... - סופיים. ועכשיו באת והגבלת בעצמך את הקטיפה שלך, כי גילית לכאורה דרכים בלתי רצויות לקטיפה - גילית לכאורה את הטוב ואת הרע: גילית לכאורה שתי דרכים: אחת טובה, והשניה רעה, וזוהי
ההגבלה העצמית בהתגלמותה. זוהי המשמעות המקורית של האימרה לירות לעצמך ברגל: פעם היתה לך רק כניסה בטוחה אחת ויחידה למרחב האין - סופי, ועכשיו הוספת לכניסה הזאת עוד מספר כניסות רעות ווירטואליות שלא כדאי לדעתך להשתמש בהן, ובזאת רק הגבלת את עצמך, ומשמעות
ההגבלה העצמית הזו היא אחת: עצירת האפשרויות הבלתי מוגבלות שעמדו לפניך, עצירת זרימת החיים, המוות. ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו: כי ביום אכלך ממנו מות תמות. פעם יכלת לקטוף ולחיות עד אין ... האין - סופיות על ידי יצירת אפשרויות ווירטואליות שהן מגבילות ובלתי מציאותיות? יש רק טוב, אין רע. יש רק חיים, אין מוות, לא אמור להיות מוות, אנחנו המצאנו אותו. המוות מייצג את
ההגבלה העצמית הזו - תפארת היצירה שלנו, והשם יתברך הפציר בנו שלא נגביל את עצמינו, שלא נגביל את החיים שלנו, שלא נמות. כך הוא תיעד את ההפצרה הזו: טז ויצו ה אלקים, על - האדם לאמר: מכל עץ - ...