ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חשיבה עצמאית ✔לחוות את הדברים מנקודת מבט חדשה ✔כאשר הייתי ילד, דמיינתי לעצמי דרך, דרך שכייף לצעוד בה ללא סוף, עם נופים מדבריים... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨לחוות את הדברים מנקודת מבט חדשה
כאשר הייתי ילד, דמיינתי לעצמי דרך, דרך שכייף לצעוד בה ללא סוף, עם נופים מדבריים, שדה אינסופי שאפשר לטייל בו, בור גדול שאפשר להיכנס אליו ולצלול לתוכו ללא פחד, היישר למעמקים ולגלות בו דברים, מים עם אדווה גדולה ונופים מסביב ושמיים. לאחר מכן, המשכתי לדמיין איך אני נהנה מדבר עד הסוף, ללא הפסקה, בלי להגיד לא רציתי את זה וכך וכך.

עם הזמן התחלתי לחפש דרך כזו, אבל היה קונפליקט גדול בדרך, כי היו כל מיני מחשבות שאין דרך כזאת והיא רק דמיונית, אבל המשכתי לחפש אותה כל הזמן, גם בתוך תוכי. כל הזמן חיפשתי את הדרך, דרך כזאת שלא יהיו לי שגיאות, דרך שאדע דבר מה ב - 100% דרך שיהיה לי תמיד חידושים בה ולא משעמם אבל שאדע את הדברים בשלמות.

הדברים בהמשך גרמו להפרכת התפיסה הישנה מהעבר, בעצם הדרך שעברתי בחיים, לימדה אותי פעם אחרי פעם שאין דבר כזה להתקדם בלי לטעות, ומאחר שלא אהבתי שיש בעולם טעויות, לא ממש הבנתי את המשמעות האמיתית של הטעויות. עבורי, הן היוו את מקור הצרות.

ובהמשך, הטעיות מלמדות את האדם, אבל לעתים האדם במצבי לחץ והוא לא ממש שם לב מה הוא עושה וזה היה עבורי בלבול גדול לא לעשות את הדבר שאני יודע לעשות רק בגלל בלבול. עם הזמן, הדבר גורם לכעס מצטבר, כאשר אדם מבולבל למה דבר מה לא מסתדר הוא כועס על עצמו ומתחיל לחיות באשליה כאילו הוא יכל למנוע משהו מלקרות.

תפיסה שנראית טוב, נראית אחר כך כטעות, ואין שקט, מחפש תפיסה יציבה, אבל התפיסה הזו לא בנמצא מאחר ולהקשיב לאנשים ולראות אותם כסוף פסוק ממש לא מביא את הפתרון הזה, ההיפך הוא רק מרחיק אותי מחשיבה עצמאית וגורם להיתלות בתיאוריות שלא בהכרח רצו להיות אמיתיות או לא יכלו להיות אמיתיות.

במרק הגדול של הדעות, יש דעות שהן רק סברות, יש אמיתות, יש חצאי אמיתות שגרועות מהשקר. ועדיין חיפשתי את החוויה של אני יודע את זה, למה אף אחד לא מביא לי את הדעה? אולי אי אפשר לדעת? השאלות לא מצאו בזמנו תשובה, אבל המשכתי להמתין אבל הפסקתי לחפש.

והיו לי תהיות, על דת, חילוניות, אתיאיזם, דאיזם, אגנוסציזם, אקוסמיזם, פלאטוניזם ושאר ירקות. ותמיד חיפשתי להצדיק את הדעות האחרות ולא הקשבתי לקולי הפנימי שקרא לי להקשיב לו. הייתי רגיל להאמין באנשים יותר מאשר בעצמי.

לא משנה הסיבות, החיים מלמדים אחרת. גיליתי שלא צריך לסובב את הגלגל אחורה, כי כל דבר הוא לפי ההבנה של אותו הרגע ובאותו הרגע עשיתי את הטוב ביותר. גיליתי כמו כן, שהטעויות הן חלק מהדרך אל המטרה, והטעות היא מורה דרך גדול לאדם, שכן היא מגלה לו שהוא לא בחר בדרך הנכונה והוא יכול להחליף דרך, לשנות כיוון ולהמשיך ליעד דרך דרכים אחרות וטובות יותר.

הבנתי שרק הבנה של צעד אחר צעד ע"י האני האמיתי שלי תוביל אותי ליעד בבטחה, ותוביל אותי לכל הבנה טובה, בזכות טעויות לומדים דבר מה ומתפתחים בדרך. הטעויות הן דרך להתפתחות. אדם טועה ולומד מהדרך ומחפש את הדרך שתוביל אותו למטרה.

אבל דבר אחד נוסף שכחתי והוא לחוות את הדברים, כל הזמן אמרתי לעצמי שאשיג את המטרה הזו והזו אהיה שמח, שאשיג את המטרה הזו והזו אהיה שמח. ואז אשיג את המטרה הבאה ואהיה שמח. זה לא מתכון לשמחה זה מתכון בדוק לעצבות. כי כמה מטרות שאשיג לא אהיה מאושר.

ואמרתי לעצמי, ידע, זה הפתרון, אבל הפתרון הגדול יותר בא לא אחרי הרבה זמן והוא התחליף האידאלי לחמור נושא ספרים או חמור גרם והוא נקרא לימוד הדברים מתוך הבנה מעמיקה.

ההבנה המעמיקה החליפה את הידע הריקני, ועם זה המשכתי. התחלתי להבין שהטעויות הן טובות אבל אמרתי לעצמי אני רוצה להימנע מטעויות כמה שיותר, אבל גם זה לא היה מדוייק. כי בעצם ע"י כך גרמתי לעצמי סבל סתמי, חששתי מטעויות ולמרות שידעתי שהן מלמדות עדיין היה לי קונפליקט איתן שיש טוב יותר ושיש טוב פחות ובוודאי שלא רציתי להיות בטוב פחות. ולכן, כאשר עלו לי על נקודה ש"לא באה לי בטוב" התחלתי לסבול מהדברים ולא להינות מהדברים. וכאשר משהו שלא רציתי שיקרה קרה, הייתי כועס ורק חיכיתי לרגע ש"אגמול" לאותו הרגע הזה.

עם הזמן הבנתי שזו לא הדרך, ובזכות הטעויות לומדים וגם הטעויות עצמן טוב שהן קיימות כי הן האינדיקציה שלי לזמן אמת, ואני לא חי על ידע תאורטי ואני חי על ידע מעשי. ולכן, טעות מראה שלא בחרתי את הדרך הנכונה לעשות את הדברים. ולכן, אבחר דרך אחרת. אבל עד שהמטרה מתגשמת אני בינתיים מחכה בציפייה ולא נהנה.

אז כאן התפתחה המודעות שלי, שאני יכול לחשוב על דברים אחרת שהכל טוב באותה מידה, שכל מה שאדם עושה הוא יכול להינות ממנו ואין שום סיבה בעולם שיצטער עליו כל עוד הדבר שעשה לא מזיק. אז יש מטרה ויש את הדרך אל המטרה. ואפשר להינות בדרך אל המטרה, ולקחת את החיים כמו משחק.

כמו שבמשחק משחקים ומגדירים מטרה והיא לנצח, אבל גם אם מפסידים במשחק זה רק משחק והמטרה הסופית היא להינות מהמשחק. כך גם בחיים, אדם קובע לעצמו מטרות כדי להינות מהמשחק, כדי שתהיה לו הנאה מירבית מהמשחק ע"י הגדרת המטרה. אבל, גם אם הוא לא משיג את המטרה הוא יכול להמשיך לחפש את המטרה או אם ירצה להחליף מטרה באפשרותו לעשות כן, ואם הוא רוצה לדבוק במטרה עד הסוף כפי שאני בוחר הרי שגם זה ניתן. ואם דרך אחת לא הצליחה ואפילו לא דרך 1,000 אז אולי בדרך 10,001 הפתרון נמצא שם, כי תמיד יש סיכוי ותמיד יש תקווה. אבל זה לא באמת משנה מה המטרה.

הדבר המשנה ביותר הוא להינות מהדרך אל המטרה, להינות מכל רגע, כפי שרציתי ברצונותי הכמוסים תמיד, להינות מהדרך אל המטרה, להינות מכל "נופי הדרך" החיים הם הדרך, והדברים שעוברים אותם הם "הנופים" ואדם רואה כל יום נופים חדשים. וכל יום יש אתגרים חדשים ודברים חדשים שלא היו קודם. כל יום שונה מקודמו ואפילו כל רגע הוא שונה לגמרי מקודמו. צמחים גודלים גם אם לא רואים את זה בין רגע.

האדם אם הוא מסתכל על הטווח הקרוב הוא לא רואה שינוי מיידי אבל בטווח הרחוק אם הוא מסתכל לאן הוא התקדם זה אומר הכל. כל צעד חשוב להתקדמות בחיים. מסע של 1,000 ק"מ לא עושים בצעד אחד. אבל כל צעד חשוב למטרה. ויותר חשובה הדרך אל המטרה.

אדם הולך במסע ארוך הוא רואה נהרות, נחלים, מדבריות, נופים מרתקים, מכיר מקומות חדשים וכו'. ודרך המסע הארוך הזה היעד שלו להגיע למקום X אז, אם הוא רוצה לטייל, אז הוא יכול להינות מהדרך אל היעד. הוא יכול להכיל את הנופים היפים, וכל האתרים בהם הוא מבקר ואת החוויות, ואז הוא נהנה מאוד מהמסע. יותר מהיעד למקום X. כי כאשר האדם חווה את הדברים בצורה טובה ביותר הוא הכי נהנה.

כך אדם בחיים יכול לטייל מרגע לרגע, מאירוע לאירוע, מהדרכים בחיים, להינות מכל רגע. זה אומר לחוות את הכל כטוב באותה מידה, וכל החיים הם כמו משחק. אדם יוצר לעצמו מטרות כדי להינות מהדרך אל המטרה, וע"מ לחוות את האושר הגדול ביותר, הוא נהנה מכל הדרכים ונהנה וחווה את הדברים באופן הטוב ביותר.

והרעיון הוא לחוות את הדרך באופן ממשי, ולא באופן תיאורטי. כי כאשר אדם חווה את הדברים כשאשיג את הדבר הזה והזה אהיה מאושר, אז עד המטרה לא יהיה מאושר, ובעצם האדם כך פוגע באיכות חייו וחי ממטרה למטרה. והאדם שוכח את הדבר האמיתי עבורו הוא רוצה לחיות את חייו האמיתיים ודוחק אותו לקרן זווית.

כי כאשר האדם חי את חייו באופן ממשי וכבר הכל טוב לו עכשיו, אז הוא חי את חייו בלעשות טוב יותר מאשר הכל טוב.

ואדם כזה נהנה מכל הדברים בחיים, כי כל דבר משפר את המיומנויות בחייו. ואדם מצד אחד מגדיר את הדברים רק לצורך ההנאה המירבית של המשחק כמו להגדיר מטרות, אבל זאת למרות שהוא יודע שהכל טוב באותה מידה מצד אחר. אבל מכאן הוא מפסיק להגדיר וזה הזמן להינות מהדברים לזרום וליסוע הלאה. ומתוך הבנה שהכל טוב באותה מידה האדם זורם עם החיים ונוסע הלאה, ואז הוא נהנה מהדברים.

נשאלת השאלה, מתי להגדיר ומתי להפסיק להגדיר? יש להגדיר את מה שלצורך המשחק, כדי להפיק הנאה מירבית. אבל, בשאר הדברים אין שום צורך להגדיר, כאשר האדם מבין שההגדרות הן לצורך המשחק בלבד, והכל טוב באותה מידה, הוא מפסיק להגדיר כי הוא יודע ע"י ההבנה שהכל טוב, שאפשר לזרום עם הדברים וההחלטה להגדיר היא בהתאם לאותה ההבנה של אותו הרגע. כי הכל טוב באותה מידה.

וכאשר האדם מבין שהכל טוב באותה מידה וזורם עם החיים ונוסע הלאה ולא נתקע בזוטות, ע"י זה החיים שלו זורמים וכייף לו אתם. והוא מסתכל על התכלית הסופית ובהתאם לכך הוא יודע איך לחשוב על הדברים נכון ולהחליט בכל רגע נתון דברים בבהירות גדולה יותר. הוא חושב אם הדבר הזה ירחיק אותי מהתכלית הסופית אעשה דבר אחר, ולכן אחפש דבר שיקרב אותי לתכלית הסופית. וכל הדברים הנ"ל באים לו מהפנימיות האמיתית שלו, ולכן האדם חווה שמחה אמיתית ע"י שהוא אמיתי עם עצמו.

ואז הוא מתחבר לתודעה הנצחית שלו אשר מתחברת למציאות האינסופית ואז הוא חווה את הטוב האינסופי המובטח לו בכל רגע המחולק באינסוף רגעים. שכולם נמצאים מעל הזמן.

והאדם ממלא את עצמו ואחרים בעזרה לזולת לעזור מתי שאפשר, כמה שיותר עזרה תעזור גם לו וגם לאחרים בכל אופן, העזרה בלא לחשוב על קבלת התמורה נותנת את הסיפוק הטוב ביותר ואת ההנאה השלמה ביותר. ככל שאדם מעביר ידע מאצלו לאחרים, ועזרה בכל דבר שהוא יכול, כך הסיפוק גדל והלמידה נעשית אצלו שונה לגמרי, באיכות והבנה ובכמות המידע.

ולרגל השנה החדשה אני מאחל לנו, שכל משאלות לבנו תתגשמנה לטובה ע"י כך שתמיד נבין שהכל טוב באותה המידה, ותמיד נקבע לנו מטרות כדי להינות מהדרך אליהן. שמידת האמת תמיד תתחזק אצלנו.

נ. ב. מקור נוסף לתקווה, גם אחרי שמבינים שצריך לדוגמה 100% השקעה במתמטיקה, ו100% השקעה בכל דבר. תמיד יש את יוצאי הדופן, ובכל כלל יש יוצא מהכלל - זה כלל נכון כשלעצמו. נניח אדם שהרוויח פרס בלי השקעה, או הבנה שבאה בהפתעה ללא כל השקעה שהיא. ולכן, אף פעם לא משעמם בחיים.
הנאה שלמה לחוות אושר הנאה הכל טוב לא לחשוב משעמם בחיים לשאול להשיג מטרה חרדים צורך ילדים נקודת מבט
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
... להקשיב ולסמוך על מישהו אחר שיגיד לנו מהי הדרך הנכונה, או שעלינו לפתח את החשיבה העצמאית שלנו ולהגיע לאמת בעצמנו. גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה הגורו הראשון הוא מורה הדרך הכופה, מי שמכתיב לתלמידיו מהי הדרך הנכונה להצליח בחיים. הוא מצהיר על ... הגורו מהסוג הזה מבסס את כוחו על הציות המוחלט של תלמידיו, ומונע מהם לפתח חשיבה עצמאית. כל תלמיד חייב לקבל את מה שהגורו אומר ללא שום סייג. המורה הזה לא שואף לפתח את התלמידים לחשיבה עצמאית, אלא ליצור תלות בהם. הסכנות שבגורו מהסוג הראשון הבעיה המרכזית עם הגורו מהסוג הראשון היא שמרבית תלמידיו הופכים להיות תלויים בו. כאשר אנשים מאמצים את ... לרעיונות שהונחלו להם, ומפסיקים לחפש את האמת בעצמם. גורו מהסוג השני - המעודד חשיבה עצמאית בניגוד לגורו מהסוג הראשון, הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא לא אומר לתלמידים מה נכון, אלא מעודד אותם לבדוק ולהבין בעצמם. הגורו הזה יגיד: אל תאמין לי, ... זאת, מעודד את תלמידיו לבדוק כל דבר בעצמם, לא שואף לשלוט בהם אלא לפתח אותם לחשיבה עצמאית, ומאפשר להם להגיע לאמת האישית שלהם. מהם שני סוגי האלוהים? ההבדל הזה בין הגורואים נמצא גם בהשוואה לדמות האלוהים. יש אלוהים אחד שמחייב אמונה מוחלטת, מעניש את ... קל להיות תחת הדרכה של גורו מהסוג הראשון, שמספק מסלול ברור ומסודר, מאשר לפתח חשיבה עצמאית ולשאול שאלות. המסקנה הסופית - התמקדות בשכל עצמאי המסר המרכזי שמועבר בהרצאה הוא שעלינו להתרחק מגורואים ומורים רוחניים שלא מעודדים אותנו לפתח חשיבה עצמאית. הדרך האמיתית להגיע לאמת היא לבדוק כל טענה באופן עצמאי, לפתח חשיבה ביקורתית ולהסתמך על השכל שלנו. כל מורה או גורו שמורה לנו מה לחשוב, ולא מעודד אותנו לשאול ... שלנו. גורואים ושיטות רוחניות להיצמד לאמת הטלת ספק והחשיבות שלה איך לפתח חשיבה עצמאית הבנת המציאות מנקודת מבט אישית מהי הדרך להגיע לאמת אמיתית השוואה בין סוגי אלוהים והשפעתם על האדם סיכום מפורט על שני סוגי הגורואים בעולם קיימים שני סוגים של ... מרכזית בגורואים מהסוג הזה היא שהם יוצרים מערכת של תלות. הם אינם מעודדים חשיבה עצמאית, אלא מובילים אנשים להאמין להם בעיוורון. מי שנצמד לגורו כזה, למעשה חדל מלהפעיל שיקול דעת עצמאי ונהיה עבד לרעיונות שהונחלו לו. מכאן שהגורו מהסוג הזה אינו מורה אמיתי, אלא מישהו שמעוניין בשליטה בתלמידיו. גורו מהסוג השני - המעודד לחשיבה עצמאית הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא אינו מבקש להכתיב מהי האמת, אלא מעודד את האדם לבדוק ולהבין בעצמו. הוא אומר במפורש: אל תאמין לי, תבדוק אם מה שאני אומר ... כפי שהם. יוצר תלות בכך שאתה זקוק לו כדי לדעת מה נכון. אינו מאפשר לך לפתח חשיבה עצמאית. מבסס את כוחו על אמונה עיוורת של תלמידיו. גורו מהסוג השני: מעודד אותך לבדוק כל דבר, כולל דבריו. אינו דורש אמונה עיוורת, אלא מחנך לבדיקה ולחשיבה עצמאית. מעניק לך כלים לחשיבה, ולא קובע עבורך מה נכון. שואף לכך שתגיע לאמת שלך, ולא לאמת שהוא מכתיב. רואה בתלמידיו אנשים עצמאים ולא כפופים לו. השוואה בין שני סוגי ... אישית. גורואים ושיטות רוחניות להיצמד לאמת הטלת ספק והחשיבות שלה איך לפתח חשיבה עצמאית הבנת המציאות מנקודת מבט אישית מהי הדרך להגיע לאמת אמיתית השוואה בין סוגי אלוהים והשפעתם על האדם אמונה במורה רוחני, רגשי נחיתות של אלוהים, אלוהים שקרי, ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... טוב או לא טוב? ולהוביל את הילד להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה. מה היתרון בחינוך לחשיבה עצמאית? כאשר הילד מבין את ההיגיון שעומד מאחורי ההנחיות, הוא מסוגל לפתח חשיבה עצמאית. החשיבה העצמאית הזו מאפשרת לילד לפעול מתוך הבנה, ולא מתוך כפייה. ברגע שהילד מבין בעצמו את ההיגיון של הדברים, גם אם ... להבין את העולם טוב יותר. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה ... כמו אדם נורמלי, ולא כמו חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. אליעד מציין שבסופו של דבר, כאשר ההורים מגדלים את הילד לחשוב בצורה עצמאית ולהבין את ההיגיון ... בעתיד בצורה מושכלת. מהו חינוך נכון? איך לחנך ילדים כמו בני אדם? מה החשיבות של חשיבה עצמאית בחינוך? מהו חינוך של חמורים? איך להסביר לילד את ההיגיון של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על ...
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
... ולהתפתח בעצמו באמצעות התבוננות פנימית. כל אדם מחזיק בתוכו את הידע והחוכמה, ומסוגל להגיע להבנות עמוקות דרך חשיבה עצמאית. אליעד אומר שמי שמוכן לשאול את השאלות הנכונות, יכול להגיע להצלחות גדולות ללא שום עזרה חיצונית. מתי אפשר להיעזר במידע חיצוני? ... מטרותיו בעצמו. תלות במנטורים האם אני באמת צריך גורו? האם אפשר להצליח לבד? כיצד להגיע לשלמות פנימית? איך לפתח חשיבה עצמאית? האם באמת אדם צריך מנטור או גורו כדי להצליח? אנשים רבים מאמינים שכדי להתפתח ולהתקדם בחיים, הם זקוקים למנטור, יועץ, גורו או קואוצר. ... כדי להשיג זאת. תלות במנטורים האם אני באמת צריך גורו? האם אפשר להצליח לבד? כיצד להגיע לשלמות פנימית? איך לפתח חשיבה עצמאית? אינטרסים של מנטורים, מניפולציות של מנטורים, תלות במנטורים, כתות רוחניות, נפגעי כתות, מנהיגי כתות, שקרים של משה רבנו, תלות בצדיק, ...
נעשה ונשמע, שמירת תורה, קבלת התורה, מתן תורה, עם ישראל, היכן היה אלוהים בשואה? חטא העגל, יציאת מצרים, יהדות, תורה מול מדע, תורה ומדע, יהדות, התבוללות, תורת הגזע הנאצית, גזענות
... חשיבה פרימיטיבית, מכיוון שהיא מחנכת את האדם לקבל את המציאות בלי ביקורת ובלי חשיבה עצמאית. הוא מציין שבני ישראל בתקופה של יציאת מצרים היו עבדים פרימיטיביים, שהאמינו בפסלים ובעצים. ... לסיכום, אליעד טוען שגישה של נעשה ונשמע מתאימה לאדם פרימיטיבי, לעבד, לאדם חסר חשיבה עצמאית. לדעתו, יש לוותר על החשיבה הזו ולפנות לכיוון של חופש, קדמה, חשיבה עצמאית, והתבוללות - כדי להתפתח ולהתקדם באמת. מה המשמעות של נעשה ונשמע? מדוע הדת מעכבת את הקדמה? מה ...
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
... לו עצמאות ויכולת להתמודד לבד לאורך זמן. האם כדאי לעודד ילדים לשאול שאלות? אליעד מסביר כי ילדים ששואלים שאלות רבות הם למעשה ילדים שמפתחים את החשיבה העצמאית שלהם. הורים שמונעים מהילד לשאול שאלות או ... אף עלול להאשים את ההורים שלו בכך שהם מנעו ממנו להתפתח ולהפוך לאדם חכם יותר. אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה ביותר לעזור לילדים לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית שלהם היא לעודד אותם לשאול שאלות ולענות להם ... שלו על ידי שאלות שממקדות אותו בחקירת הדברים שחשובים לו. בדרך זו, האדם מתרגל שוב ושוב לשאול שאלות רלוונטיות, מה שעם הזמן יהפוך להרגל של חשיבה עצמאית, ביקורתית והגיונית. סיכום כללי - איך לגרום ... גם לעשות זאת בצורה עקיפה, על ידי שאילת שאלות שגורמות לאדם לחשוב בעצמו. כל זה נעשה דרך שיחות ודיונים בנושאים שמעניינים את האדם, ובכך מעודדים חשיבה עצמאית, לוגית וחכמה יותר. איך לגרום לילד להיות חכם ...
קורונה, מכחישי הקורונה, קונספירציות קורונה, האם הקורונה היא שקר? האם הקורונה היא אמת? פחד מהקורונה, משוגעי הקורונה, קורונה ו 5G, הנחיות הקורונה, קורונה והטלת ספק, פייק ניוז קורונה, מהי האמת של הקורונה? מהו השקר של הקורונה?
קורונה, מכחישי הקורונה, קונספירציות קורונה, האם הקורונה היא שקר? האם הקורונה היא אמת? פחד מהקורונה, משוגעי הקורונה, קורונה ו 5G, הנחיות הקורונה, קורונה והטלת ספק, פייק ניוז קורונה, מהי האמת של הקורונה? מהו השקר של הקורונה?
... ולכן חייבים להטיל ספק בכל מידע שמגיע. הקורונה הפכה לשיעור חיוני שצריך לגרום לאנשים לפתח חשיבה עצמאית ולבחון כל מידע בקפדנות, במקום להאמין אוטומטית למה שהרוב אומר. אליעד מסביר שהקורונה תיזכר לדורות ... ולהיות מודעים לכך שהעולם מלא באנשים שיכולים להיות טועים או משוגעים, ולכן יש תמיד להפעיל חשיבה עצמאית. האם הקורונה היא תרמית? קורונה ו - 5G מכחישי קורונה קונספירציית הקורונה מי משקר בקורונה? פייק ניוז ...
טיפשות / חוכמה - איך להתמודד עם טיפשות? איך להפוך את הטיפש לחכם?
... את מה שנכון באמת, שלב ראשון תנסה לגרום לו להבין טוב יותר את עצמו. ותנסה להחזיר אותו למסלול של חשיבה עצמאית , שלא נובעת מתוך רצון להתגונן. בן אדם שמתייחסים אליו כטיפש, בדכ הוא נמצא בעמדת התגוננות. ...
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
פחד להיות מושפע, להרחיק את השונה ממך, שיטת השקר, תורת הקבלה, נוכלות רוחנית, אמונה בשקר
... את הדברים לעומק ובאופן עצמאי, מובילה לכך שהאדם נופל קורבן לשקרים ומניפולציות. המטרה של אליעד היא לגרום לאנשים להגיע לאמת באמצעות חשיבה עצמאית ובירור עצמי, ולא באמצעות אמונה עיוורת בגורו או במנהיג רוחני כלשהו. כיצד מזהים נוכלות רוחנית? אליעד מזהיר שהדרך הקלה ביותר לזהות נוכלות רוחנית היא ...
הנחת המבוקש, הנחות יסוד, מהי הנחת המבוקש שיש בספר להיות אלוהים, איך לא להיאחז בהנחות יסוד
הנחת המבוקש, הנחות יסוד, מהי הנחת המבוקש שיש בספר להיות אלוהים, איך לא להיאחז בהנחות יסוד
... תוכיח שההנחה אינה נכונה. האדם מתבקש לא לקבל את ההנחה באופן אוטומטי, אלא לבחון אותה בעזרת חשיבה עצמאית . הרעיון הוא שהאדם יבחן לעומק מדוע הוא מניח מלכתחילה שהוא צריך או חייב להיות אלוהים, אולי הוא אמור דווקא להיות כאן, בתוך המציאות ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... מה שהוא חושב שטוב לו, ולבצע זאת בזריזות וביעילות. הוא מסביר שגם איכות גבוהה של מורים יכולה לפעמים להזיק. לדוגמה, בחינוך הדתי, לעיתים הרבנים החכמים מאוד יוצרים מצב בו התלמידים נצמדים לחוכמת הרב במקום לפתח חשיבה עצמאית . כך החוכמה של הרב דווקא עוצרת את ההתפתחות של התלמיד. אליעד אומר שאם הרב היה פחות חכם, אולי זה היה מעודד את התלמידים לחשוב באופן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחוות את הדברים מנקודת מבט חדשה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חשיבה עצמאית, איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חשיבה עצמאית, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי קואצ'ינג בנושאי חשיבה עצמאית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2266 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 13:16:03 - wesi4