ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לא להתאכזב ✔חרדת בחינות - מבוא ✔חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חרדת בחינות - מבוא
חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה ממנה התפקוד נפגע ונוצרת מצוקה וחרדה. מעריכים כי הבעיה מטרידה כ - 15% מהתלמידים והסטודנטים. החרדה מקשה על התלמיד בהתכוננות לבחינה ומקשה עליו לבצע את הבחינה באופן המייצג את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי הלמידה. לעתים עלולה החרדה "לשתק" את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה.

חרדת בחינות אינה תלויה ברמת האינטליגנציה של הנבחן.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לחרדת בחינות

2 מאפיינים של חרדת בחינות

2.1 חרדת בחינות וחרדה

3 אבחון וטיפול

3.1 פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות

3.2 אבחון של חרדת בחינות

3.3 טיפול בחרדת בחינות

4 דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות

5 תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות

5.1 תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות

5.2 תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות

5.3 מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות

5.4 הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים

הגורמים לחרדת בחינות:

חרדת בחינות נובעת מפרשנויות של הנבחנים את הבחינה כמצב מאיים. קשיים בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל לקשיים בהבנת הבחינה, בשליפת החומר מן הזיכרון ובעיבודו לצורך מתן תשובות. בנוסף, תופעה זו קשורה בתכונות מולדות כמו "חרדה תכונתית", פרפקציוניזם ונטייה לפסימיות. החרדה מופיעה בשל הידיעה כי הופעל שיפוט על הביצוע של הפרט.

חרדת בחינות היא בעלת מספר רב של רבדים, המתפצל לשני מרכיבים מרכזיים:

המרכיב הקוגניטיבי - בא לידי ביטוי בגילוי דאגה. הרגש הוא מושג רציונלי מעיקרו שמעורבים בו יסודות של הערכה, בני האדם אינם מגיבים ישירות על גירויים או מאורעות, אלא על הערכות הניתנות להם, המתווכות בין הגירוי הראשוני לתגובה הרגשית או ההתנהגותית.

המרכיב הפיזי / ריגושי - בא לידי ביטוי בהגברת הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית. התאוריות הפיזיולוגיות הנוגעות לחרדה התמקדו בבחינה של תהליכים המתרחשים בגוף האדם בתגובה על איום. הקשר בין ההיבט הפיזיולוגי להיבט הביוכימי הוא שתוצאתו היא הביטוי הפיזי הנגלה של החרדה

תלויות אישיות - חשש מאי עמידה בציפיות, השפעה מכישלונות קודמים, דימוי עצמי נמוך, תפיסה עצמית שלילית ותחרותיות יתר.

מאפיינים של חרדת בחינות:

חרדת הבחינות מתבטאת בכמה אופנים:

סימפטומים גופניים של חרדה ומתח כגון הזעה, עלייה בקצב הלב, כאבי בטן, בחילה, לחץ בחזה, חיוורון וכדומה.

תגובה רגשית כגון דאגה, לחץ ופחד.

שיבושים קוגניטיביים כגון שכחה, בלבול, פגיעה ביכולת הריכוז ועוד.

מחשבות מסיחות כגון דימוי קטסטרופלי של הכישלון העתידי במבחן ותגובות הלעג והנידוי שיבואו בעקבותיו.

ניסיונות הימנעות כושלים מהמצב מעורר החרדה, כגון התכוננות לא יעילה לבחינה, או הימנעות מוצלחת מהבחינה אשר גוררת את הפסד ההישג הצפוי ממנה.

חרדת בחינות וחרדה:

הקשר בין רמת הלחץ לרמת הביצוע: לחץ ברמה מתונה תורם לפעילות מועילה, אך ברמה גבוהה יותר הוא גורם לחרדה וחוסר אונים.

לחץ וחרדה נוצרים כתגובה לאתגרים ומכשולים בהם נתקלים בחיים - במצב זה האדם צריך לעשות מאמץ נפשי, גופני ורגשי כדי להסתגל, להתאים את עצמו, ולהמשיך הלאה בצורה מסתגלת. כל מצב שדורש הסתגלות יכול להוות גורם ללחץ וחרדה, משום שנוצר עומס על האדם בניסיון להתמודד. החרדה והלחץ עולים בדרך כלל משום שהמצב החדש מאיים על האדם שלא יצליח להסתגל, וכתוצאה מכך נוצר איום להיפגע ממשהו. לכן תלמידים עשויים להילחץ סביב מבחן חשוב שעליהם לעבור - הם עשויים להיות מאוימים מכך שלא יוכלו ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה 'אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד טוב מול האתגר הזה ולכן אפגע'. הבעיה נוצרת כאשר החרדה גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד.

הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, נוצרת פגיעה בתהליכי הקשב, הזיכרון והתפקוד היעיל. במצב זה החרדה יוצרת מעגליות של סימפטומים והימנעות שמזיקים ודורשים טיפול. חרדה גבוהה שמתמשכת לאורך זמן יכולה לגרום לנזקים גופניים בלתי הפיכים.

אבחון וטיפול:

פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות:

לא ניתן לבודד את מאפייני האישיות אשר גורמים או מנבאים הופעת חרדת בחינות. עם זאת, ניתן לקשור בהכללה בין תכונות כגון פרפקציוניזם, נטייה לאובססיביות, צורך לרצות את הסביבה, קושי לשאת תסכולים ונטייה אובססיבית - לחרדת בחינות. בנוסף, חרדת הבחינות מופיעה פעמים רבות אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה עלולה להיווצר דינמיקה של חרדת בחינות עקב היסטורית כישלונות ודימוי עצמי נמוך.

אבחון של חרדת בחינות:

חרדת בחינות איננה מוגדרת כהפרעה נפשית במדריך ההפרעות הנפשיות DSM. נראה כי ניתן לשייך אותה לקבוצת הפוביות השייכות להפרעות חרדה. יש לזכור כי חרדת הבחינות יכולה להופיע בעוצמות שונות ולגרום למצוקות ולקשיי תפקוד שונים, ולכן נדרשים אבחון והערכה להתאמת סוג והיקף הטיפול, וכדי לשלול גורמים כמו הפרעות נפשיות אחרות.

טיפול בחרדת בחינות:

על מנת לטפל בחרדת בחינות, קיימים טיפולים המתמקדים בניטרול זמני של הסימפטומים, כגון חוסמי בטא, וטיפולים המנסים לאתר את הגורמים לחרדה ולתקנם, כגון טיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי - התנהגותי. קיימים גם טיפולים אלטרנטיביים, כגון EMDR.

כאשר הבעיה אינה בדרגת חומרה המצריכה טיפול, מקובל להמליץ לסובלים להתמודד עם החרדה שלהם, ובשום אופן לא לחמוק או להימנע מבחינות, משום שהתנהגות זו עלולה להחריף את החרדה.

ניתן להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל.

דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות:

הבעיה בלחץ מתחילה כאשר הוא הופך לחרדה של ממש, מה שעלול לגרום לחוסר תפקוד. הגישות הטיפוליות מפנות מקום להתנהגות בונה ויעילה בכך שהן מתמקדות בהימנעות / הפחתת / הכחדת מכלול התגובות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות השליליות המכשילות את המטופל במהלך הבחינה או בהתכוננות אליה. ה'טיפים' הבאים אינם מהווים תחליף לטיפול פסיכולוגי.

נשימות עמוקות: נשימות עמוקות מקילות על החרדה. ניתן לתרגל את הנשימות בעזרת הפרחת בועות סבון (מתקן של ילדים לבועות). יש לנסות לייצר בועות גדולות ככל שניתן. כדי ליצור בועות גדולות, נדרשת נשימה עמוקה ושאיפה איטית. הליך זה פועל על המערכת הפרא - סימפטית וגורם לרגיעה.

להמשיך להתמודד: במצבי לחץ וחרדה התגובה הטבעית הינה הימנעות. אולם, כפי שהוסבר לעיל, אין להיכנע לנטייה זו וכדאי להתמודד עם חרדת הבחינות.

שימוש בתרופות - החרדה למעשה גורמת לחוסר איזון ברמת המוליכים העצביים במוח ועל ידי לקיחת תרופות אפשר להשיבם אל הנורמה, חשוב לציין שלקיחת תרופות ללא טיפול פסיכולוגי ומרשם מרופא מוסמך יכול להוביל להרעה במצבי החרדה.

שיחה - באמצעות שיתוף החרדה עם הסביבה הקרובה, אדם מכין את עצמו אל ה"לא נודע" ומסוגל לתכנן את פעולותיו בהתאם, מה שעוזר להפגת מתחים.

שכנוע עצמי - חזרה על אמירות מעודדות יכולה להביא את האדם להתגברות על רגשות לחץ ולשכנוע עצמי להצלחה.

דמיון מודרך - במצב של חרדה בעת הבחינה או בעיסוק כלשהו, עצימת העיניים, שמיעת מוזיקה מרגיעה, חשיבה על דברים נעימים, חיוביים ומהנים, גורמת לתגובות פיזיות המפיגות את המתח, שבעזרתן האדם יכול לחזור לעיסוקו בצורה יעילה יותר.

הרפיה - שחרור המתח הגופני מסייע להקלת החרדה.

היפנוזה - היפנוזה עוזרת על ידי כך שהיא גורמת לפתיחות וגמישות לרעיונות חדשים ומסייעת להתמודדות עם מצבי חרדה.

תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות:

תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות:

כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד "מורים לחיים". ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם לבין הילד תהיה תקשורת טובה יותר, הם יוכלו לזהות את החרדה שהילד שרוי בה, ובכך לעזור בהקטנתה. זאת באמצעות שיחה על הקושי הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים טובים בין ההורים לבין הילד, הבנויים מחיזוקים, דיבוב הילד ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו לפיתוח עצמאות, יכולת התמודדות ואחריות.

תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות:

היות שתפקיד המורה כולל, העברת החומר הנלמד, מתן תגובה על הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות בתחום הדידקטי הבאות לידי ביטוי בהבנת התלמידים את החומר הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל הניבוי, שהתלמידים מייחסים לעצמם. מורה ידידותי, משרה רוגע ואילו מורה שיחסיו קרירים שבייחוד בהערכת בחינות הוא נתפס כמחמיר וקפדן, גורם להגברת החרדה בכיתה.

מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות:

עידוד מעלה את ערך האדם בעיני עצמו. מתוך חוסר מודעות או חוסר תשומת לב, עלולים המורים, לעתים, לייאש תלמיד, לטעת בו אמונות שגויות ועל ידי כך לעלות את רמת החרדה. עידוד אינו פותר בעיות, אך הוא משפיע רבות על הפחתת החרדה שיביא לתלמיד סיוע ודרכי התמודדות.

הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים:

נמצא כי ישנו קשר ישיר בין דימוי עצמי לחרדת בחינות. מאחר שהתלמיד סובל מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כ"הוכחה" לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי הסביבה. הרגשת ה"אין סיכוי" מובילה לייאוש המגביר את הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית הלמידה ל"רגע האחרון", שאינה מאפשרת ללמוד כראוי את כל החומר.
בעיית ביטחון עצמי לטפל בהפרעה נפשית להמשיך מוצלח להיות בטוח בעצמי כאבים אינטלגנציה פתרון בעיות בעיית קשב לטפל בחרדת בחינות שידור ביטחון עצמי בחינות בלק אאוט בלק אווט בלקאאוט חישכון חרדה חרדה לפני בחינה חרדה לפני מבחן חרדה ממבחן חרדה ממבחנים חרדות חרדות לפני בחינות חרדות לפני מבחן חרדת חרדת בחינה חרדת בחינות חרדת מבחנים טיפול בחרדת בחינות לחץ מבחינות לחץ ממבחן לחץ ממבחנים לטפל בחרדת בחינות פחד בחינות פחד להיכשל בבחינה פחד לפני מבחנים פחד מבחינות פחד מכישלון בבחינה פחד ממבחנים
בזבוז זמן בזוגיות, בזבוז זמן בחיים, מפחדת לבזבז איתו את הזמן, מפחד לבזבז איתה את הזמן, לא רוצה לבזבז את הזמן, חושש לבזבז את הזמן, מהי זוגיות טובה? איך לא להיפגע בזוגיות? איך לא להתאכזב בזוגיות? פחד להיפגע בזוגיות
בזבוז זמן בזוגיות, בזבוז זמן בחיים, מפחדת לבזבז איתו את הזמן, מפחד לבזבז איתה את הזמן, לא רוצה לבזבז את הזמן, חושש לבזבז את הזמן, מהי זוגיות טובה? איך לא להיפגע בזוגיות? איך לא להתאכזב בזוגיות? פחד להיפגע בזוגיות
... זמן בזוגיות, בזבוז זמן בחיים, מפחדת לבזבז איתו את הזמן, מפחד לבזבז איתה את הזמן, לא רוצה לבזבז את הזמן, חושש לבזבז את הזמן, מהי זוגיות טובה? איך לא להיפגע בזוגיות? איך לא להתאכזב בזוגיות? פחד להיפגע בזוגיות האם אפשר באמת לבזבז זמן בזוגיות? האם נכון לומר שזוגיות שנגמרה היא בזבוז זמן? אדם היה בזוגיות ... הזמן. לסיכום, כדי לחיות נכון, עליך לפעול תמיד מתוך בחירה אותנטית ברגע זה ממש, בלי תלות בתוצאה עתידית, ובכך להימנע לחלוטין מתחושות של בזבוז זמן, אכזבה וכאב. איך להימנע מבזבוז זמן בזוגיות? איך לא להתאכזב בזוגיות? מהי זוגיות אידיאלית? איך לא לפחד להיפגע בזוגיות? איך לדעת אם הזוגיות טובה לי? איך ליהנות מהרגע בזוגיות? עכשיו ...
איך לא להתאכזב? איך לא להיפגע? אושר יציב, אושר לא יציב, האם האושר שלך יציב? האם האושר שלך תלוי בדברים? אושר חיצוני, אושר פנימי, האם אתה יכול להיות מאושר? איך לא להיאחז בדברים? איך לא להיות תלוי רגשית? אושר מחויב, אושר אפשרי
איך לא להתאכזב? איך לא להיפגע? אושר יציב, אושר לא יציב, האם האושר שלך יציב? האם האושר שלך תלוי בדברים? אושר חיצוני, אושר פנימי, האם אתה יכול להיות מאושר? איך לא להיאחז בדברים? איך לא להיות תלוי רגשית? אושר מחויב, אושר אפשרי
... לא להתאכזב? איך לא להיפגע? אושר יציב, אושר לא יציב, האם האושר שלך יציב? האם האושר שלך תלוי בדברים? ... פנימי, האם אתה יכול להיות מאושר? איך לא להיאחז בדברים? איך לא להיות תלוי רגשית? אושר מחויב, אושר אפשרי איך לא להתאכזב? איך לא להיפגע? מהו האושר יציב? התחום המרכזי בהרצאה הוא כיצד להתמודד עם אכזבות ותחושות ...
מרגיש לא בסדר, מרגיש לא מספיק טוב, חשיבה שלילית, חושב שהכל רע, פסימיות, חשיבה חיובית, אופטימיות, דימוי עצמי נמוך, פחד להיפגע, פחד מאכזבה, פחד מכישלון
מרגיש לא בסדר, מרגיש לא מספיק טוב, חשיבה שלילית, חושב שהכל רע, פסימיות, חשיבה חיובית, אופטימיות, דימוי עצמי נמוך, פחד להיפגע, פחד מאכזבה, פחד מכישלון
... מכך שהוא חושב שהמציאות רעה? ש: לא להתאמץ. אליעד: אז לא להתאמץ לא להתאכזב ולא להיפגע זה אותו דבר, מה עוד איזו עוד דרך יש חוץ מטוב? ש: זה אולי להסביר את הכישלונות שלו בעבר. אליעד: נכון לא להתאכזב גם ממה שהוא נכשל בעבר כי הוא אומר טוב המציאות רעה לכן אני דפוק זה לא בגלל שאני דפוק אלא בגלל שהמציאות דפוקה, מה עוד אז יש עוד משהו יש את הערך של האמת מה זה אומר הערך ...
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
... תגיד לו אני אוהב אותך הוא יגיד זה רע תגיד לו אני שונא אותך זה רע רק חסרונות. ש: אז כדי לא להתאכזב כדי לא ליפול בפח הוא אומר תמיד את השלילי. אליעד: אתה בטוח שהצוואר בקבוק שלנו זה כי הוא מפחד להתאכזב אז הוא אומר טוב אני בשביל לא להתאכזב אני תמיד אראה את הרע ואז אני לא אתאכזב יכול להיות אבל זאת האמת זאת הסיבה היחידה בן אדם אומר אני לא רוצה להתאכזב אז בא נראה את השלילי ...
זוגיות - הכל כולל הכל על זוגיות - רשימת כל הנושאים
... זוגי יכול להזיק? איך לא לאבד את המשיכה בזוגיות? איך לא להיכנס לזוגיות רעה? איך לא להיפגע בזוגיות? איך לא להרוס זוגיות? איך לא להתאכזב בזוגיות? איך לא לפחד מבגידה בזוגיות? איך לבנות זוגיות? איך לבנות קשר זוגי? איך להיות קשה להשגה בזוגיות? איך להציל את הזוגיות? איך להצליח בזוגיות? ... לא יכול להיות בזוגיות לא לאבד את המשיכה בזוגיות לא להיות בזוגיות לא להיכנס לזוגיות רעה לא להיפגע בזוגיות לא להרוס זוגיות לא להתאכזב בזוגיות לא לפחד מבגידה בזוגיות לא מוצא זוגיות לא מוצאת זוגיות לא מסתדרת בזוגיות לא מצליח למצוא זוגיות לא מצליחה בזוגיות לא מצליחים למצוא זוגיות לא ...
אכזבות - מה יוצר אכזבה? ממה נובעת אכזבה? איך להתמודד עם אכזבות?
... - מה יוצר אכזבה? ממה נובעת אכזבה? איך להתמודד עם אכזבות? ובו יתבאר העניין של אכזבה ואיך לא להתאכזב? ואכזבה, היא כאשר האדם מצפה שההווה שלו יהיה בצורה כלשהי, אך ההווה שלו בצורה אחרת. שעל ידי זה נוצרים חוסר שביעות רצון ואכזבה מהמציאות, ביחס לציפייה של האדם, ...
פחד מפני הצלחה, פחד מהצלחה, פחד להצליח, מטרות בחיים - מהו פחד מפני הצלחה?
... האמת הזאת, שתמיד הוא ירצה לשנות את המציאות. וגם משום כך, האדם מעדיף לא לקבל את מה שהוא רוצה, כדי לא להתאכזב ולגלות, שגם אם הוא יקבל את מה שהוא רוצה עדיין הוא ירגיש רע, שזה מצב מתסכל ביותר. והאדם ...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
... האלו במקומות אחרים, על ידי זה האדם זוכה בסופו של דבר, להרגיש שלמות תמידית בכל מצב שהוא ובלי להיות תלוי בשום דבר. ולסיכום: האדם מפחד ללכת עד הסוף, כדי לא להתאכזב עד הסוף. והפתרון הקל הוא, לא להגדיר רצון מוגדר להשיג דבר כזה או אחר, אבל כן לנסות להבין את עצמך כמה שיותר, והשאר מסתדר מעצמו. ונבהיר: כי גם ...
אופטימיות, פסימיות, חשיבה ריאלית, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית
... היא לרעת האדם, החשיבה האופטימית שלו, לא תעזור לו. אלא, שבטווח המיידי, החשיבה האופטימית עוזרת לאדם, לא להתאכזב כבר עכשיו מהרע שקורה לו, אלא לדחות את הרע הזה לזמן מאוחר יותר, אם הוא יקרה, כאשר הוא יקרה. כי מי שחושב בצורה פסימית, אז הוא מתחיל לסבול, מהרע שאולי יקרה לו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לא להתאכזב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לא להתאכזב, איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לא להתאכזב, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי ועסקי בנושא לא להתאכזב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1367 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 05:32:55 - wesi4