ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה ✔השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה

מצבי הכרה

Pohapda Sutta

הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (Pohapdaparibbjakavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה. באותה עת הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון [1], בפארק האולם הבודד של המלכה מַלִיקָא [2], יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים.

והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל סאווטהי לסבב נדבות מזון. אך אז התעוררה בו המחשבה: 'מוקדם מדי מכדי ללכת אל סאווטהי לסבב נדבות המזון. אולי אלך אל אולם הדיונים לראות את הנווד פוטהפאדה? ' וכך עשה.

פוטהפאדה ישב שם עם קהל הנוודים שלו, וכולם צעקו בהמולה רבה וניהלו שיחות חסרות תכלית בנושאים שונים, כגון מלכים, שודדים, שרים, צבאות, סכנות, מלחמות, מזון, משקאות, בגדים, מיטות, זרי פרחים, בשמים, קרובי משפחה, מרכבות, כפרים, עיירות וערים, מדינות, נשים, גיבורים, רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום.

אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ואמר: "שקט, רבותי, אל תרעישו, רבותי! הפרוש הזה גוֹטַמַה מגיע, והוא אוהב שקט ומדבר בשבחי השקט. אם יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. " בו ברגע, שקטו הנוודים.

החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath)

כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: "בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. "

הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: "פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו שיחה הפרעתי? "

ופוטהפאדה השיב: "אדוני, השיחה שניהלנו עתה אינה חשובה, האדון יוכל לשמוע על כך מאוחר יותר. בימים האחרונים, אדוני, הדיונים בין הפרושים לבין הברהמינים מזרמים שונים אשר ישבו יחד באולם הדיונים, עסקו בחידלון העליון של התפיסה [3] וכיצד הוא מתרחש. אלה אמרו: 'תפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי. כאשר הן מופיעות, יש הכרה [4], וכאשר הן נעלמות אין הכרה. כך הם הסבירו זאת. אך מישהו אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. תפיסות הן העצמי של האדם, אשר מופיע ונעלם. כאשר העצמי מופיע יש הכרה וכאשר העצמי נעלם אין הכרה. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנם פרושים וברהמינים בעלי כוחות גדולים, בעלי השפעה גדולה. הם מכניסים את ההכרה לתוך האדם ומוציאים אותה ממנו. כאשר הם מכניסים אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הם מוציאים אותה ממנו, הוא חסר הכרה [5] '. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנן ישויות שמיימיות בעלות כוחות גדולים, בעלות השפעה גדולה. הן מכניסות את ההכרה לתוך האדם ומוציאות אותה ממנו. כאשר הן מכניסות אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הן מוציאות אותה ממנו, הוא חסר הכרה'. בהקשר זה חשבתי על אדוני: 'וודאי האדון המכובד, הוא שהלך - מעבר, הינו בעל הבנה [6] מצויינת בעניינים האלה! האדון המכובד מבין היטב את החידלון העליון של התפיסה'. מהו אם כן, אדוני, החידלון העליון של התפיסה? "

הסיבות להופעה וחידלון התפיסה (Sahetukasauppdanirodhakath)

"בעניין זה, פוטהפאדה, אותם פרושים וברהמינים אשר אומרים שהתפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי, טועים לחלוטין. מדוע הם טועים? התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. "

"מהו אותו תרגול? ", אמר הבודהה והמשיך: "פוטהפאדה, 'טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-62)

ואז, פוטהפאדה, בהתבסס על שלמות מוסריותו, הנזיר הוא אינו רואה סכנה בשום מקום... (סוטה 2, פסקה 63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו.

- 10 הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). לאחר שנכנס לג'האנה הראשונה הוא שוהה בה. כל תחושות ההשתוקקות שהיו בו קודם לכן נעלמות. באותו זמן נוכחת תפיסה אמיתית ועדינה של תחושת התעלות ושמחה [7], אשר נובעת מתוך הנתקות, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, החופשיה מחשיבה ומהרהור, נובעת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ובשמחה. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת ההתעלות והשמחה שנבעה מתוך הנתקות נעלמת. באותו זמן מופיעה תפיסה אמיתית אך עדינה של תחושת התעלות ושמחה הנובעת מריכוז, והוא הופך להיות זה שמודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, לאחר דעיכת תחושת ההתעלות הוא שוהה באיזון נפשי, בקשב ומודעות בהירה, והוא חווה בגופו את אותה תחושה נעימה עליה אומרים האציליים: 'מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי וקשב', והוא נכנס ושוהה ובגהאנה השלישית. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת התעלות ושמחה שנבעה מריכוז נעלמת, ומופיעה באותו זמן תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, עם נטישת עונג וכאב, ועם העלמות השמחה והצער הקודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, מצב שמעבר לעונג וכאב, מטוהר על ידי איזון נפשי וקשב. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של איזון נפשי ושמחה נעלמת ומופיעה תחושה אמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה, והוא הופך להיות מודע לתחושה האמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לתחושות הגוף, על ידי העלמות כל תחושת התנגדות ועל ידי אי - המשכות לתפיסות של שְנִיוּת, בראותו שהמרחב הוא אינסופי, הוא נכנס ושוהה בבסיס המרחב האינסופי. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס המרחב האינסופי, בראותו שההכרה היא אינסופית, הוא נכנס ושוהה בבסיס ההכרה האינסופית. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס ההכרה האינסופית, בראותו ש'אין דבר', הוא נכנס ושוהה בבסיס האפסות, והופך להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה [8] זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע לגבולות התפיסה הוא מבין: 'פעילות מנטלית היא רעה עבורי, עדיף לי ללא פעילות מנטלית. אם הייתי חושב ומדמיין [9], אותן תפיסות [שהשגתי] תעלמנה, ותפיסות גסות יותר יופיעו בי. מה היה אם לא הייתי חושב או מדמיין? ' וכך הוא לא חושב ולא מדמיין. ואז, מופיעות בו רק אותן תפיסות, ואילו תפיסות אחרות, גסות יותר, אינן מופיעות. הוא מגיע לחידלון. וזו, פוטהפאדה, היא הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים.

מה דעתך פוטהפאדה? האם שמעת על כך קודם לכן? "

"לא אדוני. כפי שאני מבין, אדוני אמר: 'פוטהפאדה, מהרגע שנזיר הגיע לאותה תפיסה נשלטת, הוא מתקדם משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה... הוא מגיע לחידלון... וזו הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים'. "

"זה נכון, פוטהפאדה. "

"אדוני, האם אתה מלמד שפסגת התפיסה היא אחת, או שהיא יותר מאחת? "

"אני מלמד אותה גם כאחת וגם כיותר מאחת. "

"אדוני, כיצד היא אחת וכיצד היא יותר מאחת? "

"בהתאם להשגת שלב החידלון של כל תפיסה, כך אני מלמד את פסגת אותה תפיסה. כך אני מלמד את פסגת התפיסה כאחת וגם יותר מאחת. "

"אדוני, האם תפיסה מופיעה לפני הידיעה, או שהידיעה מופיעה לפני התפיסה, או ששתיהן מופיעות יחד? "

"תפיסה מופיעה ראשונה, פוטהפאדה, הידיעה מופיעה אחריה, ומתוך הופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. ואז יודעים: 'כיוון שנוצר התנאי, הידיעה מופיעה'. בדרך זו תוכל לראות כיצד התפיסה מופיעה ראשונה ולאחר מכן הידיעה, ומהופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. " [10]

תפיסה ועצמי (Saattakath)

"אדוני, האם התפיסה היא העצמי של האדם, או שהתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? " [11]

"ובכן, פוטהפאדה, האם אתה מניח [12] שקיים עצמי? "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי גס, חומרי, המורכב מארבעת המרכיבים וניזון ממזון מוצק. "

"אך בהנתן כזה עצמי גס, פוטהפאדה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר. תוכל לראות זאת בדרך הבאה. בהנתן עצמי גס כזה, תופענה תפיסות מסויימות באדם, ואחרות תעלמנה. בדרך זו תוכל לראות שתפיסות הן דבר אחד והעצמי הוא דבר אחר. " [13]

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי יציר התודעה, שלם על כל חלקיו, חסר פגם בכל איבריו. " [14]

"אך בהנתן כזה עצמי יציר התודעה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי חסר צורה, עשוי תפיסות. " [15]

"אך בהנתן עצמי כזה חסר צורה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אך אדוני, האם אפשרי עבורי לדעת האם תפיסה היא העצמי של האדם, או שתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? "

"פוטהפאדה, קשה למי שהוא בעל השקפות אחרות, אמונות אחרת, תחת השפעות אחרות, עם שאיפות אחרות והכשרה אחרת, לדעת האם אלה שני דברים שונים או לא. "

"ובכן אדוני, אם שאלה זו של עצמי ותפיסות היא קשה למישהו כמוני - אמור לי: האם העולם נצחי? [16] האם רק זה נכון וההפך אינו נכון? "

"פוטהפאדה, לא הצהרתי שהעולם נצחי ושההפך אינו נכון. "

"ובכן אדוני, האם העולם אינו נצחי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו נצחי... "

"ובכן אדוני, האם העולם אינסופי... אינו אינסופי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו אינסופי ושההשקפה האחרת היא שגויה. "

"ובכן אדוני, האם הנשמה זהה לגוף... האם הנשמה היא דבר אחד והגוף דבר אחר? "

"לא הצהרתי שהנשמה היא דבר אחד ושהגוף דבר אחר. "

"ובכן אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות? האם רק זה נכון וכל היתר אינו נכון? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות. "

"ובכן, אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה אינו קיים לאחר המוות... גם קיים וגם אינו קיים לאחר המוות... לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות, ושכל היתר אינו נכון. "

"אך אדוני, מדוע אדוני לא הצהיר דברים אלו? "

"פוטהפאדה, אין הדבר תורם להשגת התכלית, אין הדבר תורם לדהמה, אין זו הדרך להובלת חיים רוחניים, אין הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך לא הצהרתי זאת. "

"אך אדוני, מה כן המכובד הצהיר? "

"פוטהפאדה, כך הצהרתי: 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, וזוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. "

"אך אדוני, מדוע המכובד הצהיר זאת? "

"פוטהפאדה, מכיון שזה תורם להשגת התכלית, תורם לדהמה, הדרך להובלת חיים רוחניים, הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. "

"כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. " והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו מכל עבר, באומרם: "כל מה שהפרוש גוטמה אומר, פוטהפאדה מסכים עמו: 'כך הוא הדבר אדוני, כך הוא הדבר הוא שהלך - מעבר! ' איננו מבינים אף מילה מכל הדרשה שנשא: 'האם העולם נצחי או לא נצחי? האם הוא סופי או אינסופי? האם הנשמה זהה לגוף או שונה? האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או לא, או שניהם, או אף אחד מהם? '"

פוטהפאדה השיב: "אינני יודע האם העולם נצחי או שאינו נצחי... או האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או שאינו קיים, או גם וגם, או לא זה ולא זה. אך הפרוש גוטאמה מלמד דרך תרגול נכונה ואמיתית אשר הולמת את הדהמה ומבוססת בדהמה. ומדוע שאדם כמוני לא יביע את תמיכתו בתרגול נכון ואמיתי שכזה, שאותו מלמד בצורה כה טובה הפרוש גוטמה? "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu)

לאחר יומיים - שלושה, צִ'יטַּה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וצ'יטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה.

"פוטהפאדה, כל אותם נוודים חרשים ועוורים, מביניהם רק אתה הוא שרואה. פוטהפאדה, היו דברים אותם לימדתי ועליהם הצבעתי כוודאיים. על דברים אחרים לימדתי והצבעתי כלא וודאיים.

הדברים שאינם וודאיים (Ekasikadhamm)

מהם הדברים עליהם הצבעתי כלא וודאיים? 'העולם הוא נצחי' הכרזתי על כך כדבר לא וודאי... 'הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות... ' מדוע? כי הם אינם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כלא וודאיים.

מהם הדברים עליהם הצבעתי כוודאיים? 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. מדוע? כי הם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כוודאיים.

פוטהפאדה, ישנם פרושים וברהמינים המצהירים ומאמינים שלאחר המוות 'העצמי' מאושר לחלוטין וחופשי מחולי. הלכתי אליהם ושאלתי אותם האם אכן זה מה שהם מצהירים עליו ומאמינים בו, והם השיבו 'כן'. ואז אמרתי: 'האם אתם, חברים, אשר חיים בעולם הזה, יודעים ורואים אותו כמקום מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'.

שאלתי אותם: 'האם אי פעם חווייתם לילה אחד או יום אחד, או חצי לילה או חצי יום, שהיה מאושר לחלוטין? והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם אתם מכירים דרך או תרגול שבעזרתם ניתן להביא לכך שהעולם יהיה מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם שמעתם את קולם של ישויות שנולדו מחדש בעולם מאושר לחלוטין, שאומרים: 'נפל בחלקנו להשיג עולם של אושר בזכות ובצדק, ואנו, רבותי, נולדנו בעולם שכזה'? ' והם השיבו: 'לא'. מה דעתך פוטהפאדה, אם כך הם הדברים, האין דבריהם של אותם פרושים וברהמינים מתבררים כמטופשים?

זה בדיוק כמו שמישהו יאמר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, בנוגע לאותה נערה היפה ביותר בארץ, האם אתה יודע אם היא שייכת למעמד הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים או בעלי המלאכה? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה או בעלת גובה ממוצע, האם היא בעלת עור כהה או בהיר או צהוב, או מאיזה כפר או עיירה או עיר היא מגיעה? ' והוא יאמר: 'לא'. יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע מי היא וגם לא ראית את האחת אותה את מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"כך הדבר גם ביחס לאותם פרושים וברהמינים המכריזים ומאמינים שלאחר המוות העצמי מאושר לחלוטין וחופשי מחולי... האין דבריהם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. ואנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'.

אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא. '

האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

... (כמו פסקה 34)

שלושה סוגים של עצמי (Tayoattapailbha)

"פוטהפאדה, ישנם שלושה סוגים של 'עצמי נרכש' [17]: עצמי נרכש גס, עצמי נרכש יציר התודעה, עצמי נרכש חסר צורה. מהו העצמי הנרכש הגס? הוא בעל צורה, מורכב מארבעת היסודות העיקריים, וניזון ממזון חומרי. מהו העצמי יציר התודעה? יש לו צורה, הוא מושלם עם כל חלקיו, וחסר פגם בכל איבריו. מהו העצמי הנרכש חסר הצורה? הוא חסר צורה, ועשוי מתפיסה.

אך אני מלמד שיטה להיפטר מהעצמי הנרכש הגס, בעזרתה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתחזקים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, אשר הבין והשיג בעזרת ידע - העל שלו עצמו. כעת, פוטהפאדה, אתה עלול לחשוב: 'אולי המצבים המנטליים המזהמים הללו יכולים להיעלם... ועדיין המתרגל יישאר לא מאושר' [18]. אך לא כך יש לראות את הדברים. אם תחלואים מנטליים נעלמים... שום דבר לא מתפתח פרט לשמחה והתעלות, רוגע, קשב ומודעות בהירה - וזהו מצב מאושר.

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי יציר התודעה... (כמו בפסקה 40).

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי הנרכש חסר הצורה... (כמו בפסקה 40).

פוטהפאדה, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו, ידידי, העצמי הנרכש הגס שעל נטישתו אתה מטיף...? ' אם כך נישאל, כך נשיב: 'זהו [19] העצמי הנרכש הגס שכדי להפטר ממנו אנו מלמדים את השיטה... '

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה...? '... (כמו בפסקה 43).

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה...? '... (כמו בפסקה 43). מה דעתך, פוטהפאדה? האין זו אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה גרם מדרגות עבור ארמון, אשר יהיה ממוקם תחת מרגלות הארמון. אנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'גרם מדרגות זה הוא ממש למרגלות הארמון'. האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מבוססים? "

"בהחלט אדוני. "

"בדיוק באותו אופן, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש הגס הזה? ', 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה הזה...? ', 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה הזה...? ', אנו נשיב: 'זהו העצמי הנרכש [הגס, יציר התודעה, חסר הצורה] שלמען זניחתו אנו מלמדים את השיטה, שבאמצעותה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתעצמים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. ' האין זוהי אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

אז אמר צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: '"אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, האם יהיה זה שגוי להניח את קיומו של העצמי הנרכש יציר התודעה, או של העצמי הנרכש חסר הצורה? האם אז רק העצמי הנרכש הגס קיים? ובאותו אופן ביחס לעצמי הנרכש יציר התודעה והעצמי הנרכש חסר הצורה? "

"צ'יטה, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים בו בזמן על העצמי הנרכש יציר התודעה ואין אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אנו מדברים רק על העצמי הנרכש הגס. כל אימת שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש יציר התודעה. כל אימת שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש חסר הצורה.

צ'יטה, נניח שהיו שואלים אותך: 'האם היית קיים בעבר או שלא היית, האם תהיה קיים בעתיד או שלא תהיה, האם אתה קיים עכשיו או שאינך? כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם הייתי נשאל שאלה כזו, הייתי אומר: 'הייתי קיים בעבר, לא הייתי בלתי קיים, אהיה קיים בעתיד, לא אהיה בלתי קיים, אני קיים עכשיו, אינני בלתי קיים. ' זו, אדוני, היתה תשובתי. "

"אך צ'יטה, אם הם היו שואלים: 'האם העצמי הנרכש שהיה לך בעבר, האם זהו העצמי הנרכש האמיתי היחיד שלך, והאם העצמי העתידי וההווה הינם כוזבים? או שהעצמי שיהיה לך בעתיד הוא העצמי האמיתי היחיד, ואלה שבעבר ובהווה הינם כוזבים? או שהעצמי הנרכש שלך בהווה הוא היחידי שאמיתי, והאם אלה של העבר והעתיד הינם כוזבים? ' כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם היו שואלים אותי על הדברים הללו, הייתי משיב: 'העצמי הנרכש שהיה לי בעבר היה באותו זמן העצמי היחידי האמיתי שלי, העצמי העתידי והנוכחי היו כוזבים. העצמי הנרכש העתידי שלי יהיה אז העצמי האמיתי היחידי, והעצמי הנוכחי והעצמי שהיה בעבר יהיו כוזבים. העצמי הנרכש הנוכחי שלי הוא כרגע העצמי האמיתי היחידי, העצמי מהעבר והעצמי העתידי הם כוזבים. ' כך הייתי משיב להם. "

"בדיוק באותו אופן, צ'יטה, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, איננו מדברים באותו זמן על עצמי נרכש יציר התודעה... או על עצמי נרכש חסר צורה.

בדיוק באותו אופן, צ'יטה, מהפרה אנו מקבלים חלב, מהחלב לבן, מהלבן חמאה, מהחמאה חמאה מזוקקת, ומהחמאה המזוקקת שמנת. כאשר יש חלב אין אנו מדברים על לבן, על חמאה, על חמאה מזוקקת או על שמנת, אנו מדברים על חלב, כאשר יש לבן, אין אנו מדברים על חמאה... כאשר יש שמנת... אנו מדברים על שמנת.

כך גם, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש יציר התודעה או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או יציר התודעה, אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אך, צ'יטה, אלה הם רק שמות, ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטַטְהָאגַטַה מבלי לטעות במשמעותן. " [20]

לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad)

אך צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

וצ'יטה, בנו של מאלף הפילים, קיבל את הנזירות מידיו של המכובד ואת ההסמכה כנזיר. והמכובד צ'יטה, שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה ביודעו: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

וכך גם המכובד צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, הפך לאחד מהארהנטים.

[1] Tinduka: אפרסמון הודי.

[2] המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה.

[3] Abhisanirodha: על פי מילון פאלי - אנגלית של ה - Pali Text Society (1926) - המילית התחילית abhi מיוחסת לכל הצירוף sanirodha שמשמעותו טראנס, ביטוי שלא היה בשימוש בודהיסטי אלא בקרב נוודים מסויימים. sa משמעו תפיסה, זיהוי או הזכרות והוא אחד מחמשת המִצְרַפִים (khandha). וולש ובהיקהו בודהי טוענים דווקא שבמקרה זה הכוונה קרובה יותר ל'הכרה' וכך יש שימוש כאן בשני המובנים בהתאם לשיחות הראשונה והשנייה של קובץ זה.

[4] בהתאם לההערה הקודמת, על אף שהמילה במקור היא סַנְיָא (sa) שמשמעותה תפיסה, היא תורגמה כאן כ'הכרה'. הקושי לתרגם ולהסביר את המצבים העדינים האלו מצביע על הקשר הכובל ולעיתים חמקמק בין תפיסה להכרה.

[5] הפרשנות אומרת שכוהני דת של אַטְהַרְוַוה (athabbanik) מסוגלים לעשות זאת.

[6] Sukusala: צורה מועצמת של מיומן, מועיל או טוב (kusala).

[7] viveka-ja-pti-sukha-sukhuma-sacca-sa: הנוסחה הרגילה של הג'האנה הראשונה אך מורחבת במילים sukkhuma-sacca 'עדינה ואמיתית'.

[8] Saka-sa-hot: מילולית 'הופך לבעל תפיסה עצמית'. מהג'אנה הראשונה והלאה יש למתרגל שליטה מסויימת על התפיסה שלו.

[9] Abbhisankhreyya. רייס דיוויס מציע בנוסף גם 'מדמה', 'מתכנן'.

[10] הפרשנות מציעה הסברים חילופיים: (1) 'תפיסה' = 'תפיסת ג'האנה', 'ידיעה' = 'ידיעת תבונית' (vipassan-a) (2) 'תפיסה' = 'תפיסה תבונית', 'ידיעה' = 'ידיעת - הדרך' (3) 'תפיסה' = 'תפיסת הדרך', 'ידיעה' = ידיעת - הפרי' (phala-a). ואז מצטט בר - סמכא האומר ש - 'תפיסה' היא תפיסת הפרי של הארהנט, ו - 'ידיעה' היא 'ידיעת - הסקירה' (paccavekkhaa-a) הבאה מייד בעקבותיה (ויסודהימגה, VM 1.32, 22.19). אך נאמר ש'ידיעת - סקירה' מופיעה גם בשלבים נמוכים יותר על דרך ההארה. למרות זאת, נראה ש'ידיעת הסקירה' מסבירה בצורה הטובה ביותר שקודם מופיעה תפיסה ואחר כך הידיעה.

[11] רייס דיוויס מצטט הערה של הפרשנות שגם אם ירחצו חזיר כפר במים מבושמים, יפזרו עליו פרחים, ויניחו אותה במיטה הטובה ביותר, הוא עדיין ישוב לערימת הזבל. כך גם פוטהפאדה שב לאמונה ב - 'עצמי'.

[12] Paccesi: 'נופל בחזרה על'.

[13] ראה סוטה 1 (DN 1.3.11)

[14] ראה סוטה 1 (DN 1.3.12)

[15] ראה סוטה 1 (DN 1.3.13) על פי הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה.

[16] עשרת האַבְיָיאקַטָאנִי (avykatni), מה שמכונה 'הנקודות שלא - הוכרזו' או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם אינסופי, האם הנשמה (jva) זהה לגוף, האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות. כל אלו הינן השערות חסרות פשר, אשר לא מועילות לדרך ואין זה ראוי למי 'שכך יודע וכך רואה' שיעלה השערות על עניינים אלו, או במילים אחרות השאלות הללו יתבטלו מעצמן כחסרות משמעות. פרטים נוספים ניתן למצוא ב - MN 63, MN 72 ובכל חלק 44 של הסַמְיוּטַה ניקאיה.

[17] Atta-pailbha: זהו כמובן עצמי משוער, על בסיס אמונה בלבד. רייס דיוויס מתאר זאת כך: 'הצירוף המשתנה של המאפיינים אשר יוצרים, לרגע מסויים, עצמיות חסרת יציבות. ' הפרשנות מפרשת את המילה כ - 'אימוץ או הנחה של קיום עצמי' (attabhva-pailbha). שלושת הסוגים של 'עצמי נרכש' מתאימים לשלושת העולמות של תשוקות - החושים, של החומרי, והאל - חומרי. לפרטים נוספים - DN 33.1.11 ו - AN 4.172.

[18] זוהי רמיזה ודאית לעובדה הידועה שמצבים מנטליים גבוהים נוטים להראות מאוד משעממים לאדם הארצי שעדיין לא חווה אותם.

[19] 'בדיוק זה שהינך רואה'.

[20] קישור חשוב לשתי האמיתות שהפרשנות מתייחסת אליהן כ'שפת דיבור שגרתית' (sammuti-kath) ושפת דיבור כאמת מוחלטת' (paramattha-kath).
באיזון נפשי בגדים חושים חוויה אמיתית קיום עצמי תשוקה תפיסה עצמית ישות מוסריות יציבות נשלט בודהיזם
העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצור הסכמה?
העברת מסרים, איך להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצור הסכמה?
...להעביר מסרים? טיפול בהתנגדויות, איך להשיג הסכמה? איך לדבר נכון? לדבר בצורה נכונה, לשכנע בצורה נכונה, איך להימנע ממריבה? איך להימנע מקונפליקט? איך ליצור הסכמה? איך להעביר מסרים בצורה נכונה ולהימנע מקונפליקטים? כשהמטרה היא לשכנע מישהו או לגרום לו לשנות התנהגות מסוימת, לעיתים קרובות נפגוש התנגדות. לדוגמה, כאשר אדם עושה רעש ואנו מבקשים ממנו להפסיק, הוא עלול להגיב בשלילה כי הוא רוצה להמשיך במעשיו. השאלה כאן היא איך ניתן להעביר את המסר בצורה כזו שתהיה מקובלת על הצד השני מבלי להיגרם לקונפליקט. כיצד לפרק...
שמירת מצוות מעשיות, לשמור מצוות, לשמור תורה, לקיים מצוות, לשמור שבת, יהדות, אמיתות התורה, חשיבות המצוות, קיום מצוות, מטרת המצוות, שמירת המצוות, שכר ועונש, טעמי המצוות, מצוות ועבירות
שמירת מצוות מעשיות, לשמור מצוות, לשמור תורה, לקיים מצוות, לשמור שבת, יהדות, אמיתות התורה, חשיבות המצוות, קיום מצוות, מטרת המצוות, שמירת המצוות, שכר ועונש, טעמי המצוות, מצוות ועבירות
...לשמור תורה, לקיים מצוות, לשמור שבת, יהדות, אמיתות התורה, חשיבות המצוות, קיום מצוות, מטרת המצוות, שמירת המצוות, שכר ועונש, טעמי המצוות, מצוות ועבירות האם יש משמעות בקיום מצוות ללא הבנה פנימית? אליעד כהן מסביר כי המצוות בתורה ניתנו במקור ככלי לחיבור האדם לתודעה הפנימית של האמת ולבורא. אליעד מדגיש שהפעולות המעשיות של שמירת המצוות, כגון הנחת תפילין, שמירת שבת, מתן צדקה ועוד, הן למעשה תזכורות שמטרתן להזכיר לאדם את הקשר לאלוהים ואת האמיתות הבסיסיות שהאדם אמור לזכור כל הזמן, כמו האמונה בכך שאלוהים מוציא...
חשיבה חיובית / חשיבה שלילית - האם חשיבה חיובית היא לא שקר עצמי? מהי האמת?
...חיובית / חשיבה שלילית - האם חשיבה חיובית היא לא שקר עצמי? מהי האמת? חשיבה חיובית פירושה, שהאדם משתדל להיות אופטימי ולראות תמיד רק את הטוב שיש בכל דבר ולהסתכל רק על חצי הכוס המלאה וכיוב. והשאלה הנשאלת היא, חשיבה חיובית, האם היא לא סוג של שקר עצמי, שבו האדם פשוט מתעלם מחלק מהדברים שיש במציאות? ואם נתבונן על החשיבה החיובית, נראה כי יש לה כמה צדדים שונים. מצד אחד, האדם רואה רק את מה שבא לו לראות, ועל ידי זה הוא מרגיש טוב יותר. ונניח שזה שקר, אז מה? אם בסופו של דבר זה גורם לאדם להרגיש טוב יותר, אז למה...
איזון בשלמות - מהו וכיצד להשיג אותו?
...של האיזון. שבני האדם חושבים, שהאיזון, הוא השלמות. ואצל בני האדם, איזון פירושו, כאשר אתה לא נמצא בשום קצה, אלא אתה בצורה מאוזנת, מחבר את שני הניגודים וההפכים. כגון לדוגמה, שהאדם לא יהיה עצלן לגמרי ושהאדם לא יהיה חרוץ לגמרי, אלא שהאדם יהיה גם וגם בצורה מאוזנת. וזוהי כמובן טעות, טעות שיוצרת עבור האדם, רק סבל. כי מצד האמת, איזון כמו חוסר איזון, שניהם סבל. משום שהסבל, הוא תחושת החיסרון, שהאדם חסר את מה שנפרד ממנו. וכאשר האדם חי בעולם של הצורות ושל הנפרדות, הוא תמיד חווה חסר. ולחיות באיזון הנל, פי
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
...מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים מדוע המשפט יש לי חבר יוצר פחד ורתיעה? המשפט יש לי חבר גורם להרבה גברים לבלום ולסגת באופן מיידי משום שהוא נתפס כטאבו חברתי ומוסרי. החברה שלנו מתייחסת לבגידה או להתערבות בזוגיות קיימת באופן שלילי מאוד, ולכן גברים רבים חוששים מלהיתפס כאנשים שמנסים לפגוע במערכת יחסים קיימת. בנוסף, משפט זה נתפס לעיתים כדרך עקיפה ולא פוגענית להגיד אני לא מעוניינת, מה שמגביר את...
דמיונות, כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח
דמיונות, כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח
...כוח המדמה, איך המוח מדמיין? איך הדמיון עובד? איך להפסיק לדמיין? איך המוח חושב? איך עובד המוח? איך עובד הדמיון? אמונות, הנחות יסוד, חוקי הפיזיקה, החוקיות של המוח מהו דמיון וכיצד הוא משפיע על הדרך בה אנו תופסים את העולם? אליעד מתחיל את ההרצאה בכך שהוא מציין כי הדמיון הוא כוח מאוד חזק במוח, וכולנו פועלים לפיו, לעיתים מבלי להיות מודעים לכך. הוא מבצע ניתוח מקרה מתוך חוויה אישית בתחנה המרכזית בתל אביב, שם הוא היה עד לאירוע שבו ראה זוג אנשים. הוא לא ידע אם זהו זוג ישראלי או לא, אך בשיחה עליהם, הוא שואל...
אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
...לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב מהו סבל מוחלט וכיצד אפשר להתמודד איתו? בהרצאה זו, אליעד כהן פתח בשאלה על טוב ורע, תוך התמקדות בהבנת המהות של הסבל. השיחה נגעה בשאלה מה טוב בלהרגיש רע? וניסתה לחקור את ההפכים של טוב ורע, תוך שמירה על גישה פילוסופית עמוקה. עיקר השיחה התמקד בהבנה של הסבל המוחלט ומדוע אנו לא רוצים לסבול, עם דגש על הקשר בין הרצון להימנע מהסבל לבין המחשבות שלנו. מהו...
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
...יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ירכז את כל המחשבה שלו, לחשוב על המהות של כל הדברים כולם, ששם אין שום רע כלל. כגון לדוגמה, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. זא, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם...
למה ללמוד מאליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? למה לפגוש את אליעד כהן? פגישה עם אליעד כהן, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות הכי חכם? מודעות עצמית
למה ללמוד מאליעד כהן? איך ללמוד מאליעד כהן? למה לפגוש את אליעד כהן? פגישה עם אליעד כהן, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות הכי חכם? מודעות עצמית
...לפגוש את אליעד כהן? פגישה עם אליעד כהן, איך להיות חכם כמו אליעד כהן? השכל של אליעד כהן, הסיפור של אליעד כהן, איך להיות הכי חכם? מודעות עצמית למה ללמוד מאליעד כהן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כי הוא מחזיק בנוסחה לפתרון בעיות רבות, אם לא את כולן, והוא מתמקד בהעברת השכל שלו בצורה ברורה ומפורטת. הוא מתאר את השכל שלו כיכולת להכניס בעיות לתוך בלנדר מחשבתי, שהופך אותן לפתרונות ברורים. לדוגמה, אם אדם פונה אליו עם בעיה בזוגיות או פחד, אליעד לא פשוט אומר לו אין הבדל באופן פשטני, אלא מפרק את הבעיה לשורשיה, בוד...
איך להוריד משכורת לעובד? ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא ומתן על שכר
איך להוריד משכורת לעובד? ניהול עובדים, איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא ומתן על שכר
...איך לנהל עובדים? הורדת שכר, הפחתת שכר, הרעת תנאים, אימון למנהלים, אימון לעסקים, הרעת תנאי שכר, קיצוץ בשכר, משא ומתן על שכר איך להוריד לעובד את המשכורת בלי ליצור התנגדות? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להוריד משכורת לעובד בצורה שתמנע מתח והתנגדות ותשמור על מוטיבציה גבוהה. הוא מדגיש כי כל עובד שיקבל הפחתה בשכר ירגיש רע מסיבות שונות. למשל, העובד עלול להרגיש פחות מתוגמל, לחשוב שהוא פחות טוב, או לפרש את הורדת השכר כמסר סמוי לכך שרוצים שיתפטר. המטרה המרכזית במהלך היא להקטין ככל הניתן את תחושת הפגיעה שהעובד...
ניו אייג - עידן חדש, מה זה?
...רוברט פירסיג בספרו זן ואמנות אחזקת האופנוע, קיבל לפני כמה מאות שנים בודדות מנדט מהאנושות לחקור ולומר לנו מהי האמת, מהי המציאות האובייקטיבית וכיצד היא עובדת. בחוסר יכולתו להוכיח תופעות מתחום העידן החדש בצורה מדעית, הוא גם נהג לפסול ולזלזל בתופעות אלה. לאחרונה, קמים מכונים מדעיים ומשקיעים הון רב על מנת להפוך את עקרונות העידן החדש למקובלים ומובנים על ידי העולם המדעי ובעקבותיו, על האנושות כולה. העידן החדש הוא עידן של הומאניות, עידן של מודעות, עידן שבו כל אדם מקבל על עצמו ברצון ובהתלהבות אחריות אישית...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים האדם מגיע...
אימון טיפים להורדה במשקל
...בדיאטה אם אין באפשרותכם להפוך אותה לאורח חיים! דיאטות כסאח מועדות לפורענות! 95% מהאנשים שעשו דיאטות כסאח, החזירו לעצמם תוך 5 שנים את כל המשקל + 5 קילו נוספים. בנוסף דיאטות כסאח פוגעות במערכת החיסונית פוגעות במצב הרוח והופכות אתכם לעצבניים ולא נעימים לזולת. 2. הורדה במשקל מחייבת פעילות גופנית - את זה כולם יודעים... איך מעלים את המוטיבציה לצאת להליכה או שחיה או למכון כושר? חוקרי הNLP מצאו שאנשים שעושים בקביעות פעילות גופנית פשוט חושבים על התוצאה, הם חושבים על התחושה הטובה שירגישו אחרי שיחזרו מהמכון...
נתינה וקבלה
...ו. אלוהים נתן לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה מהיקום...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים והבלתי...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
...אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף. הפעם אני רוצה לדבר על הנושא, האם יכול להיות יותר מאלוהים אחד? ודנו בנושא רבות, ונתנו את התשובה הידועה, שלא יכול להיות שני אלוהים. וזו הטענה הידועה של הדתיים, שלא יכול להיות שני אלוהים, ומה ההוכחה שלא יכול להיות? מהו השכל הגדול והמתוחכם של הדתיים? הם טוענים טיעון בסיסי, נניח שיש שני אלוהים...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות החנוכה, אותם אנו מדליקים במשך...
אקסהיביציוניזם - מבוא
...בו אדם משתוקק לחשוף את אבריו האינטימיים בפומבי, ומפיק הנאה (לרוב מינית) מכך. על פי ה - DSM, המגדיר המקובל של הפרעות הנפש, נחשב דפוס התנהגות זה לפאראפיליה, אם הוא נמשך מעל שישה חודשים ומהווה הפרעה משמעותית לתפקוד היומיומי התקין של האדם. אקסהיביציוניזם עשוי להתבטא בצורות שונות, חלקן באופן שנתפס כשלילי ואף כמאיים על האנשים מולם נעשה הדבר (למשל אוננות מול עוברי אורח), וחלקן באופן שלא נועד להיתפס כמאיים על האחרים (כגון חשיפה רגעית (flashing) של איברים אינטימיים מול קהל הנהוגה לעתים במסגרת חגיגות...
כיצד להיות מאושר ולשמוח מכל מה שקורה לך?
...ולשמוח מכל מה שקורה לך? השלמות והאושר היא שתדע לשמוח מכל דבר שקורה לך טוב ורע כאחד. אתה מאושר כאשר יש אחדות של הרצון שלך עם המציאות שלך, כאשר אתה רוצה את המציאות שלך ללא שום רצון לשנות בה משהו, כשאתה לא רוצה שום דבר שאין לך ולא מתנגד לשום דבר שיש לך, זה בעצם האושר ואז אתה מאושר. במצב כזה אתה והמציאות שלך אחד. במצב כזה כל מה שקורה לך זה טוב. אתה רוצה את המציאות שיש לך כפי שהיא ללא שום שינוי. כאשר תבין את זה, אתה בעצם תהיה רגוע יותר ומאושר יותר, כי אתה תפסיק לתלות את האושר שלך בכל מיני מאורעות או...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העבר איננו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: העבר איננו, איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: העבר איננו, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לענות מראש להתנגדויות של הלקוח איך מתמודדים עם בן זוג מעשן? האם זה בגלל שאתה לא רוצה? הנאה מתמדת תחושה של שליטה להיות אגרסיבי מפחד לחוות להשתחרר מפחד חוסר ביטחון עצמי שקרי יתרונות בחוסר אהבה עצמית להצליח לאהוב אותה אהבה בוגרת אושר בלי תנאים כמה אנשים מאושרים? למצוא זוגיות בריאה צפייה בפורנו והנאה מסקס אסטרטגיות לקבלת החלטות לא מצליח לקבל החלטה התמודדות עם תחושה רעה התמודדות עם שכול לא מצליח להיות מאושר איך לשמור על מוטיבציה? איך לומדים לשכנע? איך לקוח מחליט? פחד להתגרש בגלל הילדים רצון להביא ילדים המבחן של ההארה הרוחנית להיות רוחני ניתוק מעצמי פסיכוזה מיסטית האקסית להשתנות בשביל האקס אימון כנגד משקל גוף יתרונות וחסרונות תרגיל לברכיאליס אחריות אלוהית להיות אלוהים ודמויות בחלום הארה שנעלמה מורה מואר המלצה על הספר להיות אלוהים להפוך להיות אלוהים האמיתי שיטות לכסף השקעה בקרקע חקלאית איך משהו הופך למשמעות החיים? אושר ומטרת החיים הרגשת הנאה ליהנות מהסבל אפשרות בחירה לשכנע מישהו שיש לו בחירה כמה זמן היקום קיים? איך הבריאתנים מבינים את סיפור הבריאה יש מאין? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, מטפל קוגניטיבי התנהגותי, מאמן אישי לילדים נוער והורים בתחום העבר איננו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2109 שניות - עכשיו 09_11_2025 השעה 17:33:12 - wesi4