ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמד אחרים ✔שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2 ✔ה - הצלחה, שפע נועם הליכות וייחודיות 'ה' היא אות ההצלחה,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2
ה - הצלחה, שפע נועם הליכות וייחודיות

'ה' היא אות ההצלחה, השפע, הפריון והיכולת לשגשוג והשפעה. כפי שאמר יוסף הצדיק השולט בעושר העולמי במצרים: "הא לכם זרע וזרעתם." (בראשית מז כג) המילים: 'הצלחה', ו - 'השפעה', מתחילות ומסתיימות באות 'ה'. (אין להסיק מכאן שכל אות המתחילה ומסתיימת באות 'ה' מבטאת שפע)

"הא לכם זרע". האות 'ה' מבוטאת בצורה קלה ביותר. היא אות בה נברא העולם הזה. אולי יש מכאן רמז לאמונה העממית שהמספר 'חמש', הוא סגולה לשפע ועצירת כל מרעין בישין... עין הרע וכדומה. (ראה גם הסבר לאות 'נ' הרחבה של האות 'ה')

האות 'ה' נכתבת כאות 'ד', ובתוכה האות 'י' הרומזת לחכמה. צירוף אותיות 'י' וְ - 'ד' יוצר את המילה 'יד', ומכאן ערך ההצלחה הקשור לאות 'ה' המסמלת 'יד'.. (שנכתבת ע"י 2 האותיות: 'י' וְ 'ד')

במקום שאתה עוזר (גם לעצמך)... בשמיים יעזרו לך בהצלחה, כפי שנאמר: "למען יברכך ה' א / להיך בכל - מעשה ידך אשר תעשה" (דברים יד כט) אם האדם עושה - מתברך, ואם לאו - לא.

האות 'ה' מוצמדת לצורת הנקבה בלשון הקודש, רומז ל'אשה' ואכן אמרו חז"ל בלשון ארמית: "אוקירו נשייכו בדיל דתתעתרו: פירוש: "כבדו נשותיכם בשביל שתתעשרו". וכן נאמר: "ולאברהם הטיב בעבורה". ודרשו חז"ל ב'זכות שרה'. או בלשון אחרת: 'בעבור - ה' - בעבור האות 'ה' שנמצאת אצלו, או אצל שרה אשתו.

האות 'ה' אות קלילה להגיה וביטוי, רומזת ליכולות גבוהות ללא התאמצות, וכנראה עוד יותר אם ישקיע... אין צורך במאמץ.

לאות 'ה' תפקיד חשוב בשפה העברית: 'ה' הידיעה. שכן היא אחראית ליידוע. מילים מקבלות את משמעותן הייחודי בזכות תוספת האות 'ה' שלפניהן. לפניהן. הבה ונזכור כי היא משמשת גם כאות השאלה. לרמוז על אפשרות התבוננות וחקירה שתוביל לְ - 'ה' הידיעה. אות זו מבטאת גם את חופש הבחירה של כן בן אנוש להיות חפשי ולהחליט בעצמו מה הכי מתאים לו.

יש לאדם אפשרות להשתמש בפרצות שנתנו לו, ולעשות בחייו כראות עיניו, על האדם לבחור בדרך הנכונה מתוך רצון כן שלו ולא מתוך כפיה.

'ה' היא אות של חזרה אל המקוריות אל הרוחניות, היכולת לחזור בתשובה.

'ה' היא אות חזקה במיוחד, ומייצגת תקשורת בונה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ה' בשמו:

בעל חושים חריפים - בעל חוש התמצאות, וראיה מפוכחת. אינטלקטואל - נבון, מלא מחשבה, ראות מעמיקה, מודע.

עצמאי - זקוק לחופש, מרחב תנועה, שונא מגבלות. מיומן - גמיש, חרוץ, בקי. בעל דמיון - אידיאליסט, יוצר, מקורי, מחדש. משעשע - מבדר, מעניין, מסיח דעת, משיב נפש.

במידה והאות 'ה' מופיעה ראשונה בשם - ההדגשה מציינת, שנושא השם, יזכה לחיים מרגשים מלאי אירועים.

אדם שבשמו יותר מ'ה' אחת, יתגלה כבעל מזג חם במיוחד, בפרט במקרים של 'ה' הפותחת ומסיימת את אותו שם עצמו.

התבטאות שלילית של האות 'ה':

אם נושא אות זו בשמו, יעוכב בזרימת חייו, עלול האדם הזה, לסגל לעצמו תכונות של: חוסר אחריות, חוסר מהימנות, חוסר יציבות, אימפולסיבי, קל דעת.

ו - שלימות וחיבור

האות 'ו' נחשבת לאות החיים. משום היותה אות החיבור, רומזת לחיבור בין הנשמה לגוף והרי כך נוצרו החיים.

גם נאמר: "וייצר ה' א - לקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים". (בראשית ב ז) האות 'ו' רומזת לכח החיבור של האדם. בעיקר כוח חיבור במובן של העולם הגשמי. יוסף הצדיק המקביל לספירת היסוד היא המידה השישית, שלט בעולם החומר.

האות 'ו' רומזת לעולם החומר אשר בנוי מששה כיוונים: קדימה אחורה, ימין שמאל, למעלה ולמטה.

מי שיש בשמו אות 'ו' סביר להניח שיש לו יכולת להשכין שלום.

אות 'ו' מחברת בין ימין לשמאל, בין ידידים לאויבים, בין שונים לשווים. בצורתה היא זקופה ואיתנה. כולם יכולים להישען עליה.

היא אינה מתכופפת כי אין לה סיבה להתבייש או להיכנע. אינה תופסת מקום לרוחב, היא מצמצמת את מימדיה, כדי שאפשר יהיה להתקרב אליה. היא אינה חוצצת בין המתקרבים, נהפוך הוא, היא משמשת כדבק ביניהם.

האות 'ו' מציינת שלמות, דבר מושלם שאין בו מתום, מסמלת משיכה ישירה מלמעלה למטה, וחיבור בין שמים וארץ.

לכן היא נחשבת לעמודו של עולם. מסמלת את ספירת התפארת, כפי שאפשר לראותה במרכז עץ החיים - היא בין הספירות: דין וחסד, בין הספירות העליונות לתחתונות. היא היחידה המקשרת בין כל הספירות. היא מתעלה מעל מימד הזמן, מערבת עתיד עם עבר, מה שמביא להרמוניה מושלמת.

האות 'ו' מסמלת את הדרך האידיאלית, את שביל הזהב.

לאות, 'ו' יש תפקיד נוסף והוא 'ו' ההיפוך. הנושא את האות 'ו' בשמו יש בו גם את התכונה לראות את הצדדים השונים הקיימים במציאות, וגם להתייחס אליהם.

האות 'ו' מייצגת את האהבה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ו' בשמו:

מבוית - אוהב חיי בית, אבהי / אימהית. ידידותי - סימפטי, חברותי, מארח, נעים הליכות, מתכנן - מארגן, מקדם, מעצב, בנאי.

עוזר, אדיב, חם - לב, אוהב, אינו אנוכי, מנחם - חנון, אנושי, עדין ומתחשב נאמן - אחראי, איש כבוד, מוסרי, מצפוני, נאמן להתחייבויות שלו.

התבטאות שלילית של האות 'ו':

אם תתעכב זרימת חייו של הנושא את האות 'ו' עלול להיות מלנכולי, עגום, מדוכא ועלוב, יכול להיפך טיפוס מודאג מוטרד ומטריד, מאוד לא נעים, נודניק שקשה להיפטר ממנו.

ז - רווח, מחיה ומאבק, נקודת המוקד

האות 'ז' רומזת לפרנסה, למזון, למלחמה, למלחמת הקיום, מלחמת היצר ועוד.

צורתה כצורת חרב, המבטאת התנצחות ונצחון.

מעניין כי מצאנו שמות משותפים בלשון העברית הקשורים לאוכל מחיה ומלחמה, כגון: '"לחם' - 'מלחמה', 'שלחן' - 'שלח' (=חרב), 'מאכל' 'מאכלת', 'סכין' 'סכנה', 'מזון' 'כלי - זין' ועוד...

הנושא אות זו בשמו, יש לו יכולת טובה להתפרנס ולחיות בכבוד, תהיה לו הרגשת ביטחון, והרגשה פנימית של הגנה עצמית. בעל יכולת הישרדות טובה במיוחד.

האות הזאת רומזת גם לקדושה בתוך הטבע. וגם נאמר: "כל השביעין חביבין" (ויקרא רבה כט יא)

באות 'ז' סגולה וכשרון לחולל ניסים. גם 'פרנסה' נכללת בתוך הקטגוריה של ניסים. מפתח הפרנסה נמצא רק בידי בורא עולם (תשאלו את העצמאיים והם כבר יספרו לכם כמה זה נכון ומוחשי).

בשל השפעת האות 'ז', הנושא אותה בשמו, הוא אדם מהרהר אודות הערכים והמטרות של חייו, השקפותיו וחזיונות ה"אני" שלו, לבין הסביבה שבה הוא חי. כל דבר המתרחש מסביבו משפיע עליו. הוא שואל את עצמו, עד כמה עליו להשקיע מאמצים? עד היכן ירחיק נדוד כדי להשתכר למחייתו? עם אילו אנשים עליו לבוא במגע? האם שכניו ותנאי חייו הולמים את ציפיותיו מעצמו? אילו דברים עליו ללמוד מסביבתו ומשכניו, ואלו השפעות עליו לדחות?

האדם כמו נמצא במרכזה של מערכת גורמים, כאילו עומד הוא במרכז ומסביבו ששת המימדים: מזרח, מערב, צפון, דרום, מעלה ומטה. ששת הכיוונים הללו משפיעים ופועלים עליו באורח מתמיד.

'ז' היא אות מאוזנת, אות זקופה ויש לה שני קוים מאוזנים בראשה, לשני הצדדים, מסמלת גם את אישיותו של הנושא בשמו אות זו.

יש בו כוחות מאוזנים, כמו השבת המסוגלת לאזן באדם את כוחותיו הפיסיים עם כוחותיו הרוחניים.

כן נמצא כי השבת נמצאת ב"אמצע" השבוע. פירוש: שלושה ימים לפני השבת כביכול הכנה לקראת שבת, ושלושה ימים אחרי השבת אשר אנו חשים עדיין את השפעת המנוחה והקדושה מהשבת שחלפה. "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה.." (ציטוט מהפיוט "לכה דודי")

האות 'ז' היא האות השביעית, ומייצגת את הנסתר והאמונה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ז' בשמו:

תכליתי - החלטי, בעל רצון חזק עושה את דברו. תקיף ממציא - בעל דמיון אידיאליסט, יוצר מקורי. ייצרי - בעל חוש התמצאות, בעל שאר רוח, וראיה מפוכחת. מסודר, שיטתי, ממושמע ערוך ונכון, מצטיין בנקיון.

התבטאות שלילית של האות 'ז':

אם נדכא את בעלי האות 'ז', או נעצור את מסלול זרימתם בחיים, ייהפכו להיות בעלי תכונות שליליות: אימפולסיבים, מזלזלים בזולת, מתעבים עצות, יתרחקו מהזולת ויחששו מחדירה לתחום הפרטי שלהם.

עלולים לרכוש תכונות של ספקנות עקשנים וקשים לשכנוע.

ח - על - טבעי, חן - א - להי וחיים

האות 'ח' מסמלת את יכולתו של האדם לפרוץ את גבולות המציאות הגשמית, לכן האות הזאת יכולה לרמוז לדברים שהם מעל - לטבע. יכולת טובה לפתוח ולהתבונן דרך ה"עין - השלישית" ולגלות דברים נסתרים.

אנשים בעלי אות 'ח' יש להם תכונה להיות קשורים למיסטיקה.

מצאנו את המספר שמונה במקורות שלנו במושגים רוחניים נעלים ביותר, כגון: התורה, שמחת תורה שנקרא גם שמיני עצרת, חג השבועות החל בשבוע השמיני של ספירת העומר, ברית מילה, בגדי הכהן הגדול, שמונה פתילים בציצית, ועוד.

הנושא בשמו את האות 'ח', יש לו את הסגולה המיוחדת להוציא תכניות מן המחשבה אל המעשה, מן הכוח אל הפועל. הוא כביכול מקבל מתנת חנם מכוחות על - טבעיים. הוא בעל חן, חנון, כמו נח שמצא חן וניצל, הוא ובני ביתו מהמבול. גם משה רבינו בקש להשיג את התכונה הזאת, "הודיעני נא את דרכך ואדעך למען אמצא חן בעיניך..."

(שמות לג לג)

וגם אנו מבקשים זאת בברכת המזון: "ונמצא חן ושכל טוב בעיני א - להים ואדם..."

אם כן היכולת של האות 'ח' לקבל אורות מיוחדים. הנושאים אותה בשמם הינם אנשים מקובלים ותורמים בחן לחברה.

קרוב לודאי שנמצא אנשים שיש בהם אות 'ח' שפניהם מאירות במיוחד.

האות 'ח' מסמלת 'חיים', חן וחנינה. קשורה לחכמת חיים.

היא נוצרה בכתיבה המקורית משתי אותיות 'ז' כאשר יש חיבור ביניהן מלמעלה.

משום שהאות 'ח' נחשבת כאות רוחנית היא יכולה לגרום לחוסר התקרקעות וריחוף

כך היא גם יכולה לרמוז על פחד (חיתת, חת) ועל חטא, שהם חלק בלתי נפרד מחיי האדם בעולם.

בעלי האות 'ח' מייצגים יצירה ועצמה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ח' בשמו:

איפוק - עצמאי, שלם, אוהב טבע - משמר טבע, מתעניין בחי ובצומח, זוכה בהצלחה, נושא רווחים, מנצח שאינו מובס.

גורף כספים - פורע חשבון, אמיד, מושך כסף, אשף פיננסי, עשיר כקורח.

התבטאות שלילית של האות 'ח':

אם החיים יחסמו את זרימתו של בעל האות 'ח' הוא עלול להיות גרגרן רודף בצע, זאב בודד, רכושני, מעוגן בעצמו ואנוכי.

ט - טוב - האות 'ט' רומזת למושג החשוב:

"הטוב - המוחלט"

"הרואה 'ט' בחלום סימן טוב לו ". (בש"ס ב"ק דף כ"ה)

האות 'ט' רומזת לחיים טובים, לבריאות טובה, לעסקים טובים, לשנה טובה, ולהצלחה גשמית.

סגולת האדם שבשמו האות 'ט' הינה לעבור מגשמיות עבה למציאות רוחנית, ויכולת להפוך התחפרות והתבוססות, להתקדמות אל עבר תוצאות רצויות וטובות.

הנושא בשמו את האות 'ט', יש בו תכונה לראות בכל דבר את הטוב הצפון בו, כי בסופו של דבר על פי האמת, כל מושגי העולם הם יחסיים.

האדם הוא בן אנוש ומתייחס אל הטוב על פי ראות עיניו. הראיה היא מאד סובייקטיבית ותלויה יותר במה שצפון בלבנו.

הכלל ידוע: "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" (ברכות נה ב) -

דבר הנראה לאדם אחד כחיובי, יכול להתפרש בעיני רעהו כדבר שלילי בתכלית. לא כולנו מייחסים למושג 'טוב' אותה משמעות.

בעל האות 'ט' הוא אופטימי מטבעו, ויכול להראות לאחרים את הטוב המסתתר בכל עניין. לפעמים בעל האות 'ט' אופטימי במיוחד וכמעט ללא גבולות, אז עלול הוא לשקוע בתוך עולם של טיט וחומר גשמי עבה ביותר, בו הוא עלול לשקוע ולא להתקדם לשום מקום. מסקנה: לאדם כזה יש צורך להמשיך ולהיות אופטימי עם זהירות מסוימת... !

יש לו יכולת גם להוריד טוב אל העולם, דרך ברכות תפילות ואיחולים. מומלץ מאד לעשות זאת, כי על ידי כך הוא גם זוכה בעצמו לטוב המגיע לעולם בזכותו.

האות 'ט' מייצגת את החוק והמשפט.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ט' בשמו:

חן - סגנון, טעם, רגישות, אמנותיות. חם - לב, עוזר, חסוד, אוהב, דואג לזולת, עדין, חנון, אנושי, ענוג מתחשב, מתמצא, מלא השראה.

התבטאות שלילית של האות 'ט':

אם החיים יחסמו את זרימתו של בעל האות 'ט', הוא עלול להיות עצבני, חסר ביטחון עצמי, נפחד מהוסס, בעל מזג רע. נוח להתרגז ונפגע בנקל. עלול להיות גם אימפולסיבי וייצרי.

י - סוד ההוויה, בריאה ומטאפיסיקה

האות הקטנה ביותר, ובעלת העצמה הגדולה ביותר! עצמה רוחנית המובילה ליצירה נפלאה של עולם מאורגן יפה ומסודר.

האות 'י' נחשבת לאות הראשונה שבקעה בשרשרת האותיות אשר יצרו את העולם.

האות 'י' נחשבת למקור כל הכוחות, להתחלה של כל עניין רציני וחשוב.

אמרו אנשי הסוד: "מאן דאיהו זעיר איהו רב" פירוש: מי שהוא קטן הוא באמת גדול ובעל עצמה.

כפי שאומר המשל העממי: "דברים גדולים נארזים באריזות קטנות".

כמו שראינו, את האות 'א' הרומזת לחכמה, האות 'י' היא מקור החכמה. בפיוט "בר - יוחאי" נאמר: "יו"ד חכמה קדומה..."

האות יו"ד רומזת גם לענווה. אכן הענווה האמיתית היא העצמה הגדולה. מי לנו כמשה עליו נאמר:

"והאיש משה עניו מכל האדם אשר על פני האדמה.." (במדבר יב ג) ענוותנותו הטהורה: "ונחנו מה...", "מי אנכי..."הובילה אותו שלא מבחירתו להיות איש הא - להים איש שזכה בחייו למה שלא זכה אדם עלי אדמות.

האות 'י' מציינת בצורת כתיבתה המינימליסטית, כי דווקא הדברים הגדולים והנשגבים, ראוי להם כי תהיה בהם מידה של קטנות וצניעות.

אמנם האות הזאת מסמלת את המיטפיסי העל - אנושי והעל טבעי, אך היא מורכבת משני ווים קצרים, כמעט "פסיקים" בלבד.

דווקא בשל גדלה הזעיר עצמתה גדולה, והיא מרמזת שכדי להגיע לדברים שהם מעבר לגשמיות ולארציות ומעבר למקום, לזמן לחומר ולמרחב, אין צורך בשימוש בדברים ראוותניים. היא מציינת כי יש לנקוט דרך של צניעות וענווה.

עם ישראל נמשל לאות 'י' ומכאן רמז לשם 'יהודי', בעל כוח הישרדות מדהימה וכח ההתבוננות וחכמה.

צאו וחשבו... כמה בעלי פרס נובל בעולם שהם יהודים ביחס לגודלו של העם היהודי...?

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'י' בשמו:

כן - הגון, ישר, נבון, ייחודי, מהימן, נאמן. יצרני - מקורי, חדשן, בעל דמיון. עוזר - חסוד, בעל תכונות טובות, טוב לב, חם לב, נבון - מבריק, משכיל, מחונן, מזהיר, פיקח.

אם בשם האדם נמצא את האות הראשונה אות 'י' תהיה אישיותו מזהירה. במידה והיא מופיעה פעמיים, הרי זו הדגשה חיובית של מעלותיה. שלוש פעמים ומעלה, מעידים על קו הפרדה דק מאד בין השלילה והחיוב.

התבטאות שלילית של האות 'י':

אם החיים יפריעו לזרימתו של בעל האות 'י' הוא עלול להיות עצלן, קהה חושים וחסר חיים - ייתכן כי יאבד גם את המטרה המוגדרת של חייו.

כ - הכתרה והגשמת מטרות אות העשייה

אות 'כ' רומזת למילה 'כף'. כף יד המבצעת הפועלת ועובדת.

אות המגיעה אל דרגת המלכות. המילה: 'מלך' יכולה להידרש 'מל' מלשון ("מי ימלל") האות 'ך', 'כ' מלשון "עשיה". "ברוך אומר ועושה".

האות 'כ' רומזת גם ל'כתר' המגיע למישהו הנמצא ברמה גבוהה ביותר. מובן שהאות הזאת רומזת לעשייה, פרקטיקה המסמלת השגות גבוהות ואכן מגיע לאדם כזה - כתר על ראשו!

האות 'כ' ערכה 'עשרים', והערך הגימטרי של כל האותיות המרכיבות את המילה 'עשרים' = 620 בדיוק כמו המילה: 'כתר'.

האות 'כ' יש בה כוח הדמיון וההשוואה, הכשרון לייחס דברים זה לזה ולבדוק את ההבחנה ביניהם.

נראה כי האות הזאת היא התפתחות של האות 'ב' המייצגת את ה'בינה' להבין דבר מתוך דבר. כאילו האות הזאת מייצגת כפיפות לקראת ראיה עמוקה יותר לראות מקרוב את מה שאנו רוצים לראות כהלכה.

הנושא בשמו את האות 'כ' יכול לבטא כי סגולתו לשלוט, כביכול בכל הדברים הנמצאים תחת ידו. יש לו יכולות פוטנציאל, לשלוט בעצמו או לכוון ולהדריך אחרים, מעין: "הכל בשליטה".

לאות 'כ', בתור 'כף' יש סמליות כפולה: מחד גיסא, מייצגת היא את כף היד המשמשת כבית קיבול, ומאידך גיסא, את נפחו של אותו בית קיבול.

כף מסמלת גם פוריות והישגים המגיעים על - ידי מאמצים פיזיים או נפשיים, שלא כמו האות 'י' - יד, המייצגת כוח, קניין, ואחיזה ברכוש.

נזכיר כי בברכת ההבדלה במוצאי - שבתות וחגים, מתייחסים למעבר מקודש לחול. כדי להצביע על ההבדל הזה, נוהגים לפתוח ולסגור את כף היד אל מול הנר - היד הפתוחה מסמלת את מנוחת השבת היוצאת, החופשית מעבודה, בעוד שהיד הסגורה מבטאת נכונות לפעולה ורכישה, נכונות לשוב אל עולם המעשה והעבודה.

נוכל להבין כי סגולת האות 'כ' לתת תכונות מיוחדות של הבחנה בין העבודה והמנוחה, מתי להשקיע יותר ומתי להפסיק את ההשקעה.

האות 'כ' מייצגת גם קיצוניות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'כ' בשמו:

חיוני - חזק, כוחני, בעל - און, תאוותן, עצום אינו נכנע - עמיד, מאריך

ימים, אינו חדל, יציב. גמיש - מגיב מהירות, בעל תחושה, נלהב. יצרני

מקורי, בעל דמיון, ממציא, אידיאליסט. סמכותי - מנהיגות, השפעה

פיקוד, שלטון.

התבטאות שלילית של האות 'כ':

אם ידכאו את בעל האות 'כ' או יחסמו אותו בזרם חייו, הוא עלול להגיע למצבים שליליים, ללקות בהתקפי פחד, הססנות, בהלה ועצבנות או רפיון ידיים כללי, עליבות רבה וחוסר סיפוק.

ל - לימוד ומטרה

האות 'ל' היא האות האמצעית, האות ה - 12 בין 22 האותיות. היא מהווה לשון מאזניים של החיים, כי ללא לימוד אין חיים משמעותיים.

'ל' היא האות היחידה הגבוהה מכל האותיות, כמגדלור המאיר או כצופה העומד על מגדל גבוה ורואה למרחקים.

האות שלפניה היא האות 'כ' הַ"כּפופה", בעוד ה - 'ל' מתנשאת לגובה, והמבין יבין כי דווקא מתוך כפיפות תבוא הגדולה.

האות 'ל' היא האות הגבוהה ביותר, מרמזת לכך שיכולת זו של לימוד היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם, תפישתו השכלית היא מתנה נשגבה לו מאת יוצר האדם. באמצעותה הוא יכול להגיע להשגות גבוהות ביותר של קדושה והתחברות לבורא, וכן להשרות רוחניות על הזולת.

האות 'ל' רומזת למרכז - ללב, או לכל דבר הקשור ברגש ובמחשבה.

'ל' היא האות המשלימה את הרעיון של 'כ' (במובן של כ' הדמיון) גם האות 'ל' מייצגת את הבינה: "לב - מבין".

מצאנו את הביטוי "חכם - לב" בכל מעשה המשכן, הבא לבטא את השילוב האידיאלי בין 'מח' ובין 'לב'= רגש.

כמו שהמשכן מטרתו היתה אמצעי לחבר בין העולם הגשמי לעולם הרוחני, כך כל התורמים וכל העושים במלאכה היו צריכים להיות "חכמי - לב". מכאן גם סגולת הנושא בשמו את האות 'ל', יכול לחבר עוצמות גבוהות ורוחניות עם עולם חמרי וגשמי.

(אם נצרף את שלושת האותיות הרצופות, י, כ, ו - ל, נקבל את המושג המבטא את הכוחות הפנימיים שבאותיות האלה ותיווצר המילה: "יכול")

'יכול'. יש הרואים באות 'ל' הרחבה של האות 'י'.

האות 'ל' סגולתה להיות כלי מעביר מצד לצד אחר, היא גם יכולה לחבר הפכים, או להיות כלי עזר לגשר בין דברים מנוגדים.

בנוסף לזה אות 'ל' גם משפיעה על התכונה הבסיסית של האדם אשר יחוש בתוכו ויגלה בעצמו את היעוד והמטרה של חייו.

יש הרואים באות למ'ד' ראשי תיבות המביעות את סגולותיה: "ל'ב מ'בין ד'עת" הנושא בשמו את האות 'ל' יש בו את הסגולה ללמד את עצמו, לימוד עצמי וגם ללמד אחרים.

מבחינה צורנית אפשר לראות אותה כאות 'כ' ועליה אות 'ו' (ערכן ביחד = 26, רומז לשם "הוי'ה")

האות 'ל' מייצגת גם פעילות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ל' בשמו:

טוב - לב, נדיב, עושה צדקות, שופע, ניהול - פיקוח (מגדל פיקוח) שליטה, מנהיגות, יכולת - ניהול, נאמן, הגון, ישר, מדויק, ייחודי.

בעל מוסר, מהימן, מוכשר - פיקח, מבריק, משכיל, נבון, אינטלקטואל, מאוזן - אחיד, הרמוני, מתואם, אינו משוחד.

נסיעות - שינויי מקום תדירים, תנועה, טיולים.

מ - נגלה ונסתר, משה ומשיח

המילה 'מם' קרובה ודומה ביותר למילה מים. המים מצמיחים, ויוצרים, המים הם החיים לעולם - לכן האות הזאת מבטאת יצירה. כל מקום שנזכר המספר 40 הוא מבטא יצירה. 40 יום וְ - 40 לילה, 40 שנה במדבר, 40 יום יצירת הוולד ברחם אמו.

המילה: 'מים' באה בלשון העברית מלשון רבים ולא ככל השפות הידועות שהיא באה בלשון יחיד. לשון זו מייצגת את עצמתה של ההפרדה והחיבור בין הכוחות הנמוכים והכוחות העליונים, סגולתה של האות 'מ' לחבר וליצור, הרי היא כקשת בענן ששתי רגליה על האדמה וראשה מגיע השמימה - כפי שהקשת היא חיבור בין אדי המים הגשמיים שבאוויר עם קרני האור הרוחניים, כך האות 'מ' מסמלת חיבור.

לא בכדי נמצאת האות הזאת באמצע המילה 'אמת'. האות 'מ', לבה של המילה 'אמת'. מביעה את הזהות המוחלטת עם הערך: 'אמת' שהוא חיבור של כל גווני הקשת - יחד עם התחלת האותיות 'א' וסוף האותיות 'ת' - והיא כוללת את הכל!

על משה רבינו נאמר: "כי מן המים משיתיהו..." (שמות ב י) תכונת הנושא בשמו אות זו, לראות דברים נסתרים וסתומים וגם לפתוח אותם.

יש באדם זה תכונות של יצירתיות ברמה גבוהה ביותר, לא כל דבר שיעשה בעל האות 'מ' יהיה מובן לכל אחד, כמעט רק לו לעצמו. (רמב"ם). השם 'משה' רבינו מתחיל באות 'מ', ומייצג את הַ'מ' הפתוחה, את החלק הנגלה בתורה, משה החל לחשוף את חכמת התורה האינסופית בפני בני - אדם, ברמה שיוכלו לקבלה. את התורה קבלנו לאחר 40 יום ולמדנו אותה 40 שנה במדבר. משה לא העביר את כל התורה לבני ישראל. החלק הנסתר שבה יתגלה ע"י המשיח, אשר גם זמן גילויו נסתר מבני אדם. יש לשים לב כי גם בַּ'מם' הפתוחה יש אות 'מ' סתומה - פירוש: גם בדברים הנראים לכאורה ברורים ומובנים עדיין יש בהם משהו מסתתר.

הנושא בשמו את האות 'מ' ניחן בתכונה מיוחדת של רחמים.

האות 'מ' מייצגת גם רוחניות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'מ' בשמו:

חרוץ - עמלני, פעיל, אינו נלאה, שקדן, יעיל, אינו מותש, אמיץ - לוחם, סוער, נועז, חוצפן חיובי, בוטח בעצמו.

סבלני - סובלני, אינו מתלונן, עמיד, מתנזר, בעל כוח סבל. מבוית - אוהב בית, צורך עז לביטחון אימהי, כוחות נפש - רחב אופקים, בעל תפיסה, בעל ראיה המפוכחת.

התבטאות שלילית של האות 'מ':

אם ידכאו את בעל האות, את זרימתו בחיים, עלול להגיע לתכונות שליליות, להיות פזיז ללא הבחנה, חסר סבלנות, נדחף ודוחק, רע מזג ונוח לכעוס.

נ - נאמנות, נשמה וצמיחה

האות 'נ' רומזת לדג אשר נמצא במים. (הנרמזים ב'מם' - האות שלפניו) דג מסמל פריה ורביה והמשכיות, כפי שנמצא במילים: בן, נכד, נין.

האות 'נ' מבטאת קביעות ויציבות. זאת אפשר לראות כאשר האות 'ן' נוספת למילה. היא מצביעה על ההבדל בין תופעה מקרית להרגל, על מקרה פרטי או על מצב קבוע: יש מתעצל ויש עצלן, יש סולח ויש סלחן, יש מתלוצץ ויש ליצן.

מאחר ורומזת לתכונה של קביעות היא גם מבטאת נאמנות, אדם המקיים את דברו ושאפשר לבטוח בו.

'נ' היא אות הנשמה. היא מסמלת את הניצוץ הא - לוקי. היא מעבר לגבולות השכל הרציונאלי.

יש הרואים את הנשמה כאות 'נ' כפופה הַ"שבויה" בתוך הגוף, ומסוגלת להגיע אל 'נ' שערי בינה, החזון הגדול ביותר הניתן להשגה.

בספר אותיות 'דרבי עקיבא' נאמר: "כל נשמה ונשמה, פעמים שהיא רובצת כמו ה'נ' הרבוצה ופעמים שהיא זקופה כמו האות 'ן' הזקופה" - שעה שאדם רובץ, חסר תנועה ופעילות, גם נשמתו רובצת. ובזמן שאדם מלא חיות ושאיפות, נשמתו מזדקפת לגובהה המלא.

האות 'נ' מבטאת נצחיות - האדם יעסוק בדברים והשקעה רבת - טווח עד כדי יצירתיות הקשורה לנצח.

האות 'נ' מייצגת גם דמיון.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'נ' בשמו:

בטוח - ודאי, חיובי, לא ניתן לערעור, ביטחון עצמי, עצמאי בדעותיו, עוסק בכתיבה - מחבר, עורך יומן אישי, עיתונאי, עורך רשימות.

דובר, שליח, מוציא לאור, שגריר, מתווך, בעל דמיון, יצרני, חדשן, בעל השראה, בעל תחושות, הנאה - שביעות רצון, בריאות בגוף ובנפש.
להתחייב נשמה שפע סליחה הוכחות לתורה פוטנציאליות פרנסה ענווה הבדלים רוחנית שונא בחירה משמעות משמעות שמות סוד סודות
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
הדרך הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית
... הטובה ביותר, להגיע לאחדות, ללמד אחרים, הקדמות אל המכוון, מכנה משותף, הדרך הקצרה ביותר, הדרך האידיאלית מדוע אליעד לא כתב על האמת ... הדרך להבנת האמת עוברת דרך הקדמות, תהליכים, רמזים ואפילו דרך שתיקה. התהליך של הלמידה חשוב לא פחות ואולי אפילו יותר מהמושגים עצמם. איך להגיע לאחדות? האם האמת היא מוחלטת? מהי הדרך האידיאלית ללמד אחרים? האם עדיף להסביר ישירות או בעקיפין? למה אליעד מסתיר את האמת בספריו? איך לגרום לאחרים ...
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
סוגים של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני
... של מורים רוחניים, סוגים של מדריכים, היכולת ללמד אחרים, מודעות עצמית של מורה רוחני אילו סוגים של מורים רוחניים קיימים ואיך מזהים אותם? קיימים סוגים שונים ... עיקריים של מורים רוחניים או מדריכים: הסוג הראשון: אדם שטוען שיש לו יכולת מסוימת, אך אין לו אפשרות ללמד אחרים את אותה היכולת. למשל, רופא אליל או מתקשר שטוען שיש לו כוחות לראות מלאכים או לחזות עתידות. כאשר שואלים אותו אם הוא יכול ללמד אחרים לעשות זאת, הוא לרוב יאמר שלא, משום שאם יאמר שכן, כבר לא יהיה צורך בו. דוגמה לכך היא משה רבנו שאמר ... של האדם אינה ניתנת להעברה לאחרים, כי הוא עצמו לא יודע כיצד הוא רכש אותה. הסוג השני: אדם שמסוגל ללמד אחרים את היכולות שלו, כיוון שהוא יודע בדיוק כיצד הוא רכש אותן. אדם כזה פיתח את היכולות שלו באופן מודע ... וללמד אותם את השלבים המדויקים, כיוון שהוא יודע בדיוק מה התהליך שעבר. למה יש מורים רוחניים שלא מסוגלים ללמד אחרים את היכולות שלהם? לפי אליעד כהן, אם אדם קם יום אחד וגילה שיש לו יכולת מיוחדת, כמו למשל לעוף באוויר, הוא לא יוכל ללמד אחרים לעשות זאת, כי הוא לא יודע כיצד השיג את היכולת הזו. כלומר, הוא אינו מודע לתהליך שבו היכולת נרכשה. ... אם הוא מסוגל לפרט בצורה ברורה שלבים ותהליכים שעבר כדי להשיג את מה שהשיג, יש סיכוי גבוה שהוא גם יוכל ללמד אחרים. לעומת זאת, אם הוא אומר דברים כמו זה בא לי באופן טבעי או ככה נולדתי ואין לו הסברים מדויקים לתהליך ... יש לבצע כדי להשיג את אותה מיומנות. באותו אופן, אדם שמסוגל לחשוב במהירות או להגיע למסקנות מהירות, יכול ללמד אחרים כיצד לעשות זאת, על ידי פירוק התהליך לשלבים קטנים והדרגתיים. מה התהליך המדויק שאליעד כהן מתאר כדי ...
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
האם ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר
... ללמד אחרים? האם להנהיג אחרים? הפצה רוחנית, האם להיות מנהיג? האם להיות מורה רוחני? האם לעזור לאחרים? האם לעשות טוב לאחרים? איך להיות מנהיג? חרדת מטפלים, קשר שריר מחשבה, 2 גישות באימון בחדר כושר מה המשמעות של להיות מנהיג? האם עלינו ללמד אחרים ולהנהיג אותם? ההרצאה מתמקדת בשאלות פילוסופיות ופרקטיות על תפקידי המורה והמנהיג, ומה המשמעות של ללמד אחרים. אליעד כהן מציג את הרעיון של פיתוח עצמי דרך הוראה ומנהיגות, ומסביר את יתרונות וחסרונות האפשריים שבקידום רעיונות ושיתוף ידע עם אחרים. מהן היתרונות והחסרונות בללמד אחרים? אליעד מתאר את התפיסה הקיימת ביהדות ובעוד תרבויות שבהן לימוד אחרים ... יש איזון עדין בין הרצון ללמד לבין הצורך בשלות רוחנית כדי להעביר ידע בצורה נכונה ובשלים. מהו המצב הרוחני הנכון כשאתה מלמד אחרים? כאשר אליעד כהן מדבר על הדרך בה כדאי ללמד אחרים, הוא מציע גישה מאוד שונה מזו שמקובלת לרוב. הוא מציין שהגישה הרווחת ... סיכונים בהפצת ידע כאשר אתה לא בשל לפתח אותו, ויכול להיות שתפיסתך לא בהכרח נכונה, כך שמה שעובר אל אחרים עלול לפגוע גם בהם וגם בך. לסיכום, אליעד מציע לשקול את הרצון ללמד אחרים בזהירות, ולוודא שהידע שאתה מעביר בשל ונכון, ולא להסתמך על תחושת חובה לעזור לאחרים. הלימוד צריך להיות תהליך דו - כיווני שבו גם המורה לומד ומפתח את עצמו, ולא רק משנה את אחרים. איך להיות מנהיג? האם ללמד אחרים? מהם היתרונות והחסרונות בללמד אחרים? מה זה להיות מורה רוחני? איך תודעה משפיעה על פעולתה? ללמוד מכל ...
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
ידיעה שלמה, מה הסיכוי שתשתנה את דעתך? מה הסיכוי שתגלה שאתה טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים
... טועה? מה הסיכוי שתחשוב הפוך? מי ראוי להנהיג? שלמות שאין שלמות אחריה, האם אתה בטוח שלא תשנה את דעתך? מהי ידיעה שלמה? מורים רוחניים, ללמד אחרים, מנטורים, גורואים האם תוכל לשנות את דעתך לגבי מה שאתה מלמד? כאשר בן אדם מלמד משהו שהוא בעצמו עוד לומד, עולה השאלה המהותית האם יש סיכוי שיום אחד ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
... את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר יודע. ההסבר הפשוט והברור ביותר שהוא נותן לכך הוא דימוי של כוס מים. כמו ... מללמד? אליעד כהן מתייחס גם לתופעה נפוצה שבה אנשים מתחמקים מללמד אחרים, בתירוצים שונים כמו: אין לי זמן, אני לא פנוי לזה כרגע, וכדומה. הוא מציין שאנשים נוטים ... חושף את נקודות החולשה ואת אי - ההבנות שלהם עצמם. לפי דבריו, ללמד אחרים הוא תהליך שדורש מאמץ שכלי משמעותי וחשיפה של המקומות שבהם אולי האדם עצמו לא הבין את ... שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, הוא למעשה מפיץ ... רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר? ...
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
לימודי יעוץ, לימודי אימון, לימודי טיפול, האם ללמוד יעוץ? האם אני יכול להיות יועץ? האם אני מתאים להיות מאמן? האם אני יכול לטפל באנשים? ללמוד אימון אישי, לימודי קאוצינג, ללמוד קאוצינג, לימודי NLP, מאמן NLP, מאסטר NLP, מקצועות היעוץ
... אבל המציאות היא שזה פשוט לא עובד כך. כדי להיות יועץ עסקי, מאמן אישי או מנטור אמיתי - צריך לעבור דרך, לצבור ניסיון ממשי ולהתמודד בעצמך עם אותם אתגרים שאתה רוצה ללמד אחרים להתמודד איתם. האם אפשר ללמד שחייה בלי לדעת לשחות? כדי להמחיש את הבעיה בגישה הזו, ניתן להביא דוגמה מעולם השחייה: האם אפשר להיות מאמן שחייה בלי לדעת לשחות? כמובן שלא. אם אתה עצמך לא שוחה ברמה טובה, איך תוכל ללמד אחרים כיצד לשחות? אם אין לך הבנה מעשית בתחום, לא תוכל להעניק ערך אמיתי. אותו הדבר נכון לגבי ייעוץ עסקי: איך אפשר להיות יועץ עסקי אם לא ניהלת עסק בעצמך? איך אפשר ללמד אחרים איך להתגבר על פחדים אם אתה עצמך לא התמודדת עם פחדים שלך? אנשים שחושבים שהם יכולים ... היא האם העצות הללו באמת שוות משהו? האם הן מבוססות על ניסיון אמיתי? יש אנשים שמציגים את עצמם כמומחים גדולים, למרות שבפועל הם לא עברו בעצמם את התהליכים שהם מנסים ללמד אחרים לעבור. חלקם פשוט משתמשים בסיסמאות כמו תאמין בעצמך או תשיג את המטרות שלך, אך ללא ... היא: ממה המדריכים והמאמנים האלו באמת מרוויחים כסף? האם הם עצמם התפרנסו מניהול עסקים מוצלחים או שהם פשוט מלמדים אחרים איך לייעץ לעסקים? רבים מהם מתפרנסים אך ורק מללמד אחרים להפוך למאמנים - כלומר, יוצרים מערכת סגורה שבה מי שבאמת מרוויחים הם מי שמוכרים את ...
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
הסכנה שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה רוחני, גורו, להיות מאמן, להיות מטפל, להיות יועץ
... שבללמד אחרים, הסכנה שבלעזור לאחרים, חרדת מטפלים, פחד לטפל באחרים, מי מתאים להיות מנהיג? מי יכול לחלק עצות לאחרים? רחמנות על העולם, מי ראוי להנהיג? להיות מורה ... לא מושלמת, ולכן לא יהיה ראוי ללמד אחרים . האם יש סיבה לבריאת העולם? אליעד מבצע חקירה עמוקה לגבי משמעות בריאת העולם, ומסביר שבריאת העולם אינה הגיונית במונחים של שכל אנושי. אם הכל מושלם, למה ... להתחיל לעזור, לייעץ או ללמד אחרים חוששים שיאמרו דברים שיתבררו בעתיד כלא נכונים. מי שחושב לעומק ושואל את עצמו איך אני יודע שמה שאני אומר כעת לא יתברר כשגוי בעוד שנה, שנתיים או עשר ... באמת מושלם, מדוע בכלל אני רוצה ללמד אחרים או לעזור להם? למה לשחק במשחק של לעזור? כל תשובה שתינתן עלולה לרמוז שעדיין קיימת אבחנה מסוימת בין מצב טוב למצב פחות טוב. ולכן, מי שעדיין לא פתר לעצמו ... אל השלמות, וממילא לא באמת ראוי ללמד אחרים. מה הקשר בין הסיבה של בריאת העולם לבין מנהיגות? כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות, הכוללת את התשובה המלאה לשאלה למה אלוהים ברא את העולם?, יש להיות ...
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
... מפורטים במיוחד, שעוזרים להבין את כל זוויות הדיון. האם מורה רוחני חייב לדעת הכל כדי ללמד? אליעד מתייחס לשאלה האם אדם צריך לדעת את כל האמת המוחלטת כדי שיהיה ראוי ללמד אחרים. הוא מסביר שיש יתרונות וחסרונות לאדם שמלמד, גם אם אינו יודע את הכל. לדוגמה, ... ברמה נמוכה של הבנה. לכן, אליעד מבהיר שעדיף תמיד מורה שיודע גם את מה שנכון וגם את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ההבנה שלו. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא כבר יודע נושא מסוים והוא מתחיל ללמד אחרים, הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר ...
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
... מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה שעולה בתחומים רבים, כמו אימון אישי, הצלחה עסקית, רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג ... הוא עשה כדי להצליח ויכול לשחזר ולהסביר זאת לאחרים. למשל, משה רבנו שהגיע לרמה רוחנית גבוהה מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש נטייה להניח שאדם עשיר יודע איך ... אישי? האם פסיכולוג צריך ללכת לפסיכולוג? האם מאמן כושר חייב להיות בכושר? האם מישהו שלא מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס לארץ, מורים רוחנים מוארים, איך ...
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
מנטורים להצלחה, גורואים להצלחה, איך לבחור מנטור להצלחה? איך לבחור מנטורים לחיים? מנטורים ליזמים, מנטורים עסקיים, מנטור להתפתחות אישית, ממי לקבל עצות? מומחים להצלחה, מנטור לעסקים, שיווק שותפים
... כמנטורים רבים פעמים לא באמת הצליחו בתחום אותו הם מלמדים. השאלה עולה, אם אדם הצליח כל כך בתחום שלו, למה הוא ימליץ על כך לאחרים? דוגמה לכך היא שף גדול שלא ירצה ללמד אחרים להיות שפים, משום שהם יתחרו בו. אם הוא פרש מהמ profession בגלל סיבות אישיות, אז יש סיכוי שיסכים להדריך, כי הוא כבר לא מתחרה. ההבדל בין מומחים אמיתיים למנטורים ללא ... שמתיימרים להדריך להצלחה. כאן מתעוררת השאלה - אם אדם באמת כל כך מוצלח בתחום שלו, למה שהוא ילמד אותך? הרי אם הוא היה שף דגול, ייתכן שלא היה לו זמן או רצון ללמד אחרים להיות שפים, אלא הוא היה ממשיך להתמקד בעשייה שלו. מדוע מומחים אמיתיים לא תמיד הופכים למנטורים? קח למשל אלוף עולם באגרוף - האם הוא ילמד אותך להיות אלוף העולם? ... בכל הסודות שלו? אם הוא עדיין פעיל ורוצה לזכות בתחרויות, הוא יעדיף לשמור את כל המידע לעצמו. לעומת זאת, אם מדובר באלוף לשעבר שפרש מהתחום, אולי יהיה לו אינטרס ללמד אחרים כי הוא כבר לא מתחרה. כך למעשה נוצרו תחומי המנטורינג והגורויים - אנשים שהיו מצליחים בעבר ועכשיו עוסקים בללמד אחרים. ההבדל בין מומחה אמיתי למנטור ללא ניסיון לא כל מי שמלמד אותך הצלחה באמת מבין בנושא. יש הבדל בין שני סוגי מנטורים: מנטור שהיה מומחה אמיתי בתחום מסוים - מישהו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמד אחרים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמד אחרים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ללמד אחרים, איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי להפרעות קשב, אימון אישי לנוער בנושאי ללמד אחרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:01:01 - wesi4