ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחבר הפכים ✔שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2 ✔ה - הצלחה, שפע נועם הליכות וייחודיות 'ה' היא אות ההצלחה,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שמות / סוד השמות / בחירת שם / איזה שם לבחור / משמעות שמות - חלק 2
ה - הצלחה, שפע נועם הליכות וייחודיות

'ה' היא אות ההצלחה, השפע, הפריון והיכולת לשגשוג והשפעה. כפי שאמר יוסף הצדיק השולט בעושר העולמי במצרים: "הא לכם זרע וזרעתם." (בראשית מז כג) המילים: 'הצלחה', ו - 'השפעה', מתחילות ומסתיימות באות 'ה'. (אין להסיק מכאן שכל אות המתחילה ומסתיימת באות 'ה' מבטאת שפע)

"הא לכם זרע". האות 'ה' מבוטאת בצורה קלה ביותר. היא אות בה נברא העולם הזה. אולי יש מכאן רמז לאמונה העממית שהמספר 'חמש', הוא סגולה לשפע ועצירת כל מרעין בישין... עין הרע וכדומה. (ראה גם הסבר לאות 'נ' הרחבה של האות 'ה')

האות 'ה' נכתבת כאות 'ד', ובתוכה האות 'י' הרומזת לחכמה. צירוף אותיות 'י' וְ - 'ד' יוצר את המילה 'יד', ומכאן ערך ההצלחה הקשור לאות 'ה' המסמלת 'יד'.. (שנכתבת ע"י 2 האותיות: 'י' וְ 'ד')

במקום שאתה עוזר (גם לעצמך)... בשמיים יעזרו לך בהצלחה, כפי שנאמר: "למען יברכך ה' א / להיך בכל - מעשה ידך אשר תעשה" (דברים יד כט) אם האדם עושה - מתברך, ואם לאו - לא.

האות 'ה' מוצמדת לצורת הנקבה בלשון הקודש, רומז ל'אשה' ואכן אמרו חז"ל בלשון ארמית: "אוקירו נשייכו בדיל דתתעתרו: פירוש: "כבדו נשותיכם בשביל שתתעשרו". וכן נאמר: "ולאברהם הטיב בעבורה". ודרשו חז"ל ב'זכות שרה'. או בלשון אחרת: 'בעבור - ה' - בעבור האות 'ה' שנמצאת אצלו, או אצל שרה אשתו.

האות 'ה' אות קלילה להגיה וביטוי, רומזת ליכולות גבוהות ללא התאמצות, וכנראה עוד יותר אם ישקיע... אין צורך במאמץ.

לאות 'ה' תפקיד חשוב בשפה העברית: 'ה' הידיעה. שכן היא אחראית ליידוע. מילים מקבלות את משמעותן הייחודי בזכות תוספת האות 'ה' שלפניהן. לפניהן. הבה ונזכור כי היא משמשת גם כאות השאלה. לרמוז על אפשרות התבוננות וחקירה שתוביל לְ - 'ה' הידיעה. אות זו מבטאת גם את חופש הבחירה של כן בן אנוש להיות חפשי ולהחליט בעצמו מה הכי מתאים לו.

יש לאדם אפשרות להשתמש בפרצות שנתנו לו, ולעשות בחייו כראות עיניו, על האדם לבחור בדרך הנכונה מתוך רצון כן שלו ולא מתוך כפיה.

'ה' היא אות של חזרה אל המקוריות אל הרוחניות, היכולת לחזור בתשובה.

'ה' היא אות חזקה במיוחד, ומייצגת תקשורת בונה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ה' בשמו:

בעל חושים חריפים - בעל חוש התמצאות, וראיה מפוכחת. אינטלקטואל - נבון, מלא מחשבה, ראות מעמיקה, מודע.

עצמאי - זקוק לחופש, מרחב תנועה, שונא מגבלות. מיומן - גמיש, חרוץ, בקי. בעל דמיון - אידיאליסט, יוצר, מקורי, מחדש. משעשע - מבדר, מעניין, מסיח דעת, משיב נפש.

במידה והאות 'ה' מופיעה ראשונה בשם - ההדגשה מציינת, שנושא השם, יזכה לחיים מרגשים מלאי אירועים.

אדם שבשמו יותר מ'ה' אחת, יתגלה כבעל מזג חם במיוחד, בפרט במקרים של 'ה' הפותחת ומסיימת את אותו שם עצמו.

התבטאות שלילית של האות 'ה':

אם נושא אות זו בשמו, יעוכב בזרימת חייו, עלול האדם הזה, לסגל לעצמו תכונות של: חוסר אחריות, חוסר מהימנות, חוסר יציבות, אימפולסיבי, קל דעת.

ו - שלימות וחיבור

האות 'ו' נחשבת לאות החיים. משום היותה אות החיבור, רומזת לחיבור בין הנשמה לגוף והרי כך נוצרו החיים.

גם נאמר: "וייצר ה' א - לקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים". (בראשית ב ז) האות 'ו' רומזת לכח החיבור של האדם. בעיקר כוח חיבור במובן של העולם הגשמי. יוסף הצדיק המקביל לספירת היסוד היא המידה השישית, שלט בעולם החומר.

האות 'ו' רומזת לעולם החומר אשר בנוי מששה כיוונים: קדימה אחורה, ימין שמאל, למעלה ולמטה.

מי שיש בשמו אות 'ו' סביר להניח שיש לו יכולת להשכין שלום.

אות 'ו' מחברת בין ימין לשמאל, בין ידידים לאויבים, בין שונים לשווים. בצורתה היא זקופה ואיתנה. כולם יכולים להישען עליה.

היא אינה מתכופפת כי אין לה סיבה להתבייש או להיכנע. אינה תופסת מקום לרוחב, היא מצמצמת את מימדיה, כדי שאפשר יהיה להתקרב אליה. היא אינה חוצצת בין המתקרבים, נהפוך הוא, היא משמשת כדבק ביניהם.

האות 'ו' מציינת שלמות, דבר מושלם שאין בו מתום, מסמלת משיכה ישירה מלמעלה למטה, וחיבור בין שמים וארץ.

לכן היא נחשבת לעמודו של עולם. מסמלת את ספירת התפארת, כפי שאפשר לראותה במרכז עץ החיים - היא בין הספירות: דין וחסד, בין הספירות העליונות לתחתונות. היא היחידה המקשרת בין כל הספירות. היא מתעלה מעל מימד הזמן, מערבת עתיד עם עבר, מה שמביא להרמוניה מושלמת.

האות 'ו' מסמלת את הדרך האידיאלית, את שביל הזהב.

לאות, 'ו' יש תפקיד נוסף והוא 'ו' ההיפוך. הנושא את האות 'ו' בשמו יש בו גם את התכונה לראות את הצדדים השונים הקיימים במציאות, וגם להתייחס אליהם.

האות 'ו' מייצגת את האהבה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ו' בשמו:

מבוית - אוהב חיי בית, אבהי / אימהית. ידידותי - סימפטי, חברותי, מארח, נעים הליכות, מתכנן - מארגן, מקדם, מעצב, בנאי.

עוזר, אדיב, חם - לב, אוהב, אינו אנוכי, מנחם - חנון, אנושי, עדין ומתחשב נאמן - אחראי, איש כבוד, מוסרי, מצפוני, נאמן להתחייבויות שלו.

התבטאות שלילית של האות 'ו':

אם תתעכב זרימת חייו של הנושא את האות 'ו' עלול להיות מלנכולי, עגום, מדוכא ועלוב, יכול להיפך טיפוס מודאג מוטרד ומטריד, מאוד לא נעים, נודניק שקשה להיפטר ממנו.

ז - רווח, מחיה ומאבק, נקודת המוקד

האות 'ז' רומזת לפרנסה, למזון, למלחמה, למלחמת הקיום, מלחמת היצר ועוד.

צורתה כצורת חרב, המבטאת התנצחות ונצחון.

מעניין כי מצאנו שמות משותפים בלשון העברית הקשורים לאוכל מחיה ומלחמה, כגון: '"לחם' - 'מלחמה', 'שלחן' - 'שלח' (=חרב), 'מאכל' 'מאכלת', 'סכין' 'סכנה', 'מזון' 'כלי - זין' ועוד...

הנושא אות זו בשמו, יש לו יכולת טובה להתפרנס ולחיות בכבוד, תהיה לו הרגשת ביטחון, והרגשה פנימית של הגנה עצמית. בעל יכולת הישרדות טובה במיוחד.

האות הזאת רומזת גם לקדושה בתוך הטבע. וגם נאמר: "כל השביעין חביבין" (ויקרא רבה כט יא)

באות 'ז' סגולה וכשרון לחולל ניסים. גם 'פרנסה' נכללת בתוך הקטגוריה של ניסים. מפתח הפרנסה נמצא רק בידי בורא עולם (תשאלו את העצמאים והם כבר יספרו לכם כמה זה נכון ומוחשי).

בשל השפעת האות 'ז', הנושא אותה בשמו, הוא אדם מהרהר אודות הערכים והמטרות של חייו, השקפותיו וחזיונות ה"אני" שלו, לבין הסביבה שבה הוא חי. כל דבר המתרחש מסביבו משפיע עליו. הוא שואל את עצמו, עד כמה עליו להשקיע מאמצים? עד היכן ירחיק נדוד כדי להשתכר למחייתו? עם אילו אנשים עליו לבוא במגע? האם שכניו ותנאי חייו הולמים את ציפיותיו מעצמו? אילו דברים עליו ללמוד מסביבתו ומשכניו, ואלו השפעות עליו לדחות?

האדם כמו נמצא במרכזה של מערכת גורמים, כאילו עומד הוא במרכז ומסביבו ששת המימדים: מזרח, מערב, צפון, דרום, מעלה ומטה. ששת הכיוונים הללו משפיעים ופועלים עליו באורח מתמיד.

'ז' היא אות מאוזנת, אות זקופה ויש לה שני קוים מאוזנים בראשה, לשני הצדדים, מסמלת גם את אישיותו של הנושא בשמו אות זו.

יש בו כוחות מאוזנים, כמו השבת המסוגלת לאזן באדם את כוחותיו הפיסיים עם כוחותיו הרוחניים.

כן נמצא כי השבת נמצאת ב"אמצע" השבוע. פירוש: שלושה ימים לפני השבת כביכול הכנה לקראת שבת, ושלושה ימים אחרי השבת אשר אנו חשים עדיין את השפעת המנוחה והקדושה מהשבת שחלפה. "לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה.." (ציטוט מהפיוט "לכה דודי")

האות 'ז' היא האות השביעית, ומייצגת את הנסתר והאמונה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ז' בשמו:

תכליתי - החלטי, בעל רצון חזק עושה את דברו. תקיף ממציא - בעל דמיון אידיאליסט, יוצר מקורי. ייצרי - בעל חוש התמצאות, בעל שאר רוח, וראיה מפוכחת. מסודר, שיטתי, ממושמע ערוך ונכון, מצטיין בנקיון.

התבטאות שלילית של האות 'ז':

אם נדכא את בעלי האות 'ז', או נעצור את מסלול זרימתם בחיים, ייהפכו להיות בעלי תכונות שליליות: אימפולסיבים, מזלזלים בזולת, מתעבים עצות, יתרחקו מהזולת ויחששו מחדירה לתחום הפרטי שלהם.

עלולים לרכוש תכונות של ספקנות עקשנים וקשים לשכנוע.

ח - על - טבעי, חן - א - להי וחיים

האות 'ח' מסמלת את יכולתו של האדם לפרוץ את גבולות המציאות הגשמית, לכן האות הזאת יכולה לרמוז לדברים שהם מעל - לטבע. יכולת טובה לפתוח ולהתבונן דרך ה"עין - השלישית" ולגלות דברים נסתרים.

אנשים בעלי אות 'ח' יש להם תכונה להיות קשורים למיסטיקה.

מצאנו את המספר שמונה במקורות שלנו במושגים רוחניים נעלים ביותר, כגון: התורה, שמחת תורה שנקרא גם שמיני עצרת, חג השבועות החל בשבוע השמיני של ספירת העומר, ברית מילה, בגדי הכהן הגדול, שמונה פתילים בציצית, ועוד.

הנושא בשמו את האות 'ח', יש לו את הסגולה המיוחדת להוציא תכניות מן המחשבה אל המעשה, מן הכוח אל הפועל. הוא כביכול מקבל מתנת חנם מכוחות על - טבעיים. הוא בעל חן, חנון, כמו נח שמצא חן וניצל, הוא ובני ביתו מהמבול. גם משה רבינו בקש להשיג את התכונה הזאת, "הודיעני נא את דרכך ואדעך למען אמצא חן בעיניך..."

(שמות לג לג)

וגם אנו מבקשים זאת בברכת המזון: "ונמצא חן ושכל טוב בעיני א - להים ואדם..."

אם כן היכולת של האות 'ח' לקבל אורות מיוחדים. הנושאים אותה בשמם הינם אנשים מקובלים ותורמים בחן לחברה.

קרוב לודאי שנמצא אנשים שיש בהם אות 'ח' שפניהם מאירות במיוחד.

האות 'ח' מסמלת 'חיים', חן וחנינה. קשורה לחכמת חיים.

היא נוצרה בכתיבה המקורית משתי אותיות 'ז' כאשר יש חיבור ביניהן מלמעלה.

משום שהאות 'ח' נחשבת כאות רוחנית היא יכולה לגרום לחוסר התקרקעות וריחוף

כך היא גם יכולה לרמוז על פחד (חיתת, חת) ועל חטא, שהם חלק בלתי נפרד מחיי האדם בעולם.

בעלי האות 'ח' מייצגים יצירה ועצמה.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ח' בשמו:

איפוק - עצמאי, שלם, אוהב טבע - משמר טבע, מתעניין בחי ובצומח, זוכה בהצלחה, נושא רווחים, מנצח שאינו מובס.

גורף כספים - פורע חשבון, אמיד, מושך כסף, אשף פיננסי, עשיר כקורח.

התבטאות שלילית של האות 'ח':

אם החיים יחסמו את זרימתו של בעל האות 'ח' הוא עלול להיות גרגרן רודף בצע, זאב בודד, רכושני, מעוגן בעצמו ואנוכי.

ט - טוב - האות 'ט' רומזת למושג החשוב:

"הטוב - המוחלט"

"הרואה 'ט' בחלום סימן טוב לו ". (בש"ס ב"ק דף כ"ה)

האות 'ט' רומזת לחיים טובים, לבריאות טובה, לעסקים טובים, לשנה טובה, ולהצלחה גשמית.

סגולת האדם שבשמו האות 'ט' הינה לעבור מגשמיות עבה למציאות רוחנית, ויכולת להפוך התחפרות והתבוססות, להתקדמות אל עבר תוצאות רצויות וטובות.

הנושא בשמו את האות 'ט', יש בו תכונה לראות בכל דבר את הטוב הצפון בו, כי בסופו של דבר על פי האמת, כל מושגי העולם הם יחסיים.

האדם הוא בן אנוש ומתייחס אל הטוב על פי ראות עיניו. הראיה היא מאד סובייקטיבית ותלויה יותר במה שצפון בלבנו.

הכלל ידוע: "אין מראין לו לאדם אלא מהרהורי לבו" (ברכות נה ב) -

דבר הנראה לאדם אחד כחיובי, יכול להתפרש בעיני רעהו כדבר שלילי בתכלית. לא כולנו מייחסים למושג 'טוב' אותה משמעות.

בעל האות 'ט' הוא אופטימי מטבעו, ויכול להראות לאחרים את הטוב המסתתר בכל עניין. לפעמים בעל האות 'ט' אופטימי במיוחד וכמעט ללא גבולות, אז עלול הוא לשקוע בתוך עולם של טיט וחומר גשמי עבה ביותר, בו הוא עלול לשקוע ולא להתקדם לשום מקום. מסקנה: לאדם כזה יש צורך להמשיך ולהיות אופטימי עם זהירות מסוימת... !

יש לו יכולת גם להוריד טוב אל העולם, דרך ברכות תפילות ואיחולים. מומלץ מאד לעשות זאת, כי על ידי כך הוא גם זוכה בעצמו לטוב המגיע לעולם בזכותו.

האות 'ט' מייצגת את החוק והמשפט.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ט' בשמו:

חן - סגנון, טעם, רגישות, אמנותיות. חם - לב, עוזר, חסוד, אוהב, דואג לזולת, עדין, חנון, אנושי, ענוג מתחשב, מתמצא, מלא השראה.

התבטאות שלילית של האות 'ט':

אם החיים יחסמו את זרימתו של בעל האות 'ט', הוא עלול להיות עצבני, חסר ביטחון עצמי, נפחד מהוסס, בעל מזג רע. נוח להתרגז ונפגע בנקל. עלול להיות גם אימפולסיבי וייצרי.

י - סוד ההוויה, בריאה ומטאפיזיקה

האות הקטנה ביותר, ובעלת העצמה הגדולה ביותר! עצמה רוחנית המובילה ליצירה נפלאה של עולם מאורגן יפה ומסודר.

האות 'י' נחשבת לאות הראשונה שבקעה בשרשרת האותיות אשר יצרו את העולם.

האות 'י' נחשבת למקור כל הכוחות, להתחלה של כל עניין רציני וחשוב.

אמרו אנשי הסוד: "מאן דאיהו זעיר איהו רב" פירוש: מי שהוא קטן הוא באמת גדול ובעל עצמה.

כפי שאומר המשל העממי: "דברים גדולים נארזים באריזות קטנות".

כמו שראינו, את האות 'א' הרומזת לחכמה, האות 'י' היא מקור החכמה. בפיוט "בר - יוחאי" נאמר: "יו"ד חכמה קדומה..."

האות יו"ד רומזת גם לענווה. אכן הענווה האמיתית היא העצמה הגדולה. מי לנו כמשה עליו נאמר:

"והאיש משה עניו מכל האדם אשר על פני האדמה.." (במדבר יב ג) ענוותנותו הטהורה: "ונחנו מה...", "מי אנכי..."הובילה אותו שלא מבחירתו להיות איש הא - להים איש שזכה בחייו למה שלא זכה אדם עלי אדמות.

האות 'י' מציינת בצורת כתיבתה המינימליסטית, כי דווקא הדברים הגדולים והנשגבים, ראוי להם כי תהיה בהם מידה של קטנות וצניעות.

אמנם האות הזאת מסמלת את המיטפיסי העל - אנושי והעל טבעי, אך היא מורכבת משני ווים קצרים, כמעט "פסיקים" בלבד.

דווקא בשל גדלה הזעיר עצמתה גדולה, והיא מרמזת שכדי להגיע לדברים שהם מעבר לגשמיות ולארציות ומעבר למקום, לזמן לחומר ולמרחב, אין צורך בשימוש בדברים ראוותניים. היא מציינת כי יש לנקוט דרך של צניעות וענווה.

עם ישראל נמשל לאות 'י' ומכאן רמז לשם 'יהודי', בעל כוח הישרדות מדהימה וכח ההתבוננות וחכמה.

צאו וחשבו... כמה בעלי פרס נובל בעולם שהם יהודים ביחס לגודלו של העם היהודי...?

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'י' בשמו:

כן - הגון, ישר, נבון, ייחודי, מהימן, נאמן. יצרני - מקורי, חדשן, בעל דמיון. עוזר - חסוד, בעל תכונות טובות, טוב לב, חם לב, נבון - מבריק, משכיל, מחונן, מזהיר, פיקח.

אם בשם האדם נמצא את האות הראשונה אות 'י' תהיה אישיותו מזהירה. במידה והיא מופיעה פעמיים, הרי זו הדגשה חיובית של מעלותיה. שלוש פעמים ומעלה, מעידים על קו הפרדה דק מאד בין השלילה והחיוב.

התבטאות שלילית של האות 'י':

אם החיים יפריעו לזרימתו של בעל האות 'י' הוא עלול להיות עצלן, קהה חושים וחסר חיים - ייתכן כי יאבד גם את המטרה המוגדרת של חייו.

כ - הכתרה והגשמת מטרות אות העשייה

אות 'כ' רומזת למילה 'כף'. כף יד המבצעת הפועלת ועובדת.

אות המגיעה אל דרגת המלכות. המילה: 'מלך' יכולה להידרש 'מל' מלשון ("מי ימלל") האות 'ך', 'כ' מלשון "עשיה". "ברוך אומר ועושה".

האות 'כ' רומזת גם ל'כתר' המגיע למישהו הנמצא ברמה גבוהה ביותר. מובן שהאות הזאת רומזת לעשייה, פרקטיקה המסמלת השגות גבוהות ואכן מגיע לאדם כזה - כתר על ראשו!

האות 'כ' ערכה 'עשרים', והערך הגימטרי של כל האותיות המרכיבות את המילה 'עשרים' = 620 בדיוק כמו המילה: 'כתר'.

האות 'כ' יש בה כוח הדמיון וההשוואה, הכשרון לייחס דברים זה לזה ולבדוק את ההבחנה ביניהם.

נראה כי האות הזאת היא התפתחות של האות 'ב' המייצגת את ה'בינה' להבין דבר מתוך דבר. כאילו האות הזאת מייצגת כפיפות לקראת ראיה עמוקה יותר לראות מקרוב את מה שאנו רוצים לראות כהלכה.

הנושא בשמו את האות 'כ' יכול לבטא כי סגולתו לשלוט, כביכול בכל הדברים הנמצאים תחת ידו. יש לו יכולות פוטנציאל, לשלוט בעצמו או לכוון ולהדריך אחרים, מעין: "הכל בשליטה".

לאות 'כ', בתור 'כף' יש סמליות כפולה: מחד גיסא, מייצגת היא את כף היד המשמשת כבית קיבול, ומאידך גיסא, את נפחו של אותו בית קיבול.

כף מסמלת גם פוריות והישגים המגיעים על - ידי מאמצים פיזיים או נפשיים, שלא כמו האות 'י' - יד, המייצגת כוח, קניין, ואחיזה ברכוש.

נזכיר כי בברכת ההבדלה במוצאי - שבתות וחגים, מתייחסים למעבר מקודש לחול. כדי להצביע על ההבדל הזה, נוהגים לפתוח ולסגור את כף היד אל מול הנר - היד הפתוחה מסמלת את מנוחת השבת היוצאת, החופשית מעבודה, בעוד שהיד הסגורה מבטאת נכונות לפעולה ורכישה, נכונות לשוב אל עולם המעשה והעבודה.

נוכל להבין כי סגולת האות 'כ' לתת תכונות מיוחדות של הבחנה בין העבודה והמנוחה, מתי להשקיע יותר ומתי להפסיק את ההשקעה.

האות 'כ' מייצגת גם קיצוניות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'כ' בשמו:

חיוני - חזק, כוחני, בעל - און, תאוותן, עצום אינו נכנע - עמיד, מאריך

ימים, אינו חדל, יציב. גמיש - מגיב מהירות, בעל תחושה, נלהב. יצרני

מקורי, בעל דמיון, ממציא, אידיאליסט. סמכותי - מנהיגות, השפעה

פיקוד, שלטון.

התבטאות שלילית של האות 'כ':

אם ידכאו את בעל האות 'כ' או יחסמו אותו בזרם חייו, הוא עלול להגיע למצבים שליליים, ללקות בהתקפי פחד, הססנות, בהלה ועצבנות או רפיון ידיים כללי, עליבות רבה וחוסר סיפוק.

ל - לימוד ומטרה

האות 'ל' היא האות האמצעית, האות ה - 12 בין 22 האותיות. היא מהווה לשון מאזניים של החיים, כי ללא לימוד אין חיים משמעותיים.

'ל' היא האות היחידה הגבוהה מכל האותיות, כמגדלור המאיר או כצופה העומד על מגדל גבוה ורואה למרחקים.

האות שלפניה היא האות 'כ' הַ"כּפופה", בעוד ה - 'ל' מתנשאת לגובה, והמבין יבין כי דווקא מתוך כפיפות תבוא הגדולה.

האות 'ל' היא האות הגבוהה ביותר, מרמזת לכך שיכולת זו של לימוד היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם, תפישתו השכלית היא מתנה נשגבה לו מאת יוצר האדם. באמצעותה הוא יכול להגיע להשגות גבוהות ביותר של קדושה והתחברות לבורא, וכן להשרות רוחניות על הזולת.

האות 'ל' רומזת למרכז - ללב, או לכל דבר הקשור ברגש ובמחשבה.

'ל' היא האות המשלימה את הרעיון של 'כ' (במובן של כ' הדמיון) גם האות 'ל' מייצגת את הבינה: "לב - מבין".

מצאנו את הביטוי "חכם - לב" בכל מעשה המשכן, הבא לבטא את השילוב האידיאלי בין 'מח' ובין 'לב'= רגש.

כמו שהמשכן מטרתו היתה אמצעי לחבר בין העולם הגשמי לעולם הרוחני, כך כל התורמים וכל העושים במלאכה היו צריכים להיות "חכמי - לב". מכאן גם סגולת הנושא בשמו את האות 'ל', יכול לחבר עוצמות גבוהות ורוחניות עם עולם חמרי וגשמי.

(אם נצרף את שלושת האותיות הרצופות, י, כ, ו - ל, נקבל את המושג המבטא את הכוחות הפנימיים שבאותיות האלה ותיווצר המילה: "יכול")

'יכול'. יש הרואים באות 'ל' הרחבה של האות 'י'.

האות 'ל' סגולתה להיות כלי מעביר מצד לצד אחר, היא גם יכולה לחבר הפכים, או להיות כלי עזר לגשר בין דברים מנוגדים.

בנוסף לזה אות 'ל' גם משפיעה על התכונה הבסיסית של האדם אשר יחוש בתוכו ויגלה בעצמו את היעוד והמטרה של חייו.

יש הרואים באות למ'ד' ראשי תיבות המביעות את סגולותיה: "ל'ב מ'בין ד'עת" הנושא בשמו את האות 'ל' יש בו את הסגולה ללמד את עצמו, לימוד עצמי וגם ללמד אחרים.

מבחינה צורנית אפשר לראות אותה כאות 'כ' ועליה אות 'ו' (ערכן ביחד = 26, רומז לשם "הוי'ה")

האות 'ל' מייצגת גם פעילות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'ל' בשמו:

טוב - לב, נדיב, עושה צדקות, שופע, ניהול - פיקוח (מגדל פיקוח) שליטה, מנהיגות, יכולת - ניהול, נאמן, הגון, ישר, מדויק, ייחודי.

בעל מוסר, מהימן, מוכשר - פיקח, מבריק, משכיל, נבון, אינטלקטואל, מאוזן - אחיד, הרמוני, מתואם, אינו משוחד.

נסיעות - שינויי מקום תדירים, תנועה, טיולים.

מ - נגלה ונסתר, משה ומשיח

המילה 'מם' קרובה ודומה ביותר למילה מים. המים מצמיחים, ויוצרים, המים הם החיים לעולם - לכן האות הזאת מבטאת יצירה. כל מקום שנזכר המספר 40 הוא מבטא יצירה. 40 יום וְ - 40 לילה, 40 שנה במדבר, 40 יום יצירת הוולד ברחם אמו.

המילה: 'מים' באה בלשון העברית מלשון רבים ולא ככל השפות הידועות שהיא באה בלשון יחיד. לשון זו מייצגת את עצמתה של ההפרדה והחיבור בין הכוחות הנמוכים והכוחות העליונים, סגולתה של האות 'מ' לחבר וליצור, הרי היא כקשת בענן ששתי רגליה על האדמה וראשה מגיע השמימה - כפי שהקשת היא חיבור בין אדי המים הגשמיים שבאוויר עם קרני האור הרוחניים, כך האות 'מ' מסמלת חיבור.

לא בכדי נמצאת האות הזאת באמצע המילה 'אמת'. האות 'מ', לבה של המילה 'אמת'. מביעה את הזהות המוחלטת עם הערך: 'אמת' שהוא חיבור של כל גווני הקשת - יחד עם התחלת האותיות 'א' וסוף האותיות 'ת' - והיא כוללת את הכל!

על משה רבינו נאמר: "כי מן המים משיתיהו..." (שמות ב י) תכונת הנושא בשמו אות זו, לראות דברים נסתרים וסתומים וגם לפתוח אותם.

יש באדם זה תכונות של יצירתיות ברמה גבוהה ביותר, לא כל דבר שיעשה בעל האות 'מ' יהיה מובן לכל אחד, כמעט רק לו לעצמו. (רמב"ם). השם 'משה' רבינו מתחיל באות 'מ', ומייצג את הַ'מ' הפתוחה, את החלק הנגלה בתורה, משה החל לחשוף את חכמת התורה האינסופית בפני בני - אדם, ברמה שיוכלו לקבלה. את התורה קבלנו לאחר 40 יום ולמדנו אותה 40 שנה במדבר. משה לא העביר את כל התורה לבני ישראל. החלק הנסתר שבה יתגלה ע"י המשיח, אשר גם זמן גילויו נסתר מבני אדם. יש לשים לב כי גם בַּ'מם' הפתוחה יש אות 'מ' סתומה - פירוש: גם בדברים הנראים לכאורה ברורים ומובנים עדיין יש בהם משהו מסתתר.

הנושא בשמו את האות 'מ' ניחן בתכונה מיוחדת של רחמים.

האות 'מ' מייצגת גם רוחניות.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'מ' בשמו:

חרוץ - עמלני, פעיל, אינו נלאה, שקדן, יעיל, אינו מותש, אמיץ - לוחם, סוער, נועז, חוצפן חיובי, בוטח בעצמו.

סבלני - סובלני, אינו מתלונן, עמיד, מתנזר, בעל כוח סבל. מבוית - אוהב בית, צורך עז לביטחון אימהי, כוחות נפש - רחב אופקים, בעל תפיסה, בעל ראיה המפוכחת.

התבטאות שלילית של האות 'מ':

אם ידכאו את בעל האות, את זרימתו בחיים, עלול להגיע לתכונות שליליות, להיות פזיז ללא הבחנה, חסר סבלנות, נדחף ודוחק, רע מזג ונוח לכעוס.

נ - נאמנות, נשמה וצמיחה

האות 'נ' רומזת לדג אשר נמצא במים. (הנרמזים ב'מם' - האות שלפניו) דג מסמל פריה ורביה והמשכיות, כפי שנמצא במילים: בן, נכד, נין.

האות 'נ' מבטאת קביעות ויציבות. זאת אפשר לראות כאשר האות 'ן' נוספת למילה. היא מצביעה על ההבדל בין תופעה מקרית להרגל, על מקרה פרטי או על מצב קבוע: יש מתעצל ויש עצלן, יש סולח ויש סלחן, יש מתלוצץ ויש ליצן.

מאחר ורומזת לתכונה של קביעות היא גם מבטאת נאמנות, אדם המקיים את דברו ושאפשר לבטוח בו.

'נ' היא אות הנשמה. היא מסמלת את הניצוץ הא - לוקי. היא מעבר לגבולות השכל הרציונאלי.

יש הרואים את הנשמה כאות 'נ' כפופה הַ"שבויה" בתוך הגוף, ומסוגלת להגיע אל 'נ' שערי בינה, החזון הגדול ביותר הניתן להשגה.

בספר אותיות 'דרבי עקיבא' נאמר: "כל נשמה ונשמה, פעמים שהיא רובצת כמו ה'נ' הרבוצה ופעמים שהיא זקופה כמו האות 'ן' הזקופה" - שעה שאדם רובץ, חסר תנועה ופעילות, גם נשמתו רובצת. ובזמן שאדם מלא חיות ושאיפות, נשמתו מזדקפת לגובהה המלא.

האות 'נ' מבטאת נצחיות - האדם יעסוק בדברים והשקעה רבת - טווח עד כדי יצירתיות הקשורה לנצח.

האות 'נ' מייצגת גם דמיון.

תכונות פוטנציאליות לנושא את האות 'נ' בשמו:

בטוח - ודאי, חיובי, לא ניתן לערעור, ביטחון עצמי, עצמאי בדעותיו, עוסק בכתיבה - מחבר, עורך יומן אישי, עיתונאי, עורך רשימות.

דובר, שליח, מוציא לאור, שגריר, מתווך, בעל דמיון, יצרני, חדשן, בעל השראה, בעל תחושות, הנאה - שביעות רצון, בריאות בגוף ובנפש.
למידה להתרגז עין הרע לזכור תוצאות הוכחות לתורה מן השמים סתירות בתורה אינטלקטואל העלאת הביטחון העצמי אנושיות ביטחון עצמי מופרז משמעות שמות סוד סודות
איך להעריך את עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך?
איך להעריך את עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך?
...לקבל את עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך? איך להעריך את עצמך ולקבל את החסרונות שלך? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן עוסק בו בהרצאה הוא כיצד להעריך את עצמך, לקבל את עצמך ולהתיידד עם החסרונות שלך בצורה אמיתית ועמוקה. אליעד פותח בהסבר יסודי על המושג להתיידד עם החסרונות שלך ומפרט את שתי המשמעויות העיקריות לכך. המשמעות הראשונה היא התיידדות אקטיבית - כלומר, לאהוב ולהעריך את החיסרון שלך בצורה חיובית. המשמעות השנייה היא התיידדות...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל האם יש או אין אלוהים? השאלה הראשונה שאליעד כהן דן בה היא מי זה אלוהים?. הוא מיד מסביר שהשאלה מי זה אלוהים? מניחה מראש שיש אלוהים, ושאלות מסוג זה מגיעות מתפיסות מעוותות, שכן אדם שמבין מהו אלוהים באמת, יראה שכל השאלות הללו נעלמות מעצמן. לכן אליעד מציע לשאול במקום זאת, האם יש אלוהים?, ומכאן מתחיל הדיון לעומקו של הנושא. השואל מציע הגדרה לאלוהים כישות אינסופית שיצרה את הבריאה. אליעד מזהה מיד את הקושי בהגדרה זו, שכן אם אלוהים הוא ישות, מתעוררת...
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
...על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה האם אפשר לתת בלי לרצות לקבל משהו בתמורה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול באמת לתת לאחרים מבלי לצפות לתמורה כלשהי. התשובה הראשונית היא שנראה שכן, לדוגמה, אדם שנותן צדקה ברחוב לא תמיד מצפה לקבל משהו מהאדם הספציפי שלו הוא נותן את הכסף. אך אליעד מסביר שאין פעולה בעולם שנעשית באמת בלי ציפייה כלשהי לקבל משהו. כאשר אדם נותן משהו, הוא תמיד עושה זאת כי...
התורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, הוראות יצרן, מה אלוהים רוצה? שכר ועונש, האם יש אלוהים? מתן תורה, אין עוד מלבדו, אמונה באלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, חזרה בתשובה, להאמין באלוהים
התורה, מי נתן את התורה? אמיתות התורה, הוראות יצרן, מה אלוהים רוצה? שכר ועונש, האם יש אלוהים? מתן תורה, אין עוד מלבדו, אמונה באלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, חזרה בתשובה, להאמין באלוהים
...יצרן, מה אלוהים רוצה? שכר ועונש, האם יש אלוהים? מתן תורה, אין עוד מלבדו, אמונה באלוהים, שמירת מצוות, קיום מצוות, חזרה בתשובה, להאמין באלוהים מהו המושג של אלוהים ואיך אנחנו מבינים אותו? ההרצאה עוסקת בהבנת המושג של אלוהים, משמעותה של תורה, השאלות הפילוסופיות והאמוניות שמלוות את האמונה באלוהים, ואת הדרך בה יש להבין את מציאותו ופעולתו בעולם. אליעד כהן מציין בתחילת ההרצאה את המורכבות של תפיסת אלוהים, ושם דגש על כך שאלוהים נתפס על ידי בני אדם כישות נפרדת ומוגדרת, בעוד שבפועל, כל הגדרה או תפיסה כזו לא...
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
...2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר מהי חרדת נטישה אצל ילדים ומהן שתי השיטות להתמודד איתה? חרדת נטישה אצל ילדים מתבטאת בכך שהילד חושש שהוריו ינטשו אותו. הוא מפחד להישאר לבד, בין אם מדובר בשהייה בגן, בבית או בכל מקום אחר ללא ההורים. החרדה הזאת נובעת מתלות רגשית גדולה של הילד בהוריו, ומחשש שההורה לא יחזור או לא יהיה זמין בעת הצורך. אליעד כהן מסביר שקיימות שתי שיטות...
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
...בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר איך המוח מבחין בין אמת לשקר ובין טוב לרע? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא ההבחנה בין אמת לשקר והקשר שלה להבחנה בין טוב לרע. ההסבר העיקרי שלו מבוסס על התפיסה שהמושגים טוב ורע ואמת ושקר תלויים זה בזה באופן הדוק, ושהיכולת של האדם להבחין בין טוב לרע מבוססת על יכולתו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מתחיל מההסבר שטוב ורע הם מושגים שמבטאים למעשה את מה שהאדם רוצה לעומת מה שהוא אינו רוצה. כאשר קורה משהו שהאדם רוצה - הוא...
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
...אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק למה אני מסיר אחריות ליד אנשים יותר אחראיים ממני? אנשים רבים מוצאים את עצמם מתנהגים בחוסר אחריות דווקא כשהם נמצאים בנוכחות אנשים שנתפסים בעיניהם כאחראיים יותר מהם. למשל, אדם שמטבעו נוהג בזהירות ומקפיד על כל כללי הזהירות בדרכים, כאשר הוא נוסע ברכב עם אדם שנתפס בעיניו כאחראי יותר בתחום הנהיגה,...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
...יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו? וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל שאר האלטרנטיבות...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
...איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי כך. הרעיון המרכזי...
השפעת הסביבה על האדם, איך המוח מושפע מדעות של אחרים? איך הסביבה משפיעה על האדם? מה חושבים עלי? מה אחרים חושבים? להאמין לאנשים, שטיפת מוח, השפעת הסביבה על התנהגות האדם, איך החברה משפיעה על האדם? להיות מושפע
השפעת הסביבה על האדם, איך המוח מושפע מדעות של אחרים? איך הסביבה משפיעה על האדם? מה חושבים עלי? מה אחרים חושבים? להאמין לאנשים, שטיפת מוח, השפעת הסביבה על התנהגות האדם, איך החברה משפיעה על האדם? להיות מושפע
...איך המוח מושפע מדעות של אחרים? איך הסביבה משפיעה על האדם? מה חושבים עלי? מה אחרים חושבים? להאמין לאנשים, שטיפת מוח, השפעת הסביבה על התנהגות האדם, איך החברה משפיעה על האדם? להיות מושפע איך דעות של אחרים משפיעות על המחשבות שלנו? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה זו, היא איך קורה שאדם מתחיל לחשוב שמשהו נכון, רק מפני שמישהו אחר אמר או חשב כך קודם לכן. אליעד מבהיר שבאופן טבעי האדם מושפע מדעותיהם של אחרים, אך מדגיש שזו לא תמיד תופעה מוחלטת. מתי אנחנו מושפעים מדעות של אחרים ומתי לא? לדברי אליעד, האדם...
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...להגדיר זאת? האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא מעריכים אותך...
הצלחה בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים
...בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים זו אולי לא הדרך היחידה לחיות את החיים, אך זהו בהחלט נתיב משותף או דרך חיים מסוימת של קומץ אנשים שנראה שגילו איזושהי נוסחה סודית עתיקת יומין. הנוסחה לחיים של הצלחה או במילים אחרות: נתיב של הצלחה בחיים. שימו לב, לא אמרתי נתיב אל הצלחה בחיים, אלא נתיב של הצלחה בחיים. הצלחה בחיים היא לא מקום שמגיעים אליו, אלא נתיב שהולכים בו. כשאתם אומרים הצלחה בחיים, אני מניח שאתם לא מתכוונים לחוויה חד פעמית. אני מאמין שאתם רוצים לחוות הצלחה בחיים כל הזמן. אז הרשו לי...
כי תצא - אמת ואמונה
...תצא - אמת ואמונה לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה הבגד הינו לבוש, כיסוי למהות. הבגד יוצר צמצום והגבלה לעינינו ולמהותו של הלובש. או ר נתן איש ואשה זה בחינת אמת ואמונה. וצריך להזהר שלא להחליף כליהם ובגדיהם, שלא יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות. אמת, או ר נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה עי האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...צמחים מרגישים? יש להם נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו...
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...בעולם כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח את הרע עליך להתמקד בחיובי. תמקד את המחשבה שלך בדברים החיוביים והרע יעלם...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? אנשים או רשי...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה, וכנגד כ
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במדע...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה מפיו של הבודהה. - כן, חבר, הם השיבו. לאחר שהבודהה...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחבר הפכים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחבר הפכים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחבר הפכים, איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הסדר בניהול דיון הטלת ספק בקיום לגרום למישהו לא לחזור על טעויות אופי או יופי לצאת מאהבה במה תלוי האושר? פחד עתידי מול פחד בהווה חרדה מבגידה לחיות בלי שום חרדה חברתית איך לא לשנוא את עצמך? למנוע התאהבות לשכנע גבר לאהוב אותך חוקי האושר שמחה אין סופית זוגיות בפייסבוק מה לעשות להחזיר אקס? להחליט להתאמן לקבל החלטה הנכונה ביותר לרגע הזה התמודדות עם מחשבות מטרידות איך להתמודד עם בוס? אני יכול להצליח להתמיד בדיאטה לשכנע ילד להכין שיעורים מה לעשות כשאין הסכמה במשא ומתן? שיטות לחינוך ילדים ילדים וגירושים השפעת הדמיון בתת מודע חיפוש הארה רוחנית להיות אלוהים ושיגעון גדלות הפסקת כדורים נוגדי חרדה אקסית לא רוצה האם האקסית זוכרת אותך? באמצעות הרצועות איך להתאמן למתחילים? לאהוב את אלוהים בלי תנאים לאלוהים יש בחירה מה מגלים בהארה רוחנית? מי הגיע להארה רוחנית? כתיבת הספר להיות אלוהים החיסרון בלהיות אלוהים להשקיע כסף איך להרוויח כסף קל? ייעוד ומטרת החיים משמעות החיים שלמות ההנאה להתמודד עם מחשבות שליליות אוטומטיות מה היא בחירה חופשית? תחושת הבחירה מה היה לפני המפץ הגדול? אולי אלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, אימון אישי להצלחה, מאמן אישי לירידה במשקל בנושאי לחבר הפכים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1880 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 00:04:47 - wesi4