ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשה של חובה ✔סקרנות - מבוא ✔סקרנות היא התנהגות של בעלי חיים ובני אדם, אשר מניעה מחקר ולמידה. הסקרנות נחשבת... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סקרנות - מבוא
סקרנות היא התנהגות של בעלי חיים ובני אדם, אשר מניעה מחקר ולמידה.

הסקרנות נחשבת תופעה מולדת. לא ניתן לסווג את הסקרנות כאינסטינקט, משום שאינה דפוס פעולה קבוע ובלתי גמיש, אלא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ורבות.

סקרנות בעולם החי

הסקרנות קיימת גם אצל בעלי חיים - סקרנות

כאמור, הסקרנות היא תופעה אוניברסלית הן בקרב בני האדם האדם והן בקרב בעלי חיים אחרים. לחלק ניכר של היונקים יש רצון ואמצעים לחקור את סביבתם המיידית והרחוקה, לאגור את המידע, לעבד אותו ולתת לו משמעות. איסוף המידע מתבצע על ידי החושים. חקרנות היא פעילות שמבצעים בעלי חיים אף על פי שאינה מתגמלת על ידי סיפוק מיידי של צורך פיזיולוגי. דוגמה להתנהגות חקרנית היא חקר הסביבה שמבצע בעל חיים, לצורך סיפוק הסקרנות (מה יש מעבר לפינה), חקרנות זו והממצאים שבעקבותיה גורמים לסיפוק יצר הסקרנות לגבי הנושא הנחקר.

סקרנות אנושית

אצל האדם, סקרנות היא היפוכה של אדישות. היא אופיינית לגיל הילדוּת ונחשבת לתכונה רצויה של האדם הבוגר.

סקרנות והתפתחות קוגניטיבית

הסקרנות היא תכונה שקיימת באדם מילדות - סקרנות

הסקרנות היא היבט חשוב של התפתחות קוגניטיבית ומנבא של רווחה נפשית חיובית. בהתאם לכך, בתרבויות רבות, ובכללן החברה המערבית, נחשבת כתכונה שראוי לעודדה ולטפחה בקרב ילדים. למעשה, העדרה של סקרנות וחוסר עניין בסביבה מעידים על פתולוגיה.

סקרנות ומחקר

לאדם יש צורך לדעת ולהבין. הסקרנות האינטלקטואלית היא מאפיין הכולל אינטליגנציה, התלהבות ורעב לידע ולחידושים. סקרנות היא גורם מרכזי לחקרנות ולכן היא נמצאת בין התכונות שתרמו תרומה מכרעת להתפתחות המדע.

סקרנות בחינוך ולמידה

להורים יש השפעה על התפתחות הסקרנות של ילדם - סקרנות

ילדה סקרנית. - סקרנות

בתחום החינוך הסקרנות באה לידי ביטוי במידה שבה הלומד להוט ונרגש לדעת ולהבין את חומר הלימוד. מקורה של סקרנות זו הוא בתכונה טבעית המתפתחת כבר בילדות המוקדמת.

ילדים נולדים כמדענים. כבר בגיל הרך הפעוטות חוקרים את סביבתם הפיזית והאנושית מכוח הסקרנות ומיצר הפעילות הטבועים בהם. ככל שההתנהגות הזאת מביאה להם סיפוק רב יותר כך גוברת נכונותם להתנסות בנסיונות נוספים. במובן הזה ההתנהגות החקרנית מחזקת את עצמה. ניתן לראות את הסקרנות כרכיב משמעותי בהתפתחות קוגניטיבית. זאת משום שהסקרנות מתחילה כמצב תודעתי של רעב לידע המעורר את הצורך לחקור ומתגבשת בהדרגה לבגרות אינטלקטואלית.

עם זאת, הסקרנות עלולה לדעוך בעקבות איסורים החלים עליה או חוסר שימוש בה. עם הזמן מחליטים המבוגרים שעליהם להתערב ולקבוע במה על הילד לעסוק. בתחילה מדובר בהורים ולאחר מכן בגגנות והמורים. כאשר מטילים על הילד לעסוק במה שאינו מעניין אותו הוא לומד עד מהרה שהלמידה היא טורח שאינו מפצה ומתנהג בהתאם. מהתנהגותו האפתית של הילד המבוגרים עלולים להסיק שאין לסמוך על סקרנותו, אלא יש להכריחו ללמוד בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם הוא לא. ככל שאמצעי הענישה מופעלים בתדירות ובעוצמה רבה יותר, כך הולכת ומתמעטת סקרנותו של הילד. דבר זה מוכיח למבוגרים את צידקת הנחתם כי אין להשתית את הלמידה על הסקרנות לבדה וכי יש להשתית משמעת ולהחדיר את רגש החובה, עד שהם תופסים את מקומה של הסקרנות.

היבט נוסף הוא שבעוד שהסקרנות יכולה להוביל להישגים אקדמיים גבוהים, הביטוי ההתנהגותי שלה בכיתה עשויה להתקבל בהתנגדות מצד המורים. זאת משום שבמקרים רבים הסקרנות גורמת לכך שאותו תלמיד אשר יגיש עבודה מבריקה, יהיה גם זה שישאל הרבה שאלות מטרידות ומאתגרות במהלך השיעור. אחד הפתרונות לכך הוא שילוב מידענות בתהליכי ההוראה של כל אחד מתחומי הדעת הנלמדים בבית הספר. זאת משום שבמידה ועולה בכיתה בעיה או דילמה, שאינה מבין נושאי הלימוד שבתוכנית הלימודים, היא יכולה לעורר סקרנות ולשמש כנקודת מוצא לתהליך מידעני.

מוח וסקרנות

הניסיון תורם להתפתחות המוח הודות לפלסטיות של מערכת העצבים, המאפשרת למידה ושינוי בהתנהגות בעקבות מפגשים עם הסביבה. הסקרנות תורמת להתפתחות זו בכך שהיא מעודדת את האדם להיחשף לגירויים חדשים.

מבחינת הפעילות המוחית, נמצא כי אנשים מפעילים גרעינים ואזורים מוגדרים בשתי אונות המוח, למשל הן את אזור ברוקה באונה השמאלית והן את גרעיני הבסיס באונה הימנית.

הסקרנות מעוררת פעילות גם באזורי זיכרון במוח, בעיקר בהיפוקמפוס
הרגשה של חובה החלטה מצב תודעתי חיות אינטלגנציה התפתחות המוח מערכת העצבים חקירות הרגשה של חובות נפש בעל חיים סקרנות
רשימת רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות
... של וודאות הרגשה של זהות הרגשה של זמן הרגשה של זרות הרגשה של זרות עם לקוח הרגשה של זרימה הרגשה של חובה הרגשה של חובות הרגשה של חוסר הרגשה של חוסר אהבה הרגשה של חוסר אונים הרגשה של חוסר אושר הרגשה של חוסר הפחד הרגשה של ...
חובות / כסף - מהי מהותם של חובות? איך להגיע למצב שבו הכסף לעולם אינו חסר?
... החיצונית של המציאות. יחד עם זאת, כאשר האדם מחובר לצד החיצוני של הרצונות שלו, דהיינו, לרצונות עצמם ולא לסיבה האמיתית והפנימית ביותר שבגללה הוא רוצה את הרצונות עצמם, במקרה כזה יש לאדם חובות. חובות = תחושת חובה שהמציאות תהיה בצורה כלשהי. חובות יוצרים פחד. האדם חייב שיהיה X ומפחד מכך שהמציאות לא תהיה כפי רצונו. ישנם גם אנשים שאין להם חובות ומינוס בבנק, ועדיין ...
חובות / מינוס בבנק / כסף / אוברדראפט - איך לצאת מחובות כספיים?
... של האדם, הם לא בהכרח החובות הכספיים שיש לו. מצד האמת, החובות של האדם, הם בעצם, כל הדברים שאותם הוא מרגיש שהוא חייב. לדוגמה, כאשר האדם מרגיש שהוא: חייב לעשות חייב שיהיה לו חייב לדעת חייב להיות חייב להספיק וכיוב, כל תחושת חובה שיש לאדם, הרי שהיא סוג של חוב. וגם אם יש לאדם כסף ממשי, הרי שעדיין הוא יכול לחיות בתחושה של חובות. גם אם לא חובות כספיים, אז חובות אחרים. ולפעמים, החובות שיש לאדם ...
אהבה / מערכות יחסים / זוגיות - בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה
... מעניק לחברו. החבר הוא לא עבד שלך והוא לא מחויב לעשות את רצונך. ולכן האדם מבקש בבקשה, כדי להביע את זה שהוא יודע שהדבר נעשה מבחירתו של חברו ולא מתוך הרגשת חובה כלשהי. כמו כן, אמירת בבקשה היא כאילו סוג של תשלום קטן שהאדם משלם לזה שעוזר לו לפני ביצוע העזרה. ...
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... טובה בדיוק כפי שהיא, רואה את החיים כמשחק בלבד. מתוך משחק זה, הוא יכול לבחור לעזור לאחרים כי הוא נהנה מהאתגר שבפתירת בעיות, אך לעולם לא מתוך תחושה של חובה , הכרח או רחמים. הוא לא רואה את עצמו כמציל, כי הוא יודע שאין שום צורך בהצלה. השאלה שעולה בעקבות כך היא מדוע אדם שחי מתוך שלמות בכלל עושה פעולות כלשהן, ...
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
... אתה חייב לאכול? מי אמר שאתה חייב לחיות? הוא מראה שככל שהאדם יחקור יותר לעומק את המחשבות והאמונות שלו, כך הוא יראה שאין אף חובה מוחלטת במציאות. הכל יחסי, וכל תחושת חובה היא בסופו של דבר אמונה פנימית. אליעד מוסיף דוגמה נוספת של אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח בעבודה. הוא מסביר שאם האדם יחפור עמוק יותר בתוך עצמו, הוא יראה שהצורך הזה ... תחושה פנימית שהוא יצר בעצמו, הוא ישתחרר מתחושת המגבלה. איך להשתחרר מתחושת מחויבות? אליעד מציג דרך מעשית כיצד להשתחרר מתחושת המחויבות. הדרך היא לחקור שוב ושוב כל תחושת חובה או מחויבות. למשל, אם אדם מרגיש שהוא חייב להיות אדם טוב, עליו לבדוק מה זה אדם טוב, מי אמר שהוא חייב להיות כזה, ומה יקרה אם הוא לא יהיה כזה. כשאדם יחקור כך את כל תחושת החובה שלו, הוא יראה שהן אינן מוחלטות אלא נוצרו כתוצאה מאמונות פנימיות שהוא אימץ לעצמו. הוא מדגיש את החשיבות של החקירה העצמית ומדגים זאת בעזרת דוגמה נוספת: אם מישהו אומר אני חייב ללכת לעבודה, עליו לשאול את עצמו: למה אני חייב? האם באמת חייב? מה יקרה אם לא אלך? כאשר הוא יחקור זאת לעומק, הוא יראה שתחושת החובה היא פנימית ולא חיצונית, ואז הוא ישתחרר ממנה. האם אפשר להיפטר מכל ההגבלות הפנימיות? אליעד מציג רעיון חשוב שאומר שאפשר להשתחרר מכל ההגבלות הפנימיות. הוא טוען ... מבין זאת, הוא חווה חופש מוחלט, שבו אין לו שום חובה, שום אילוץ ושום הגבלה. האדם מגיע למצב שבו הוא חופשי באמת, והוא חי מתוך תחושה של שחרור מוחלט. איך להשתחרר מתחושת חובה? האם חייבים משהו במציאות? מהו חופש מוחלט? איך לשנות אמונות מגבילות? איך לחקור את המחשבות? איך להיפטר מהגבלות פנימיות? ...
אפשרי או מחויב, מחויב או אפשרי, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, הסיבה של הדבר, סיבתיות, סיבה ותוצאה
אפשרי או מחויב, מחויב או אפשרי, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, הסיבה של הדבר, סיבתיות, סיבה ותוצאה
... שזה חייב לקרות, אך אליעד מציין שהוודאות שלנו נובעת רק מכך שאנחנו רגילים לכך מהניסיון שלנו. במילים אחרות, אנחנו משערים שהמציאות חייבת להיות ככה ולא אחרת, אבל למעשה, זהו רק הרגל של חשיבה - ניסיון העבר יוצר תחושת חובה או מחויבות, אך הוא אינו מוכיח שהדבר באמת מחויב במובן הפילוסופי או המוחלט. למה הניסיון אינו מוכיח מחויבות? אליעד מדגיש שהניסיון רק יוצר תחושה של מחויבות, אך לא מוכיח ...
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
... לא עושה מספיק למען חייליה או אנשי שירות. הוא מצביע על כך שברגע שיש לך סיבות לשחרר אדם, ותחושת החובה כלפי אותו אדם, השיקולים נעשים מורכבים יותר. לאורך ההרצאה, אליעד מתאר את הדינמיקה בין הכוח של המדינה והרעד של החמאס. גלעד שליט, שמייצג את הטוב, נמצא בשבי החמאס, ... אילו שיקולים יותר חשובים לו: האם חשוב לו להיות נאמן להסכמים, או שחשוב לו לשחרר את האדם על פי תחושת החובה האישית? מהם החיבורים הפנימיים שנוצרים בסיטואציה זו? הרבה מהשיקולים שמביא אליעד נוגעים בקשרים הפנימיים שאנחנו חווים כאשר אנו מנסים להבין מה נכון לעשות במצבים קשים. ...
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
... אכילה או עבודה. לדבריו, אם אדם אוכל מתוך תחושה שהוא חייב לאכול, הוא נמצא בצמצום ובסבל. לעומת זאת, אם הוא אוכל מתוך בחירה חופשית, מתוך הבנה שהוא אינו חייב, אלא פשוט רוצה בכך, הוא נמצא במצב המושלם ביותר - אין לו תחושת חובה או אילוץ, והוא חווה את החופש המוחלט שלו. עם זאת, אליעד מציין שלמצב הזה יש שני צדדים: מצד אחד זו השלמות האולטימטיבית - כי האדם עושה הכל מרצונו החופשי לגמרי, ללא ...
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
... לא לקבל את הסבל ולהפסיק לשקר לעצמו. מה משמעות הסבל בהקשר של עבודה ופעולות יומיומיות? אליעד מרחיב ומסביר שגם פעולות שגרתיות כמו לאכול, לפתוח ברז, או לזוז הן למעשה סוג של סבל ועבודה, כי האדם עושה אותן מתוך תחושת חובה או צורך, ולא מתוך בחירה חופשית מלאה. האדם טוען שטוב לו לעבוד פחות, אך האמת היא שהאדם לא רוצה לעבוד בכלל, והעבודה עצמה, אפילו עשר דקות ביום, היא כבר סוג של עבדות וסבל. אם האדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשה של חובה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגשה של חובה, מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של חובה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, ייעוץ טיפולי, אימון אישי לתזונה נכונה בנושאי הרגשה של חובה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 19:32:44 - wesi4