ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה ✔השיחה עם גַנַקַה מוֹגַלָאנַה Gaakamoggallna Sutta Majjhima Nikya 107 כך... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
השיחה עם גַנַקַה מוֹגַלָאנַה

Gaakamoggallna Sutta

Majjhima Nikya 107

כך שמעתי. בפעם אחת הנעלה התגורר בסַווָאטְהִי בפארק המזרחי, בארמונה של אמו של מִיגָארָה. אז הברהמין גַנַקַה מוֹגַלָאנַה הלך אל הנעלה והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין הידידותית, הוא התיישב לצידו אחד ופנה אל הנעלה בדברים אלו:

"אדון גוטמה, בארמון זה של אמו של מיגארה ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, כלומר, עד למדרגה האחרונה בגרם המדרגות [i]. גם בין הברהמינים ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בלימוד. גם בין הקשתים, ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בירי בקשת. וגם בין החשבונאים כמונו שמתפרנסים מחשבונאות, ניתן לראות אימון הדרגתי תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בחישוב. משום שכאשר אנו מקבלים שוליה, ראשית אנו מלמדים אותו לספור: אחת - אחד, שתיים - שתיים, שלוש - שלושה, ארבע - ארבעה, חמש - חמישה, שש - שישה, שבע - שבעה, שמונה - שמונה, תשע - תשעה, עשר - עשרה, ואחר כך מלמדים אותו לספור גם עד מאה. כעת, אדון גוטמה, האם אפשר לתאר אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית בתורת הדהמה ובשיטת משמעת זו? "

אכן זה אפשרי, ברהמין, לתאר אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית בתורת הדהמה ובשיטת משמעת זו. בדיוק כפי שבעת שמאמן סוסים נבון מקבל סייח גזעי, ראשית כל הוא מרגיל אותו לאחוז מתג בפיו, ואחר כך מאמן אותו הלאה, כך כאשר הטַטְהָאגַטַה מקבל אדם לאימון ראשית הוא מורה לו כך:, בוא, נזירים, היה מוסרי, מרוסן ברסני הפַּטִימוֹקְהָא, היה ללא פגם בהתנהגותך ובדרך מגוריך, ומתוך ראיית סכנה אף בשגיאה הקלה ביותר, אמן את עצמך בהתחייבות לקוד התרגול. "

ברהמין, כאשר הנזיר מוסרי, מרוסן ברסני הפַּטִימוֹקְהָא, ללא פגם בהתנהגותו ובדרך מגוריו, ורואה סכנה גם בשגיאה הקלה ביותר, ובאופן זה מתאמן בהתחייבות לקוד התרגול, הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא, נזיר, שמור על דלתות חושיך. כאשר נראית צורה בעינייך, אל תיתפס בסימנים ובמאפיינים שלה. מאחר ואם תשאיר את חוש הראייה ללא שמירה, מצבים רעים ומזיקים של חמדנות ועצב עלולים לפלוש לרוחך, התאמן בדרך הריסון שלהם, שמור על חוש הראייה, קבל את רסני חוש הראייה. כאשר נשמע צליל באוזניך... כאשר אתה מריח ריח באפך... כאשר אתה טועם טעם בלשונך... כאשר אתה חש תחושת מגע בגופך... כאשר נתפסת תופעה מנטלית בתודעתך, אל תתפוס בסימנים ובמאפיינים שלהם. מאחר ואם תשאיר את חוש התודעה ללא שמירה, מצבים רעים ומזיקים של חמדנות ועצב עלולים לפלוש לרוחך, התאמן בדרך הריסון שלהם, שמור על חוש התודעה, קבל את רסני חוש התודעה. '

ברהמין, כאשר הנזיר שומר על דלתות חושיו, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה מתון באכילה. תוך הרהור נבון בדבר, עליך לאכול לא לשם הנאה, לא לשם הרעלה ולא לשם יופי גופני ומשיכה, אלא רק על מנת לקיים גוף זה, למנוע אי נוחות, ולתמיכה בחיים הרוחניים, תוך שאתה שוקל: 'בדרך זו אשים קץ לתחושות ישנות מבלי לגרום לתחושות חדשות לצוץ ואהיה בריא ללא אשמה ואחיה בנוחות. "

ברהמין, כאשר הנזיר מתון באכילה, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה מסור לערנות. במהלך היום, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. בחלק הראשון של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. בחלק האמצעי של הלילה עליך לשכב על צדך הימני של גופך בתנוחת האריה כשכף רגל אחת מונחת על גבי השניה, מודע וערני לגמרי, לאחר שציינת ברוחך את זמן ההתעוררות. לאחר שקמת בחלק השלישי של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. '

ברהמין, כאשר הנזיר מסור לערנות, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה בעל מודעות וערנות מלאה. פעל בערנות מלאה כאשר אתה הולך ושב, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מביט לפנים ולצדדים, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מתכופף ומתמתח, פעל בערנות מלאה כאשר אתה לובש את גלימתך ונושא את גלימתך החיצונית וקערתך, פעל בערנות מלאה באכילה, בשתייה, לעיסה ובליעה, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מטיל צואה ומטיל מימיך, פעל בערנות מלאה בהליכה, בעמידה, בישיבה, בהרדמות, בהתעוררות, בזמן דיבור, ובזמן שתיקה. '

ברהמין, כאשר הנזיר בעל מודעות וערנות מלאה, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזירים, מצא מקום מבודד להתגורר בו: ביער, תחת עץ, הר, גיא, מערה בצלע גבעה, שטח קבורה, סבך שיחים, מרחב פתוח, ערמת קש גדולה. '

הוא מוצא מקום מבודד להתגורר בו: ביער, תחת עץ, הר, גיא, מערה בצלע גבעה, שטח קבורה, סבך שיחים, מרחב פתוח, או ערמת קש גדולה. כאשר הוא חוזר מסיבוב נדבות, לאחר שסיים את הארוחה הוא מתיישב, בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שמביא את עצמו למודעות. לאחר שנטש חמדנות לעולם, הוא חי עם תודעה חופשייה מחמדנות, הוא מטהר את תודעתו מחמדנות. לאחר שנטש עוינות ושנאה, הוא חי עם תודעה שופעת אהבה, אהדה לרווחת כל היצורים החיים, הוא מטהר את תודעתו מעוינות ושנאה. לאחר שנטש קהות חושים ועייפות, הוא חי תופס אור, מודע ובעל ערנות מלאה, הוא מטהר את תודעתו מקהות חושים ועייפות. לאחר שנטש עצבנות ודאגה, הוא חי ללא דאגות עם תודעה בשלווה פנימית, הוא מטהר את תודעתו מעצבנות ודאגה. לאחר שנטש ספק, הוא חי כאחד שהתעלה מעבר לספק, לא מבולבל לגבי מצבים טובים ומועילים, הוא מטהר את תודעתו מספק.

לאחר שנטש כך את חמשת ההפרעות האלו, זיהומים אלו של התודעה המחלישים חוכמה, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מניתוק, מלאה בהנאה ובשמחה. ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ושמחה. עם התפוגגות תחושת ההתעלות, נותרת יציבות והוא מודע ובהכרה בהירה, וחווה בעצמו את השמחה אשר האציליים אומרים: "מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודע", והוא נכנס לג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות.

אלו ההוראות שלי ברהמין, לנזירים אלו שהגיעו לאימון מתקדם, ושתודעתם עדיין לא הגיעה ליעד, אשר מבקשים אחר ביטחון נעלה משעבוד. אך דברים אלו תורמים גם לחיים נעימים כאן ועכשיו ולמודעות וערנות מלאה לנזירים האלו שהם ארהנטים עם שחיתויות מושמדות, שחיו את החיים הרוחניים לתומם, עשו את שהיה לעשות, הורידו את הנטל, הגיעו ליעד האמיתי, שברו את כבלי הקיום, והשתחררו לחלוטין דרך ידיעה סופית.

כאשר דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה: "כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, או שיש חלק שלא משיגים אותו? "

ברהמין, כאשר הם מודרכים על ידי כך, חלק מתלמידיי משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק לא משיגים אותו.

"אדון גוטמה, מאחר וניבאנה קיימת והדרך המובילה לניבאנה קיימת ואדון גוטמה נמצא כמדריך, מה הסיבה והגורם לכך שכאשר תלמידיו של אדון גוטמה מודרכים כך על ידיו, חלק מתלמידיו משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק לא משיגים אותו? "

בעניין זה, ברהמין, אשאל אותך שאלה בחזרה. ענה כפי ראות עיניך. מה דעתך, ברהמין, האם אתה מכיר את הדרך המובילה לרַאגָ'גַהָא?

"כן, אדון גוטמה, אני מכיר את הדרך המובילה לראג'גהא. "

מה דעתך, ברהמין, נניח והיה מגיע אדם שחפץ להגיע לראג'גהא, והוא היה ניגש אליך ואומר: "אדון נכבד, ברצוני להגיע לראג'גהא. הראה לי את הדרך לראג'גהא. " אז היית אומר לו: "כעת, אישי הטוב, דרך זו מובילה לראג'גהא. לך בעקבותיה זמן מה ותראה כפר מסוים, לך קצת הלאה ותראה עיר מסוימת, המשך עוד קצת הלאה ותראה את ראג'גהא עם הפארקים הנפלאים שלה, החורשות, שטחי המרעה, והאגמים. " אז, לאחר שהודרך והיוועץ בך כך, הוא היה לוקח דרך שגויה והולך לכיוון מערב. אז היה מגיע אדם שני שרוצה להגיע לראג'גהא, והיה פונה אליך ואומר: "אדון נכבד, ברצוני להגיע לראג'גהא. " אז היית אומר לו: "כעת, אישי הטוב, דרך זו מובילה לראג'גהא. לך בעקבותיה זמן מה ותראה כפר מסוים, לך קצת הלאה ותראה עיר מסוימת, המשך עוד קצת הלאה ותראה את ראג'גהא עם הפארקים הנפלאים שלה, החורשות, שטחי המרעה, והאגמים. " אז, לאחר שהודרך והיוועץ בך כך, הוא היה מגיע בשלום לראג'גהא. כעת, ברהמין, מאחר וראג'גהא קיימת, והדרך המובילה לראג'גהא קיימת, ואתה נמצא כמדריך, מה הסיבה והגורם לכך שכאשר אנשים אלו הודרכו והיוועצו בך, אדם אחד לקח את הדרך השגויה והלך לכיוון מערב ואחד הגיע בשלום לראג'גהא?

"מה ביכולתי לעשות, אדון גוטמה? אני רק הראתי את הדרך. "

ברהמין, כך גם באופן זה גם ניבאנה קיימת והדרך המוביל לניבאנה קיימת ואני נמצא כמדריך. עדיין כשתלמידיי מודרכים על ידי, חלק מהם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק מהם לא משיגים אותו. מה ביכולתי לעשות, ברהמין? הטטהאגטה הוא רק זה שמראה את הדרך.

כאשר הדבר נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה אמר לנעלה: "ישנם אנשים חסרי אמונה אשר פרשו מחיי בית לחיי חוסר בית לא מתוך אמונה אלא לשם חיפוש דרך מחייה, והם נוכלים, רמאים, בוגדניים, יהירים, חלולים, ריקניים באישיותם, בעלי שפה גסה, בעלי צורת דיבור מופקרת, לא מרוסנים בחושיהם, לא מתונים באכילה, לא מסורים לערנות, לא מוקירים פרישות, לא מכבדים את התרגול במיוחד, רודפי מותרות, רשלנים, מובילים להתדרדרות, מזניחים את חיי ההתבודדות, עצלים, חסרי אנרגיה, פזיזים, לא ערניים לגמרי, לא מרוכזים, עם מחשבות נודדות, חסרי חכמה, חסרי מרץ. אדון גוטמה לא נמנה על אלה. "

"אך ישנם אנשים שפרשו מתוך אמונה מחיי בית לחיי חוסר בית, שאינם נוכלים, רמאים, בוגדניים, יהירים, חלולים, ריקניים באישיותם, בעלי שפה גסה, בעלי צורת דיבור מופקרת, אלא מרוסנים בחושיהם, מתונים באכילה, מסורים לערנות, מוקירים פרישות, מכבדים מאוד את התרגול, לא רודפי מותרות או רשלנים, להוטים למנוע התדרדרות, מובילים חיי התבודדות, מלאי אנרגיה, נחושים, מבוססים במודעות, ערניים לגמרי, מרוכזים, עם מחשבות מאוחדות, בעלי חכמה, בעלי מרץ. אדון גוטמה נמנה על אלה.

"בדיוק כפי ששורש של אירוס שחור נחשב לשורש המבושם הטוב ביותר ואלגום אדום נחשב לעץ המבושם הטוב ביותר ויסמין נחשב לפרח המבושם הטוב ביותר, כך גם, העצה של אדון גוטמה היא הנעלה מכל התורות הקיימות כיום. "

"מצוין, אדון גוטמה! מצוין, אדון גוטמה! האדון גוטמה הפך את הדהמה לבהירה בדרכים רבות, כאילו ישר את מה שהיה הפוך, חשף את מה שהיה מוסתר, או הצביע על הנתיב הנכון למי שאבד, או החזיק מנורה בחשיכה למען אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל בית שלקח בו מחסה לכל החיים. "

[i] פרשנות: לא ניתן לבנות ארמון של שבע קומות ביום אחד. מהרגע שמכינים את אתר הבנייה, מבניית היסודות ועד סיום עבודת הצבע יש התקדמות הדרגתית.
ידיד ריכוז מתוך אמונה נפש הטוב ביותר בגידות נזירים אשמה שורש רצון להאשים בודהיזם
איך לעשות סדר בחיים? בלאגן בחיים, צרות בחיים, תוהו ובוהו בחיים, הצבת מטרות בחיים, למה לדעת מה אני רוצה בחיים? מהי מטרת החיים שלי? מה אני רוצה מעצמי? למה אין לי סדר בחיים? איך לעשות סדר בראש? עלה נידף ברוח, איך להצליח בחיים?
איך לעשות סדר בחיים? בלאגן בחיים, צרות בחיים, תוהו ובוהו בחיים, הצבת מטרות בחיים, למה לדעת מה אני רוצה בחיים? מהי מטרת החיים שלי? מה אני רוצה מעצמי? למה אין לי סדר בחיים? איך לעשות סדר בראש? עלה נידף ברוח, איך להצליח בחיים?
...בחיים, הצבת מטרות בחיים, למה לדעת מה אני רוצה בחיים? מהי מטרת החיים שלי? מה אני רוצה מעצמי? למה אין לי סדר בחיים? איך לעשות סדר בראש? עלה נידף ברוח, איך להצליח בחיים? למה החיים שלך מבולגנים וחסרי כיוון ברור? הרבה אנשים סובלים מתחושה של בלגן בחיים, תוהו ובוהו וחוסר סדר מתמיד. החיים שלהם נראים להם מפוזרים וחסרי כיוון. אליעד מסביר שאחת הסיבות המרכזיות לכך היא שהאדם אינו יודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו. כאשר אדם מתעורר בבוקר וברור לו מה הוא רוצה, יש לו...
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
...חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה מהו הלב ומהו השכל? כיצד התבוננות רגשית משפיעה על משמעות החיים? המרצה, אליעד כהן, מציג רעיונות על מהות הרגש והשכל, ומסביר את התפיסה שלו על איך ניתן להבין ולהתבונן על החיים דרך הלב והרגש. במהלך ההרצאה, אליעד מבצע חקירה עמוקה של המושגים לב ושכל, ומדגיש את החשיבות של התבוננות רגשית בהבנת החיים. מהו הלב ומה השכל? כיצד הם...
עבד של השטן - למה האדם רוצה להיות עבד של השטן? מי שרוצה את הכל, מקבל את הכל!
...השטן? מי שרוצה את הכל, מקבל את הכל! כי האדם הוא לא חושב בהיגיון. כי הוא יכול לקבל, את כל מה שהוא רצה רוצה וירצה בשלמות, והאדם יכול לקבל את כל מה שאפשרי לרצות, והאדם יכול לקבל את כל מה שכולם רצו רוצים וירצו אי פעם, והכל בתנאי אחד קטן, והוא, שהאדם באמת ירצה לקבל את הכל בשלמות. כי מי שבאמת ובשלמות רוצה את השלמות, הוא מקבל אותה. והאדם הוא עבד של הרע, והרע מעביד אותו קשה, וגורם לאדם להרגיש רע כל הזמן, דהיינו, תחושת החיסרון המתמדת. והרע שולט באדם, על ידי...
קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
קורונה ודיאטה, קורונה והשמנה, קורונה ושמירה על המשקל, איך לשמור על המשקל בסגר הקורונה? איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה
...איך לא לעלות במשקל בתקופת הקורונה? איך לא להשמין בסגר הקורונה? איך להתמודד עם אכילה רגשית? איך להפסיק התמכרות לאכילה? תזונה נכונה איך לא להשמין בתקופת הקורונה? הקורונה גרמה לרבים לעבור לסגר בבית, דבר שגרם להרבה אנשים לאכול יותר, לעלות במשקל ולהרגיש תקועים. השאלה המרכזית היא איך לשמור על המשקל ולא להשמין בסגר הקורונה, לאור השפעתו על התנהגויות האכילה. אליעד מציין שהשמנה נובעת בעיקר מהכמות שנכנסת לפה ולאו דווקא מהכמות של הספורט שנעשה. אמנם פעילות גופנית...
אלוהים - חלק 3 - כל יכול / יכולת אין סופית?!
...! טיעון: מכך שאלוהים ברא את העולם, ניתן להסיק כי אלוהים הוא כל יכול. סוף טיעון. הפרכה: אין דרך להוכיח כי אלוהים הוא כל יכול. גם אם נאמר שהוא ברא את העולם, זה עדיין לא מעיד על יכולת אין סופית. אדרבה, הגיוני יותר לומר כי אלוהים הוא אינו כל יכול, כי אילו הוא כל יכול אז מדוע הוא ברא את העולם דווקא כפי מה שהוא ולא בצורה אחרת. פירוש: נשאל: מדוע אלוהים ברא את העולם דווקא כפי מה שהוא ולא בכל צורה אחרת? נשיב: לאלוהים יש סיבות מסוימות מדוע הוא ברא את העולם...
קבלת החלטות, לחיות את הרגע האחרון של החיים, איך לקבל החלטה? איך מקבלים החלטה? כוחו של הרגע, איך לקחת החלטות? איך לוקחים החלטות? איך מקבלים החלטות בחיים? איך מחליטים החלטות?
קבלת החלטות, לחיות את הרגע האחרון של החיים, איך לקבל החלטה? איך מקבלים החלטה? כוחו של הרגע, איך לקחת החלטות? איך לוקחים החלטות? איך מקבלים החלטות בחיים? איך מחליטים החלטות?
...של החיים, איך לקבל החלטה? איך מקבלים החלטה? כוחו של הרגע, איך לקחת החלטות? איך לוקחים החלטות? איך מקבלים החלטות בחיים? איך מחליטים החלטות? איך אפשר לקבל החלטות בצורה טובה יותר? במהלך ההרצאה, אליעד מציע טכניקות שונות לקבלת החלטות ומדבר על כיצד ניתן להבין מה באמת חשוב לנו בחיים. המטרה היא לדעת לקבל החלטות שמבוססות על הערכים האישיים שלנו, ולא להימנע מההחלטות בשל פחד או ספק. אליעד מציע את טכניקת ההחלטה מחר. כשאתה מתלבט בין שתי אופציות, שאל את עצמך מה...
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
בעיות בחינוך ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים
...ילדים, איך לחנך ילדים מתבגרים, בן לא רוצה לעבוד, חוסר כיוון בחיים, גר אצל ההורים, חוסר מוטיבציה לעבוד, חוסר חשק לעבוד, הורים וילדים, אמא דואגת לילדים איך להתמודד עם בן מבוגר שלא רוצה לעבוד? בעיה נפוצה שמטרידה הורים רבים היא מצב בו הילד, למרות היותו מבוגר, לא רוצה לעבוד וחסר כיוון ברור בחיים. במקרה שלפנינו, אליעד מסביר בצורה מפורטת להורה כיצד לנתח ולהתמודד עם מצב שבו הבן, בגיל 30, חסר מוטיבציה ואינו רוצה לעבוד, למרות שהוא עדיין חי בבית ההורים ויש...
שמיעת קולות בראש, הזיות שמיעתיות, הזיות שמיעה, למה אני שומע קולות בראש? איך להפסיק לשמוע קולות בראש? איך נוצרת שמיעת קולות בראש? טיפול בשמיעת קולות בראש, טיפול בסכיזופרניה של שמיעת קולות, אלוהים מדבר אלי, אלוהים נגלה אלי, שמיעת קולות בתת מודע, למצוא מסרים בכל דבר, אלוהים מדבר איתי, קולות בראש, מדברים אלי בראש, מישהו מדבר אלי בראש, השתלטו לי על המוח, שולטים לי במוח, מישהו שולט לי על המוח, מישהו השתלט לי על המוח
...לשמוע קולות בראש? איך נוצרת שמיעת קולות בראש? טיפול בשמיעת קולות בראש, טיפול בסכיזופרניה של שמיעת קולות, אלוהים מדבר אלי, אלוהים נגלה אלי, שמיעת קולות בתת מודע, למצוא מסרים בכל דבר, אלוהים מדבר איתי, קולות בראש, מדברים אלי בראש, מישהו מדבר אלי בראש, השתלטו לי על המוח, שולטים לי במוח, מישהו שולט לי על המוח, מישהו השתלט לי על המוח והפעם נדבר על העניין של שמיעת קולות ושל סכיזופרניה. ויש בזה המון היבטים ואפשרויות איך לטפל בשמיעת קולות. אבל כאן נדבר על...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4
...סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 4 מהו הסיפור על מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור על בן המלך ובן השפחה, כפי שמסופר על ידי אליעד כהן, מתאר את הדרך בה אדם יכול להתבלבל בין האמת לבין האשליות שמקורן במחשבותיו. הסיפור מציע השוואה בין מצבו של אדם השואל את עצמו אם הוא שייך למלכות או לשפחות, ושם את הדגש על האי - ודאות שעשויה להיווצר כתוצאה...
איך לגרום למישהו לאהוב אותך באמצעות תחביבים משותפים? איך לגרום למישהו להיות חבר שלך באמצעות תחביבים משותפים? איך למצוא תחביבים משותפים? למה חשובים תחביבים משותפים? איך תחביבים משותפים יגרמו למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים?
איך לגרום למישהו לאהוב אותך באמצעות תחביבים משותפים? איך לגרום למישהו להיות חבר שלך באמצעות תחביבים משותפים? איך למצוא תחביבים משותפים? למה חשובים תחביבים משותפים? איך תחביבים משותפים יגרמו למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים?
...תחביבים משותפים? איך למצוא תחביבים משותפים? למה חשובים תחביבים משותפים? איך תחביבים משותפים יגרמו למישהו לאהוב אותך? איך להשיג חברים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך באמצעות תחביבים משותפים? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד ניתן לגרום למישהו לאהוב אותך באמצעות שימוש בתחביבים משותפים. הוא מתחיל בכך שאנשים רבים תוהים איך לגרום לאחרים לאהוב אותם, וישנן שיטות רבות לכך. אחת השיטות היעילות ביותר, לדבריו, היא להתחבר לתחביבים של האדם האחר, וכך להפוך להיות חלק בלתי...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים. רבים...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...המחשבות שלכם? מכירים את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר...
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את הביקורת...
חרדה - הגדרת חרדה - למה שאדם יחשוש שמשהו רע עומד לקרות?
...או סתם להיות בבית ולפתע להרגיש חרדה בלתי נשלטת. להרגיש מאוים, לחוץ, מפוחד וחסר אונים. בנוסף לכל אלו יש גם ביטויים פיזיולוגיים וגופניים המעידים על מצוקה נפשית המתרחשת כעת. ממה זה נובע? מה עושים? ואיך נפטרים מהסבל הנורא הזה אחת ולתמיד? הגדרת חרדה חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן מודע כמו...
הפרעת אישיות פרנואידית - מבוא
...אישיות פרנואידית היא הפרעת אישיות מאשכול א בסיווג הפרעות האישיות. אנשים הסובלים מהפרעה זו מתאפיינים בחשדנות וחוסר אמון ארוך טווח באנשים ככלל. לרוב הם מסרבים לקחת אחריות על רגשותיהם ומטילים אחריות זו על אחרים. לעתים קרובות הם עוינים ורגזניים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 2 אפידמיולוגיה 3 מאפיינים קלינים 4 טיפול אבחנה: על פי ה - DSM IV (ספר האבחנות הפסיכיאטריות של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית) הפרעה זו מאופיינת על ידי: חוסר אמון וחשדנות שאחרים ככלל הם חורשי...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת...
התועלת שבניסיון האדם
...שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון עצמי עם הדברים, והפחד...
דיכאון קליני - מבוא
...דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה משמעותית בתפקוד. אוסף תסמינים זה קיבל את שמו המקצועי...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...תמימות למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר...
חנוכה - חג של הודייה וניסים
...וניסים רבקה הירש שמונה ימי הודייה, שתיקנו חכמי ישראל בזמן בית המקדש השני לזכר הניצחון במרד החשמונאים, חנוכתו מחדש של בית המקדש ונס פך השמן. מצוין בעיקר בהדלקת נרות חנוכה. החג מצוין בשמונת הימים מ - כה בכסלו. שמות החג חנוכה - מלשון חנוכת המזבח, שנערכה לאחר כיבושו וטיהורו של בית המקדש על ידי המכבים. חנו כה - כלומר בכה בחודש חנו ישראל מאויביהם. ראשי תיבות - ח נרות והלכה כבית הלל. (הלכה כבית הלל שבכל יום מוסיפים נר, ולא פוחתים, כשיטת בית שמאי). חג האורים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ידיעה סופית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ידיעה סופית, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ידיעה סופית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מאמן אישי למתבגרים, מאמן רוחני בתחום ידיעה סופית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 01_07_2025 השעה 22:36:34 - wesi4