ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החזרה בתשובה ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 10
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9.

ט. "בְשֶׁלִּי הַסַּעַר הַגָּדוֹל הַזֶּה עֲלֵיכֶם" (יונה א' 12) : מקבל - האמונה, החברה החילונית והמטפל

קבלת האמונה באה, אם כן, כמענה למצוקות קיומיות בסיסיות: אובדן יקירינו, הכיליון הצפוי לנו, וקיומם של רגשות שליליים כלפי הקרובים לנו וכלפי עצמנו. בכך נעשית הדת, לפחות על פניה, בת - תחרות למקצועות הטיפוליים, דבר המציב את המטפל בפני דילמות אתיות מיוחדות: לפעמים צריך הוא לנסות להניא את המטופל מהתנהגות של נסיגה לא בוגרת במסווה דתי, אך בה - בשעה עליו להימנע מלערב את שיפוטו הערכי. 5358, 71... לכך אבקש להוסיף טענה אחרת, פחות מקובלת: היחס בין הפסיכולוגיה לבין הדת - יחס בין דיסציפלינה מחקרית לבין מושא החקירה - יכול וצריך להתהפך לפעמים, כדי לאפשר לפסיכולוגיה לבקר את עצמה.

לוקוף וחב', בהצעה מפורטת לשינוי הDSM -4 - באופן שיימנע מפתולוגיזציה שגרתית של חוויות דתיות, מצביעים על גורמים רבים המסבכים את המפגש בין המטפל והמטופל הדתי. הם מציינים, בין השאר, כי בארה"ב, אוכלוסיית העוסקים במקצועות הטיפוליים היא חילונית יותר בהשוואה לאוכלוסיית המטופלים וכן בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, דבר היוצר פער יסודי כבר ברקע המפגש הטיפולי. תוצאה אפשרית של פער זה, לדברי המחברים, היא שמטופל עלול להסתיר ממטפלו חוויות דתיות העלולות להתפרש ע"י האחרון כחולניות.

על רקע זה בולטת חשיבות "הפסיכותרפיה הרגישה לתרבות" (Culturally sensitive psychotherapy) המנסה להימנע מאבחון תופעה כחולנית רק עקב היותה זרה לתרבות המטפל. תחת זאת, נעשה ניסיון לרתום מוסדות ונוהגים המקובלים באותה תרבות למטרה הטיפולית. ולדפוגל המחיש שימוש בשישה מדדים של דת היכולים לסייע בעבודת הפסיכיאטר היועץ בבית חולים כללי. הופמן וחב', וכן ולדפוגל, 114 הציגו שיתוף פעולה בין מטפלים ואנשי - דת. בישראל, עקב הגיוון האתני והעדתי הייחודי לה, התפתח שימוש נרחב ומקורי בפסיכותרפיה רגישה לתרבות. 71, 110, 111, 112, 64, 73... בתוך קבוצה כוללת זו של בעיות טיפוליות על רקע דתי, מציבה קבלת האמונה מגוון אתגרים משלה: החל מהפסיכוזה הקשה המתאפיינת בדלוזיות דתיות, וכלה בחוויה העוברת על "חוזר בתשובה" בוגר ויציב שרק החיכוכים עם משפחתו מביאים את המקרה אל המטפל.

לנושא זה ברצוני לתרום נקודת - מבט היכולה אולי לסייע לדיאלוג עם מקבל - האמונה. ההתנהגות הדתית, ככל שהיא נראית נוקשה ומוכתבת ע"י סמכויות חיצוניות, עדיין משאירה חופש - ביטוי אינדיווידואלי נרחב, המאפשר לפרש ולהבין את החוויה האישית הייחודית לכל אדם וכך ליצור אתו שיח כן.

הנה, למשל, בחירת הדת: איזו דת בחר לו מקבל - האמונה? האם זו דת עתיקה או חדשה? מקובלת באותה חברה או אקזוטית? ואם הייתה התגלות, האם אירעה במונחיה של דת קיימת או שהייתה זו חוויה אישית לחלוטין? שאלותינו ממקמות את בעל החוויה על פני רצף פסיכו - סוציאלי ארוך שקצהו האחד בהצטרפות לקהילייה ענקית של אנשים שלהם עולם מושגים משותף וקצהו האחר בהתנסות אידיוסינקרטית העלולה לבודד את האדם משאר בני האדם (או, בנסיבות היסטוריות מיוחדות, להפכו דווקא למנהיגם של רבים אחרים). למילה "בחירת דת" חשיבות מיוחדת בהקשר זה: ככל שהחוויה הדתית החזקה נתפסת כפאסיבית או הטרופסיכית, במבט שלאחר - מעשה היא מתגלית כאקט הסתגלותי שאינו מקרי כלל. אנאלוגיה מתבקשת כאן למונח הפסיכואנליטי choice of neurosis, אבל אנאלוגיה טובה יותר תהיה מתחום האהבה, object choice. אכן, אפילו ההתאהבות, שלכאורה היא כולה בתחום הרגש, לפעמים מתגלית במבט לאחור כתהליך חשיבתי מורכב המעוגן בצרכים רבים ושונים. לא במקרה מתארים רבים ממקבלי - האמונה את המהפך הכביר החל בחייהם כ"התאהבות" באל, במושיע או במושא דתי אחר. גם בחירת הדת, הגם שהיא פתאומית וחדה לפעמים, היא אמצעי ביטוי אינדיווידואלי מאוד, במיוחד בחברה מערבית חופשית שבה דתות רבות מתחרות על נפשות בני - האדם.

אם הבחירה היא בדת עתיקה, הרי שפתה של אותה דת היא עשירה דיה כדי לתת ביטוי להבדלים האינדיווידואליים בין חבריה. היהדות היא דוגמה מובהקת לדת עם עושר דרכי ביטוי אישיות ואפילו מנוגדות. לכל יהודי יש פן מסוים של היהדות שהוא בעיניו עיקר: אחד נמשך אל לימוד הרמב"ם הרציונליסט ואחד משתקע בצד המנוגד של סודות ה"זוהר", פלוני רואה ביישוב הארץ את תכלית חייו ואילו חברו מקדיש את עצמו לחינוך, זה מתרפק על השלווה שבדת ואילו לאחר הדת היא מנוף למהפכות. כך, בדגש ששם אדם על פן זה או אחר של הדת, הוא מספר לנו הרבה על עצמו: האם הוא נמשך למוסיקה החסידית? האם הוא מתפעם מטהרת חיי המשפחה היהודיים? האם הוא מרבה לדבר על הקשר העמוק שהתפתח בינו לבין ראש הישיבה? מי שידע להקשיב לדברי התפעמות אלה - ללא פסיכולוגיזם פטרוני - יוכל להבין את החוויה האישית, הייחודית, העוברת על מקבל - האמונה.

המניע המוצהר של מקבל - האמונה הוא הצורך במשמעות, שבעטיו הופכים אירועים אקראיים - לכאורה בחיי האדם לשורת אותות הנושאת מסר אישי עבורו. הנכונות לקבל משמעות זו מצד האדם החילוני מאפשרת הידברות על בסיס שוויוני יותר. מטפלים ישראליים58, 59 הראו כיצד, מתוך היכרות מסוימת עם ציוויים אתיים פשוטים המצויים בדת עצמה, יכול המטפל לגייס את המטופל לשיתוף פעולה עמו. כמה הקבלות שהופיעו בשנים האחרונות בספרות הפסיכולוגית בין צורת החשיבה הטיפולית והיהדות, כמו למשל בנושא האמפאתיה או בנושא האיסור על ההתאבדות,, יכולות אולי לצייד את המטפל ברעיונות מעשיים בתחום זה. דווח על שימוש בפתגמים תלמודיים אפילו באנליזה המסורתית.

ספירו61, 97, פסיכולוג חרדי בעל ניסיון בטיפול הן במצטרפים לכתות דתיות והן ב"חוזרים בתשובה, " נוקט בגישה מפתיעה ממבט ראשון: הוא מציב בפני מקבל - האמונה שבטיפולו את השאלה באיזו מידה נובעים מעשיו וציפיותיו ממניעים לא - מודעים ואינפאנטיליים, ומעמת אותו אתם כמו בכל טיפול רגיל. ביסוד גישה זו עומדת ההנחה כי היהדות עצמה מצפה מהמאמין בה שיאמין אמונה "לשמה, " חופשית ממניעים שלא - לעניין. בהמשך (פרק י) אתעכב על המגמות הבוגרות, המעודדות בגרות וצמיחה, הפועלות ביהדות עצמה כנגד המגמות הנסגניות הטבועות בה. היכרות עם הדת יכולה אם כן לאפשר למטפל לכוון את מקבל - האמונה אל מטרות העולות בקנה אחד עם ערכיו שלו, תוך עקיפת כל הבעיות הקשורות בהבדלי השקפותיהם.

נושא ה"חזרה בתשובה" מוצא את המטפל בדילמה ייחודית בשל החשש להיות בלתי פופולארי בעיני דתיים וחילונים כאחד. שהרי הראשונים מערערים על זכותו לומר אמירה פסיכולוגית כלשהי על מה שנראה בעיניהם כבחירה חופשית ונכונה, בעוד שהאחרונים מצפים, כדבר מובן מאליו, שיגדיר אותה כתופעה חולנית. דומני שדווקא הציפייה השנייה מחייבת בירור מעמיק. בציבור החילוני קיימת דעה נגד ה"מחזירים בתשובה, " שבפראפראזה על אמרתו של מארקס על הדת כאופיום להמונים ניתן לכנותה "מודל הקראק. " היא מניחה כי נער יכול לגדול בבית תקין, לקיים קשרים של הבנה ואהבה עם משפחתו והסביבה, ויום אחד, כשיצא לעיר הגדולה, יעוט עליו איש - דת ויצוד אותו ברשתו. די להביע מיתוס זה בצורה מודעת כדי שיתגלה חוסר ההיגיון שבו. האם הוויתור על הנאות היצר, שצעירים חוזרים בתשובה גוזרים על עצמם, הוא החלטה אינטלקטואלית גרידא? הדעת נותנת שהפגיעה ביכולת ליהנות באה קודם לכן ושקבלת האמונה היא תוצאתה ולא סיבתה. האנאלוגיה בין הדת לסם ממכר דווקא מתאימה בנקודה זו, שהרי אפילו בעניין ההתמכרות לסמים קיימת הסכמה בדבר "האישיות הטרום - התמכרותית, " שהיא תנאי חיוני להתפתחות תלות בסם. ואכן, הניסיון מלמד שלא די במפגש האקראי עם הדת כדי להביא לקבלת האמונה. אולמן52 מצטטת נתונים מפתיעים ממחקרים שבדקו את שיעורי ההצלחה של עשיית - הנפשות האקטיבית מצד דתות שונות, החל בכתות דתיות וכלה בכנסיות נוצריות ממוסדות: חוקר אחד דיווח כי למעלה מ - 90% (!) מבין המצטרפים לכתות דתיות נוטשים אותן לבסוף, ושיעורים גבוהים אף יותר נמצאו בין מאזיניו של המטיף הפופולארי בילי גראהם. ברור כי מקבל - האמונה הוא רק אחד מתוך רבים שנחשפו לאותה תעמולה ולא השתכנעו, כך שהשאלה חוזרת אל החיים שלפני המהפך.

על כן אין להתעלם מהחשד כי מאבקם של גורמים חילונים בעשיית - הנפשות הדתית, גם אם הוא יוצא מהשקפת עולם המקובלת על המטפל, מהווה בריחה מהתמודדות ערכית ומחשבון - נפש בתוך החברה החילונית. כישלונות חינוכיים, טראומות ישנות, סודות שהושתקו בעברה של המשפחה או הקהילה - כל אלה מאיימים לעלות מחדש לנוכח מעשה הנטישה הבוטה של מקבל - האמונה. התקווה ש"זה יעבור לו" היא אפוא טבעית במצב זה, אבל לא תמיד משקפת רצון כן באושרו של מקבל - האמונה. משהוכרה זכותו של הפרט לחפש את אושרו בדרכו שלו, פתוחה הדרך לצעד נוסף: תחת להישאר צופים פאסיביים בתהליך, יכולים קרוביו וחבריו להתעניין באותו עולם חדש שאותו הוא מגלה. אין הכוונה שהחילוני יעשה וויתורים כלשהם בהתנהגותו האישית. מה שמתבקש הוא אהדה שקטה ללא מחויבות. מקבל - האמונה ייווכח כי אינו לבדו במסע הזה, וכי השינוי בחייו לא פער תהום בינו לבין עולמו הישן. תחת זאת, הוא יראה אנשים המתעניינים בכובד - ראש במה שמתחולל בנפשו ובכל זאת נותרים מעוגנים בעולמם. הממלא תפקיד זה נוטל על עצמו, למעשה, להיות selfobject יציב בתוך התהפוכות העוברות את מקבל - האמונה. בלשונו של קוהוט, 92 הוא יכול להתקרב אל מקבל - האמונה עד כדי "הבנה קרובת - חוויה. " אין כוונתי לומר שמצב כזה יגרום למקבל - האמונה לחזור בו - כאמור, ציפייה כזאת אינה משקפת רצון כן באושרו - אבל היא בהחלט תקנה לו פרופורציות ריאליות יותר, תמנע את הקרעים הטראגיים המתגלים לעתים במשפחות מסוימות, ותניא אותו מלשרוף גשרים, מלהפוך לקיצוני בדרכו החדשה, ומלאבד את יכולתו לשאול שאלות ולהטיל ספקות.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 11.
הסכמה להפוך תפקיד גמילה מהתמכרות מטפלים התאבדות חשיבה קיצונית רוצה להתאבד מחלות נפש להיגמל תלות אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
חזרה בתשובה - מהי מהותה של חזרה בתשובה? איך להשיב את הגלגל לאחור?
... בתשובה משמעותו היא, שהאדם מתחרט על מה שהוא עושה, ולא חוזר על מעשיו שנית. והנה, שלמות החזרה בתשובה, היא לא רק כאשר האדם נמנע מלעשות ... רק הפסיק לעשות את הטעות בלי שהייתה לו הזדמנות לטעות, הרי שעדיין יש כאן מקום לשיפור של החזרה בתשובה. אך כאשר האדם הגיע שוב פעם לאותו ... הרי שזו חזרה בתשובה שלמה. ולדוגמה: אדם שמנסה לעבוד על עניין הכעס שלו. עיקר שלמות החזרה בתשובה שלו, היא כאשר יכעיסו אותו שוב ... זאת הוא פעל אחרת, הרי שיש כאן כאילו תיקון של העבר, והרי זאת חזרה בתשובה שלמה. ועניין החזרה בתשובה הוא רחב יותר. וחזרה בתשובה, ...
להיעלם, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך לחזור בתשובה? ביזיונות, לא רוצה להיעלם, היעלמות התודעה, איך להעלים את עצמך? רוצה להיות קיים, פחד להיעלם, מהי חזרה בתשובה? בזיונות, ברסלב
להיעלם, ישמע בזיונו ידום וישתוק, איך לחזור בתשובה? ביזיונות, לא רוצה להיעלם, היעלמות התודעה, איך להעלים את עצמך? רוצה להיות קיים, פחד להיעלם, מהי חזרה בתשובה? בזיונות, ברסלב
... בהיעלמות התודעה ובזיונות כחלק בלתי נפרד ממסע חזרה בתשובה. מהו תהליך חזרה בתשובה? האם החזרה בתשובה קשורה להיעלמות? מהם הביזיונות וכיצד הם קשורים ... אנחנו באמת קיימים? מהי ההתמודדות עם פחד מהיעלמות? מהו תהליך חזרה בתשובה? אליעד מסביר כי החזרה בתשובה היא לא רק פעולה דתית של חזרה למנהגים ולמצוות, ... מצב שבו האדם מתחיל להיות מודע למעשיו, מבין את מקומו האמיתי בעולם, ומסכים לוותר על האגו. החזרה בתשובה היא תהליך שבו אדם מתחיל לחזור למרכז, לרוחניות האמיתית שמחוץ לאגו ולהכרת עצמו כיצור נברא. האם החזרה בתשובה קשורה להיעלמות? אליעד מדבר על פחד עז מהיעלמות. ...
ניתוח שאלה, מה משתנה אצל חוזר בתשובה? בן אדם חזר בתשובה, מה השתנה אצלו? שינוי רצון, שינוי מציאות, איך להבין את השאלה? מהי חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב? ישמע בזיונו ידום וישתוק, למה אנשים חוזרים בתשובה?
ניתוח שאלה, מה משתנה אצל חוזר בתשובה? בן אדם חזר בתשובה, מה השתנה אצלו? שינוי רצון, שינוי מציאות, איך להבין את השאלה? מהי חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב? ישמע בזיונו ידום וישתוק, למה אנשים חוזרים בתשובה?
... מסביר לעומק למה הוא חושב שהפירוש ההגיוני יותר הוא השני - כלומר, השאלה מכוונת להבין מה השתנה באדם אחרי החזרה בתשובה . הוא מנמק זאת בכך שהביטוי חזר בתשובה כבר מסמן שינוי מסוים במציאות, ולכן השאלה מתמקדת בהבהרת השינוי הזה יותר לעומק - האם מדובר בשינוי חיצוני בלבד, ... של האדם להרגיש טוב, לרצות תמיד עוד ממה שיש לו, הרצון להערכה ואישור מהסביבה - כל אלו נשארים קבועים גם אחרי החזרה בתשובה. אבל ברמה החיצונית והשטחית יותר, הרצונות משתנים מאוד. במקום לרצות לצאת לים בשבת, הוא רוצה ללכת לבית הכנסת, במקום לשאוף לקריירה חומרית או לתהילה, ... חדשה לחיים. חזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב - ישמע בזיונו ידום וישתוק אליעד מציג הסבר עמוק יותר של מושג החזרה בתשובה לפי רבי נחמן מברסלב. לפי רבי נחמן, החזרה בתשובה האמיתית היא השבת הדבר למקומו הטבעי, אל שורשו - אל החוכמה, אל האמת הפנימית. רבי נחמן אומר שהשיא של התשובה מתבטא במשפט ישמע בזיונו ידום וישתוק - ...
עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
עימות בין אליעד כהן לרב אמנון יצחק, ויכוח בין דתי לחילוני, ויכוח בין אתאיסט למאמין, טענות של מחזירים בתשובה, טענות של מחזירים בשאלה, האם לחזור בתשובה? האם להיות דתי? איך לדעת מי צודק? אמונה באלוהים או כפירה באלוהים
... כהן מציין כי המאבק על האמת הוא לא תמיד כזה שניתן להכריע בו באופן חד משמעי, ושלעיתים אנו חייבים להטיל ספק ולהתעקש לחפש את התשובות מתוך עצמנו. ויכוח דתי חילוני החזרה בתשובה החזרה בשאלה אמונה בכפירה באלוהים שאלות על התורה והמצוות שיחות ... על תורה ודת. לאורך ההרצאה, כהן מציין את קשייו עם עקרונות הדת והאמונה, ומתאר את האתגרים שבין חילונים לדתיים, בין אתאיסטים למאמינים, ובין מצבים בהם אנשים עוסקים בהחזרה בתשובה או בשאלה. כחלק מהוויכוח, כהן מתאר את הטעויות שמיוחסות לדתיים, ... לשאלה הפתוחה: איך ניתן לדעת מי באמת צודק? האם צריך להאמין ולכבד את האמונה של אחרים, או שניתן לפתח דעה עצמאית ולבדוק את האמת באופן אישי? וויכוחים דתיים וחילונים החזרה בתשובה האמונה באלוהים מוסר דתי וטעויות דתיות האם יש אלוהים? החזרה ...
הורים לבעלי תשובה, הורים לחוזרים בתשובה, בן חוזר בתשובה, חזרה בתשובה, חינוך ילדים, הבן שלי חזר בתשובה, הילד חזר בתשובה, חזרה בשאלה, למה אנשים מאמינים באלוהים? איך להחזיר בשאלה?
... חזרה בשאלה, למה אנשים מאמינים באלוהים? איך להחזיר בשאלה? איך להתמודד עם חזרה בתשובה של ילד? ההרצאה נוגעת בנושא החזרה בתשובה של ילדים וההשלכות שהדבר גורם להורים, במיוחד כאשר הילד חוזר בתשובה וההורים לא. במהלך השיחה, נשמעה שיחה בין שני אנשים, שבה אחד מהם מבקש להבין ...
נבואות שהתגשמו, נבואות התורה, עשרת בני המן, מגילת אסתר, חג פורים, הוכחות על אמיתות התורה, נבואות בתורה, נבואות התנך, הוכחות לאמיתות התורה, נבואות בתנך, מחזירים בתשובה, האם התורה אמת?
... אובייקטיבי ולא לאחר מעשה. האם דתיים משתמשים בטיעוני נבואות כדי להחזיר בתשובה? אליעד מציין כי לעיתים קרובות נעשה שימוש בנבואות ככלי להחזרה בתשובה . לדברי אליעד, אם התורה מצליחה לחזות אירועים עתידיים באופן מדויק, זה נתפס כהוכחה שהיא ניתנה מאלוהים. אך הוא מבקר גישה זו, ... ולאחר מעשה. כיצד דתיים משתמשים בטיעוני הנבואות כדי להחזיר בתשובה? אליעד הסביר שהטענה לגבי הנבואות משמשת לעיתים קרובות ככלי להחזרה בתשובה, בטענה שאם התורה מנבאת אירועים עתידיים באופן מוצלח, זה מוכיח שהיא ניתנה מאלוהים ולכן חובה לקיים את מצוותיה. הוא הסביר את ... של אנשים להאמין בנבואות ודת? אליעד טען שבדרך כלל אנשים מאמינים בדת ונבואות כאשר רע להם, כאשר הם נמצאים במשבר או חווים ייאוש וריקנות. החזרה בתשובה נובעת בדרך כלל מרצון למצוא משמעות ולמלא את החלל שנוצר בחיים. הוא הוסיף שאנשים לא נולדים מאמינים, אלא הופכים למאמינים בגלל ...
שאלת הבחירה והידיעה, מה לענות לדתיים? פרדוקס הבחירה והידיעה, איך לענות למחזירים בתשובה? איך להתווכח עם דתיים? חזרה בשאלה, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין בחירה חופשית, רצון חופשי, ידיעת האל
שאלת הבחירה והידיעה, מה לענות לדתיים? פרדוקס הבחירה והידיעה, איך לענות למחזירים בתשובה? איך להתווכח עם דתיים? חזרה בשאלה, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין בחירה חופשית, רצון חופשי, ידיעת האל
... ואיך להסביר אותו לדתיים? אליעד כהן עוסק בשאלה עמוקה ויסודית מאוד שמטרידה הרבה אנשים, במיוחד אלו שמתמודדים עם שאלות דת ואמונה, ועם ניסיונות החזרה בתשובה. הנושא המרכזי הוא פרדוקס הבחירה החופשית מול ידיעת האל - האם יש לאדם בחירה חופשית או שהכל נקבע מראש על ידי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על החזרה בתשובה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: החזרה בתשובה, למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: החזרה בתשובה, איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, מטפל רב תחומי, מאמן אישי לירידה במשקל בתחום החזרה בתשובה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1460 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 00:42:53 - wesi4