ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א. אשנן את השאלה באופן נוסף:... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א.

אשנן את השאלה באופן נוסף: בדרכינו להבארת המונח "אלהים" (התודעה), עמדנו בפרק יד הארוך על האופן בו קולטת תודעת האדם המקורית - התקנית את הדברים ומאפיינת אותם. את זאת למדנו מתוך התורה שלוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את מסגרת החשיבה וליצוק דרכה את הדמיון האנושי, את הרצון העז הזה... היא מלמדת אותנו איך לחזור אל תודעתינו המקורית שאיבדנו עימה קשר מזה דורות... את זאת ועוד קראנו ביחד דרך הפסוקים הראשונים של בראשית והיגענו עד ליום השני בו מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה שעימה פורצת את הדרך אל התמונה "האחת" בשנית... השאלה היא מדוע נראה הנושא הזה באופנו השוטף כנושא אחר לגמרי, שאין לו קשר וחצי קשר עם הנושא הנתון? בקריאה שוטפת, הדורות קראו על סיפור בריאת העולם ע"י בורא שנקרא "אלהים"... במילים האלה היגשתי לכם את הנושא הזה בפרק הקודם: "אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה".

ושוב עולה השאלה: מדוע לא הציגה התורה את הדברים באופן אנושי פשוט כפי שאני תיארתי אותם למשל? מדוע עמלה על ניסוח הדברים באופן שנבין מהם משהו אחר, שנראה אותם באור אחר, שנתנהג ע"פ התאורה הזו באופן אחר... אני יכול להצביע ממש על מוטיב "הכוונה תחילה" בכל פרק בכל מילה ומונח בחמשת חומשי התורה, ולהאשים את התורה באשמה הכבדה והתמוהה הזאת: מדוע הטעית אותנו בכוונה תחילה? מדוע כיוונת אותנו לסיפור "השני"? מדוע ניסחת את המסר שלך באופן תמים לכאורה שיובילינו אל הסיפור "האחר" שלא מתקרב אפילו אל המסר שלשמו נועד? מדוע עשית את ההטעיה הזו בעליל ובכוונת מכוון?

בנקודה הזאת נזכרתי שכבר עמדתי בעבר הקרוב על השאלה הספציפית הזאת, וביקשתי לעיין שוב בדברים שכתבתי לקראת התייחסותי המחודשת לאותה השאלה כאן. את אותה השאלה ניסחתי בפרק ז' שנכתב ב - 6 - 1 - 2010. ניסוח השאלה וכמובן היה שונה מהניסוח הנוקב לדעתי שכתבתי לעיל (עליתי כיתה), אך השאלה התייחסה לאותה התמיהה: מדוע עטפה התורה את מסריה בקליפות מקליפות שונות, כיוונה אותנו לסיפורים "אחרים" והטעתה אותנו בעליל... חזרתי היום אל פרק ז' וביקשתי לקרוא שוב את השאלה הזאת ואת תשובתי עליה, וכאמור במסגרת התייחסותי המחודשת אל הדברים כאן.

קראתי את הדברים שוב בפרק ז' אך לא הצלחתי להבינם לאשורם... פשוט עלעלתי בטקסט אך לא הצלחתי לרדת לעומק הדברים... לא יכלתי להבין את התייחסותי, אני, המחבר, לתוכן התשובה והשאלה... ראיתי מולי סלט קצוץ מעורבב והתקשתי במלאכת הקריאה, אני המחבר, שכתבתי את הדברים בעבר הלא רחוק לפני שלושה חודשים בערך... חשתי דאגה, ממש דאגתי לאינטלגנציה שלי - שאני לא אבין את עטי? ואיך אצפה שיבינו אותי...

את סדרת "עקדת יצחק" אני כותב מזה כחצי שנה בהמשכים, כל פרק קשור בפרק שלפניו ומכין את הרקע לפרק שיבוא אחריו... הלכתי איפוא כשלושה פרקים אחורה - לפרקים שקדמו לפרק ז' והתחלתי לקרוא אותם לפי הסדר ובעיון עד שהיגעתי שוב אל פרק ז' ואז עמדתי במדוייק על תוכן הדברים וסרה הדאגה מלבי... כן עמדתי על תוכן השאלה ועל התייחסותי לתשובה שהוסתרה אגב בין השורות, אך אף אחד מהקוראים לא העיר: ואיפוא התשובה?!

אני רוצה להגיד רבותי שהנושא שאני מדבר עליו וגם התורה מדברת עליו - כבד הוא, צריך לעקוב בשביל לקלוט אותו, דווקא בגלל המסר המופשט שלו.

אני רוצה להגיד שלא קל לעקוב אחר נושא מהסוג הזה, ואינני מתכוון מבחינת מאמץ שיכלי... אני מתכוון שיש לגייס בשביל קליטתו ריכוז שיכלי, מעקב שיכלי צמוד אחר הדברים...

כן הנושא כבד, כבד בכל המובנים: הוא כבד וארוך ומפותל ומחייב מעקב בשביל לחבר את חוליותיו ולקשור אותן. התחלתי בפרסום הסדרה של "עקדת יצחק" לפני כחצי שנה, פרסמתי אותה במספר פורומים באינטרנט. בארבעת הפרקים הראשונים נרשמה התעניינות טבעית ומספר קוראים הגיבו - סימן שקראו... התעניינות זו הלכה ודעכה עד שהגיעה לאפס מגיבים - קוראים... הייתי רוצה להביא את נוסח התגובה האחרונה שקיבלתי בחודש שעבר באחד הפורומים, היא מאפיינת את הדברים שאני מנסה לתאר אודות כבדות הנושא, גם המעקב אחריו לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי... זה נוסח התגובה האחרונה שנכתבה תחת פרק יב של "עקדת יצחק" לאחר חודשים של שתיקה:

"אלברט ידידי

זה נראה כבד עלינו, בימים טרופים אלה"

עכשיו: תארו לכם אם התורה היתה נכתבת ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאני ניסחתי... תארו לכם אם הפרק הראשון היה מתאר את התודעה האנושית המקורית, ואיך אמורה לקלוט את הדברים... תארו לכם אם בהמשך הפרק היתה מתוארת מסגרת החשיבה - הכלי שיוצקים דרכו את הדמיון האנושי אל תוך התודעה, איך בונים את הכלי הזה, ואיך מזהים דרכו את תוקף המידע ומידותיו... עמדנו על זאת בשמונת הפסוקים שפותחים את הפרק הראשון של התורה, ואת זאת עשינו על גב שני הפרקים הקודמים של הסידרה שארכו 34 עמודים... ובכן, תארו לכם אם התורה היתה נכתבת באופן שכזה הגם ובקיצור נמרץ: כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? השאלה הקשה היא: ואפילו אם נמצא איש אחד בכל דור שיתעניין בתורה המפורטת ויבקש לקרוא את מסריה ולעקוב אחריהם כהווייתם, האם תימצא התורה הזאת בדור שלו?

יתכן שכן ויתכן שלא, תלוי כמה זמן עבר מאז התאום שלו האחרון שקרא בעיון את התורה, אם זה היה בסמוך - התורה תימצא, ואם עבר כברת זמן - יתכן מאוד שהספר הפיזי של התורה לא יהיה בנמצא. התורה (בעלת הנוסח המפורט / העקבי) היתה ונשארת ככל ספר בעל ערך שנשמר בספריה הביתית או העירונית, רק האנשים שמעריכים את הספר שעל מדף הספריה - שומרים עליו ומורידים מעליו את האבק.

אם כן, היה צורך בלענות על השאלה: איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו לאחד הדורות - היכן יימצא האיש שיבקש לעיין במסר ולפתוח את הספר שנושא אותו?

תשובה: אפשר לעשות את זאת על ידי החמור, היינו אם ניתן לחמור להוביל את הספר הפיזי הזה מדור לדור. זו התשובה התנכית, אם תרצה - העילאית.

חמור הוא בהמת משא. הוא מגושם ואיטי - אם כי ביכולתו לשאת משאות כבדים. אני נולדתי בחלב היכן רוב הפירות והירקות היו נמכרים ברחובות... רותמים עגלה לחמור ועוברים עם הסחורה משכונה לשכונה...

מוצא החמור ממשפחת הסוסיים, אך בניגוד לסוס ולכל בהמה אחרת עלי אדמות, אין צורך לאמן אותו בשביל לשים עליו משא, הוא נולד עם משא על הגב... לשם השוואה, נסה לתפוס חתול ולשים עליו משהו... גם נמלה לא תקבל שום משא על גבה כמובן מאליו ותנערו מעליה מיד... גם כבש ועז וציפור וג'יראפה ופיל וחתול וכלב וזבוב... אך החמור אחרת, הוא נולד עם התכונה הזאת: לשאת על גבו משא ולהעבירו למקומות מרוחקים ואף לאזורים הרריים שהדרכים בהן אינן כשירות לכלי תחבורה, הוא סובל את משאו על גבו בסבלנות מבלי להתלונן... בהמה סובלנית ונוחה הוא, קצת מים ועשב יספיקו לו ליום עבודה ארוך.

יוחסו לחמור סטיגמות לא מחמיאות - טיפשות עיקשות, ויש השוללים דעה קדומה זו... אולם אין מי שלא רואה את תכונת המרץ שבחמור. הוא שוקד על העבודה ברגליים איתנות, יציבות... הוא מגושם ואינו קל רגליים, אולם דווקא הליכתו המגושמת עם הרגליים הכבדות מבליטה את תכונת היציבות והשקידה שבו, הוא הולך למרחקים ובאופן בלתי מתפשר עם המשא, ויהי מה... תכונת השקידה זו המהולה במרץ הוטמעה בתנך כתכונה אנושית חיובית שזקוק לה כל אדם שמבקש להתחיל בדבר מה - להתניע אותו וזקוק למרץ ולשקידה של החמור...

מאידך, נגזרת גם תכונה אנושית שלילית מהשקידה האין סופית של החמור... הוא נוסע ונוסע בשקידה עד שנעלמה ממנו מטרתו האמיתית: יש עליו משא בעל ערך שיש להביאו ליעדו. אפשר גם ליהנות מהמשא הזה, לאכול אותו... אולם חמור הוא חמור: במרוצת הזמן הוא שוכח את המטרה המקורית שלו ומתרגל לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות.

שתי התכונות המנוגדות האלה, תכונת השקידה הנמרצת שזקוק לה כל אדם שמבקש להתניע מהלך כלשהו, ותכונת ההתמכרות לשקידה כהיא זו שמביאה את האדם אל החמור עד שמדביק אותו... שתי תכונות אלה נזכרו בפרשת העקדה, כל אחת במקומה:

1. וישכם אברהם בבקר, ויחבש את - חמרו...

זו התכונה הראשונה שגייס אותה אברהם בהתחלת הדרך...

2. ויאמר אברהם אל - נעריו, שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה...

זו התכונה השניה שהטיח בה אברהם את נעריו - שנותרו נערים ללא שם...

זה הזמן לחזור אל השאלה "העקרונית" שהביאה אותנו אל המונח התנכי "החמור".

איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו למי שיבקש לעיין בו באחד הדורות? המדובר במסר עקבי ומפורט הפונה אל תודעת האדם ועומל על החזרתה אל טבעה, אל יעודה המקורי, אל החיים האין סופיים, אל גן העדן הטבעי, אל מקומו הטבעי של האדם...

- על החמור ששוקד על משאו למרחקים... רק חמור עם תכונה כזאת יכול לשאת משא כזה ולמרחקים, דורות על גבי דורות.

אבל תארו לכם את התורה כתובה ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאמורה להכתב ולהיקרא... תארו לכם את הפרק הראשון עם התודעה המקורית ואומנות השימוש בכליה... תארו את הפרק השני והמידע המפורט אשר בו, שלא נקלט על ידינו בפרק הראשון... תארו את פרשת חטא אדם הראשון שאין לנחש ולו שום קשר... תארו את פרקי תיבת נח - מסגרת החשיבה שנקראת "תיבת נח"... תארו את פרשת העקדה עם המונחים המקוריים שבה: אלהים, הדברים האלה, ניסיון, החמור הראשון, החמור השני... תארו לכם את התורה ככתבה המפורט וכלשונה הבהירה, הארוכה, המסועפת, העקבית, איך ניתן לשאת אותה למרחקים מבלי שהדורות יאבדו את המעקב אחריה? מבלי שיאבדו בנושאה המקורי עניין? כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים האלה? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? כמה ימים? כמה שעות? איך אנסח את המסר של העקדה? איך אעביר את המונח הזה?

- את המסר של העקדה (למשל) אנסח כפי שניסחתי אותו בפרשת העקדה... אב שהלך במצוות האל להקריב את בנו, עקד אותו ושלח את ידו לשחוט אותו... חמור שקדן יכול לשאת משא כזה לדורות... טקסט שכזה ניתן לצריבה בזיכרונו של החמור "השני" שצויין בפרשת העקדה... אגדה זו בנוסח זה מיועדת לחמור השקדן עם הרגליים היציבות. החמור הזה יביא את משאו אל אחד הדורות - היכן נמצא האיש הממתין למסר המקורי ומבקש לגמוע אותו בשקיקה, הוא יפתח את הספר המאובק שעל החמור, ויקרא את מילותיו המדוייקות, אלה אותן המילים שנשא אותן החמור על גבו, בשקידה במרץ, בחירוף נפש, בסבלנות, במסירות, בכנות, דורות רבים מנשוא.

כך נולדה הדת היהודית, זה החמור שנשא על גבו את התורה הקדושה והמיוחדת, והביאה לנו עד כאן, עם אותותיה ומילותיה ופרקיה המקוריים ללא שום שינוי או פגם. חמור יפה היה העם היהודי ואני מחמיא לו עד מאוד.

עם זאת, אינני יכול להתעלם מהערתו הקשה של אברהם אבינו... אני מרגיש שהיא מופנית אלינו כאן ועכשיו:

שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה... הוא ביקש - מבקש להפנות את תשומת ליבנו להתמכרותינו לשקידות, לתכונה הבהמית הזו... התרגלנו לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות... הגיע הזמן להוריד את המשא ולעיין בו.

עודינו זקוקים, אגב, לחמור היפה והמסור שבתוכינו, זה שרכבנו עליו בתחילת הדרך ושמנו עליו את המשא הכבד. הוא עשה את עבודתו נאמנה והביאנו בביטחה עד כאן. זה אותו החמור, אגב, ששימש את משה רבינו ואת משפחתו בשובם ממדין למצרים.

ויקח משה את - אשתו ואת - בניו, וירכבם על - החמר, וישב ארצה מצרים...

(שמות ד, כ)

וגם משה ביקש להוריד את המשא הכבד שעל גבו ולבחון אותו כהווייתו. בחינה זו הניבה את הרעיון "לרדת בשביל לעלות": לרדת אל אחיי בשביל לעלות איתם חזרה. לרדת למסגרת החשיבה העלובה של "ארץ" מצרים ולעלות משם ל - "ארץ" ישראל. את זאת הוא יכל לעשות כל עוד ומטה האלהים היה בידו: כל עוד ותודעתו היתה תחת שליטתו. הוא לא דאג מהירידה ההיא וסכנותיה, לא לו ולא למשפחתו - כל עוד והמטה נמצא בידו. ואילולא החמור היפה והמסור שהרכיב עליו את משפחתו - לא היה יכול לעשות את הצעד הזה, זה אותו החמור שכל בני ישראל רכבו עליו רבותי, מעודם ועד היום הזה. זה גם החמור הזקן של אברהם אבינו, וזה החמור שלנו.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א.
להצביע תגובות שליליות כמה זמן ידיד אכילה יהודי טומאה להחמיא לו להאשים בחירוף נפש עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
... המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? מהי קבוצה לפי אליעד כהן? ... השיוך לקבוצה מתבסס על מחשבות, אמונות, ודמיון, ולכן הוא תמיד סובייקטיבי. כמה זמן עבר מאז בריאת העולם, וכיצד זה קשור לקבוצות? ... הוא נמצא בכל רגע נתון. איך המוח מגדיר קבוצות? מהו פרדוקס הקבוצה האינסופית? כמה זמן עבר מאז בריאת העולם? מהי הקבוצה הקטנה ביותר? ...
חוויית הזמן, זמן עבר, זמן עתיד, תחושת הזמן, כמה זמן עבר? כמה זמן יעבור? תחושת המקום, זמן ומקום, תפישת הזמן, תפישת המקום, פירוש הזמן, פירוש המקום
חוויית הזמן, זמן עבר, זמן עתיד, תחושת הזמן, כמה זמן עבר? כמה זמן יעבור? תחושת המקום, זמן ומקום, תפישת הזמן, תפישת המקום, פירוש הזמן, פירוש המקום
... הזמן, זמן עבר, זמן עתיד, תחושת הזמן, כמה זמן עבר? כמה זמן יעבור? תחושת המקום, זמן ומקום, תפישת הזמן, תפישת המקום, פירוש הזמן, פירוש המקום מהי חוויית הזמן וכיצד היא ... מדמיין אירוע מפחיד בעתיד יהיה זהה או שונה? הוא נותן דוגמה של אדם שננשך על ידי כלב לפני שנה ומדמיין שיישך שוב בעוד שעה. לדבריו, עוצמת הפחד לא תלויה בהכרח בכמה זמן עבר מאז האירוע הקודם, אלא במה האדם מדמיין שיקרה בעתיד. הפחד הוא תמיד חוויה של משהו שאנחנו מדמיינים שיתרחש בעתיד, לא של משהו ... נקבעת תחושת הזמן בפועל? אליעד מסביר כי אנחנו מודדים את הזמן לפי שינויים וחוויות שהצטברו. אם ניקח לדוגמה אדם שהולך במדבר חשוך ללא שעון, הוא לא ידע למדוד כמה זמן עבר אלא לפי התחושות הפיזיות שלו, כמו עייפות. אם אין לאדם נקודת ייחוס לשינוי כלשהו (כמו בחללית בחלל), הוא יתקשה לדעת כמה זמן עבר. הוא משתמש בזיכרון ובתחושה כדי להעריך את הזמן שעבר. הוא מוסיף ואומר שאם ניקח אדם שחווה בשנייה אחת אירועים רבים, תחושת ...
סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מתחילת הזמן? מתי נברא העולם? אין סוף יחסי, אין סוף מוחלט, פרדוקסים של אין סוף, אין סוף גדול מאין סוף, פרדוקס מספרים, מקיפים למעלה מהזמן, מקיפים מעל מהזמן
סוגים של אין סוף, כמה זמן עבר מתחילת הזמן? מתי נברא העולם? אין סוף יחסי, אין סוף מוחלט, פרדוקסים של אין סוף, אין סוף גדול מאין סוף, פרדוקס מספרים, מקיפים למעלה מהזמן, מקיפים מעל מהזמן
... של אין סוף, כמה זמן עבר מתחילת הזמן? מתי נברא ... ברור שיש הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות האלה. הסיבה היא שהאין סוף הזה הוא יחסי ולא מוחלט, ולכן נוצרות תופעות מוזרות ופרדוקסים. כמה זמן עבר מתחילת הזמן? אליעד דן בשאלה כמה זמן עבר מאז שנברא העולם ומעלה את ...
זמן - כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? על הזמן ועל המקום
... - כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? על הזמן ועל המקום כי הזמן, הוא אין סופי. וגם המקום, הוא אין סופי. והטועים חושבים, שלזמן ולמקום יש התחלה. ואכן יכול להיות, שלזמן מוגדר כלשהו יש התחלה, אבל לזמן ...
* ההיגיון הנגדי - רשימת כל המאמרים...
... יחיד!. אלוהים העולם - חלק 11 - הוכחה לכך שאין סיבה ראשונה לכל הסיבות!. אלוהים העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?!. אלוהים העולם - חלק 13 - כמה זמן עבר מהתחלת הזמן? האם זמן אין סופי?. אלוהים העולם - חלק 14 - האם לכל ...
היווצרות היקום, היווצרות העולם, ראשית היקום, חידוש העולם, העולם מחודש, קדמות העולם, העולם קדמון, יצירת העולם, איך העולם נוצר, איך העולם נברא, בריאת העולם, אלוהים
היווצרות היקום, היווצרות העולם, ראשית היקום, חידוש העולם, העולם מחודש, קדמות העולם, העולם קדמון, יצירת העולם, איך העולם נוצר, איך העולם נברא, בריאת העולם, אלוהים
... בשיחה, אליעד עובר לשאלת ההוכחות הלוגיות. הוא מסביר שקשה להוכיח באופן מוחלט האם העולם הוא קדמון או מחודש. הוא נותן דוגמאות שונות לבעיות לוגיות הקשורות בשאלות אינסופיות: אם העולם קדמון, כמה זמן עבר מאז שהוא התחיל להתקיים? התשובה תהיה אינסוף, וזה בלתי נתפס. מצד שני, אם העולם התחיל בזמן כלשהו, מה היה לפניו? הוא גם מסביר כי עולם מחודש מחייב כלום שקדם לו, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כמה זמן עבר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כמה זמן עבר?, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כמה זמן עבר?, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, קואצ'ינג לילדים, פסיכותרפיה הוליסטית בנושאי כמה זמן עבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 12:25:43 - wesi4