ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חיסרון ✔שימוש ברצועות בתרגילי משיכה, כגון דד ליפט, חתירה / בנט אובר, פולי עליון וכיו"ב - שימוש ברצועות לדדליפט (lifting straps / Wrist Wraps)...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שימוש ברצועות בתרגילי משיכה, כגון דד ליפט, חתירה / בנט אובר, פולי עליון וכיו"ב - שימוש ברצועות לדדליפט (lifting straps / Wrist Wraps) - האם כדאי להשתמש ברצועות? יתרונות וחסרונות של שימוש ברצועות? רצועות אחיזה / רצועות משיכה - בעד או נגד?
וכאן אסביר, על מה באמת ההבדל בין שימוש ברצועות משיכה במהלך אימון, לבין לא להשתמש ברצועות במהלך אימון. ומה עדיף ומה כדאי.

אז קודם כל נסביר מהן רצועות משיכה. אז רצועות משיכה הן רצועות שמחברים לאמה / שורש כף היד ושבמקביל מחברים אותן למשקל שאותו מושכים. בין אם זה רצועות משיכה בתרגיל שבו משתמשים במוט, כגון דד ליפט, שאז מלפפים את הרצועות סביב המוט, ובין אם זה בתרגיל פולי עליון שקושרים את הרצועות למוט הפולי ואפילו בתרגילים במשקולות חופשיים כאלו ואחרים, שלפעמים קושרים בהם את המשקולת לכף היד.

והמטרה שלשמה משתמשים ברצועות המשיכה, היא כדי לעזור לגוף להרים את המשקל. לדוגמה בן אדם שעושה דדליפט במשקל מסוים. יתכן מצב שבו שרירי הגב והרגליים שלו מסוגלים להרים את המשקל, אבל הצוואר בקבוק שלו והחוליה החלשה שלו, יהיו דווקא שרירי האמות שלו / שרירי היד שלו, והוא לא יוכל להחזיק בידיים שלו את המשקל, שאותו הוא דווקא כן יכול להרים עם שרירי הגוף שלו. במקרה כזה לדוגמה, יתכן והוא ישתמש ברצועות, שיעזרו לו להחזיק את המשקל.

אז מה בעצם הרצועות עושות? הרצועות בסך הכל מורידות עומס משרירי האמה ועוזרות למתאמן להרים ולהחזיק את המשקל. דהיינו, שרירי האמה מתאמצים פחות במהלך התרגיל והתנועה. כאשר בעצם העומס עובר באופן חלקי לרצועות שמחזיקות את המשקל.

אז מתי בטוח לא הגיוני להשתמש ברצועות אחיזה במהלך התרגיל?

1 - אם לדוגמה אתה מתאמן עבור תחרות שאוסרים עליך להשתמש בה ברצועות אחיזה, במקרה כזה לדוגמה לא תשתמש ברצועות אחיזה.

2 - אם אתה רוצה לדעת כמה הגוף שלך מסוגל להרים, בלי "עזרים" כלשהם, במקרה כזה לדוגמה, גם כנראה שלא תשתמש ברצועות אחיזה. אם אתה רוצה להרגיש שאתה חזק ושאתה מסוגל להרים את המשקל "בעצמך", במקרה כזה כנראה שלא תשתמש ברצועות אחיזה וכן כיו"ב.

3 - אם ברצונך שבמהלך התרגיל שלך, תאמץ ותאמן גם את שרירי האמה שלך (במאמץ איזומטרי, דהיינו מאמץ סטאטי קבוע), הרי שבמקרה שכזה גם לא תשתמש ברצועות משיכה. כמובן שבמקרה כזה, עליך לשים לב שלא להגיע לאימון יתר בשרירי האמה שלך, בגלל שאתה לא משתמש ברצועות אחיזה. משום שבכל תרגילי המשיכה, אתה על הדרך מאמן את שרירי האמה וככה עלול להיווצר אימון יתר לשרירי האמה שלך.

4 - אם ברצונך לאמץ בבת אחת כמה שיותר שרירי בגוף שלך וברצונך להעמיס על הגוף שלך כיחידה אחת, כמה שיותר מאמץ וכמה שיותר משקל, הרי שבמצב שכזה, עדיף לך שהגוף יתאמץ כמה שיותר כיחידה אחת, ולכן אתה תשאף לערב בתרגיל כמה שיותר שרירים. ובמקרה שכזה אתה כנראה תימנע משימוש ברצועות משיכה.

אבל מתי כן הגיוני להשתמש ברצועות משיכה?

1 - אם ברצונך במהלך התרגיל לאמן שריר ספציפי בלבד ואינך רוצה על הדרך להעמיס על הגוף שלך כמה שיותר ואינך רוצה על הדרך לאמן את שרירי האמות ואינך רוצה להרשים מישהו ואינך נמצא בתחרות כלשהי, הרי שבמקרה כזה, הגיוני שכן תשתמש ברצועות אחיזה. משום שהן מאפשרות לך להתמקד ולמקד את הכוח ואת המאמץ של הגוף שלך, בשריר מסוים וספציפי שאותו אתה רוצה לאמן, בלי להעביר ולבזבז כוח על שרירים אחרים, כגון שרירי האמה. לדוגמה, אתה רוצה לאמן את שרירי ההמסטרינג שלך, בתרגיל סטיפ לג דד ליפט, מבלי לערבב בתרגיל הזה את שרירי האמה שלך. במקרה שכזה, הגיוני שתשתמש ברצועות אחיזה.

2 - אם ברצונך לאמן שריר ספציפי לדוגמה את זוקפי הגב שלך, ונניח שזוקפי הגב שלך אתה רוצה לאמן אותם ולאמץ אותם ב X משקל, אבל אתה לא מסוגל להתאמן עם משקל העבודה הזה, כי קשה לך להחזיק את המשקל. אז אם אתה חכם, באפשרותך להוריד עומס מהאמות שלך, ואז תוכל להוסיף משקל, שבו תוכל לאמן את השרירים הגדולים יותר שלך, גב, רגליים וכיו"ב, מבלי שהמשקלי עבודה של הרגליים והגב שלך, יהיו תלויים במשקלי העבודה של הידיים שלך.

3 - בתרגיל דד ליפט, לשרירי הידיים שלך יותר בריא להשתמש ברצועות אחיזה ולהישאר בפרונציה, יותר מאשר להשתמש באחיזה משולבת, וביד אחד להחזיק את המשקל בפרונציה ובשניה בסופינציה. זה גם מקטין את הסיכוי לקריעה של שריר היד הקדמית במהלך המשיכה.

לסיכום: שימוש ברצועות אחיזה בתרגילי משיכה, בסה"כ מוריד עומס משרירי האמה ומאפשר לך להעמיס יותר עומס על שרירים אחרים. ואחרי שהבנת את זה, עכשיו פעל כרצונך החופשי...
להתאמן שריר הזוקפים שורש היד הקדמית לעזור שריר הגוף תיעדוף הרמת חפצים כבדים בצורה נכונה כדאי להשתמש ברצועות יתרונות וחסרונות של שימוש ברצועות לדעת כמה deadlift lifting straps wrist wraps בנט אובר דד ליפט דדליפט האם כדאי האם כדאי להשתמש ברצועות חיסרון חיסרון או יתרון חיסרון ויתרון חיסרון יתרון חיסרון מול יתרון חסרונות חסרונות או יתרונות חסרונות ויתרונות חסרונות יתרונות חסרונות מול יתרונות חתירה יתרון יתרון או חיסרון יתרון וחיסרון יתרון חיסרון יתרון מול חיסרון יתרונות יתרונות או חסרונות יתרונות וחסרונות יתרונות וחסרונות של יתרונות וחסרונות של שימוש ברצועות יתרונות חסרונות יתרונות מול חסרונות כדאי להשתמש ברצועות להשתמש משיכה פולי עליון רצועות אחיזה רצועות לדדליפט רצועות משיכה שימוש ב שימוש ברצועות שימוש ברצועות בתרגילי משיכה שימוש ברצועות לדדליפט תרגיל תרגילי משיכה
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון , למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית מהן הסיבות לחוויית החיסרון ולמה היא קיימת כל הזמן? החוויות של חיסרון, כמו חיסרון בכסף, זוגיות או בריאות, לא מתייחסות רק למצב נקודתי שבו חסר לנו משהו מסוים, אלא קיימת חוויית חיסרון בסיסית יותר, שהיא חלק בלתי נפרד מהמציאות. הרעיון המרכזי הוא שלעיתים קרובות אנו מזהים את חוויות החיסרון האלה כדבר חיצוני או נקודתי, אך למעשה כל תחושת ההעדר נובעת מההפרדה בין דברים, שהיא חלק מהחוויה האנושית הבסיסית. ההסבר המרכזי כאן הוא שלכל דבר יש תופעה נלווית של חיסרון: אם אני מזהה שולחן, זה בגלל שאני מבחין בו מתוך ההבדל בין שולחן לדברים אחרים. ברגע שאני מזהה את השולחן, אני גם מודע למה שאין - אין פה מכונית, אין פה עץ, ואין פה משהו אחר. ההגדרה הזו יוצרת תחושת חיסרון מתוך ההבנה שמשהו חסר, כי כל דבר מוגדר מתוך השוני שבינו לבין דברים אחרים. מהי חוויית חיסרון בסיסית וכיצד היא קשורה לנפרדות? החוויות הרגילות של חיסרון, כמו חוסר בכסף או אהבה, הן למעשה ביטוי של מצב בסיסי יותר - חוויית נפרדות. כל הגדרה או הבחנה בין דברים מביאה עם עצמה את חוויית החיסרון. לדוגמה, כאשר אני אומר יש שולחן, אני גם מבין בו זמנית אין פה דברים אחרים. זה לא רק משחק מילים, אלא חוויה מוחשית. למעשה, עצם ההגדרה של כל דבר מחייבת את הנפרדות, וכך כל הגדרה מלווה בחוויית חיסרון . האם החיסרון תמיד מופיע במודעות שלנו? החיסרון הבסיסי, הנובע מהנפרדות, לא תמיד מורגש בצורה חזקה. לפעמים יש בעיות גדולות יותר, כמו חוסר בכסף, שמסתירות את תחושת החיסרון הבסיסי. לדוגמה, כאשר אנו מתמודדים עם חוסר בכסף, אנחנו לא בהכרח חושבים על החיסרון הבסיסי של הידיעה, אלא עסוקים בבעיות המיידיות. אך ברגע שהבעיות הללו נעלמות, נוכל להתחיל לחוות את החיסרון העמוק יותר, של עצם ההגדרה והנפרדות. מה הקשר בין הידיעה לחיסרון? הידיעה על דבר מסוים, כמו זה שולחן, תמיד כוללת שלילה של מה שאינו הדבר. כשאתה יודע משהו, אתה מיד מודע לכך שיש משהו אחר שאינו אותו דבר. כלומר, כל ידיעה באה עם תחושת חיסרון, משום שהיא מבוססת על הבחנה בין מה שיש לבין מה שאין. עצם ההגדרה היא חיסרון . כשאני אומר אני יודע שיש שולחן, אני גם מבין בו זמנית שאין פה דברים אחרים, וההבנה הזו מביאה את תחושת החיסרון. האם כל חוויית חיסרון נובעת מהנפרדות? עצם הנפרדות בין הדברים היא הצרה הגדולה ביותר. כלומר, לא מדובר על בעיות חיצוניות כמו חוסר בכסף או בעיות זוגיות, אלא על עצם העובדה שאתה חווה את העולם כנפרד. ברגע שאתה תופס את הדברים כנפרדים, אתה חווה חיסרון. התפיסה הזו לא תמיד נראית כבעיה, אך היא הבסיס לכל תחושת
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
... בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען כי כל דבר שמוגדר כשלם, הוא לא באמת שלם במובן המוחלט. שלמות מוחלטת, מבחינתו, אינה קיימת כשיש חיסרון, כי כל חיסרון הוא חלק מהמציאות האנושית. הוא גם מציין שבמציאות, כשיש חיסרון, זהו סוג של נפרדות שמובילה לאי שלמות. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד מדבר על רעיון תמיד יש חיסרון, הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם מבינים את העומק של החיסרון הקבוע, מה שמוביל להם לתחושה של אובדן ותסכול, והם לעיתים לא מצליחים להבין שיש אופציה אחרת לראות את הדברים. כל תשובה שתתקבל תשאיר שאלה, כי תמיד יהיה משהו שלא ברור או לא מושלם. הוא מציין שגם תשובה שמציעה פתרון, תמשיך להעלות שאלות חדשות - כך החיים יימשכו עם חיסרון שנראה שאין לו פתרון. איך אפשר להיות מאושר שלם בלי חיסרון? ההסבר של אליעד לגבי האושר האמיתי מצביע על האפשרות להבין את העולם ללא השכל המפריד. הוא מציין את רבי נחמן, שהסביר כי כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, אין יותר שאלות פתוחות, וכך אפשר להגיע לשלמות אמיתית. מצב שבו אין הבדל בין יש לאין מאפשר לאדם להגיע למקום שבו הוא לא מוצא יותר חסרונות, כיוון שהוא מבין שהחיסרון הוא לא אמיתי. כך, הוא יכול לחיות בשלום פנימי, שבו שום דבר לא חסר במובן המוחלט. מה קורה כשאין חיסרון? האם אפשר לכעוס או לרצות? כאשר אליעד מדבר על מצב שבו אין חיסרון, הוא מסביר שהמצב הזה לא נוגע רק להסכמה על החיסרון, אלא מדובר על חופש אמיתי - חופש לעשות ולהרגיש כל דבר מבלי להיות מחויב למחשבה אחת. כשהאדם מבין שאין חיסרון, הוא יכול לשאול שאלות שנראות חסרות ערך, לחוות רגשות שונים בו זמנית, ויכול אפילו לכעוס על כל דבר, לא רק על דבר אחד. לדוגמה, אם אדם כועס על מכה ברגל, הוא יכול גם לכעוס ... הבדל בין יש לאין, הוא יכול לחוות את כל המציאות ולהיות בנפרדות מבלי שתחושת הכעס או רגשות אחרים ישלטו בו. מצב כזה מאפשר לאדם לשאול כל שאלה, לחוות רגשות, או להיות חסר רגשות, מבלי להיות כבול לתפיסת השכל המפריד. ההבנה של חיסרון ושלמות ההיבטים הרוחניים של האושר היכולת להרגיש רגשות שונים בו זמנית איך להגיע לשלמות אמיתית ההבנה של שאלה שאין לה תשובה מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ומראה איך התפיסה שלנו לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון במציאות, כי כל דבר שמוגדר כשלם הוא לא באמת שלם. לדבריו,
אושר בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון, בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה
אושר בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון, בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה
... בלי סבל, הדרך אל האושר המושלם, סבל מתוך אושר, איך נוצר רצון? לפעול בלי חיסרון, רצון בלי חיסרון , בריאה יש מאין, לרצות אושר בשלמות, בחירה בלי חיסרון, לרצות בלי חיסרון, עשייה באי עשייה מהו רצון ללא חיסרון? ההרצאה נוגעת במושג המרכזי של רצון בלי חיסרון . אליעד מתחיל בשאלה בסיסית: מה מניע אותנו לפעול? כיצד נוצר הרצון? הוא בודק את הרעיון לפיו אנשים עושים דברים מתוך רצון להרגיש טוב יותר, אך למעשה עושים אותם מתוך תחושת חיסרון, מתוך צורך להימנע מהסבל או לשדרג את מצבם. בשיחה עם אדם אחר, הוא מעלה את השאלה האם אפשר לפעול מתוך רצון אמיתי, בלי שיהיה חיסרון קודם. הדיון מתפתח לשאלה כיצד כל דבר במציאות נוצר מתוך חיסרון, או שניתן לומר שהוא נוצר מתוך אין. השאלה המרכזית היא: האם ניתן לפעול מבלי להיות מונע על ידי חיסרון כלשהו, כלומר, מתוך מצב של שלמות ואיזון פנימי? אליעד מציין שהמציאות כולה קיימת ללא חיסרון, כלומר, כל דבר בעולם נוצר מתוך יש מאין. לדוגמה, הוא מסביר איך הרצון של אדם נוצר מתוך תחושת חיסרון, ורק כך אנחנו יכולים להבין את פעולתו. בהמשך, אליעד מציין את אחד הרעיונות המרכזיים בתפיסתו: כל פעולה של אדם נובעת מתוך רצון כלשהו. גם אם האדם בוחר לא לפעול, הוא עדיין פועל מתוך רצון - ישנה הבחירה שלו שלא לפעול. הרצון הזה, שמניע את כל פעולות האדם, תמיד מגיע מתוך חיסרון או חסר כלשהו. איך נוצר רצון מתוך חיסרון? הרצון, לפי אליעד, הוא לא תמיד רצון טוב, אלא רצון שנובע מתוך חיסרון. לדוגמה, אדם ששואף לכסף או לעושר עושה זאת מתוך רצון למלא חיסרון כלשהו בחייו, כמו חוסר בביטחון כלכלי. הרצון הזה, בניגוד לרצון לשלם ולהתפתח מתוך שלמות פנימית, לא באמת מאפשר לאדם להגיע לאושר אמיתי, משום שהוא נשען על חיסרון. אליעד מעלה את השאלה אם אפשר לפעול מתוך רצון שמבוסס על שלמות ולא על חיסרון. הוא מציין שמציאות כזו היא כמעט בלתי אפשרית, ושהרוב המוחלט של פעולותינו נובעות מתוך חיסרון פנימי. האם אפשר לפעול מתוך שלמות? כפי שהדבר מתברר, אליעד סבור שפעולה ללא חיסרון כמעט בלתי אפשרית במציאות האנושית. הוא טוען כי כל פעולה היא בעצם תוצאה של חיסרון, בין אם מדובר בחיסרון מוחלט ובין אם מדובר בחיסרון חלקי. המחשבה המרכזית של אליעד היא שלפני שניתן להגיע לשלמות אמיתית, על האדם להבין את החיסרון שבו ולפעול מתוך מציאות של חיסרון זה, עד שהוא יגיע למצב שבו הוא יוכל לפעול מתוך שלמות פנימית. האם רצון הוא תמיד חיסרון? אליעד לא מסכים עם הטענה שהרצון תמיד מצביע על חיסרון. הוא מסביר כי ברוב המקרים הרצון הוא חיסרון מתודולוגי, כלומר, אנחנו רוצים להשיג משהו כדי למלא את ה
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
... מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר? ההרצאה עוסקת בהבנת הקיום העצמי ובחיסרון הקיום כפי שהוא נתפס על ידי אליעד כהן. אליעד מסביר כי הרבה אנשים לא מצליחים להבין את מהות ... ולא במחשבות או ברגשות. הוא מציין שלעיתים השיטות שמורים רוחניים מציעים מובילות אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של המורים הרוחניים ... ולנתק את עצמם מהן. הוא טוען כי המורים האלה משדרים מסר שנראה כפתרון, בכך שהם מורים לאדם להתנתק מהסבל שמגיע ממחשבותיו, אך הם לא עוסקים בשורש הבעיה - החיסרון שבקיום עצמו. האליעד מציע להסתכל על המצב בצורה שונה - במקום להניח שהחיסרון טמון במחשבות או בסביבה החיצונית, על האדם להבין שהחיסרון נמצא בעצם בקיום שלו, שהוא עצמו החיסרון בכבודו ובעצמו. האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון? בהמשך ההרצאה, אליעד מציע את התפיסה שבקיום תמיד ישנו חיסרון, כי ללא חיסרון, לא היה ניתן לדעת בכלל על קיומו של האדם. הוא טוען כי המודעות לקיום שלנו תלויה בקיומו של חיסרון. אליעד מדגיש שתחושת האני שקשורה לקיום היא בעצם חווית חיסרון, שהיא חיונית להכרה עצמית. אם אדם לא חווה חיסרון, הוא לא יכול לדעת שהוא קיים. אליעד מסביר את זה בעזרת דימוי של ישות אחת בלבד, שלא מודעת לעצמה, שהיא לא יכולה לדעת שהיא קיימת כי היא לא חווה שום חיסרון. מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון? הקיום הראשון, לפי אליעד, הוא מצב שבו ישות קיימת אך לא מודעת לקיומה, ולכן היא לא חווה את תחושת הקיום. ברגע שהישות מבינה שהיא קיימת, היא נכנסת למצב של חיסרון, שכן המודעות לקיום תמיד תלויה בהכרה בחיסרון. הוא משתמש בדימוי של מהות אחת כדי להמחיש את הרעיון - אם יש רק מהות אחת, היא לא יכולה להבין את קיומה, כי אין משהו חיצוני שיוכל להשוות אותה אליו ולומר שהיא אני. מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית? במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על המהות של תחושת האני, שהיא עצם תחושת הקיום, שמבוססת על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין שכל מחשבה, חוויה או רגשות - חיוביים או שליליים - הם תוצאה של החיסרון הזה. אליעד מסביר שללא תחושת החיסרון, לא נוכל לחוות את עצמנו או את כל החוויות והרגשות שמבוססים על תחושת הקיום. מהו המפתח לאושר על פי אליעד? אליעד מציע שהמפתח לאושר טמון בהבנה עמוקה של הקיום והחיסרון שבו. הוא מציין כי אם אדם יכול להבין שהקיום עצמו הוא חיסרון, הוא יוכל להפסיק להיאבק במחשבות ובסבל שמקורם בתודעה שלו, ולפני כל דבר, להבין שהקיום הוא חיסרון במהותו. בכך, הוא לא ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל ... מבלי להבין את מהות הקיום עצמו, לא מצליח להוביל את תלמידיו להבנה האמיתית. מורים שמפרידים את האדם מהמחשבות שלו, אך לא מסבירים לו שהקיום עצמו הוא החיסרון, לא מצליחים לפתור את הבעיה העמוקה. רוחניות ומודעות עצמית הבנת החיסרון הפנימי אושר והתעוררות רוחנית מהות הקיום והאני מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר? ההרצאה עוסקת בתפיסה של קיום עצמי ואי - ההבנה שמובילה ... למלכודות של מורים רוחניים שמסבירים להם כיצד להתבונן במחשבותיהם, מבלי להבין את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו. מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או בסובייקט עצמו. במקום לקחת אחריות על תחושת ה
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
שלמות מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות?
... מהי, האם יש שלמות? איך להגיע לשלמות? החיפוש אחרי השלמות, שלמות מתוך חיסרון, האם יש חיסרון? למה יש חיסרון? מהו חיסרון? הדרך אל השלמות, אושר בשלמות, מהי שלמות? האם קיימת בכלל שלמות ומהי הדרך להגיע אליה? אליעד כהן מציג בהרצאה זו דיון מעמיק ומפורט על מהותה של שלמות, כיצד ניתן להגיע אליה, והאם בכלל אפשרי להגיע למצב כזה של שלמות מוחלטת. הוא פותח את ההסבר בטענה בסיסית ויסודית כי שלמות היא מצב בו אין חיסרון, כלומר, מצב בו האדם לא מרגיש שחסר לו משהו. לפי אליעד, מצב של חיסרון מתאפיין בתחושה שמשהו חסר לך, ובמצב ההפוך - מצב של שלמות - אתה לא מרגיש שום חיסרון. לדברי אליעד, הדרך לשלמות עוברת דרך ההתבוננות בחיסרון עצמו. כדי להבין זאת, הוא מסביר כי אדם יכול להגיע לתחושת שלמות רק כאשר הוא מתמודד בצורה אמיתית ועמוקה עם תחושת החיסרון שלו. אליעד מדגיש שהמפתח הוא להטיל ספק בעצם קיומו של החיסרון, כלומר, לשאול באופן עמוק ויסודי: האם באמת יש חיסרון? האם באמת חסר לי משהו? האם אני באמת בטוח שיש בעיה כלשהי?. מדוע התבוננות בחיסרון מובילה דווקא לשלמות? אליעד מבהיר באמצעות דוגמה מפורטת מה זה אומר להסתכל על חיסרון. הוא נותן דוגמה של אדם שחסר לו כסף, למשל 100 שקל. האדם יכול לומר לעצמו: הבעיה שלי היא שחסר לי 100 שקל, אבל באותה מידה הוא יכול גם לומר: הבעיה האמיתית היא לא שחסר לי 100 שקל, אלא זה שאני בכלל חושב שיש לי חיסרון. כלומר, השאלה האמיתית אינה מה חסר , אלא מדוע האדם חושב שיש לו חיסרון כלשהו מלכתחילה. על ידי העמקה בשאלה הזו, אליעד מסביר שהאדם יכול להגיע למצב של חוסר אמון מוחלט בתחושת החיסרון עצמה. ככל שהאדם שואל יותר שאלות ומטיל ספק בתחושת החיסרון, כך הוא מגיע להכרה שאין ודאות בקיומו של החיסרון, ואז הוא מתקרב יותר לשלמות. מהו שורש תחושת החיסרון? אליעד מסביר בפירוט את הרעיון ששורש תחושת החיסרון נעוץ בעצם ההבדלה בין דברים. לפי הסברו, כל תחושת חיסרון מתחילה כאשר האדם אומר זה אני, וזה לא אני. ההבדלה הזו בין האדם לבין כל מה שהוא לא הוא, יוצרת אוטומטית מצב שבו האדם מרגיש שמשהו חסר לו. הוא מדגים זאת על ידי השוואה בין אדם ש
NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
NLP, מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע
... מניפולציה על אנשים, לרמות אנשים, ליצור חיסרון, יצירת חיסרון, הגדלת חיסרון, יצירת רצון, הגדלת רצון, ליצור רצון, לשכנע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות שכנוע, לרמות אנשים, טכניקות שכנוע איך אפשר לשכנע אדם שחושב שכבר יש לו את מה שהוא רוצה? ... כיצד לשכנע אנשים לפעול, גם כאשר נדמה להם שכבר השיגו את רצונם. הדוגמה המרכזית שבה אליעד משתמש עוסקת באדם שמאמין שאוהבים אותו. אדם כזה, לכאורה, כבר מילא את החיסרון שלו - הרצון שיאהבו אותו - ולכן קשה לשכנע אותו לפעול מתוך רצון שיאהבו אותו עוד. אליעד מציג מספר שיטות יסודיות כיצד להתמודד עם מצב כזה, תוך שימוש בדוגמאות מפורטות והסברים פסיכולוגיים מעמיקים: כיצד אפשר לגרום לאדם להרגיש שחסר לו דבר שהוא בטוח שיש לו? אליעד מסביר שיש שלוש דרכים מרכזיות להתמודד עם אדם שמאמין שיש לו משהו: לשכנע אותו שאין לו את מה שהוא חושב שיש לו (לדוגמה, בעצם לא אוהבים ... שאתה חושב). לשכנע אותו שהוא צריך יותר ממה שכבר יש לו (לדוגמה, אתה צריך שאוהבים אותך יותר). בכל אחת מהאפשרויות האלה המטרה היא ליצור מחדש או להגדיל את תחושת החיסרון, כדי שהאדם ירצה לפעול כדי למלא אותו שוב. מה עושים כשאי אפשר או לא כדאי להשתמש בחיסרון הקיים? אליעד מציג אפשרות נוספת והיא להחליף את החיסרון בחיסרון אחר. לפעמים, האדם כבר התרגל כל כך למה שיש לו, כמו אהבה או כסף, שהוא שכח בכלל כמה רצה את זה בעבר. במקרה כזה, אפשר פשוט להכניס לחייו חיסרון חדש, אפילו שטותי. לדוגמה, אם האדם כבר רגיל לכסף, הוא ישכח כמה הוא רצה כסף בעבר, ואז אפילו חיסרון קטן אחר כמו אני צריך תיק חדש יכול לגרום לו לפעול ולשכוח מהרצון הקודם. איך לזהות נקודות תורפה אצל מי שחושב שהוא כבר מרוצה? כאשר אדם מאמין שיש לו מה שהוא רוצה, יש ... שאני אומר לך, תמיד ימשיכו לאהוב אותך). במילים אחרות, לנצל את הפחד של האדם לאבד את מה שיש לו, כדי לגרום לו לפעול בדרך הרצויה לך. איך להשתמש בהשוואות כדי ליצור חיסרון? אליעד מסביר שיטה מתוחכמת נוספת, בה אתה משווה את האדם לאחרים שיש להם יותר. למשל, אפשר לומר לאדם: אתה יודע כמה אנשים אוהבים את אותו זמר מפורסם? תראה כמה אוהבים אותו כי המון אנשים מכירים אותו. ההשוואה הזו יוצרת באדם חיסרון חדש - הוא פתאום מרגיש שלא מספיק אנשים אוהבים אותו, ורוצה לפעול כדי לשפר זאת. כדוגמה מעשית, אם אתה רוצה לשכנע אדם להתקרב אליך, אפשר להראות לו שבזכות הקרבה אליך הוא יכיר יותר אנשים, ולכן יותר אנשים יאהבו אותו. האדם ישאל את עצמו: רגע, אולי באמת לא מספיק אנשים אוהבים אותי?, ויתחיל להרגיש חיסרון שבעבר לא היה מודע אליו. כיצד להשתמש בחסרונות וביתרונות האישיים שלך לשכנוע? אליעד מציע להשתמש ביתרונות ובחסרונות האישיים שלך כדי לשכנע. למשל, אם יש לך כישרון או ידע שאין לאחרים, אפשר לשכנע את האדם שהאהבה או ההערכה שאתה מעניק לו היא בעלת ערך רב יותר מאשר זו של אחרים, ... שלך כדי לשכנע. למשל, לומר אני עברתי הרבה כישלונות בחיים, ולכן אם אני אוהב אותך, זו אהבה אמיתית ועמוקה יותר ממישהו שקל לו לאהוב, כי אצלו זה סתם. כך אפילו חסרונותיך האישיים הופכים ליתרון בשכנוע. מה צריך להיזהר כשמנסים ליצור חיסרון באחרים? אליעד מדגיש שצריך לעשות את כל תהליך יצירת החיסרון בצורה מתוחכמת וזהירה, כדי שהאדם לא ירגיש באופן ברור שאתה מנסה להכניס לו חיסרון בכוח. לדוגמה, במקום לשאול למה אתה חושב שאוהבים אותך?, עדיף לדבר בצורה עקיפה דרך משל או דוגמה, שיגרמו לאדם לחשוב בעצמו שיש לו חיסרון, בלי שירגיש שמנסים לגרום לו להרגיש כך. מה יותר חשוב: חוכמה או ניסיון בשכנוע? אליעד מסביר בבירור שחוכמה חשובה יותר מניסיון. אם יש לך חוכמה, לא בהכרח צריך ניסיון, ... החוכמה מאפשרת לך להבין מראש איך יגיב האדם למניפולציות שונות, וכיצד לפעול בהתאם. לסיכום, אליעד כהן מציע מגוון רחב של טכניקות פסיכולוגיות מתוחכמות ליצירת חיסרון או הגדלת חיסרון באנשים כדי להניע אותם לפעול בדרך הרצויה, אפילו במצבים שבהם הם חושבים שהם כבר מילאו את רצונם באופן מלא. איך לשכנע אנשים לעשות משהו? יצירת חיסרון פסיכולוגי מניפולציות פסיכולוגיות על אנשים איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא חושב שיש לו? שיטות שכנוע אפקטיביות כיצד להגדיל רצון של אדם? ש: השאלה הראשונה מה חסר לאדם שהוא כבר חושב שאוהבים אותו? אליעד: מישהו שחושב שאוהבים אותו מה נקודת התורפה שלו. זאת השאלה? ש: כן. מה אני יכול לגרום לו לחשוב שהוא יכול להשיג דרכי. אליעד: בא ... על בן אדם שבגלל שהוא רוצה שיאהבו אותו, בגלל זה לצורך העניין הוא יעשה 1,2,3 ואתה אומר כן אבל הוא יודע כבר שרוצים שיאהבו אותו. כי כבר אוהבים אותו, זאת אומרת החיסרון כבר מלא אצלו. זה כמו איך אתה יכול לגרום למישהו שיש לו כסף, שחושב שיש לו כסף לעשות פעולה בשביל כסף. איך יכול להיות? מה התשובה? יש הרבה תשובות. תשובה ראשונה אתה ... המטרה שלי לא לשכנע אותו שאוהבים אותו. אליעד: לא, אתה רוצה לשכנע אותו שאם הוא יעשה X אז יאהבו אותו אבל הוא אומר אבל כבר אוהבים אותי. ש: נכון אז אני שואל מה חסר לו. זה לא חסר לו. אליעד: חכה, אז מה עושים? יש כמה תשובות. דבר ראשון אתה יכול לשכנע אותו שלא אוהבים אותו, דבר ראשון. דבר שני אתה יכול לשכנע אותו, אם אתה לא מצליח לשכנע אותו שלא ... האלה. או לא אוהבים אותו, או אוהבים אותו פחות ממה שהוא חושב שאוהבים אותו או שהוא רוצה שיאהבו אותו יותר. אתה יודע ששתיים יש לך נקודת תורפה. ש: מייצר לו את החיסרון. אליעד: או על ידי זה שאתה אומר לו גם מה שיש לך, אין לך, או אין לך כמה שאתה חושב שיש לך או אתה צריך יותר ממה שיש לך. זה אחד. במילים אחרות יצרת חיסרון. דבר נוסף בהנחה נגיד שאתה לא רוצה ללכת בכיוון הזה, לא רוצה, לא יכול, לא מעוניין, אוקי? יש עוד אלטרנטיבה תיצור בעינייך חיסרון אחר. תלך על
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
... רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו האם רצון הוא טוב או רע? בשיחה, אליעד כהן מעלה דיון מעמיק בשאלה האם רצון הוא טוב או רע, והאם הרצון עצמו מהווה חיסרון או יתרון. הרעיון המרכזי הוא שהרצון נובע מתחושת חיסרון, שכן עצם העובדה שהאדם רוצה משהו, מעידה על כך שחסר לו אותו הדבר. לדוגמה, כאשר אדם רוצה כסף, זה בהכרח אומר שחסר לו כסף, והחיסרון הזה מייצר תחושת סבל. כלומר, הרצון עצמו קשור באופן בלתי נפרד לסבל. אם לא היה חיסרון, לא היה רצון, ואם לא היה רצון, לא היה סבל. לכן אליעד אומר שרצון הוא האמא של הסבל. מה הקשר בין רצון לסבל? אליעד מסביר כי הסבל מתחיל מהרצון. כל רצון הוא בעצם חיסרון שמייצר תחושה של חוסר נחת, כיוון שהרצון הוא מצב של אין לי, עד שהאדם משיג את מה שהוא רוצה. עם ... של האדם לגבי הרצון. כלומר, האדם חושב שרצון הוא בהכרח רע, ולכן הוא סובל. אם האדם מבין לעומק את מהות הרצון, הסבל שלו עשוי להיפתר. האם יש הבדל אמיתי בין חיסרון לשלמות? אליעד כהן טוען שאין הבדל מהותי בין חיסרון לשלמות. מבחינה לוגית פשוטה, חיסרון הוא ההפך משלמות. אולם ברמה העמוקה ביותר, ההבדל בין יתרון לחיסרון הוא אשלייתי. הוא מסביר שכל יתרון הוא סוג של חיסרון, משום שכל יתרון הוא יחסי ולא מוחלט, ולכן אינו יכול לספק שלמות אמיתית. אפילו אם לאדם יהיו כל היתרונות האפשריים בעולם, עדיין תחסר לו תחושת השלמות המוחלטת. לכן, יתרון וחיסרון הם למעשה אותו הדבר - שניהם אינם שלמות מוחלטת. כדי להמחיש זאת, אליעד מציג שאלות רטוריות: מה זה בעצם יש פה משהו או אין פה משהו? האם תחושת החיסרון והיתרון באמת אומרות משהו מהותי, או שהן בסך הכל פרשנות של האדם? הוא טוען שאם האדם יחקור לעומק, יגלה שהתחושות האלה אינן אומרות כלום באופן מוחלט, ואם הן אינן אומרות דבר מוחלט, אין באמת הבדל בין תחושת חיסרון לשלמות או יתרון. מה קורה כאשר מבינים שאין הבדל בין יתרון לחיסרון? לפי אליעד, ברגע שהאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין יתרון לחיסרון, בין שלמות לחוסר, החיים ממשיכים כפי שהיו, אך הגישה הפנימית משתנה לגמרי. האדם ממשיך לחוות רצונות, חסרונות, ושאיפות, אך הם כבר אינם נתפסים כסבל או בעיה. האדם יודע שהחיסרון והיתרון אינם בעלי משמעות אמיתית, ולכן אינו סובל בגלל הרצונות שלו. התחושה של חסר משהו קיימת רק באופן יחסי, ובתוך התודעה העמוקה אין לה משמעות. ההבנה הזאת משנה את כל הגישה לחיים. האדם ממשיך לפעול בעולם כרגיל, אך כבר לא מתוך תחושה של מחסור או חוסר שלמות. במילים אחרות, האדם יכול לחיות את חייו בצורה מלאה, תוך הבנה שהכל בסדר כפי שהוא, למרות התחושה של חיסרון ורצון. האם האדם שולט בפעולות שלו או שהכל קורה מעצמו? אליעד כהן מסביר את ... של האדם. הפעולות, הבחירות, והמאמצים מתרחשים מאליהם, כמו תהליך אוטומטי שאין בו בחירה מודעת. אולם, במקביל, הוא מבהיר שההבנה הזו לא מובילה לפאסיביות או לחוסר עשייה. להפך, האדם פועל בעולם, עושה בחירות, ומתאמץ להשיג מטרות, אך כל זה ...
אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
... רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר איך ... שמעוניין להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, עשוי למצוא שזה לא מספק אותו באמת, כי הרצון תמיד ממשיך להתחדש. כל רצון מבוסס על תחושת חיסרון, ולא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך. מהו הסוד של האושר? האושר, לפי אליעד, הוא ... שמוטל בספק. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אין טעם לחשוב עליו בכלל. כאשר התודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא לא חווה שום חיסרון או רע. כל בעיה היא רק תוצאה של חוסר ודאות בתודעה. מה ההבדל בין טוב ורע? ההבדל בין טוב ... אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם תחושותיך לא יהיו חזקות. אם לא תחווה רע, לא תוכל להרגיש את המשמעות של טוב. איך להתמודד עם חיסרון? כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה. אם אין לך תפיסה של טוב ורע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה. חיסרון נובע תמיד מההשוואה בין שני מצבים, ואין חיסרון אמיתי כאשר לא עושים את ההשוואה. האם אפשר לחוות רק ... אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל. איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון? כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. האחדות מגיעה כאשר אתה מקבל את המציאות כפי שהיא, ... טוב אם תגיע לשם. אתה עדיין רוצה משהו נוסף. גם כאשר אתה מתקרב לאלוהים, הרצון שלך לא נגמר. הרצון תמיד יהיה קיים, ואיתו גם החיסרון, כי לא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך. מהו הסוד של האושר? האושר הוא סובייקטיבי ומבוסס ... בעיות. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אתה לא צריך לחשוב עליו בכלל. כשהתודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא אינה חווה שום חיסרון או רע. ההבנה הזו מאפשרת לך להגיע למקום של שלום ... גם התחושות שלך לא יהיו חזקות. כל רע מרגיש רע רק כי יש גם טוב. בלי הבדל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש אחד מהם. איך להתמודד עם חיסרון? כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה, כשאתה יודע מה חסר לך. כשאתה מבין שאין הבדל בין הימצאות במצב טוב או ... יוצר את התחושות שלך, ואם לא תזכור את הפירוש השלילי, לא תוכל לחוות את הפירוש החיובי באותו אופן. איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון? כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות, ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. איך להתמודד עם רצון סובייקטיבי? האם ניתן להגיע ... אין סוף. אז אם זה אין סופי ואני אף פעם לא אגיע, אז מה זה משנה אם אני תקוע פה או שם? גם לרצות כל הזמן להתקרב לאלוהים יש בזה חיסרון, אתה גם יכול להגיד שאתה רוצה להתרחק קצת, כמו אני רוצה ליהנות מדברים רגילים. בכל דבר יש יתרון וחיסרון . יש יתרון גם בלהתקרב לאלוהים וגם בלהתרחק, אם לא היה חיסרון, אלוהים לא היה מרחיק אותנו. תבין, אם יש רצון, יש חיסרון, וזה לא משנה היכן אתה נמצא. גם לאלוהים יש רצון, ... משנה את המציאות, הוא? אם זה לא הוא, אז איזה מין אלוהים הוא? אז זה לפי הרצון שלו, הוא רוצה לשנות. אם הוא רוצה לשנות, אז יש לו חיסרון. אז מה יוצא לי שאני אלוהים? בא נתחיל מחדש, מה אתה ... תהיה התאמה. שאלה: אז יש כאן חלקיות. אם אני הולך לכלום, אז אין שם הנאה, ואם אני בחיים אז אני סובל. אליעד: אם אתה בכלום, לא חסר לך שום דבר. כשאתה מדבר מהפרספקטיבה של היש, אז אתה אומר גם שם יש חיסרון וגם פה יש חיסרון, אבל כאשר אתה נמצא שם, אז גם פה אין חיסרון וגם שם אין
להבין עד הסוף, להבין שאין שאלה, להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחוייב
להבין עד הסוף, להבין שאין שאלה, להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחוייב
... להבין שאין תשובה, חיסרון נצחי, בלי רצון עצמי, חיסרון אפשרי, חיסרון מחוייב מה המשמעות של לעשות את כל מה שאתה יכול באמת? כשאדם ניצב בפני בעיה, הוא נוהג לשאול את עצמו: מה עוד אני יכול ... שהוא מבין שתמיד יהיה חיסרון? אליעד מתאר מצב בו אדם סובל כי הוא רוצה שלא תהיה לו בעיה. הבעיה היא לא בעצם קיומו של החיסרון, אלא ברצון שלא יהיה חיסרון. אם אדם מבין במאה אחוז שתמיד יהיה חיסרון כלשהו, אז אין לו סבל, כי הוא לא יכול לדמיין מצב ללא חיסרון. אבל אם הוא יכול לדמיין מצב בלי בעיה או בלי חיסרון, אז הוא סובל מכך שזה לא קיים בפועל. למשל, אם אדם מבין באמת שהכוס תמיד תהיה חצי ריקה, הוא לא יכול לדמיין אותה ... שהאדם לא מזהה שום חיסרון שצריך לתקן או למלא, לעומת אין תשובה שבה האדם מזהה חיסרון אך מבין שלא ניתן למלא אותו. איך אדם יכול להגיע למצב שבו אין שאלה בכלל? כדי להגיע למצב של אין שאלה בכלל, האדם צריך ... בעיה. מהי המשמעות של חיסרון מחויב וחיסרון אפשרי? חיסרון מחויב הוא מצב שבו החיסרון תמיד קיים, ללא קשר למה שהאדם יעשה. חיסרון אפשרי הוא מצב בו האדם יכול לדמיין מציאות שבה החיסרון אינו קיים. אדם יכול לסבול רק מחיסרון אפשרי, כי הוא יכול לדמיין מצב שבו החיסרון לא קיים, ולכן הוא סובל מכך שהוא קיים בפועל. לעומת זאת, חיסרון מחויב לא יכול לגרום לסבל אם האדם באמת מבין שהוא בלתי נמנע, כי אז הוא לא יכול לדמיין מצב אחר. מדוע ההבנה שתמיד יהיה חיסרון לא תמיד משחררת מסבל? אליעד מסביר שההבנה שתמיד יהיה חיסרון אינה משחררת את האדם מסבל, כי עדיין קיימת בו מחשבה לא מודעת שאולי קיים מצב ללא חיסרון כלל, מצב של אי - קיום. ההבנה האמיתית והמוחלטת שאין שום דרך להימלט מהחיסרון חייבת לכלול את ההבנה שהדרך היחידה להשתחרר מהחיסרון היא אי - קיום, וזהו צעד שהאדם בדרך כלל לא מסוגל לדמיין באופן מלא. לכן, למרות שהאדם אומר הבנתי שתמיד יהיה חיסרון, הוא עדיין סובל. איך נראית הדרך הפרקטית לשחרור מוחלט מחיסרון? הדרך המעשית, לפי אליעד, היא הטלת ספק תמידית בכל מחשבה, בכל דבר שהאדם בטוח בו. הדרך היא לשאול בכל סיטואציה אולי ... שום שאלה ולא נשאר שום חיסרון. איך להגיע למצב של אין שאלה? מה ההבדל בין אין תשובה לאין שאלה? איך להשתחרר מהסבל הקיומי? מה זה חיסרון מחויב וחיסרון אפשרי? למה תמיד יש לי
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
... בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון? האם תמיד יש חיסרון ויתרון? כיצד כדאי להבין את היתרון והחיסרון? בהרצאה זו אליעד כהן עוסק בשאלה האם תמיד יש חיסרון ויתרון בכל דבר. האם כל סיטואציה מחייבת את השאלה אם יש לה יתרון או חיסרון, או שניתן למצוא מצבים שבהם יתרון או חיסרון אינם קיימים בכלל? השיחה מתפתחת לכדי דיון מעמיק על הבדל בין יתרון וחיסרון במובן היחסי והמוחלט. אליעד פותח בכך שמציג את הרעיון שהרבה אנשים טוענים כי בכל דבר יש יתרון וחיסרון. הוא שואל אם זה נכון תמיד, ובמה זה תלוי. הוא מציין שהבנת היתרון והחיסרון משתנה על פי זווית הראייה או המונחים שבהם אנו משתמשים. יש הבדל בין דיון על יתרון וחיסרון בהקשר מוחלט לבין דיון עליהם בהקשר יחסי. היתרון והחיסרון בהקשר יחסי מול מוחלט אם נבחן את היתרון והחיסרון ביחס לדברים ספציפיים, ייתכן שנראה שיש דברים שאין להם חיסרון כלל. לדוגמה, אם אדם רוצה למנוע את הקור ויוצא למעיל, אז המעיל הוא פתרון שמונע את הקור וכולל אך ורק יתרונות בהקשר הזה. למעשה, אין שום חיסרון במעיל עצמו כאשר אנו עוסקים בצורך להיות חמים. זאת אומרת, בהקשר של אותו צורך, המעיל הוא פתרון ללא חיסרון. אך אליעד כהן מסביר שבמובן המוחלט, תמיד יש איזשהו חיסרון לכל דבר. הוא מציין כי אפילו במקרים של דברים שמ נראים לנו כמשהו שמטרתו היא פתרון מושלם, עדיין תמיד יש את הצורך לקחת בחשבון את החסרונות שיכולים להיות. למשל, חיי נוחות של אנשים עשויים להוביל למחיר נפשי של עייפות יתר או תלות. כאשר אנו שואלים אם יש דבר כזה שאין בו שום חיסרון, התשובה היא שברוב המקרים מדובר בהתארגנות שגורמת להיבטים שליליים לא צפויים. האם כל עובד תמיד יש בו יתרון וחיסרון? בהמשך, אליעד מציין דוגמה בעולם העבודה, שממחישה את הנושא. הוא מדבר על עובד שממלא את כל הדרישות ... כזה, אם הוא עונה על כל הצרכים, ברור שייתכן שמדובר בעובד טוב ללא חיסרונות. התפיסה שהעובד יכיל גם יתרונות וגם חסרונות היא מוטעית בהקשר זה, כי אין סיבה להתעקש שחייבים להיות חסרונות, אם הוא עומד בכל הדרישות בצורה מושלמת. לסיכום, המושג של יתרון וחיסרון משתנה לפי הצורך, המטרה, והזמן שבו אנו נמצאים. תלוי אם אנחנו מדברים על יתרון יחסי או מוחלט. חשוב לא ... אותם בצורה ברורה. מה ההבדל בין יתרון מוחלט ליתרון יחסי? האם תמיד יש חיסרון לכל יתרון? מהם יתרונות וחסרונות בעבודת צוות? האם כל בעיה מכילה פתרון שמביא יתרון ו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חיסרון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חיסרון, דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חיסרון, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, מטפל אישי מומלץ, מטפל בנושאי חיסרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 09:14:26 - wesi4