ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חזרתיות ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5. מצילים אחרים, שיש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.

מצילים אחרים, שיש להם ניסיון בטיפול בהלם קרב על פי הגישה הארגונית הנהוגה בצה"ל, יוכלו לעשות שימוש בניסיונם זה. גם כאן רק באותם מקרים שהם מגלים היענות מצד המתאבד לשתף פעולה עם גישה כזאת. זוהי גישה סמכותית המדגישה את הבלבול וחוסר האוריינטציה של המתאבד ולכן מארגנת את המצב עבורו. מציל מן הסוג הזה הוא קלינט איסטווד בסרט "הארי המזוהם". לגישה הזאת הוא מוסיף גם גישה מתגרה ופרובוקטיבית כלפי המתאבד שספק אם יהיו עוד מצילים שיעזו להשתמש בה.

עקרונות כלליים לבניית הטקסט

מתוך הגישה הכללית נובעים כמה עקרונות לבניית הטקסט הספציפי עבור המתאבד המסוים:

1) השגת מירב האינפורמציה: ידיעת עובדות בסיסיות שאותן ניתן להשיג במהירות מן המזעיקים יכולה לעזור מאוד למציל בבניית הטקסט שלו. (אם האיש רוצה להתאבד בגלל אהבה נכזבת אין טעם לדבר אתו על כישלון בקורס קצינים). מצד שני ברור שהפסד זמן עלול להיות קריטי. ולכן יש לקצר ככל האפשר את הפרק הזה. אך לעתים יש זמן שניתן לנצלו (כמו למשל בפרק ההליכה בין מכוניתו של המציל למקום האירוע. כדאי לשאול: 1) מה שמו של המתאבד. 2) הסיבה שבגללה הוא רוצה להתאבד. 3) האם זו הפעם הראשונה שהוא נמצא במצב זה. 4) דברים שאמר כבר בתוך המצב הנוכחי. 5) אנשים נוספים שאפשר להזעיק (קרובים, חבֵר / ה) כדי לעזור בהצלתו.

אפשרות נוספת: להתנות עם המזעיק (ממונה, מפקד, חבר קרוב) שיהיה בקרבת המציל וייתן תשובות אינפורמטיביות לשאלותיו של המציל המופנות אל המתאבד. כך יוכל המציל להגדיל את טווח הזמן בו הוא יכול לקבל מידע על המתאבד.

2) מודולריות: גם המחברים אינם מתייחסים לטקסט שלהם כתורה למשה מסיני, אך הם נותנים טקסט בעל רצף אחד. חשוב שהמציל ידע שיכולים להיות רצפים רבים המשתנים על פי נתוני הרקע, תגובות המתאבד ומה שמתרחש בזירת האירוע.

3) Pacing and Leading: הרעיון של המחברים להתחיל בהזדהות ולעבור לעימות הוא וריאציה של רעיון העקיבה וההובלה הרווח בהיפנותרפיה. אחד מיתרונותיו של רעיון זה הוא המעבר העדין והבלתי מורגש כמעט בין עקיבה והובלה. המציל יכול לעשות בו שימוש גם בסיטואציה זו. המעברים בין הבנת המתאבד להנאתו מהגשמת כוונתו צריכים להיות חלקים ולהופיע ברציפות. כאשר המציל משתמש ברמזים מהתבטאויות מילוליות ובלתי מילוליות של המתאבד כדי לשנות את הטקסט תוך כדי היווצרותו.

לדוגמה: המציל: "אפילו אם אתה כועס על קרובים שלך ודאי יש מישהו ביניהם שבו אינך רוצה לפגוע. " כאשר התגובה היא הכחשה, או אפילו סימן של אי - שביעות רצון, מוטב לא להמשיך בכיוון זה. אם, לחילופין, יש הטיה של הראש והקשבה, כדאי לפתח את הנושא. כאן אפשר להדגים הצעה שהוזכרה כבר בהקשר של איסוף מידע. המציל: "מי מהאנשים הקרובים אליך יקר ללבך? " (המתאבד אינו עונה). המזעיק עונה במקומו: "הוא אוהב את אחותו הקטנה יעל". אפשר לנצל את האינפורמציה להמשך הדיבור בכיוון הזה.

4) אורך המסרים ומורכבותם: עומר ואליצור מנסחים טקסטים ארוכים למדי הכוללים מסרים מורכבים וברמה גבוהה. נשאלת השאלה מה מטרת הצורה הזאת של ניסוח הטקסט? נראה כי מסרים כאלה טובים לצורך העסקת תודעתו של המתאבד והסחתה ממעשה ההתאבדות (בדומה לטכניקת הבלבול של מילטון אריקסון). אך מצד שני קיימת סכנה שהמתאבד יפסיק מהר מאד להקשיב להם. מסרים שרוצים להגיע אל המתאבד צריכים להיות מנוסחים: 1) בלשון פחות גבוהה. 2) ברמה פחות מורכבת. 3) בניסוח המדבר ללב ולא לשכל. 4) בקצרה.

5) רב - גוניות מול חזרתיות: הטקסט של אליצור ועומר מכריע לטובת רב - גוניות. הוא ממש מציף את המתאבד בשפע של טעונים שאפילו קורא המאמר צריך לעשות מאמץ כדי לעקוב אחריהם. קיימת סכנה שאדם הנתון בתוך עצמו וסובל מ - Tunnel Vision, כמו המתאבד, יתייחס אליהם עד מהרה כזמזום טורדני ולא יקשיב להם כלל. לעומת זאת אם יועבר מספר קטן של מסרים פשוטים, החוזרים על עצמם בוריאציות שונות, אך בלשון פשוטה ורגשית, יתכן שניתן יהיה לתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואת הקשבתו.

הטיעון בעד הרב - גוניות הוא שאין לדעת מראש מה יתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואחר - כך את הקשבתו ולכן יש לנסות טיעונים רבים. טענה זו נכונה בתחילת האירוע ולכן אולי כדאי להתחיל במגוון רחב, אך ברגע שתופסים את תשומת לבו של המתאבד כדאי להתמקד בהיגדים הרלבנטיים בלבד.

6) דו - שיח מדומה: בטקסט שמביאים אליצור ועומר אין כמעט שאלות. ההנחה היא שהמתאבד לא יענה על שאלות. זה לא תמיד נכון. אבל גם אם מאמצים את ההנחה המחמירה הזאת יתכן שכדאי לשאול שאלות אמיתיות ורטוריות וגם לענות עליהן. זאת כשיקוף של הקונפליקט המתרחש בלבו (מוחו) של המתאבד. (אתה שואל את עצמך אם יש טעם לחייך במצב הזה?) וגם כאפשרות לענות במקומו תשובות שונות (מצד אחד אתה מרגיש שאין טעם, שזהו הסוף, אך מצד שני יש לך ספקות). כאשר המציל שואל שאלות הוא יכול לעקוב אחרי המתאבד ולראות מה מתוך הדברים מעורר הד בלבו ולהמשיך לעסוק בהם.

7) דיבור על האינטראקציה: (הקיימת או לא קיימת), בין המציל למתאבד יכול לעשות את הטקסט אישי יותר. להלן שתי דוגמאות:

א. המציל: "אמרתי לך כמה דברים ואני בטוח ששמעת אותם. נדמה לי אפילו שהקשבת להם. כרגע כנראה קשה לך לענות לי ולדבר אלי. יתכן שאתה שקוע מדי בעצמך ובייאוש שלך. למרות זאת אני אינני מתייאש, אני אמשיך להיות אתך כאן ואחכה בסבלנות עד שתוכל לדבר אלי. "

ב. המציל: "כשדברתי אתך על אחותך הקטנה יעל אתה המשכת לשתוק, אבל אני שמתי לב שהפנית לשניה את ראשך אלי. מתוך כך הבנתי שלמרות שהעולם נראה לך עכשיו שחור ומייאש אינך רוצה לפגוע באחותך הקטנה. אפילו במצב הקשה שבו אתה נמצא נשאר משהו בך שיכול לחשוב עליה ולאהוב אותה. אותו משהו, שהוא כרגע קטן ושולי, יכול להיות חשוב ומרכזי בזמן אחר. "

8) התשה: כידוע מצבים נפשיים קיצוניים הם זמניים. אף אדם לא יעמוד על הגג במשך 24 שעות. לאחר זמן ממושך במצב נפשי קיצוני נוצרת התשה. נשאלת השאלה: האם יש לשאוף להארכה מכוונת של זמן השהיה על הגג כדי שבסופו של דבר המתאבד ירד מן הגג ולא יקפוץ ממנו? לא ברור שיש תשובה אחידה לשאלה הזאת ולכן חשוב לאתר את הסימנים שבמקרה מסוים זהו אכן המצב. אם יהיו בידי המציל סימנים כאלה (שהוא יוכל לקבל מראש כגון, שהמתאבד כבר היה פעם על הגג וחיפש דרך לרדת ממנו, או שהוא יוכל לקבלם תוך כדי מעשה ההצלה), הוא צריך לקחת בחשבון את אלמנט ההתשה ולפעול כדי להאריך את הזמן כך שהסיכוי שלו להצליח יגדל.

9) עימות? המלה "עימות" שבה משתמשים המחברים אינה לעניין מפני שאין לנו שום עימות עם המתאבד, אנחנו רואים מה שהוא ראה במשך רוב חייו - שהוא רוצה לחיות ויש טעם לחייו - אך אינו רואה עכשיו, ואנחנו נותנים ביטוי לרצון הזה.

10) מתן הבטחות מעשיות: אנחנו סבורים שמתן הבטחות לטיפול מעשי בבעיותיו של המתאבד אינו מועיל. אם המתאבד מרגיש מצוקה קיומית הן מבטאות זלזול בעומק המצוקה שלו ופריטתה לעזרה מעשית ביורוקרטית כזאת או אחרת. אם הוא עומד על הגג מתוך מגמה לסחוט הטבות כאלה, כל מעייניו לאחר שירד מן הגג יוקדשו לגביית ההבטחות והוא ינסה להכניס לתוכן מה שיותר תוכן ואז קיימת סבירות גבוהה שהמציל יוצג כשקרן ומתחזה. לכן מוטב לא להיכנס לשדה מוקשים זה.

11) סור מרע ועשה טוב: הכלל האומר: קודם כל אל תזיק ואחר - כך אם אפשר, נסה להועיל, תקף גם כאן. יש להימנע מהאשמת המתאבד. כמו שנאמר במשפט "ואתה נהפך לתליין של האנשים האלה הקרובים לך שיישארו אחריך. " יש להימנע משידור של ריחוק והתנשאות כמו שימוש בשמות שלרוב האנשים אין מושג מיהם (בובר, ויטגנשטיין). או כמו במשפט "אפילו במדינות טוטליטריות, אפילו במשפטי אינקוויזיציה" שיתכן מאוד שהאדם על הגג אינו מבין מה משמעותו. יש להימנע מלייחס לו כוונות של נקמה אלא אם כן ידוע במפורש שיש לו כוונות כאלה. אין גם צורך לדבר איתו על מנעמי החיים, מספיק שנמנע את כוונתו להתאבד.

אקורד הסיום: סוף הטקסט של אליצור ועומר נותר תלוי באוויר. כאשר המציל מרגיש שהצליח לדבר אל לבו של המתאבד מוטב שיתרגם זאת למונחים מעשיים ויעזור לו לרדת מן הגג. כך הוא יוכל לומר לו: "עכשיו, כשהצלחת להעביר אלינו את המסר ואנחנו רואים את עומק מצוקתך, תן לנו הזדמנות לשנות את היחס כלפיך. אני עומד להתקרב אליך ולעזור לך לרדת מן הגג. " מובן שיש לעשות זאת בזהירות הראויה ולסגת כאשר הניסיון עלול לסכן את המתאבד. מצד שני, מול מתאבד נסער ומבולבל מוטב שיעמוד מציל שיציע לו דרך מעשית לסיים את המצב שאליו הוא הביא את עצמו.
לגרום למישהו לא להתאבד סיטואציה להקשיב הבטחות להקצין תשובות טיפול ב ocd לטפל באובדנות למכור מוצר יקר ללקוח תרפיה פיתוח אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
... חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים מה הסיבה האמיתית לפעולות חוזרות ונשנות (OCD)? אליעד כהן מסביר שאנשים הסובלים מ - OCD עם חזרתיות, נוטים לחזור על פעולות מסוימות שוב ושוב ... לו לבית, אך הוא רק ב - 99 אחוז בטוח שסגר את הדלת, ולכן יחזור ויסגור אותה שוב ושוב, עד להשגת ודאות מוחלטת. איך לזהות את הגורם המדויק להתנהגות חזרתית? כדי לטפל בחזרתיות, אליעד כהן ממליץ לברר מדוע האדם מפחד ... ששטף ידיים כראוי, אם הוא יענה 90 אחוז, אז הוא ישטוף שוב כדי לעלות את הביטחון ל - 91, ואז ל - 92, וכך הלאה, עד שיגיע ל - 100 אחוז ביטחון. כיצד לטפל ב - OCD של חזרתיות הקשורה לצורך בוודאות? אליעד מציע שתי דרכי טיפול מרכזיות לטיפול ב - OCD של חזרתיות הקשורה לוודאות: הדרך הראשונה היא ללמוד ... נקיות לגמרי או אם הדלת לא נעולה באופן מושלם. אפילו האפשרות של מחלה או פגיעה אינה בהכרח סוף העולם. כך, כאשר אדם לומד לקבל את האפשרות השלילית, הוא מאבד את הצורך בחזרתיות. הדרך השנייה היא להגדיל את הוודאות לגבי ... הזו. יש צורך לבדוק מה הסיבה המדויקת שמובילה אותו להמשיך ולחפש את התחושה הטובה שוב ושוב. הבנת הגורם להנאה והצורך החוזר בהנאה זו, יכולה לסייע לאדם להתגבר על החזרתיות באמצעות טיפול שיתמקד בצורך הרגשי האמיתי ... טובה הוא עלול להפסיד אם יפסיק את הפעולה. אחרי זיהוי מדויק, אפשר לבחור את שיטת הטיפול המתאימה שתוביל לשינוי. איך להפסיק שטיפת ידיים חוזרת ונשנית? איך מטפלים בחזרתיות אצל ילדים? מה גורם להתנהגות כפייתית? למה אני סוגר את הדלת שוב ושוב? איך מתמודדים עם טקסים של OCD? מה לעשות עם התמכרות לבדיקת הטלפון? האם אפשר להחלים מ - OCD? איך לטפל בתנועות חזרתיות בילדים? איך לטפל בחזרה על משפטים אצל ילדים? איך לטפל בחזרתיות בדיבור אצל ילדים? איך לטפל בילד שחוזר על ... שטיפת ידיים אובססיבית, טקסי ניקיון ארוכים ויסודיים, ילד שחוזר שוב ושוב על אותה הפעולה, ילד שעושה שוב ושוב את אותה הפעולה, ילד שחוזר שוב ושוב על אותו המשפט, חזרתיות בהתנהגות של ילדים, מחלת האנשים החכמים, ... טקסים, איך להתמודד עם פעולות טקסיות? איך לטפל בפעולות כפייתיות? איך לטפל בפעולות טקסיות באופן חזרתי? ממה נובע ביצוע פעולות טקסיות שוב ושוב? איך לטפל בהתנהגויות חזרתיות? איך לטפל בפעולות חזרתיות? איך נוצר צורך לחזור שוב ושוב על אותה ...
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
... לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחה וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? העוסקים בחיפוש פתרונות לבעיות ... פעולה מתמטית. נוסחה אמיתית מתייחסת למקרים שונים שמזכירים אחד את השני, ולפיכך חיפוש נוסחה כולל פתרונות למספר בעיות דומות. כיצד נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? כאשר נתקל אדם בבעיה שנראית דומה למקרה אחר, עליו לפתור כל בעיה בנפרד לפני שמחפש נוסחה. לאחר פתרון, על האדם לבדוק מה המשותף בפתרונות שמצא, כלומר, לזהות את המכנה ... ניתן להניח שמצאנו את הנוסחה. בסופו של דבר, כל נוסחה היא תוצאה של תהליך שנע בין בעיות פרטיות לבין גיבוש הפתרון הכללי. הקשר בין חוקיות, סיבתיות וחזרתיות חוקיות נוצרת מתוך חזרתיות, זאת אומרת, כאשר משהו קורה שוב ושוב בצורה עקבית, יש להניח שהסיבה היא אותה סיבה. כך, אם אדם נתקל שוב ושוב במצב מסוים, יתכן שהפתרון או הסיבה לתופעה יהיו זהים. למשל, האש שורפת נייר היא חוקיות שנוצרת מתוך חזרתיות של אירועים דומים. האם אפשר למצוא נוסחה מבלי לפתור מקרים פרטיים? לא. כדי לפתח נוסחה, צריך קודם כל לפתור כל מקרה בנפרד. מי שמנסה לקבוע נוסחה בלי לתחום את הבעיה ולפתור מקרה ... הבעיה הפרטית והפיתרון שלה, ולאחר מכן מבוצע תהליך של חקירה והשוואה עם בעיות אחרות כדי להבין את המכנה המשותף. נוסחה היא למעשה החוקיות שמתגלה מתוך חזרתיות והסיבתיות שמזוהה בין המקרים השונים. נוסחה לפתרון בעיות חוקיות וחזרתיות ניתוח מקרים פרטיים וסיבתיות התמודדות עם פחדים ומציאת מכנה משותף מהי המטרה של חיפוש נוסחה לפתרון בעיות? הרעיון הוא שאדם נתקל בבעיה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בצורות שונות. ... 2 - זהו פתרון פרטי לשאלה כמה זה אחד ועוד אחד?, אך זו לא נוסחה שמסבירה את כלל מצבי החיבור או כל סוג אחר של פעולה מתמטית. איך נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? נוסחה היא למעשה חוקיות. חוקיות מתגלה כאשר אנחנו לוקחים לפחות שתי בעיות שמזכירות זו את זו במשהו, ובודקים אם יש דרך פתרון שחוזרת על עצמה. אם מוצאים מכנה משותף ... אותו, ואז משווים בין שני הפתרונות. אם מתברר שיש מהלך דומה החוזר על עצמו בשני המקרים, אפשר להסיק שזהו חלק מהנוסחה. מה הקשר בין חוקיות, סיבתיות וחזרתיות? חוקיות נוצרת מתוך חזרתיות במצבים דומים, כמו התופעה שאש שורפת נייר. כששואלים למה הנייר נשרף? עונים בגלל האש. כשרואים את התופעה שוב ושוב, מניחים שקיימת חוקיות או סיבתיות - האש היא סיבה שהנייר נשרף. ... בדעתכם ולקבל מידע נוסף. הרעיון הוא לחקור לעומק את הפרטים החוזרים בכל בעיה, ולמצוא את החוט המקשר ביניהם. תחשבו על זה. נוסחה לפתרון בעיות חוקיות וחזרתיות ניתוח מקרים פרטיים וסיבתיות התמודדות עם פחדים ומציאת מכנה משותף תשובה כללית, תשובה פרטית, שאלה כללית, שאלה פרטית, מן הפרט אל הכלל, מן הכלל אל הפרט, פרט וכלל, כלל ופרט, ...
איך המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל
איך המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל
... המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר ... לשלו. לעומת זאת, כאשר מדובר במידע שיש בו היגיון פנימי, כמו מידע פילוסופי או מדעי, חזרתיות לבדה אינה מבטיחה הבנה טובה יותר. במקרה כזה, עצם הפעולה של חזרה שוב ושוב לא מביאה להבנה אלא רק לזיכרון טכני. מה שגורם להבנה עמוקה של חומר הוא ההתבוננות והמחשבה מחדש. חזרתיות יכולה לעזור רק אם בכל פעם מחדש מתבוננים בחומר לעומק ומנסים להבין אותו מחדש. מהי התבוננות וכיצד היא ... מקרים שבהם אדם חוזר על פעולה שוב ושוב באופן אוטומטי, בלי להתבונן מחדש. במקרה זה, החזרתיות הופכת להיות חסרת תועלת ואפילו פוגעת בהבנה. לדוגמה, אדם שאוכל במבה בכל יום כי התרגל לכך, כבר לא זוכר ... החוזרת פותחת רבדים חדשים ללא סוף, בהתאם לעומק התודעה של הלומד. סיכום התובנות על חזרתיות ולמידה עמוקה: חזרתיות אפקטיבית רק אם היא מלווה בהתבוננות. חזרה טכנית עלולה להזיק להבנה, כי היא גורמת למוח לעבוד על אוטומט. ...
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
... בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות האם ... הפשוט לכאורה של חזרתיות לשיפור מיומנות מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ... משתפר לא בגלל החזרתיות, אלא בגלל פיתוח כישורי החשיבה וההבנה של הטעויות. כיצד להשתמש בניתוח עצמי לשיפור הנהיגה? אליעד מציע דוגמה שלישית בנושא הנהיגה: אם אדם רוצה ... האם השיפור תלוי בחזרתיות או בניתוח הפעולה? התשובה הברורה של אליעד היא ששיפור אמיתי אינו מגיע מעשיית הפעולה שוב ושוב, אלא מניתוח קפדני של הפעולה והבנת מה שנעשה, מדוע ... לשיפור יכולות האם חזרתיות משפרת מיומנויות? שיפור יכולות בכדורגל כיצד ללמוד מנהיגה נכונה? ...
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
... לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב מהו ההבדל בין טיפשות לבין התמדה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את ההבדל בין טיפשות להתמדה תוך הצגת דוגמאות שונות. הוא מתחיל בשאלה ... לתוצאה שונה? מהו ההבדל בין אקראיות לסיבתיות? האם חזרתיות יכולה להיות חכמה? איך להבין את דימוי המים בדלי? מהו המשמעות של עשיית פעולה שוב ושוב? ...
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
... צריך להפעיל את ההיגיון בצורה מודעת. מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא להבין כיצד המוח עובד כשמדובר בזיכרון. מהם הגורמים שיכולים לשפר את הזיכרון? זיכרון תלוי בחזרתיות, אסוציאציות ושיטות נוספות לחיזוק הזיכרון. אלו הם העקרונות שמאפשרים למוח לאחסן את המידע לאורך זמן, בצורה הרבה יותר טבעית ואוטומטית. אחד הגורמים החשובים ביותר לזיכרון טוב הוא החזרתיות. איך לזכור טקסט שלם מילה במילה בלי להתאמץ? כדי לזכור טקסט מילה במילה, אפשר להשתמש בשיטה פשוטה ... הראשונה ועד המילה האחרונה, כל פעם מחדש, בצורה רציפה וללא חזרה על מילים. למה זה עובד? המוח לא זקוק למאמץ או למילים טכניות כדי לזכור את הטקסט. פשוט על ידי חזרתיות, המוח יקלוט את המידע ויתחיל לשנן אותו באופן טבעי. זוהי הדרך שבה הזיכרון שלנו עובד. גם אם לא ... חלק קטן של הטקסט, ולא לנתח או לקפוץ ממקום למקום. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לקרוא את הטקסט, בלי לעצור, ולחזור על כך שוב ושוב. המוח יזכור את זה לבד, הודות לחזרתיות. איך לזכור טקסט בעל פה? איך לשנן טקסטים? שיטות לשיפור יכולות הזיכרון? איך ללמוד טקסט בעל פה? שינון טקסטים? איך המוח זוכר דברים? חזרתיות לזיכרון? שלום חברים, אז איך אפשר לזכור דברים בלי לנסות לזכור אותם? נניח שיש לכם טקסט שאתם ... אנחנו כרגע עוסקים במידע המבוסס על זיכרון - לדוגמה, טקסט בשפה זרה שאותו יש לזכור מהמילה הראשונה ועד האחרונה. איך זיכרון עובד? זיכרון תלוי במספר גורמים: חזרתיות אסוציאציות שיטות נוספות לחיזוק הזיכרון איך לזכור טקסט שלם מילה במילה? כדי לזכור טקסט מילה ... לדלג על מילים, לא לקפוץ קדימה - פשוט לקרוא רצוף מההתחלה עד הסוף. לחזור על התהליך מספר רב של פעמים, עד שהטקסט נטמע בזיכרון. למה זה עובד? המוח לומד באמצעות חזרתיות. כאשר קוראים את הטקסט שוב ושוב ללא מאמץ, המוח שומר את המידע באופן טבעי. השיטה הזו עובדת על ... בעל פה? איך לזכור תפריט בעל פה? איך לזכור הרבה חומר בעל פה? איך לזכור טקסטים בעל פה? שיטות לזכור טקסט בעל פה, שיטות לזכור דברים בעל פה, שיטות למידה, חזרתיות, איך המוח זוכר דברים? איך לשנן דברים? טיפים ללמידה, ללמוד ללמוד, איך משננים חומר? איך לשנן ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת ... יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל ... זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך שזיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שיכולת השכל מצריכה הפעלת היגיון, ניתוח ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
... אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את ... לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד ... במקרה כזה, אסור לחפש היגיון פנימי, כי הוא פשוט לא קיים. לכן הדרך הטובה והיעילה ביותר ללמוד סוג מידע כזה היא על ידי שינון וחזרתיות רבה ככל האפשר. לדוגמה, מי שרוצה לזכור את המילה טייבל, יעשה את הפעולות הבאות: יכתוב בעברית 20 משפטים ... בשם הזה. אין תשובה הגיונית לשאלה מדוע שולחן זה טייבל ולא משהו אחר. איך לתרגל מידע המבוסס על זיכרון? הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות בצורות שונות. חשוב לחזור שוב ושוב על המילה או המידע האקראי, ולהשתמש בו בהקשרים מגוונים: - אם רוצים לזכור ... - חוזרים על כל פרט שוב ושוב. - משתמשים בפריט המידע בהקשרים מגוונים. - אין טעם לחפש הסברים לוגיים, אלא מתבססים על תרגול וחזרתיות. 2. אם זהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון (כמו מתמטיקה, כלכלה, פיזיקה): - לא מנסים לשנן את הכל, אלא להבין ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... ואת מה שאנחנו חווים. מה הייחודיות של מנטרה? מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של אין או חוויות שמחוץ לתודעה המיינסטרימית. מה היתרונות של חזרה על ... מנטרה עם ויפאסנה? ההבדל בין השניים הוא בתהליך: ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ואי ידיעה. האם יש ערך לשכל במהלך המדיטציה? אליעד טוען ...
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
... שתיסע למרות האיסור המוצהר? אליעד מסביר שתמיד ישנן אפשרויות רבות לפרש כל כוונה, ולכן אף פעם אי אפשר להיות בטוח לחלוטין. האם חזרתיות על רעיון מעידה על הכוונה האמיתית שלו? אליעד מתייחס גם לרעיון שחוזר על עצמו פעמים רבות. לכאורה, כשאדם כותב או ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חזרתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חזרתיות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חזרתיות, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג לילדים, ייעוץ נפשי מומלץ, אימון אישי לביטחון עצמי בנושא חזרתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1133 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 14:46:25 - wesi4