיש חופשי לא לדחות דברים? איך להרגיש בנוח לא לדחות דברים? עצלנות כרונית, לא אוהב לעשות דברים שלא בא לי לעשות, רגיל לדחות כל דבר, למה אני דוחה דברים?
... דחיינות כרונית היא האמונה שלהם שיש הבדל בין פעולות שהם עושים מתוך בחירה ופעולות שהם עושים מתוך חובה. לדוגמה, ללמוד למבחן נתפס כדבר שאדם חייב לעשות כדי לקבל ציון טוב, לעומת צפייה בטלוויזיה שנחשבת כדבר שהוא בוחר לעשות כי הוא נהנה ממנה. בגלל התחושה הזאת, האדם יעדיף לצפות בטלוויזיה ולא ללמוד למבחן, משום שזה נותן לו תחושת שליטה וחופש. אליעד מדגים זאת בצורה ברורה: כאשר אדם צריך ללמוד למבחן, הוא חווה זאת כחובה. הוא מרגיש שהמבחן נכפה עליו, שאין לו ברירה, ושאם הוא היה יכול, הוא היה בוחר ... למעשה, כל דבר שאדם עושה הוא עושה כי הוא מרגיש שהוא חייב לעשות אותו. אם אדם רואה טלוויזיה במקום ללמוד למבחן, זה לא מפני שהוא באמת בוחר בזה מתוך חופש מוחלט, אלא מפני שהוא חייב לצפות בטלוויזיה, כי אחרת הוא ... חופשית לחלוטין, משום שהרצונות של האדם תמיד כופים עליו פעולות. האדם הוא עבד לרצונותיו כל הזמן, בין אם זה ללמוד למבחן או לראות טלוויזיה. איך אפשר להפסיק להרגיש רע בגלל דחיינות כרונית? אליעד מציע להפסיק להאמין שאדם חייב משהו. האדם חייב להשתחרר מהאמונה שהוא חייב ללמוד למבחן, שהוא חייב לעבוד או שהוא חייב לחיות בכלל. ברגע שהאדם יבין שהוא לא חייב כלום ושהוא בעצם משחק משחק ...
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
... ההתמקדות בנושא מסוים. כאשר המוח מאמין שיש נושא אחר שחשוב יותר, הוא עובר לחשוב עליו. לכן, אם אדם מנסה ללמוד למבחן והמחשבות שלו נודדות לנושא אישי, כמו פרידה מחברה, ברגע שתהיה סכנה מוחשית כמו שריפה, המוח מיד יתמקד בה, כי ... בעיית ריכוז אותו דבר כשמישהו אומר קשה לי להתרכז במשהו מסוים נגיד מישהו אומר קשה לי להתרכז אני צריך ללמוד למבחן וקשה לי למה כי הראש שלי חושב על משהו אם עכשיו תוך כדי שאתה מנסה ללמוד למבחן והראש שלך בורח לחשוב על זה שנגיד נפרדת מהחברה שלך פתאום תהיה שריפה על מה אתה תחשוב על השריפה ... יהיה לי הכי הרבה טוב, עכשיו מה קורה אם אתה לא שלם עם הנושא שעליו אתה חושב אתה רוצה ללמוד למבחן אתה חושב שיעשה לך טוב לחשוב עליו אבל המוח שלך איפשהו גם אומר תראה אבל יותר טוב לחשוב עכשיו ...
חרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות
... טוב ואפילו רע, ביחס להצלחה במבחן. והילד מטבעו, רוצה גם להרגיש חופשי. אך כדי להצליח במבחן, לשם כך צריך ללמוד למבחן. כי אי אפשר להצליח במבחן, בלי ללמוד למבחן. וללמוד למבחן, זה לא ממש מספיק. כי צריך ללמוד ולשנן את החומר של הלימוד. וצריך להכין תרגילים ושיעורי בית. וצריך להעמיק ... צריך / חייב / אמור להצליח במבחן, היא מחזקת אצל האדם, את חרדת הבחינות שלו. וככל שהאדם משקיע יותר ללמוד למבחן, כך חרדת המבחנים שלו, גדולה יותר, עד כדי התקפי חרדה וכיוב. והדרך היחידה בעולם, שמשחררת את האדם באמת מחרדת ...
לנצל את הזמן, ניהול זמן, בזבוז זמן, 3 תנאים לניצול זמן, איך לא לבזבז את הזמן? למה אני דוחה דברים? ניצול זמן, איך לנהל נכון את הזמן? למה אני מבזבז את הזמן? איך לנהל את הזמן ביעילות? איך להפסיק דחיינות? למה אני דוחה משימות?
לנצל את הזמן, ניהול זמן, בזבוז זמן, 3 תנאים לניצול זמן, איך לא לבזבז את הזמן? למה אני דוחה דברים? ניצול זמן, איך לנהל נכון את הזמן? למה אני מבזבז את הזמן? איך לנהל את הזמן ביעילות? איך להפסיק דחיינות? למה אני דוחה משימות?
... את המטרה ואת הדרך אליה, עדיין יכולות להיות התנגדויות רגשיות פנימיות שמונעות ממנו לפעול. לדוגמה, אם הוא יודע שעליו ללמוד למבחן, אך קשה לו רגשית לשבת וללמוד, הוא ידחה את הפעולה וימנע מלבצע אותה, מה שיוביל לבזבוז זמן. מדוע אנשים ... להיות כל דבר החל מחוסר מוטיבציה, פחד, חרדה, חוסר הנאה מהפעולה, או אפילו עייפות רגשית כללית. לדוגמה, אדם שצריך ללמוד למבחן אך חווה קושי רגשי לשבת ולהתרכז, יעדיף לדחות את המשימה, גם אם ברור לו שהדבר נחוץ וחשוב. כיצד להתגבר ...
NLP / שכנוע - רצון לקבל / רצון לתת - איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך לגרום למישהו לבקש עזרה ממך? איך להתמודד עם מישהו שמתבייש לבקש עזרה? איך לחזק את הביטחון העצמי של השומע?
... אותה העזרה. זא שאם לדוגמה מדובר (מתחום חינוך ילדים) על ילד שברצונך לעזור לו לעשות שיעורי בית ולעזור לו ללמוד למבחן. אז בעצם העזרה היא, בכך שאתה עושה איתו שיעורי בית ולומד איתו למבחן. ואז במקום לומר לילד אני אשמח ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
... לחשוב על דבר אחר, ולהתרכז בדבר אחר בצורה מודעת. וניתן דוגמה: אדם שיש לו חרדת בחינות, ושקשה לו להתרכז וללמוד למבחן, בגלל החששות שלו מהבחינה. במקרה כזה על האדם לא להדחיק את החשש שלו מהבחינה, אלא פשוט להבין אותו, ולהתמודד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד למבחן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד למבחן, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד למבחן, איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למציאת זוגיות, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי לימודים בנושאי ללמוד למבחן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3120 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 01:19:38 - wesi4