ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לאכול ולשתות ✔תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1 ✔הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1
הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות פורסם כבר ב1996. כעת התפרסם סוף סוף תרגומו לעברית של הכרך השני.

לאורך כל מחקרו המקיף הוא מנסה להבין את הדרך בה הפכה המיניות לעניין הקשור במוסר, וכן את מעמדו של היחיד הלומד להכיר את עצמו כסובייקט מיני. איך הפכה ההנאה לטרדה מוסרית.

המונח "מיניות" נולד בסוף המאה התשע עשרה יחד עם מונחים אחרים. דתיים, משפטיים, רפואיים וחינוכיים. שינויים שגרמו ליחיד לייחס משמעות להתנהגותם, חובותיהם, תענוגותיהם ורגשותיהם. מישל פוקו מנסה להסביר איך הפך היחיד את עצמו לסובייקט של מיניות. חוויית המיניות נבדלת כדימוי היסטורי ייחודי מן החוויה הנוצרית של "הבשר" ואף על פי כן שתיהן נשלטות על ידי עקרון "האדם המשתוקק"

מישל פוקו מנסה להבין איך ומתי התחיל היחיד להפנות תשומת לב לעצמו. לפענח את עצמו להכיר ולהודות בהיותם סובייקטים של תשוקה באמצעותה הם יכולים לגלות להבין את עצמם. כדי להבין את השינויים. את מה שמנסים להגדיר כתוצאה שלהתפתחות הידע.

כדי להבין את המקום בו אנו נמצאים ואת דרך השינויים בשיח על המיניות והתשוקה. בדרכו להבין פוקו שואל את עצמו שאלה שתוליך אותו "מדוע זה ההתנהגות המינית והפעילות סביב לה והנובעים ממנה מהווים נושא לדיון מוסרי" מהו אותו חשש אתי. מדוע למיניות יש קודים של התייחסות נוקשים יותר מנושאי התנהגות אחרים. כדי להדגים את התפיסות שהשתלטו על ההגדרות המיניות מביא פוקו קטע המזהיר מפני מה שנתפס והוגדר כמחלת האוננות.

"בכל הרגלי הגוף מוטבע חותם התשישות והזקנה. הם הופכים נרפים, חסרי כוח, קהי חושים, טיפשים, מדוכדכים.. גוון עור חיוור, לבן נשי, הם חלשים או במלה אחרת אבודים. אצל אחרים המחלה מביאה כמעט לשיתוק. מחלה המזיקה לחברה בכך שהיא מציבה מכשול להתרבות המין האנושי"

דמותו של הגיבור המתנזר ממין או כל התענגות אחרת מוכרת היטב בנצרות, אך יש לזה סימוכין כבר בעבר הלא נוצרי. גם בעת העתיקה היו " ספורטאי איפוק" כמו שקורא להם פוקו. ביוון הכירו וכיבדו גם את המתנזרים מרצונם. אך אז ראו בהם אנשים בעלי כוח שליטה עצמית המקנה להם כוח שליטה באחרים. המוסר המיני, כשהתייחסו אליו ככזה היה משהו שדובר בו גם אצל היוונים הקדמונים רק לגבי גברים.

פוקו הלך לעקוב אחרי החשיבה הרפואית והפילוסופית של שימוש בהתענגות. אחרי התמות העוסקות על צירי החוויה ביחס לגוף, היחס לרעיה, היחס כלפי נערים והיחס כלפי האמת.

על הייחוס העצמי כאדם מיני פוקו חוזר אל הכתבים הראשוניים של היוונים. שם הוא פותח את מסעו.

אין אצל היוונים, ואחר כך אצל הרומים מלים המתייחסות למושגי מיניות כפי שאנו מבינים אותם היום. אין איחוד בין המין והבשר. ישנן כמובן מלים רבות המשמשות לתיאור פרקטיקות ומעשים מיניים מלים ברורות פחות למה שאנחנו מכנים "קשר" או זיווג. יש להם מילה אחת, שם עצם המאחד את כל הפרקטיקות " טה אפרודיזיה TA APHRODISIA שהרומים תרגמו ל VENEREA " הדברים" או " התענגות של אהבה" " מעשים של הבשר" ליווני, כוהן או לא, לא עמדו רשימות של מותר ואסור כמו לכומר בן ימינו. אין שמות של מעשים אפשריים ואסורים. אין כל טבלה שתשמש את הגדרת החוקי המותר והנורמאלי. אין אזכור למחוות אסורות ואין חשש למלכודות הבשר שמא אורבות מאחריהן נוכחות חורשת רע.. אמנם קבעו באיזה גיל רצוי להתחתן ובאיזו עונה טוב יותר לקיים יחסים, אך בניגוד לכומר נוצרי, אין להם המלצות ואיסורים על מיני מגע ומחוות. הם אינם מדברים כלל על מ שתואם את רצון הטבע או מנוגד לו, אך מכירים את התנוחה הטבעית בלי המלצה שהיא היחידה המותרת.

הפילוסופים היוונים לא מתיימרים לאהוב רק את נפשם היפה של הנערים. הם אינם מסתירים תחושות אפלות או רגשות עכורים. הם מחכים לרגע הפרטי בו יוכלו להחליק יד אל מתחת לטוניקה של אהובם. הנוצרים פיתחו מערכת מפחידה של איומים. האדם אמור להיות חשדני כל הזמן מפני תשוקה מטילת אימה המסוגלת לארוב לאדם בצורות שהן מעבר למעשים המיניים. כך אפשר לראות לאורך דורות איך הנצרות דאגה מפני ההתענגות וניסתה להמעיט אותה וניתקה אותה מהתשוקה. תשוקה שהיא סימן לטבע מושחת. באפרודיזיה היוונית התשוקה והתענגות מהמין עומדות במישור אחד. השגיאה היחידה באפרודיזיה לפי אריסטו היא בכמות. בהגזמה. כשם שלאכול ולשתות עד כדי רווית יתר היא הגזמה. החלוקה מתחילה כשנערת קטנות מתבגרות ונהפכות ל אפרודיזתאני. תפקיד הסבי ביחס המיני. ניתן לכפות את התפקיד על אדם המושפל לדרגת אובייקט. זהו גם תפקיד ההתענגות שמקבל עליו נער או גבר המניח לשותפו לחדור אליו.

היוונים לא הכירו מושג משותף היכול לייחד את השותפות המינית בין גברית לנשית. הכירו בפרקטיקת הסביל והפעיל. וכמו שאמר אריסטו "הנקבה מעצם היותה נקבה היא בהחלט היסוד הסביל ואילו הזכר הוא יסוד פעיל" אך חוויית "הבשר" נחשבת לזהה אצל שניהם. האפרודיזיה היא פעילות הנתפסת כמשותפת בין שני שותפים. החלוקה של סביל ופעיל היא תיאוריה שייצרו גברים למען גברים. האובייקט הנשי התחבר עם נערים ועבדים.

שבועת היפוקראטס המחייבת את הרופאים אומרת בין השאר" מתחייב הרופא להתנזר בכל בית שאליו הו נכנס מארגה אפרודיזיה עם כל אדם שהוא, ויהיו אלה אישה, גבר חופשי או עבד".

כללי הפעילות המינית נתפסת כטבעית וחיונית כדי שהחיים יוכלו לתרבות. ובני המין האנושי יוכלו להתחמק מהמוות. אפלטון מסווג את האפרודיזיה כתשוקה הטבעית וההכרחית. תשוקה המביאה לדברים ההכרחיים לגוף ולחיי הגוף בכלל.

התענוג המיני אינו מאופיין כטומן בגופו רוע. אך היו כאלו שראו בו צורך נחות, כזה המשותף לאדם ולחיות. משום שהוא מעורב בסבל וחסך משום שהוא תלוי בגוף ובצרכיו, שלא כמו תענוג מראיה שמיעה והרחה למשל.

אפלטון אמר "אם הטבע סידר כך שגברים ונשים יימשכו אלו לאלו הרי זה כדי שתתאפשר רביה"

אלא שהטבע חיבר בין ההתענגות והרבייה כשם שיצר תענוג הכרוך באכילה ובשתייה. מזון שתייה ורביה הם סוגי התיאבון היסודיים ביותר העמוקים העיקשים ומחויבי המציאות. אין להתפלא שבהמשך נעשה חיבור בין המוסר המיני לבין מוסר שולחן האכילה.

אך בתקופת היוונים שלושת אלו נחשבו בעלי אותה מידת התייחסות חסרת שיפוט מוסרי אך אריסטו אומר "כולם משתמשים במידה זו או אחרת בתענוגות השולחן היין והאהבה, אך לא כולם עושים זאת כראוי"

דיוגנס הביא את עצמו לפורקן מיני בכיכר העיר. מעשהו אמנם היה שערורייתי אך לפרובוקציה הייתה משמעות האומרת שאם לאכול ולשתות מותר בפומבי גם לאונן הוא חלק מהטבעי והמותר. סוקרטס אמר שהרעב, הצמא, התשוקה לאהבה והערות הן הסיבות היחידות לתענוג. לאחר שאדם המתין וסבל חסכים דיו, עד שסיפוקם יהיה נעים ככל האפשר. כל אלו מדברים על מתינות בסיפוק הצרכים הטבעיים כדי שההנאה מהם תגבר. כדי שלא יגזימו ויגיעו למלאות וגודש גדולים מדי.

שאלה שהעסיקה את היוונים היא "מתי ראוי" לא מבחינה מוסרית אלא כשאלה של מדע וטכניקה. הרופאים המליצו שלא להתחיל בגיל צעיר מדי לעסוק בתענוגות, וגם לא בגיל מבוגר מאוד כדי שלא יינזקו. יש עונות שנה מומלצות יותר או פחות, אך זה כדי להוליד צאצאים יפים ובריאים יותר. מן הראוי לבחור גם את שעת היום הנכונה. הם ממליצים על הערב כשלא חם מדי ולא לח מדי.

דמוסתנס אמר "יחסי האהבה עם נער אינם נעלים או מבישים באופן מוחלט" הכל תלוי במעמד. כך בניגוד לנצרות שהעמידה איסורים ערכיים ומוסריים על כלל בני האדם היוונים המליצו, ולא מבחינה מוסרית, לשמור על המעמדות המתאימים לקיום יחסים.

הנצרות הפכה את ההתענגות המינית לסוג של בעיה אישית פנמית בעיה הדורשת חשד, פענוח, המללה, הודאה, האשמה עצמית, מאבק בפיתויים, התנזרות, והתמודדות רוחנית.

היוונים הכירו בפיצול בין הגוף והנשמה. אנטיפון הסופיסט אמר: "מי שלא חשק ברע ובמכוער ולא התנסה בהם איננו חכם, שכן לא התגבר על דבר ולא העניק לעצמו זכות להכריז על עצמו כאיש מעלות"

ה מבחן הגדול והמפורסם של סוקרטס היה בזה שלא נסחף והצליח לא להתפתות לאלקיביאדס, היפה בנערים. הוא איננו נתפס כאילו הוא יכול לעמוד נגד התשוקה לנערים, אלא לנער אחד, יפה במיוחד, בלבד. הנוצרים היו מגנים מבחן שכזה מבחן המעיד שמתחת לפני הדברים רוחשת תשוקה עזה לנערים. ביוון צחקו לסוקרטס על שהיה טיפש והפסיד את אלקביאדס בגלל מבחן התנזרות. כשמישהו התפאר ביוון על יכולת השליטה שלו בתענוגות זה לא היה בגלל החלטה ערכית מוסרית אלא כהוכחה שהוא יכול לשלוט באחרים, מבחינה פוליטית. הגברים היו בעמדת שליטה. שליטה במשק הבית, הם ניהלו אותו. שליטה ברחוב בעיר ובמדינה. ההתייחסות היא תמיד למעשי הגבר. כל התנהגות גורמת להאדרת או הורדת גבריותו. לא שמיניות האישה לא מוכרת, אלא שהיא חסרת מעמד ולכן נתונה לרצונו של הגבר. אישה המנהלת לבדה את משק ביתה נחשבת לגברית. דבר דומה נוגע בילדים ועבדים שאין להם לכאורה רצונות משלהם. אך גבר השולט ביצרו ואיננו מגזים גורם גם לנתונים לשליטתו לשרת אותו טוב יותר מרצונם ולא מפחד. אריסטו מגדיר את היחס בין הגבר לאישה כיחס פוליטי. בין שליט לנתין נאמן. חוסר איפוק מקרב את הגבר לעמדה של נשיות. מי שנכנע ליצריו ואינו יכול לשלוט בהם איננו גברי דיו. אצלנו כמובן יש הבחנה שונה בין גבריות לנשיות. איש לא יאמר על גבר שאהבת נשים מעבירה אותו על דעתו שהוא נשי. אך כשקנה המידה הוא איפוק, יכול היה כל גבר יווני לקיים יחסים עם גבר אחר ולא להיחשב נשי. היוונים לא הכירו את החלוקה הקיימת אצלנו הטרוסקסואלים = גבריים - הומוסקסואלים= נשיים. ואפילו לא אצל גבר שהיה הצד הסביל.

סוקרטס איחד את הידע עם האיפוק. כל משולחי הרסן הם גם בורים, אמר. היוונים לא ביקשו להטיל איסורים בנושא ההתנהגות המינית, אך כן ניסו לקבוע תנאי חירות.

הם קיימו יחסי מין בין גברים ונערים. קיבלו יחסים לו ואף העניקו להם ערך גבוה. הם הודו שגבר נשוי יכול לחפש לו תענוגות מיניים מחוץ לנישואין ובכל ניסחו כללים שהיו בגדר הצעות גם לאלו וגם לאלו. הם לא תפסו את התענוג המיני בפני עצמו כרע או כחטא. את ההגבלות ניסחו דווקא הרופאים שניסו ליצור את האדם הבריא. הם יצרו "דיאטה" שהתפשטה לשדות שונים של החיים, כולל מין. בספר המגפות נמנים כל הדברים המצריכים התנהגות מיוחדת. פעילות גופנית, המאכלים, המשקאות, התנומות, יחסי המין וכל מה שצריך להיות מדוד. הם הכירו בקשר שבין בריאות טובה וכלכלתה של הנשמה הטובה.

סוקרטס חשב שכל הצעירים צריכים לאמן את גופם. הוא רואה בכך דרך ליכולת התגוננות טובה במלחמה, הימנעות מרכישת שם של פחדן, שירות טוב של המולדת והשגת פרסים יוקרתיים. " הצעיר יתעניין בבריאותו וייחס חשיבות לחוזק, בריאות ויופי, אך רק כדי שיוכל להיות מאופק" אפלטון לעומת זאת גינה את ההפרזה האתלטית הנגרמת מאימונים רבים מדי כאלו המרדימים את הנשמה הנעשית כלואה בתוך מארג שרירי מדי. בעיקרו של דבר, לגבר היווני הייתה רשימה של המלצות רפואיות לדרך חיים מדויקת, מה עליו לעשות בכל רגע של יומו, החל מרגע התעוררותו ועד שנתו בלילה. מה לאכול לפני אימון הבוקר. מה לעשות אחרי, מה לאכול בצהרים מתי לנוח ומתי לשוב לאימון אחר הצהרים. מתי להתרחץ במים חמים ומתי בקרים. כמובן שהתענגות במשורה עוזרת גם לאתלטים וגם לחיילים להיות חשופים הן לשמש החמה והן לקור החורפי.

* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2.
נישואין לסבית כיעור מוחלט תולדות המיניות סלבריטי פוליטיקה אשם לעקוב לייחס משמעות יצר מיני דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מין מיניות מישל פוקו משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תולדות המיניות תשוקה מינית
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 1
השמנה, ירידה במשקל, לחשוב כמו שמן, לחשוב כמו רזה, לאכול רק כשרעבים, איך שמן חושב? איך רזה חושב? אנורקסיה, נטל ההוכחה, לאכול בלי סיבה, אכילה משעמום, אכילה רגשית, איך לשמור על הדיאטה? איך לשנות הרגלים? חלק 1
... דבר לא אוכל ולא שותה בכלל שום דבר בעולם מותר לי לאכול ולשתות רק כשאני חייב לאכול ולשתות זה הקצה השני. השמן הוא עושה הכל הוא ... יותר בעולם לא שותה שום דבר יותר בעולם מבחינתי לאכול ולשתות זה רעל מותר לי לאכול ולשתות רק אם אני חייב שזה אומר בעצם אסור לי לאכול ולשתות סתם רק אם יש סיבה לאכול ולשתות, זאת אומרת עכשיו אתה נגיד רעב ואתה ...
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1
... הזה הוא בית משוגעים של ממש. כי מי שיתבונן לדוגמה על עניין האכילה, שהאדם צריך לאכול ולשתות וכולי, יראה כי הדבר הזה הוא אבסורד של ממש ודבר שהוא ... ביותר בעולם. כי הגוף של האדם כדי שהוא ישרוד (בלי קשר להנאות) לא מספיק לו רק לאכול ולשתות. כי אפשר לאכול ולשתות ועדיין להיות חולה. וכדי שגוף האדם ישרוד ולא יהיה ... (שאליו שואף המדע להגיע) הוא שהאדם יוכל להקדיש את כל חייו להנאה, בלי להצטרך לאכול ולשתות וכיוב. שזה יכול להיות אפשרי על ידי זה שיהיה לאדם ... יגיע בסוף). ומצד האמת, גם אילו היה יכול האדם ליהנות כל היום בלי שום צורך לאכול ולשתות ובלי שום צורך של הגוף, גם אז האדם לא ממש היה נהנה ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... ורע. במצב זה האדם לא תלוי בשום גורם חיצוני. אליעד כהן מדגיש שהסיבה היחידה לכך שהאדם עדיין צריך לאכול ולשתות, לעבוד ולנוח, היא שהוא עדיין לא הגיע להבנה האמיתית לגבי מהות החיים. אם הוא היה מבין באמת את המציאות, הוא היה יוצא לחלוטין מכל סוגי העבודה, גם מאלו הבסיסיים ביותר. כיצד ... מכל צורך. למה צריך לעבוד בכלל? מהי עבודה לפי אליעד כהן? כיצד להפסיק לעבוד? מדוע אנשים צריכים לאכול ולשתות? מה הקשר בין עבודה לחטאים? איך להגיע לחופש מוחלט מצרכים? מה זה אומר להיות צדיק אמיתי? ...
פחד הישרדותי, חרדה השרדותית, חרדת מוות, פחד מוות, מנגנון הישרדות - חרדה ופחד למען הישרדות - האומנם?
... פחד בעולם, על ידי הבנה של הרצון עצמו. ולהשתחרר מהרצון לשרוד, אין הכוונה היא, שעל האדם להפסיק לאכול ולשתות , ולהפסיק לדאוג לבריאות שלו. כי גם זה עצמו נובע מפחד אחר. וכל מלחמה בפחד אחד, מחזקת בתודעה של האדם, פחד אחר. והכוונה היא, שעל האדם להמשיך לדאוג להישרדות שלו, אבל הוא מוכרח להבין, את סיבת הרצון שלו לשרוד. דהיינו, תמשיך לאכול ולשתות כרגיל, תמשיך לדאוג לבריאות שלך כרגיל. אבל, תכריח את עצמך, להבין, למה אתה עושה את המעשים שלך, ולמה אתה רוצה את הרצונות שלך. ...
אין דבר העומד בפני הרצון - איפה השקר ומה האמת?
אין דבר העומד בפני הרצון - איפה השקר ומה האמת?
... המוות וחוקי הטבע. אבל המציאות מראה אחרת: - אדם לא יכול להיכנס לאש ולא להישרף, גם אם ירצה בכל הכוח. - אדם לא יכול להפסיק לנשום לנצח, גם אם יתאמץ עד קצה גבול היכולת. - האדם חייב לאכול ולשתות . אם לא יאכל ולא ישתה - גופו ...
תלות רגשית, בחכם האמיתי - מה מהות העניין?
... של האדם, בשכל של החכם האמיתי. האם היא טובה או רעה, ומה עניינה? והעניין הוא, כי מצד אחד, כל תלות היא רעה. וכל דבר שהאדם תלוי בו, הוא בעצם מגביל את האדם. ובפועל, האדם תלוי בהרבה דברים. כי האדם צריך לאכול ולשתות, והאושר של האדם תלוי ברצון העצמי שלו, וקיומו של האדם, תלוי בקיומה של המציאות וכולי. כך שבכל מקרה, האדם כל ...
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... תוכל לדבר אליו והוא יענה לך בדיוק איך שאלוהים עונה לך כאילו דבר תחפש זה שוכחים. עכשיו אלא מה שלמורה הרוחני יש יתרון כי הוא בגוף והוא דובר את השפה שלך אבל בגלל שהוא דובר את השפה שלך והוא בגוף אז הוא גם צריך לאכול ולשתות . בכל מקרה יש את הציפיה עכשיו מה מצפים שהמורה הרוחני יהיה האדם, שתמיד יהיה משהו מסוים כל אחד יש לו בראש איזה דמיון נגיד משה רבנו כי קרן אור ...
רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות
רצון לשנות את המציאות, למה אתה רוצה לשנות את המציאות, למה באמת אתה סובל, למה אתה לא חווה שלמות
... אתה אף פעם לא נהנה. תן דוגמה למשהו שאתה נהנה ממנו שאלה: למשל כשאני שבע, אני מרגיש טוב. אליעד: האם היית מוכן להרגיש שבע, בלי לאכול ולשתות? כן. אז זה אומר שאתה לא מרוצה מהאכילה אלא מנסה לפתור את בעיית הרעב. וגם תחושת השובע, אתה לא מרוצה ממנה, אלא מרוצה מזה שהרצון שלך התמלא. ...
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
... שאחרי המוות לא קורה משהו רע. אז אני שואל אותך, למה את לא מוטרדת מה יהיה מחר? אז בואי נשאל, האם יש חיים לאחר המוות? איך נדע? קודם כל צריך לשאול, מה זה חיים? אם חיים פירושו לאכול ולשתות , אז לאחר המוות אין חיים. אם חיים פירושו שהגוף ממשיך לזוז, אז אחרי המוות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאכול ולשתות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לאכול ולשתות, דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לאכול ולשתות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן לחיים בתחום לאכול ולשתות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:10:27 - wesi4