ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ידיעה אמיתית ✔בודהיזם - סוטת קיטאגירי ✔סוטרת קִיטָאגִירִי Kgiri Sutta Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - סוטת קיטאגירי
סוטרת קִיטָאגִירִי

Kgiri Sutta

Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I 473)

כך שמעתי:

פעם אחת הבהגווה נדד בארץ הקָאסִי בחברת קבוצה גדולה של נזירים. אז אמר הבהגווה לנזירים: נזירים, אני לא אוכל ארוחות בלילה [i]. מאחר ואני לא אוכל ארוחות בלילה, אני יודע בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו נזירים, המנעו גם אתם מלאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות.

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיבו הנזירים האלו לבהגווה.

אז, מאוחר יותר, הבהגווה נדד בשלבים בארץ הקאסי והגיע לעיירה קטנה הנקראת קיטאגירי בעיר בני הקאסי, היא קיטאגירי.

באותה העת, שני הנזירים הידועים בשם אַסַגִ'י ופּוּנַבַּסוּקַה, התגוררו בקביעות בקיטאגירי. נזירים רבים פנו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרו להם: "אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, המנעו גם אתם מאכילת ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. "

כאשר הדבר נאמר, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנזירים האלו: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על [תועלת] הנחוות בהווה ונחפש אחר [תועלת שתושג] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים.

כאשר הנזירים הללו לא יכלו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה, הם הלכו אל הבהגווה, ברכו אותו לכבוד, ולאחר שהתיישבו במקום ראוי פנו אל הבהגווה כך: "אדון נכבד, פנינו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרנו להם: 'אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, גם לכם רצוי לא לאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. '

"כאשר דבר זה נאמר, אדון נכבד, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנו: 'אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על ההטבות הנחוות בהווה ונחפש אחר אלו [שתושגנה] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. ' אדון נכבד, מאחר ולא יכולנו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה אנו מדווחים על העניין לבהגווה. "

אז אמר הבהגווה לאחד הנזירים "בוא נזיר, קרא לנזירים אסג'י ופונבסוקה במילים האלו: 'המורה קורא לאדונים הנכבדים. '"

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיב הנזיר לבהגווה והלך אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה להם אמר: "המורה קורא לכם אדונים נכבדים. " הנזירים אסג'י ופונבסוקה השיבו "בסדר גמור, אדון, ", הלכו אל הבהגווה, ולאחר שברכו אותו בכבוד התיישבו במקום ראוי.

הבהגווה פנה אל שני הנזירים אסג'י ופונבסוקה אשר ישבו במקום ראוי, ואמר להם: "האם זה נכון, נזירים, שנזירים רבים פנו אליכם ואמרו" אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה... אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות? " האם זה נכון שכאשר הדבר נאמר, אתם השבתם לאותם נזירים: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים... אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים"?

"אכן הדבר, אדון נכבד. "

נזירים, האם אתם מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בהתייחס לכל הרגשה שאדם מסוים חווה - הרגשה נעימה כלשהי, או הרגשה לא נעימה כלשהי, או הרגשה שאינה נעימה ואיננה לא - נעימה כלשהי - מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"לא כך, אדון נכבד. "

" [אך], נזירים, אתם וודאי מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בעניין זה, עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה נעימה אחרת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"כן, אדון נכבד. "

טוב נזירים, אם לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים. " האם היה זה נכון מצדי לומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו? "

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים! רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, רואה במו עיני ומבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצדי לומר: "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה"?

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, רואה, מבחין בוודאות, מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר, "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים", האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הלא - נעימה הזו "?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה לא נעימה זו. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים! רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה המסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת... ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה. "

נזירים, אינני אומר שכל הנזירים צריכים לפעול בעירנות, לעומת זאת, אינני אומר שכל הנזירים לא צריכים לפעול בעירנות.

נזירים, ישנם הנזירים האלו שהנם ארהנטים, אשר השמידו את הזיהומים, השלימו את התרגול, עשו את שצריך היה לעשות, הניחו את הנטל [ii], השיגו את המטרה העליונה, חתכו את הכבלים והשיגו שחרור מוחלט דרך ידיעה אמיתית. לנזירים אלו אינני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? מאחר ואת מה שהיה צריך לעשות [הם עשו] בעירנות, הם ואינם מסוגלים להיות רשלנים.

[לעומת זאת], ישנם הנזירים האלו אשר הם עדיין חניכים, שעדיין לא השיגו את המטרה, ולפיכך מבקשים [להשיג] את השלווה הבלתי ניתנת להשוואה בה יש הכחדה של הקשרים [iii]. לנזירים אלו אני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אנשים אלו הראויים לכבוד ימצאו מקום המתאים למגורים, יתרועעו עם חברים טובים, ישמרו על הכוחות והיכולות (indriyni) מאוזנים היטב, יתכן ויוכלו להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלהם (abbhi), את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התוצאה של עירנות לגבי נזירים אלה, אני אומר שהם צריכים לפעול בעירנות.

בעולם קיימים שבעה סוגים אלו של אנשים. ומהם השבעה? הם: "משוחרר בשני אופנים" (אוּבְּהַטוֹבְּהָאגַוִוימוּטַה, ubhatobhgavimutta), "משוחרר על ידי חוכמה" (פַּנְיָאוִוימוּטַה, pavimutta), "מתבונן בגוף" (קָאיַסַקְהִי, kyasakkhi), "משיג באמצעות השקפה" (דִיטְהִיפַּטַה, dihipatta), "משוחרר על ידי אמון" (סַדְהָאוִוימוּטַה, saddhvimutta), "הולך בעקבות הדהמה" (דְהַמָאנוּסָארִי, dhammnusr), "הולך בעקבות אמון" (סַדְהָאנוּסָארִי, saddhnusr).

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר בשני אופנים"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר [iv]. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר בשני אופנים". נזירים, לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי חוכמה"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף בשחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. נזירים, גם לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

ונזירים, איזה אדם מכונה "מתבונן בגוף"? נזירים, במקרה זה, מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "מתבונן בגוף". נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים, יתרועע עם ידידים טובים, וישמור על הכוחות והיכולות מאוזנים היטב, יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול תמיד בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משיג באמצעות השקפה"? נזירים, במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. הוא חוקר לעומק ובודק באמצעות חוכמה את הדהמה שמלמד הטטהאגטה. אדם כזה, נזירים, מכונה "משיג באמצעות השקפה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בנחישות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אמונו בטטהאגטה מבוסס, מושרש ונטוע. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר על ידי אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה"הולך בעקבות הדהמה"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל הדהמה של הטטהאגטה מקובלת עליו אחרי שהרהר בה באמצעות חוכמה במידה מסויימת. בנוסף, לאדם כזה יש את המעלות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות הדהמה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, מיהו האיש המכונה "הולך בעקבות אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל יש לו די אמון והערכת כבוד כלפי הטטהאגטה. בנוסף, לאדם כזה יש את המעולות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, אני לא מדבר על הגשמת פרי הארהנטיות מייד בתחילה. אכן, נזירים, ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית. נזירים, כיצד ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית?

נזירים, עם הופעת האמון [במורה], אדם פונה [אל המורה], לאחר שפנה [אל המורה], הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב בערנות [לדברי המורה], לאחר שהקשיב בערנות, הוא שומע את הדהמה, לאחר ששמע את הדהמה, הוא זוכר אותה, לאחר שזכר אותה, הוא חוקר את המשמעות שלה, לאחר שהוא חוקר את המשמעות שלה, הוא [רואה] שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית [שלו], מתעורר בו מרץ, כאשר מתעורר בו מרץ, יש לו יכולת, כשיש לו יכולת, הוא מודט [v], כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי. כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה.

אך, נזירים, במקרה זה, לא היה אמון, ולא היתה פניה [למורה], ולא היה כבוד, ולא היתה האזנה או זכירה, ולא היתה הקשבה לדהמה, ולא היתה חקירה של המשמעות, ולא היתה התאמה בין הדהמה להבנה, ולא היה מרץ, ולא היתה יכולת, ולא היתה התבוננות מדיטטיבית, ולא היה מאמץ עילאי. נזירים, אתם לא על הדרך הנכונה. נזירים, אתם הולכים בדרך שגויה. כמה רחוק הלכתם והתרחקתם, אנשים ריקניים, מתורת הלימוד והמשמעת הזו.

נזירים, ישנו הסבר בעל ארבע שורות. כשאדם חכם לומד אותו, הוא יכול להבין את משמעותו מהר. נזירים, אני אציג אותו בפניכם בקצרה. נסו להבין [את משמעות הדרשה] הזו שלי.

"אדון נכבד, מי אנו שנדע את הדהמה? "

יש מורה, נזירים, הרואה חשיבות ברכוש חומרי, אשר יורש טובין חומריים, אשר כבול לרכוש חומרי. אפילו עם מורה כזה אין התמקחות [עם תלמידיו אשר אומרים]: "אנחנו נעשה זאת אם זה יצא כך, אך לא נעשה זאת אם זה יצא אחרת. " נזירים, לא כל שכן הטטהאגטה אשר מנותק לחלוטין מכל רכוש חומרי?

נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, הוא בעל הגישה הנכונה: "הבהגווה הוא המורה, אני תלמידו. הבהגווה יודע, אני לא יודע. "

נזירים, בתלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, התורה של המורה משגשגת ומושרשת באופן איתן. נזירים, תלמיד מעין זה הוא בעל הגישה הנכונה הזו: " לא אפחית את מאמצי העזים עד אשר אזכה בפרי הארהנטיות אשר יש להשיג אותו בעזרת חיוניות אדירה, אנרגיה אדירה ולהט אדיר אף אם גופי יוותר רק עם העור, או הגידים, או העצמות, או אף אם הבשר והדם יתייבשו. " נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, יכול לצפות בוודאות לאחת משתי התוצאות, כלומר, ידיעה בחיים אלו ממש, או אם עדיין נותרת שארית של היאחזות, המצב של אַנָאגָאמִי (angmi), שאינו - שב.

כך דיבר הבהגווה, והנזירים נהנו ושמחו בדבריו.

[i] כלומר, נמנע מלאכול בערב ובלילה. הכוונה שאינו אוכל אחרי שעת צהריים.

[ii] נטל - הנטל של המצרפים שמהווים את האובייקטים להיצמדות, הנטל של הזיהומים (kilesa), והנטל של צורות קרמתיות (abhisakhra).

[iii] קשרים - (yoga) הקשרים של ההיקשרות לחושים, לקיום, להשקפות מוטעות ובורות.

[iv] על פי מסורת התרגול הנהוגה בבורמה זה האופן בו מושג השחרור בקצרה - לאחר שהמתרגל התעלה מעבר לחומריות (rp) תוך מדיטציה בעזרת קונספטואליזציה של אובייקטים חומריים המכונים קָאסִינַה, הוא שוהה במגע של מצב מנטלי עם שחרור שליו ((vimokkha המשויך לג'האנה א - חומרית (הכוללת תופעה מנטלית בלבד). שחרור זה אורך כל עוד שוהים בג'האנה ולכן הוא רגעי בלבד. ההשמדה של הזיהומים מגיעה רק באמצעות ידיעת הדרך ופרי הידיעה. לאחר שהמתרגל רואה את ארבעת אמיתות הנאצלים דרך ידיעת הדרך, הזיהומים המנטליים מושמדים.

[v] מודט [על התופעות] - tuleti מילולית: בוחן, אומד, בודק. עורך התבוננות חוקרת בתופעות המנטליות והפיזיות במאפייניהן של ארעיות, דוקהה, וחוסר - עצמיות, באמצעות מדיטצית ויפסנא.
נזירים אמונה מסירות בודהיזם תכלית נאמנות אמיתות אמת חוסר עצמיות לשכנע תועלת בודהיזם
לא לדעת, לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות
לא לדעת, לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות
... כזה, אתה נמצא במצב אמיתי של אי - ידיעה מוחלטת, כי אין לך אפילו מושג על מה מדברים איתך. מה ההבדל בין אני לא יודע לבין אי - ידיעה אמיתית? כאשר אדם שואל אותך: מה עדיף לעשות, פעולה א או פעולה ב?, ואתה עונה אני לא יודע, למעשה אתה עדיין נמצא במצב של ... לא היית יודע שום דבר, לא היית יודע אפילו שיש שאלה, ולא היית יודע אפילו שאתה לא יודע. זהו המצב שאליעד מתייחס אליו כאי - ידיעה אמיתית , מוחלטת. איך אי - ידיעה אמיתית מובילה לפעולה? אליעד מסביר כי דווקא במצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו אתה לא יודע שאתה לא יודע, אתה יכול לפעול ללא ...
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
תכלית הידיעה שלא נדע, איך להגיע לתכלית הידיעה, לדעת את הכל, ללכת עד הסוף, לא לדעת שום דבר, לשאול שאלות, לבדוק ולא להאמין, לדעת שאינך יודע, להשתמש בשכל עד הסוף
... שהנושא של תכלית הידיעה שלא נדע עוסק בשאלה איך האדם יכול להגיע להבנה עמוקה שהוא אינו יודע שום דבר באמת, וכיצד דווקא מתוך ההכרה המוחלטת בחוסר הידיעה אפשר להגיע לידיעה האמיתית, האולטימטיבית, שהיא למעשה ידיעת הכל. אליעד מדגיש שהמטרה אינה לדעת פחות אלא ללכת עם השכל עד הסוף, ... אך אם האדם מגיע למצב שהוא באמת לא יכול למצוא תשובה אחרת, כלומר, שאין שום סיבה הגיונית או אפשרות אחרת, הוא נמצא במצב אמיתי של חוסר ידיעה מוחלט. מה הקשר בין אמונה לידיעה אמיתית? אליעד מתייחס לאמונה כאל קיצור דרך. כשאדם אומר אני מאמין ש..., הוא בעצם מדלג על שלב הבירור. אמונה נותנת הרגשה של ודאות, אבל לא מבוססת על ידיעה אמיתית . אליעד מדגיש שהאדם חייב ללכת עם השכל עד הסוף ולא להסתמך על אמונה, גם אם היא נראית הגיונית. רק לאחר שהאדם בדק את כל האפשרויות בצורה שכלית ומוחלטת, הוא יגיע לידיעה אמיתית של אי - ידיעה מוחלטת, וזו הנקודה שבה האמונה כבר לא קיימת, כי כבר אין שום ספקות או שאלות. מדוע ... שוב, כי האדם היה מקבל לחלוטין את חוסר הידיעה. לדוגמה, אדם ששואל כל בוקר למה אני הולך לעבוד? ולא מקבל תשובה מספקת, ימשיך לשאול את השאלה שוב ושוב. רק אם יגיע לחוסר ידיעה אמיתי ומוחלט, השאלה תיעלם לתמיד. כיצד להשתמש בשכל עד הסוף? השיטה שאליעד מתאר לשימוש בשכל עד הסוף היא ... מחויב המציאות כדבר שהוא מוחלט, בלתי ניתן לערעור, ואין אפשרות אחרת מלבדו. הוא אומר שאם אדם מצליח למצוא סיבה לדבר כלשהו, זה הופך את הדבר למחויב. אך כדי להגיע לחוסר ידיעה אמיתי, חייבים להבין שאין שום דבר שבאמת מחויב מלבד עצם קיומו של הדבר ברגע הזה, ללא כל הסבר או סיבה ... שלמרות זאת, התהליך הוא הכרחי למי שבאמת מחפש את האמת, ואין קיצור דרך לאמונה פשוטה או נוחה יותר. בסיכום, אליעד כהן מבהיר שהדרך היחידה להגיע לתכלית הידיעה, שהיא ידיעה אמיתית של הכל, עוברת דרך ההבנה האמיתית והמוחלטת שהאדם אינו יודע דבר. זוהי הבנה שנוצרת רק לאחר בדיקה ...
העולם הבא, תורה, גיהנום גן עדן, אלוהים השטן, יהדות שמירת מצוות שכר ועונש - ליקוטי מוהרן ח"א ד - ברסלב
... והם למעשה עובדי אלילים, שכן הם יוצרים אלוהים שקרי - אלוהים שכביכול עושה טוב ורע. מה ההבדל בין אמונה לידיעה בתורת רבי נחמן? אליעד כהן מפרט שלדעת רבי נחמן, ידיעה אמיתית היא שלמות בלב, שבה האדם כבר אינו זקוק להאמין, אלא יודע בבירור שהכל אחד ושהכל כבר שלם. אמונה היא מצב ביניים של חוסר ידיעה, ולכן המאמינים הם בעצם כופרים, כי הם אינם רואים שהכל כבר טוב ושלם כעת. ידיעה אמיתית היא הבנה מלאה שהיש והאין הם אחד, וזו למעשה מטרת החיים - להגיע להבנה שהכל זה ...
אגדות - איך ליהנות מהחיים טוב יותר מאשר בכל האגדות? איך לחיות כמו באגדות?
... היסוד שלו וצורת המחשבה המצומצמת שלו לגבי המציאות עצמה. לדוגמה: כל זמן שהאדם אינו מבין מהי מהות האני והתודעה שלו, כיצד בדיוק הוא מצפה להבין כיצד התודעה שלו תוכל לחוות שלמות?! ידיעה אמיתית = הבנה מושלמת ללא ספק כלשהו את הדבר. כל זמן שהאדם אינו מבין בשלמות מה הוא באמת רוצה, מדוע ...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
... - משמעיות עבורו. ככל שהתובנה מובנת בצורה יותר עמוקה, כך היא הופכת להיות חלק ממנו, והוא לא צריך להזכיר לעצמו אותה באופן מכוון, אלא היא כבר נמצאת בתודעה שלו באופן טבעי. מה ההבדל בין אמונה לבין ידיעה אמיתית , ואיך זה משפיע על הזיכרון? אליעד מדגיש את ההבדל בין אמונה וידיעה. כאשר ...
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
אמונה = סבל - מי אמר ש... - כל אמונה = סבל נצחי?
... והתפיסות שלו בעצמו. אדם שרוצה למצוא את האמת חייב לחקור ולבדוק באופן אישי כל דבר עד הסוף, ולא להסתמך על אמונה בלבד. רק הבירור העצמי המדויק, ללא שום הסתמכות על אחרים או על השכל העצמי, יכול להוביל לידיעה אמיתית ואובייקטיבית. דוגמה לתפיסת אמונה שגויה - האם יד ימין ושמאל הן באמת שתי ישויות שונות? אליעד נותן ... אולי בכלל אי אפשר להבין את המציאות? אולי עדיף לשקר ולא להודות באמת? כל השאלות הללו ממחישות את החשיבות של חקירה עצמית, מתוך כוונה להגיע לידיעה מוחלטת ולא סתם לאמונה חסרת בסיס. כיצד להגיע למצב של ידיעה אמיתית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שהיעד האמיתי של האדם בחיים הוא להגיע למה שהוא מכנה מחויב המציאות - אותה ...
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
... אליעד מדגיש שכדי לחוות אושר ושלווה אמיתיים, האדם חייב לדעת ולא רק להאמין. מה ההבדל בין ידיעה לבין אמונה? ההבדל המהותי שאליעד מציג בין ידיעה לאמונה הוא שבהיעדר ידיעה, תמיד קיימת האפשרות לחשוב אחרת. ידיעה אמיתית, לפי אליעד, היא מצב שבו האדם משוכנע לחלוטין ואין בו אפילו טיפת ספק לגבי מה שהוא יודע. אם האדם עדיין מסוגל ...
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
... לפחד לשאול שאלות, ולא להאמין לשום דבר בלי לבדוק אותו לעומק, אפילו לא לתורה או לרעיונות הדתיים המקובלים. הוא טוען שרק ההבנה שכל המציאות היא ביטוי של אלוהים ושאין באמת נפרדות תביא את האדם לאחדות אמיתית, ידיעה אמיתית - לא מתוך אמונה, אלא מתוך הבנה פנימית. האם קיימת בחירה חופשית? מהי משמעות החיים לפי היהדות? מהי אחדות הבורא? איך אפשר להתקרב לאלוהים? מדוע אלוהים ברא את ...
שלמות, חיפוש השלמות, שלמות אלוהית, להיות אלוהים, תחושת חיסרון, מה אתה רוצה, רצון להרגיש טוב, קיומו של הרצון
... אדם יכול באמת להפוך לאלוהים? אליעד מדגיש כי רבי נחמן טוען שאפשר להיכלל באלוהים באמצעות ידיעה אמיתית שלו. לדעת את אלוהים פירושו לדעת את האמת ...
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 5
... מובילה להתעוררות? האמונה והחלום דומים במהותם, מכיוון ששניהם נובעים מדמיון. כאשר האדם מאמין במשהו, הוא מדמיין שהוא נכון, ללא ידיעה אמיתית . לכן, אם האדם רוצה להתעורר מהחלום של המציאות, עליו להתרחק מהדמיון - כלומר, להתרחק מהאמונה, ולהתקרב אך ורק לאמת. רק הידיעה האמיתית, ללא אמונה ודמיון, מובילה להתעוררות מלאה. מהי התעוררות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ידיעה אמיתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ידיעה אמיתית, איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ידיעה אמיתית, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, אימון אישי לדיאטה, אימון אישי לחיים בנושאי ידיעה אמיתית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:11:41 - wesi4