ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חסך רגשי ✔שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל? ✔האדם בחייו מנסה להגיע ליעדים שונים, מציב לעצמו מטרות שונות, אבל לפעמים מה לעשות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל?
האדם בחייו מנסה להגיע ליעדים שונים, מציב לעצמו מטרות שונות, אבל לפעמים מה לעשות, גם השכל בשלב כלשהו מפסיד לרגש. האדם מתכנן הכל לפרטי פרטים במחשבה שלו, הוא כבר מריץ בפנים את התוכנית, אבל כשזה מגיע לשלב המעשי, משהו משתבש. הוא אמנם מבצע דברים אבל, לא כפי שהוא באמת רצה ולא באמת כפי שיכל מבחינה יכולת פוטנציאלית. והאדם נשאר מתוסכל עם הדברים לבד. וחוץ מזה, שהוא הגיע להבנה שזאת הייתה ההבנה באותו הרגע, הוא רוצה יותר מכל להבין איך המצב שלו עכשיו יכול להשתפר. הוא חושב על איך אפשר להתקדם מתוך ההירדמות של היכולות באותו הרגע.

זה יכול להיות אדם עם יכולת אנליטית בתחום מסויים, אבל כאשר הוא מגיע לעניין של האם מימשתי את מה שאני רוצה, הוא מתוסכל. פשוט לא ביטא את היכולת האמיתית שלו. כאשר הוא בלימוד שלו ולא לחוץ, הוא יודע לנתח דברים, אבל פתאום כאשר הוא לבד משהו משתבש, פתאום השכל לא עובד, הרגש מנצח את השכל, משבש אותו, ובשעת לחץ, כאשר הוא מבין שהוא לא מימש את עצמו, הוא פתאום מתחיל במקום לפתור דברים, בעת הלחץ, לפעול מהרגש ולא לבטא את עצמו כראוי. כאילו כל השכל נשאב למשאבה, ורק הרגש פועל, כמו רובוט ועושה פעולות שלא מהשכל, אלא באות מרגש אוטומטי.

זה מצב של חוסר איזון, זה לא שאותו אדם העמיס על עצמו דברים, או שואף לדברים שהוא לא יכול שכלית, אלא, הוא פשוט מחפש דברים שיש לו חסך רגשי. ואני במאמר זה אנסה לנתח אותו.

יש דברים בחיים שהם בתחום הלוגי: לימודים, עבודה, פתרון בעיות וכו'. ויש דברים שהם מגיעים מהתחום הרגשי: אהבה, משיכה, כימיה וכו'. לפעמים כאשר הרגש הולך למקום שלא שייך לו, ככל הנראה שלא קיבל את מבוקשו, הוא מסית את השכל בהסחת דעת נבזית, והאדם במקום להשתמש בשכל, פועל לפי הרגש במקום הלא נכון.

תחילה קיים הרצון הלוגי להצליח, מטרות, יעדים, השגת ידע, יישום מעשי וכו'. לאחר מכן, קיים הרצון הרגשי להינות מהדברים כפי שהם, לאהוב, להיות בטוח / ה, הרגשה טובה. לעתים מתנהלות מלחמות ביניהם אלה כוחות שפועלים בין היתר בניגוד אינטרסים, וזה בעצם הקונפליקט שיש לאדם עם עצמו. מצד אחד הוא רוצה לממש את עצמו לוגית ומצד אחר, גם רגשית. ואז כאשר נוצר חסך באחד מהרצונות נוצר חוסר איזון = נוצרת מלחמה.

כאשר אדם נמצא במצב כזה של קונפליקט, הוא רץ לפתור את הבעיה ע"י הרגש האוטומטי כלומר, לחץ, כעס, חוסר הסכמה עם מה שקורה, חוסר הבנה. לאחר מכן, האדם לאחר שהוא נסחף רגשית לכל הסיפור הזה, מרגיש עם הסיפור הזה לבד. זה לא שאנשים לא עוזרים, אבל הוא מרגיש שהוא נתן לעצמו גול עצמי, וזה אוכל אותו מבפנים. הוא לא רוצה לראות את המצב ונכנס שוב למצב רגשי טעון, ואז כאשר הרגש מדבר, אז הוא עושה Mute לשכל. 0

האדם שוקע במערבולת של רגשות שמציפה את השכל, השכל טובע, והרגש מתחיל לשלוט והוא מתחיל להעביר הנחות יסוד שגויות וכן, להעביר פעולות המבוססות על רגש אוטומטי. השכל כבר במצב כבוי. כאן הרגש כבר גורם לאדם לא לראות ולא להיות מעורב בנעשה והאדם מתחיל לעשות טעויות ושוב שוקע יותר... ושוב... כדור שלג שהולך וגודל ומחסל כל חלקה טובה.

ולכן, כפי שבעיות מתמטיות לא פותרים ע"י רגש אוטומטי, אלא, מסתכלים על הנתונים כפי שהם באמת, ועובדים לפי הנתונים האלה לפי המציאות כפי שהיא, כך גם כאן. כאשר מנסים לפתור בעיה מתמטית ואז ההפניה האוטומטית הולכת עם השאלה לרגש, אז ע"י הצגת שאלה לרגש, הוא מבלבל את הדברים כי הרגש הזה פועל באופן אוטומטי לפי "יש כאן פרצה שצריך לסגור" או "סכנה" ומפעיל את כל האינסטינקטים האוטומטיים, מעין "אזעקת שווא" ומתחיל להניח הנחות יסוד שגויות ובין היתר מלחיץ את האדם, וכבר האדם לא בטוח בשום פעולה שהוא עושה.

ובמצב שאדם מפנה את השאלה לשכל, השכל בודק נתונים, בודק את הבעיה המתמטית לפי ההיגיון, בודק את הנתונים שאפשר לדלות כדי להשיג מידע כמה שיותר ע"י הסתכלות על הדברים כפי שהם, קורא נכון את הנתונים, עובד נכון עם הנתונים, יודע את המטרות שיש צורך להשיג, עובד לפי יעדים הגיוניים, ומשיג את מה שניתן להשיג. זוהי גם הדרך לפעול בכל בעיה בחיים.

לדוגמה: סדר יום, האדם מסדר את הסדר יום לפי הבנה שכלית, קורא את הנתונים נכון, בודק מה יותר חשוב ממה, יודע את האילוצים, ולא מנסה להתחמק ולהגיד אני יודע אוטומטית כי זה לא קורה. אוטומטית, האדם יכול לטעות וכל דבר יכול לשחד את השכל, ולגרום לו לתחושת אובדן זמן, לגרום לו לחשוב שהדבר הכי פחות חשוב - חשוב. לדמיין שיש לו זמן ארוך, שכל שנייה מתפרסת על פני מאה שנים תמימות. וכאן השכל, שם את הרגש הצידה, אבל לא דוחק אותו, ומתחשב בו בעת הצורך, ומתחשב ברצון הרגש ושם אותו במקומו הנכון.

ואיך הוא עושה זאת? מסתכל על העניין באופן אובייקטיבי חיצוני הוא שואל אם אדם אחר היה שואל אותו, מה לעשות באותו המצב? אז יותר קל היה לו לענות לו כי הוא לא נגוע גם כאן עם בדיקת נתונים מדוייקת, אובייקטיביות ללא נגיעות רגשיות עד כמה שניתן, אפשר ליצור שיקול דעת נכון לפי ההבנה של אותו הרגע. וכך האדם משיג את המסלול הנכון, מסלול מדוייק, מתוכנן, גמיש בעת הצורך, וזורם.

ובעצם זה טוב לעזור לאנשים בעת בצורך, כאשר אדם עוזר לאדם אחר לא רק שהוא עוזר לו, אלא הוא גם רואה בעצמו דברים שהוא לא היה מסתכל עליהם בגלל שהוא נגוע עם עצמו, הוא גם רואה את עצמו מזווית ראייה חדשה אשר טרם הכיר. וכך אפשר להבין שאם לא לוקחים את המושכות לידיים האדם נשאר לבד עם הבעיה, ולא יעזור לעצמו כמה הוא יגיד לעצמו וירמה את עצמו שהכל בסדר. כי האומללות אשר נוצרת בסיטואציה כזאת נשארת עם אותו האדם, מתסכלת את האדם ומונעת ממנו להתקדם. ועל מנת להפסיק את האומללות הזו, יש לחשוב מחוץ לקופסא, ולהתבונן באופן אובייקטיבי על המציאות כפי שהיא.

כשפותרים תרגיל מתמטי לא פועלים מתוך רגש - העיקר לפתור = זה לא עובד זה רק מתסכל ומקלקל. כי אם מתפתים לפתור ככה דברים בחיים, רוב הסיכויים להסתבך עם הדברים, לא למצוא פתרון, להילחץ ולקלקל יותר, ולעשות טעויות שטויות בקנה מידה לא נורמלי. וכך החיים לא פועלים לטובת האדם. על האדם לשאול את עצמו: מה הדבר שגורם לו להצליח? מה הדבר שגורם לו להיכשל? האם כדאי להתבונן על העבר, או לחיות את ההווה? על העבר אפשר להתבונן בכדי לראות כמה התקדם האדם, אבל עליו להתבונן על ההווה למען ההווה והעתיד.

על האדם לשאול את עצמו, האם אני עושה את מה שאני עושה כי כך התרגלתי, או כי הדבר הזה תורם לי להווה ולעתיד וזוהי פעולה על מנת ייטב לי? ולבדוק את הדברים טוב.

לפעמים האדם יודע את הדברים האלה, אבל בכל זאת כאשר הוא מגיע לזמן אמת, אפשר לומר שממקום של שכל, הוא גולש למקום של רגש, ודווקא מתי שהוא ציפה שהוא יחשוב שכלית, הוא לפתע מאבד את המנגנון הזה לטובת הרגש, הוא פתאום מוצא את הרגש עם היד על העליונה והשכל לא עומד לצידו, ואז הוא נשאר לבד, ומפיל על עצמו את האשמה. מנקודה של שכל, שהוא יודע שהוא רוצה לפעול לפיו, פתאום הוא פותר את הדברים לפי הרגש האוטומטי. הוא לא מבין איך ממקום של שכל, פתאום הוא מגיע למקום של רגש. כמו ללכת לאיבוד.

והפתרון לכל הדבר הזה הוא לחזק את מידת האמת והשכל, לשאול מה הדבר שיגרום לסיפוק כל הצדדים לפי מידת האילוצים שיש? מה האמת? במה אפשר לחזק את הבנת השכל, כי מתי שהשכל חלש בדבר מסויים, בא הרגש ואז נוצרת מלחמה, ואז הם רבים ביניהם וזה מחליש מאוד את השכל כל המלחמה הזו, והשכל צריך חיזוק בדבר הזה. ואיך האדם יבסס את השכל שלו? לפי מידת האמת שיתרגל כמו טבע שני לראות את המציאות כפי שהיא שדבריו יהיו מבוססים על האמת בלבד. שיראה לפי האמת מה השכל צריך, מה הרגש צריך, כיצד להגשים את המטרות ללא התנגשות?

וזה הצורך לחזק את מידת האמת, ואת מידת השכל. האדם יכול להתבסס רק על האמת, על ידי שאלת שאלות, האם אני רוצה כך? מה הן האלטרנטיביות המעשיות שלי? איך אוכל להבין טוב יותר להשיג אותן? מה אני צריך ללמוד כדי להשיג את המטרות? איך אני מבצע את הדברים על הצד הטוב ביותר? מה האילוצים שלי? איך אוכל לעשות שיהיה איזון בריא בין הרצונות? מה האמת שלי? איך אוכל לעשות את הדברים על הצד הטוב ביותר? והאמת היא הבסיס עליו האדם יכול לסמוך, כי האמת היא הדבר החזק ביותר שיש. וכן, איך אוכל להבין את הדברים באופן הטוב ביותר שידי משגת? וכל זאת ועוד כל זאת על ידי הסתכלות על המציאות כפי שהיא.
אינטרס קונפליקט הרגלים דברים טובים להתבונן טעות לתכנן הרגשה של טוב איך לשלוט לגרום לבחורה להיכשל
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
...דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע? שאלה: השכל האנושי, האם הוא מוגבל ביכולת שלו להבין את כל המציאות? האם יש דברים במציאות שאי אפשר להבין אותם בשכל אנושי? תשובה: לא נשיב כאן על השאלה הנל, אך כן ניתן כאן את נקודת המחשבה הבאה, שתאפשר לאדם להבין כיצד אפשר לגלות את התשובה לשאלה הנל באופן וודאי. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל זמן שהאדם לא יודע את כל מה שהוא כן יכול לדעת, הרי שהוא לא באמת יכול לדעת בוודאות, האם יש משהו שהשכל מוגבל להבין אותו או שלא. מצד אחד, קיימת האפשרות כי ניתן להבין כל דבר. וזה שהאדם עצמו...
רע מושלם - מהו רע מושלם? מהו הרע הגדול ביותר? וכיצד הוא מתהפך לטובה?
...הוא מתהפך לטובה? רע מושלם. מהו רע מושלם? ומדוע אינו יכול להיות קיים? בטרם נבין מהו רע מושלם, נבין מהו רע. רע = התנגשות של רצונות. רצון האדם שונה מ: רצון של המציאות = התנגשות רצון = רע. כשהולך לאדם נגד רצונו = רע. רצון = חיסרון = רע. כל זמן שהאדם מרגיש תחושה של חסר = אינו מרוצה מהמציאות כפי שהיא = רע. טוב = אחדות. כאשר הרצון של האדם = הרצון של המציאות = טוב. רע = פירוד. מציאות שונה מ: רצון האדם. טוב = אחדות. מציאות = רצון האדם. שלמות = האדם אינו חסר דבר. מסקנה: לכל רע יש סיבה! אין רע בלי סיבה!...
מוטיבציה, חוסר חשק להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית
...להתאמץ, חוסר מוטיבציה, חוסר התמדה, עייפות נפשית, כבדות נפשית, משחק החיים, תשישות נפשית ובו יתבאר, העניין של חוסר המוטיבציה של האדם בחייו, להשיג מטרות כאלו ואחרות. כי לפעמים האדם מציב לעצמו מטרות, או שהאדם יודע ומבין שהוא צריך להשיג מטרות כלשהן. אבל האדם חווה עייפות נפשית / תשישות נפשית / כבדות נפשית וכיוב, ואין לו חשק ומוטיבציה להתאמץ כדי להשיג את המטרות שלו. והשאלה היא, ממה נובעת תחושת העייפות הנפשית של האדם? ולמה יש לאדם חוסר חשק לעשות דברים? וגם כאשר האדם כבר עושה משהו, אז הוא חווה קושי, להתמיד...
קבלה עצמית / אהבה עצמית / קבלת הזולת / קבלת המציאות / יכולת הכלה - איך להשיג?
...הזולת / קבלת המציאות / יכולת הכלה - איך להשיג? קבלה עצמית יוצרת אהבה עצמית. קבלת הזולת יוצרת אהבת הזולת. קבלת המציאות יוצרת אהבה למציאות. קבלה מאפשרת לאדם את היכולת להכיל בתוכו את הצד השני. מהי מהותה של קבלה ויכולת הכלה? תשובה: קבלה אפשרית רק כאשר יש הבנה. כאשר השכל של האדם מבין באמת את הצד השני, הרי שהוא מסוגל להכניס לתוכו גם את הצד השני. כאשר האדם מבין את עצמו באמת, הוא מסוגל לקבל את עצמו ולאהוב את עצמו כפי שהוא ללא שום שינוי. כאשר האדם מבין את ההיגיון של המציאות בשלמות, הדבר הזה יוצר אצלו אהבה...
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
איומים, איך לאיים נכון? איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה
...איך לא לאיים על עצמך? איך לאיים בלי שהאיום יחזור אליך? איך לא להיפגע מהאיום שלך? איום בפיטורים, איום בהתפטרות, איום בפרידה, לאיים להיפרד, איום בבגידה, לאיים להתפטר, נבואה שמגשימה את עצמה למה איומים חוזרים אליך כמו בומרנג? כאשר אדם משתמש באיומים, הוא בעצם מנסה להפעיל לחץ על הצד השני כדי לגרום לו לפעול בצורה מסוימת. עם זאת, לפי אליעד כהן, חשוב להבין שהאיום שאתה משמיע יכול לחזור אליך בצורה שלילית, בדיוק ההפך ממה שתכננת להשיג. ברגע שאתה מאיים על אדם אחר, אתה למעשה מכניס לתודעה שלו אפשרות שלפעמים הוא...
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
...- מה המחיר של האושר שלך? מה המחיר שאתה מוכן לשלם כדי להיות מאושר? האושר הוא נושא מרכזי וחשוב ביותר בחיים, אך השאלה האמיתית שאליעד כהן מציג היא באיזה מחיר האדם מוכן להיות מאושר. קיימים בחיים דברים שמוכנים לעשות בכל מחיר, ויש דברים שמוכנים לעשות רק במחיר מסוים. חשוב להבין ולהגדיר במדויק מהו המחיר האמיתי שאנו מוכנים לשלם עבור האושר. האם אתה באמת רוצה להיות מאושר בכל מחיר? אליעד כהן מדגיש שהבעיה של בני האדם היא לא המציאות עצמה, אלא החיפוש המתמיד אחר האושר. כאשר אדם מחפש אושר, הוא למעשה נמצא במצב של...
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
לרדת על אנשים, לקרוא למישהו מפגר, להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן
...להשפיל אנשים, מורים רוחניים, הגישה של אליעד כהן, להבין שאתה טיפש, התנשאות של מורה רוחני, הגאווה של רבי נחמן מברסלב, שחצנות, יוהרה, יהירות, יחסי מורה ותלמיד, המחלוקת על רבי נחמן מה היתרון בלרדת על אנשים ולקרוא להם מפגרים? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הגישה יוצאת הדופן שלו שלפעמים זה מועיל לקרוא לאדם מפגר, טיפש או מטומטם. תחילה, הוא מדגיש שהפעולה הזו נחשבת לרעה ולפסולה כי היא פוגעת באנשים, משפילה אותם, ועלולה לגרום להם לדיכאון ואף להרס הביטחון העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי וחסר תועלת...
בחירה חופשית חלקית, בחירה חופשית מלאה, העדר בחירה חופשית, יש מאין, איך נוצרה הנפרדות, אחדות ההפכים
בחירה חופשית חלקית, בחירה חופשית מלאה, העדר בחירה חופשית, יש מאין, איך נוצרה הנפרדות, אחדות ההפכים
...חופשית, יש מאין, איך נוצרה הנפרדות, אחדות ההפכים האם יש או אין לנו בחירה חופשית? אליעד מסביר שכדי לחוות תחושה של בחירה חופשית, האדם חייב להיות מסוגל לחוות גם את ההפך, כלומר, את חוויית העדר הבחירה החופשית. לדבריו, כדי שתחוש יש לי בחירה חופשית, חייב להתקיים מצב שבו ניתן לומר גם אין לי בחירה חופשית. זאת כיוון שכל מושג או תחושה קיימים רק מתוך השוואה או יחס למושג הנגדי שלהם. הוא מביא דוגמה לכך שכאשר מישהו אומר שהוא חווה שיש לו בחירה חופשית על הכל, הוא צריך להיות מסוגל להבין מהו מצב של העדר בחירה חופש
שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
שלמות השכל, הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע?
...הסוף והתחלת השאלות והתשובות - איך להגיע? מה המשמעות של שלמות השכל ואיך מגיעים אליה? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא של שלמות השכל, נקודת הסוף של כל השאלות והתשובות, ומציג כיצד להגיע למצב שבו אדם חווה שלמות אמיתית. תחילה הוא מדגיש שהמצב האידיאלי הוא לא מצב שבו אין יותר שאלות כלל, אלא מצב שבו האדם נמצא בו - זמנית במצב שיש לו אינסוף שאלות ואין לו אף שאלה כלל. הוא מסביר שהדרגה הגבוהה ביותר של שלמות היא לא רק מצב של חוסר שאלות או מצב של תשובות בלבד, אלא שילוב של השניים. כדי להבין את זה, אליעד מסביר בהרחבה:...
פחד מכישלון עסקי, חרדת ביצוע עסקית, קשיים בפתיחת עסק, האם המוצר שלי ראוי שאמכור אותו למרות שהוא לא מספיק טוב? למה שלקוחות יבואו דווקא אלי? אימון עסקי, אימון לפתיחת עסק, פחדים בתהליך של הקמת עסק
פחד מכישלון עסקי, חרדת ביצוע עסקית, קשיים בפתיחת עסק, האם המוצר שלי ראוי שאמכור אותו למרות שהוא לא מספיק טוב? למה שלקוחות יבואו דווקא אלי? אימון עסקי, אימון לפתיחת עסק, פחדים בתהליך של הקמת עסק
...עסקי, חרדת ביצוע עסקית, קשיים בפתיחת עסק, האם המוצר שלי ראוי שאמכור אותו למרות שהוא לא מספיק טוב? למה שלקוחות יבואו דווקא אלי? אימון עסקי, אימון לפתיחת עסק, פחדים בתהליך של הקמת עסק האם חייבים להיות ייחודיים כדי להצליח בעסק? אנשים רבים שחולמים לפתוח עסק מתמודדים עם הפחד שהמוצר או השירות שלהם אינו ייחודי מספיק. אליעד כהן מסביר, שהחשש הזה מבוסס על תפיסה שגויה: אנשים מניחים שכדי להצליח בעסק הם חייבים להיות ייחודיים מאוד, הכי טובים, או לפחות הרבה יותר טובים מהמתחרים שלהם. בפועל, זה לא הכרחי להיות הכי...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...- הגבול הדק בין חפירה להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים...
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע ממנו חיבור למעגל החיים, כמו גם השתתפות מלאה בחייו הוא. ההבנה שלי שניתן בעזרת מספר ט
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים. מנטור מסביר כיצד החוק השביעי סוגר מעג...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת חומר...
אמונות, דפוסים ומציאות
...אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו...
מה יותר, יש לך או אין לך? למה שלא תחייה טוב יותר? חלק 2
...לך או אין לך? למה שלא תחייה טוב יותר? חלק 2 המשך מכאן: מה יותר, יש לך או אין לך ? למה שלא תחייה טוב יותר ? חלק 1. כאשר האדם נמצא בתקופה האחרונה לפני שהוא מסיים את חייו כאן על גבי כדור הארץ, רק אז (וגם לא תמיד) הוא מקבל הבנה אמיתית של מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. יותר מאשר הוא מבין מה חשוב, הוא בטוח מבין מה לא חשוב ומהו הטפל לחלוטין שאינו מביא לאדם שום תועלת אלא רק נזק. באפשרותך לפגוש את עצמך מהעתיד בחינם באמצעות מכונת הזמן שיש לך ביכולת הדמיון שיש לך. האדם לא חייב להכניס את היד לאש כדי לדעת שהיא...
זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין 1
...1 זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין מנחם ודבורה נראו כזוג מאוהב, חרף 40 השנים שבהן חיו ביחד. ידידיהם הסתגלו לגילויי החיבה שהרעיפו זה על זו גם בנוכחותם של חברים וידידים. הם נהגו להחזיק ידיים, להתבונן הדדית בעיניים, להעביר ליטוף קל, ולפעמים אפילו להתנשק. חבריהם הותיקים חשו תמיד בנוח נוכח גילויי החיבה הללו, כיוון שהסתגלו אליהם במשך השנים. עם זאת, עם ההתקדמות בגיל, ראו אחדים מהם את התופעה כצורמת וכבלתי ראוייה לאנשים בגיל השלישי. ואכן, מבלי משים ועם חלוף השנים, כולנו מקבלים את הנורמות החברתיות, המחייבות...
איך ביקורת עצמית וחשיבה חיובית יכולות להתקיים ביחד?
...למרות שלאנשים נראה שאם אתה מבקר את עצמך ובודק כל פרט במעשים שלך זה גורר עצבות ואולי לפעמים אפילו חשיבה שלילית, זה לחלוטין לא נכון. חשיבה שלילית וחיובית, אושר ועצב, הם דברים שקשורים לרגש. בקרה עצמית קשורה לשכל. אתה כאדם אמור להיות תמיד מאושר עם חשיבה חיובית בלבד לצד זה שאתה יודע לבקר את עצמך ולהבין כיצד בכל דבר אפשרי לעשות טוב יותר, תוך כדי שאתה מרוצה מהמציאות כפי שהיא. איך תדע אם הצורה שבה אתה מעביר ביקורת על עצמך האם היא שייכת לעצבות וחשיבה שלילית או שהיא שייכת לבקרה עצמית ולהתעצמות אישית? אם
הרגלי תפיסה תוקעים
...העליון וכמערכת הבקרה של הגוף בכל הרבדים פיזיים ונפשיים. הוא אחראי על הפעילות של כל אבר ושל כל מערכת בגוף כמו גם על כל מעשה, תנועה, דבור ורגש. חלק מערכות מבוקרות בצורה בלתי מודעת לחלוטין כגון פיקוח על ויסות פעולת ההורמונים, האנזימים, קביעת חום הגוף וקצב פעולת הלב. גם החלטות שנראות לנו שנשלטות על ידנו באופן מודע כגון כיצד להגיב ברמת העשייה, והדבור מתקבלות בתהליכים כה מהירים עד כי איננו מודעים למורכבות הגדולה שלהם ולכלל השיקולים המניעים אותן. הפעילות המוחית נעשית על בסיס מידע המגיע מהחושים ומתחושות...
האם הטכנולוגיה הרגה את הרומנטיקה ?
...הרומנטיקה ? איך הטכנולוגיה הרגה את הרומנטיקה קודם כל - מה דעתכם? הרגה או לא הרגה? אני חושבת שלגמרי כן כתבה שהתפרסמה אתמול בישראל היום משקפת לגמרי את מה שאני שומעת מהטופלות הרווקות שלי בקליניקה וממה שאני מכירה מהחוויה שלי גברים כבר לא מתחילים עם בנות! זה לא משנה איך את נראת זה לא משנה בת כמה את או איפה את מסתובבת רוב הבנים כבר לא פונים ישירות לבנות! בחיים האמיתיים זה לא קורה (נשאר גבר אחד נדיר שעשה את זה אבל סורי הוא כבר תפוס) הכל עבר לזירת האפליקציות טינדר, אוקייקיופיד, לאב מי, באמבל וכו ואם הם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שכל, רגש ומה שביניהם - איך מסתדרים כשהרגש מבלבל?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חסך רגשי, האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חסך רגשי, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
למקסם רווח צורך לחזור שוב ושוב פחד לבזבז את הזמן קוסמים להתעניין בדברים אני פראייר פחד ממה שחושבים עלי מה לחשוב כדי לא לפחד להתחיל עם מישהי? טיפול בחרדת קהל לאהוב את עצמי בלעדיה לומר שאתה אוהב להיות אהוב ונאהב להיות מאושר תמיד להיות מאושר ורגוע האקסית חושבת עלי החלשת החשק המיני איך לא להיות תלוי רגשית בהחלטה? החלטה להשתנות להתמודד עם עצבנות התמודדות עם בוס איך לא ליצור מוטיבציה? לא צריך מטרה לענות ללקוח ששואל לעצור לקוחות בין הורים לילדים אובדן ילד תת מודע סדנת מודעות עצמית הדחקה וסכיזופרניה האם הפרעה נפשית? לבחור יועץ להחזרת אקסים מחשבות על האקסים תרגיל סימטרי בצורה אסימטרית זווית היישום של השריר מה זה אלוהים? איך אלוהים צמצם את עצמו? לזהות הארה תחושת הארה האם כדאי להיות אלוהים? להיות אלוהים חזק הכנסה נוספת דרך האינטרנט לחסוך כסף בפקמ בבנק מה משמעות החיים? למצוא את משמעות החיים איך להשיג הנאה? האם ניתן להשיג הנאה מינית בלי סקס? הגדרה של בחירה רצון חופשי ממה מורכב היקום? מי ברא את היקום? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, קואצ'ר לילדים, אימון אישי לדיאטה בנושא חסך רגשי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.6089 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 01:45:02 - wesi4