... של הפחדים חרדות - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפסיכולוגים? וכאן אבאר את הסיבה האמיתית שבגללה יש לכל בני האדם
בעולם שלנו סוגים שונים של פחד. החל מרמה של חשש קטן ועד לרמה של פוביות ושל חרדות קיומיות. כי גם חשש קטן וגם פחד וגם פוביה וגם חרדה רגילה או חרדה כרונית וחרדה קיומית, בסופו של דבר זה הכל אותו הדבר, וההבדל הוא רק ברמות השונות של הפחד. וכאן אבאר את שורש הפחד האנושי. ואם נתבונן נראה כי
בעולם שלנו, יש שיטות שונות לטיפול בחרדות. ואף אחת מהשיטות האלו לא באמת מספיק טובה. משום שכל השיטות כולן אף אחת מהן לא יכולה להתחייב על כך, שהיא ... המהירה והפשוטה ביותר לעשות זאת, היא על ידי זה שהאדם בודק האם השיטה הזאת מתאימה לכל סוגי המצבים, והאם השיטה הזאת אכן יעילה להתמודדות עם כל סוגי הפחד של כל בני האדם
בעולם בכל מצב אפשרי שהוא. וכמובן שכל השיטות
בעולם לגבי טיפול בחרדות, אף אחת מהן לא מסוגלת להתמודד עם כל סוגי החרדות. שזה כמובן מעיד על כך שכל השיטות הן לא יעילות באמת, ביחס לפתרון אמיתי ... הרי שזה מעיד, שהשיטה לא עובדת מספיק טוב, כפי מה שהיא אמורה לעבוד, גם במקרים שבהם נראה שהיא כן עובדת. כי השיטה האמיתית לטיפול בחרדות, היא עובדת בכל המקרים מכל הסוגים
בעולם של כל החרדות וכל הסוגים של כל הפחדים והחששות
בעולם בכל הרמות. אבל בנוסף היא גם עובדת בשלמות בכל המצבים. כי כל שיטת טיפול נגד חרדה, גם כאשר היא כאילו עובדת, הרי שהיא לא עוזרת לאדם להעלים ... האמיתית לטיפול בחרדות, שהיא השיטה שנובעת מהבנה אמיתית של המציאות ושל שורש כל החרדות, השיטה הזאת עובדת בשלמות ו בכל סוגי המצבים האפשריים. וכפי שכבר ביארתי, אף אחד
בעולם לא יכול למכור את מה שאין לו. וכל אלו
בעולם שמוכרים שיטות שונות לטיפול בפחד ובחרדה, הם עצמם עוד לא יצאו לגמרי מכל סוגי הפחד האפשריים. ולכן גם זה עצמו מעיד על כך, שכל השיטות לטיפול ... לעשות זאת. כי על האדם לשאול את עצמו, אם למדריך שלי וכיוב, יש באמת נוסחא כלשהי איך לצאת מחרדות ומפחדים, אז איך זה שהוא עצמו, עוד לא יצא מ כל הסוגים של כל הפחדים שיש
בעולם? הרי אם השיטה הזאת ככ טובה, אז מדוע היא לא מתאימה להתמודד עם כל סוגי המצבים שיש
בעולם. כי יש שני סוגים של יועצים מטפלים וכיוב. יש את אלו שיודעים את הנוסחא האחת שלפיה פועלת כל המציאות. ויש כאלו שהם רק מגששים באפלה, לגבי מה ... הזאת מתאימה עבור כל סוגי הפחדים. משום שיש נוסחא אחת ויחידה איך להתמודד עם פחדים. ומי שמבין את המציאות בשלמות, הוא גם מכיר את הנוסחא איך להתמודד עם כל סוגי הפחד שיש
בעולם, בכל רמה שהיא. וכאשר האדם מבקש עצה ממישהו שמבין את המציאות בשלמות ושמכיר את הנוסחא האחת, לאיך מתמודדים עם כל סוגי הפחד שיש
בעולם, אז החכם האמיתי נותן לאדם עצה כזו, שמתאימה לכל סוגי הפחדים שיש
בעולם. גם לפחדים שיש לאדם כרגע, וגם לפחדים שהאדם עוד יתקל בהם בהמשך חייו. כי העצה נובעת, מהבנת השורש של המציאות. אבל כאשר היועץ, לא באמת מבין ... של זה שנותן את העצה. ויש בזה עוד רמת עומק נוספת. והיא, שלהתמודד עם פחדים, פירושו להתמודד עם הפוטנציאל של הפחד. כי יש פחד בפועל ויש פחד בפוטנציאל. כי כל השיטות שיש
בעולם, כולם מתמודדות אך ורק עם פחד בפועל. דהיינו, כי כאשר האדם חווה סוג של פחד וחרדה, אז יש כל מיני שיטות שונות ומשונות, שמנסות לגרום לאדם, לא לפחד בפועל. אבל אין אפילו שיטה אחת
בעולם, שמתמודדת עם השורש של הפחד, דהיינו, עם פוטנציאל הפחד של האדם. כי גם אם השיטה עוזרת לאדם לא לפחד בפועל, הרי שהשיטה לא יכולה להתחייב על כך, ... מכל סוג שהוא. וכפי שכבר ביארתי את כל העניינים האלו במקום אחר. ואת השורש של הפחד ניתן לבאר אותו בדרכים שונות, שכולן מהותן אחת. והדרך הראשונה לבאר את שורש כל הפחדים שיש
בעולם, היא שכל מהותו של הפחד היא חוסר ידיעה וספק. כי אם נתבונן נראה, כי פחד שייך רק במקום שיש בו ספק וחוסר ידיעה. כי כאשר יש לאדם ספק כלשהו ... פעם האדם לא מפחד, לגבי מה שהוא יודע בוודאות שיקרה לו. אלא האדם מפחד, אך ורק לגבי החלק של מה שהוא לא יודע בוודאות מה יקרה לו. ובאפשרותו של האדם לקחת כל סוג של פחד שיש
בעולם , ולראות, שהפחד קיים רק כאשר קיים ספק כלשהו לגבי המצב בעתיד. אבל אם יש לאדם וודאות לגבי העתיד, אז הפחד של האדם נעלם. ואם לדוגמא היה האדם ... היה שלם עם הרע ולא מפחד ממנו. כי הפחד שייך תמיד, אך ורק במקום שיש בו ספקות. ובמקום שיש וודאות, ולא משנה מה סוג הוודאות, במקום כזה אין שום פחד כלל. ולכל הספקות שיש
בעולם, יש להם שורש. היינו, כי יש דבר אחד
בעולם שהוא אחראי לתחושת הספק של האדם. והדבר הזה, הוא זה שאחראי לכך שיש לאדם פחדים. כי הוא יוצר אצל האדם ספקות, והספקות יוצרות אצל האדם את כל סוגי החרדות והפחדים שלו. והדבר הזה שהוא השורש של כל הספקות שיש
בעולם, הוא בעצם השאלה של כל השאלות. כי יש שאלה אחת ויחידה, שהיא השורש של כל השאלות שיש
בעולם. והשאלה הזאת נוגעת לגבי כל הדברים שיש
בעולם. וכפי שכבר ביארתי, כאשר האדם מגיע לשאלה הזאת, השאלה הזאת יוצרת אצל האדם ספק לגבי כל דבר שהוא יודע בכל תחום שהוא. כי השאלה הזאת נוגעת במהות של כל הדברים שיש
בעולם. ולא נציג כעת את השאלה הזאת (פרדוקס המהות והצורה היש והאין), אך כן נעטוף את השאלה הזאת, בדרך הבאה. והיא השאלה, של מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שבגללה ושלמענה מתרחשים כל האירועים שיש
בעולם. כי העולם שלנו פועל לפי חוקיות מסוימת. ויש חוק אחד שלפיו פועלים כל החוקים שיש
בעולם. וגם החוק הזה עצמו, גם הוא פועל לפי חוק אחר כלשהו. ויש גם חוק ראשון שלפיו פועלים כל החוקים שיש
בעולם. וגם אם אין חוק, אז האין חוק, נקרא לו, החוק הראשון. ומי שמבין את החוק הזה שלפיו פועלת כל המציאות, הוא ורק הוא יודע להתמודד עם כל סוגי הפחדים וכל סוגי החרדות שיש
בעולם. כי ברגע שהאדם מבין את החוקיות שלפיה פועלת המציאות, על ידי זה האדם לעולם לא נמצא בתחושה של ספק. כי גם אם האדם לא יודע מה בדיוק יקרה ... שהאדם עוד לא הבין את הסיבה האמיתית של המציאות. כי מצד האמת יש כאן סוד גדול וקושיא גדולה. כי עפ ההיגיון האנושי האדם לא יכול להבין את הסיבה הראשונה של כל האירועים שיש
בעולם. משום, שעל כל סיבה תמיד ניתן לשאול מהי הסיבה שלה עצמה. ובכל פעם שהאדם ינסה להגדיר חוק כלשהו שלפיו פועלת כל המציאות, הרי שתמיד יהיה ניתן ... הסיבות, שהיא באה לידי ביטוי בכל דבר, מצידה אין הבדל בין פחד לבין חוסר פחד. כי להבין את הסיבה של כל הסיבות, זה לא איזה דבר רחוק שקשור להתחלת רצף כל האירועים שמתרחשים
בעולם. אלא המשמעות של זה היא, שעל האדם להבין גם כן, כיצד נקודת ההתחלה של רצף כל האירועים שמתרחשים
בעולם, כיצד היא קשורה לכל אירוע ואירוע שמתרחש