ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כלום מוחלט ✔תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות ✔* לחץ כאן, לצפייה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

תודעה, להיעלם, קיום ואי קיום, כולם טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות.

שאלה: מה ההבדל בין תודעת בעל חיים לתודעה שלנו, ואם יש מוות האם התודעה נעלמת?

אליעד: התשובה לשאלה הראשונה היא, בעיקרון אין הבדל, האם אתה שונה מהשולחן? יש שני אפשרויות האם התודעה היא חלק מהאטומים שלך? או שהיא בתוך החומר או שהיא מחוץ לחומר? אם היא בחוץ אתה לא שונה מהשולחן בשום צורה. אתה יודע שאתה קיים ואז אתה מסתכל על אנשים אחרים וחושב שגם להם יש תודעה. חושבים שלשולחן אין תודעה בגלל שהוא לא זז. אבל אולי לשולחן יש תודעה והאנשים הם סתם רובוטים?

אתה והשולחן עשויים מאותו דבר, אפילו אם נגיד שאתה תודעה והשולחן הוא רק חומר, אבל התודעה שלך והחומר של השולחן עשויים מאותו דבר. כי בסוף יש דבר אחד שממנו עשוי הכל. אני טוען שיש דבר אחד שממנו עשוי הכל, ואם תחפור פנימה תגלה שיש רק אחד, אתה מנסה למצוא הפרדות. אני טוען שאין הבדל בין חומר לרוח, זה הכל אותה מהות, רק שהיא נראית בצורות שונות.

שאלה: אבל אחרי המהות?

אליעד: בטח שיש הבדל, אפילו יש הפרדה בין אתה של היום לאתה של אתמול. זה שתי תודעות שונות.

ולגבי המשכיות, כעיקרון לא יכול להיות שלא תהיה המשכיות, הכל זה משחק של יש ואין, שום דבר לא יכול להעלם, מקסימום הצורה יכולה להשתנות. אי אפשר להשמיד שום דבר מהעולם. כמו גוף האדם, שאומרים איך נוצר האדם? אבל הוא פשוט נוצר מעוד חומר ועוד חומר, כמו רובוט שמוסיפים עוד בורג ועוד בורג וכך נוצר גוף האדם.

שאלה: מה היא תודעה?

אליעד: תודעה זה משהו מודע, אם תנסה להבין מהי תודעה, תראה שזה רק כינוי. תודעה זה, האם הדבר יודע שהוא קיים. זוהי תודעה עצמית, אתה מודע לקיומך העצמי. ואני אומר לך שהדבר היחיד שאתה מודע לו זה אתה עצמך. חוץ ממך אתה לא יכול לדעת על אף אחד שום דבר.

עכשיו מה זה נתן, מה שדברתי אליו? שאם אתה מבין את זה, אתה גם חווה את זה. אם אתה חושב שיש שולחן, ויש צומח, ויש דומם אז אתה בהפרדה רצינית, אבל אם אתה מבין שזה לא שונה בשום דבר, זה רק נראה לך שונה, אז אתה חווה אחרת את כל המציאות. אז אתה מתייחס אחרת לחיים שלך ולרצונות שלך.

שאלה: איך עוברים מחוויה של נפרדות לחוויה של אחדות?

אליעד: לא עוברים, צריך רק להבין. אם מישהו באמת מבין את זה, אז כל פעם שהוא יגיד שולחן הוא יבין שזה עשוי מאותה מהות, רק שנראית כמו שולחן. זוהי תחושה פנימית שהכל אחד.

לגבי ההמשכיות, אתה תמיד תהיה קיים, אפילו אם לא תדע. אם לא תדע, אז לא יהיה אני, אתה תתקיים באופן אובייקטיבי. אתה אפילו לא יודע אם לפני רגע הייתה לך תודעה, אולי רק הרגע נכנסת לכאן ושכללו לך את הזיכרון ואז אתה חושב שאתה כאן הרבה זמן? כך שאתה לא יכול לדעת אפילו מה היה לפני רגע.

שאלה: עכשיו יש לי תודעה.

אליעד: נכון, אתה חווה תחושת קיום עצמי. אם יש אני, אז יש משהו שהוא לא אני. אם יש עבורך משמעות לאני קיים, אז יש משמעות עבורך לאני לא קיים. אם רק אתה היית קיים, אז לא הייתה משמעות לאני קיים. המשמעות של אני קיים זה רק בגלל שאתה חווה שיש משהו שזה לא אתה. מה זה אומר? בסוף האני ומה שלא אני הם אחד. מה זה אומר? שאם יעלימו אותי, אני כבר לא אהיה קיים כאני, אבל אני אהיה מי שאני באמת.

כול הסבל שיש לאדם בחיים זה בגלל שהוא חווה שהוא קיים. אם אתה אומר אני, ואתה חווה משהו רציני יותר מהשולחן, זה אומר שאתה בחוויה חזקה של לא אני. כשהאדם אומר אני, השאלה מה הוא מרגיש. אם הוא אומר אני, וחווה שהוא גרגיר אבק בחלל, אז הוא פחות חווה את הממשות שלו. ככול שהאדם חווה יותר את האני שלו, כך הוא חווה הפרדה משאר הדברים.

אם אתה חווה אני, אז אתה סובל, למה? כי זה שחווה אני, חווה גם משהו שחסר, משהו שנפרד ממנה, החוויה של האני היא ביחס לשלם, שזה אני וזה לא אני. אם אתה חווה אני קיים, אתה לא חווה משהו אחר, ואז אתה חסר.

לכן אין דרך מילוט. לא יעזור לך שתבין שאתה בחלום, לא יעזור שתבין שאתה באשליה, כל זמן שאתה חווה שאתה קיים, אז אתה בצרה חמורה. ולכן הפיתרון היחיד זה לא להיות קיים. מה זה אומר? ברמה הלוגית, נראה שאין שום אפשרות שאת תעשי משהו כדי לא להיות קיימת. זה כמו להגיד לך ללכת לשום מקום. מה תעשי? יש כאן בעיה רצינית שאי אפשר לפתור אותה, למה זה בעיה? כי אתה לא בחרת להיות קיים.

משהו גורם לך להיות קיים וזה לא בשליטתך. למה לא יכול להיות שאת בחרת להיות קיימת? כי כדי לבחור להיות קיימת, את צריכה לא להיות קיימת ואז לבחור להיות קיימת. אבל אם את לא קיימת, את לא יכולה לבחור להיות קיימת. אבל אם האדם היה חווה את הלא קיים אז הוא היה מבין שהוא בחר להיות קיים.

שאני אומר שאושו ומורים אחרים למשל לא הגיעו, אני מתכוון שהשכל שלהם לא הגיע. מה שאני מסביר לך, השכל הזה הגיע, הוא יוכל להביא אותך לשם. הוא משם, והוא ממש קרוב לשם, ואת מחוברת לשם. השכל שמחובר בעצות של אושו הוא לא הגיע. בסוף כולם יגיעו, כי אני למשל התקדמתי גם בזכות אושו וגם בזכות בודהה, את כל העצות למדתי. אבל זה עדיין עצות חיצוניות, הם לא מסבירים לך את הדברים הפנימיים ביותר, ולא נותנים לך עצה, איך אני עכשיו נעלמת.

שאלה: אם אני אומר שהבנתי, אז אני מבין מזה שאני עדיין לא הבנתי.

אליעד: אני רוצה להגיד לך שאתה בהתקדמות. למה? נקרא מדברי רבי נחמן, פעם הייתה כת שחקרה, שיש חיות וציפורים שמעדיפים להיות במקומות מסוימים. ואז הם חקרו, האם יש אילן כזה שכולם היו מעדיפים להיות רק בו, שכולם ירגישו בו בנוח? החכמים חקרו ובדקו האם יש מקום שתמיד האדם יהיה מרוצה בו? ומצאו שיש אילן כזה, ותמיד כולם מרוצים באילן, מה שתרצה תמיד יש באילן. וחקרו לאן ילכו כדי למצוא את האילן, בא חכם ואמר להם, למה אתם חוקרים לאיזה צד ללכת? תחקרו מי בכלל יכול לבוא למקום הזה. כי לאותו אילן לא כל אחד יכול לבוא. רק מי שיש לו את שלושת המידות של האילן שהם: אמונה, יראה, וענווה, והאמת שהיא גוף האילן.

האנשים רוצים להעלים את עצמם, אבל איך יעשו זאת, ואז בא חכם ואומר להם, קודם תבדקו אם אתם בכלל יכולים להיות בלהעלים את עצמך. תבדקו מי בכלל ראוי להגיע לאילן הזה. רק מי שהוא איש אמת, רק הוא בכלל יכול להגיע לאמת. האמת המוחלטת, האמת האמיתית היא המצב שהוא אין הבדל בין יש לאין.

למה? כי אם אתה הולך לרמת מוחלטות, שום דבר לא מוחלט, ואז אתה נשאר בלי כלום, והאחד הוא החיבור של ההפכים. מי שרוצה לחוות שהוא לא קיים וקיים בו זמנית, הוא צריך להגיע לרמת אמת כל כך גדולה, שחוויית היש והאין תעלם אצלו, ואז אם אין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא חווה זה אני וזה לא אני, ובו זמנית אתה כן חווה זה אני וזה לא אני, ואז אתה קיים וגם לא קיים. אם אתה חווה תמיד יש ותמיד חווה אין, אז אתה קיים וגם לא קיים. כאשר אתה חווה הפרדה בין יש לאין אז אתה חווה שאתה קיים, כאשר אתה לא חווה הפרדה בין יש לאין, אז אתה חווה שאתה לא קיים, ובו זמנית אתה חווה את שניהם. רק ביחס למוחלט אין הפרדה בין יש לאין.

בין אנשי הכת הייתה אחדות גמורה, וכולם הסכימו שזאת הדרך, מה הכוונה? שכולם הסכימו שצריך להבין מה האמת. הלכו וראו את האילן, וראו שאין לאילן מקום כלל, האילן נמצא מחוץ למקום. הם הבינו שהחוויה של אני קיים ולא קיים, חוויה זאת היא מחוץ למקום. זאת חוויה שאין לה אחיזה, חוויה ללא הגדרות, שדרך ההיגיון לא ניתן לחוות אותה. ואז הקבצן הגיבן אמר להם שהוא יכול להביא אותם לאילן. מה הכוונה? למה אמרתי מקודם שאתה בהתקדמות, כי אתה מבין שאין פתרון.

ככול שאתה מבין יותר שהדבר הוא בלתי מושג, כך אתה מבין טוב יותר לאן אנחנו צועדים. זה אומר שאתה מתקרב יותר להבין את האין סוף. הרעיון הוא שהקבצן התגלה להם רק כאשר הם הבינו שזה האילן, ואין שום דרך להגיע אליו. כדי להגיע לשם, אתה צריך באמת לרצות להגיע ולהבין שלא ניתן להגיע.

אם אתה רעב ונהנה מהאוכל, אז עדיין לא נתקעת בחיפוש אחרי האמת, כי יש משהו שמספק לך הנאה. אל תחשוב שנתקעת, אם אתה בדיכאון תאכל ותחשוב שהאוכל עשה אותך מאושר. ביום שהדבר היחיד שתרצה הוא להיות שם, ואתה תאכל כי הגוף אוכל, ולא אכפת לך משום דבר, אז תתייחס ברצינות למה שאני מדבר, ואז תקרא, תיישם ותגיע. למזלך יש לך כבר את הפתרון. אנחנו בסך הכל עושים כרגע תרגולים כדי שתרצה את מה שנלמד כאן.

שאלה: האם אתה מאמין שקיים תלמיד כזה?

אליעד: אני לא צריך כי את קיימת כבר בתודעה השנייה, הכל כבר קיים, יש את כל הצורות, זה לא באמת משנה. בעולם שלנו אני מסביר לך את העניין. המזל שלכם לצורך העניין הוא, שיש את הדרך איך להתקדם הלאה. לי לא הייתה את הפריבילגיה איך להתקדם. מה שלי היה, מה שרבי נחמן כתב, שאם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, אתה תבין את כל מה שאתה לא יכול להבין.

בפועל, בגלל שאני קיים, אתה לא ממש צריך לסבול, אתה חוסך את הסבל, אתה קולט יותר מהר את העניין, אתה מבין יותר טוב את עצמך, אז אתה משקיע יותר משאבים בפתרון האמיתי. אם היית חושב שיש משהו שיעשה אותך מאושר, אם לא היית מקשיב למה שאנו אומרים כאן, היית מנסה אותו הרבה פעמים, אבל בגלל שאתה מקשיב למה שאני אומר, אתה מבין שזה לא הפתרון וכך אתה משתחרר מהרבה דברים.

אמרתי להם אם תרצו אני יכול להביא אתכם לאילן, ורבי נחמן מוסיף, אם את לומדת עצות מאדם שנמצא במקום, העצות לא יכולות להעלות אותך למצב של מעבר למקום. אבל אם את שומעת עצות מאדם שהוא מעבר למקום, העצות יכולות להעלות אותך לעבר המקום. מה ההבדל בעצות? שהם מביאות אותך להבין את הקונפליקט. שאר העצות בעולם מביאות אותך להבין משהו מוגדר, בעצה שאני אומר לך לחקור למה את יושבת על הכסא, אם תחקרי פנימה, את תראי במו עיניך ששני הדברים הם אחד, ואז תחווי את זה. העצה שלי מובילה אותך לסחרחורת, ואז את מתחילה להתרפא. המהות של העצות שלי היא לא להיאחז.

ביום שתרגישי שאת סובלת בגלל שאת קיימת, רק אז תרצי לצאת מהסבל. תשאלי למה את יושבת על הכסא ואז תראי שאת לא קיימת יותר.

שאלה: האם האדם כדי להגיע למקום שאתה מדבר עליו, צריך לדעת את כל האומנויות?

אליעד: בגלל שאתה מצפה שאגיד לך לא, אז אני אומר לך שכן. אני אסביר לך, אם יש משהו שאתה לא מסוגל להבין אותו, אז לא תבין שהכל אחד. כי הדבר הכי מורכב הוא שזה אחד. במורכבות, אתה צריך להגיע לדרגה ששום דבר לא מורכב בעיניך.

שאלה: למשל יש רועה צאן?

אליעד: אבל אם יביאו לו תרגילים במתמטיקה, ואם יסבירו לו אותם, והוא יגיד שזה מורכב לו, אז זה סימן שהוא לא מבין את המציאות. זה הולך ביחד. כאשר אתה למשל לומד מתמטיקה ופיזיקה, זה מפתח לך את גלגלי המוח, וכאשר גלגלי המוח יותר חדים, יש לך יותר מסה של כוח עיבוד שאיתו אתה חוקר מי אני.

למשל שואלים אדם מי אתה, ואז האדם מתחיל לספק תשובות שהם דימויים, לכן ככול שיש לך יותר דימויים, כך יש לך יותר אפשרויות חשיבה לפתור את השאלה מי אני. לכן כל התהליכים שאתה לומד בעולם עוזרים לך. בתיאוריה אתה צריך לדעת הכל כדי להבין מה שאני אומר.

עכשיו ככול שאתה יודע ומבין יותר דברים, כך אתה חווה את האחדות בצורה יותר חזקה. למרות שברמה הלוגית זה לא יכול להיות, כי או שאתה באחדות או לא. אבל בכל זאת יש עוצמות של חוויית אחדות. אבל בגלל שיש רמות זה אומר שאתה יכול לחוות את האחדות קצת, כל הזמן קצת. אם למשל תשב ביער בלי לדעת קרוא וכתוב, ותחווה צורה, ותשאל מה הצורה הזאת? בסוף תגיע לאותו מקום.

מה שחשוב זה איך הידיעות שאתה יודע, מסתדרות לך בראש. אם אתה יודע נפרדות, זה מרחיק אותך מהאחדות. ככול שאתה יודע יותר שכל של נפרדות, זה מרחיק אותך מהאחדות. אבל אם אתה תופס את כל הידע הזה כאחד, אז זה יותר חזק. בפרקטיקה היום אתה לא צריך כלום, יש לך את הדרך הסלולה. תשאל מי אני, ותבין הכל.

שאלה: האם עדיף לשאול הרבה שאלות, או ללכת על שאלה אחת עד הסוף?

אליעד: ללכת על שאלה אחת עד הסוף. כי צריך לשאול עד הסוף, כי האחדות נמצאת בסוף. את שואלת את השאלה שהחלטת, עד שהשאלה הופכת לשאלה פנימית יותר, אבל בתנאי שאת לא חוזרת אחורה. למשל את שואלת למה אני גרה פה? ואז את שואלת ובסוף מגיעה לשאלה, מה אני רוצה? זאת שאלה פנימית יותר. השאלה היא, מה קורה לאדם אחר כך, בדרך כלל הוא חוזר לשאלה הקודמת, זה נקרא שקר, למה שקר, כי הוא לא באמת הגיע באמת לשאלה של מה אני רוצה. אם אתה עובר פנימה, קודם תהיה בטוח שסגרת את השאלה הקודמת.

אם אתה חווה הנאה מהאוכל יותר מאשר הרעב, זה אומר שעדיין לא מציק לך אם אתה קיים או לא קיים. כי אם זה היה מציק לך, אז לא היה מציק לך הרובד החיצוני.

רבי נחמן אומר שאם אתה רוצה לראות מרחוק, אתה צריך להתמקד. שאם אתה רוצה לדעת את האמת, אתה צריך לעצום את העיניים לגמרי. אם אתה רוצה לדעת מי אני באמת, אתה צריך לעצום את העיניים שלך ולהסתכל פנימה, ואף לדוחקם באצבע. בעזרת השאלה את קודחת לתוכך. עד שאת מגיעה להבנה פנימית.

השאלה הבסיסית ביותר היא השאלה, אם יש או אין? כל השאר זה צורות. יש לי את זה או אין לי את זה? לכן אני מציע לכם להתמקד על היש או האין. כל שאלה שיש לך בראש, קודם תחפש איך היא לבוש של יש או אין. כי משם מיד תגיע לסוף, תבין שזה אחד והסתדרת.

אני אתן לך דוגמה, אתה רואה מישהי לדוגמה, אתה אומר, מה אני אגיד לה? אגיד לה ככה או ככה? מה מהות השאלה? האם יש הבדל או אין הבדל, האם יש פה יתרון או אין פה יתרון? האם זה באמת שניים? האם יש הבדל בין הביטויים האלה? כשאתה מתלבט, ואומר, מה אני אגיד ללקוח הזה? אבל אולי אין הבדל בין מה שתגיד ללקוח. האדם סובל בגלל שיש לו שאלה, הוא לא יודע מה לעשות, או לעשות א' או ב'. כאשר יש לך דילמה, זה נובע מכך שאתה חווה הבדל בין שתי צורות. מה שאתה צריך לעשות, זה לשאול את עצמך, האם יש הבדל בין שני הדברים האלו?

אם אני אקלל את הלקוח או אברך אותו, בטח שיש הבדל, איזו שאלה מטופשת היא? אבל השאלה הזאת תוציא אותך מבית המשוגעים. אז תשאל האם יש הבדל בין מכתב ברכה למכתב קללה. בסוף נניח שהוא ישאל את השאלה הזאת, והוא יגיע למסקנה שאם הוא ישלח ברכה הלקוח יהיה שמח, ואם ישלח מכתב קללה, הלקוח יכעס. הוא כאילו עבר משיגעון אחד לשני. אבל אז הוא צריך לשאול, האם יש הבדל אם הלקוח שלי יכעס או יהיה מרוצה? הוא יגיד בטח שזה חשוב, אחרת הוא לא ישלם לי. ואז הוא מאמין לשקר. אבל אם הוא שואל, האם באמת יש הבדל מה אני אשלח לו? ואז הוא יכול לשאול האם יש הבדל אם יהיה לי כסף או לא? האדם יגיד בטח שיש הבדל אם יש לי כסף או לא. רבי נחמן אמר, אל תטעו את עצמכם, כי העולם הזה מטעה לגמרי, ולא צריך לדאוג אם יש לכם מעות או לא, כי בין כך ובין כך יבלה את ימיו בשווה, בכל מקרה תחיה אותו הדבר. הוא אומר שלא צריך לדאוג בכלל, אם באופי שלך אתה סובל אז תסבול מכל דבר.

ואז האדם שואל, האם זה חשוב שיהיה לי כסף או לא? הרי בלי כסף לא יהיה לי מה לאכול ולא אוכל לחיות. ואם לא תחיה מה הבעיה? האם זה באמת שניים? האם יש נפרדות? האם יש בכלל הבדל בין חי למת. ואז כשאתה נכנס פנימה ושואל מי אתה, ורואה שאתה נשמה, הרי הנשמה לא מתה, אז מה זה חשוב. אז אתה חושב לא צריך לדאוג לגוף אלא לנשמה, ואז אתה שוב בנפרדות, ובסוף תגלה שאין בכלל הבדל בין זה לזה. הכל מתחיל בלהטיל ספק בדבר הכי בנאלי.

כול פעם שאתה חווה נפרדות, תשאל האם זה באמת משנה? בסוף כשתשאל תגיע לשאלה, מדוע את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה? אז האם יש הבדל בין זה לזה? האם בכלל אני קיים או לא קיים, רק בתעתוע היה נדמה לך שזה שונה.

שאלה: אבל יש לי עדיין רצונות.

אליעד: האם אתה לא מבין שאם אין לך רצונות פתרת את כל הבעיות. זה כמו שאתה שבע, אבל אומר אני רוצה לאכול. אתה כבר אלוהים, אז מה אתה עוד צריך? זה כמו אדם שהולך לעשות תואר ראשון, אבל אומרים לו, יש לך כבר תואר ראשון, אז איזו הקלה.

עכשיו אתה צריך להחליט איזה טוב אתה רוצה, טוב שתלוי בדברים, או שלא תלוי? כי אתה צריך להחליט לאן אתה הולך. אם אתה מחליט שאתה רוצה רק טוב מבפנים, פירושו שאתה לא רוצה יותר שום דבר. אם אתה רוצה טוב מבפנים, בעסקה הזאת כרוך לבטל את כל הרצונות.

אם אלוהים היה רוצה הוא בקלות היה יכול לגלות לכם את האמת, אז למה הוא לא מגלה? כשתהיו אלוהים אז תדעו. רבי נחמן אמר, שיש לו כוח בידיים שהוא יכול להעביר את ידיו על פני האיש והאיש יהפך לאלוהים. אבל הוא לא עושה זאת, כי אז אלוהים יעבוד את עצמו. אז הוא לא צריך אותך. הוא ברא אותך כדי שאתה תתאמץ.

שאלה: מה זה הדבר הזה שישנו, מה זה הראשון? והאם אני אמורה לא להבין?

אליעד: לא, את אמורה להבין שאין הבדל בין יש לאין. לראות במו עיניך שזה גם יש וגם אין, שיש מהות אחת וגם יש צורות.

רבי נחמן אמר, השאלה מה זה הראשון? זה כמו לשאול, מה אלוהים חשב לפני שהוא ברא את העולם? איך אני אדע מה יש מחוץ למקום והזמן? אז הוא אמר, אם תדע את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, דהיינו תבין את כל הדברים שהדבר לא יכול להיות, אז תבין מהו, למרות שלא ראית אותו מעולם.

אם תדעי בוודאות שאלוהים לפני בריאת העולם, לא חשב על זה, ולא על זה, בסוף תביני מה הוא חשב. מה זה אומר פרקטית לעשות? בודקים מה לא, זה לא זה, ולא זה, ולא זה, וכשתהיי סגורה לגמרי שהמהות הראשונה היא לא מקום וזמן, כמו שברור לך שהיא לא מזגן, אז את תביני מה זה כלום.

אבל המהות הראשונה היא רק מזגן, היא רק צורה. כי המהות, מצד האמת, היא כל אחת מהצורות, למרות שזה לא לוגי. אבל ביחס אליך שיש הבדל בין צורה למהות, אז את בטוחה שהמזגן זה צורה, והאני שלך לא עשוי ממזגן. אבל את צריכה להתבונן בשכל, עד שהכל יכנס לך לזמן ומקום, ואז תראי שגם זמן ומקום זה צורה, ואם תדעי שאת לא מקום וזמן, אז תראי את הכלום, שזה המחויב הראשון.

גם כאשר תחווי את הכלום, עדיין תהיי בנפרדות. אבל אחר כך תחווי שהמהות ממלאת את הכל, המהות היא הכלום המוחלט. אם אתה האלוהים שיצר את הנפרדות, אז למעשה אתה השטן שיצר את הנפרדות. כך שאין לגלות שאתה אלוהים, יש לגלות שאתה השטן. אם אתה מגלה שאתה עושה הכל, אז למעשה גילית שאתה השטן. כל העולם הוא רק רע, למה? כי יש בו חיסרון. אלוהים לא עושה כלום, לא עשה ולא יעשה. אחרי שראית שאתה השטן, אתה נכנס יותר פנימה ומגלה שהמהות והצורה זה אחד. היש והאין מתחברים ואתה נעלם לגמרי.

מי שרוצה לחוות את השחרור, צריך להתרחק מהרצון להיאחז. מי שרוצה לתפוס את הכלום, צריך להתרחק מההגדרות. אם אתה רוצה לתפוס את הכלום במחשבה, אתה צריך להגיד, ההוויה הראשונה היא לא זה, ולא זה, ולא זה, עד שאתה כל כך נמצא במה היא לא, אתה כל כך מתרחק מהצורות שאתה עובר לכלום. כאילו אתה מכריח את המחשבה שלך לחשוב על שום דבר.

אם האדם ישאל הרבה פעמים, האם זה באמת משנה, אז החוויה של המשנה תתערער לו. הנפרדות פחות ממשית אצלו.

שאלה: איך אני אצא מזה, איך אבדוק מה זה לא, לגבי כל הצורות, הרי יש אין סוף צורות?

אליעד: תלך ברמות, זה לא החומר, זה לא האטומים, זה לא תודעה, זה לא רצון, עד שאתה מגיע לזמן והמקום החומרי, ומבין שיש זמן ומקום לא חומרי, התודעה שלי לא תופסת זמן ומקום חומרי, אבל כן תופסת מקום וזמן לא חומרי. למעשה אין הבדל בין חומרי ללא חומרי, הכל תופס מקום. גם האחדות תופסת מקום, אבל באחדות אין הבדל בין תופס ללא תופס מקום. ואז אתה מבין שהמהות היא לא זמן ומקום חומרי. אבל יש אני, והאני עדיין תופס מקום. אבל כאשר אתה מסתכל יותר פנימה אתה מבין שזה לא תופס שום מקום. אין מקום וזמן חומרי ואין מקום וזמן לא חומרי.
כלום הבדל בין צורה למהות בורא עולם תיעדוף בו זמנית אתה לא צריך חשיבה לבחור להיות קיים המוח הרצונות מסקנות גוף גוף האדם הוויה הנשמה חקר הנפרדות יצירת גוף האדם כלום להיות כלום מהות מהות ההוויה נפרדות נצחיות הנשמה נשמה קיום קיום ואי קיום תודעה
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
רוצה להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם
... להיות כלום, רוצה להיות משהו, כלום או משהו, מה זה כלום? מה זה משהו? מה גדול ממה? כלום יחסי, כלום מוחלט, משהו יחסי, משהו מוחלט, מה זה אין סוף? חלק ממשהו, חלק מהשלם מה זה כלום ומה זה משהו? אליעד כהן מסביר באופן עמוק ומפורט על המושגים כלום ומשהו, ומנסה להראות שאין ... לתשובות ברורות. הוא מדגיש שאם האדם יגדיר באופן מוחלט ומדויק את השאלות, הוא יקבל תשובות מוחלטות וברורות. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד מבהיר שיש כלום יחסי ויש כלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב בו חסר דבר ספציפי, למשל אם יש קופסה בלי תפוחים, נאמר שהקופסה היא ריקה, ולכן זה כלום יחסי. אבל כלום מוחלט הוא מצב בו לא קיים דבר כלל, אפילו לא אוויר או מקום. כלום מוחלט, לדבריו של אליעד, הוא מושג שאינו קיים באופן ממשי כי בכל רגע נתון קיים משהו, אפילו אם הוא מאוד מופשט או דק. האם משהו הוא תמיד יחסי? לפי אליעד, גם משהו הוא תמיד ... מדגיש כי אינסוף הוא מושג שאינו ניתן להגדרה מוחלטת, וכאשר מנסים לתפוס אינסוף, מתמודדים עם העובדה שאי אפשר להגדירו באופן סופי. גם כלום מוחלט דומה לאינסוף, כי אי אפשר להגדיר או לתפוס אותו באמת. לכן, גם מושגים כמו משהו או כלום הם תמיד מוגבלים ביחס לאינסוף, ותמיד קיימת בהם אי - ודאות מסוימת. למה אנשים ... כלום ולא משהו. למשל, אדם אומר שהוא רוצה להיות כלום כי הוא מרגיש שמשהו מפריע לו. אליעד מסביר שזו אשליה - כי אם באמת היה אותו אדם כלום מוחלט, לא היה לו שום רצון או יכולת להגיד שהוא כלום. הרצון עצמו להיות כלום כבר מעיד שהוא משהו. אנשים מחפשים להיות כלום כי זה נתפס כמצב בלי סבל או בעיות, אבל גם המצב ... - מפריד אותו מהשלמות הזו. לכן, כדי לחוות את השלמות, האדם צריך להיפרד מההזדהות שלו עם המשהו שהוא חושב שהוא. האם אפשר להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט? אליעד מסביר שאי אפשר באמת להיות רק כלום מוחלט או רק משהו מוחלט, כי כל אחד מהם תמיד מכיל בתוכו את ההפך שלו. לכן, אדם שמנסה להגיע לכלום מוחלט נתקל בפרדוקס - כי אם באמת יהיה כלום מוחלט, לא יוכל אפילו להרגיש שהוא כלום. כמו כן, גם משהו מוחלט לא באמת אפשרי, כי הוא מאבד את הגדרתו והופך לכלום. האם הרצון להיות כלום הוא יתרון או חיסרון? אליעד מדגים ... אדם מבין את האמת באופן מוחלט, הוא מגיע למצב שבו באמת לא אכפת לו אם הוא משהו או כלום, כי הוא נמצא במצב של השלמות עצמה. מה זה כלום מוחלט? מה ההבדל בין משהו לכלום? מה זה אינסוף? למה אנשים רוצים להיות כלום? איך להגיע לתחושת שלמות? ...
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
יש מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי
... מאין, עשייה יש מאין, עשייה באי עשייה, יש מתוך אין, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, כלום מוחלט, כלום יחסי איך אפשר להסביר יצירת יש מתוך אין מוחלט? ההרצאה של אליעד ... העמוק של יצירת יש מאין, כיצד עשייה יכולה לנבוע מתוך מצב של אי - עשייה מוחלטת, ומה המשמעות של כלום מוחלט וכלום יחסי. התוכן מתחיל בניתוח שאלה בסיסית שעולה בתהליך הרוחני: אם אדם מגיע למצב שבו הוא כלום מוחלט, ללא שום רצון, הבנה או מודעות, איך הוא יוכל לאחר מכן לבצע פעולה ... לדבר מוחשי כמו כיסא? אליעד מדגיש נקודה קריטית: אנו מסוגלים להבין שכיסא קיים, ואנו מסוגלים להבין שכלום מוחלט הוא משהו שאין לו צורה או משמעות. אבל השאלה הגדולה היא, כיצד מתוך הכלום המוחלט נוצר משהו מוחשי כמו הכיסא? הוא מציין שלמרות ההיגיון שלנו, איננו ... קודם להגדיר מהו כלום ומהו משהו, ושני הדברים האלה לא יכולים להגדיר זה את זה. לפי ההיגיון הפשוט, כלום מוחלט לא יכול לייצר משהו, אך עדיין אנו חווים את המציאות ככזאת שכן קיימת, ... האנושי. ההיגיון מתבסס על השוואות והגדרות יחסיות, ולכן לא מסוגל לתפוס משהו שנמצא מעבר להן, כמו הכלום המוחלט. הוא מתייחס לכך שבני אדם תופסים את המציאות מתוך תפיסות יסוד של ... שואל כיצד נוצר משהו מתוך הכלום, מכיוון שהוא חווה את התהליך באופן ישיר. מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד עושה הבחנה חשובה בין שני מושגים: כלום יחסי וכלום מוחלט. כלום יחסי הוא מצב שבו דבר מוגדר ככלום רק ביחס למשהו אחר. לדוגמה, ... אין כלום בחדר, אנחנו מתכוונים שאין דברים מסוימים, אבל ברור שעדיין יש אוויר או חלל. לעומת זאת, כלום מוחלט הוא מצב שלא ניתן להשוות לשום דבר אחר - הוא אינסופי ואין לו צורה או הגדרה כלשהי. לכן, השאלה כיצד נוצר משהו מתוך כלום מוחלט, היא שאלה שלמעשה לא ניתנת לפתרון באמצעות ההיגיון הרגיל שלנו. מהי ... כשהאדם מגיע למצב של אחדות מוחלטת, הוא מפסיק לחפש הסברים שכליים, מכיוון שהוא חווה באופן ישיר איך כלום מוחלט יכול להפוך למשהו קיים. לפי אליעד, ההסבר האמיתי אינו נמצא בתחום הלוגיקה וההיגיון, אלא בחוויה ישירה של המציאות. איך נוצר יש מאין? כלום מוחלט וכלום יחסי מהי עשייה באי עשייה? איך להגדיר מקום וזמן? האם אפשר להבין ...
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
איך המוח חושב? איך המוח עובד? מה זה כלום? מה זה אין סוף? מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים
... מה זה אפס? כלום יחסי, כלום מוחלט, מה זה אלוהים? פרדוקס המהות והצורה, איך נוצר רצון? מהו הרצון הראשון? ההגדרה של אלוהים איך המוח חושב על דברים מופשטים? אליעד כהן מסביר כיצד המוח שלנו תופס מושגים ... מה ההבדל בין כלום יחסי לכלום מוחלט? אליעד מבחין בין כלום יחסי לכלום מוחלט . כלום יחסי הוא מושג שניתן לתפיסה באופן עקיף. לדוגמה, חדר ריק - אנחנו יכולים לחשוב עליו רק בהשוואה למשהו אחר, כדי לתפוס את המושג חדר ריק, המוח חייב לדמיין קודם כל ... שוללים אותו. לעומת זאת, כלום מוחלט, לפי אליעד, הוא מושג שאי אפשר כלל לדמיין אותו בצורה ישירה, כיוון שאין שום נקודת ייחוס. לדוגמה, כשמנסים לדמיין אפס תפוחים, אנחנו לא באמת מדמיינים משהו, אלא ... לתפוס מושגים מוחלטים כמו כלום מוחלט או אינסוף בצורה ישירה. הוא מסביר שאם המוח היה מצליח לחשוב באופן ישיר על מושג מופשט לגמרי כמו כלום מוחלט, הוא היה נתקע בו ולא היה מצליח להמשיך לחשוב הלאה. לכן, כדי לשמור על יכולת החשיבה והקיום, המוח תופס את המושגים האלה רק באופן עקיף, באמצעות שלילה או הגדרה של משהו ... כל התפיסות האחרות. מה זה כלום מוחלט? איך להבין מה זה אינסוף? מה זה אלוהים? איך נוצר הרצון הראשון? מה ההבדל בין מוחלט ליחסי? פרדוקס המהות והצורה למה אי אפשר להבין הכל? ...
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
... ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט , כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין? מהו הקשר בין גוף לנפש ומה המשמעות של כלום? הרצאה זו עוסקת במגוון נושאים פילוסופיים ופסיכולוגיים ... אליעד כהן עוסק בנושאים אלו תוך הצגת רעיונות על הקשר שבין הגוף לנפש, השאלה מהי נשמה, והתפיסה של כלום במובנים שונים. מהי כלום מוחלט וכלום יחסי? נראה כי אחד הנושאים המרכזיים בהרצאה הוא הבנת המושג של כלום. אליעד כהן מציין כי כלום מוחלט הוא מצב שבו אין כל דבר קיים, כלומר, אין שום צורה, מחשבה או אפילו תודעה. הוא מתאר את הכלום המוחלט כהיעדר מוחלט של כל ישות או מציאות. מצד שני, יש גם את הכלום היחסי, שנמצא בהקשרים אחרים, כמו בהשוואה בין התודעה לגוף. למשל, התודעה שלנו, שאין לה צורה גשמית ... אינו אלא צורת מהות יותר עמוקה. ובסופו של דבר, כל הקיום הזה הוא תוצאה של תודעה, שמבוססת על תפיסות, מחשבות והגדרות שלנו. מהו כלום מוחלט? מה הקשר בין גוף לנפש? מהי תודעה? מהו ההבדל בין מהות לצורה? מה זה יש ומה זה אין? ...
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
יש מאין, בריאה יש מאין, קדמות העולם, חידוש העולם, בריאת העולם, איך נברא העולם, נצחיות העולם, נוצר מכלום, העולם קדמון
... בלתי אפשרי שמשהו ייווצר מכלום מוחלט? אליעד מסביר שברמת השכל, כלומר, ההיגיון הטהור, לא ייתכן מצב שבו ... דבר אחר, ולכן הוא למעשה כלום מוחלט. הוא מסביר שהמקור של כל הדברים הוא אחדות מוחלטת - שהיא כלום מוחלט, כי אם היה לה דמיון או קשר למשהו אחר, אז היה משהו עוד יותר ראשון ... הראשון של המציאות הוא למעשה כלום מוחלט, ולכן התהליך של חקירת כל דבר עד הסוף מביא להבנה שהכל מבוסס על כלום מוחלט. כיצד אליעד משתמש במושגים מקום וזמן להמחשת הטיעון שלו? אליעד מבהיר ... שבסופו של דבר הם עשויים מכלום מוחלט. אם נחקור כל דבר בעולם עד הסוף, נגיע תמיד לאותה נקודת מוצא - המקום והזמן עצמם הם כלום מוחלט , ולכן כל דבר שאנו תופסים כיש ממשי, למעשה מושתת על כלום. מה המסקנה ... נגיע להבנה שהכל מבוסס על כלום מוחלט. הוא מעודד לחקור לא רק שאלות פילוסופיות גדולות, אלא גם נושאים ... של המציאות ולחוות את הכלום המוחלט בכל דבר, מה שמשחרר אותו מהתחושה של מתח בין ניגודים. מהו המצב ... האמיתית שהכל הוא אחדות של כלום מוחלט, כל החוויות האנושיות מתאזנות והמתח הנפשי מתפוגג. האם העולם נברא יש מאין? מהו כלום מוחלט? האם העולם קדמון? איך נוצר יש מתוך אין? האם יש גבול להבנת השכל? מה ...
אלוהים לא ברא את העולם יש מאין, שקר בריאת העולם יש מאין על ידי אלוהים, האם יש או אין אלוהים? האם העולם נברא?
... שקודם היה מצב של כלום מוחלט - לא רק מקום ריק, אלא העדר מוחלט של מקום וזמן. אליעד מדגיש בצורה ברורה וחדה כי מדובר במצב שאי אפשר בכלל ... אפשרי שמשהו ייווצר מכלום מוחלט? אליעד כהן מציג את הטענה המרכזית שהרעיון לפיו משהו נוצר מכלום מוחלט הוא רעיון אבסורדי. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם המורה נכנסת לכיתה ריקה לחלוטין ושואלת מי הרים את היד?, ברור שאף ... שמשהו ייווצר מתוך כלום מוחלט, כי אין ממנו ממה להיווצר. עצם הטענה שמשהו נוצר מכלום היא לא הגיונית לחלוטין. האם העולם יכול להיות קדמון? ... להיות שמנקודת מצב של כלום מוחלט נוצר פתאום משהו? הוא מוסיף שהטענה על בריאת יש מאין היא למעשה אבסורד, כי אין שום הסבר הגיוני שמסוגל להסביר ... מה ההבדל בין אלוהים לכלום מוחלט? אליעד כהן מדגיש נקודה קריטית נוספת ואומר: אם אנחנו אומרים שאלוהים נמצא מחוץ לזמן ולמקום, אז במה הוא שונה מכלום מוחלט? הוא טוען שאם אלוהים חסר כל תכונה שניתן לתפוס (ללא זמן, ללא מקום, ללא שום הוויה מוחשית), אז בעצם הוא זהה למושג הכלום המוחלט. במילים אחרות, אין שום הבדל בין המושג אלוהים לבין המושג כלום, כי שניהם חסרי כל תכונה שאפשר לתפוס או להגדיר. ... שהרעיון שאלוהים שהוא כלום מוחלט ברא את העולם הוא לא פחות מבלתי אפשרי לוגית. זה אבסורד לטעון שכלום יכול לעשות פעולה או ליצור משהו. מה הטעות ... אלוהים, שהוא בעצמו כלום מוחלט, כן יכול לברוא אותו. הוא מדגיש שזו אינה תשובה, אלא התחמקות מהבעיה, כי עכשיו נשאר להסביר איך אלוהים עצמו ... לפעול או לברוא כשהוא כלום מוחלט. למה לומר שאלוהים תמיד היה קיים לא פותר את הבעיה? אליעד מציין שהטענה לפיה אלוהים תמיד היה קיים לא באמת ... העולם על ידי אלוהים מכלום מוחלט. האם העולם נברא יש מאין? האם אלוהים קיים מחוץ לזמן ולמקום? האם אפשר לחשוב על כלום מוחלט? מהו כלום מוחלט? האם העולם קדמון או מחודש? האם אלוהים יכול לברוא מכלום? האם אלוהים קיים? ...
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
הכל אחד - אחדות - הכל ולא כלום - מהו כלום ואחדות אמיתית?
... האפשרות לדמיין מקום או זמן איננה קיימת. איך אפשר להבין לעומק את המושג כלום מוחלט? אליעד כהן מסביר שכדי להבין באמת מהו כלום מוחלט, האדם צריך לדמיין את כל הדברים הקיימים ביקום, כולל כל צירי הזמן ומרחב המקום, ולדחוס את כולם לנקודה אחת ורגע אחד. שם, בנקודה הזו, אין יותר הבדל בין מקום ... ביחד כישות אחת ממש. כלומר, אם הצלחת להבין באמת מה זו אחדות מוחלטת ומהו כלום מוחלט, רק אז תוכל להבין שאין כלל הבדל בין אחדות לנפרדות. המצב הסופי הוא לראות בבירור שאין הבדל בין לומר הכל אחד לבין לומר הכל נפרד, כי למעשה האחדות והנפרדות הן ... האדם מתעלה על ההבחנה בין מקום לזמן, בין אני ללא - אני, ומבין באמת מהו כלום מוחלט. רק אז הוא יגיע למצב שבו אין הבדל בין אחדות לנפרדות, וזהו המצב האולטימטיבי של הבנת המציאות. מה זה אחדות אמיתית? מה המשמעות של הכל אחד? האם כלום זה מקום ריק? איך חווים כלום מוחלט? האם יש הבדל בין אחדות לנפרדות? מה הטעות הנפוצה בהבנת האחדות? אחדות המציאות: אחת הטעויות שיש בעניין האחדות ובכל טעות יש חלק מן האמת, הטעות ברמת הדיוק שלה, ... המטבע. הצד השני של המטבע זו הנפרדות. מי שרוצה לדמיין בחלקיק שנייה מה זה כלום מוחלט, לקחת את סך כל הדברים הקיימים ולדמיין אותם בתוך נק אחת ובתוך רגע אחד, במסגרת כל הדברים צריך לדמיין את כל מרחב המקום וציר הזמן ואת ציר האירועים באותה נקודה ...
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
אין הבדל בין יש לאין, מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה זה משהו? לחשוב על כלום, לחשוב על שום דבר, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק בחושים, הבדל בין יש ליש, הבדל בין אין לאין
... אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין מצב שבו יש בידם משהו מוחלט, ממשי לחלוטין, שלא ניתן לשנות או להזיז אותו בשום צורה, ובו זמנית לדמיין מצב של כלום מוחלט, שבו אין שום דבר, ואף לא פוטנציאל למשהו. אליעד מבהיר שהמצב הזה קשה מאוד לדמיון, משום ... הוא מתמקד רק בעצם קיומם. ההבדל היחיד הוא בצורה, בצבע או בשימוש הפרקטי. אבל מהצד של היש הכללי, שניהם זהים, ולכן ההבדל הוא רק יחסי. מה זה כלום מוחלט ואיך אפשר לחשוב עליו? אליעד מתאר את המושג כלום מוחלט כמצב שבו אין שום אפשרות שמשהו יהיה קיים, אפילו לא ברמה הפוטנציאלית. הוא מסביר שאם אדם לא היה חושב על שום דבר, הוא היה חווה כלום מוחלט. לדוגמה, אם אבן לא חושבת על כלום, היא לא רואה ולא חווה כלום, ואין לה אפילו פוטנציאל לראות ... אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין מה הם היו חווים אם לא היו מסוגלים לחשוב על שום דבר - לא היו רואים, שומעים או חווים כלום. זו היא הדוגמה לכלום מוחלט. מה זה יש מוחלט ואיך אפשר לדמיין אותו? מצד שני, יש מוחלט מוגדר כמשהו שאי אפשר לשנות או ... כאשר אדם מסוגל להטיל ספק אמיתי ועמוק בכל מה שהוא יודע, הוא יכול להתחיל להבין את הטענה שאין באמת הבדל בין יש לאין. מה זה יש מוחלט? מה זה כלום מוחלט? איך להטיל ספק בחושים? מה ההבדל בין יש לאין? איך אפשר לחשוב על כלום? האם יש ואין זהים? ...
האם העולם נברא יש מאין או שהעולם קדמון? האם העולם מחודש או שהעולם תמיד היה קיים? מה יותר הגיוני לחשוב? במה באמת מאמינים הדתיים, איך הבריאתנים מבינים את סיפור הבריאה יש מאין? האם אפשרית בריאה יש מאין?
האם העולם נברא יש מאין או שהעולם קדמון? האם העולם מחודש או שהעולם תמיד היה קיים? מה יותר הגיוני לחשוב? במה באמת מאמינים הדתיים, איך הבריאתנים מבינים את סיפור הבריאה יש מאין? האם אפשרית בריאה יש מאין?
... נוסף שבו היקום נמצא. מדוע אי אפשר לדמיין שהעולם נברא יש מאין? אליעד טוען שאי אפשר באמת לדמיין בריאה יש מאין, כי השכל האנושי אינו מסוגל לתפוס כלום מוחלט. הדמיון תמיד חייב להציג משהו, לכן, לא ניתן באמת לדמיין מצב בו לא היה שום דבר ואז נוצר משהו. הוא מדגים זאת עם דוגמה ברורה: אפשר להגיד במילים פיל גדול עבר דרך חור של מחט, ... אי אפשר לדמיין זאת. באותו אופן, אי אפשר לדמיין שלא היה מרחב ולא היה זמן, ואז פתאום נהיו מרחב וזמן. עצם האפשרות שיהיה משהו היא כבר קיום, ולכן כלום מוחלט איננו אפשרי מבחינה לוגית. הוא מסביר שהמונח כלום מוחלט פירושו שאין אפילו אפשרות שמשהו ייווצר, וכיוון שכעת יש משהו, כנראה תמיד היה משהו. כיצד מבינים אנשים דתיים את הבריאה יש מאין? לשאלת איך אנשים בכל זאת מאמינים שלא היה כלום ... על משמעות המונחים. כשהם חושבים על בריאת העולם, הם חושבים על כך באופן מאוד מצומצם, כדוגמה של פעולה במרחב מסוים בזמן מסוים, ולא מבינים שהמושג כלום מוחלט הוא בלתי ניתן לתפיסה. אליעד טוען שהאינטואיציה והשכל הפשוט מחייבים שהעולם תמיד היה קיים במובן כלשהו, ולכן הרעיון של בריאה יש מאין הוא למעשה חסר משמעות ואינו אפשרי מבחינה ... בשכל האנושי. האם העולם נברא יש מאין? מה המשמעות של בריאת העולם? האם היקום מוגבל או אינסופי? איך הדתיים מבינים את בריאת העולם? האם אפשר לדמיין כלום מוחלט? מה היה קיים לפני המפץ הגדול? האם אלוהים קיים מחוץ לזמן ולמקום? האם מרחב המקום והזמן מוגבלים? האם היקום שלנו מוגבל? אולי יש יקום רב מימדי? אולי יש יקום בתוך יקום? מי עשה ...
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
להפוך להיות אלוהים, להתאחד עם אלוהים, להעלים את עצמך, להיות כלום, המצוי הראשון, להבין כלום, לדעת שום דבר, יש ואין כאחד
... כאחד איך אפשר להפוך להיות אלוהים ולהעלים את עצמך? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות עמוקות ויסודיות על מהות הקיום והדרך להתאחד עם אלוהים, להגיע אל מצב של כלום מוחלט ולהפוך לאחד עם המצוי הראשון. אליעד מסביר שכדי להבין מה זה להיות אלוהים, האדם צריך להגיע לנקודה בה הוא אינו מוצא דבר שנמצא אחרי או מעבר. הוא מדגיש כי כל תשובה שיימצא האדם, תמיד תהיה מלווה בשאלה נוספת של ומה יש מאחורי זה?, עד שבסופו של דבר האדם יגיע אל מקום שאין אחריו דבר. איך מגיעים אל ההבנה של כלום מוחלט? אליעד מסביר שלהבין את המושג כלום זה להגיע להבנה שאין עוד המשך, שאין דבר מעבר לכך. הוא נותן דוגמה: אם תאמר שיש משהו יפה, אז יש גם פחות יפה ממנו ויש ... כי כל הגדרה נוספת תהיה מוטעית. האם קל יותר להבין את הרעיון הזה לאנשים פשוטים? אליעד טוען שאנשים פשוטים יכולים לפעמים להבין בקלות רבה יותר את הרעיון של כלום מוחלט והאחדות עם המציאות, משום שאין להם סיבוכים אינטלקטואליים מיותרים. מצד שני, לאנשים פשוטים קשה יותר להבין רעיונות אחרים הקשורים בנושא. לכן אין לכך ... לשנות, עד שמגיעים להבנה הסופית שהמציאות ואתה הם דבר אחד מוחלט. אליעד מבהיר שוב ושוב שאין כאן תשובה מוגדרת או מטרה סופית חיצונית. התהליך הזה של להבין מהו הכלום המוחלט, להתאחד עם המציאות ולהיעלם כישות נפרדת, הוא תהליך אינסופי, אך בו זמנית גם חד - פעמי וברור. בסוף התהליך, האדם מגיע אל המציאות הראשונה ואל המקום שבו הוא עצמו הופך להיות אלוהים, לא מתוך אגו או גאווה, אלא מתוך הבנה ברורה וחד - משמעית שהוא עצמו המציאות, שהוא עצמו הכלום המוחלט שאין אחריו דבר. איך להתאחד עם אלוהים? מה זה כלום מוחלט? יש ואין כאחד הבנת המציאות הראשונה איך להעלים את האגו? מה מניע אותי באמת? איך להגיע לאחדות עם המציאות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תודעה, להעלם, קיום ואי קיום, כולנו טועים, יצירת גוף האדם, נצחיות הנשמה, מהות ההוויה, להיות כלום, חקר הנפרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כלום מוחלט, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כלום מוחלט, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי לילדים נוער והורים, מומחה בנושאי כלום מוחלט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1523 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:38:22 - wesi4