ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת כפייה ✔ככל שתהיה פחות מוכרח לעשות משהו, כך תצליח יותר לעשות אותו! ✔כפי שכבר התבאר התכונה החשובה ביותר כדי לפתור כל בעיה, היא תכונת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ככל שתהיה פחות מוכרח לעשות משהו, כך תצליח יותר לעשות אותו!
כפי שכבר התבאר התכונה החשובה ביותר כדי לפתור כל בעיה, היא תכונת הרוגע, דהיינו שהאדם יפעל בצורה רגוע ומתוך ישוב הדעת ולא מתוך לחץ. בדיוק כמו העברת ביקורת שצריכה להיות מתוך רוגע ואהבה (ביקורת בונה) ולא מתוך כעס ולחץ (ביקורת הרסנית). ובעניין הזה יש להוסיף, כי ככל שהאדם מלחיץ את עצמו יותר לעשות משהו, כך בד"כ זה מצליח לו פחות.

האדם הוא הרצון שלו. כל אדם רוצה להרגיש חופשי, דהיינו לעשות כרצונו.

כאשר אדם מוכרח לעשות משהו, התחושה שנוצרת אצלו היא תחושה של בית כלא ולא של חופש. כאשר האדם עושה משהו מתוך תחושה שהוא מוכרח לעשות אותו, הדבר הזה יוצר אצלו תחושה של כבדות, לחץ וכולי, כי האדם בעצם נושא על עצמו את המשקל של האחריות ושל הלחץ והחובה לעשות את אותה הפעולה. לעבוד זו אינה ברכה, אך ליהנות מעבודה זו ברכה. כאשר האדם עושה משהו מתוך תחושה של בחירה ולא מתוך תחושה של כפייה, הוא נהנה יותר.

וכפי שכבר התבאר, זו הסיבה העיקרית שבגללה קשה לאנשים להשתחרר מאובססיה ומהפרעה טורדנית כפייתית ולא משנה כמה היא שטותית. כי מאחר שהאדם כל כך לא רוצה לעשות את הפעולה השטותית, רק בגלל זה הוא ממשיך לעשות אותה, כדי להרגיש שהוא חופשי ושאינו פועל מתוך כפיה. כאשר האדם לא רוצה לעשות שטות כלשהי ומכריח את עצמו לא לעשות משהו, הדבר הזה יוצר אצלו תחושה של מחנק, שכאילו הוא מוכרח לא לעשות את השטות הזאת. ואז אוטומטית הוא ירצה לעשות את אותה השטות יותר.

ולכן הדבר הטוב ביותר לעשות נגד מחשבה טורדנית הוא לא לחשוב עליה בכלל. והדבר הטוב ביותר לעשות נגד הרע, הוא לא להלחם בו, אלא רק לעשות טוב. כי ככל שהאדם נלחם יותר במשהו, כך הוא דווקא רוצה אותו יותר.

כאשר האדם עושה פעולה מתוך תחושה של הכרח, הדבר הזה גורם לו לכך שתוך כדי הביצוע של אותה הפעולה רצות לו מחשבות בראש שמתנגדות לתחושת ההכרח. ואז הוא לא מצליח באמת לעשות את מה שהוא באמת רוצה. וניתן מספר דוגמאות.

נדודי שינה - ככל שהאדם מנסה להכריח את עצמו יותר להירדם, כך קשה לו יותר להירדם. כי כיצד יכול האדם להירדם ולנוח אם הוא באמצע מאבק בעצמו בלנסות להירדם דווקא עכשיו. כאשר האדם נרדם, גם המחשבות נחות. כאשר האדם נלחם בעצמו ומנסה להירדם, המחשבות פועלות ומונעות מהאדם להירדם.

ולכן הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות כדי להירדם בקלות, הוא דווקא לא לנסות להכריח את עצמך להירדם. אם תלחם - תאבד אנרגיה לחינם.

להכריח את עצמך להבין - כאשר האדם קורא משהו ואינו מבין אותו. אם הוא ינסה להכריח את עצמו להבין את אותו הדבר ברגע הזה, בד"כ הוא יכשל. ולמה?

כי כאשר האדם מכריח את עצמו להבין עכשיו, המחשבות של האדם עסוקות במאבק של ההכרח להבין כרגע, וממילא המחשבות אינן רגועות ופנויות כדי באמת להבין את מה שרוצים.

ולכן הדבר הטוב ביותר לעשות כאשר קוראים משהו ולא מבינים, הוא דווקא לא לנסות להבין אותו דווקא ברגע הזה, אלא פשוט להתקדם קדימה, ואחרי כמה זמן לנסות בצורה רגועה לקרוא את אותו הדבר פעם נוספת.

להכריח את עצמך לזכור - כאשר האדם צריך לזכור משהו ואינו מצליח לעשות זאת. ככל שהוא יהיה יותר לחוץ לזכור אותו, כך הוא לא יצליח לזכור אותו. כי כדי לזכור משהו צריך להיות רגוע וצריך שהמחשבה כולה תתעמק באותו הדבר ותטמיע את אותו הדבר בתוך המחשבות. כאשר האדם מכריח את עצמו לזכור משהו, על ידי זה המחשבות עסוקות במאבק של הרצון לזכור, ואינן פנויות כדי לזכור.

וזו כמובן עצה טובה לכל מי שלומד למבחן, שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא ללמוד כמה שיותר המון זמן לפני המבחן ורק לעשות כמה חזרות לפני מועד המבחן עצמו ואז מבינים וזוכרים טוב יותר את מה שלומדים. כאשר האדם לומד רק לפני המבחן, זה גורם לו לכך שהוא יהיה באווירה של לחץ... ואז בד"כ לא מבינים ולא זוכרים בגלל התחושה של הלחץ.

ולכן כידוע לפני בחינות רצוי מאוד דווקא לא ללמוד לבחינה אלא להירגע. כי כאשר האדם לחוץ ומנסה ללמוד משהו, הוא רק מבלבל את עצמו. כי כדי להבין ולזכור דברים צריך להיות רגוע. וככל שהחומר הלימודי קשה יותר, כך צריך להיות יותר רגוע. ולכן כאשר האדם נמצא באווירה של לחץ ויש לו "חרדת בחינות", הדבר הזה יוצר אצלו את תחושת ה"בלאק אאוט" (בלק אאוט = חישכון מלשון חושך - דהיינו מסך שחור שיש לאדם בבחינה, שכאילו מוחק ממנו את כל מה שהוא למד), דהיינו שהאדם מרוב לחץ ופחד מהבחינה לא זוכר שום דבר בבחינה.

ולכן גם אם הגיע מועד הבחינה ועדיין לא למדת ורק עכשיו אתה מתחיל ללמוד, לא משנה מה יקרה עליך לעשות זאת מתוך רוגע. כדי להרגיע את עצמך עליך להחליט בראש שלך שלא אכפת לך מה תהיה תוצאת הבחינה, אתה נשאר רגוע. אתה לומד כדי ללמוד ולא מתוך לחץ או חרדה מהבחינה. ככל שתהיה יותר בלחץ מהבחינה, כך הסיכוי שתצליח להתרכז להבין ולזכור את מה שאתה לומד קטן יותר.

עליך להחליט בתוכך שהבחינה אינה מעניינת אותך ולא אכפת לך מה יהיה עם הבחינה, אתה חייב להרגיע את עצמך. ככל שתרגיע את עצמך יותר, כך תהיה מסוגל יותר לנסות להבין ולזכור את מה שאתה לומד בצורה רגועה.

גם בחינוך ילדים, כאשר מורה מנסה לדוגמה ללמד ילד משהו והילד אינו מבין. ככל שהמורה יצעק יותר על הילד ויגרום לו להילחץ יותר, כך הוא מקטין את הסיכוי של הילד להבין. כי כדי להבין, צריך להיות רגוע. ככל שהמורה / הורה צועק יותר על הילד ומנסה "להכריח" אותו להבין / לזכור משהו, כך הילד פחות מרוכז במה שאומרים לו ויותר מרוכז בתחושת הלחץ שגורמים לו להיות בה וכך כמובן משיגים את התוצאה ההפוכה.

ומספרים על אותו מורה שלימד איזה ילד קטן פירוש של איזה דבר והילד לא הבין ולא זכר את הפירוש. והמורה כל הזמן היה אומר לו "תזכור תזכור" אתה מה שאני מלמד אותך. עד כדי כך שלבסוף כאשר שאלו את התלמיד מה פירוש המילה, הוא מרוב לחץ התבלבל ואמר שפירוש המילה הוא "תזכור תזכור". כי הדבר היחיד שהוא הבין וזכר, זה רק את הלחץ שהמורה שלו הפעיל עליו, אך לא את החומר הנלמד עצמו.

גם בחיים אסור לו לאדם להלחיץ את עצמו לעשות שום דבר. החיים נועדו כדי ליהנות ולשמוח וממילא שום דבר אינו מצדיק את תחושת הלחץ והעצבים. אסור להילחץ משום דבר אפילו לא מכך שאתה לחוץ.

ז"א אל תלחץ מכך שאתה לחוץ, בדיוק כמו שאסור לפחד מכך שאתה מפחד וכולי. כי הלחץ מהלחץ, גרוע מהלחץ עצמו. אל תלחץ מכך שאתה לחוץ, אל תלחץ משום דבר.

רוב ככל הצרות של בני האדם נוצרות מכך שהם מלקים את עצמם על טעויות שהם עשו (= ביקורת שלילית שמשיגה תמיד את התוצאה ההפוכה), שזה בדיוק כמו להילחץ מלחץ. דהיינו להוסיף חטא על פשע. לא מספיק שאתה לחוץ, אתה עכשיו גם לחוץ מכך שאתה לחוץ. פשוט תנסה לא להילחץ משום דבר, גם לא מכך שאתה לחוץ.

ככל שתצליח יותר להירגע למרות שאתה לחוץ, כך הסיכוי שתצליח להשתחרר גם מהלחץ הראשון גדול יותר. ככל שלא תפחד מכך שאתה מפחד, כך תוכל להתגבר ביתר קלות גם על הפחד הראשון.

הדבר דומה בדיוק למי שרודף אחרי הכבוד שהכבוד בורח ממנו.

ככל שאתה רוצה משהו יותר ונמצא יותר בתחושה של מאבק לנסות להשיג את אותו הדבר דווקא כרגע דווקא כפי שאתה רוצה, כך הוא בורח ממך יותר.

ככל שאתה משחרר יותר לחץ ונרגע יותר, כך הדברים מסתדרים יותר מעצמם. אולי לא בדיוק יקרה מה שרצית, אבל המציאות הכללית תהיה רגועה וטובה יותר וזה הרי מה שחשוב (מציאות רגועה = השגת רצון פנימי. מציאות לחוצה נוצרת בגלל תחושת ההכרח להשיג רצון חיצוני. ראה כאן).

אלא מה, שלפעמים האדם מלחיץ את עצמו להירגע. דהיינו שבגלל שהוא מבין שהוא צריך להירגע, אז מרוב לחץ הוא לחוץ להירגע. (הדבר דומה לאדם שבורח מהכבוד מתוך מטרה שהכבוד ירדוף אחריו), אבל זה כמובן לא עובד. כדי שהדברים יסתדרו עליך להיות רגוע לגמרי. אסור לאדם להלחיץ את עצמו גם לא כדי להיות רגוע. פשוט צריך לא להילחץ בכלל ולא משנה מה קורה. רק על ידי זה שלא נלחצים ולא משנה מה קורה, רק על ידי זה המציאות של האדם מסתדרת מתוך ישוב הדעת באמת.

לסיכום: ככל שלא תכריח את עצמך לעשות משהו ועדיין תמשיך לעשות אותו בשביל ההנאה / רצון חופשי שלך, כך תגדיל את הסיכוי שלך להצליח לעשות אותו באמת.

ככל שהאדם מכריח את עצמו יותר לעשות משהו מסוים מתוך כעס על עצמו ומתוך לחץ ולא מתוך רוגע, כך הוא תמיד משיג את התוצאה ההפוכה. עד כדי כך שאם האדם יקום כל בוקר ויגיד לעצמו שאסור לו לעשות שטות כלשהי, לבסוף רק מתוך עצבים הוא דווקא יעשה את השטות הזאת.

פשוט צריך להרפות, בלי לחץ, גם לא מכך שאתה לחוץ. פשוט להירגע באמת ואז הדברים מסתדרים מעצמם. אתה מוכרח לא להיות מוכרח, תתעקש על כך שאתה לא מתעקש, אתה צריך לא להיות צריך. ככל שתנסה לעשות את הכל לא מתוך לחץ, אלא כמה שיותר רק מתוך אהבה והנאה, כך הדברים יסתדרו יותר. בהצלחה.


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

כִּי כָּל מַה שֶּׁמַּכְרִיחִין עַצְמוֹ בְּיוֹתֵר לְאֵיזֶה דָּבָר, מִתְגַּבֵּר עָלָיו בְּיוֹתֵר הַהֶפֶךְ דַּיְקָא.

מי שמנסה להכריח את עצמו להירדם - לא מצליח

מִי שֶׁרוֹצֶה לִישׁן וְאֵינוֹ יָכוֹל לִישׁן, הָעֵצָה לָזֶה לְבַל לְהַכְרִיחַ עַצְמוֹ כָּל כָּךְ לִישׁן. כִּי כָּל מַה שֶּׁמַּכְרִיחַ עַצְמוֹ יוֹתֵר לִישׁן, מִתְגַּבֵּר עָלָיו בְּיוֹתֵר מְנִיעוֹת הַשֵּׁנָה. וְעִנְיָן זֶה גַּם בְּכָל הַדְּבָרִים שֶׁבָּעוֹלָם לִבְלִי לְהַכְרִיחַ עַצְמוֹ בְּיוֹתֵר.

האדם רוצה רק את מה שאסור לו

אֵין הַיֵּצֶר הָרָע תָּאֵב [רוצה] אֶלָּא לְדָבָר שֶׁהוּא אָסוּר לוֹ

קל יותר לעשות את מה שלא נדרשת לעשות מאשר את מה שנדרשת לעשות

גדול המצווה [זה שציוו אותו] ועושה ממי שאינו מצווה ועושה

אל תרגיש שאתה חייב לעשות את זה, אבל גם אל תחשוב שאתה פטור מלעשות את זה

דִּבְרֵי תּוֹרָה לא יִהְיֶה עָלֶיךָ חוֹבָה וְאִי אַתָּה רַשַּׁאי לִפְטר עַצְמְךָ מֵהֶן

אָמַר, שֶׁמַּה שֶּׁהַמְלַמְּדִים [שהמורים] דּוֹחֲקִים אֶת הַתִּינוֹק [מלחיצים את התלמיד] בְּיוֹתֵר, עַל יְדֵי זֶה אֵינוֹ יוֹדֵעַ הַתִּינוֹק כְּלָל. רַק צְרִיכִין לִהְיוֹת אָמָּן גָּדוֹל בָּזֶה לְלַמֵּד אֶת הַתִּינוֹק בְּהַדְרָגָה בְּלִי אִיּוּם הַרְבֵּה וּבְלִי דּחַק יוֹתֵר, וְעַל יְדֵי זֶה יִתְפּס יוֹתֵר בְּנָקֵל.

כִּי אָמַר שֶׁהַמְלַמֵּד חוֹזֵר עִם הַתִּינוֹק וְאוֹמֵר לוֹ "זְכור זְכור". וְאִם הָיָה חוֹזֵר עִמּוֹ מְעַט בְּנָקֵל, בְּוַדַּאי הָיָה תּוֹפֵס הַדָּבָר הֵיטֵב וְהָיָה זוֹכְרוֹ, אַךְ אַחַר כָּךְ חוֹזֵר עִמּוֹ כָּל כָּךְ וְאוֹמֵר לוֹ כַּמָּה פְּעָמִים "זְכור זְכור", עַד שֶׁאַחַר כָּךְ כְּשֶׁשּׁוֹאֲלִין הַתִּינוֹק הַפֵּרוּשׁ שֶׁל אוֹתוֹ הַמִּקְרָא יוּכַל לִהְיוֹת שֶׁיָּשִׁיב הַתִּינוֹק שֶׁפֵּרוּשׁוֹ " זְכור זְכור". כִּי הַתִּינוֹק סוֹבֵר שֶׁאֵלּוּ הַתֵּבוֹת הֵם הפירוש שֶׁל הַמִּקְרָא. כִּי בָּזֶה שֶׁדּוֹחֲקִין אֶת הַתִּינוֹק הַרְבֵּה, בָּזֶה מְבַלְבְּלִין אוֹתוֹ לְגַמְרֵי.

וְאִי אֶפְשָׁר לְבָאֵר הַדָּבָר הַזֶּה וְהוּא בָּרוּר לַמַּשְׂכִּיל, וְנִצְרָךְ מְאד לַמְלַמְּדִים וְכֵן לְכַמָּה עִנְיָנִים. כִּי זֶה הוּא כְּלָל גָּדוֹל שֶׁלּא לִדְחֹק עַצְמוֹ בְּיוֹתֵר עַל שׁוּם דָּבָר, רַק בְּהַדְרָגָה וּבְמִתּוֹן [במתינות וברוגע].

וּמַעֲשֶׂה שֶׁהָיָה כָּךְ הָיָה שֶׁתִּינוֹק אֶחָד הוֹלִיכוֹ אָבִיו לְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְלִמֵּד אוֹתוֹ בְּכָל הַדֶּרֶךְ שֶׁכַּאֲשֶׁר יִתְּנוּ לוֹ מַשְׁקֶה לִשְׁתּוֹת שֶׁיּאמַר... וְחָזַר עִמּוֹ הַרְבֵּה הַרְבֵּה מְאד לְמַעַן יִזְכּר הֵיטֵב וְלא יִתְבַּלְבֵּל. אַחַר כָּךְ כְּשֶׁבָּא הַתִּינוֹק לְרַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְהִתְחִיל לוֹמַר... לא הָיָה יָכוֹל לוֹמַר כְּלָל וְנִתְבַּלְבֵּל מְאד. עָנָה רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה וְאָמַר לְאָבִיו אַתֶּם בְּוַדַּאי לִמַּדְתֶּם עִמּוֹ הַרְבֵּה וְהִכְבַּדְתֶּם עָלָיו מְאד שֶׁיִּזְכּר לוֹמַר... וְכוּ' כַּסֵּדֶר, וּבִשְׁבִיל זֶה אֵינוֹ יָכוֹל עַכְשָׁו לוֹמַר כְּלוּם. אִם לא הֱיִיתֶם חוֹזְרִים כָּל כָּךְ, בְּוַדַּאי הָיָה יָכוֹל לוֹמַר כָּרָאוּי.
חרדה ממבחנים רוצה להרגיש חופשי למה הוא לא מצליח תחושת מחנק לא ללמוד אובססיות תחושת לחץ הרגשה של כפייה התנהגות טורדנית כפייתית ביקורת הרסנית להבין אותו הצלחה להצליח יותר לעשות משהו מוכרח מוכרח לעשות
וורקוהוליזם / Workaholic / עבודה כפייתית - איך להתמודד עם התמכרות לעבודה?
... איך מתמודדים עם התמכרות לעבודה? וורקוהוליזם = התמכרות לעבודה = אובססיה לעבודה = עבודה כפייתית. עבודה כפייתית = מגבילה את האדם ליהנות ממגוון רחב של תחומים נוספים בחיים = ביצוע פעילות מתוך תחושה של כפייה . כדי להתמודד עם כל התמכרות התנהגות אובססיבית וכל טורדנות כפייתית בכלל ועם וורקוהוליזם בפרט, על האדם לחקור את השורש ואת הסיבה של העבודה הכפייתית. הסיבה שהעובד הכפייתי מכור ...
התמכרויות, טורדנות כפייתית, גמילה מהתמכרויות, אובססיות, התנהגות טורדנית, התנהגות כפייתית, לשנות הרגלים - איך להיגמל מהתמכרות?
... והתנהגות טורדנית. ויתבאר, איך אפשר להפסיק התנהגות טורדנית והתנהגות כפייתית? איך להיגמל מהתמכרות? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אובססיה התמכרות, זאת פעולה שהאדם עושה אותה, מתוך תחושה של כפייה וללא בחירה עצמית. כאשר האדם מרגיש שהוא מוכרח לעשות איזה משהו, בלי יכולת לשלוט בעצמו, האם לעשות זאת או לא, הרי שיש לאדם סוג של אובססיה. כמו כן, לפעמים, ...
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
צריך או לא צריך, האם באמת צריך להתאמץ להבין את המציאות, להחליף צריך אחד בצריך אחר
... שהם חייבים לעשות משהו. הוא מדגים זאת בשיחה בה האדם מודה שהוא אינו אוהב את תחושת הכפייה שבמילה צריך. לכן אליעד ממליץ להחליף את המילה צריך במילה רוצה או מעדיף. במקום לומר ... האדם מן היסוד, מפני שהוא מחזיר לאדם את תחושת השליטה והבחירה האישית במקום תחושת הכפייה והאילוץ. מה קורה כשמשנים את התפיסה לגבי צריך? כאשר האדם מבין שהוא לא באמת צריך שום ...
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
דיאטה, לרדת במשקל, תזונה נכונה, ירידה במשקל, הפרעת אכילה, לאכול בריא, לשמור על המשקל, לרזות, השמנה, הרזיה
... הגבלות חיצוניות. לדוגמה, אדם שיבין עמוק בפנים שהוא לא באמת חייב לאכול אוכל בריא, ושבעצם אין שום דבר נורא בכך אם הוא יאכל גם לא בריא, דווקא הוא יוכל לאכול בריא מתוך בחירה חופשית ורצון אמיתי, ולא מתוך תחושת כפייה . איך להגיע למצב שבו דיאטה נעשית ...
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 1
... אפילו בפעולות פשוטות. דוגמה נוספת שאליעד מציג היא המחשבה: אני חייבת שיאהבו אותי. אם האדם יהפוך את המחשבה לאפשרית ויאמר לעצמו: אפשרי שיאהבו אותי ואפשרי שלא, מיד הוא יחוש שחרור ומתח יפחת. להפוך משהו ממחויב לאפשרי משחרר מתחושת הכפייה, הלחץ והחרדה שנובעים מהרצון שדבר מסוים יקרה. כיצד לזהות את המושגים מחויב ואפשרי בשפה היומיומית? אליעד מציע שיטה פשוטה: בכל פעם שהאדם משתמש במילים ...
איך לשכנע אנשים? שימוש במילה אולי, שימוש במילה אפשרי, איך לגרום לאנשים להשתכנע? טיפים לשכנוע, איך אנשים משתכנעים? טריקים לשכנוע אנשים, כושר שכנוע, טיפים לשכנוע, שיטות שכנוע
איך לשכנע אנשים? שימוש במילה אולי, שימוש במילה אפשרי, איך לגרום לאנשים להשתכנע? טיפים לשכנוע, איך אנשים משתכנעים? טריקים לשכנוע אנשים, כושר שכנוע, טיפים לשכנוע, שיטות שכנוע
... טובה, פחות מקובלת בשפה היומיומית ועלולה להישמע רשמית מדי. אולי, לעומת זאת, היא מילה מוכרת ופשוטה, אשר מצליחה להישמע פחות מאיימת ומפחיתה את תחושת הכפייה או ההתנגדות. כיצד אפשר להשתמש במילה אולי כדי להחליש את הטענה הנגדית? אם מישהו אומר משפט החלטי כמו זה בוודאות נכון, ניתן ...
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
שכנוע עובדים, ניהול עובדים, לנהל עובדים, ליצור מוטיבציה אצל עובדים, להשפיע על עובדים, אינטרס של עובדים, לשכנע עובדים, לשכנע ילדים, לחנך ילדים, מוטיבציה בעבודה, יעוץ ארגוני, יעוץ ניהולי
... שתצמח לו מכך. אם אין לעובד תועלת אישית, עליו לברר בצורה מכובדת מה יוצא לי מזה? זו לא שאלה שלילית אלא בירור כנה לגבי האינטרס האישי, דבר שנותן לגיטימציה לתהליך ומונע תחושת כפייה. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש שהדרך האפקטיבית ביותר היא ליצור שיתוף פעולה עם העובד, להעניק לו ...
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
איחורים לפגישה, שונא שמאחרים לפגישה, אנשים שמאחרים לפגישות, פגיעה בכבוד העצמי, דימוי עצמי, ערך עצמי, כבוד עצמי, לא אוהב אנשים שמאחרים, לאחר לפגישה, אהבה עצמית, מערכות יחסים
... ללוח זמנים זו צורה של צמצום והגבלה של האדם, שדומה במידת מה לעבדות. עצם הרעיון של זמן מוגדר ומחויבות להגיע בזמן, הוא הגבלה של חופש התנועה והרצון של האדם. לכן, מי שמתקשה עם לוח זמנים מתקשה בעצם עם עצם ההגבלה, הצמצום, ותחושת הכפייה שהוא חווה. למה אנשים מתעצבנים כשאחרים מאחרים לפגישה ...
תחושת בחירה חופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רצון חופשי, רצון כפוי, חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית
תחושת בחירה חופשית, חופש הבחירה, האם יש בחירה חופשית? מהי בחירה חופשית? רצון חופשי, רצון כפוי, חוסר בחירה חופשית, העדר בחירה חופשית
... הולך ואני לא רוצה ללכת), נוצרת תחושת כפייה. מהי כפייה ומה קובע אם פעולה נכפתה עלינו? אליעד מפרק את מושג הכפייה. כפייה מוגדרת כפעולה שנעשית בניגוד לרצון שלנו. הוא נותן דוגמה ברורה: אם אדם אוכל כי הוא רעב, יש כאן סיבה ... אותו לאכול והוא מתנגד לכך, תיווצר תחושת כפייה. אבל אם הוא מקבל את הסיבה ורוצה לאכול, אין תחושת כפייה. האם פעולה הנעשית מתוך סיבה נחשבת לבחירה חופשית? אליעד מתאר מצב שבו אדם עושה פעולה בגלל סיבה ברורה - למשל אוכל בגלל שהוא רעב. האם פעולה כזו היא בחירה או כפייה? התשובה, לפי ... עושה, יש תערובת של תחושת בחירה ותחושת כפייה, וההבדל הוא רק במידת ההתנגדות הפנימית של האדם לסיבות הקיימות. האם אפשר לרצות משהו בלי סיבה בכלל? אליעד מסביר שלא ניתן לרצות משהו ללא סיבה. עצם קיומו של רצון מעיד על סיבה ... הללו הוא שיוצר תחושת בחירה או תחושת כפייה. כאשר אנחנו מזדהים עם סיבה מסוימת, נרגיש שבחרנו בה, אבל כאשר אנחנו חשים שסיבה מסוימת נכפית עלינו ואנחנו מתנגדים אליה, נחווה זאת ככפייה. הוא מביא דוגמה של תסמונת טורט - אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ככל שתהיה פחות מוכרח לעשות משהו, כך תצליח יותר לעשות אותו!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת כפייה, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת כפייה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל התנהגותי קוגניטיבי, מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לקשב וריכוז בנושאי הרגשת כפייה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1172 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 01:06:43 - wesi4