ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כלום מוחלט ✔זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה ✔בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו.

כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו חיים? ובכן לו אלה רעיונות חלולים מוטב שתפסיקו לקרוא את הפרק הזה לאלתר ומוטב שאני לא אבזבז את זמני בכתיבתו. אבל כמובן שאני מנסה לא להעלות רעיונות בלבד כי אם לשפוך מעט אור על מה שאני מכנה "תרגול למבוגרים". "תרגול" הוא חיי היום - יום ולעולם לא "רעיון", וזאת למרות שלעתים "רעיון" יכול לעזור לנו לברר עם עצמנו את עניין ה"תרגול". עלינו להיזהר לבל נסתפק בהעלאת רעיונות אודות "תרגול" - עלינו לממש את ה"תרגול"1, להגשים ולגלות אותו בחיינו. אחרת ה"תרגול" שלנו אינו אלא רעיון חלול.

מדוע אם כך, מושגים כמו "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש", "להיווכח שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה" נשמעים לנו כרעיונות חלולים? האין זאת כיון שלמרות שייתכן שאנחנו מבינים בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים "שעדיין דבר - מה חסר"? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים ש"דבר - מה חסר". אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, אנחנו לא מסופקים במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת?

הרושי סאוואקי קודו אומר:

"חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! "

"דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. "

ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של "תרגול למבוגרים" הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו "שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! " אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו "שעדיין דבר - מה חסר". ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ממה שיש לנו. אנחנו בו - בזמן בני - אדם השוגים במחשבות - שווא ובודהות, ילדותיים ומבוגרים בו - בזמן. אני חושב שלכולנו יש את המבנה המפוצל הזה בתודעתנו, ואני לא חושב שניתן לוותר על צד אחד לטובת האחר.

הבעיה של מבוגר אמתי היא כיצד שני הצדדים האלו מתייחסים זה לזה. האם ברצונך לחיות את חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה "עדיין דבר - מה חסר", מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות "לדבר - מה נוסף".

הרושי סאוואקי אמר גם: "זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. "

ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, "הקואן של הסימנייה מו". הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2

המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה לביטוי של האמת. בעת החדשה הפכה המילה "קואן" לשמש לתיאור שאלה אחת מתוך תכנית - לימודים שעל תלמידי - זן הלומדים תחת מורה קואנים "לענות בהצלחה". התלמיד ייכנס אל "חדר הדוקוסאן" כדי להיפגש בארבע - עיניים עם המורה. ראשית הוא יכריז על הקואן שלו, ואז המורה יבקש את תשובתו. התלמיד הכין מבעוד מועד הצהרה או מעשה שיבטאו את הבנתו. אם המורה מאשר את הבנתו התלמיד "יתקדם" אל "הקואן הבא", אם המורה אינו מאשר את הבנתו, על התלמיד "לנסות שוב" בפעם אחרת. במקרה של "הקואן של הסימנייה מו", לתלמיד סיכוי טוב "לענות בהצלחה" אם רק ישאג "מוווווווווווווווווווו! " בקול עמוק מעומק ההרה שלו, כדי להראות שהוא "הפך לאחד עם מו". כדאי לשים לב לעובדה שביפן קוראים לקואן "הקואן של הסימנייה מו" ולא "הקואן מו". בעצם מדובר בלהפוך לסימנייה "מו", ולא להפוך "לכלום מוחלט" או "ריק מזרח אסייתי" כפי שחשבו פילוסופים אחדים. כקואן מודרני למו אין משמעות אחרת אלא "מוווווווווווווווווווו! "

קואנים אחרים ידרשו מהתלמיד לסטור למורה או לעשות כאילו הוא משתין עליו. התשובות לקואן יכולות להיות תמימות ומשעשעות כמו משחק ילדי - גן. לא בדיוק מה שייחשב "כתרגול למבוגרים", אבל קואנים משמשים במסורות זן מסוימות כאמצעי למטרה ולא כמטרה בפני עצמה. כאמצעי למטרה אני חושב שקואנים משמשים אותנו היטב כדי להשתחרר מכלא המחשבות המרובות בתודעתנו. והשחרור הזה מתבצע תוך התיילדות מלאכותית של עצמנו, חזרה למעין מצב תינוקי - בזן זה נקרא "להפוך לאידיוט מושלם". במסורות מסוימות, "להפוך לאידיוט מושלם" נחשב כשלב הכרחי לתרגול זן.

אבל אין ברצוני להמשיך ולדון ביתרונות והחסרונות של "זן הקואנים". אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של "הקואן של הסימנייה מו". כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל "כלב". הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה.

דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע - הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? ", כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע - בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! "

אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר "במכוון" להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה.

אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו באופן - טבעי והילד באופן - טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר.

"זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. "

"להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? "

את ה"אושר" הזה נוכל לטעום רק עם נחישות של מבוגר. למרבה - הצער הוא אינו קיים עבור אלו שתודעתם בת שלוש. אצלי מתקיימים במקביל המבוגר הנחוש ובן השלוש, עבורו תמיד חסר דבר - מה. אבל אין מדובר בפיצול - אישיות או בסתירה פנימית. אם אנחנו מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י:

"כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה.

כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. "

ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר יותר, כך ההכרה בילדותיות ובמחשבות - השווא שלנו מתבהרת. בשל ההכרה הזו אנחנו ממשיכים להתמסר לדרך, מסתכלים על עצמנו מזוויות שונות. אבל כאשר אנחנו מתחילים להיות מרוצים מהתרגול שלנו, מברכים את עצמנו על מה שהשגנו - בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו.

דוגן מונה שש הכרות נוספות של מבוגר אמתי, אחרי "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש": "ליהנות מן השקט (לא להעסיק עצמך בנושאים שאינם ממין - העניין) ", "להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) ", "לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) ", "תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) ", "לתרגל תבונה (ליישם את ה"תרגול למבוגרים") ", "לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה מרעיונות חלולים) ". במקום להסביר הלאה את ההכרות האלו, אני רוצה לספר על האופן בו הגעתי לאנטאיז'י לראשונה, ומה חווייתי. המשך יבוא.


1. בלשון המקור: Put "practice" into practice

2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו

3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות)

4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
תלמיד יכולות לחשוב מבוגרים נזירות רוצה לספר דרך חיים תבונה הצהרות מסירות מפורסם בודהיזם זאזן זן בודהיזם
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
... כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם מה זה כלום ומה זה משהו? ... מוחלט ומדויק את השאלות, הוא יקבל תשובות מוחלטות וברורות. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד מבהיר שיש כלום יחסי ויש כלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב בו חסר דבר ספציפי, למשל אם יש קופסה בלי תפוחים, נאמר שהקופסה היא ריקה, ולכן זה כלום יחסי. אבל כלום מוחלט הוא מצב בו לא קיים דבר כלל, אפילו לא אוויר או מקום. כלום מוחלט, לדבריו של אליעד, הוא מושג שאינו קיים באופן ממשי כי בכל רגע נתון קיים משהו, אפילו ... מוחלטת, וכאשר מנסים לתפוס אינסוף, מתמודדים עם העובדה שאי אפשר להגדירו באופן סופי. גם כלום מוחלט דומה לאינסוף, כי אי אפשר להגדיר או לתפוס אותו באמת. לכן, גם מושגים כמו משהו או כלום ... כלום כי הוא מרגיש שמשהו מפריע לו. אליעד מסביר שזו אשליה - כי אם באמת היה אותו אדם כלום מוחלט, לא היה לו שום רצון או יכולת להגיד שהוא כלום. הרצון עצמו להיות כלום כבר מעיד שהוא ... את השלמות, האדם צריך להיפרד מההזדהות שלו עם המשהו שהוא חושב שהוא. האם אפשר להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט? אליעד מסביר שאי אפשר באמת להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט, כי כל אחד מהם תמיד מכיל בתוכו את ההפך שלו. לכן, אדם שמנסה להגיע לכלום מוחלט נתקל בפרדוקס - כי אם באמת יהיה כלום מוחלט, לא יוכל אפילו להרגיש שהוא כלום. כמו כן, גם משהו מוחלט לא באמת אפשרי, כי הוא מאבד ... למצב שבו באמת לא אכפת לו אם הוא משהו או כלום, כי הוא נמצא במצב של השלמות עצמה. מה זה כלום מוחלט? מה ההבדל בין משהו לכלום? מה זה אינסוף? למה אנשים רוצים להיות כלום? איך להגיע ...
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
... מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי איך אפשר להסביר יצירת יש מתוך אין מוחלט? ההרצאה של אליעד כהן דנה בנושא הפילוסופי העמוק של יצירת יש מאין, כיצד עשייה יכולה לנבוע מתוך מצב של אי - עשייה מוחלטת, ומה המשמעות של כלום מוחלט וכלום יחסי. התוכן מתחיל בניתוח שאלה בסיסית שעולה בתהליך הרוחני: אם אדם מגיע למצב שבו הוא כלום מוחלט, ללא שום רצון, הבנה או מודעות, איך הוא יוכל לאחר מכן לבצע פעולה כלשהי? אליעד מסביר שהשאלה נובעת מתפיסה הגיונית ... זאת אנו תופסים אותו כמשהו מוחשי וברור. איך כלום הופך לדבר מוחשי כמו כיסא? אליעד מדגיש נקודה קריטית: אנו מסוגלים להבין שכיסא קיים, ואנו מסוגלים להבין שכלום מוחלט הוא משהו שאין לו צורה או משמעות. אבל השאלה הגדולה היא, כיצד מתוך הכלום המוחלט נוצר משהו מוחשי כמו הכיסא? הוא מציין שלמרות ההיגיון שלנו, איננו מסוגלים באמת להסביר איך הדבר קורה, כיוון שכל ניסיון להסבר מחייב קודם להגדיר מהו כלום ומהו משהו, ושני הדברים האלה לא יכולים להגדיר זה את זה. לפי ההיגיון הפשוט, כלום מוחלט לא יכול לייצר משהו, אך עדיין אנו חווים את המציאות ככזאת שכן קיימת, למרות שהיא בנויה על כלום. האם המציאות שאנו ... שבו יש נוצר מתוך אין מוחלט, נובעת מהמוגבלות של ההיגיון האנושי. ההיגיון מתבסס על השוואות והגדרות יחסיות, ולכן לא מסוגל לתפוס משהו שנמצא מעבר להן, כמו הכלום המוחלט. הוא מתייחס לכך שבני אדם תופסים את המציאות מתוך תפיסות יסוד של נפרדות, אך כדי להבין באמת את מושג האחדות ... באמת נמצא במצב של אחדות מוחלטת, הוא כבר לא מתפלא או שואל כיצד נוצר משהו מתוך הכלום, מכיוון שהוא חווה את התהליך באופן ישיר. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד עושה הבחנה חשובה בין שני מושגים: כלום יחסי וכלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב שבו דבר מוגדר ככלום רק ביחס למשהו אחר. לדוגמה, כשאנחנו אומרים אין כלום בחדר, אנחנו מתכוונים שאין דברים מסוימים, אבל ברור שעדיין יש אוויר או חלל. לעומת זאת, כלום מוחלט הוא מצב שלא ניתן להשוות לשום דבר אחר - הוא אינסופי ואין לו צורה או הגדרה כלשהי. לכן, השאלה כיצד נוצר משהו מתוך כלום מוחלט, היא שאלה שלמעשה לא ניתנת לפתרון באמצעות ההיגיון הרגיל שלנו. מהי רוחניות אמיתית וכיצד היא מתבטאת בחיי היומיום? ... אישית ומעמיקה, שמפרקת את כל ההנחות שהאדם מחזיק בהן. כשהאדם מגיע למצב של אחדות מוחלטת, הוא מפסיק לחפש הסברים שכליים, מכיוון שהוא חווה באופן ישיר איך כלום מוחלט יכול להפוך למשהו קיים. לפי אליעד, ההסבר האמיתי אינו נמצא בתחום הלוגיקה וההיגיון, אלא בחוויה ישירה של המציאות. איך נוצר יש מאין? כלום מוחלט וכלום יחסי מהי עשייה באי עשייה? איך להגדיר מקום וזמן? האם אפשר להבין את האחדות המוחלטת? מהי רוחניות אמיתית? ...
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
... המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים איך המוח חושב על דברים מופשטים? אליעד כהן מסביר כיצד המוח שלנו ... תפיסה עקיפה היא כאשר מנסים להבין משהו שאינו מוגדר בצורה ברורה, למשל אינסוף או אפס. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד מבחין בין כלום יחסי לכלום מוחלט. כלום יחסי הוא מושג שניתן לתפיסה באופן עקיף. לדוגמה, חדר ריק - אנחנו יכולים לחשוב עליו רק בהשוואה למשהו אחר, כדי לתפוס את המושג חדר ריק, המוח חייב ... ואז להוציא אותם. לכן התפיסה של כלום יחסי היא תפיסה דו - שלבית: תופסים משהו, ואז שוללים אותו. לעומת זאת, כלום מוחלט , לפי אליעד, הוא מושג שאי אפשר כלל לדמיין אותו בצורה ישירה, כיוון שאין שום נקודת ייחוס. לדוגמה, כשמנסים לדמיין אפס תפוחים, אנחנו לא באמת מדמיינים משהו, ... המוגדרים. האם אפשר לתפוס מושגים מוחלטים בצורה ישירה? אליעד מדגיש כי המוח לא מסוגל לתפוס מושגים מוחלטים כמו כלום מוחלט או אינסוף בצורה ישירה. הוא מסביר שאם המוח היה מצליח לחשוב באופן ישיר על מושג מופשט לגמרי כמו כלום מוחלט, הוא היה נתקע בו ולא היה מצליח להמשיך לחשוב הלאה. לכן, כדי לשמור על יכולת החשיבה והקיום, המוח תופס את המושגים האלה רק באופן עקיף, באמצעות שלילה או ... מבין שאי אפשר באמת לתפוס את המציאות באופן מוחלט, אלא רק באמצעות הבנה עקיפה ושלילת כל התפיסות האחרות. מה זה כלום מוחלט? איך להבין מה זה אינסוף? מה זה אלוהים? איך נוצר הרצון הראשון? מה ההבדל בין מוחלט ליחסי? פרדוקס המהות והצורה למה אי אפשר להבין הכל? ...
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
... ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט , כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין? מהו הקשר בין גוף לנפש ומה המשמעות של כלום? הרצאה זו עוסקת במגוון נושאים פילוסופיים ופסיכולוגיים שנוגעים לקיום ... זה אין?. אליעד כהן עוסק בנושאים אלו תוך הצגת רעיונות על הקשר שבין הגוף לנפש, השאלה מהי נשמה, והתפיסה של כלום במובנים שונים. מהי כלום מוחלט וכלום יחסי? נראה כי אחד הנושאים המרכזיים בהרצאה הוא הבנת המושג של כלום. אליעד כהן מציין כי כלום מוחלט הוא מצב שבו אין כל דבר קיים, כלומר, אין שום צורה, מחשבה או אפילו תודעה. הוא מתאר את הכלום המוחלט כהיעדר מוחלט של כל ישות או מציאות. מצד שני, יש גם את הכלום היחסי, שנמצא בהקשרים אחרים, כמו בהשוואה בין התודעה לגוף. למשל, התודעה שלנו, שאין לה צורה גשמית שניתן לראות, נתפסת ... אחר, אינו אלא צורת מהות יותר עמוקה. ובסופו של דבר, כל הקיום הזה הוא תוצאה של תודעה, שמבוססת על תפיסות, מחשבות והגדרות שלנו. מהו כלום מוחלט? מה הקשר בין גוף לנפש? מהי תודעה? מהו ההבדל בין מהות לצורה? מה זה יש ומה זה אין? ...
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
... ושלם, ואין הוא חוסר מוחלט של קיום, ללא שום פוטנציאל להפוך למשהו ממשי. למה בלתי אפשרי שמשהו ייווצר מכלום מוחלט? אליעד מסביר שברמת השכל, כלומר, ההיגיון הטהור, לא ייתכן מצב שבו משהו ממשי (יש) יכול להיווצר מחוסר מוחלט (אין). הוא מדגיש את הסתירה ההגיונית ... מתאר אחדות מוחלטת או האחד הראשון כמשהו שהוא כל כך אחד שאין לו דמיון לשום דבר אחר, ולכן הוא למעשה כלום מוחלט . הוא מסביר שהמקור של כל הדברים הוא אחדות מוחלטת - שהיא כלום מוחלט, כי אם היה לה דמיון או קשר למשהו אחר, אז היה משהו עוד יותר ראשון ממנה. לפי אליעד, המקור הראשון של המציאות הוא למעשה כלום מוחלט, ולכן התהליך של חקירת כל דבר עד הסוף מביא להבנה שהכל מבוסס על כלום מוחלט. כיצד אליעד משתמש במושגים מקום וזמן להמחשת הטיעון שלו? אליעד מבהיר שמבחינת תפיסת המציאות האנושית, שני המושגים הבסיסיים ביותר הם מקום וזמן. הוא מסביר שאם חוקרים לעומק את שני המושגים הללו, מגיעים למסקנה שבסופו של דבר הם עשויים מכלום מוחלט. אם נחקור כל דבר בעולם עד הסוף, נגיע תמיד לאותה נקודת מוצא - המקום והזמן עצמם הם כלום מוחלט, ולכן כל דבר שאנו תופסים כיש ממשי, למעשה מושתת על כלום. מה המסקנה של אליעד לגבי השאלה אם העולם קדמון או נברא? אליעד טוען שמאחר ובלתי אפשרי שהעולם ... עד הסוף. הוא מציין שלא משנה מה נחקור, אם נעשה זאת ביסודיות עד הסוף, תמיד נגיע להבנה שהכל מבוסס על כלום מוחלט. הוא מעודד לחקור לא רק שאלות פילוסופיות גדולות, אלא גם נושאים יומיומיים כמו הצלחה בלימודים, זוגיות או מטרות אישיות. לפי אליעד, כשחוקרים את הדברים ... כסף לחוסר כסף. לטענתו, דרך חקירה מעמיקה זו, האדם יכול להגיע להבנה האמיתית של המציאות ולחוות את הכלום המוחלט בכל דבר, מה שמשחרר אותו מהתחושה של מתח בין ניגודים. מהו המצב האידיאלי שאליו אפשר להגיע לפי אליעד? המצב האידיאלי, לפי אליעד, הוא להגיע להבנה כל כך ... עוד מתח בין רגוע ללא רגוע, משועמם ללא משועמם. כלומר, כאשר מגיעים להבנה האמיתית שהכל הוא אחדות של כלום מוחלט, כל החוויות האנושיות מתאזנות והמתח הנפשי מתפוגג. האם העולם נברא יש מאין? מהו כלום מוחלט? האם העולם קדמון? איך נוצר יש מתוך אין? האם יש גבול להבנת השכל? מה ההבדל בין מקום לזמן? כיצד להגיע לאחדות מוחלטת? ...
אלוהים לא ברא את העולם יש מאין, שקר בריאת העולם יש מאין על ידי אלוהים, האם יש או אין אלוהים? האם העולם נברא?
... מדוע הרעיון לפיו אלוהים ברא את העולם יש מאין הוא בלתי אפשרי, ומדוע מדובר בטעות לוגית והגדרתית. כאשר אומרים שאלוהים יצר את העולם יש מאין, בעצם אומרים שקודם היה מצב של כלום מוחלט - לא רק מקום ריק, אלא העדר מוחלט של מקום וזמן. אליעד מדגיש בצורה ברורה וחדה כי מדובר במצב שאי אפשר בכלל לחשוב עליו ... בכלל לחשוב עליו או לתפוס אותו בשכל, כי אפילו המחשבה שלנו מתרחשת בתוך מרחב וזמן מסוים. לכן, מצב של אין זמן הוא בלתי נתפס לחלוטין עבור האדם. למה בלתי אפשרי שמשהו ייווצר מכלום מוחלט? אליעד כהן מציג את הטענה המרכזית שהרעיון לפיו משהו נוצר מכלום מוחלט הוא רעיון אבסורדי. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם המורה נכנסת לכיתה ריקה לחלוטין ושואלת מי הרים את היד?, ברור שאף אחד לא יכול להרים יד כי אין אף אחד שם. באותו אופן, בלתי אפשרי שמשהו ייווצר מתוך כלום מוחלט, כי אין ממנו ממה להיווצר. עצם הטענה שמשהו נוצר מכלום היא לא הגיונית לחלוטין. האם העולם יכול להיות קדמון? אליעד מציג ... מסוימת (מחודש). הוא מסביר שאם העולם קדמון, כלומר, תמיד היה קיים, אז אין צורך באלוהים שיברא אותו. מצד שני, אם העולם מחודש, עולה השאלה: איך יכול להיות שמנקודת מצב של כלום מוחלט נוצר פתאום משהו? הוא מוסיף שהטענה על בריאת יש מאין היא למעשה אבסורד, כי אין שום הסבר הגיוני שמסוגל להסביר איך ממצב של אין זמן ואין מקום יכול להיווצר זמן ומקום. מה ההבדל בין אלוהים לכלום מוחלט? אליעד כהן מדגיש נקודה קריטית נוספת ואומר: אם אנחנו אומרים שאלוהים נמצא מחוץ לזמן ולמקום, אז במה הוא שונה מכלום מוחלט? הוא טוען שאם אלוהים חסר כל תכונה שניתן לתפוס (ללא זמן, ללא מקום, ללא שום הוויה מוחשית), אז בעצם הוא זהה למושג הכלום המוחלט. במילים אחרות, אין שום הבדל בין המושג אלוהים לבין המושג כלום, כי שניהם חסרי כל תכונה שאפשר לתפוס או להגדיר. הוא מסכם את ההסבר בטענה שהרעיון שאלוהים שהוא כלום מוחלט ברא את העולם הוא לא פחות מבלתי אפשרי לוגית. זה אבסורד לטעון שכלום יכול לעשות פעולה או ליצור משהו. מה הטעות הגדולה ... דתיים היא שבמקום לפתור את בעיית היווצרות העולם מכלום, הם פשוט מעבירים אותה לאלוהים. כלומר, הם אומרים: נכון, העולם לא יכול היה להיווצר מכלום, אבל אלוהים, שהוא בעצמו כלום מוחלט, כן יכול לברוא אותו. הוא מדגיש שזו אינה תשובה, אלא התחמקות מהבעיה, כי עכשיו נשאר להסביר איך אלוהים עצמו יכול לפעול או לברוא כשהוא כלום מוחלט. למה לומר שאלוהים תמיד היה קיים לא פותר את הבעיה? אליעד מציין שהטענה לפיה אלוהים תמיד היה קיים לא באמת פותרת את ... של יש מאין הוא טעות מוחלטת ואבסורד לוגי, והוא מציע למאזין לחשוב לעומק על הרעיונות האלו כדי להבין את הסתירה הפנימית שקיימת בכל הרעיון של בריאת העולם על ידי אלוהים מכלום מוחלט. האם העולם נברא יש מאין? האם אלוהים קיים מחוץ לזמן ולמקום? האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? מהו כלום מוחלט? האם העולם קדמון או מחודש? האם אלוהים יכול לברוא מכלום? האם אלוהים קיים? ...
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
... לדמיין עוד מקום. זו אינה חוויית הכלום האמיתית. חוויית הכלום האמיתית היא כאשר אפילו האפשרות לדמיין מקום או זמן איננה קיימת. איך אפשר להבין לעומק את המושג כלום מוחלט? אליעד כהן מסביר שכדי להבין באמת מהו כלום מוחלט, האדם צריך לדמיין את כל הדברים הקיימים ביקום, כולל כל צירי הזמן ומרחב המקום, ולדחוס את כולם לנקודה אחת ורגע אחד. שם, בנקודה הזו, אין יותר הבדל בין מקום לזמן ... שהיא בעצם רק צד אחד של המטבע. הצד השני הוא הנפרדות. אחדות אמיתית ונפרדות קיימות ביחד כישות אחת ממש. כלומר, אם הצלחת להבין באמת מה זו אחדות מוחלטת ומהו כלום מוחלט, רק אז תוכל להבין שאין כלל הבדל בין אחדות לנפרדות. המצב הסופי הוא לראות בבירור שאין הבדל בין לומר הכל אחד לבין לומר הכל נפרד, כי למעשה האחדות והנפרדות הן ... איך מתבצעת ההבנה האמיתית של האחדות? לסיכום, ההבנה האמיתית של האחדות מתרחשת רק כאשר האדם מתעלה על ההבחנה בין מקום לזמן, בין אני ללא - אני, ומבין באמת מהו כלום מוחלט. רק אז הוא יגיע למצב שבו אין הבדל בין אחדות לנפרדות, וזהו המצב האולטימטיבי של הבנת המציאות. מה זה אחדות אמיתית? מה המשמעות של הכל אחד? האם כלום זה מקום ריק? איך חווים כלום מוחלט? האם יש הבדל בין אחדות לנפרדות? מה הטעות הנפוצה בהבנת האחדות? אחדות המציאות: אחת הטעויות שיש בעניין האחדות ובכל טעות יש חלק מן האמת, הטעות ברמת הדיוק שלה, ... שאין מקום, היעדר מקום היעדר זמן, אחרי שתבין מה זה אחדות תבין שזה רק חלק מהצדדים של המטבע. הצד השני של המטבע זו הנפרדות. מי שרוצה לדמיין בחלקיק שנייה מה זה כלום מוחלט, לקחת את סך כל הדברים הקיימים ולדמיין אותם בתוך נק אחת ובתוך רגע אחד, במסגרת כל הדברים צריך לדמיין את כל מרחב המקום וציר הזמן ואת ציר האירועים באותה נקודה ...
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
... ניתן לשנות או להזיז אותו בשום צורה, ובו זמנית לדמיין מצב של כלום מוחלט, שבו אין שום דבר, ואף לא פוטנציאל למשהו. אליעד מבהיר ... של היש הכללי, שניהם זהים, ולכן ההבדל הוא רק יחסי. מה זה כלום מוחלט ואיך אפשר לחשוב עליו? אליעד מתאר את המושג כלום מוחלט כמצב שבו אין שום אפשרות שמשהו יהיה קיים, אפילו לא ... הוא מסביר שאם אדם לא היה חושב על שום דבר, הוא היה חווה כלום מוחלט. לדוגמה, אם אבן לא חושבת על כלום, היא לא רואה ולא ... דבר - לא היו רואים, שומעים או חווים כלום. זו היא הדוגמה לכלום מוחלט . מה זה יש מוחלט ואיך אפשר לדמיין אותו? מצד שני, יש ... את הטענה שאין באמת הבדל בין יש לאין. מה זה יש מוחלט? מה זה כלום מוחלט? איך להטיל ספק בחושים? מה ההבדל בין יש לאין? איך ...
האם העולם נברא יש מאין או שהעולם קדמון? האם העולם מחודש או שהעולם תמיד היה קיים? מה יותר הגיוני לחשוב? במה באמת מאמינים הדתיים, איך הבריאתנים מבינים את סיפור הבריאה יש מאין? האם אפשרית בריאה יש מאין?
האם העולם נברא יש מאין או שהעולם קדמון? האם העולם מחודש או שהעולם תמיד היה קיים? מה יותר הגיוני לחשוב? במה באמת מאמינים הדתיים, איך הבריאתנים מבינים את סיפור הבריאה יש מאין? האם אפשרית בריאה יש מאין?
... נברא יש מאין? אליעד טוען שאי אפשר באמת לדמיין בריאה יש מאין, כי השכל האנושי אינו מסוגל לתפוס כלום מוחלט . הדמיון תמיד חייב להציג משהו, לכן, לא ניתן באמת לדמיין מצב בו לא היה שום דבר ואז נוצר משהו. הוא מדגים זאת עם דוגמה ברורה: אפשר ... שלא היה מרחב ולא היה זמן, ואז פתאום נהיו מרחב וזמן. עצם האפשרות שיהיה משהו היא כבר קיום, ולכן כלום מוחלט איננו אפשרי מבחינה לוגית. הוא מסביר שהמונח כלום מוחלט פירושו שאין אפילו אפשרות שמשהו ייווצר, וכיוון שכעת יש משהו, כנראה תמיד היה משהו. כיצד מבינים אנשים דתיים את הבריאה יש מאין? ... הם חושבים על כך באופן מאוד מצומצם, כדוגמה של פעולה במרחב מסוים בזמן מסוים, ולא מבינים שהמושג כלום מוחלט הוא בלתי ניתן לתפיסה. אליעד טוען שהאינטואיציה והשכל הפשוט מחייבים שהעולם תמיד היה קיים במובן כלשהו, ולכן הרעיון של בריאה יש ... של בריאת העולם? האם היקום מוגבל או אינסופי? איך הדתיים מבינים את בריאת העולם? האם אפשר לדמיין כלום מוחלט? מה היה קיים לפני המפץ הגדול? האם אלוהים קיים מחוץ לזמן ולמקום? האם מרחב המקום והזמן מוגבלים? האם היקום שלנו מוגבל? אולי יש ...
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
... של אליעד כהן עוסקת בשאלות עמוקות ויסודיות על מהות הקיום והדרך להתאחד עם אלוהים, להגיע אל מצב של כלום מוחלט ולהפוך לאחד עם המצוי הראשון. אליעד מסביר שכדי להבין מה זה להיות אלוהים, האדם צריך להגיע לנקודה בה הוא אינו מוצא דבר שנמצא אחרי או מעבר. הוא ... של ומה יש מאחורי זה?, עד שבסופו של דבר האדם יגיע אל מקום שאין אחריו דבר. איך מגיעים אל ההבנה של כלום מוחלט? אליעד מסביר שלהבין את המושג כלום זה להגיע להבנה שאין עוד המשך, שאין דבר מעבר לכך. הוא נותן דוגמה: אם תאמר שיש משהו יפה, אז יש גם פחות יפה ממנו ... הזה לאנשים פשוטים? אליעד טוען שאנשים פשוטים יכולים לפעמים להבין בקלות רבה יותר את הרעיון של כלום מוחלט והאחדות עם המציאות, משום שאין להם סיבוכים אינטלקטואליים מיותרים. מצד שני, לאנשים פשוטים קשה יותר להבין רעיונות אחרים הקשורים בנושא. לכן אין לכך ... אליעד מבהיר שוב ושוב שאין כאן תשובה מוגדרת או מטרה סופית חיצונית. התהליך הזה של להבין מהו הכלום המוחלט , להתאחד עם המציאות ולהיעלם כישות נפרדת, הוא תהליך אינסופי, אך בו זמנית גם חד - פעמי וברור. בסוף התהליך, האדם מגיע אל המציאות הראשונה ואל המקום ... אלוהים, לא מתוך אגו או גאווה, אלא מתוך הבנה ברורה וחד - משמעית שהוא עצמו המציאות, שהוא עצמו הכלום המוחלט שאין אחריו דבר. איך להתאחד עם אלוהים? מה זה כלום מוחלט? יש ואין כאחד הבנת המציאות הראשונה איך להעלים את האגו? מה מניע אותי באמת? איך להגיע לאחדות עם המציאות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כלום מוחלט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: כלום מוחלט, למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כלום מוחלט, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי קריירה בנושא כלום מוחלט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1582 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:41:59 - wesi4