ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אני מודע לעצמי ✔שבעת ימי הבריאה - יום 3 ✔ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה, ויהי - כן.... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 3
ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה, ויהי - כן. י ויקרא אלהים ליבשה ארץ, ולמקוה המים קרא ימים, וירא אלהים, כי - טוב. יא ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע, עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ, ויהי - כן. יב ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו, ועץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו, וירא אלהים כי - טוב. יג ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי.

ישנו מונח אחד שהופיע ביום הראשון ולא ביארתי אותו, פשוט התעלמתי ממנו ועברתי עליו דרך המלך מתוך העצלנות לשמה - מודה ומתוודה. המונח הוא "אחד": ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד.

בפרק הראשון עברתי על המונח הזה באופן כללי ביותר ופטרתי אותו במספר מילים כלליות... "יום אחד": זו יחידת הזמן הראשונה שנוצרה במרחב התודעה האנושית, ולמעשה זהו היום השלם שמאפיין את השליטה בשרשרת מידע אין סופית, בעלת חוליות מידע רצופות ומחוברות באופן אנלוגי עד לאין סוף. הבנתם?

האמת זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל במונח התנכי הזה, וכבר עמדתי עליו בעבר וראיתי בו יסוד להבנת התורה. התייחסתי אליו במספר הזדמנויות וכתבתי עליו כמעט חיבור שלם "הגירוש מגן עדן", אולי מכאן מקור התעצלותי... כי כבר כתבתי עליו ספרים רבאק - שאחזור על כל זה שוב!!

אבל וכנראה אין מנוס... אי אפשר לברוח מהמונח היסודי הזה, ברחתי ממנו ביום הראשון והתעלמתי מהמקבילה שלו ביום השני, אבל הוא חזר כאן שוב ביום השלישי והתדפק על הדלת כבר בפתח... אז יאללה לעבודה.

אם תרצו בואו נלך מהסוף עד ההתחלה ונתחיל בהגדרה הכללית של המונח הזה. אחד: זו תכונת הרצף בשרשרת מידע.

להבנת התכונה הזאת אשחזר איתכם תרגיל מוצלח שעזר לי מאוד באחד החיבורים... בואו נקח פוסטר מסויים שמודפסת עליו תמונה מוכרת לכם כתמונת המונליזה.

לא יודע כמה שווה תמונת המונליזה אבל בשביל להבין את המונח שלנו עלינו לקרוע אותה! בואו נאזור אומץ ונקרע אותה בידינו הרועדות וללא מספריים לארבע חתיכות, ונחבר את ארבע היחידות האלה על השולחן בלי דבק, אינני חושב שהדבר ישפיע על זיהוי התמונה, כולנו נזהה את המונליזה הקרועה על השולחן.

עכשיו בואו ניגש לשולחן ונרחיק את ארבע החתיכות - האחת מהשניה כשני ס"מ אך באופן יחסי ושווה, ונסתכל שוב על היצירה שלנו... ואף עכשיו אני חושב שכולנו נזהה את אותה המונליזה בלי שום בעיה. הבעיה תתעורר כאשר נרחיק את ארבע החתיכות באופן לא יחסי - או אז נתקשה באמת בפעולת הזיהוי. אותה הבעיה תתעורר גם אם נשמור על המרחק היחסי אך נשים את ארבע החתיכות במרחק של ק"מ האחת מהשניה, העין האנושית חייבת לקלוט את ארבע החלקים ברצף וביחד בשביל לזהות את התמונה המלאה.

אני יודע שהתחלתי לשעמם אותכם, אבל אני מבקש עוד קצת קרדיט וזהו... אשתמש בקרדיט הזה להגדיל את תמונת המונליזה לגודל של 10 מטרים (יש מכונת צילום כזו?), לקרוע אותה למאה אלף חתיכות ולפרוס את 100,000 החלקים במרחק שווה על מגרש של כדורגל. בואו נעלה ביחד ליציע ונביט ביצירה. אין ספק שכולנו נזהה את המונליזה כי כל החלקים סודרו במרחק שווה, הרצף נשמר ורואים את כל החלקים ביחד.

אחד: זה תכונת הרצף בשרשרת מידע, והפוסטר של המונליזה הוא שרשרת מידע. וגם המכונית והשולחן והאטום והכיסא וכל החומר ביקום - כולם ביחד וכל אחד לחוד הוא שרשרת מידע שמשדרת לאדם מידע, ואנו קולטים את המידע הזה בחושינו ומעבדים אותו, או אז מזהים את המונליזה ואת המכונית והשולחן והאטום ואת כל החומר ביקום.

המידע שרוע לפנינו בכל מקום בכל פינה... כל החומר שלפנינו הוא מידע אבל יש לנו בעיה איתו: איננו יכולים לקלוט אותו ללא קיום התנאי הזה: "רצף". שרשרת המידע חייבת להיות בעלת חוליות מידע רצופות בשביל להיקלט על ידינו, שרשרת מידע שהחוליות שלה מפוזרות או בלתי רצופות - אינה נקלטת ע"י חושינו כי המוח שלנו אינו מסוגל לעבד אותה, וכזו אינה נקלטת בתודעתינו.

העולם מלא במידע אבל אנחנו קולטים לכאורה רק חלק מהמידע הזה, רק את שרשראות המידע שאנו מסוגלים להביא את החוליות שלהן לידי רצף מסויים, היינו לסדר הלכה למעשה את החוליות האלה ברצף, או אז נוצרת לפנינו שרשרת מידע בעלת חוליות רצופות ומתרחש זיהוי, בזאת מסתכמת העשייה האנושית.

שני תנאים לכאורה צריכים להתקיים בשביל שהאדם יזהה את שרשרת המידע שלפניו: הרצף - רצף חוליות המידע, וגם את מלוא חוליות המידע, לא יכלנו לזהות את המונליזה אם חלקיה במלואם לא היו בטווח הראייה שלנו, כלומר אנחנו ולכאורה אמורים לראות את כל רצף התמונה בשביל לזהותה, אולם והלכה למעשה התנאי הזה אינו חייב להתקיים בהכרח, כי את רוב שרשראות המידע אנחנו מזהים למרות וחוליות המידע שלהן אינם נמצאות בטווח ראייתנו או בטווח אחד מחמשת חושינו. זהו למעשה ההבדל העקרוני בין האדם לחיה, ואף ההבדל המהותי בין אדם לרעיהו.

גם החיה זקוקה לתכונת הרצף בשביל לזהות את שרשרת המידע אך היא חייבת בשביל זאת לקלוט את חוליות השרשרת במלואן ע"י אחד מחמשת חושיה. לא כן האדם, ובנוסף לחוליות המידע הנקלטות ע"י חושיו, הוא קולט גם את תכונת הרצף שלהן כמידע בפני עצמו, מעבד את המידע הנוסף הזה ומפיק ממנו חוליות מידע שישובצו בשרשרת המקורית, שמתוכה קלט במקור רק חוליות מספר... לדוגמה, המידע המשלים שאנחנו מפיקים בשיטת "ברירת המחדל".

זה גם ההבדל המהותי בין אדם לרעהו... אחד בוחן תכונת הרצף של שרשרת מידע ומפיק ממנה 10 חוליות נוספות, שני מפיק ע"י אותה הבחינה 20 חוליות נוספות, ושלישי יכול להשלים את מלוא חוליות התמונה באמצעות אותה הבחינה. את זה האחרון מכנים כרואה לרחוק...

בכל אופן, אנו חייבים תמיד להתמקד בתכונת הרצף בשביל לקלוט את המידע של התמונה, או בשביל לבחון את תכונת הרצף עצמה ולייצר ממנה חוליות נוספות להשלמת השרשרת... פנינו תמיד לאחד - למקום "האחד" בו חוליות המידע מחוברות, רצופות, מאוגדות... אני חייב להצביע על שרשרת אחת בעלת חוליות רצופות בשביל לזהותה, תהא השרשרת אשר תהיה. אני חייב להביא את שרשרת המידע אל מקום אחד בשביל לזהותה ולהצביע עליה.

ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו ביום השלישי...

ביום השני, היינו בתמונה המקורית בשנית, זיהיתי - דרך החופן שחפנתי מערימת המידע את הרקיע שיבדיל בין המים אשר מתחת לרקיע לבין המים אשר מעל לרקיע. יוצר הגלגל רקע בעצם יצירתו רקיע בערימת המידע שיבדיל את שרשרת המידע לשניים:

1.מרחב המידע שעתיד להיווצר בעקבות רקיעת הרעיון שלו (הגלגל), זהו המרחב אשר מתחת לרקיע. זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו.

2.זהו מרחב המידע שנוצר הלכה למעשה במרחב עקב רקיעת הרעיון של הגלגל, אך עדיין לא הואר. חוליות המידע המרכיבות את שרשרת המידע של המנוע והחללית נמצאות כבר במרחב, אך האדם עוד לא זיהה אותן, עוד לא אסף אותן למקום אחד וראה אותן ביחד, אבל, הן, החוליות, נמצאות ללא כל ספק במרחב בצירוף שהאדם עוד לא זיהה, לכן זהו המרחב אשר נמצא תמיד מעל לרקיע אך נוצרה עם הרעיון של הגלגל הזיקה אליו, זיקה שתשמש בעתיד כצינור למידע הבלתי מזוהה הנמצא במרחב הזה, מידע שיזרום דרכה בהדרגה אל מתחת לרקיע - אל מרחב המציאות מקום משכנה של התודעה האנושית, מי שתזהה את צירוף החוליות של המידע הזה בהדרגה.

בזאת סיים מחבר התורה את התמונה המקורית בשנית, ביום השני. יש בידי האדם איפוא את השליטה המלאה בחומר, ביקום, בערימת המידע. עם כל רעיון ומחשבה ודיעה אני יוצר יחד איתם זיקה עקרונית לשרשרת המידע המלאה שמקשרת את הרעיון והדיעה והמחשבה שלי לכל שרשרשת המידע של היקום, כאשר החצי הראשון שלה נמצא מעלה והשני מטה. זוהי התמונה השלמה, המלאה.

אבל ברצוני להעמיק אל תוך התמונה הזו ולהתרכז בחלק המעשי שבה, במרחב אשר מתחת הרקיע, ברעיון עצמו, בדיעה בתיאוריה בתורה בגלגל, איך נוצר הגלגל בתודעה האנושית? איך נוצרה המכונית? המנוע... אני יודע מהיכן בא המידע שממנו נוצרה המכונית אבל אינני יודע איך נוצרה המכונית, איך נוצר המנוע, הגלגל, איך נוצר הרעיון הגולמי שקדם לגלגל... איך התודעה האנושית קולטת מהמרחב רעיון תקני שיקשר אותה עם שני חלקי התמונה?

וזו תשובת המחבר:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "ויאמר אלהים, יהי אור" ושל התמונה בשנית: " ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים".

יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו מדברים על מקבץ המידע אשר מתחת לרקיע, זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו. התודעה במקור נמצאת במבול של מים, של מידע... כל החומר מסביב מקרין מידע אך עדיין אינו בר שימוש עבורה עד שתזהה את צירופי החוליות שלו, היינו עד שתאסוף מקצת מהחוליות הפזורות בו אל מקום אחד, או אז יש לנו זיהוי של שרשרת מידע תקנית.

את תמונת המונליזה יכלנו לזהות כאשר איחדנו את כל חלקיה וסידרנו אותם ברצף. כך זיהה האדם את הגלגל ואת המנוע ואת מכונת הגילוח. כך בנה האדם את הרעיון ואת התיאוריה וההלכה ואת הסברה והוציא אותם לפועל: הוא אסף את חוליות המידע שמרכיבות אותם אל מקום אחד, חיבר ברצף את חוליות המידע שלהם.

אני השתמשתי ברעיון הגלגל והמנוע בשביל לבאר את התמונה, ומחבר התורה השתמש בדוגמת כדור הארץ כרעיון לכל דבר - איך נוצר הרעיון הזה בתודעה האנושית:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה:

כך קלט האדם, הלכה למעשה, את רעיון כדור הארץ: הכל מים, מידע פזור ואין סופי לפניו שהתחיל לזהות אותו כאשר אסף חלק מהמידע הזה אל מקום אחד ויצר "צירוף של חוליות מידע", או אז נגלתה לו היבשה, הוא ראה אותה בעיניו, חש אותה בחושיו, נהנה מהרעיון שזה עתה נגלה לעיניו.

ויהי - כן: זו המקבילה של התמונה המקורית "ויהי אור". כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית.

ויקרא אלהים ליבשה ארץ: לדבר העגלגל שזיהה קרא "גלגל" ולסמל הקידמה האנושית שיבוא בעקבותיו קרא "מנוע", וליבשה שהתהוותה בתוך מבול המים קרא ארץ.

ומדוע טרח לקרוא להם בשמות מבלי להשאירם ללא שם? כי כל שרשרת מידע שזיהה את צירוף חוליותיה - היוותה לו קרש קפיצה לשרשרת שתבוא אחריה. מהגלגל קפץ אל המנוע וממנו אל המכונית ומהמכונית אל החללית, לכן היה צריך לתת לכל שרשרת מזוהה - תיקיה ושם או אם תרצה נקודת ציון שיחזור אליה בעתיד ויקפוץ ממנה הלאה... בלעדי הסדר והשמות היה הולך לאיבוד בים המידע שאסף...

ולמקוה המים קרא ימים, וליתר החוליות שעוד לא זיהה את צירופן ונותרו מפוזרות במרחב קרא "ימים": זה המידע הזמין שכבר גודר על ידי ועוד אשוב אליו...

וירא אלהים: כי - טוב. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "וירא אלהים את - האור, כי - טוב": בזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה.

כי - טוב: כי זהו מנוע העשייה: תחושת ההנאה ממנה.

ובכל זאת המשבצת הזו עדיין חסרה... הבנתי בשורות המורחבות לעיל איך התודעה האנושית הגיעה אל הרעיון הגולמי ובנתה את הגלגל, אך עדיין חסר לי המנוע... איך התודעה נסעה מהגלגל אל המנוע ואל המטוס והחללית... כי הרי העוקץ לאו דווקא ברעיון כי - אם בהתפתחותו... מה יכלנו לעשות עם הגלגל לבדו ואפילו עם כל הארץ ומלואה...

ובכן, רעיון מתחיל תמיד בדמיון ולא מסתיים בו כי - אם ממשיך ופורח עימו, דהיינו דמיון האדם מלווה את הרעיון בכל שלבי התפתחותו ואף לאחר שיוצא אל הפועל... אם נחזור אל רעיון הגלגל שלנו, אפשר להגיד שהוגה הרעיון ולאחר שיצר את הגלגל בפועל - הדמיון שלו לא עצר לרגע... הוא ראה מולו גלגל רב שימושי ויעיל... זו התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיונו, ואם נתקרב עם זווית הראיה ונגדיל את התמונה הזו - נזהה את העגלה בעלת שני גלגלים הרתומה לחמור... ואם נתקרב עוד יותר עם הזום נזהה את המכונה המכנית הבסיסית שממנה יצאו יתר המכונות. באופן הזה מתפתח הרעיון בתודעה האנושית.

וכאמור אישית בחרתי לי את רעיון הגלגל השימושי עד מאוד לביאור העניין הכללי, אך מחבר התורה בחר את רעיון הארץ, אם תרצה את המצאת "הארץ" - אֶם כל ההמצאות בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: אנחנו באותה התמונה בשלישית ובאותה המקבילה של הפתיח שלה "ויאמר אלהים, יקוו המים... ", אנחנו איפוא באותו האזור הגיאוגרפי של המידע אשר מתחת לרקיע, פשוט היגענו שוב לכאן בשביל למלא את אחת המשבצות החסרות בתמונה הזאת: איך מתפתח הרעיון והסברה והדעה הגולמיים...

אם כן נחזור אל הארץ ונבחין בעזרת מצלמת זום איך התפתחה "ההמצאה" של הארץ בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: זו התמונה הכללית והבסיסית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית. התודעה זיהתה את הארץ כמקום מקסים ירקרק יפה עם דשא ירוק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל...

אם כן, כאשר אמרה התודעה בתמונה המקורית את אימרתה "יהי אור", היינו כאשר רקעה בערימת המידע את החופן שלה ואמרה "יהי רקיע", או ע"פ התמונה המורחבת האחרונה - כאשר אספה את מקצת החוליות הפזורות אל מקום אחד ואמרה "יקוו המים" וזיהתה עקב זאת את היבשה וקראה לה "ארץ", בו ברגע היא ראתה את הארץ כמקור כל החיים והרעיונות וההמצאות והמחשבות וההערכות... היא זיהתה את המקום הנעים הירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שממנו יצמח הכל... ואם מדברים בדשא - אזי שהארץ תדשא ממנו דשא... כך קלטה העדשה את התודעה האנושית בזום הרחוק ביותר.

אך לא הסתפקתי בזום הזה וביקשתי להתקרב עם העדשה טיפה יותר... ומזווית ראיה זו נגלית לעיני התמונה הזאת:

עשב מזריע זרע: הדשא שראיתי אותו למעלה מהמטוס שכיסה כמעט את כל עין הארץ - הוא למעשה סוג אחד מסוגי העשב השונים והמגוונים, וליתר דיוק הוא עשב תרבותי ירוק המאופיין בעלים ארוכים וצרים הגדלים ישר מעל האדמה. מאפייני העשב הזה הוא שאם שותלים עשב מסויים - צומח ממנו אותו סוג העשב ולא רק זאת: נובט מהעשב גם את הגרעין שממנו צומח עוד עשב ועוד... כלומר אפשר לשכפל את העשב הזה כיד המלך באופן שלא ייפסק תהליך נביטת העשב לעולם.

אם כן, התודעה האנושית זיהתה את הארץ - המקום הנעים והירקרק הזה עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהגדילו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן או מקום... כך נקלטה התודעה האנושית מקרוב כאשר זיהתה את הארץ.

וגם בזאת לא הסתפקתי והתקרבתי עם העדשה שלי עוד יותר! כה קרוב התקרבתי וזאת התמונה אשר ראיתי:

עץ פרי עשה פרי למינו: גם "עץ" הוא צמח שמזריע זרע ויודע לשכפל את עצמו ללא סוף, אך המאפיין העיקרי של "עץ" הוא הגזע המרכזי שלו אשר ממנו צומחים ענפים ועלים ופירות...

אשר זרעו - בו: וכאמור הגרעין שלו נמצא בו בתוכו, אין צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש... אין צורך לחפור או להתאמץ ולהמציא את הגרעין כל פעם מחדש... ולמרות הגזע והשורשים - זרעי העץ נמצאים בתוך פירותיו אשר צומחים על ענפיו.

על - הארץ: זרעים אלה נמצאים "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". ניכנס לעובי הקורה בעוד מספר שורות.

כך זיהתה התודעה האנושית את הארץ - מקום מחייתה, עם עצים חזקים ארוכים בעלי שורשים וגזע איתן שישמרו על המשכיותם ולא יתמוטטו בנקל, בעלי ענפים ופירות טעימים ומהודרים שיתנו את פירותם עד אין גבול... כך נקלטה התודעה האנושית עם הזום הקרוב ביותר כאשר זיהתה את הארץ.

ויהי כן: ואכן כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית בכל הקשור לארץ ופירותיה.

וכאן אני מתריס ומתעקש ומבקש לרדת אל מקור הטבע, אל עומק המציאות בהתהוותה: מהו יחס הטבע אל התודעה האנושית? ובעצם כיצד מתהווה הטבע? מהי משמעות המשפט הקצר "ויהי כן" שהמחבר חוזר עליו תדירות?

וכך מתהווה המציאות מול התודעה האנושית, וזה טבע הדברים:

המחבר חוזר לבקשתי אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר את התהוות הטבע ביחס אליה - צעד אחר צעד, כל צעד והזום שלו כפי שתואר לעיל.

ותוצא הארץ דשא: זה היה הזום הראשון הכללי של התודעה ברגע פגישתה עם הארץ... היא זיהתה את הארץ כמקום ירקרק מקסים עם דשא רב שימושי שעוד יצמח ממנו הכל...

ותוצא הארץ... וכצפוי היה על המחבר להשתמש בפועל "ותדשא", אולם הוא השתמש בפועל "ותוצא" שמשמעותו להוציא דבר קיים ומוכן מתוך הארון החוצה, היינו מתוך ערימת המידע אל הפועל... אלה הם צירופי חוליות המידע שהיו קיימים ומוכנים ומונחים מעל לרקיע ושעמדנו עליהם ביום השני, וברגע חפינת החופן הראשון מתוך הערימה הכללית - נוצרה הזיקה של התודעה אל החוליות האלו - הגם והקשר הישיר אליהם עודינו מתמהמה, כי התודעה עוד לא יכלה לזהות את הצירוף בו מתחברות החוליות הללו מעל הרקיע, היינו מעל לחופן שיצרה בערימת המידע שנקרא "רקיע".

כך נותרו החוליות הבלתי מזוהות הללו מעל לרקיע, עד הרגע בו זיהתה התודעה את צירופן האנלוגי, או אז:

ותוצא הארץ... החוליות יצאו מהמקום בו מונחים (מעל הרקיע) וירדו אל מקומם המיועד - אל מתחת לרקיע, אל הטבע ואל המציאות, אל מקומה הטבעי של התודעה.

עשב מזריע זרע למינהו: נא לזכור שהמחבר חוזר אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר לבקשתי את התהוות הטבע ביחס אליה - כל צעד והזום שלו...

וכך אנו מגיעים אל הזום הראשון, כאשר אני מתקרב עם העדשה שלי אל התודעה ובוחן את רצונה בדשא הירקרק הרב שימושי... או אז אני מגלה למעשה עשב ירוק ושמו דשא, שהמאפיין המובהק שלו הוא הגרעין שנובט ממנו ומאפשר להצמיח עוד ועוד עשב... כלומר התודעה האנושית ראתה את הארץ כמקום נעים וירקרק עם עשב שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק ללא סוף וללא גבולות...

וכך מתהווה הטבע בצמוד לזווית הראיה של התודעה האנושית:

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו: התודעה האנושית ביקשה לחפון רק חופן אחד אך הטבע סיפק לה את החופן בתוספת כל המשפחה המנויה עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו החופן המבוקש עם כל משפחתו ושורשיו.

כאן המקום לדרג את אחד המונחים הטכניים של התורה הקשור בעניינינו. במקרה או לא, נתקלתי לפני ימים (במסגרת קריאתי לפסק דין שנוי במחלוקת) באחד המונחים המשפטיים שיש לו דירוג דומה למונח הטכני שלנו. המונח המשפטי עוסק בזיהוי עקבות נעל בזירת פשע, וישנן שלוש דרגות לזיהוי המקצועי:

1.אפשרי. (אפשרי שזו היא עקבת הנעל של הנאשם)

2.אפשרי בהחלט.

3.זה הנעל.

וגם למונח התורני שלנו שלוש דרגות לזיהוי המקצועי שלו בשטח, ואלה הם:

1.שינוי אפסי - (כללי).

2.שינוי למינו (למין שלו).

3.שינוי למינהו (למינים שלו).

נחזור איפוא לזירה שלנו ונבחין בעזרת הדירוג המקצועי - מהו החופן שביקשה התודעה לחפון מערימת המידע, כלומר מה הן חוליות המידע שצירופן זוהה ע"י התודעה, ואילו חוליות מידע עברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון בעקבות החופן הזה.

בתמונה הראשונה הכללית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית, זוהתה הארץ על ידה כמקום מקסים ירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל... הבה נבחן את התמונה הזו בעזרת הדירוג המקצועי:

התודעה האנושית (החופן שחפנה בפועל):

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ דשא

זהו הדירוג הכללי הראשון שכינתי אותו "אפסי", כלומר לא חל שום שינוי בחוליות המידע שהועברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון עקב החופן של התודעה, חפנה דשא ויצא לה דשא. דשא זה ביטא את התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיוננו... זיהינו ארץ יפה וירוקה וכל סימן היכר שמעבר לזאת יכל לחבל בתמונה שזיהינו, לכן גם במציאות לא חל שינוי בתמונה שהתקבלה בפועל - היינו בחוליות המידע שעברו מהרקיע העליון אל התחתון, וכך קיבלנו בפועל ארץ ירוקה עם דשא ירוק. תעיף מבט מחלון מטוס על היבשה ותבחין רק בדשא ירוק, וגם העצים והעשבים למינהם ייכנסו לתמונה הזו כשדה גדול עם דשא ירוק.

נעבור מכאן אל הזום הראשון, כאשר התקרבנו אל התודעה וביקשנו לבחון מקרוב את אותה התמונה, כלומר כאשר ביקשנו לרדת אל מעמקי התודעה ולבחון את התמונה תחת זכוכית מגדלת...

התודעה האנושית (החופן שהשתקף בזום הראשון):

עשב מזריע זרע

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו

כאן חל שינוי משמעותי וקפצנו ישירות אל הדירוג השלישי... תמונת החופן מקרוב "עשב מזריע זרע" אך חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון ביטאו תמונה אחרת הרבה יותר גדולה מהמקורית: "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו כל העשבים מכל המינים, כל החוליות הללו יצאו מהעליון וירדו מטה.

התודעה האנושית קלטה עשב יפה וירוק מזריע זרע... כלומר התודעה האנושית זיהתה את הארץ כמקום נעים וירוק עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן ומקום... אולם חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון הביאו איתם במציאות את החופן הזה בתוספת כל המשפחות המנויות עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא לה מהערימה "עשב מזריע זרע למינהו" - החופן שלה על כל משפחותיו ושורשיהם: את כל משפחות העשבים ביקום, את משפחת הדגנים והקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

גולת הכותרת בדינמיקה הזאת של העברת חוליות המידע מהרקיע העליון אל עולמה המציאותי של התודעה - באה לידי ביטוי כאשר נוברים ברמת המיקרו בתמונה המקורית של התודעה, שמים את התמונה תחת המיקרוסקופ ויורדים אל הפרטים הדקיקים שבה... אם כן הבה נשים את התמונה המעודכנת של העשב תחת מיקרוסקופ אופטי, נבחן את הממצאים ואיזו תמונה תשתקף מהם. וזו התמונה הנגלית לעינינו - וכבר עמדנו עליה לעיל:

התודעה האנושית (התמונה העמוקה ביותר שהשתקפה מהזום האחרון, המראה את פרטי החופן ברמת המיקרו):

עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ.

נעמוד לרגע על פרטי התמונה המיקרוסקופית הזאת ששודרה ממעמקי התודעה ונבחן אותה מקרוב... לגלות שהתודעה האנושית והלכה למעשה לא ביקשה - לא את הדשא הירוק גם לא את העשב עם הגרעין שמשכפל את עצמו, אלא את העץ הגבוה העמיד עם גזע חזק המחובר עם שורשים לאדמה אשר ממנו, מהעץ, צומחים ענפים ועלים ופירות ממינו הוא... וזה רק החלק הראשון של התמונה: עץ פרי עשה פרי למינו.

החלק השני והעיקרי של התמונה מצביע על העץ "אשר זרעו בו", העץ הזה כפי שמשתקף במעמקי התודעה האנושית - לא יפסיק לתת את פירותיו לעולם, הוא עץ שזרעו בו - שמשכפל לעולם את עצמו. ועדיין יש המשך לתמונה...

אשר זרעו - בו... על - הארץ: הזרעים האלה שיבטיחו את שיכפולו והמשכיותו נמצאים לצידו "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". אינני צריך לנבור בכל פעם בערימת המידע בשביל לזהות מתוכה את "רצף" הזרעים ולהורידם מעל הרקיע אלי, כי המתכון של הרצף האחראי להמשכיות העץ נמצא כאן תמיד על ידי, "זרעו בו" - תמיד יימצא כאן לידי על - הארץ לא על הרקיע.

עד כאן פרטי התמונה המיקרוסקופית המבטא ברמת המיקרו את החופן שחפנה התודעה האנושית מערימת המידע. החופן הוא "הארץ", והתמונה היא השתקפות החופן הזה בתודעה האנושית. הבה נראה אילו חוליות מידע השתחררו עקב החופן הזה מהרקיע העליון.

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו.

עץ עשה - פרי:

התודעה ראתה את "הפרי" וביקשה לעשות ממנו עץ גדול וחזק ושישכפל את עצמו ויתן את אותו הפרי "עץ פרי עשה פרי למינו", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עץ" שעושה את הפרי, היינו את כל סוגי הפרי "עץ עשה - פרי", אב טיפוס של עץ שעושה את האקליפטוס ואת הדקל ואת עצי ההדר והתפוחים והתפוזים והלימון וארז ואשכוליות...

וכמובן "אשר זרעו - בו" - כל סוג של עץ וזרעו בו, ולכן השתמש המחבר בדירוג הגבוה ביותר:

"למינהו": למינים שלו, כל העצים וזרעם בם.

בעוד התודעה הגיעה בתמונה המיקרוסקופית שלה לדירוג השני בלבד "למינו" כי היא ראתה עץ אחד בלבד: "עץ פרי עשה פרי למינו" - זה העץ היחיד של התודעה.

להזכירכם, גם בזום הראשון כאשר ביקשנו לשים את הדשא תחת זכוכית מגדלת רגילה... גם אז התודעה ראתה את "העשב" שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק לאין סוף "עשב מזריע זרע", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עשב" שממנו יוצאים כל העשבים שבעולם: "עשב מזריע זרע למינהו": דהיינו גם את הדגנים ואת הקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

תופעה זו של "נדיבות" הטבע מטילה אור על הדינמיקה הפועלת בין המים שמעל לרקיע למים שמתחת לרקיע, או במילים אחרות בין התודעה למידע.

אני יכול לחפון מערימת המידע חופן כלשהו, עשב או עץ או גלגל או מכונה או תורה או עיקרון, ובו ברגע אקבל את מה שחפנתי לידי, כי הרי זיהיתי את חוליותיו הרצופות של העשב, הגלגל, התורה, המכונה... אבל בזה לא נגמר הסיפור, כי ברגע שקיבלתי לידי את הגלגל, יצרתי בד בבד את הזיקה לכל צירופי המידע של משפחת הגלגל, אומנם עדיין לא גיליתי את המנוע אבל יש לי זיקה אליו - אל המידע הזה, היד שלי מגרדת... קל לי יותר להגיע אל המנוע מכל אדם אחר בעולם וזה היתרון שלי על כל ישות אחרת בעולם.

הסבירות הזו שאגיע אל המנוע גודלת כאשר אני מודע לקיומה, כלומר כאשר אני מודע לעצם קיום הזיקה שלי למידע נוסף שעוד לא הגעתי אליו... זיקה שבזה הרגע יצרתי - בד בבד עם יצירת הגלגל.

זה היתרון שלי על ממציא הגלגל למשל למרות ויכל להיות חכם ממני: הוא לא ידע על קיום הזיקה כהיא זו, לכן הוא הסתפק בגלגל ונשאר עימו עוד מספר אלפי השנים... אבל אני יודע וסמוך ובטוח שיש המשך לגלגל כי אני מודע לקיום הזיקה כהיא זו והרי יצרתי אותה עם הגלגל האישי שלי, מודע אני לקיומה ולכן היד שלי מגרדת... אינני חושב שאישאר כמוהו עם הגלגל לאלפי השנים.

לדוגמה - המידע הזה של היום השלישי שקראנו ביחד לעיל, מידע זה היה רדום ברקיע העליון משך אלפי השנים למרות והזיקה אליו נולדה עם האדם שהזדמן ראשון לתורה ועיין בה, ויכל להיות אדם גדול ודגול אבל הוא לא היה מודע לקיום הזיקה שיצר כאשר החזיק בספר התורה, לכן הוא נותר עם אותה התורה אלפי השנים למרות וצירופי חוליות המידע של היום השלישי זמינים היו ומונחים לפניו...

אבל לי יש יתרון עליו הגם ויכל להיות חכם ממני, זאת כי אני מודע לקיום "הזיקה" לעוד מידע בתורה, אותה יצרתי במו ידי כאשר קראתי על קיומה ביום השלישי הזה, לכן הסבירות שאגיע "לעוד מידע" ואחשוף אותו בעתיד גדולה היא באלפי מונים מכל אדם אחר בעולם. לכן לאחר היום השלישי אגיע לרביעי ולחמישי ולכל פינה בתורה.

הפסוק האחרון יב של היום השלישי - דיבר על הזיקה הזאת, וזו למעשה ירית הפתיחה של הנושא האדיר המסקרן הזה... הזיקה למידע פותחת לך את שער המידע ונותנת בידך את מפתח השליטה בשער הזה, ביום האחד השלם הזה. יום הרביעי יעסוק רובו ככולו בנושא הזיקה למידע ולא במקרה... כי אינני מבין עדיין איך התודעה שלי יכולה לשלוט במלוא סל המידע דרך הזיקה הזאת. אני זועק לעזרה ויום הרביעי נולד.

ולמרות החיסרון שלי... אני יכול לתת כבר משנה תוכן להמשך הפסוק ולבא אחריו.

וירא אלהים כי - טוב: ובזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה - ברגע שעמדה על קיום הזיקה להמשכיות הרעיון וההמצאה והתפיסה... זיקה זו תימסר בידי המוטב בלבד, היינו בידי מי שמודע לקיומה.

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי: ובידי מפתחות המידע התלויים על אצבעותי בשאננות... באותו הערב התכוננתי היטב ללילה שיבוא והתבוננתי בערימה המסקרנת האין סופית המונחת לפני... מה אני אקטוף ממנה מחר? איזו שרשרת? זו או זו? והינה הגיע הבוקר בו נפלה החלטתי על השרשרת הזו, ובאותו בוקר מתוק התכוננתי למלאכת הקטיפה בפועל. כך עבר עלי היום - בשלישית.

את מפתחות היום השלישי שם בידי המחבר המסור ואסיר תודה אני לו. ואני מתחיל לבקש את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הקבוצה הראשונה שכה ביקשה את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הזעטוטות שכה ביקשו להחזיק בשימלת אהובתם ולחבק את רגלה, אני מבין את כל האנשים האלה לעומק, כי גם אני מבקש לתרגל את התכונה האנושית שבי - להודות לאהוב להתקרב... פשוט להושיט את היד ולחבק, אך הוא מסיר ברכות את ידי מעליו ומפציר בי: אתה זקוק למידע שלי - לא לקירבתי, בוא ניפגש ביום הרביעי.
מסירות שאננות אשמה תמונה מלאה מיומנות שכלית הבדלה מטוסים טיפוסים שיפור יכולת חשיבה מספר המילים לשפר את המוח הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
רובוטים ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי
...ובינה מלאכותית, האם רובוטים ישלטו בעולם? האם אתה חכם יותר מרובוט? האם רובוטים יחליפו אותנו? האם רובוט יכול להיות יותר חכם מבן אדם? מהי בינה מלאכותית? מהי אינטליגנציה מלאכותית? בינה מלאכותית חזקה, בינה מלאכותית כללי האם רובוטים יחליפו אותנו בעתיד? השאלה הראשונה שאליעד כהן מציג היא: האם רובוטים, בעלי אינטליגנציה מלאכותית, יחליפו אותנו בעתיד? הוא מבהיר כבר בתחילת הדברים שתשובה חד - משמעית אינה אפשרית, שכן השאלה מורכבת ותלויה בפרמטרים שונים. תחילה, אליעד מציין שרובוטים כבר היום מחליפים בני אדם במובנים...
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
גישור משפחתי, גישור במשפחה, גישור בין הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים
...הורים לילדים, טיפים לגישור, איך לגשר? כיבוד אב ואם, כיבוד הורים, כבד את אביך ואת אמך, מריבות במשפחה, ילד לא מכבד את ההורים, לכבד את ההורים כיצד ניתן לגשר בין הורה לילד כאשר יש תחושת האשמה הדדית? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לגשר בין הורים לילדים כאשר יש תחושת אשמה הדדית ביניהם. הוא נותן דוגמה למקרה ספציפי שבו האב מאשים את הבן בכך שהוא לא דואג לו ולא מטפל בו כראוי. האב מרגיש שהבן חייב לטפל בו, כיוון שהוא גידל אותו כל חייו. האב מתלונן שהבן לא קשוב מספיק, לא מסייע מספיק, ולא נמצא שם בשבילו כשהוא זקוק...
אין שכל, הדרך הקצרה ביותר, אל תחפש את האמת, אל תנסה להבין את המציאות
אין שכל, הדרך הקצרה ביותר, אל תחפש את האמת, אל תנסה להבין את המציאות
...הדרך הקצרה ביותר, אל תחפש את האמת, אל תנסה להבין את המציאות מהי הדרך הקצרה ביותר להבנת המציאות? ההרצאה עוסקת ברעיון של אין שכל כדרך להבנת המציאות בצורה הקצרה ביותר. אליעד כהן מציג את הרעיון שהשימוש בשכל הוא מקור הבעיות של האדם, וכי הפסקת הניסיון להבין את המציאות מובילה לשחרור מסבל. לדבריו, כל ניסיון לחפש את האמת רק מסבך את האדם וגורם לו להיתקע בשאלות שאינן ניתנות לפתרון. מדוע השכל הוא מקור הבעיות? אליעד כהן מסביר שהשכל מחפש הסברים ולוגיקה לכל דבר, אך בפועל אין דרך להגיע לתשובה מוחלטת לכל שאלה. אדם...
אופי טוב, אופי רע, האם תכונת אופי מסוימת היא טובה או רע? האם אופי מסוים הוא טוב או רע? לשלוט באופי, לשנות את האופי, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, שליטה ברגשות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי הרגלים, שליטה באופי
אופי טוב, אופי רע, האם תכונת אופי מסוימת היא טובה או רע? האם אופי מסוים הוא טוב או רע? לשלוט באופי, לשנות את האופי, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, שליטה ברגשות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי הרגלים, שליטה באופי
...אופי מסוימת היא טובה או רע? האם אופי מסוים הוא טוב או רע? לשלוט באופי, לשנות את האופי, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות, שליטה ברגשות, שינוי אופי, שינוי חשיבה, שינוי הרגלים, שליטה באופי מהם היתרונות והחסרונות של תכונות אופי שונות? ההרצאה עוסקת בשאלה האם תכונת אופי מסוימת נחשבת לטובה או רעה. האם אופי של אדם הוא טוב או רע? האם יש אפשרות לשלוט באופי או לשנות אותו? כל תכונה, לפי אליעד כהן, יכולה להיות גם טובה וגם רעה, וזה תלוי בהקשר ובאופן שבו היא באה לידי ביטוי. לדוגמה, תכונת רגישות היתר, יכולה...
הומור, צחוק, שמחת חיים, חוש הומור, איך לפתח חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה אין למישהו חוש הומור? מצב רוח וחוש הומור, מי שרע לו אין לו חוש הומור? איך להשיג חוש הומור? איך לצחוק מדברים? איך להיות מצחיק? איך להצחיק?
הומור, צחוק, שמחת חיים, חוש הומור, איך לפתח חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה אין למישהו חוש הומור? מצב רוח וחוש הומור, מי שרע לו אין לו חוש הומור? איך להשיג חוש הומור? איך לצחוק מדברים? איך להיות מצחיק? איך להצחיק?
...חוש הומור, איך לפתח חוש הומור? למה אין לי חוש הומור? למה אין למישהו חוש הומור? מצב רוח וחוש הומור, מי שרע לו אין לו חוש הומור? איך להשיג חוש הומור? איך לצחוק מדברים? איך להיות מצחיק? איך להצחיק? למה אין לאנשים חוש הומור? חוש הומור הוא יכולת מאוד משמעותית שמשפיעה על איכות החיים של האדם, אך יש אנשים שאין להם חוש הומור, או שמרגישים קושי לצחוק מדברים פשוטים. אליעד כהן מסביר כי אחת הסיבות המרכזיות לכך שלאנשים מסוימים חסר חוש הומור, היא שהם נמצאים במצב של סבל או חוסר שביעות רצון מהחיים. לדוגמה, אדם שבדרך...
יציבות תפישת החיים - איך להשיג?
יציבות תפישת החיים - איך להשיג?
...ליציבות מחשבתית בחיים? אליעד כהן מסביר שהמפתח להשגת יציבות מחשבתית נמצא בחיפוש האמת, שהוא התהליך המרכזי שעל האדם לעבור. אנשים רבים חווים חוסר יציבות במחשבתם ומתוסכלים מכך, משום שהם משנים כל הזמן את דעתם. פעם חושבים שדבר מסוים הוא טוב, ופעם אחרת הוא רע, פעם בטוחים שעליהם ללכת בדרך אחת, ופעם אחרת בדרך אחרת. למרות שהדבר יכול להיראות שלילי, אליעד מבהיר שדווקא חוסר יציבות מחשבתית זו היא סימן חיובי, מאחר שהיא מעידה על כך שהאדם מחפש את האמת ואינו מפחד לשנות את דעותיו. מדוע רוב האנשים יציבים במחשבה שלהם...
הצלחה ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים?
הצלחה ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים?
...ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים? למה אנחנו דוחים מטרות ומונעים מעצמנו הצלחה? אנשים רבים נתקלים שוב ושוב במצב בו הם רוצים להשיג מטרות בחיים, אך משום מה הם לא מצליחים להגיע אליהן. הם דוחים את המשימות שלהם למחר, למחרתיים, לשבוע הבא, וכך עובר הזמן, והמטרות נשארות בגדר חלום שלא מתגשם לעולם. אליעד כהן מסביר שהדחיינות הזו...
חרדה מהמוות, פחד מהמוות, פחד ללא סיבה, חרדה ללא סיבה, חרדה מוכללת, למה יש פחד? למה יש חרדה? התמודדות עם פחד, להתמודד עם חרדה, פחד בתת מודע, רצון בלי סיבה, פחד ללא סיבה
חרדה מהמוות, פחד מהמוות, פחד ללא סיבה, חרדה ללא סיבה, חרדה מוכללת, למה יש פחד? למה יש חרדה? התמודדות עם פחד, להתמודד עם חרדה, פחד בתת מודע, רצון בלי סיבה, פחד ללא סיבה
...פחד מהמוות, פחד ללא סיבה, חרדה ללא סיבה, חרדה מוכללת, למה יש פחד? למה יש חרדה? התמודדות עם פחד, להתמודד עם חרדה, פחד בתת מודע, רצון בלי סיבה, פחד ללא סיבה האם אפשר לפחד ללא סיבה אמיתית? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את נושא הפחד והחרדה, בדגש על השאלה המרכזית: האם יכול להיות פחד ללא סיבה אמיתית או מודעת. לדבריו, רבים טוענים שהם פוחדים ממשהו ללא סיבה. אדם עשוי לומר אני פשוט מפחד, וכשנשאל מדוע, הוא עונה לא יודע. אך אליעד מבהיר שאם האדם יחקור לעומק, הוא בהכרח ימצא שיש לו סיבה כלשהי לפחד. הוא מדגיש כי...
מהי המציאות האובייקטיבית? מה באמת קיים? הכל סובייקטיבי, מה לא קיים? מה אובייקטיבי? מה לא יכול להיות קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש אמת אובייקטיבית? מהו טבע המציאות?
מהי המציאות האובייקטיבית? מה באמת קיים? הכל סובייקטיבי, מה לא קיים? מה אובייקטיבי? מה לא יכול להיות קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש אמת אובייקטיבית? מהו טבע המציאות?
...האובייקטיבית? מה באמת קיים? הכל סובייקטיבי, מה לא קיים? מה אובייקטיבי? מה לא יכול להיות קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש אמת אובייקטיבית? מהו טבע המציאות? מהי המציאות האובייקטיבית והאם היא קיימת ללא מחשבה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא מהי המציאות האובייקטיבית, כלומר, האם הדברים קיימים גם כאשר האדם לא חושב עליהם, או שקיומם תלוי לחלוטין במחשבת האדם? אליעד מסביר שבעצם השאלה עצמה טומנת בחובה קושי פילוסופי מהותי, כי עצם השימוש במונח קיים מניח מראש יכולת לחשוב על אותו דבר. אליעד נותן דוגמה:...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
...להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות הפחדה וענישה, כלומר, להעניש את הילד כשהוא לא מתרכז, כך שהפחד יגרום לו להקשיב. הדרך השנייה היא לתגמל אותו באמצעות...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...ההרפייה מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים...
חוט כסף רוחני לאדם וחבל הטבור
...לאדם וחבל הטבור דמיינו לעצמכם שני תאומים שנמצאים ברחם אימם. שניהם מכירים רק את העולם בו הם נמצאים וחושבים שזה העולם היחיד שקיים. שניהם חיים שם מחזור של חיים שלמים כפי שהם מבינים עד שאחד מהם נולד. מה חושב האח התאום לאחר שאחיו יוצר מהרחם? הוא חושב שהאחיו עזב אותו והלך לעולם אחר. הוא חושב שאחיו בעצם מת. הוא נפרד מהעולם שבו הם חיו עד עתה והאח התאום נותר לבדו מבכה על מר גורלו. כמובן שהוא אינו יודע שבחוץ, בעולם האחר, שהוא בעצם העולם שאמיתי - מחכים לו בני משפחה ומקבלים אותו בזרועות פתוחות ובאהבה רבה. כך...
הארה - מבוא
...ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית מוגדרת ההארה כשחרור האדם מהתאוות...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את שרירי היד הקדמית שלהם, יותר מידי. בצורה...
קשה לי לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי?
...מה הסיכוי שתחזור אלי? מאז שנפרדנו, קשה לי בלעדיה. היא לא יוצאת לי מהראש. היינו ביחד שנה שבה נפרדנו וחזרנו כמה פעמים. היא לא רוצה אותי בחיים שלה. לא מזיז לה בכלל שאני פגוע. עם כל הוויכוחים והפרידות שהיו לנו, תמיד היא - יצאה הכי בסדר! אני משוגע עליה! מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה אלי אם בכלל? דילמה לא פשוטה במיוחד כאשר קשה לו לשכוח אותה. והתשובה? כמעט חד משמעית! הקשר ביניהם מאתגר ומלא מכשולים. ולא בכדי יש ביניהם ניתוקים וחזרות. זה קורה כי שיעור הזוגיות בין השניים מצביע על חובת גיוס סבלנות וסובלנות...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
..... את הפער - חלק 4 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? אנשים או רשי...
לא תקלל חרש - פרשת קדושים תהיו
...קדושים תהיו ידוע לכל, בהיחלש האדם, יתגברו קשייו. היינו כשאדם נחלש נפשית ו/או פיזית, יופיעו עוד ועוד קשיים. הדרך להתגבר, להתמודד, הינה עי התחזקות. מזהירה התורה, שלא לקלל. התורה נוקטת בלשון לא תקלל חרש, חרש דווקא. ידועים דברי רשי המביא בשם תורת כהנים, למה נא חרש? עונה רשי, מה חרש מיוחד שהוא בחיים אף כל שהוא בחיים, יצא המת שאינו בחיים. מה ענינה של הקללה, קללה שכל מהות ענינה על האדם החי. אין הקללה חלה על המת. או ר נתן, הקללה ענינה הפרדת החיות הנמשך מבחינת כסדר מבחינת מה ואזי הולך שלא כסדר וזה בחינת...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...- תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי....
אמונות, דפוסים ומציאות
...יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אני מודע לעצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אני מודע לעצמי, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אני מודע לעצמי, איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
סוגים של לא רוצה ליפול לדיכאון אקס שיש לו חברה נעלם הביטחון העצמי קלפי טארוט משכיל פחד להתראיין פחד ללכת לישון לאהוב את עצמי בלעדיה למה כדאי לך לשנוא את עצמך? לפתח אהבה מפחד שלא יאהבו אותי מהם חוקי האושר? טיפים לאושר לגרום לבחורה לאהוב אותך להיות בקשר עם אקסית לא שלם עם ההחלטה קבלת החלטה בריאותית התמודדות עם התקף חרדות להתמודד עם טיעון להצליח בלי בידול הצלחה במשא ומתן איך לשכנע את עצמך? התנצלות משכנעת הפרעת התנהגות של ילדים אימון אישי וחינוך בעולם הרוחני הארה רוחנית ושלמות טיפול בהפרעה דיסוציאטיבית להפסיק את הכדורים בבת אחת אקסים נקמנים לצאת עם חברה של האקסית פיתוח שריר כושר למתחילים אלוהים כתשובה מאמין באלוהים אדם מואר סמים והארה רוחנית קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים לא מספיק להיות אלוהים כמה כסף לבקש לתפקיד? להרוויח כסף גדול חיפוש משמעות החיים תכלית החיים ליהנות מנתינה חיוביות חופש בחירה אמיתי ביטול הבחירה סודות העולם הוכחת אי מציאות הבורא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מאמן רוחני, קואצינג בנושא אני מודע לעצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3750 שניות - עכשיו 28_12_2025 השעה 06:32:54 - wesi4