ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זווית של 90 מעלות ✔פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2 ✔* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2
* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 1.

תמונה 4

מה יקרה בזמן נסיעתו של שמעון הלאה מראובן? אם יציץ אחורנית אל שעון ראובן, יראה שזה האט את מהלכו. תלונה דומה ישמיע ראובן על שעונו של שמעון המתרחק. לכאורה אלה הן סתם אשליות אופטיות: כשאדם בורח מפני שעון, רק טבעי הדבר שאותות האור הרודפים אחריו ישיגו אותו בתדירות נמוכה יותר וכך יהיה נדמה לו שהשעון מאט. וכן להיפך: כשהוא רץ לקראת השעון, אותות האור מהשעון יגיעו לעיניו בתדירות גבוהה יותר ולכן יהיה נדמה לו שהשעון ממהר. הוא הדבר כשהצופה עומד והשעון בורח ממנו או רודף אחריו: השעון ייראה מאיט או ממהר.

בשביל זה צריך את תורת היחסות? כן, כי תורה זו מודיעה: כשמדובר במהירויות קרובות - אור, זו כבר לא אשליה אופטית - השעונים באמת ימהרו ויפגרו בצורה מורגשת! רוצים הוכחה? בבקשה: כשיהפוך שמעון את ההגה וישוב אל ראובן, תתהפך התופעה ושעון ראובן יחל למהר בעיניו. ראובן, מצדו, יודיע גם הוא ששעונו של שמעון החל למהר בעיניו. לכאורה הכל יתאזן, אבל לא: התמונה אינה סימטרית מפני שרגע המעבר מ"איטי" ל"מהיר" לא יופיע אצל שני הצופים באותו רגע. שמעון יראה את שעון ראובן עובר מ"איטי" ל"מהיר" הרבה לפני שראובן יראה שינוי זו בשעונו של שמעון. ולכן, הֵחשת שעון ראובן בעיני שמעון בחלק השני של מסעו (החזרה הביתה) תארך יותר מהפיגור שפיגר בחלק הראשון (היציאה לחלל). עשו בבקשה גם אתם את החישוב ותגלו אסימטרייה זו בעצמכם. התוצאה: סך - כל שינויי הזמן היחסיים האלה של שני הצופים צריך להסתכם בפיגור "נטו" בשעונו של שמעון. אשליה אופטית? ממש לא - המדובר בתוצאה פיזיקלית: כשיחזור שמעון ויפגוש את ראובן, יגלה ששעונו מפגר "על באמת" ביחס לשעון חברו. וכמובן שלא מדובר כאן רק בשעונים אלא גם בזמן עצמו: בשובו יגלה שמעון שראובן, הצעיר ממנו, הוא כבר ישיש מופלג ואילו לגבי שמעון נמשך כל המסע לחלל רק כמה ימים! את הניסוי הזה כבר הצליחו לעשות - אמנם לא עם אנשים, כי עוד לא קיימת הטכנולוגיה המאפשרת מסע במהירויות כאלה, אלא עם חלקיקים הנעים במהירויות קרובות - אור - והאטת הזמן היחסותית הוּכחה בדיוק מלא.

אם צופה כלשהו יכול לטעון שה"עכשיו" שלו חל בו - זמנית עם העבר של צופה מרוחק, יש כאן הזמנה לכל מיני פרדוקסים. אפשר למשל, שלוי ישלח לראובן הילד מסר ובו הוא מספר לו בלגלוג כי חטף אותו בבגרותו ומכר אותו לשודדים בירכתי הגלקסיה, מה שיגרום לינוקא לשלוח טיל שיחסל מראש את החוטף המרושע, ובכך ליצור תסבוכת לוגית: מי לגלג על ראובן?

אל תסתבכו, משיבה תורת היחסות, כי אני פשוט לא מאפשרת מצבים כאלה. כדי שמישורי ה"עכשיו" של שמעון ולוי יהיו שונים לגבי ראובן, צריכים שמעון ולוי להיות רחוקים מראובן הרבה שנות אור. במצב זה, אמנם לוי יידע לחשב כי "עכשיו" ראובן עודו ילד, אך אם ירצה לשלוח אליו מסר, המסר יגיע לא לראובן הילד אלא לראובן הזקן. הוא הדבר לגבי שמעון: מבחינתו, "עכשיו" ראובן ישיש מופלג, אך הוא ייאלץ לחכות שנים רבות עד שיגיעו אותות האור מישיש זה. בדרך זו, למרות כל האפקטים המוזרים המתחייבים ממנה, שומרת היחסות על שפיות בסיסית של היקום. בשפה המקצועית: היא משמרת את יחסי הסיבה - תוצאה, וזו בהחלט התחשבות נחמדה מצידה.

העובדה שמישור ה"עכשיו" מוטה בהתאם למהירותו של הצופה אומרת משהו חשוב על החלל והזמן: הם יכולים להתערבב זה בזה. חשבו, לדוגמה, על האורך והרוחב של עצם כלשהו. הרי "אורך" ו"רוחב" הם, בסך הכל, ממדים שרירותיים: רשאי אדם להטות את סרגלו לכל כיוון שיתחשק לו ולהכריז עליו כ"אורך, " בתנאי שה"רוחב" יהיה מאונך לו. ה"אורך" של צופה אחד הוא, אם כן, תערובת של ה"אורך וה"רוחב" של צופה שני. באופן דומה, ה"זמן" של צופה אחד הוא תערובת של ה"זמן" וה"חלל" של חברו הנע לעומתו. חשוב לזכור, עם זאת, כי תערובת הזמן והחלל בתורת היחסות אינה תערובת פשוטה של מימדים: הזווית בין צירי הזמן והחלל, שבמערכת נחה נראית לצופה זווית של 90 מעלות, נעשית זווית חדה או קהה יותר לפי תנועת העצם או הצופה. לכן, בתמונה 4 הוספנו לצד קו - העולם של שמעון את מערכת הצירים שלו (בהקטנה), השונה בבירור מזו של ראובן המצוי במצב מנוחה.

מה, בסופו של יום, הרווחנו מהוספת הממד הרביעי לשלושת ממדי היקום? איינשטיין עצמו שאל שאלה זו, ובנימה לגלגנית, כששמע על התיאוריה של מורו לשעבר: "שמעתי שמתמטיקאי אחד הצליח לעשות את תורת היחסות שלי בלתי - מובנת. " לא מדויק: מינקובסקי טען שבדרך זו ניתן להראות בצורה ברורה יותר את האפקטים היחסותיים המופיעים כשגוף נע במהירות קרובת - אור, כמו התקצרות הסרגלים או האטת השעונים. כפי שיתברר מיד, הצדק היה אתו: הייצוג הגאומטרי הוא חיוני לתורת היחסות.

כמה שנים חלפו (סליחה: על - פי שני מורינו המכובדים, נדמה היה שחלפו). מינקובסקי, כמה חבל, נפטר צעיר, ואיינשטיין מצא את עצמו עובד ממש בפרך על פיתוח תורה רחבה יותר, שתוכל לטפל בתנועות שלגביהן לא ידעה תורת היחסות הפרטית מה לומר. היחסות הפרטית עוסקת רק בתנועות קבועות. עכשיו דרש איינשטיין לדעת מה קורה כשיש תאוצות, כלומר תנועות שבהן המהירות או הכיוון משתנים. רק אחרי עבודה של הרבה שנים שהיו בה הרבה נפילות ועליות, למד איינשטיין להעריך את ההישג של מורו. הוא הבין שהכבידה היא עיקום של החלל - זמן הארבע - ממדי סביב המאסה. אם עזבתם משהו והוא נפל לרצפה, המשהו הזה לא באמת נפל. הוא נשאר במקומו כפי שמורה החוק הראשון של ניוטון. אולם, בשל עיקום החלל - זמן, ה"במקומו" הזה קרוב יותר לאדמה בכל רגע וכך מתקבלת התנועה המואצת של נפילה. הציצו בקווי - העולם בתמונות הקודמות ודמיינו שהנייר או המסך שעליו אתם קוראים מאמר זה נעשה קצת שקוע משני צדי קו - העולם. בדרך זו נוצר שקע מוארך, שקו - העולם עובר במרכזו, ושקע זה מעקם קווי - עולם אחרים כלפי מרכזו. כך תקבלו מושג אינטואיטיבי על הרעיון המדהים של איינשטיין בנוגע לכבידה. כך נולדה תורת היחסות הכללית.

אגב, יש פיזיקאים, כמו ג'ון וילר המנוח, שמאוד כועסים כשמישהו מדמיין ממד נוסף כדי להסביר את עיקום ארבעת הממדים של החלל - זמן: "שיהיה ברור, " הם מזהירים, "אין ממד חמישי! " אפילו היום, כשתורת המיתרים ממציאה כל מיני ממדים חדשים, אלה הם ממדים "מכורבלים" (אל תבקשו מאתנו להסביר את זה, אנחנו ממילא לא מתפעלים מהתורה הזאת) ואין יותר משלושה ממדי חלל. בכל זאת, לצרכי ההבנה, לא יקרה שום אסון אם תסביר לעצמכם בדיוק בדרך זו את הרעיון המרכזי של היחסות הכללית: דמיינו את החלל - זמן כציור דו - ממדי שהמשטח עליו ציירתם נעשה שקוע בכל מקום בו ציירתם קו - עולם.

הבה נסכם: תורת היחסות הכללית מראה שהחלל - זמן הוא לא סתם מין לא - כלום כזה שדברים קורים בו. החלל - זמן הוא עצמו משהו, שנעשה עקום במקומות בהן יש מאסה ומשפיע על תנועתן של מאסות אחרות. דומה הדבר לבמה השוקעת או מתרוממת מתחת לרגלי השחקנים המציגים עליה. כך הופך החלל - זמן אף הוא לשחקן פעיל במחזה ששמו "היקום. "

ג. מדוע הזמן לא עובר

ברור, אם כן, איך ההצגה הגאומטרית של החלל - זמן בתורת היחסות מסלקת לחלוטין את מהותו החולפת של הזמן. ביחסות הפרטית מתואר היקום כאוסף של מצבים, מימי קדם ועד העתיד הרחוק, שכולם קיימים "עכשיו" באותה מידה. באה היחסות הכללית ומחמירה עוד יותר את ביטול זרימת הזמן: החלל - זמן הארבע - ממדי הוא לא סתם הפשטה מתמטית אלא מין "יריעה" ממשית, שמתעקמת סביב מאסות, "מתנקבת" בלב חורים שחורים, ומי - יודע, אולי גם יוצרת מנהרות ממקום וזמן אחד למקום וזמן אחר.

לכן, למרות שהיחסות אינה מאפשרת פרדוקסים של נסיעה בזמן, כמה פיזיקאים ידועים חיפשו דרכים מתוחכמות לעשות מסעות כאלה. כך, למשל, מצא המתמטיקאי קורט גדל (מגלה משפט אי - השלמות הידוע) פתרונות לתורת היחסות הכללית שבהם החלל - זמן מתעקם סביב עצמו בצורה המאפשרת לאדם לחזור לעברו. עתה החל גדל להוגיע את מוחו בשאלה מה יקרה, למשל, אם יחזור אדם לעבר ויהרוג את אביו. הוא "פתר" את הבעיה פשוט ע"י הנחה שרירותית שאדם כזה תמיד ייכשל, למשל, שהכדור ייתקע לו באקדח וכדומה. הסיפור, כידוע, נגמר לא טוב: גדל סיים את חייו באופן טראגי אחרי שאיבד את שפיותו, עם או בלי קשר לאובססיה על אנשים המחוסלים בידי צאצאיהם. סטיבן הוקינג וקיפ ת'ורן הציעו גם הם תרחישים פנטסטיים המבוססים על תורת היחסות הכללית. לכאורה, אלה מודלים נועזים, אבל בכל הקשור לשאלת מעבר הזמן הם שמרניים עד שיעמום. מי שטוען שניתן לנסוע אל העבר כשם שניתן לנסוע להודו, מניח שאירועי העבר קיימים לצד אירועי ההווה כשם שהודו קיימת לצד ישראל. חזרנו, אם כן, לתמונת היקום הקפוא של איינשטיין ומינקובסקי.

פילוסוף נודע, הנס רייכנבאך, סיפר איך באמצע הסרט "רומיאו ויוליה, " לפני שיוליה שתתה את הרעל, צעק אליה מישהו מהקהל: "אל תעשי את זה! " כולנו מגחכים על טעות כזאת, אמר רייכנבאך, אבל אנחנו צריכים להבין שגם העולם הממשי שלנו הוא כמו הסרט. כל מה שיהיה בעתיד "כבר" קיים, לצד מה שקורה עכשיו ולצד מה שכבר קרה בעבר. כל המצבים קיימים יחד לאורך ממד הזמן, כשם שכל המקומות קיימים יחד לאורך ממדי החלל, כמו תמונות בסרט.

הקץ, אם כן, למושג ה"אני" היחיד. אם יאמר מישהו "הבוקר אכלתי דייסה ובערב אוכַל שניצל" נצטרך לומר לו כי אותו אדם שאכל דייסה "עודו" אוכל אותה, זה שיאכל שניצל "כבר" אוכל אותו, ואילו זה המדבר אלינו הוא קטע אחר מקו - העולם של אותו אדם. אם ניקח אמירה זו ונפַתח ממנה תמונת עולם עקבית, נגיע למסקנה הבאה: כל אחד מאתנו איננו "אני" אחד, אלא הרבה "אני"ים. בכל רגע ורגע של חיינו קיים "אני" אחר, דומם וקפוא, כמו תמונה בודדת בסרט, החווה את מה שקורה באותו רגע.

מהיכן, אם כן, האשליה שהזמן עובר? גם לכך יש לפיזיקה תשובה משכנעת. החוק השני של התרמודינמיקה, שעוד נתעמק בו בהמשך, גורם לכך שהזיכרונות האגורים במוחם של ה"אני"ים הרגעיים האלה מסודרים כך שכל אחד מהם נושא זיכרונות של ה"אני"ים הנמצאים בעבר ולא של אלה הנמצאים בעתיד. מכאן האשליה שאנו "אני" אחד: כל "אני" רגעי נושא את הזיכרונות של קודמיו. לא לחינם אמר הפיזיקאי הנודע אדינגטון כי המשפט "כל יום אני מרגיש טוב יותר" צריך, על פי תורת היחסות, להתנסח כך: "הצד של קו - העולם שלי הפונה לעתיד מרגיש יותר טוב מהצד הפונה לעבר. " כך מקיץ גם הקץ לרעיון הבחירה החופשית: העתיד לא ניתן לשינוי יותר מאשר העבר. שימו לב שזוהי טענה שאי - אפשר להוכיח או להפריך אותה. אם יחליט אדם סתם כך לנגוח את הקיר כדי להוכיח שיש לו רצון חופשי, נסביר לו באדיבות כי גם ההחלטה לנגוח את הקיר, שבאה בעקבות ההתמרמרות על הידיעה שהעתיד כבר קיים, הייתה אף היא "כבר" קיימת בזמן.

השקפה זו ידועה כהשקפת "היקום הקפוא" (Block Universe) והיא מקובלת על הרוב הגדול של הפיזיקאים. שיהיה ברור: הדברים הללו אינם פרשנות מסוימת לתורת היחסות. הם נובעים ממנה באופן לוגי. איינשטיין עצמו היה מוטרד מכך שבפיזיקה אין מקום למעבר הזמן. הפילוסוף רודולף קרנאפ, ששוחח אתו בנושא זה, סיפר שאי - יכולתו של המדע להסביר את ההתנסות שלנו, שלפיה ה"עכשיו" שונה מן העבר ומן העתיד, הייתה בעיני איינשטיין "עניין של ויתור כאוב. " "יש משהו ב'עכשיו', " אמר איינשטיין, "שפשוט נמצא מחוץ לתחום המדע. "

* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3.
אשליות התנסות לטעות מרגיש יותר טוב ויתור האני היחיד מה יקרה פיתוח לוגיקה סיפור להצליח לעשות טבע פיזיקה פילוסופיה
איך לאמן את כל השריר כולו לאורך כל טווח התנועה? איך לאמן את כל החלקים של השריר עצמו? מהי זווית ישום ועקומת הכוח של השריר? היכן הכי קשה לשריר, בתוך טווח התנועה שלו? ומה המשמעות של זה? איך לגוון את האימון? [זווית ישום / עקומת הכוח של השריר / strength curve]
... לך? תראה שיש נקודה מסוימת, ששם הכי קשה לשריר שלך. ומי שיחקור את העניין יראה שיש מושג שנקרא זווית ישום. שזה בעצם אומר, שכאשר יש זווית של 90 מעלות, בין המפרק שלנו לבין הכיוון שאליו המשקל מושך את המפרק, הרי ששם יהיה החלק הכי קשה של השריר. לדוגמה, נניח שמבצעים את התרגיל כפיפת מרפקים. שבעצם ... כיוון הכתף, תוך כדי יצירה של זווית חדה במפרק המרפק. עכשיו נתחיל בעצם לכווץ את שריר היד הקדמית, והשריר יתחיל להתאמץ. כאשר נגיע לזווית של 90 מעלות במפרק המרפק, שם יהיה לנו הכי קשה. ולא בגלל שיש זווית של 90 מעלות במפרק המרפק, אלא בגלל שבנקודה הזאת, נוצרת גם זווית של 90 מעלות, בין המפרק שמתאמץ, שהוא מפרק המרפק, לבין הכיוון שאליו המשקל מושך אותנו, דהיינו, כלפי מטה. זא שאם נדמיין שהמשקל שאנחנו מרימים מהרצפה, מחובר ... של 180 מעלות, גם במפרק המרפק וגם בחיבור שבין כף היד שלנו, אל החוט שמחבר את המשקל אל הרצפה. וכאשר נתחיל להרים את המשקל, ונגיע לזווית של 90 מעלות במפרק המרפק שלנו, הרי שבעצם אז תתקבל גם זווית של 90 מעלות, בין המרפק שלנו, לבין החוט שמחבר את המשקל לרצפה, שנמצא כל הזמן, בדיוק מתחת למשקל שלנו (ולא בנקודת המוצא של המשקל שלנו). שם בעצם יהיה לנו הכי ...
שמירה על זווית הישום לאורך כל טווח התנועה, שינוי זווית היישום באופן דינאמי לאורך כל טווח התנועה, שינוי זווית הישום באמצעות שינוי מנח הגוף בתרגיל, שינוי זווית הישום בתוך טווח התנועה, עבודה סביב זווית הישום, שמירת מתח בשריר
שמירה על זווית הישום לאורך כל טווח התנועה, שינוי זווית היישום באופן דינאמי לאורך כל טווח התנועה, שינוי זווית הישום באמצעות שינוי מנח הגוף בתרגיל, שינוי זווית הישום בתוך טווח התנועה, עבודה סביב זווית הישום, שמירת מתח בשריר
... שהמצב האידיאלי הוא מצב שבו ניתן לשמור על זווית של 90 מעלות בין הכוח שמופעל לזרוע המבצעת לאורך כל טווח התנועה, ולא רק בנקודה אחת. איך ניתן לשנות זווית היישום באמצעות מנח הגוף? אחת הדרכים ... מדגים שאם בתחילת התנועה הזרוע במצב מתוח עם זווית של 90 מעלות, ובהמשך כאשר השריר מתכווץ, המתאמן יזיז את הגוף כך שזווית היישום תישמר. כך יוצרים תנועה דינמית, שמאפשרת לשריר לעבוד קשה לאורך כל ... כך ניתן ליצור מצב שבו לאורך כל התנועה יש זווית של 90 מעלות, והשריר עובד קשה כל הזמן. לדוגמה, הוא ממליץ לבצע פול אובר בצורה כזאת שבתחילת התנועה הגוף והיד מתוחים בזווית של 90 מעלות. בהמשך התנועה, המתאמן יזוז אחורה או יכופף את המרפק, כדי שגם באמצע התנועה וגם בסופה, הזווית תישאר על 90 מעלות. התוצאה היא תרגיל אחד ... איפה התרגיל הכי קשה לך, כלומר, איפה הזווית של 90 מעלות. נסה למצוא איך לשמור על הזווית הזו בכל שלב ושלב בתנועה באמצעות שינויים קטנים במנח הגוף או בכפיפת המפרקים. הקפד תמיד לשמור על מתח ...
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
זווית הישום של הכוח, מומנט, כוח דחיסה, כוח משיכה, זוויות היישום בתנועה, עבודה מול פולי עליון, באיזה חלק המשקל הכי כבד? עבודה סביב זווית הישום של הכוח, זווית הישום של השריר
... את המפרקים פנימה ואין כמעט עומס על השריר. זווית של 45 מעלות או 135 מעלות: חלק מהכוח דוחף את היד פנימה או החוצה וחלק מהכוח פועל ישירות על השריר, ולכן העומס בינוני. זווית של 90 מעלות: כל הכוח מופנה ישירות אל השריר, ולכן העומס הוא ... בפולי עליון (יד קדמית): שוב, נקודת הקושי תהיה בזווית 90 מעלות בין הכבל לזרוע, אז השריר מתאמץ בצורה מקסימלית. כפיפת מרפקים עם משקולת: הקושי המקסימלי כשהמשקולת בזווית של 90 מעלות מול הזרוע (כשהיד מקבילה לרצפה). כפיפת מרפקים עם ... הכי כבד בתרגיל? כיצד להפחית עומס על מפרקים? מה ההבדל בין עבודה עם פולי לעבודה עם משקולות? באיזו זווית השריר מתאמץ הכי הרבה? איך לשנות את נקודת הקושי בתרגילים? זווית של 90 מעלות, זווית של 0 מעלות, זווית של 45 מעלות, זווית של ...
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
שליטה בזווית הישום ביחס לטווח התנועה של השריר, איך לשלוט בזווית הישום בתוך טווח התנועה? איך לשנות את זווית הישום של הכוח להיכן שרוצים? איך לשחק עם זווית הישום של הכוח? יתרונות עבודה באמצעות כבלים, עבודה במנחי גוף שונים
... שונים? אליעד נותן דוגמה לתרגיל הרחקת כתף לצדדים עם משקולת חופשית. המשקולת תמיד מושכת כלפי מטה, ולכן הזווית הקשה ביותר תהיה כאשר היד יוצרת זווית של 90 מעלות ביחס לכוח המשיכה (כשהיד במצב אופקי). אבל מה אם רוצים שזווית היישום תהיה במקום ... לשנות את זווית היישום בתרגילים ספציפיים? אליעד נותן דוגמה נוספת מתרגיל פשיטת מרפקים. בדרך כלל החלק הקשה ביותר בתרגיל יהיה כאשר היד נמצאת בזווית של 90 מעלות . אם מישהו רוצה שהחלק הכי קשה יהיה כשהמרפק ישר (פשיטה מלאה), עליו לשנות את כיוון ... להסתובב כך שהכבל ימשוך אותו מאחור. כך החלק הכי קשה של התרגיל יעבור לסוף טווח התנועה. מתי זווית היישום נמצאת מחוץ לטווח התנועה? לעיתים, זווית של 90 מעלות (זווית היישום האופטימלית) נמצאת בכלל מחוץ לטווח התנועה של הגוף. במצב כזה, האדם ...
איך לא להיפצע באימון? איך למנוע פציעות? איך לעשות חימום? איך לא להעמיס על המפרקים? [סוגים של פציעות / סוגים של חימום] פציעות ספורט / מניעת פציעות באימון
... או גם רק על החוליות של עמוד השדרה שלך. אם לדוגמה הגב שלך נמצא מכופף, אפילו ברמה שיש זווית של 90 מעלות, בין הבטן שלך, לבין הרגליים שלך, גם במקרה כזה, הגב שלך עצמו, יכול להישאר ישר לגמרי, ועמוד השדרה עצמו יכול להישאר ...
איך לדעת איזה מפרקים זזים בתנועה מסוימת? היכן יש הקטנת זווית במפרק או הגדלת זווית במפרק?
... השונים בגוף של פינוקיו. לדוגמה, כאשר פינוקיו נמצא בתנוחה של דחליל, הרי שבעצם בבית השחי ומתחת לכתף של פינוקיו, יש בעצם זווית של 90 מעלות (תלוי כמובן איך נצייר את העיגול, אבל זוהי דוגמה בלבד). אם נסתכל על הכתף של פינוקיו, הרי שהיא כביכול ישרה, כי פינוקיו נמצא עם הידיים שלו בגובה הכתפיים ...
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
הזווית האופטימאלית של השריר, זווית היישום של השריר, זוויות, מומנטים, איפה הכי קל לשריר? באיזו זווית השריר הכי חזק? הזווית של השריר ביחס למפרק, זווית אופטימאלית של השריר, איפה השריר הכי חזק?
... של הזרוע. באיזו זווית התרגיל הכי קשה מבחינת המשקל? כאשר מבצעים תנועה של הרמת זרוע עם משקולת חופשית, המשקל מושך כלפי מטה ולכן החלק הכי קשה בתרגיל יהיה כאשר נוצרת זווית של 90 מעלות בין הזרוע לבין כיוון המשיכה של המשקל. למשל, כשמישהו עושה כפיפת מרפק עם משקולת, החלק הכי קשה הוא כאשר הזרוע נמצאת בזווית של 90 מעלות ביחס לכוח הכובד המושך כלפי מטה. לעומת זאת, ... הפקת כוח מקסימלית ביעילות גבוהה. איך הזווית משתנה בין משקולת חופשית לפולי? כאשר מבצעים תרגיל במשקולת חופשית, נקודת העומס המרבית היא תמיד כאשר המשקל פועל כלפי מטה בזווית של 90 מעלות ביחס לזרוע. לעומת זאת, כאשר מבצעים תרגיל ...
איך לנוח / לא לנוח? תוך כדי תנועה? איך לאמץ יותר / פחות את השריר, תוך כדי תנועה? [עבודה סביב זווית הישום / שמירת מתח שריר / Time Under Tension]
... נח, תוך כדי התנועה שאתה מבצע. כיצד? משום שכפי שהסברתי, החלק הכי קשה בטווח התנועה, הוא כאשר זווית היישום היא של 90 מעלות. וככל שאתה מתרחק מזווית של 90 מעלות, ככה נהיה לך קל יותר. עד כדי רמה, שאתה בכלל לא מתאמץ, כאשר יש זווית של 0 מעלות או זווית של 180 מעלות. מה שאומר בעצם, שבמובן מסוים, כאשר אתה מתרחק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זווית של 90 מעלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זווית של 90 מעלות, איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זווית של 90 מעלות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, קואצ'ינג לילדים בתחום זווית של 90 מעלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2617 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:03:13 - wesi4