ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ישות אחת ממש ✔אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 2 ✔אם מישהו דוחה אותך ואתה נפגע מכך, זה לא בגלל שהוא דחה אותך, אלא בגלל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 2
אם מישהו דוחה אותך ואתה נפגע מכך, זה לא בגלל שהוא דחה אותך, אלא בגלל שהוא הציף בתוכך את המקום שבו אתה דוחה את עצמך.


מחלה מהי? מצב שבו הגוף לא יכול לעשות את המוטל עליו כפי רצונו של האדם. אם נתבונן היטב בעניין, נראה שכל חיסרון הוא בעצם מחלה.

לדוגמא, חוסר היכולת של האדם לעבור דרך קיר היא מחלה שמקשה על האדם, חוסר היכולת של האדם לעוף היא גם מחלה, וגם הצורך לאכול ולשתות כל כמה שעות היא מחלה.

אלא מה? שיש מחלות פופולריות, כגון הנ"ל, דהיינו "מחלות" שיש לכל הישויות שנקראות "בני אדם", ויש את המחלות הנדירות כגון מחלת ה "סרטן", שאז האדם ממרר בבכי על מר גורלו.


גיהינום, זה לא מקום שיש בו אש ותימרות עשן, או שדים עם 12 ראשים ו15 עיניים, גיהינום, הוא כל מציאות שנכפית עליך נגד רצונך.

גן עדן, זה לא מקום שבו אתה יושב מול נחלים ועצים מוריקים, משחק בתופסת עם מלאכים, ולומד סוגיה כזו או אחרת. גן עדן, זו כל מציאות שבה אתה חווה מילוי רצון.

לכן, גיהינום, כמו גן עדן, נמצאים בכלל בתוכך...


מלך, זה מישהו שיכול לעשות את המעשה הכי מטופש בעולם ועדיין להישאר מלך...


אם אתה רוצה לגרום למישהו לעזור לך במשהו, תציג את הבקשה ככזו שמשרתת צורך רגשי שחבוי בו, ולא ככזו שעוזרת לך מבלי שהצד השני מבין, מה העזרה נותנת לו.


יש אחד, שכביכול מתחכם עם הבורא ושואל - "האם אלוהים יכול לברוא אבן שאותה הוא לא יכול להרים"? ויש אחר, שכביכול משבח את הבורא ואומר "אתה לא יכול להבין את אלוהים".

אבל, מי שיתבונן בעניין יראה, ששני השכלים זהים. כי השכל של המתחכם, שורשו בהכפפת האלוהים לחוקי הלוגיקה, כי מצד הלוגיקה, לא ייתכן שאלוהים יברא אבן שאותה הוא לא יכול להרים, ובו זמנית הוא יהיה מסוגל להרים אותה, למרות שהוא לא מסוגל להרים אותה, ומצד הלוגיקה צריך לבחור צד, כי דבר והיפוכו לא יכולים להיות נכונים.

ומי שיעמיק בשכל שכביכול משבח את הבורא, ייראה שהשכל שמסתתר מאחורי הטענה, שאי אפשר להבין את הבורא, היא הטענה שאם נדע אותו, כבר אין לו ערך כבורא עליון, דהיינו שאלוהים לא מכיל בתוכו את האפשרות שברואיו יבינו אותו בשלמות, ובו זמנית הוא עדיין יהיה עליון עליהם ושוב הגענו, להכפפת האלוהים לחוקי הלוגיקה האנושית.

כי בסוף, גם המשבחים, וגם המתחכמים, כולם מבזים את הבורא, כי כולם נאחזים בהגדרה ובצמצום שלו, ביצירת אלוהים בצלמם כדמותם, וכולם עובדי אלילים תמיד...


הדבר שהכי מפחיד את השקר, אלו הן השאלות, דהיינו שאם מישהו אומר לך שנקודה מסוימת, אסור לחקור, זו בדיוק הנקודה שעליך לחקור.

ואם מישהו נותן לך הסבר מעורפל וההסבר שלו לכך, הוא שאי אפשר להבין מעבר, אז יש דבר אחד שאפשר להבין, שהוא משקר אתכם ואת עצמו, כי תמיד ישנה ה - אפשרות שכן אפשר להבין את הכל, ולכן גם לשקרן, אין אף פעם מנוחה אמתית בלבו.

במילים אחרות, חוסר הוודאות, הוא הטרדן הגדול ביותר, כי גם אם באמת אי אפשר להבין, תצטרך להיות בטוח בכך, דהיינו להגיע למצב שבו לא תוכל לחשוב אפילו, שיש אפשרות להבין...


יש בעולם שלנו הרבה מאד שיטות וטכניקות, כיצד להתגבר על הכעס, אבל הפתרון הטוב ביותר, הוא להבין שגם הכעס הוא טוב, ואז ממילא לא צריך לפתור שום דבר...


אם אתה רוצה לבדוק, כמה גדול היה החיסרון של האדם בדבר מסוים, תבדוק כמה הוא שמח, לאחר שהוא מילא את החיסרון...


אם ניסית להשיג משהו בעולם המעשה - ונכשלת, זה טוב מאד. כי הכישלון הוא בעצם איתות, לחפש את הטוב מבפנים, מבלי להיות תלוי בצורה החיצונית של המציאות...


אתה בשום פנים ואופן לא מוכן לקבל דעות קיצוניות? אז אתה קיצוני בעצמך...


מצד השכל הישר שחף מאינטרסים כאלה ואחרים, החשיבה ש"לא הגיוני שאלוהים ירצה לעשות לי רע", היא הגיונית באותה המידה ממש, כמו החשיבה ש"לא הגיוני שאלוהים ירצה לעשות לי טוב", או שאלוהים ירצה משהו בכלל. אבל הנוכלים, הטיפשים והאומללים, אותם לא מעניין לברר את התמונה המלאה, הם רוצים להיאחז בצד אחד של המטבע, ולומר שהוא הצד היחיד, דהיינו שמבחינת הכסילים הללו, צריך לומר תודה לאלוהים על שהוציא אותנו ממצריים, אבל לא לבזות אותו על כך שהכניס אותנו לשם מלכתחילה, שצריך להודות לאלוהים שילד אחד ניצל בתאונה, ולא לכעוס כשעשרה אחרים נהרגו באותה תאונה, כי כמובן שאלוהים אחראי רק על הטוב, ולא על הרע, וכשהוא אחראי על הרע, זה כדי לבחון אותנו, כי האלוהים שאותו הם מכירים, הוא באמת מוגבל, הוא לא יכול לתת טוב אמתי, שלא כרוך ברע שקדם לו, הוא לא יכול טוב אמתי, הוא עושה טוב "רק אם", הוא לא יכול לתת טוב אמתי, כי הוא לא יכול לגרום לך לא להתבייש, על טוב בלי עבודה, וגן העדן שהוא מוכר, הוא בעצם גיהינום...


ישנן 3 דרכים לשחק עם הרצון של עצמך. ניקח לדוגמה, את הרצון לחדש קשר מהעבר. אם תתמקד רק ביתרונות היחסיים שיש לך כרגע בלעדיו ותיזכר רק בחסרונות היחסיים שהיו לך אתו, אתה תחוש סלידה ורצון לא לחזור אליו. אם תיזכר בחסרונות היחסיים שהיו לך אתו ובו זמנית תודה גם ביתרונות, מבלי להוסיף או לגרוע, הרצון שלך יהפוך לאדישות ולהבנה שזה לא משנה. אם תיזכר רק ביתרונות היחסיים שהיו לך אתו ובו זמנית תתמקד רק בחסרונות היחסיים שיש לך בלעדיו, אתה תרוץ באופן בלתי נשלט להשלים אתו.


1 - להאמין במשהו = לכפור בהפך שלו

אם אי אפשר לכפור במשהו עד שאינך יודע עליו את הכל, הרי שאינך יכול להאמין במשהו, עד שאתה יודע את הכל על ההפך שלו

2 - אם אי אפשר לכפור במשהו, עד שתדע עליו את הכל, שאולי תגלה שהוא אמת, הרי שאינך יכול להאמין במשהו עד שתדע עליו את הכל, שמא אולי תגלה שהוא שקר

3 - אינך יכול לכפור בדבר, עד שאינך בטוח שהנחות היסוד שלו שגויות. אך אינך צריך לדעת את הפרטים שלו. ולכן אם אתה בטוח שהנחת היסוד שגויות, הרי שאינך צריך לדעת את הפרטים, כדי לכפור בדבר, כי הם לא יכולים להוסיף מידע מהותי, אלא רק ברמת הצורות...


השכל הקטן והנוכל, ייקח את הטענה האפשרית (לדוגמא - כסף הוא רק טוב / רע) וינסה לחייב אותה עבורך. השכל הגדול יותר, יראה לך את שני הצדדים, ועל כל סיבה שתביא מדוע כסף הוא טוב, הוא יביא לך סיבה אחרת למה ההפך נכון וכסף הוא בכלל רע. השכל הגדול יותר, ימצא לך סיבה למה כסף הוא טוב וימצא סיבה למה כסף הוא רע, ואחר כך, באמצעות אותה הסיבה המסבירה למה כסף הוא טוב הוא יסביר לך למה הוא רע, ובאמצעות אותה הסיבה שמסבירה למה כסף הוא רע, הוא יסביר לך למה הוא טוב. ואחר כך? תשקר כרצונך...


הסיבה שהאדם רוצה למלא את הרצון, היא לא בכדי להשיג משהו, אלא בכדי להיפטר מהרצון שלו להשיג את הדבר, אלא שהאדם לא יודע מדוע בכלל יש רצון, ולכן הוא לעולם לא מצליח להיפטר ממנו.


אלוהים שנמצא מחוצה לך, הוא מקסימום השטן.


כל האנשים שבטוחים שהגיעו להארה, שיגדירו מהי הארה בעיניהם, ועל הדרך, בלי לדעת, גם את הכלא החדש שלהם.


כי יש נוכלים, שיספרו לך שאלוהים ברא את העולם, כדי להיטיב ולעשות טוב, כי אלוהים הוא טוב וטוב דרכו להיטיב וכולי.

והסיבה שהתשובה הזו וכל שאר התשובות שהיו שיש ושיהיו הן כולן שקר אחד גדול, היא שגם אם נניח שזו אכן התשובה עדיין אפשר לשאול על התשובה עצמה למה.

כי גם אם נניח שאלוהים ברא את העולם כי הוא רצה להשפיע מטובו \ לגלות רחמנותו \ לגלות מלכותו וכולי עדיין אפשר לשאול ולמה אלוהים רצה את זה.

ככה שהשאלה לא באמת נפתרה אלא רק שינתה את צורתה ובאה מחדש בדיוק באותה עוצמה של חוסר הבנה.

כי כמו שקודם לא היה ברור למה אלוהים ברא את העולם, עכשיו לא ברור בדיוק כמו קודם, למה הוא רצה להשפיע מטובו \ לגלות רחמנותו \ לגלות מלכותו וכל תשובה מטופשת כזו או אחרת.

ככה ששום תשובה לשאלה הזו לא עונה עליה באמת.

וכולם שואלים "למה אלוהים ברא את העולם" אך אף אחד מהשואלים, לא שואל את השאלה "למה אלוהים קיים".

כי אלוהים מייצג את הדבר שקיומו מחוייב ושלא יכול שלא להיות קיים. והעולם שנברא על ידו, מייצג את הדברים שקיומם הוא רק אפשרי ביחס אליו ובכלל ויכולים שלא להיות קיימים כפי מה שהם.

ככה שלשאול למה אלוהים ברא את העולם, זה שאלה שנובעת מכך שהעולם הוא רק אפשרי המציאות. כי הוא יכול שלא להיות קיים ועל כן שואלים למה הוא קיים \ למה אלוהים ברא אותו.

אבל אלוהים לעומת זאת מייצג את הדבר שלא יכול שלא להיות קיים ולכן לשאלה למה אלוהים קיים אין שום משמעות כי אלוהים משמעותו הדבר שחייב להיות קיים שהוא ושלא יכול שלא להיות קיים.

ולכן השאלה למה אלוהים ברא את העולם מהותה בחוסר ההבנה למה קיים דבר שיש לו חסרון בכלל.

כי בכל דבר שקיים יש חסרון. והאדם בלבו מבין שאם שום דבר לא היה קיים, אז לא היה שום חסרון. וממילא זה אומר שהשלמות היא מחוייבת והחסרון הוא רק אפשרי. ועל כן נשאלת השאלה למה אלוהים ברא את העולם דהיינו למה אלוהים שהוא השלמות שלא חסרה דבר פגם בעצמו ויצר חסרון.

והסיבה שבגללה שום תשובה לא מספקת היא משום שמושלם באמת פירושו שאינו חסר דבר, ועל כן מעצם הגדרתו כמשהו שאינו חסר דבר, לא יתכן שישות כזו תרצה ושיהיה חסר לה משהו בייחוד כשזה בכלל לפגום בשלמות של עצמה.

ועכשיו נספר ונגלה, מהי בכל זאת התשובה האמיתית לשאלה הזו.

והעניין הוא, שאין שום שאלה כלל. כי מצד האמת, אלוהים המחוייב והעולם האפשרי זה בכלל אותו הדבר ואין שום הבדל בינהם כלל.

והדבר נשמע ונראה כמו שיגעון מוחלט. כי אפשרי כשמו כן הוא - אפשרי ולא מחוייב ואם האפשרי הוגדר כלא מחוייב אז כיצד אין הבדל בינו לבין מה שכן מחוייב. הרי אלו הפכים שסותרים מצד הגדרתם ומהותם.

ואעפ"כ מי שמתבונן רואה שהשכל הזה שנחשב למשוגע גמור, הוא הדרך היחידה של האדם לענות על השאלה הנ"ל דהיינו ההבנה שאין שום שאלה כלל כי אלוהים המחוייב והעולם האפשרי זו ישות אחת ממש נגד השכל האנושי.

וכל זמן שהאדם מאמין לשכל האנושי שלו שמבדיל בין אלוהים המחוייב לעולם האפשרי וחושב שאלו שני הפכים, בשכל הזה, אין שום תשובה כלל.

ונסכם: לשאלה למה אלוהים ברא את העולם \ למה העולם קיים \ למה יש חסרון \ למה קורה לי כך ולא אחרת ולכל השאלות מהסוג הזה, בשכל האנושי אין שום תשובה כלל. ומי שחושב שיש תשובה הרי שהוא טיפש שלא הבין בכלל את השאלה.

אך יש שכל מיוחד, שלמרות שהוא לא הגיוני, הוא התשובה האמיתית לשאלה הזו ולדומיה דהיינו שכל שבו אין שום שאלה כי ההפכים הם אחד ממש אע"פ שהם הפכים.

כי השאלה הזו היא באמת בכלל תשובה ולא שאלה. ובגלל זה היא נדמית לשאלה שאין לה שום פתרון כי היא בעצמה הפתרון של כל הפתרונות לכל השאלות שהיו שיש ושיכולים להיות.


האדם הוא כ"כ משוגע, שעל מנת לצאת מהסבך, הוא משתמש במה שהכניס אותו לשם מלכתחילה, השכל שלו. ומהות השכל היא ההפרדה בין דבר להיפוכו, והאדם לא מבין, שעצם הניסיון שלו להבין, שדבר והיפוכו הם דבר אחד, יוצר נפרדות בין דבר להיפוכו. כי מהותה של הבנה היא הגילוי שהאמת היא X ולא Y.וכשהאדם מנסה להוכיח שיש הבדל בין יש לאין, הוא אומר: "הנה כאן יש משהו ושם אין את המשהו הזה" והאדם לא מבין, שגם ההוכחה שלו מסתמכת על הנחת היסוד שיש הבדל בין דבר להיפוכו. עד שהשאלה מתהפכת לו לתשובה.


למה ומה הסיבה? מדוע לא משנה התשובה משנה הבנת המבנה של כלל התשובות האפשריות?

קל מאוד להתחיל את החיפוש אחרי הסיבה הראשונה. פשוט לקחת לדוגמא רצון כלשהוא ולשאול עליו למה אני רוצה אותו. בהתחלה יש לך תשובה זריזה לתת. אלא שלאחר התקדמות ברמת העומק התשובות שאתה יכול לתת מצטמצמות.

אלא שזה לא באג, אתה פשוט מתקרב לרצון הראשון. והכיצד יהיה לרצון הראשון סיבה שקדמה לו?

וככל שאתה מתקדם בסולם הלמה ככה אתה יותר מתקרב לאין תשובה, כי אתה מתקרב לרצון הראשון ולנקודת ההתחלה שלפניה באמת אין עוד סיבה.

ואחרי כמה שלבים שבהם האדם מגיע לרצון שעל סיבתו הוא עונה "לא יודע", האדם בדר"כ נעצר ומפסיק את החיפוש. וזה כי הוא טיפש.

כי החכם גם הוא עוצר את החיפוש. אלא שהחכם עוצר כדי להתבונן בשאלה למה הוא לא יודע. דהיינו מה קרה פתאום שאין לו תשובות?

וכאמור האדם החכם מגלה שבעצם הסיבה שהוא לא מוצא תשובה היא כי באמת לרצון הראשון אין סיבה מדוע הוא כך כי הוא חייב להיות כך.

אבל הדבר העוד יותר מעניין הוא שהאדם בעצם מגלה ששורש רצונותיו שהסיבה לכל רצונותיו הוא בכלל לא רצון אלא הישות שאין לה הפך ושחייבת להיות קיימת תמיד...
לגרום למישהו לעזור לך רצון להתגבר על כעס אלוהים יכול בורא להאמין לשכל אלוהים קיים מלכתחילה הנחת יסוד האם יש אלוהים נגד השכל אימון אימון אישי אימון אישי ל אימון אישי לחיים אימונים בחיים הצלחה הצלחה ב הצלחה בחיים חיים חיים טובים להצלחה בחיים להתאמן לחיים טובים תובנות תובנות לחיים
אלוהים והעולם, המציאות והאדם. אב ובן כישות אחת.
... נוצר, דהיינו, כאשר גופו של הבן עדיין נמצא בתוך גופו של האב. במקרה כזה האב וגם הבן הם ישות אחת ממש. בכל אב יש אין סוף בנים ... את גוף האב, הבן גם היה קיים, אך ישותו עדיין הייתה אחת עם ישותו של האב. האב והבן היו ישות אחת ממש. גם במערכת היחסים שבין ... האמיתית, דהיינו, מסתכל על המציאות כפי מה שהיא מסתכלת על עצמה, אז הוא מגלה שהבן והאב הם ישות אחת ממש. הסבר: כפי שכבר ביארתי ... נפרדת ממנו. אך מצד האמת החיצונית, האב והבן הם ישות אחת. הבן בכלל נמצא בתוך האב והוא ישות אחת ממש עם האב. מצד האב, או מנקודת ... שנקודה אחת בתוכה אפשר לקרוא לה בן, אך זהו עדיין גם האב עצמו ממש. מצד האמת האב והבן הם ישות אחת ממש. כאשר אדם שנמצא בתוך חלום ...
עולם החלומות האמיתי / פיצול אישיות אמיתי
... בעולם האמיתי שלנו. ואעפ שמנקודת המבט שחיצונית לחלום, אין שום הבדל בין הישויות שנמצאות בתוך החלום, והן כולן ישות אחת ממש , עם תודעה אחת, ומהות אחת וכולי, כי הן כולן הישות העצמית, של ... ממש, שבו נמצאים כל הדברים שהוא רואה בשעת החלום (שהוא בתוך המחשבה של זה שחולם את החלום). והאדם לא יודע שהוא ישות אחת ממש, עם כל מה שהוא רואה כנפרד ממנו בתוך החלום. ולא רק שנדמה לאדם ... כל מה שהוא שונה מהאני של האדם. ובאחדות של המציאות, גם המקום והזמן, גם הם לא יותר מאשר צורות שונות, שמתאחדות לישות אחת ממש , שהיא חסרת הצורה של המקום והזמן. והישות הראשונה, שהיא זו שבתוכה ... מבט מסוימת, גם האחדות הראשונה של המציאות, גם היא נמצאת בתוך אחדות גדולה יותר. אבל האחדות הגדולה יותר, היא ישות אחת ממש, עם האחדות החיצונית ביותר של המציאות, שהיא הפנימית ביותר, של ... ממש. ולהסתכל על המציאות מנקודת מבט אמיתית, פירושו, להסתכל על המציאות מנקודת מבט, שרואה את כל נקודות המבט כישות אחת ממש. דהיינו, גם את נקודת המבט שלנו, וגם את נקודת המבט של העדר הזמן ... במובן, שהאדם לפעמים פחות חווה את הנפרדות של המציאות שלנו, וחווה יותר את החוויה, שבה הדברים השונים הם ישות אחת ממש. ובכל פעם שהאדם חווה ששני מצבים שונים, זהים בצורה כלשהי אחד ...
המהות של כל דבר / המהות של המהות עצמה - מהי?
... של הדבר. לדוגמא: המהות של הרצון, הוא החיבור של הרצון ושל האין רצון ושל כל שאר הישויות כולן שאינן רצון, והכל מתחבר לישות אחת ממש, באותו מקום וזמן, כולל החיבור שלהן לבחינת מעל הזמן והמקום, כישות אחת, שבה אין שום נפרדות כלל, ובכלל זה שאין שם משמעות למושג רצון. וכאשר הכל אחד, אין הכוונה לומר, שהאין ... ומקום וכולי. ולסיכום: מהות הדבר, היא החיבור של הצורה החיצונית של הדבר, עם כל שאר הצורות ששונות ממנה, והכל מתחבר אל ישות אחת ממש , שאין בה שום נפרדות כלל, אפילו לא ברמת הפוטנציאל של הישות, דהיינו, אחדות אמיתית. והמהות, של המהות עצמה, היא המהות עצמה. כי יש אחדות גדולה יותר, מאשר אחדות קטנה יותר. אך הן ישות אחת ממש. והן גם נפרדות זו מזו, אך הן גם ישות אחת ממש, כי אין שום הבדל ביניהן. והמהות הראשונה של הכל, היא החיבור של כל הדברים לישות אחת ממש. וזו המהות הראשונה של המציאות, ששם הכל אחד ממש. והמהות שלה עצמה, הוא החיבור שלה עצמה, עם כל מה ששונה ממנה. והמהות של המהות הפנימית יותר, הוא החיבור שלה עצמה עם כל מה ... אחת. וכך הלאה, מהות פנימית יותר ויותר. וכל העומקים של האחדות האלו, הן פנימיים אחד יותר מהשני עד אין סוף. אבל הם גם ישות אחת ממש, כי מהותם ומהות האחדות שלהם היא אחת. והאדם לא יכול להבין אחדות אחת, יותר מאשר אחדות אחרת. ומבחינת תפישת האדם, כאשר האדם חושב על האחדות החיצונית, כבר אז מתבטלת התודעה של ...
מבוא - סוף המסע בהתחלת המסע - השכל הסופי של הספר
... לא מסוגל להכיל בתוכו את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולכן הוא מרגיש חיסרון. כי מצד האמת של המציאות, הכל אחד. והכל אחד פירושו, החיבור של כל ההפכים לישות אחת ממש (ויתבאר עוד בהמשך). ומצד האמת אין שום הבדל בין החיסרון והיש סוף, לבין השלמות והאין סוף. כי האדם הוא סוף, כי ... של הישות שהוא חלק ממנה. כי האדם הוא חלק מהשלם, אך לא השלם עצמו. והנה, מצד האמת של המציאות (שתתבאר בספר הזה), אין שום הבדל בין השלם לבין חלקיו. וזאת ישות אחת ממש. ורק בשכל הקטן של האדם נדמה לו שיש הבדל בין הישויות השונות האלו, למרות שבאמת אין שום הבדל כלל והכל זו ישות אחת ממש. ואין הכוונה לומר שהאדם מחובר אל המציאות האין סופית, כי את זה כולם יודעים ואין בכך שום חידוש ושום תועלת, אלא ... סופית. אבל, הספר הזה מביא לאדם שכל כזה, שאיתו יוכל האדם להכיל בתוך השכל האנושי שלו, את ההבנה שבאמת הכל אחד, ושהיש והאין הם אחד, ושהסוף והאין סוף הם ישות אחת ממש (לא מחוברים, אלא אחד ממש). ועל ידי זה שהאדם יבין את ההבנה הזאת, דהיינו, שהאדם יצליח להכיל בתוך מחשבתו את ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
... היש והאין הם נפרדים אחד מהשני, אבל הם גם בו זמנית ממש, ישות אחת ממש. ואין שום הפרדה ויש אחדות מלאה, בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות ... העניין של מהות המציאות והיש. שמהות היש, היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, ... ולא יכולות להיות שתי ישויות חסרות כל צורה. משום שהן בעצם ישות אחת ממש. וכאשר בסוף התהליך, מורידים את כל הצורות, נשארים עם ישות חסרת ... האדם יכול להבין, שבמציאות שלנו, היש והאין מחוברים אחד לשני כישות אחת ממש, כי הם אחד ממש, כי הצורה ומהותה היא אחד ממש. ואין שום חיות ...
אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2
... הצורה של הזמן. ובין ההוויה של הזמן לבין ההוויה של המקום, אין שום הבדל כלל. כי כאשר אין שום מקום, אין גם שום זמן ולהיפך. וממילא ההוויה של הזמן ושל המקום, היא בכלל ישות אחת ממש. כי יש רק שתי אפשרויות בלבד. והאפשרות הראשונה היא, שיש הבדל כלשהו בין ההוויה של המקום חסרת הצורה של המקום, לבין ההוויה של הזמן חסרת הצורה של הזמן, או שאין כל הבדל ביניהן. ואם אין ביניהן שום הבדל, הרי שממילא הן ישות אחת ממש. ומי שיתבונן יראה, שאין שום הבדל מצד תפישת האדם, בין העדר מוחלט של מקום, לבין העדר מוחלט של זמן. וממילא זה אומר, שיש לנו ישות אחת, שהיא ההוויה של הזמן ושל המקום. ... הזמן והמקום של ההפכים. וכיוב לגבי כל שאר הישויות שיש בעולם. וגם האני וההעדר של האני, גם הם תופסים זמן ומקום, ובשורשם הם מתאחדים עם הכל. וכל הישויות כולן, מתאחדות לישות אחת ממש. והשכל הזה בא לידי ביטוי בצמצומים שונים בעולם של הנפרדות. כי כאשר יש לאדם איזה ספק לגבי איזה דבר, ואיזה רצון לגבי איזה דבר, והאדם מבין שזה לא משנה ושאין הבדל בין ... יש). וגם מצד שני, כל הנפרדות כולה, היא גם אחדות אחת גדולה, שאין בה שום הפרדה בין היש לבין האין. ואחרי שמתאמת ומתברר אצל האדם העניין הזה, שבאמת היש והאין הם בכלל ישות אחת ממש, עכשיו, התשובה לשאלה של איך זה יכול להיות, היא פשוטה. כי על האדם לשאול את עצמו ולנסות להבין את השאלה של עצמו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה הוא עצמו, לא מבין איך זה ...
הסבל - אין אדם סובל, אא"כ נכנסה בו רוח שטות - למה?
... עצמי, ואין שום רצון, ואין שום עצמי כלל, אלא יש רק אחדות אחת ממש. והרצון והעצמי והמציאות הם אחד ממש. כי בשורש אין הפרדה, אפילו לא בין התודעה לבין הרצון שלה, אלא הכל ישות אחת ממש, ללא כל רצון וללא כל תודעה כלל. ובנוסף יש לזכור, כי בשורש של הכל, שם הרצון והאין רצון הם ישות אחת ממש. ומי שמבין את העניין הזה באמת, הוא גם ... שהוא רחוק מהבנת השלמות של המציאות, שהיא הבנת שורש הרצון, שורש המציאות, אחדות המציאות, שורש הרגשות, שורש המחשבות, שורש הסיבות וכל התהליכים כולם, שבשורשם כולם מתאחדים לישות אחת ממש. וכאשר האדם נמצא בשלמות בתוך התודעה של ...
נפרדות, שהיא כולה אחדות - חיבור הנפרדות והאחדות
... שגם האחדות וגם הנפרדות, אלו רק צורות של אחדות גדולה עוד יותר, שהיא האחדות האמיתית, ששם הכל אחד ממש. ושם, צורת האחדות וצורת הנפרדות, מתאחדות והופכות להיות לישות אחת ממש. והוא נגד השכל של האדם, שהצורות שמנוגדות זו לזו מצד הגדרתן, הן יהיו ישות אחת ממש. ואעפכ, הן ישות אחת ממש. וכאשר האדם עוד לא הגיע אל האחדות האמיתית, נדמה לו, שלהגיע ...
תכלית המציאות / סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית?
... האמת, שבאמת הכל אחד. כי התכלית הסופית, היא מהות הכל. וההבנה שכל דבר הוא התכלית הסופית, היא בעצם לבוש של ההבנה, שהצורה נכללת במהות שלה, לישות אחת ממש . ואם יש תכלית אמיתית, אז קיומה הוא מחוייב מצד עצמה. כי אם קיומה מחוייב מצד דבר אחר, הרי שהיא לא ... שבמקום ובזמן. אבל המהות, היא לא משתנה לעולם. והאמת היא, שהכל אחד ממש. שמצד אחד יש ריבוי צורות שונות, אבל מצד שני, הצורה והמהות, זאת ישות אחת ממש, שאין בה שום שינוי כלל. ואעפ שזה לא הגיוני, שהצורות השונות, הן ישות אחת ממש, אעפכ כך הוא הדבר. והתכלית המחויבת, של קיומה של המהות שלא משתנה לעולם, התכלית הזאת היא התכלית של ...
הסוד של הטוב והרע - מה גורם לאדם להרגיש רע? איך להרגיש טוב באמת?
... אפילו לא מרחב זמן ומקום. כי בשורש המציאות, גם הזמן והמקום, גם הם ישות אחת ממש . ובשורש המציאות אין שום נפרדות כלל, אלא הכל אחד ממש. וכאשר האדם מסתכל על השורש הזה, ממילא הוא תמיד מרגיש ... לבין העדר רצון. וגם הרצון וגם העדר הרצון, הם ביטויים שונים של ישות אחת ממש. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להגדיל את השכל שלו. ולהגדיל את השכל, פירושו שעל האדם להפסיק לשקר את עצמו. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ישות אחת ממש, איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ישות אחת ממש, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מגשר, אימון אישי לתזונה נכונה בתחום ישות אחת ממש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1504 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 05:39:36 - wesi4