ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השפעות הסביבה ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2 ✔המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1. תשובה: בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1.

תשובה: בחיים לא חייבים להבין את הסיבה, אבל חייבת להיות סיבה מאוד טובה ללמה לעשות משהו שלא מבינים את הסיבה שלו.

ז"א אף אחד בעולם לא עושה דברים סתם כך רק כי אמרו לו, חוץ מהפתי שהוא מאמין לכל דבר. גם אתה וגם ילדך לא אמורים לעשות שום פעולה שאינכם מבינים למה לעשות אותה. כי רק משוגע עושה דברים סתם כך.

אלא מה? שלפעמים ישנם מצבים שבהם אתה מבין, שעליך לעשות X גם ולמרות שאינך מבין כרגע מדוע לעשות כך. כי אתה כן מבין שבנושא הספציפי הזה הרופא מבין טוב יותר ממך. גם כאשר נדמה לך שאתה כמבוגר עושה משהו בלי להבין, אתה עושה אך ורק דברים שאתה מבין.

ז"א העשייה שלך נובעת מהבנה שבמקרה כלשהו עליך לעשות X, בגלל שמישהו אחר מבין באותו X יותר ממך, ואתה מבין שכדאי לך לסמוך עליו. אחרת לא היית מקשיב לו.

וזו הנקודה החשובה. מצד אחד צריך להסביר לילד את הסיבות ללמה לעשות כך או אחרת כפי כמה שהוא מסוגל להבין. וככל שמסבירים לו יותר את הסיבות, כך הוא מחונך יותר באמת וכך הוא באמת עושה את מה שאומרים לו מתוך ההבנה שלו.

יחד עם זאת במקרים שבהם הילד לא מבין את הסיבה או שאתה אינך יודע כיצד להסביר לו אותה, גם אז אסור לך לרדות בילד (אא"כ זה ממש קריטי כנ"ל כדי להציל אותו כנ"ל), אלא עליך להסביר לילד בצורה הגיונית מדוע הוא צריך להקשיב לך, למרות שהוא לא מבין אותך. בדיוק לפי אותו ההיגיון שגם אתה מקשיב לפעמים לאחרים שאינך מבין את דעתם עד הסוף.

הילד חייב ורצוי מאוד שהוא יבין מה הוא עושה. הוא לא חייב להבין את הכל כרגע, אבל הוא חייב להבין מדוע כרגע הוא עושה X. אם הוא מסוגל להבין את הסיבה ללמה לעשות X הנה מה טוב, ואם לא, אתה חייב להתאמץ להסביר לו מדוע לעשות את X למרות שהוא לא ממש מבין את הסיבה כרגע. וזה כמובן אחרי שבדקת שאכן יש לך סיבה טובה, ולא שאתה סתם אומר לו לעשות משהו כי אתה כבר רגיל לחשוב שכך צריך להתנהג.

אחד הדברים הטובים אצל ילדים, הוא שהשכל שלהם עדיין לא השתבש.

ז"א עדיין אין להם את ההרגלים המשובשים שיש לאדם המבוגר. וזה בא לידי ביטוי בכך שהרבה פעמים ישנם דברים שנראים למבוגר כהגיוניים לחלוטין, אך באמת ההיגיון היחיד שבהם הוא הטעות שהמבוגר כבר הורגל לחשוב כך. וכאשר אומרים לילד לעשות את זה, אז הילד בגלל שהמוח שלו עוד לא השתבש, אז הוא לא מבין את "ההיגיון" שבחוסר ההיגיון של מה שאומרים לו לעשות. ואז נוצר הקונפליקט.

ולכן לפעמים כאשר יש קונפליקט שאתה מסביר לילד שלך לעשות משהו והוא לא מבין את ההיגיון שבדבריך, הרי שהרבה פעמים זה לא בגלל שהילד שלך יותר חכם ממך, אלא פשוט בגלל שבאמת הילד שלך עדיין לא התרגל לכל אותם דפוסי חשיבה מוטעים של המבוגרים. ולא נביא כאן דוגמאות ספציפיות (ויש אין ספור כאלו, שהם בעצם נובעים מכל אותם דפוסי חשיבה משובשים של המבוגרים), אך כל אחד צריך לבדוק עם עצמו, האם הדבר שהוא בטוח שהילד שלו מוכרח לעשות כרגע, כי כך הוא בטוח שנכון לעשות, האם אכן באמת הילד מוכרח לעשות X דווקא כרגע? או שאולי זו בסך הכל איזו אמונה חברתית טפלה שבה המבוגר מאמין?!

ודרך אגב כל מה שנאמר לעיל הוא פתרון לבעיית חינוך נוספת. כי עד עכשיו דיברנו על אלו שגדלו בסביבה טובה ובכל זאת התדרדרו, אך מה עושים עם הילדים שגדלו במשפחות הרוסות, מה עושים עם ילד שגדל בשכונת מצוקה ופשע, כיצד ניתן לעזור להם לחיות בצורה נכונה וטובה? כיצד ניתן לצאת ממעגל האלימות וכולי?

והתשובה היא כי יש באמת 2 סוגים של חינוך. חינוך 1 הוא חינוך שאומר מה לעשות ומה לא לעשות כמערכת כללים שככה עושים. ואכן חינוך כזה לא יכול לעזור לילד לצאת משום מעגל של התנהגות שלילית. כי מול מערכת הכללים שמציגים לילד, יש גם מערכת כללים אחרת ומערכת הרגלים אחרת סביבתית, שגם אותה הילד מכיר. אז למה בעצם שהחינוך שתיתן לו יעזור לו?!

אך יש גם סוג 2 של חינוך. שהוא חינוך שמחנך את האדם בצורה בוגרת, בדיוק כמו שעושים תוכנית שיקום וגמילה לאדם מבוגר, שמחנכים אותו בצורה פנימית, להבין למה בעצם הוא צריך להתנהג בצורה כלשהי. כי כאשר הוא היה קטן לא הסבירו לו למה מספיק טוב (אלא במקרה הטוב הסבירו לו רק מה), ואז הוא התדרדר, ועכשיו כאשר הוא התבגר מסבירים לו את ההיגיון של למה טוב להיות אדם טוב. וזו בדיוק הצורה שבה צריך לחנך את הילד כאשר הוא קטן ולא לחכות לכך שהוא יעשה טעויות, יתבגר, ורק אז יסבירו לו את ההיגיון במה שאמרו לו.

עם כל הכבוד להשפעות הסביבה, באמת לאמיתה האדם לא מתמודד מול שום סביבה אלא אך ורק מול עצמו. ההתמודדות של הילד היא לא מול הסביבה שלו, אלא מול הרצונות שלו ביחס לסביבה שלו. זה לא משנה מה הסביבה עושה, זה משנה כיצד הילד מגיב למחשבות של עצמו שאומרות לו להיות כמו הסביבה. ההתמודדות היא תמיד של האדם מול עצמו ולא מול הסביבה.

ולכן, כאשר נותנים לילד חינוך פנימי שבא מבפנים, דהיינו חינוך שורשי ויסודי כמו שנותנים לאדם מבוגר, חינוך שמסביר לו את ההיגיון שבמעשים בדיוק כמו שמסבירים לאדם מבוגר, על ידי זה החינוך נהיה לחלק מהמהות של הילד ואז על ידי זה הוא יכול להתגבר גם על כל השפעות הסביבה ולצאת מכל מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית.

לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו שמתייחסים לאדם מבוגר, ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה.

לקריאה נוספת:

* מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית?


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

"חֲנךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ [אם תחנך את הילד לפי הבנתו], גַּם כִּי יַזְקִין [גם כאשר הוא יתבגר, הוא] לא יָסוּר מִמֶּנָּה [ממה שלימדת אותו] "

"רַבֵּנוּ [רבי נחמן מברסלב] זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הָיָה מִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ עַל תִּינוֹק [בצורה בוגרת] וְרָצָה לְהַכְנִיס בּוֹ [חינוך ומוסר]... לְמַעַן יַתְחִיל לְהִתְחַנֵּךְ... וְגַם [הילד] יִזְכְּרֵם [יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן] בְּגַדְלוּתוֹ [כאשר הוא יתבגר]. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב חֲנוֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַּרְכּוֹ וְכוּ'. "

לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם

"עִקָּר יִשּׁוּב הָעוֹלָם, כְּשֶׁהָעוֹלָם מְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם, הַיְנוּ מִבְּנֵי דֵּעָה כִּי מִי שֶׁאֵין בּוֹ דַּעַת, אֵינוֹ אָדָם כְּלָל כַּנַּ"ל... הָעִקָּר לְהַעֲמִיד תּוֹלָדוֹת [לגדל ילדים] מִמִּין בְּנֵי אָדָם דַּוְקָא, וְלא מִין בְּהֵמוֹת וְחַיּוֹת בִּדְמוּת אָדָם. [דהיינו לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם]. "

אם לא תהיה חבר של הילדים שלך, אלא רק ההורה שלהם, אז הם יתייחסו אליך כמו אל הורה ולא כמו אל חבר.

"כַּיָּדוּעַ שָׁלַל רַבֵּנוּ מְאד בְּחִנּוּךְ הַבָּנִים, הֵן אֶת עִנְיַן הַשַּׁעְשׁוּעַ עִמָּהֶם [להיות חבר של הילדים שלך]... וְהֵן אֶת הַהַכָּאוֹת [להרביץ] לַיְּלָדִים. אוּלָם אָמַר רַבֵּנוּ, פַּעַם [במקרים קיצוניים ביותר] נוֹתְנִים סְטִירָה. "

אל תשתעשע עם הילדים שלך. אחרת, יהיו מצבים שבהם הם יחליטו להשתעשע איתך גם נגד רצונך.

"מְסֻגָּל יוֹתֵר לַבָּנִים [מועיל לחינוך ילדים], לִהְיוֹת רָחוֹק מֵהֶם, לִבְלִי לִהְיוֹת דָּבוּק בָּהֶם לְשַׁעֲשֵׁעַ בָּהֶם [להשתעשע איתם] בְּכָל פַּעַם, רַק לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל [תאפשר להם להסתדר בכוחות עצמם, כמו אנשים בוגרים] "

ההבדל השכלי היחיד בין ילד לאדם מבוגר, הוא רק בעד כמה הוא השתמש בפוטנציאל השכלי שלו כאדם. אך לשניהם יש בדיוק את אותו השכל בפוטנציאל.

"גַּם לְקָטָן יֵשׁ דַּעַת, אֲבָל אֵצֶל הַקָּטָן עֲדַיִן הַדַּעַת בְּכחַ וְלא בְּפעַל, כִּי לא הִשְׁתַּמֵּשׁ בְּדַעְתּוֹ, וְלא הוֹצִיא אוֹתוֹ מִכּחַ אֶל הַפּעַל"

לכל אחד החל מהרגע שהוא נברא יש שכל. שאפילו נקודה אחת ממנו הקטנה ביותר, יכולה לעמוד כנגד כל השפעות הסביבה והעולם כולו

"הַשֵּׂכֶל שֶׁל הָאָדָם יָכוֹל לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים]... כִּי יֵשׁ לְכָל אֶחָד חָכְמָה בְּכחַ, רַק שֶׁצְּרִיכִין לְהוֹצִיאָם מִכּחַ אֶל הַפּעַל. וּבָזֶה הַשֵּׂכֶל לְבַד שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד בְּכחַ חָכְמָתוֹ דְּהַיְנוּ מַה שֶׁיֵּשׁ לוֹ מֵעֶצֶם בְּרִיאָתוֹ... בְּכחַ חָכְמָתוֹ לְבַד יָכוֹל גַּם כֵּן לַעֲמד... וַאֲפִלּוּ נְקֻדָּה אַחַת מִן הַשֵּׂכֶל יְכוֹלָה לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הָעוֹלָם עִם הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים] "
הרגל חכם הבנה הרצון ללמד ילד שכל של האדם לא לגדל ילדים תוכנית לגלות את הסיבה החלטיות להסתדר איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך את הילד לחנך ילד לחנך ילדים
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
שיטה לקבלת החלטה, נוסחה לקבלת החלטה, תורת המשחקים, תהליך קבלת החלטה, מחקר קבלת החלטה, כשלים בקבלת החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית
...החלטה, מודל לקבלת החלטה, אלגוריתם לקבלת החלטה, פסיכולוגיה קוגניטיבית איך ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות שלנו? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשפר את תהליך קבלת ההחלטות בעזרת כלים, נוסחאות, והתבוננות במנגנונים הפסיכולוגיים שמניעים את תהליכי ההכרעה שלנו. במהלך השיחה, אליעד מתאר את החשיבות של תהליך קבלת ההחלטות ואת הדרך בה ניתן למנוע שגיאות נפוצות שמתרחשות בזמן קבלת החלטה. מהי השיטה שאליעד מציע לקבלת החלטות? אליעד מתחיל בהסבר כללי לגבי הצורך בקבלת החלטה...
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
...תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים האם כל מחמאה היא גם סוג של השפלה? כאשר נותנים מחמאה למישהו, באופן סמוי היא יכולה להיות גם השפלה או פגיעה בערכו העצמי של האדם. לדוגמה, אם הורה אומר לילד: כל הכבוד שהכנת שיעורים לבד, הוא בעצם מנסה לעודד ולחזק את הילד ולתת לו ביטחון עצמי, אך במקביל מעביר מסר מותנה: הערך והכבוד שהילד מקבל תלויים...
2 אסטרטגיות שכנוע - למה בן אדם חושב כך או אחרת? מה גורם למישהו לחשוב משהו? מהן 2 הגישות להשפעה על אנשים? מהן 2 הדרכים לשכנע מישהו? מהן 2 הסיבות לכך שמישהו חושב משהו, מהם 2 הגורמים שבהם תלוי מה מישהו חושב? שינוי עמדות, מה האמת? מה טוב?
...אנשים? מהן 2 הדרכים לשכנע מישהו? מהן 2 הסיבות לכך שמישהו חושב משהו, מהם 2 הגורמים שבהם תלוי מה מישהו חושב? שינוי עמדות, מה האמת? מה טוב? וכאן אבאר את אחד העקרונות החשובים ביותר, בנושא של שינוי עמדות והשפעה על אנשים. והוא בעצם להבין, למה מלכתחילה בן אדם חושב כך או אחרת, ומחזיק בדעה מסוימת? כי בתהליך של שכנוע, אנחנו מנסים לשנות את דעתו של האדם השני. ורצוי להבין, מה מלכתחילה אחראי על כך שבן אדם חושב, כך או אחרת? וצריך לדעת שיש שני גורמים שאחראים למה...
שכנוע עצמי, איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו? איך לגרום לעצמך להאמין במשהו? סוגסטיה עצמית, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה, תכנות עצמי, תכנות התת מודע, איך להאמין בעצמך?
שכנוע עצמי, איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו? איך לגרום לעצמך להאמין במשהו? סוגסטיה עצמית, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה, תכנות עצמי, תכנות התת מודע, איך להאמין בעצמך?
...במשהו? סוגסטיה עצמית, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה, תכנות עצמי, תכנות התת מודע, איך להאמין בעצמך? איך לשכנע את עצמך להאמין במשהו בצורה יעילה? בשיחה הזו מסביר אליעד כהן כיצד אדם יכול לגרום לעצמו להאמין במשהו שהוא כרגע לא מאמין בו, או אפילו במשהו שסותר את מה שהחושים או ההיגיון שלו אומרים לו. אליעד מציג באופן מפורט את מנגנון השכנוע העצמי, המכונה גם סוגסטיה עצמית, דמיון מודרך, אוטוסוגסטיה או תכנות עצמי של התת - מודע. מהו הצעד הראשון בשכנוע עצמי להאמין במשהו...
טלפון מבחורה, איך לגרום לבחורה לרצות לתת לך את הטלפון שלה? איך לגרום לבחורה לרצות להיות איתך בקשר? איך לקבל מספר טלפון מבחורה? איך לבקש מספר טלפון מבחורה? איך לקחת מספר טלפון מבחורה? איך לקבל טלפון מבחורה?
טלפון מבחורה, איך לגרום לבחורה לרצות לתת לך את הטלפון שלה? איך לגרום לבחורה לרצות להיות איתך בקשר? איך לקבל מספר טלפון מבחורה? איך לבקש מספר טלפון מבחורה? איך לקחת מספר טלפון מבחורה? איך לקבל טלפון מבחורה?
...הטלפון שלה? איך לגרום לבחורה לרצות להיות איתך בקשר? איך לקבל מספר טלפון מבחורה? איך לבקש מספר טלפון מבחורה? איך לקחת מספר טלפון מבחורה? איך לקבל טלפון מבחורה? מהן הדרכים לגרום לבחורה לתת לך את הטלפון שלה? כאשר אתה פונה לבחורה ומעוניין לקבל את הטלפון שלה, חשוב להבין שהתוצאה תלויה לא רק במילים שאתה אומר, אלא גם בגישה שלך כלפי השיחה עצמה. גישה זו לא נוגעת רק בטכניקות של פיתוי או בקשה ישירה, אלא בעיקר במניעיך הפנימיים, בהבנה שמה שאתה רוצה להוציא מהשיחה...
אמונה היא השטן, רעה וארורה ושורש כל הרע שיש בכל העולמות כולם!
...שיש בכל העולמות כולם! ובו יתבאר, למה אמונה היא ככ רעה? ואבהיר, כי הכוונה היא לאמונה, שהאדם לא יודע משהו בוודאות, אלא רק מאמין בו. ובטעות נדמה לאדם שהוא יודע את הדבר, במקום לזכור שהוא רק מאמין בו. כי זה בסדר להאמין, אם אתה זוכר שאתה מאמין ולא יודע. הבעיה היא, כאשר האדם מאמין וחושב בטעות שהוא יודע את הדבר בוודאות. והעניין הוא, כי כאשר האדם לא מאמין שדבר כלשהו אפשרי שהוא יהיה קיים במציאות, הרי שגם אם מראים את הדבר הזה לאדם מול עיניו, הוא פשוט הופך להיות...
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
אמונה שקרית - אמונות ושכל שקריים - מה האמת?
...האדם? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את הקשר בין אמונות שקריות לבין הסבל והאומללות של האדם. הוא מדגיש שכל סבל, חוסר אושר ואי - שביעות רצון בחיים נובעים מכך שהאדם משקר לעצמו. העולם מלא בשקרים, והשקר המרכזי שמניע את כל שאר השקרים הוא האמונה בדברים ללא ידיעה וודאית. שקרים נוצרים תמיד מתוך אמונה, והבסיס לכל שקר הוא שהאדם אינו יודע בוודאות, אלא רק מאמין שמשהו נכון או לא נכון. למה אמונה תמיד קשורה לשקר ולא לידיעה ברורה? אליעד מסביר שאמונה ושקר כרוכים זה...
הנעה לעבודה, מוטיבציה, התחדשות, חוסר מוטיבציה לעבוד, להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי
הנעה לעבודה, מוטיבציה, התחדשות, חוסר מוטיבציה לעבוד, להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי
...להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי איך יוצרים מוטיבציה לעבודה כשאין חשק לעבוד? אחת הבעיות המרכזיות שקשורות למוטיבציה בעבודה או בפעילות כלשהי, היא התחושה הפנימית שאין באמת חשק או רצון אמיתי לעשות את הדברים. כאשר אנשים חווים חוסר מוטיבציה, הם לרוב מנסים למצוא דרכים שיגרמו להם לרצות לפעול. אליעד כהן מסביר שהבעיה אינה הפעולה עצמה, אלא הרצון לחוות את התחושה של ההתחדשות ושל השינוי. אנשים מחפשים את החוויה של משהו חדש, ולא את עצם...
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
...עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי מהי הערכה עצמית ומה הטעות הנפוצה בהבנתה? אליעד מסביר שכאשר אדם מבקש שתהיה לו הערכה עצמית, הוא חייב להבין קודם כל מה המשמעות של המושג הערכה עצמית. רבים טועים לחשוב שהערכה עצמית פירושה להרגיש טוב יותר עם עצמם, להשיג מוטיבציה, או תחושה כללית חיובית יותר לגבי עצמם. אבל אליעד מדגיש שזו לא...
הסוד של מהות האושר - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים מורי הדרך אל האושר? חלק 4
...חלק 4 וכל חכמי החכמים בעולם, לא יכולים למצוא את הפיתרון לבעיה הזו. כי מצד אחד האדם שרוצה להיות מאושר, עליו להבין את המציאות בשלמות, דהיינו, את הסיבה הראשונה. אבל הסיבה הראשונה לא ניתנת להגדרה ברמה הלוגית, כי תמיד נוכל לשאול מה הסיבה שלה עצמה. ואז ממילא האדם לעולם לא יכול ברמה הלוגית להבין את הסיבה הראשונה כדי להיות מאושר באמת. ואין שום מנהיג רוחני בעולם שיכול להסביר מהי הסיבה הראשונה. כי תמיד יהיה אפשר לשאול אותו, ומדוע הסיבה הזאת עצמה היא כפי מה...
המהפכה המינית באמריקה - חלק 2
...- חלק 1. העימות בין החוק למציאות הביא להתלבטות לאומית. בין הפוריטנים לאלו שהלכו ונפתחו לכיווני מחשבה חדשים. יותר ויותר משפטים הגיעו לבית המשפט העיון ויותר ויותר פסקי דין שאמרו שהממשלה אינה צריכה להתערב בחייהם הפרטיים ש אנשים ניתנו. האמירה סקס מוכר הכל נולדה. משרדי הפרסום למדו להכניס את הסקס לכל דבר. החל ממרגרינה לדאודורנט ותחבושות אישיות לנשים כמובן. אתן חבורת נודיסטיות או שפשוט חסרים לכן בגדים? נשים קשוחות, מכוניות מהירות, עריכה מהירה שדיים גדולים...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...- הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים...
ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?
...לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ההימור של פסקל, גן עדן + גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?. הפעם אדבר על ההימור של פסקל, שזה בעצם ההימור של גן עדן וגיהינום, ואסביר את העניין. אחד הטיעונים שניתנים מחכמים, שזה אחד הטיעונים הטיפשיים ביותר: הטיעון, אם יש אלוהים שזה יכול להיות 50 אחוז 50 אחוז, אז יכול להיות שתידפק בגיהינום אם התורה נכונה, ואם אין אלוהים אז הרווחת חיי עולם בעולם הזה. ונניח שאתה לא...
צ'אקרות - קול צבעי הקשת והשקט - מרכזי האנרגיה הצ'אקרות על פי צבע ומאפיינים!
...צבע ומאפיינים! צאקרות - קול צבעי הקשת והשקט במאמר זה אסקור את מרכזי האנרגיה בגופינו הקרויים צאקרות על פי צבע ומאפיינים. פירוש המילה צאקרה הינו גלגל בהודית עתיקה (סנסקרית). ואכן מרכזי האנרגיה בגוף משולים לגלגל הנע סביב צירו בצורה ספיראלית. הראשונה הינה הבסיס או בשם נרדף השורש. מיקומה בעצם הזנב ואיזור הפירינאום (בין פי הטבעת לאיבר המין). צבעה אדום ואכן ניתן לראות הקבלה של הצבע עם תחילת החיים וסופם. כמו מוות ולידה אשר שניהם קשורים לדם. הדם מסמל את נוזל...
קלפי טארוט - מבוא
...דמה בעיקרו לברידג) ועל פי אמונה עממית ניתן בעזרתם לחזות את העתיד. החפיסות העתיקות ביותר הקיימות כיום מקורן בצפון איטליה ותאריכן נקבע לתקופת אמצע המאה ה - 15. אלה נקראו קלפי הניצחונות, שכן את ציורם הזמינו האליטות בעת חגיגתם של מאורעות מיוחדים כגון ניצחונות, חתונות והריונות חשובים. בתרבות המערבית קלפי הטארוט נתפסים לרוב ככלי לניבוי, אם כי בתקופה המודרנית חל שינוי מסוים בגישה אל הקלפים ורבים משתמשים בהם לא ככלי לחיזוי העתיד אלא רואים בהם כלי להסתכלות...
EFT - מה זה EFT?
...התיבות של Emotional Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...- חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס...
אקסטזה - מבוא
...מתורגם לשתי המילים מחוץ לגוף, או יציאה מהגוף, ומשמעותו להיות מחוץ לעצמך. זהו מצב שבו האדם נמצא כביכול מחוץ לגופו. מצב שבו התחושה היא התעלות או שמחה מוקצנת. מקורה של האקסטזה יכול להגיע מתפיסה מיסטית או אירוע שכזה, זיכרון חזק, או תנאים מתאימים לכך. במהלך האקסטזה, האדם מנתק קשר עם חייו הרגילים ואינו מסוגל לתקשר עם אחרים או לבצע פעולות רגילות. החוויה האקסטטית עשויה להיות קצרה (רגע חולף) או ארוכה (מספר שעות או ימים ואף יותר). במהלך האקסטזה, התחושה האישית...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השפעות הסביבה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השפעות הסביבה, איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לפרישה, הדרכה, אימון אישי להרזיה בתחום השפעות הסביבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2188 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 16:24:58 - wesi4