ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמוד באוניברסיטה ✔זן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה ✔על מה בעצם כל העניין ב - "תרגול למבוגרים"? ראשית תרגול למבוגרים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה
על מה בעצם כל העניין ב - "תרגול למבוגרים"?

ראשית תרגול למבוגרים פירושו לנגב את התחת שלך בעצמך. מי הוא זה שרוצה לתרגל? האם אנחנו לא אלו שבוחרים לבוא למקום כמו אנטאיז, י? אם כך, אנחנו אלו שצריכים לטפס על כל רכסי - ההרים של הספק והקשיים, שניתקל בהם במוקדם או במאוחר. מובן שאנו זקוקים למדריך במסענו, במיוחד כדי שיזהיר אותנו מפני הבורות שטומן לנו האגו שלנו, אבל האין זה מוזר לצפות מהמורה שלנו לדאוג לכל היבט של התרגול שלנו? מערכת היחסים שבין מורה לתלמיד שונה מזו של תינוק הניזון משדי אמו.

מה שגרם לי להתחיל לכתוב את הסדרה "תרגול למבוגרים" היה דואל שקיבלתי תחת הכותרת, "רק לידיעתך". הדואל הכיל את מילותיו של אחד מאחי הדהרמה הוותיקים ממני מהם ציטטתי לפני חודשיים: "ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה".

מה שהוא כותב אודות התרגול שלו באנטאיז, י אופייני לספקות שכולנו ניתקל בהם במוקדם או במאוחר. אני רוצה להביא ממילותיו ביתר הרחבה:

" זכיתי להדרכה מבית מדרשו של הרושי סוואקי קודו. מה שנאמר לי היה פשוט לשתוק ולשבת. דברים כמו להתרכז בנשימה או לספור נשימות אסורים שם, לכן שדי השינה השתלטו עלי, או שנלכדתי במחשבות, גם אם הייתי מסוגל להרגיע את תודעתי לזמן מה, ברגע שנגמר הסששין הכל חזר לקדמותו. ובכן, אמרתי לעצמי, ייתכן שפשוט ככה זה"

" יש הבדל גדול בין להבין את חיבורו של דוגן זנז, י, פוקאנזאזנגי, כהנחיות מעשיות לחיי היום - יום לבין להבינו כאיזו תיאוריה נשגבת ללא קשר לתרגול שלנו. אם אין בידיך האמצעים להבין את הנקודה הזו לעולם לא תוכל לקנות אחיזה בתודעתך. אתה תהיה כמו ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה. "

" למעשה כל חבריי, אלו שתרגלו אתי באנטאיז, י באותו זמן, עזבו למקומות כמו מקדש ח, או מקדש ב,, כמה אף הרחיקו עד אמריקה, ובסופו של דבר איש לא נשאר. אין לזה דבר וחצי דבר עם האנשים, זה בגלל שלא הצליחו לבסס אמונה איתנה בתרגול שם. המורה שלי עדיין חי באנטאיז, י אז אני מבקר אותו מפעם לפעם, אבל בכל פעם שאני מדבר אם אחיי הדהרמה שלי, אנחנו שואלים את עצמנו מדוע לא הצלחנו לבסס אמונה בזאזן. וזה כולל גם אותי.

אז התחלתי לדאוג ולשאול את עצמי כמה שנים יעברו באופן הזה - כמה זמן מתבזבז?! וזה נכון לגבי כל מסורת הסוטו. אם לתרגול שלך אין נקודת מיקוד ברורה אין אפשרות "פשוט לשבת". אם אתה נאחז בצורה מבלי להיות נוכח ברגע, אין לזה שום משמעות כלל. ובכן, רק עתה משהבנתי את עצמי אני יכול לאמר זאת. הסיבה שבשלה לא יכולתי לבסס אמונה בזאזן ולתרגל לאורך זמן היא שזה לא הובהר לי כהלכה - לא הייתה שום הדרכה! "

"הבעיה היא שאנחנו לא יודעים מה זה פשוט לשבת (שיקנטאזה). אני חושב שמי שבעיקר צריך לעזור לנו לדעת הוא המורה. "

"הלכתי לדוג, ו ס, לשמונה ימים וקיבלתי הנחייה מהרושי. לסיכום: בשבוע אחד הצלחתי לחוות בבהירות את מה שדוגן זנז, י מכנה בפוקאנזאזנגי, "שהדהרמה מתגלה מעצמה, כך שלמן ההתחלה תשתחררו מקהות - חושים והסחת דעת". ללא ספק אני מתעורר לכך! זה היה כל - כך שונה מכל - דבר עד אז, כל - כך רענן ומרגש! אז חקרתי את עצמי לעומק ושאלתי: מדוע זה כל - כך שונה, מה עושה את זה שונה מהתרגול שלי עד כה? התשובה היא פשוטה: עד אז לא הייתי אחד עם עצמי בכל רגע ורגע. הבעיה הייתה שלא הבנתי עד - כמה חשוב הרגע הנוכחי.

פשוט לעשות זאזן, פשוט לאכול, מה המשמעות של ה - "פשוט" הזה בכלל? בכדי שיהיה ברור מהו ה - "פשוט" צריך להיות ברור לגבי כל רגע ורגע. ואני חושב שהבעיה הבסיסית שלי הייתה שאיש לא לימד אותי את האמצעים הממשיים לעשות זאת. מעולם לא שמעתי על "הנשימה הזו האחת". אני מאד שמח שכעת אני יודע!

במילים אחרות "פשוט" פירושו הרגע הזה, המצב לפני שהתודעה מתחילה. אני חושב שזה ממש טוב לתרגול שלי ולחיים שלי, שכעת אני מבין זאת בבהירות. כעת הבעיה שלי היא פשוט להמשיך עם זה. זה מה שאני צריך לעשות כעת וזה יהיה התוכן של הזאזן היומי שלי מעתה. אני אזהר שמה יהיו אי - אילו זיהומים במעשי. אני אמרק את תודעתי ו - "פשוט" אעשה דברים.

זה הכל, לבד מזה אין מה לתרגל. אני מאמין שהגעתי לסוף, ופשוט אמשיך ואתרגל. "

וכך מבלי לחשוב על האחריות שלו לתרגול שלו, ממשיך אח הדהרמה שלי לבקר את המקום שטיפח אותו במשך כל - כך הרבה שנים ואת המורה שטרח כה רבות לנסות ולפתוח את עיניו העצומות בחוזקה. בכל זאת אני שמח לשמוע שהוא מצא לבסוף את גן - הילדים הרוחני שלו ושתודעתו שלווה. כפי שאמרתי, הוא אינו היחידי שיש לו הספקות האלו - לכולנו יש אותם:

"מדוע תודעתי אינה שלווה בזמן זאזן? "

"מדוע עלי לסבול את הכאב הזה? וכשהכאב שוכח, אני או ישן או חולם! "

"אחרי כל הזמן הזה איך זה שאני עדיין לא מבין מה זה שיקנטאזה? למה מישהו לא מבסס את אמונתי? "

"האין התרגול הזה כולו צורה וטקס ללא משמעות או תוכן? "

"מדוע נדמה שאני לא יכול לקבל קצת הדרכה ברורה?! "

"והכביכול מורה הזה כאן, האם הוא לא ישן בעצמו בזמן זאזן? "

"כמה שנים אני צריך להמשיך כך? האם זה לא פשוט בזבוז של זמן? "

כל זמן שאנחנו חושבים כך, אנחנו באמת מבזבזים את זמננו. המהירים שבינינו חשים את הלבטים האלה ביום הראשון לסששין ומוצאים עצמם על האוטובוס הקרוב חזרה. אחרים מגלים את העובדה הפשוטה שהתרגול לא מוביל אותם למחוז חפצם רק אחרי שבע או שמונה שנים. אז הם מאשימים אחרים, כועסים ועוזבים. אבל אלו שלא עוזבים חשים את הלבטים האלו ביתר עצמה - הם ממשיכים לחיות אתם ולעבוד אתם. הבעיה הופכת להיות חלק מהתרגול שלהם, והם לומדים להתמודד אתה כבעיה "שלהם". אם תתמודד עם הבעיה שלך בצורה בוגרת, כמבוגר במובן האמיתי של המלה, תוכל במוקדם או במאוחר לשמוע את מה שהמורה שלך מלמד אותך באמת, ולהתעורר אל ההנחיה שלא ראית קודם לכן. רק מבוגר יכול לשמוע את ההנחיה של האבות1 לא כתיאוריה נשגבת אלא כהנחיות מעשיות לחיי היום - יום. אם אין ביכולתך לראות שהבעיה עצמה, "הבעיה שלך", היא התרגול עצמו אתה באמת ובתמים "תהיה כמו ילד בגן שמנסה ללמוד באוניברסיטה". אתה מבזבז את זמנך. כל הסוטרות מלמדות אותנו "שהזמן חולף מהר כמו חץ במעופו - אל תכלה את חייך לריק - חיים ומוות הם עניין רציני, ארעיות חולפת ביעף - וכולי וכולי". מימי קדם רבים מאיתנו קוראים את הסוטרות האלה בקול - רם, מבלי שעלתה במוחנו ולו פעם אחת המחשבה שמה המילים האלה הן אודות התרגול שלנו. בסופו של דבר אנחנו מחפשים את הפתרון לתרגול שלנו במקום אחר, אנחנו לעולם לא מבחינים שהוא בתוך התרגול שלנו.

מובן שהדבר נכון גם עבורי. זמן ארוך מדי כמעט וקרעו הלבטים האלה את חזי לחתיכות. אין בכוונתי לומר שכעת אני חי בשלום ובאושר ללא כל בעיות. אם לא אזהר אני עוד עלול לומר לעצמי "אולי יתכן שפשוט כך הוא התרגול" למותר לומר שהתרגול לעולם אינו "פשוט כך או כך". אנחנו לעולם לא יכולים לאחוז בו, שכן הוא עצם חיינו ברגע זה ממש. וכך במקום לפקפק בזאזן כתרגול אני מוצא שהזאזן מפקפק בי בכל רגע ורגע. כשאתה מבין לבסוף שזהו התרגול שלך שמעמיד אותך בסימן שאלה ולא ליהפך אין לך ברירה אלא לסיים את גן הילדים הרוחני שלך. הפכת למתרגל מבוגר. מילים כמו "זאזן הוא צורתך האמתית" או "זאזן הוא המורה האמתי", נאמרו לאוזניהם של מבוגרים.

אני רוצה להמשיך ולבחון את נושא התרגול למבוגרים במשך מספר חודשים נוספים. הנושאים שאעסוק בהם כוללים:

מהי המשמעות האמתית של המילה "מבוגר" בה אני משתמש תדיר?

כיצד אנחנו יכולים להתמודד עם ישנוניות או מחשבות אקראיות כבעיה שלנו, כחלק מהתרגול שלנו? ומה עם כאב, סחרחורות, שעמום, תשוקות והיאחזויות, כעס, חרטה - עוד כהנה תחושות, אשליות ובורות?

כיצד לתרגל לא רק זאזן כי אם את כל היבטי החיים?

המלכודות שבתרגול, ההסתכלות על זאזן מבחוץ. הטלת האשם בזולת על תרגולינו הגרוע.

מדוע באתי לכאן וכיצד חוויתי את קשיי התרגול.

הוראתו של המורה שלי, הרושי מיאורה שיניו ז"ל.

המשך בחודש הבא.


1. "אבות" הוא תרגום של patriarchs - זהו המושג שמוהו משתמש בו כאן בכדי לתאר את ראשי שושלת המורים שייסדו ומסרו את זרמי הזן השונים. למיטב ידיעתי ברשימה הקנונית יש רק שתיים או שלוש נשים ולצערי המושג "אבות" הוא התרגום הנכון. אני מקווה ומצפה שבעתיד יהיו יותר נשים ברשימה הזו. למי שבכל זאת יש עניין לראות רשימה מלאה של נשים שנחשבות "אבות זן" במובנים מסוימים או נשים בודהות ניתן למצוא אחת כאן: www.upaya.org/teachings/women-ancestors.php www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/3-הבעיה-שלך-מוהו-נולקה/
ריכוז צריך לעשות הרגע הזה אקראי יום ראשון לקבל קצת זאזן שאלות השתלטו עלי האגו בלי לחשוב בודהיזם בעיה בעיות זאזן זן בודהיזם
נתינה אובססיבית, רחמנות יתר, נתינת יתר, כעס יתר, ותרנות יתר, טיפול בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר
נתינה אובססיבית, רחמנות יתר, נתינת יתר, כעס יתר, ותרנות יתר, טיפול בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר
...בטראומה, רחמנות עצמית, רחמים עצמיים, הענקת יתר, אהבת הורים לילדים, טיפול באובססיה, אכזריות יתר מה גורם לאדם לנתינה אובססיבית ורחמנות יתר? נתינה אובססיבית, רחמנות יתר ונתינת יתר הן התנהגויות שאדם יכול לחוות כאשר הוא מנסה באופן בלתי מודע להתמודד עם טראומות או כאבים מעברו. אדם כזה פועל בנחמדות יתר וברחמנות קיצונית כלפי הסביבה, עד כדי מצב שבו הוא מוותר לחלוטין על צרכיו האישיים, חושב רק על האינטרסים של אחרים, ולא מסוגל לשים גבולות בריאים. אליעד כהן מתאר...
מינוי עובד שלא מתאים לתפקיד, מינוי מנהל שלא מתאים לתפקיד - מה ההיגיון בכך? למה שמישהו ירצה באופן מודע למנות מנהל שלא מתאים למלא את תפקידו? גיוס עובדים, מנהל שלא מתאים לתפקיד, עובד שלא מתאים לתפקיד, מנהל בובה, ניהול מנהלים, למה שמישהו ימנה עובד שלא מתאים לתפקיד?
...שמישהו ירצה באופן מודע למנות מנהל שלא מתאים למלא את תפקידו? גיוס עובדים, מנהל שלא מתאים לתפקיד, עובד שלא מתאים לתפקיד, מנהל בובה, ניהול מנהלים, למה שמישהו ימנה עובד שלא מתאים לתפקיד? וכאן נסביר את ההיגיון בסיטואציה האפשרית הבאה, שבה ממנים לתפקיד, עובד שאינו מוכשר למלא את תפקידו, אפילו לא לדעת זה שממנה אותו. מה ההיגיון האפשרי בכך? וכמובן שיש לכך הרבה תשובות אפשריות, לדוגמה: 1 - רוצים להיטיב עם העובד החדש, מסיבות אישיות, גם אם זה יגרום נזק לתפקיד שאליו...
סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
סמים ורוחניות, שימוש בסמים ואושר רוחני, מורים רוחניים ושימוש בסמים, טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל
...טיפול במקביל לשימוש בסמים, הארה רוחנית ושימוש בסמים, מורים רוחניים סוחרי סמים, בעד ונגד שימוש בסמים, מריחואנה, חשיש, מצא את ההבדלים, מורה רוחני נוכל האם מורים רוחניים שתומכים בשימוש בסמים הם נוכלים? אליעד כהן מסביר שיש בעולם אנשים רבים שמוכרים אושר, כלומר, מלמדים אחרים איך להרגיש טוב, להיות מאושרים ולאהוב את עצמם. הוא מעלה את השאלה כיצד ניתן לדעת אם האדם שמוכר לנו את האושר הוא באמת אותנטי, או שאולי מדובר בנוכל שמוכר לנו אשליה. אליעד מציג שיטה נוספת...
איך למצוא את עצמי? למה אני לא מוצא את עצמי? איך לדעת מה לעשות בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים?
איך למצוא את עצמי? למה אני לא מוצא את עצמי? איך לדעת מה לעשות בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים?
...בחיים? למה אני לא עושה כלום עם עצמי? למה אני שורף את הזמן? למה אני מבזבז את החיים? למה אני לא מממש את עצמי? אני לא יודע מה אני רוצה לעשות, מה כדאי לי לעשות בחיים? איך להתמודד עם השאלה מה לעשות בחיים? השאלה מה אני אמור לעשות בחיים? או מה אני רוצה לעשות בחיים? יכולה לנבוע משתי אפשרויות עיקריות. אפשרות אחת היא חוסר בהירות בנוגע למטרות החיים, ואפשרות שנייה היא חוסר בהבנה לגבי הדרך להשגת המטרות. אם אדם מבולבל ואינו פועל כי הוא לא יודע מה לעשות בחיים,...
מה לשאול, כשלא יודעים מה לשאול? איך לשאול שאלות ולהגדיל את ההבנה?
...כשהאדם מגיע לנקודה, שבה הוא לא יודע מה לשאול כדי להתקדם, עליו פשוט לקחת את מה שהוא בטוח בו שהוא נכון, ופשוט לשאול, אולי ההפך הוא הנכון?! ועל כל הוכחה שהאדם מוצא, למה המציאות היא כך ולא אחרת, על האדם להמשיך לשאול, אולי דווקא ההפך הוא הנכון?! ועל האדם לחפש את האמת, כמו משוגע של ממש. שעל כל דבר ודבר ועל כל שכל ושכל, על האדם לשאול, אולי דווקא ההפך הוא הנכון?! ולא סתם לשאול, אלא לחוות את השאלה, שאולי באמת ההפך הוא הנכון. כי השכל, הוא המשוגע האמיתי, שהוא...
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
טראומה מהי, מה זה טראומה? גורמים לטראומה, מה גורם לטראומה? איך נוצרת טראומה? איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה
...איך טראומה משפיעה? מה זה פוסט טראומה? מהי טראומה נפשית? מהי פגיעת טראומה? זיכרון טראומטי, זיכרונות טראומטיים, זיכרון של טראומה, זיכרון פוסט טראומה מהי טראומה ואיך היא נוצרת? טראומה היא חוויה שלילית ועמוקה שהאדם חווה, ומשפיעה עליו לאורך זמן, מעבר לסיום האירוע עצמו. מדובר באירועים כמו תאונות דרכים, פגיעות פיזיות או נפשיות, בגידות, נטישות, או כל חוויה קשה ומאיימת. אירועים אלו לא נשארים רק בזיכרון כזיכרונות, אלא יש להם השפעות משמעותיות על תחושותיו והתנהגותו...
שקר בשוגג, חמור *יותר* מאשר שקר במזיד - למה ומדוע?
...- למה ומדוע? ובו יתבאר, מהו שקר בשגגה בלי כוונה ומהו שקר במזיד? ומדוע שקר בשגגה בלי כוונה, הוא חמור יותר מאשר שקר עם כוונה ובמזיד? כי גם הטועים מבינים, ששקר זה רע. אבל נדמה להם, שהדבר אמור רק כלפי מי שמשקר באופן מודע. שהאדם יודע מהי האמת, ואעפכ בוחר לשקר. ונדמה לאותם אנשים, כי השקר הזה במזיד, שהאדם יודע את האמת ובוחר לשקר, הוא השקר החמור יותר. כי יש גם שקרים, שתת המודע של האדם משקר את עצמו, בלי לשים לב לכך שהוא משקר. כגון לדוגמה, שבטעות נדמה לאדם...
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
שכר ועונש אחרי המוות, פחד גיהנום, שמירת מצוות, פחד מהעולם הבא, חזרה בתשובה, סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות
...סיפורים מהעולם הבא, חזרה בשאלה, מה קורה בגיהנום? לא מפחד מגיהנום, האם יש גיהנום? חיים אחרי המוות האם הוודאות בקיום גיהנום משפיעה על המעשים שלנו? אליעד כהן פותח בשאלה מעמיקה - נניח שבן אדם יודע בוודאות מוחלטת שהגיהנום אכן קיים בדיוק כפי שמתואר לפי ההסבר הדתי המקובל. אם אדם מבין באופן מוחלט שאם הוא יקיים את המצוות הוא ילך לגן עדן, ואם יעבור עבירות, הוא ייענש בגיהנום - האם הוודאות הזאת תשנה את מעשיו היומיומיים? הדוגמה הראשונה שאליעד נותן היא לגבי אנשים...
מה אני רוצה או מה אני באמת רוצה? השאלה מה אני רוצה, השאלה מה אני באמת רוצה, מה הרצון שלי באמת? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע?
מה אני רוצה או מה אני באמת רוצה? השאלה מה אני רוצה, השאלה מה אני באמת רוצה, מה הרצון שלי באמת? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע?
...השאלה מה אני באמת רוצה, מה הרצון שלי באמת? מה הרצון האמיתי שלי? מה הרצון הפנימי שלי? לשאול מה אני רוצה באמת, לדעת מה אני רוצה באמת, רצון יחסי, רצון מוחלט, מה אני רוצה כרגע? מה ההבדל בין מה אני רוצה למה אני באמת רוצה? שאלות כמו מה אני רוצה? ומה אני באמת רוצה? נראות אולי דומות, אך למעשה, כל אחת מהן לוקחת את האדם למקום שונה לחלוטין. אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדל המהותי בין שתי השאלות הללו, מתי יש להשתמש בכל אחת מהן, ומה התוצאות שיכולות להתקבל מהשימוש...
תלות רגשית / התקשרות רגשית - מה טוב בהיקשרות רגשית? איך להיות באיזון?
...התקשרות רגשית - מה טוב בהיקשרות רגשית? איך להיות באיזון? תלות רגשית הוא מצב שבו הרגשות של האדם תלויים וקשורים בדבר אחר. כאשר דבר כלשהו משפיע על הרגשות של האדם, הרי שקיימת תלות רגשית בין האדם לבין הדבר שמשפיע על הרגשות שלו. דוגמה לתלות רגשית: קשר זוגי. בקשר זוגי כאשר קיימת אהבה בין בני הזוג, הדבר הזה יוצר תלות רגשית של בני הזוג בקשר הזוגי. האדם תלוי רגשית בקשר הזוגי, משום שהוא מרגיש טוב יותר בקשר הזוגי, ומשום כך יהיה לו קשה להתמודד עם מצב של פרידה...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו...
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...ריפוי וחזרה לחיים ההחלטה שלי לעבור התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...האצילי החיפוש האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...קדושים תהיו ידוע לכל, בהיחלש האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע...
אמונות, דפוסים ומציאות
...גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה...
דיכאון - מחלת הדיכאון - חלק 2
...קובע במידה רבה את איך שאנו מרגישים ואיך אנו מתנהגים. התזונה משפיעה על הכימיה בגופינו ועל כל מערכות הגוף. התזונה שלנו קובעת באופן משמעותי וישיר את מצב רוחנו. מצב מערכת העיכול גם הוא קריטי לשמירת מצב נפשי מאוזן, למשל, אנשים בעלי נטייה לעצירות עצבניים יותר ונוטים גם למצבי רוח. הגישה הנטורופתית מכוונת לתזונה שמעלה את רמות הסרוטונין במוח. רמת הסרוטונין במערכת העצבים המרכזית תלויה ברמת הטריפטופן בדם. מומלץ לאכול פחות חלבונים מאחר והם מתחרים עם טריפטופן...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום (1). ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא (2). ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה? וודאי שלא, הרי ברור ומובן, גם מוצדק, כשמש רכה המפיצה אור, רק טוב יביא המשיח: בתחילה המשי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד באוניברסיטה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמוד באוניברסיטה, איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמוד באוניברסיטה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, קאוצינג מומלץ, קואצ'ר אישי בנושא ללמוד באוניברסיטה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3672 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:06:22 - wesi4