ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חזרתיות ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5. מצילים אחרים, שיש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.

מצילים אחרים, שיש להם ניסיון בטיפול בהלם קרב על פי הגישה הארגונית הנהוגה בצה"ל, יוכלו לעשות שימוש בניסיונם זה. גם כאן רק באותם מקרים שהם מגלים היענות מצד המתאבד לשתף פעולה עם גישה כזאת. זוהי גישה סמכותית המדגישה את הבלבול וחוסר האוריינטציה של המתאבד ולכן מארגנת את המצב עבורו. מציל מן הסוג הזה הוא קלינט איסטווד בסרט "הארי המזוהם". לגישה הזאת הוא מוסיף גם גישה מתגרה ופרובוקטיבית כלפי המתאבד שספק אם יהיו עוד מצילים שיעזו להשתמש בה.

עקרונות כלליים לבניית הטקסט

מתוך הגישה הכללית נובעים כמה עקרונות לבניית הטקסט הספציפי עבור המתאבד המסוים:

1) השגת מירב האינפורמציה: ידיעת עובדות בסיסיות שאותן ניתן להשיג במהירות מן המזעיקים יכולה לעזור מאוד למציל בבניית הטקסט שלו. (אם האיש רוצה להתאבד בגלל אהבה נכזבת אין טעם לדבר אתו על כישלון בקורס קצינים). מצד שני ברור שהפסד זמן עלול להיות קריטי. ולכן יש לקצר ככל האפשר את הפרק הזה. אך לעתים יש זמן שניתן לנצלו (כמו למשל בפרק ההליכה בין מכוניתו של המציל למקום האירוע. כדאי לשאול: 1) מה שמו של המתאבד. 2) הסיבה שבגללה הוא רוצה להתאבד. 3) האם זו הפעם הראשונה שהוא נמצא במצב זה. 4) דברים שאמר כבר בתוך המצב הנוכחי. 5) אנשים נוספים שאפשר להזעיק (קרובים, חבֵר / ה) כדי לעזור בהצלתו.

אפשרות נוספת: להתנות עם המזעיק (ממונה, מפקד, חבר קרוב) שיהיה בקרבת המציל וייתן תשובות אינפורמטיביות לשאלותיו של המציל המופנות אל המתאבד. כך יוכל המציל להגדיל את טווח הזמן בו הוא יכול לקבל מידע על המתאבד.

2) מודולריות: גם המחברים אינם מתייחסים לטקסט שלהם כתורה למשה מסיני, אך הם נותנים טקסט בעל רצף אחד. חשוב שהמציל ידע שיכולים להיות רצפים רבים המשתנים על פי נתוני הרקע, תגובות המתאבד ומה שמתרחש בזירת האירוע.

3) Pacing and Leading: הרעיון של המחברים להתחיל בהזדהות ולעבור לעימות הוא וריאציה של רעיון העקיבה וההובלה הרווח בהיפנותרפיה. אחד מיתרונותיו של רעיון זה הוא המעבר העדין והבלתי מורגש כמעט בין עקיבה והובלה. המציל יכול לעשות בו שימוש גם בסיטואציה זו. המעברים בין הבנת המתאבד להנאתו מהגשמת כוונתו צריכים להיות חלקים ולהופיע ברציפות. כאשר המציל משתמש ברמזים מהתבטאויות מילוליות ובלתי מילוליות של המתאבד כדי לשנות את הטקסט תוך כדי היווצרותו.

לדוגמא: המציל: "אפילו אם אתה כועס על קרובים שלך ודאי יש מישהו ביניהם שבו אינך רוצה לפגוע. " כאשר התגובה היא הכחשה, או אפילו סימן של אי - שביעות רצון, מוטב לא להמשיך בכיוון זה. אם, לחילופין, יש הטיה של הראש והקשבה, כדאי לפתח את הנושא. כאן אפשר להדגים הצעה שהוזכרה כבר בהקשר של איסוף מידע. המציל: "מי מהאנשים הקרובים אליך יקר ללבך? " (המתאבד אינו עונה). המזעיק עונה במקומו: "הוא אוהב את אחותו הקטנה יעל". אפשר לנצל את האינפורמציה להמשך הדיבור בכיוון הזה.

4) אורך המסרים ומורכבותם: עומר ואליצור מנסחים טקסטים ארוכים למדי הכוללים מסרים מורכבים וברמה גבוהה. נשאלת השאלה מה מטרת הצורה הזאת של ניסוח הטקסט? נראה כי מסרים כאלה טובים לצורך העסקת תודעתו של המתאבד והסחתה ממעשה ההתאבדות (בדומה לטכניקת הבלבול של מילטון אריקסון). אך מצד שני קיימת סכנה שהמתאבד יפסיק מהר מאד להקשיב להם. מסרים שרוצים להגיע אל המתאבד צריכים להיות מנוסחים: 1) בלשון פחות גבוהה. 2) ברמה פחות מורכבת. 3) בניסוח המדבר ללב ולא לשכל. 4) בקצרה.

5) רב - גוניות מול חזרתיות: הטקסט של אליצור ועומר מכריע לטובת רב - גוניות. הוא ממש מציף את המתאבד בשפע של טעונים שאפילו קורא המאמר צריך לעשות מאמץ כדי לעקוב אחריהם. קיימת סכנה שאדם הנתון בתוך עצמו וסובל מ - Tunnel Vision, כמו המתאבד, יתייחס אליהם עד מהרה כזמזום טורדני ולא יקשיב להם כלל. לעומת זאת אם יועבר מספר קטן של מסרים פשוטים, החוזרים על עצמם בוריאציות שונות, אך בלשון פשוטה ורגשית, יתכן שניתן יהיה לתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואת הקשבתו.

הטיעון בעד הרב - גוניות הוא שאין לדעת מראש מה יתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואחר - כך את הקשבתו ולכן יש לנסות טיעונים רבים. טענה זו נכונה בתחילת האירוע ולכן אולי כדאי להתחיל במגוון רחב, אך ברגע שתופסים את תשומת לבו של המתאבד כדאי להתמקד בהיגדים הרלבנטיים בלבד.

6) דו - שיח מדומה: בטקסט שמביאים אליצור ועומר אין כמעט שאלות. ההנחה היא שהמתאבד לא יענה על שאלות. זה לא תמיד נכון. אבל גם אם מאמצים את ההנחה המחמירה הזאת יתכן שכדאי לשאול שאלות אמיתיות ורטוריות וגם לענות עליהן. זאת כשיקוף של הקונפליקט המתרחש בלבו (מוחו) של המתאבד. (אתה שואל את עצמך אם יש טעם לחייך במצב הזה?) וגם כאפשרות לענות במקומו תשובות שונות (מצד אחד אתה מרגיש שאין טעם, שזהו הסוף, אך מצד שני יש לך ספקות). כאשר המציל שואל שאלות הוא יכול לעקוב אחרי המתאבד ולראות מה מתוך הדברים מעורר הד בלבו ולהמשיך לעסוק בהם.

7) דיבור על האינטראקציה: (הקיימת או לא קיימת), בין המציל למתאבד יכול לעשות את הטקסט אישי יותר. להלן שתי דוגמאות:

א. המציל: "אמרתי לך כמה דברים ואני בטוח ששמעת אותם. נדמה לי אפילו שהקשבת להם. כרגע כנראה קשה לך לענות לי ולדבר אלי. יתכן שאתה שקוע מדי בעצמך ובייאוש שלך. למרות זאת אני אינני מתייאש, אני אמשיך להיות אתך כאן ואחכה בסבלנות עד שתוכל לדבר אלי. "

ב. המציל: "כשדברתי אתך על אחותך הקטנה יעל אתה המשכת לשתוק, אבל אני שמתי לב שהפנית לשניה את ראשך אלי. מתוך כך הבנתי שלמרות שהעולם נראה לך עכשיו שחור ומייאש אינך רוצה לפגוע באחותך הקטנה. אפילו במצב הקשה שבו אתה נמצא נשאר משהו בך שיכול לחשוב עליה ולאהוב אותה. אותו משהו, שהוא כרגע קטן ושולי, יכול להיות חשוב ומרכזי בזמן אחר. "

8) התשה: כידוע מצבים נפשיים קיצוניים הם זמניים. אף אדם לא יעמוד על הגג במשך 24 שעות. לאחר זמן ממושך במצב נפשי קיצוני נוצרת התשה. נשאלת השאלה: האם יש לשאוף להארכה מכוונת של זמן השהיה על הגג כדי שבסופו של דבר המתאבד ירד מן הגג ולא יקפוץ ממנו? לא ברור שיש תשובה אחידה לשאלה הזאת ולכן חשוב לאתר את הסימנים שבמקרה מסוים זהו אכן המצב. אם יהיו בידי המציל סימנים כאלה (שהוא יוכל לקבל מראש כגון, שהמתאבד כבר היה פעם על הגג וחיפש דרך לרדת ממנו, או שהוא יוכל לקבלם תוך כדי מעשה ההצלה), הוא צריך לקחת בחשבון את אלמנט ההתשה ולפעול כדי להאריך את הזמן כך שהסיכוי שלו להצליח יגדל.

9) עימות? המלה "עימות" שבה משתמשים המחברים אינה לעניין מפני שאין לנו שום עימות עם המתאבד, אנחנו רואים מה שהוא ראה במשך רוב חייו - שהוא רוצה לחיות ויש טעם לחייו - אך אינו רואה עכשיו, ואנחנו נותנים ביטוי לרצון הזה.

10) מתן הבטחות מעשיות: אנחנו סבורים שמתן הבטחות לטיפול מעשי בבעיותיו של המתאבד אינו מועיל. אם המתאבד מרגיש מצוקה קיומית הן מבטאות זלזול בעומק המצוקה שלו ופריטתה לעזרה מעשית ביורוקרטית כזאת או אחרת. אם הוא עומד על הגג מתוך מגמה לסחוט הטבות כאלה, כל מעייניו לאחר שירד מן הגג יוקדשו לגביית ההבטחות והוא ינסה להכניס לתוכן מה שיותר תוכן ואז קיימת סבירות גבוהה שהמציל יוצג כשקרן ומתחזה. לכן מוטב לא להיכנס לשדה מוקשים זה.

11) סור מרע ועשה טוב: הכלל האומר: קודם כל אל תזיק ואחר - כך אם אפשר, נסה להועיל, תקף גם כאן. יש להימנע מהאשמת המתאבד. כמו שנאמר במשפט "ואתה נהפך לתליין של האנשים האלה הקרובים לך שיישארו אחריך. " יש להימנע משידור של ריחוק והתנשאות כמו שימוש בשמות שלרוב האנשים אין מושג מיהם (בובר, ויטגנשטיין). או כמו במשפט "אפילו במדינות טוטליטריות, אפילו במשפטי אינקוויזיציה" שיתכן מאוד שהאדם על הגג אינו מבין מה משמעותו. יש להימנע מלייחס לו כוונות של נקמה אלא אם כן ידוע במפורש שיש לו כוונות כאלה. אין גם צורך לדבר איתו על מנעמי החיים, מספיק שנמנע את כוונתו להתאבד.

אקורד הסיום: סוף הטקסט של אליצור ועומר נותר תלוי באוויר. כאשר המציל מרגיש שהצליח לדבר אל לבו של המתאבד מוטב שיתרגם זאת למונחים מעשיים ויעזור לו לרדת מן הגג. כך הוא יוכל לומר לו: "עכשיו, כשהצלחת להעביר אלינו את המסר ואנחנו רואים את עומק מצוקתך, תן לנו הזדמנות לשנות את היחס כלפיך. אני עומד להתקרב אליך ולעזור לך לרדת מן הגג. " מובן שיש לעשות זאת בזהירות הראויה ולסגת כאשר הניסיון עלול לסכן את המתאבד. מצד שני, מול מתאבד נסער ומבולבל מוטב שיעמוד מציל שיציע לו דרך מעשית לסיים את המצב שאליו הוא הביא את עצמו.
טיפול באו סי די קושי סיטואציות ייאוש מוטרד התאבדויות הפרעת התנהגות כפייתית הפרעה כפייתית לקוח אומר שהמוצר יקר לשנות את היחס להקצין אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת בזמן אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
... חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים מה הסיבה האמיתית לפעולות חוזרות ונשנות (OCD)? אליעד כהן מסביר שאנשים הסובלים מ - OCD עם חזרתיות, נוטים לחזור על פעולות מסוימות שוב ושוב מתוך צורך בוודאות. כאשר אדם סוגר דלת פעם אחר פעם, שוטף ידיים שוב ושוב, או בודק דברים פעמים רבות, ... ולכן יחזור ויסגור אותה שוב ושוב, עד להשגת ודאות מוחלטת. איך לזהות את הגורם המדויק להתנהגות חזרתית? כדי לטפל בחזרתיות, אליעד כהן ממליץ לברר מדוע האדם מפחד מהאפשרות שמשהו לא נעשה כראוי. למשל, למה הוא חושש כל כך מהאפשרות שידיו לא נקיות? אולי הוא מפחד ממחלות או ... שוב כדי לעלות את הביטחון ל - 91, ואז ל - 92, וכך הלאה, עד שיגיע ל - 100 אחוז ביטחון. כיצד לטפל ב - OCD של חזרתיות הקשורה לצורך בוודאות? אליעד מציע שתי דרכי טיפול מרכזיות לטיפול ב - OCD של חזרתיות הקשורה לוודאות: הדרך הראשונה היא ללמוד לקבל את חוסר הוודאות. כאן המטרה היא לגרום לאדם להבין שזה לא סוף העולם אם ידיו אינן נקיות לגמרי או אם ... האפשרות של מחלה או פגיעה אינה בהכרח סוף העולם. כך, כאשר אדם לומד לקבל את האפשרות השלילית, הוא מאבד את הצורך בחזרתיות . הדרך השנייה היא להגדיל את הוודאות לגבי ביצוע הפעולה. במקום ללמד את האדם להתמודד עם הספק, מלמדים אותו להיות בטוח שהוא אכן ביצע את הפעולה. אם ... להמשיך ולחפש את התחושה הטובה שוב ושוב. הבנת הגורם להנאה והצורך החוזר בהנאה זו, יכולה לסייע לאדם להתגבר על החזרתיות באמצעות טיפול שיתמקד בצורך הרגשי האמיתי שמאחורי הפעולה. איך להתחיל לטפל בבעיה של פעולות חוזרות ונשנות (OCD)? אליעד כהן מסכם ואומר שהצעד ... מדויק, אפשר לבחור את שיטת הטיפול המתאימה שתוביל לשינוי. איך להפסיק שטיפת ידיים חוזרת ונשנית? איך מטפלים בחזרתיות אצל ילדים? מה גורם להתנהגות כפייתית? למה אני סוגר את הדלת שוב ושוב? איך מתמודדים עם טקסים של OCD? מה לעשות עם התמכרות לבדיקת הטלפון? האם אפשר להחלים מ - OCD? איך לטפל בתנועות חזרתיות בילדים? איך לטפל בחזרה על משפטים אצל ילדים? איך לטפל בחזרתיות בדיבור אצל ילדים? איך לטפל בילד שחוזר על אותו משפט? למה אני כל הזמן בודק את הווצאפ? למה אני כל הזמן מסתכל בווצאפ? איך לטפל בשטיפת ידיים ... ילד שחוזר שוב ושוב על אותה הפעולה, ילד שעושה שוב ושוב את אותה הפעולה, ילד שחוזר שוב ושוב על אותו המשפט, חזרתיות בהתנהגות של ילדים, מחלת האנשים החכמים, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, פעולות טקסיות שוב ושוב, שטיפת ... כפייתיות? איך לטפל בפעולות טקסיות באופן חזרתי? ממה נובע ביצוע פעולות טקסיות שוב ושוב? איך לטפל בהתנהגויות חזרתיות? איך לטפל בפעולות חזרתיות? איך נוצר צורך לחזור שוב ושוב על אותה פעולה? איך לטפל בדחף בלי נשלט? איך לטפל בבדיקה חוזרת ונשנית? אדם שחוזר שוב ושוב על אותן פעולות, ...
איך המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל
איך המוח לומד? האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל
... האם חזרה יוצרת הבנה? לחזור על חומר כדי להבין אותו, חזרתיות כדרך למידה, סדר הלימוד, באיזה סדר הכי נכון ללמוד? הספר להיות אלוהים, מתאים לכל הרמות, איך ללמוד חומר קשה? מאיפה להתחיל? מאיזה נושא להתחיל האם חזרה על חומר עוזרת להבין ... במידע שיש בו היגיון פנימי, כמו מידע פילוסופי או מדעי, חזרתיות לבדה אינה מבטיחה הבנה טובה יותר. במקרה כזה, עצם הפעולה של חזרה שוב ושוב לא מביאה להבנה אלא רק לזיכרון טכני. מה שגורם להבנה עמוקה של חומר הוא ההתבוננות והמחשבה מחדש. חזרתיות יכולה לעזור רק אם בכל פעם מחדש מתבוננים בחומר לעומק ומנסים להבין אותו מחדש. מהי התבוננות וכיצד היא שונה מחזרה טכנית? אליעד כהן מסביר שהתבוננות היא פעולה שונה מחזרה ... שוב ושוב באופן אוטומטי, בלי להתבונן מחדש. במקרה זה, החזרתיות הופכת להיות חסרת תועלת ואפילו פוגעת בהבנה. לדוגמה, אדם שאוכל במבה בכל יום כי התרגל לכך, כבר לא זוכר למה התחיל לאכול אותה מלכתחילה, ועושה זאת מתוך הרגל ולא מתוך מחשבה. ... סוף, בהתאם לעומק התודעה של הלומד. סיכום התובנות על חזרתיות ולמידה עמוקה: חזרתיות אפקטיבית רק אם היא מלווה בהתבוננות. חזרה טכנית עלולה להזיק להבנה, כי היא גורמת למוח לעבוד על אוטומט. לפעמים עדיף להפסיק ללמוד לזמן מה ואז לחזור עם התבוננות חדשה. יש ...
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
שיפור יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות
... יכולות אישיות, להשתפר בכל תחום, איך להשתפר בכל תחום? האם חזרתיות משפרת תהליכים? האם אפשר להשתפר באמצעות עשיית הפעולה שוב ושוב? ללמוד להתחיל עם בחורה, לרכוש מיומנות, לשפר יכולות אישיות, שיפור יכולות האם אפשר להשתפר בתחום מסוים ... שאם יבעט שוב ושוב, הוא יהיה טוב יותר. אך לפי אליעד כהן, הגישה הזו אינה נכונה כלל. שיפור יכולות אינו נובע רק מעשיית פעולה שוב ושוב. ההיגיון הפשוט לכאורה של חזרתיות לשיפור מיומנות מטעה. הפעולה עצמה, ללא חשיבה וניתוח של התהליך, לא רק שאינה בהכרח משפרת את היכולת, אלא אף עשויה להזיק ולהוביל לטעויות חוזרות ונשנות. מדוע חזרה בלבד ... נכנס או לא נכנס? מה גרם לכדור לעלות למעלה או לסטות הצידה? איך אוכל לבעוט טוב יותר בפעם הבאה? כאשר אדם מנתח כל פעולה בצורה כזאת, הוא למעשה משתפר לא בגלל החזרתיות, אלא בגלל פיתוח כישורי החשיבה וההבנה של הטעויות. כיצד להשתמש בניתוח עצמי לשיפור הנהיגה? אליעד מציע דוגמה שלישית בנושא הנהיגה: אם אדם רוצה לשפר את יכולתו בנהיגה, ... הסיבה שלא שמתי לב? על מה חשבתי בזמן שהייתי אמור להתרכז בנהיגה? דרך שאלות אלו, האדם יכול להבין את נקודות התורפה שלו ולתקן אותן באופן מודע. האם השיפור תלוי בחזרתיות או בניתוח הפעולה? התשובה הברורה של אליעד היא ששיפור אמיתי אינו מגיע מעשיית הפעולה שוב ושוב, אלא מניתוח קפדני של הפעולה והבנת מה שנעשה, מדוע נעשה, וכיצד אפשר לעשות ... חשיבה מודעת, ביקורת עצמית, ניתוח תהליכים, ולמידה מהטעויות של עצמך. איך להשתפר בכל תחום? שיפור יכולות אישיות איך להתחיל עם בחורה? ניתוח עצמי לשיפור יכולות האם חזרתיות משפרת מיומנויות? שיפור יכולות בכדורגל כיצד ללמוד מנהיגה נכונה? ...
נוסחא לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחא לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
... לפתור בעיות, איך למצוא נוסחא? מה זה נוסחא? מהי נוסחא? איך מוצאים נוסחא? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחא היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחא וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? ... זה לא פתרון לכל פעולה מתמטית. נוסחה אמיתית מתייחסת למקרים שונים שמזכירים אחד את השני, ולפיכך חיפוש נוסחה כולל פתרונות למספר בעיות דומות. כיצד נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? כאשר נתקל אדם בבעיה שנראית דומה למקרה אחר, עליו לפתור כל בעיה בנפרד לפני שמחפש נוסחה. לאחר פתרון, על האדם לבדוק מה המשותף בפתרונות ... בתהליך הפתרון, ניתן להניח שמצאנו את הנוסחה. בסופו של דבר, כל נוסחה היא תוצאה של תהליך שנע בין בעיות פרטיות לבין גיבוש הפתרון הכללי. הקשר בין חוקיות, סיבתיות וחזרתיות חוקיות נוצרת מתוך חזרתיות, זאת אומרת, כאשר משהו קורה שוב ושוב בצורה עקבית, יש להניח שהסיבה היא אותה סיבה. כך, אם אדם נתקל שוב ושוב במצב מסוים, יתכן שהפתרון או הסיבה לתופעה יהיו זהים. למשל, האש שורפת נייר היא חוקיות שנוצרת מתוך חזרתיות של אירועים דומים. האם אפשר למצוא נוסחה מבלי לפתור מקרים פרטיים? לא. כדי לפתח נוסחה, צריך קודם כל לפתור כל מקרה בנפרד. מי שמנסה לקבוע נוסחה בלי ... מתחילה מהבנת הבעיה הפרטית והפיתרון שלה, ולאחר מכן מבוצע תהליך של חקירה והשוואה עם בעיות אחרות כדי להבין את המכנה המשותף. נוסחה היא למעשה החוקיות שמתגלה מתוך חזרתיות והסיבתיות שמזוהה בין המקרים השונים. נוסחה לפתרון בעיות חוקיות וחזרתיות ניתוח מקרים פרטיים וסיבתיות התמודדות עם פחדים ומציאת מכנה משותף מהי המטרה של חיפוש נוסחה לפתרון בעיות? הרעיון הוא שאדם נתקל בבעיה שחוזרת על ... של 1 ועוד 1 ששווה 2 - זהו פתרון פרטי לשאלה כמה זה אחד ועוד אחד?, אך זו לא נוסחה שמסבירה את כלל מצבי החיבור או כל סוג אחר של פעולה מתמטית. איך נוצרת נוסחה מתוך חזרתיות בין בעיות? נוסחה היא למעשה חוקיות. חוקיות מתגלה כאשר אנחנו לוקחים לפחות שתי בעיות שמזכירות זו את זו במשהו, ובודקים אם יש דרך פתרון שחוזרת על ... של פחד, פותרים אותו, ואז משווים בין שני הפתרונות. אם מתברר שיש מהלך דומה החוזר על עצמו בשני המקרים, אפשר להסיק שזהו חלק מהנוסחה. מה הקשר בין חוקיות, סיבתיות וחזרתיות? חוקיות נוצרת מתוך חזרתיות במצבים דומים, כמו התופעה שאש שורפת נייר. כששואלים למה הנייר נשרף? עונים בגלל האש. כשרואים את התופעה שוב ושוב, מניחים שקיימת חוקיות או סיבתיות - ... כל מה שעולה בדעתכם ולקבל מידע נוסף. הרעיון הוא לחקור לעומק את הפרטים החוזרים בכל בעיה, ולמצוא את החוט המקשר ביניהם. תחשבו על זה. נוסחה לפתרון בעיות חוקיות וחזרתיות ניתוח מקרים פרטיים וסיבתיות התמודדות עם פחדים ומציאת מכנה משותף תשובה כללית, תשובה פרטית, שאלה כללית, שאלה פרטית, מן הפרט אל הכלל, מן הכלל אל ...
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
טיפשות או התמדה, ציטוטים של אלברט איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב
... איינשטיין, טיפשות או נחישות, אי שפיות לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה בכל פעם לצפות לתוצאה אחרת, חזרתיות, אקראיות, סיבתיות, לחזור שוב ושוב מהו ההבדל בין טיפשות לבין התמדה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את ההבדל בין טיפשות להתמדה תוך הצגת דוגמאות שונות. הוא מתחיל ... חזרה על אותה פעולה בדיוק תוביל לאותה תוצאה. מהי התמדה? האם כל פעולה חוזרת יכולה להביא לתוצאה שונה? מהו ההבדל בין אקראיות לסיבתיות? האם חזרתיות יכולה להיות חכמה? איך להבין את דימוי המים בדלי? מהו המשמעות של עשיית פעולה שוב ושוב? ...
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
זיכרון, שינון, איך לזכור בקלות? איך לזכור טקסטים בקלות? איך לזכור טקסט ארוך בעל פה? איך לשנן טקסט בעל פה? איך לזכור מילים בעל פה? איך לזכור דברים בלי להתאמץ? איך ללמוד טקסט בעל פה? איך לזכור בעל פה טקסט? מיומנויות למידה
... טקסט מסוים, לא צריך להפעיל את ההיגיון בצורה מודעת. מה שצריך לעשות במקרה כזה הוא להבין כיצד המוח עובד כשמדובר בזיכרון. מהם הגורמים שיכולים לשפר את הזיכרון? זיכרון תלוי בחזרתיות, אסוציאציות ושיטות נוספות לחיזוק הזיכרון. אלו הם העקרונות שמאפשרים למוח לאחסן את המידע לאורך זמן, בצורה הרבה יותר טבעית ואוטומטית. אחד הגורמים החשובים ביותר לזיכרון טוב הוא החזרתיות. איך לזכור טקסט שלם מילה במילה בלי להתאמץ? כדי לזכור טקסט מילה במילה, אפשר להשתמש בשיטה פשוטה מאוד: קראו את הטקסט בקול ... הטקסט מהמילה הראשונה ועד המילה האחרונה, כל פעם מחדש, בצורה רציפה וללא חזרה על מילים. למה זה עובד? המוח לא זקוק למאמץ או למילים טכניות כדי לזכור את הטקסט. פשוט על ידי חזרתיות, המוח יקלוט את המידע ויתחיל לשנן אותו באופן טבעי. זוהי הדרך שבה הזיכרון שלנו עובד. גם אם לא תזכרו כל מילה אחרי הקריאה ... ולהתמקד בכל חלק קטן של הטקסט, ולא לנתח או לקפוץ ממקום למקום. כל מה שצריך לעשות זה פשוט לקרוא את הטקסט, בלי לעצור, ולחזור על כך שוב ושוב. המוח יזכור את זה לבד, הודות לחזרתיות. איך לזכור טקסט בעל פה? איך לשנן טקסטים? שיטות לשיפור יכולות הזיכרון? איך ללמוד טקסט בעל פה? שינון טקסטים? איך המוח זוכר דברים? חזרתיות לזיכרון? שלום חברים, אז איך אפשר לזכור דברים בלי לנסות לזכור אותם ? נניח שיש לכם טקסט שאתם רוצים לזכור מילה במילה , ואתם ... על זיכרון אנחנו כרגע עוסקים במידע המבוסס על זיכרון - לדוגמה, טקסט בשפה זרה שאותו יש לזכור מהמילה הראשונה ועד האחרונה . איך זיכרון עובד? זיכרון תלוי במספר גורמים: חזרתיות אסוציאציות שיטות נוספות לחיזוק הזיכרון איך לזכור טקסט שלם מילה במילה? כדי לזכור טקסט מילה במילה ללא מאמץ , יש לבצע את ... אחורה, לא לדלג על מילים, לא לקפוץ קדימה - פשוט לקרוא רצוף מההתחלה עד הסוף . לחזור על התהליך מספר רב של פעמים , עד שהטקסט נטמע בזיכרון. למה זה עובד? המוח לומד באמצעות חזרתיות . כאשר קוראים את הטקסט שוב ושוב ללא מאמץ , המוח שומר את המידע באופן טבעי. השיטה הזו עובדת על כולם , ואין צורך בטכניקות ... איך לזכור דברים בעל פה? איך לזכור תפריט בעל פה? איך לזכור הרבה חומר בעל פה? איך לזכור טקסטים בעל פה? שיטות לזכור טקסט בעל פה, שיטות לזכור דברים בעל פה, שיטות למידה, חזרתיות, איך המוח זוכר דברים? איך לשנן דברים? טיפים ללמידה, ללמוד ללמוד, איך משננים חומר? איך לשנן מילים באנגלית? איך לשנן את ...
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
מדיטציה, ויפאסנה, מנטרה, שינון מנטרות, סדנת שתיקה, העדר שכל, להשתגע מרצון, ללכת עד הסוף, להשתחרר מהשכל, אין שכל
... מדיטציה באמצעות מנטרה מבוססת על חזרה על צלילים או מילים מסוימות. אליעד מסביר כי חזרתיות על מנטרה יכולה להוציא אותנו מהשכל הרגיל ולסייע לנו לחוות חוויות של אין או חוויות ... ויפאסנה מתמקדת בהשתקה פנימית, בעוד שמנטרה מביאה את התודעה לחוויות של אין דרך חזרתיות. אם עושים את שני הדברים עד הסוף, אפשר להגיע לאותה נקודת הבנה של חוויות חיצוניות ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. ... בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך ... מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את השכל טמון בכך שזיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שיכולת השכל מצריכה הפעלת היגיון, ניתוח סיבתיות ויכולת להסיק דבר מתוך ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
... היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את המילה טייבל (שולחן באנגלית), כדאי ... (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך. אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו ... ללמוד סוג מידע כזה היא על ידי שינון וחזרתיות רבה ככל האפשר. לדוגמה, מי שרוצה לזכור את המילה טייבל, יעשה את הפעולות הבאות: יכתוב בעברית 20 משפטים שונים עם המילה שולחן, לדוגמה: אני ... על זיכרון? הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות בצורות שונות. חשוב לחזור שוב ושוב על המילה או המידע האקראי, ולהשתמש בו בהקשרים מגוונים: - אם רוצים לזכור את המילה טייבל באנגלית, אפשר ... הסברים לוגיים, אלא מתבססים על תרגול וחזרתיות . 2. אם זהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון (כמו מתמטיקה, כלכלה, פיזיקה): - לא מנסים לשנן את הכל, אלא להבין בכל שלב מה ההיגיון שעומד מאחורי ...
מרגיש לא בסדר, אף פעם לא מרוצה, האשמה עצמית, מרגיש שאני לא בסדר, ביקורת עצמית, מרגיש לא מספיק טוב, מרגיש לא טוב מספיק, חוסר אהבה עצמית, חוסר ערך עצמי, שנאה עצמית, ocd, פרפקציוניזם
מרגיש לא בסדר, אף פעם לא מרוצה, האשמה עצמית, מרגיש שאני לא בסדר, ביקורת עצמית, מרגיש לא מספיק טוב, מרגיש לא טוב מספיק, חוסר אהבה עצמית, חוסר ערך עצמי, שנאה עצמית, ocd, פרפקציוניזם
... האשמה עשויה להיות תוצאה של חוויות עבר או הרגלים שאימצנו. הכרה בהקשרים אלה תעזור להימנע מהחזרתיות של רגשות האשמה. איך אדם יכול להפסיק להאשים את עצמו על כל דבר? בתוך ההרצאה, אליעד מציין שמדובר בתהליך של שיפור עצמי שנדרש בו גם שינוי בתפיסה לגבי האשמה עצמית. הקשבה ... אשמה עצמית, ולכן חשוב לשנות את הציפיות מהעצמנו ולהיות ריאליים ביחס למה שנוכל להשיג. מניעת חזרתיות של דפוסים: כשאדם עובר על תחושת האשמה בצורה מודעת, הוא יכול לעצור את הדפוסים האוטומטיים ולהתחיל לחשוב מחדש על האחראיות האישית שלו. איך להתמודד עם ביקורת עצמית? מהם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חזרתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חזרתיות, איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חזרתיות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, אימון עסקי, מאמן אישי בטלפון בתחום חזרתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1992 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 12:04:30 - wesi4