ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלוהות ✔אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה? ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?.

אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?

הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית של אלוהים. כולם מדברים הרבה על, יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית?

על מה יש בחירה חופשית? על מה אין בחירה חופשית? השאלה הנשאלת היא, האם במציאות שלנו יש בכלל בחירה חופשית אמיתית? וכאשר אדם מתלבט האם יש או אין לו בחירה חופשית, זה בעצם אחרי שהוא מניח שיש דבר כזה בחירה חופשית, ושלאלוהים לצורך העניין יש בחירה חופשית, ואז אדם שואל, האם לי כאדם, יש בחירה חופשית? האם אלוהים נתן לי בחירה חופשית, כן או לא? ואדם שיש לו קצת שכל בקודקודו, אז עד שהוא חוקר כבר אם יש לו בחירה חופשית, מי שיש לו מעט שכל בקודקודו, שישאל האם בכלל יש דבר כזה בחירה חופשית?

מי שיתבונן מנקודת מבט אמיתית, יראה שאין בעולם שלנו, בשום מקום, שום בחירה חופשית, בשום מקום, אף פעם, כולל לאלוהים עצמו, ואלוהים זה לא מישהו, ברגע שאנו עושים האנשה לכח שמניע את העולם, אנו קוראים לו אלוהים.

ונסביר למה אין בחירה חופשית, וברור שאם לאלוהים אין בחירה חופשית, ממילא גם לאדם אין בחירה חופשית.

העניין הוא די פשוט, מהי בעצם בחירה חופשית, היא הגדרה, זה אומר שלאדם יש רצון, יש לו כמה התלבטויות, והוא בוחר לעשות כך או אחרת. זאת אומרת שהאדם מתלבט ובוחר מה לעשות

וזה הרי ברור לגמרי שלאדם אין בחירה חופשית, ולמה אין לו בחירה חופשית? כי הוא לא בוחר את הרצון של עצמו, בסופו של דבר כשי שהוא יעשה משהו, הוא צריך לרצות אותו. ומה גורם לאדם לרצות את הדבר הזה ולא דבר אחר? רצון פנימי יותר! אבל מה יוצר את הרצון הפנימי יותר? רצון פנימי עוד יותר! אבל מי בוחר את הרצון הראשון? האדם לא בוחר את הרצון הראשון שלו, זה ברור לגמרי, שכל אחד יסתכל בתוכו ויראה אם הוא בוחר את הרצון שלו.

ולגבי אלוהים, האם אלוהים באמת בוחר לעשות את מה שהוא עושה? מפרספקטיבה מסוימת, לאלוהים אין בחירה חופשית ולו רק משום שהוא לא עושה שום דבר אף פעם כי אין אצלו זמן ומקום.

כי כשהכל אחד, מה שייך בכלל בחירה?

בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד.

או שאלוהים לא ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם.

בכל מקרה, יש רק ישות אחת.

אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר לברא את העולם?

לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא לברא אותו. ומה שאמרתי עכשיו כמו שרבנים אומרים, כמובן שלא שמים לב לכשל במשפט: זה שהוא יכל לברא אותו או לא לברא אותו, זה לא אומר שהוא בחר לברא אותו! אני עכשיו יכול להשאיר את היד במקום ויכול להזיז אותה, אבל זה לא אומר שאני בחרתי לעשות את זה. ויכול להיות שאלוהים הוכרח לברא אותו.

זה כמו שאומרים שאלוהים אינסופי ועם יכולת בלתי מוגבלת.

אולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה? אולי?!!

בכל מקרה הנושא פשוט., נניח שיש מישהו שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו.

ונניח שרצה לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, ז"א גם אם הבורא היה רוצה לא לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה.

זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה.

השאלה האמיתית שנשאלת האם הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ושתי התשובות נכונות, כי לא היתה לו עוד בחירה, הוא לא בחר לברא את הרצון והבחירה של עצמו, לכן הרצון נברא מעצמו, לכן כל התהליך הוא לא הרצון של הבורא, לכן כל מה שאחרי זה היא לא הבחירה של הבורא! כי הוא לא יכול לברא את הרצון של עצמו, ולכן איך שלא נסובב את זה, אם קיים עולם, אז לא הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אח"כ נשאל מי ברא את הרצון של זה שרצה לצמצם אותו?

כל התהליכים בעצם מתחילים בהעדר בחירה, כי עדיין אין רצון, והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה לברא את העולם.

כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני האדם תחושה שהם בוחרים!

השאלה היא האם באמת אתה בוחר? כי אפילו אלוהים אין לו בחירה לרצון של עצמו, אז אם הוא לא בוחר, איך אתה בוחר את הרצון של עצמך?

הרי הרצון נבחר מעצמו, אז מה שייך להגיד שאתה בחרת אותו?

ועכשיו, בחירה חופשית כפשוטו, אין דבר כזה בכלל. משהו חייב להכניס לך את הרצון.

מסקנה שאין בעולם לאף אחד, גם לאלוהים אין בחירה חופשית כלל וכלל, גם אלוהים לא בחר לבחור או לרצות, כי הוא לא רצה.

מאחדות מוחלטת, לנפרדות.

ויש לזכור שהנפרדות הראשונה היא לא יצירת העולם, אלא יצירת הרצון.

עכשיו נסביר למה כן יש לו בחירה חופשית אפילו יותר גדולה, למרות שאנו אומרים שאין לו בחירה חופשית ושהרצון שלו נוצר מעצמו, מעצמו תרתי משמע, גם מהעצמיות שלו וגם ללא רצון שלו, מעצמו אומר גם בלי שהוא ירצה, וגם הכוונה מהמהות שלו, ויש פה שאלה, מצד אחד הבורא לא רצה לברא את הרצון שלו, ומצד שני, איך נוצר הרצון שלו? מעצמו, כן, אבל רק הוא היה!

מצד אחד מוכרח לאמר שהוא זה שיצר את הרצון של עצמו, מצד שני מה נגיד? לא, הוא לא יצר את הרצון של עצמו, הרצון הראשון של אלוהים, נוצר מכלום!

בסדר, זה אלוהים!

הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! ז"א שאם יש רצון לאלוהים, הוא היה חייב להיווצר מאלוהים עצמו!

הרעיון הוא, שהבחירה החופשית של אלוהים היא אחת, היא באה לידי ביטוי בכך, שרצונו והמציאות הם אחד!

כאשר הוא רוצה את מה שקורה, ומה שקורה זה מה שהוא רוצה, זה נקרא בחירה!

זה לא מצב של התלבטות שאתה בוחר את הרצון שלך, אף אחד לא בוחר את הרצון של עצמו, כי גם אלוהים לא בחר את הרצון של עצמו, כי עוד לא היה לו רצון.

בחירה חופשית אמיתית שאליה יכול כל אדם להגיע, על ידי הבנת הדברים האלו כמובן, בחירה חופשית אמיתית מהותו, שהאדם רוצה תמיד את המציאות, שיש השתקפות מוחלטת, כאשר הרצון של האדם הוא שקוף, כאשר אין הבדל בין הרצון של האדם למציאות, בדיוק כשם שאין הבדל בין הרצון של הבורא לבין המציאות, אז זה נקרא בחירה חופשית אמיתית.

להגיד שאלוהים בוחר בחר את מעשיו, פירושו שהוא מהווה אותם, אבל הוא לא באמת בוחר אותם!!

צריך לזכור שגם כאשר אלוהים רוצה את מה שהוא עושה, אף על פי כן הוא לא רוצה את הרצון שלו לעשות מה שהוא עושה, זה נכון שמה שקורה זה ביטוי של הרצון שלו, אבל הביטוי שלו זה לא הרצון שלו, כי עדיין אין לו רצון, ומי שיתעמק בדברים האלו הוא יבין את המציאות ואז יחווה את הדברים האלו בשורשם!!

הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית של אלוהים. כולם מדברים הרבה על, יש בחירה חופשית, אין בחירה חופשית?

על מה יש בחירה חופשית? על מה אין בחירה חופשית? השאלה הנשאלת היא, האם במציאות שלנו יש בכלל בחירה חופשית אמיתית? וכאשר אדם מתלבט האם יש או אין לו בחירה חופשית, זה בעצם אחרי שהוא מניח שיש דבר כזה בחירה חופשית, ושלאלוהים לצורך העניין יש בחירה חופשית, ואז אדם שואל, האם לי כאדם, יש בחירה חופשית? האם אלוהים נתן לי בחירה חופשית, כן או לא? ואדם שיש לו קצת שכל בקודקודו, אז עד שהוא חוקר כבר אם יש לו בחירה חופשית, מי שיש לו מעט שכל בקודקודו, שישאל האם בכלל יש דבר כזה בחירה חופשית?

מי שיתבונן מנקודת מבט אמיתית, יראה שאין בעולם שלנו, בשום מקום, שום בחירה חופשית, בשום מקום, אף פעם, כולל לאלוהים עצמו, ואלוהים זה לא מישהו, ברגע שאנו עושים האנשה לכח שמניע את העולם, אנו קוראים לו אלוהים.

ונסביר למה אין בחירה חופשית, וברור שאם לאלוהים אין בחירה חופשית, ממילא גם לאדם אין בחירה חופשית.

העניין הוא די פשוט, מהי בעצם בחירה חופשית, היא הגדרה, זה אומר שלאדם יש רצון, יש לו כמה התלבטויות, והוא בוחר לעשות כך או אחרת. זאת אומרת שהאדם מתלבט ובוחר מה לעשות

וזה הרי ברור לגמרי שלאדם אין בחירה חופשית, ולמה אין לו בחירה חופשית? כי הוא לא בוחר את הרצון של עצמו, בסופו של דבר כשי שהוא יעשה משהו, הוא צריך לרצות אותו. ומה גורם לאדם לרצות את הדבר הזה ולא דבר אחר? רצון פנימי יותר! אבל מה יוצר את הרצון הפנימי יותר? רצון פנימי עוד יותר! אבל מי בוחר את הרצון הראשון? האדם לא בוחר את הרצון הראשון שלו, זה ברור לגמרי, שכל אחד יסתכל בתוכו ויראה אם הוא בוחר את הרצון שלו.

ולגבי אלוהים, האם אלוהים באמת בוחר לעשות את מה שהוא עושה? מפרספקטיבה מסוימת, לאלוהים אין בחירה חופשית ולו רק משום שהוא לא עושה שום דבר אף פעם כי אין אצלו זמן ומקום.

כי כשהכל אחד, מה שייך בכלל בחירה?

בפרספקטיבה האמיתית, אין בכלל אלוהים ועולם, אלוהים לא ברא את העולם, העולם לא קיים, או שאלוהים לא קיים, בכל מקרה אין שניים, רק אחד.

או שאלוהים לא ברא את העולם, ויש רק אלוהים, או שאין אלוהים ויש רק עולם.

בכל מקרה, יש רק ישות אחת.

אבך אנחנו כרגע נדבר מהפרספקטיבה שבה אלוהים כן ברא את העולם, נניח לצורך העניין שאלוהים כן ברא את העולם, ויש אלוהים ועולם, ונשאל שאלה: האם אלוהים בחר לברא את העולם?

לכאורה כן, ברור, הרי הוא בחר לברא אותו והיה יכול לא לברא אותו. ומה שאמרתי עכשיו כמו שרבנים אומרים, כמובן שלא שמים לב לכשל במשפט: זה שהוא יכל לברא אותו או לא לברא אותו, זה לא אומר שהוא בחר לברא אותו! אני עכשיו יכול להשאיר את היד במקום ויכול להזיז אותה, אבל זה לא אומר שאני בחרתי לעשות את זה. ויכול להיות שאלוהים הוכרח לברא אותו.

זה כמו שאומרים שאלוהים אינסופי ועם יכולת בלתי מוגבלת.

אולי הוא מוגבל לעשות רק את מה שהוא עושה? אולי?!!

בכל מקרה הנושא פשוט., נניח שיש מישהו שברא את העולם, אז הוא לא אלוהים האמיתי כי יש אלוהים ועולם, ואז יש מישהו לפניו.

ונניח שרצה לברא את העולם וברא אותו, צריך לזכור שבריאת העולם האמיתית לא התרחשה ברגע יצירת היש, ברגע יצירת העולם שלנו. אלא ברגע בריאתו של הרצון של הבורא! ברגע שהבורא רצה משהו, זה עצמו בריאת העולם, ז"א גם אם הבורא היה רוצה לא לברא את העולם, זה היה כבר כמו בריאת העולם, עצם הרצון זה כבר בריאת העולם. עצם המחשבה האם לברא או לא, זזה עצמו כבר בריאה.

זה כבר נקרא צמצום, כי בשורש הראשון, אין הבדל בין הבורא לבין רצונו, ובשורש הראשון אין בכלל שום שינוי, אין שניים, וברגע שאומרים הבורא רצה או חשב, או אומרים משהו על הבורא, בעצם זה הפחתנו אותו ממה שאומרים עליו וזו כבר בריאה.

השאלה האמיתית שנשאלת האם הבורא בחר את הבריאה הראשונה, העולם הראשון. הבריאה הראשונה, זה הרצון שלו, העולם הראשון, זו הבחירה של הבורא, העולם הראשון זה מידת הטוב, או מידת הרע של הבורא, זו היכולת של הבורא להשתנות, והשאלה האם הוא ברא את הרצון של עצמו מתוך בחירה או מתוך בחירה? ושתי התשובות נכונות, כי לא היתה לו עוד בחירה, הוא לא בחר לברא את הרצון והבחירה של עצמו, לכן הרצון נברא מעצמו, לכן כל התהליך הוא לא הרצון של הבורא, לכן כל מה שאחרי זה היא לא הבחירה של הבורא! כי הוא לא יכול לברא את הרצון של עצמו, ולכן איך שלא נסובב את זה, אם קיים עולם, אז לא הבורא בחר אותו, הוא נוצר מעצמו, ולמה מעצמו? כי הרצון נוצר מעצמו! עוד לא היו שניים, אז איך נוצרה הנפרדות הראשונה, הבורא לא צמצם את עצמו, מישהו צמצם את הבורא ונתן לו אפשרות לצמצם את עצמו! מי צמצם? הוא עצמו צמצם את עצמו, זה לא מסתדר, כי אח"כ נשאל מי ברא את הרצון של זה שרצה לצמצם אותו?

כל התהליכים בעצם מתחילים בהעדר בחירה, כי עדיין אין רצון, והרצון הראשון לא יכול להיווצר מרצון קודם, ואם הרצון של לברא את העולם נוצר מעצמו, אז מה שייך להגיד שהבורא בחר לברא את העולם אם הבורא בכלל לא רצה לברא את העולם.

כיוצא בזה בבני אדם, אף אחד לא מתווכח עם זה שיש לבני האדם תחושה שהם בוחרים!

השאלה היא האם באמת אתה בוחר? כי אפילו אלוהים אין לו בחירה לרצון של עצמו, אז אם הוא לא בוחר, איך אתה בוחר את הרצון של עצמך?

הרי הרצון נבחר מעצמו, אז מה שייך להגיד שאתה בחרת אותו?

ועכשיו, בחירה חופשית כפשוטו, אין דבר כזה בכלל. משהו חייב להכניס לך את הרצון.

מסקנה שאין בעולם לאף אחד, גם לאלוהים אין בחירה חופשית כלל וכלל, גם אלוהים לא בחר לבחור או לרצות, כי הוא לא רצה.

מאחדות מוחלטת, לנפרדות.

ויש לזכור שהנפרדות הראשונה היא לא יצירת העולם, אלא יצירת הרצון.

עכשיו נסביר למה כן יש לו בחירה חופשית אפילו יותר גדולה, למרות שאנו אומרים שאין לו בחירה חופשית ושהרצון שלו נוצר מעצמו, מעצמו תרתי משמע, גם מהעצמיות שלו וגם ללא רצון שלו, מעצמו אומר גם בלי שהוא ירצה, וגם הכוונה מהמהות שלו, ויש פה שאלה, מצד אחד הבורא לא רצה לברא את הרצון שלו, ומצד שני, איך נוצר הרצון שלו? מעצמו, כן, אבל רק הוא היה!

מצד אחד מוכרח לאמר שהוא זה שיצר את הרצון של עצמו, מצד שני מה נגיד? לא, הוא לא יצר את הרצון של עצמו, הרצון הראשון של אלוהים, נוצר מכלום!

בסדר, זה אלוהים!

הדבר היחיד שהיה קיים לפני שאלוהים רצה לברא את העולם, הדבר היחיד לפני כן, זה רק אלוהים! ז"א שאם יש רצון לאלוהים, הוא היה חייב להיווצר מאלוהים עצמו!

הרעיון הוא, שהבחירה החופשית של אלוהים היא אחת, היא באה לידי ביטוי בכך, שרצונו והמציאות הם אחד!

כאשר הוא רוצה את מה שקורה, ומה שקורה זה מה שהוא רוצה, זה נקרא בחירה!

זה לא מצב של התלבטות שאתה בוחר את הרצון שלך, אף אחד לא בוחר את הרצון של עצמו, כי גם אלוהים לא בחר את הרצון של עצמו, כי עוד לא היה לו רצון.

בחירה חופשית אמיתית שאליה יכול כל אדם להגיע, על ידי הבנת הדברים האלו כמובן, בחירה חופשית אמיתית מהותו, שהאדם רוצה תמיד את המציאות, שיש השתקפות מוחלטת, כאשר הרצון של האדם הוא שקוף, כאשר אין הבדל בין הרצון של האדם למציאות, בדיוק כשם שאין הבדל בין הרצון של הבורא לבין המציאות, אז זה נקרא בחירה חופשית אמיתית.

להגיד שאלוהים בוחר בחר את מעשיו, פירושו שהוא מהווה אותם, אבל הוא לא באמת בוחר אותם!!

צריך לזכור שגם כאשר אלוהים רוצה את מה שהוא עושה, אף על פי כן הוא לא רוצה את הרצון שלו לעשות מה שהוא עושה, זה נכון שמה שקורה זה ביטוי של הרצון שלו, אבל הביטוי שלו זה לא הרצון שלו, כי עדיין אין לו רצון, ומי שיתעמק בדברים האלו הוא יבין את המציאות ואז יחווה את הדברים האלו בשורשם!!
צורך להבדיל הרצון הפנימי הוכחת מציאות הבורא האם יש בחירה חופשית הוכחה לכך שיש אלוהים הוכחה למציאות הבורא הוכחות לאלוהים הבדלים איך להבין את המציאות הבריאה אין בחירה חופשית אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית בחירה חופשית לאלוהים חופש לאלוהים אין בחירה לאלוהים אין בחירה חופשית למה אין בחירה חופשית
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
... גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את ... היא שהאדם אוכל כי הוא אוכל. מה הקשר בין ריבוי מהויות לריבוי אלוהות? אליעד מרחיב את הדיון גם אל מושגים פילוסופיים כגון ריבוי מהויות וריבוי אלוהות. הוא מסביר שכל דבר שקיים מורכב ממספר מהויות ולא יכול להיות ... בלבד. אם נלך אחורה מספיק רחוק ונבדוק ממה הכל עשוי, נגלה שגם האלוהות עצמה חייבת להיות מורכבת מריבוי של אלוהויות או מהויות אחרות, ולכן התפיסה שאומרת שיש מהות אחת ויחידה, ... מהות וצורה האם המהות מחייה את הצורה? ריבוי מהויות וריבוי אלוהות האם סיבה מחייבת תוצאה? האם אפשר ליצור יש מאין? למה דברים ...
חוויית אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים
חוויית אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים
... אלוהות, לחזור להיות אלוהים, שורש ההנאות, מה גורם להנאה, איך ליהנות, רכב חדש, הנאה של אלוהים למה אנשים מתרגשים לקבל רכב חדש? כשאדם מקבל רכב חדש, הוא חווה תחושת התרגשות והתחדשות מיוחדת. הסיבה לכך אינה קשורה רק לערך הכספי או החברתי של הרכב, אלא עמוקה יותר. התחושה נובעת מכך שהאדם, ברמה העמוקה ביותר שלו, רוצה לחזור להיות אלוהים, מצב שבו הוא היה כל יכול, שלם ובלתי מוגבל. בחוויה של האדם כיום, הוא לא מרגיש אלוהים, ולכן הוא מחפש דרכים להזכיר לעצמו את המצב האלוהי, אפילו ברגעים קטנים כמו קבלת רכב חדש. למה דווקא רכב ולא נייר חדש? כי הרכב נותן לאדם הרגשה שהוא מרחיב את טווח היכולות שלו. האדם מוגבל, הוא לא נמצא בכל מקום בו - זמנית כמו אלוהים. אך עם הרכב הוא יכול להגיע במהירות ממקום למקום, מה שנותן לו תחושה שהוא מתקרב למצב של אין מגבלות, שהוא יכול יותר, חזק יותר ועוצמתי יותר. התחושה הזו מזכירה לאדם את המצב האלוהי שהיה לו בעבר, ולכן הוא מתרגש. למה אנשים נהנים מגלגלים של רכב יוקרתי? כאשר אדם מתלהב מגלגלים של רכב יוקרתי, הסיבה ... בגלגלים יוקרתיים, האדם מרגיש חשוב, כלומר, הוא חווה הרגשה שכולם מסתכלים עליו כמיוחד ובולט. התחושה הזאת, שהוא מיוחד וחשוב, שוב מזכירה לו את החוויה האלוהית שהוא מחפש. אלוהים, בהגדרתו, הוא הכי חשוב, הכי מיוחד ובלתי ניתן להשוואה. לכן כל חפץ או חוויה שנותנים לאדם להרגיש מיוחד, מחזירים אותו לרגע אל החוויה של אלוהים. מדוע אנשים נהנים מאוכל ומדוע רוצים לטעום דברים חדשים? ההנאה מאוכל גם היא קשורה לחוויה האלוהית. אלוהים נתפס כישות שיש לה הכל והיא אינה מוגבלת בשום דבר. כשאדם אוכל, הוא מנסה לחקות את התחושה הזו של שלמות וסיפוק, ולכן אנשים שאוכלים מתוך דיכאון או עצב, עושים זאת כדי להרגיש מלאים ומסופקים - תחושה שמזכירה את השפע האלוהי. בנוסף, אנשים רוצים טעמים חדשים בגלל תחושת ההתחדשות. כשאדם חוזר על אותה פעולה שוב ושוב, הוא מרגיש חסר חיים, כאילו הכל ידוע מראש. אלוהים נתפס גם כמקור ההתחדשות, כלומר, כמקור שבו כל דבר מתחדש בכל רגע. כשאדם חווה משהו חדש, גם אם הטעם עצמו לא בהכרח טוב, הוא מרגיש חי, מרגיש שהחיים מתחדשים אצלו, וזה שוב מחבר אותו לחוויה האלוהית. איך ייתכן שאלוהים מתחדש כל הזמן אך גם תמיד יציב? מצד אחד, אלוהים הוא יציבות מוחלטת, דבר שלא משתנה אף פעם. מצד שני, הוא גם מקור החידוש, הכל מתחדש דרכו בכל רגע. זהו פרדוקס: אלוהים הוא הדבר היציב ביותר והדבר המתחדש ביותר בו - זמנית. אנשים לפעמים רוצים דווקא יציבות, תחושה ששום דבר לא משתנה, כי זו גם דרך לחוות את אלוהים. ולפעמים הם רוצים דווקא התחדשות, כי זו דרך אחרת לחוות את אלוהים. הסיבה לכך היא כי אלוהים כולל בתוכו את שני ההיבטים האלה באופן מושלם, ולכן האדם תמיד נע בין הרצון לחוות את היציבות ובין הרצון לחוות התחדשות. ... היכולת שלו מעבר למה שחשב שאפשרי. כשאדם נוהג מהר או צונח באוויר, הוא מרגיש, ולו לרגע, חוסר מגבלה. התחושה הזו של חוסר מגבלה שוב מחזירה אותו לחוויה של אלוהים, כי אלוהים מוגדר כישות ללא שום מגבלה כלל. מדוע האדם מחפש תמיד את מה שחסר לו? הסיבה שהאדם תמיד מחפש את מה שחסר לו היא שוב קשורה לחוויה האלוהית. כאשר הוא היה אלוהים, הוא היה שלם לחלוטין, שום דבר לא היה חסר לו. עכשיו, כשהוא כבר לא בחוויה הזו, הוא מחפש כל הזמן למלא את החוסר שנוצר. כשאדם מקבל כסף, למשל, הוא מתרגש כי הכסף נותן לו ביטחון, יציבות ואפשרויות חדשות, מה שמזכיר לו את המצב האלוהי שבו יש לו הכל ואין לו חסרונות. לסיכום, כל ההנאות והחוויות שאנשים מחפשים בחיים - בין אם מדובר ברכב חדש, אוכל, צניחה חופשית, או אפילו תחושת חשיבות - הן דרכים לחזור ולחוות מחדש את המצב האלוהי, מצב של שלמות מוחלטת, חוסר מגבלות, ותחושה של התחדשות אינסופית. למה אנשים מתרגשים מרכב חדש? מה גורם להנאה אמיתית? מהי חוויית אלוהות? למה אוהבים צניחה חופשית? איך להרגיש התחדשות בחיים? מדוע מחפשים תמיד משהו חדש? מה מקור כל ההנאות? ...
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
... שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות , מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני כיצד פרדוקס שכלי ... על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא האחדות או השגת אלוהות מעל השכל. האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל? אליעד מעלה ...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
... הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב להיות רק אלוהים אחד. הוא מציג את הטענה הנפוצה בדתות, שלפיה לא ייתכן שיהיו שני אלוהים, כיוון שאם אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל ואינו אלוהים. ואם הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים. מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית? אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה מונעת אפשרות של ריבוי אלוהים, בעייתית באותה מידה גם לגבי קיומו של אלוהים אחד. הוא נותן דוגמה מפורסמת לכך - פרדוקס האבן: האם אלוהים יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים אותה? אם הוא יכול, הוא מוגבל כי אינו יכול להרים ... גם מוגבל, כי אינו מסוגל לברוא אבן כזו. כלומר, לפי ההיגיון הזה, עצם השאלה האם אלוהים יכול להגביל את עצמו חושפת סתירה מהותית ברעיון של אלוהים כל יכול. האם אלוהים יכול להיות מוגבל ועדיין להיחשב כל יכול? אליעד כהן מדגים כיצד אפשר לנסות לטעון שאלוהים מוגבל אך בכל זאת הוא אלוהים. למשל, אפשר לומר שאלוהים יכול להגביל את עצמו ובו זמנית להישאר בלתי מוגבל. באותה דרך אפשר לטעון שיש שלושה אלוהים כל יכולים, שמגבילים אחד את השני ובכל זאת נשארים בלתי מוגבלים. זה נראה אבסורדי, אבל הוא מדגיש שזה בדיוק אותו אבסורד כמו לומר שאלוהים אחד יכול להגביל את עצמו ולהישאר כל יכול. האם יש סיבה אחרת שמונעת ריבוי אלוהים? טענה אחרת שאליעד מציג היא שאלוהים, מעצם הגדרתו, הוא ישות אינסופית ושלמה, ולכן לכאורה לא ייתכן שיהיו כמה ישויות ... האנושי מוגבל לא מוכיחה שזה בלתי אפשרי אובייקטיבית. כיצד ייתכן בכל זאת שיש כמה אלוהים אינסופיים? אליעד מסביר שאפשר לדמיין שהאינסוף אינו חייב להיות מוגבל לישות אחת. ... אחת? אליעד כהן מרחיב את השאלה ומציין שגם מושג הסיבה הראשונה, שנהוג לייחס לאלוהים, לא מוכיח בהכרח את אחדות האלוהות. לטענתו, אפשר שיהיו כמה סיבות ראשונות שפועלות במקביל, ואף שהדבר אינו נתפס בשכל ... הוא משתמש במושגים מקיף ופנימי, ומסביר שיש אינסוף בתוך אינסוף, כך שיש הרבה אלוהים שכל אחד מהם אינסופי, אך יחד הם מתאחדים לישות אחת. האם הזמן והמקום הם בעצם אלוהים? אליעד מוסיף טיעון נוסף, ומציע שאם מתבוננים לעומק, כל המציאות בנויה על שני דברים ...
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט האם אפשר לחוות את עצמי כאלוהים בתוך המציאות? אליעד מסביר שלחוות את עצמך כאלוהים פירושו להרגיש שהכל הוא בעצם אתה. המשמעות של זה היא שהמציאות כולה, עם כל מה שיש בה, היא השתקפות של עצמך. זה כמו אדם ... במראה, אתה מזדהה עם הגוף הספציפי הזה בלבד. אך אם היית מודע באמת לכך שאתה זה כל המציאות, היית חווה פחות פחד, כאב או תחושת מוגבלות. איך יכול להיות שאני אלוהים אבל לא מסוגל לשלוט במציאות? אליעד מסביר שהשאלה הזו דומה לכך שאדם חולם חלום, ובחלום הוא זה שיצר הכל, אך עדיין הוא לא תמיד מודע לכך שהוא יוצר את כל מה שקורה. בתוך החלום, הדמות שאתה משחק לא זוכרת שהיא בעצם הבורא של החלום. כמו כן, ישנו מצב שבו אתה כבמאי של סרט מחליט מראש לא לזכור שאתה הבמאי, כדי שהחוויה תהיה אותנטית, כך שהאדם ... שכולם חלק בלתי נפרד מחוויה של משחק אותנטי. לו היית מודע לחלוטין שאתה הבמאי, היית פחות מפחד לטעות או להפסיד, אבל אז גם היית פחות מתרגש מהצלחות. למה אלוהים לא יכול לדעת הכל מראש? אליעד מסביר שאם אלוהים היה יודע בדיוק מה יקרה בכל רגע ורגע, המשמעות היא שיש משהו נפרד ממנו - עתיד שנמצא מחוצה לו, ולכן הוא לא היה יכול להיות שלם ואינסופי. מבחינת אליעד, אלוהים הוא אינסופי ואחד מוחלט. לכן, לפני הבריאה אין שום דבר מחוצה לו ואין שום ידע שנמצא מחוצה לו. כלומר, הידיעה של אלוהים היא מעבר לזמן ומקום, ולכן לא ניתן לומר שאלוהים יודע או לא יודע מה יהיה. אלוהים הוא פשוט המרחב האינסופי שבו הכל מתרחש. מה המשמעות של להיות הבמאי של המציאות? אליעד מחדד את ההסבר באמצעות דימוי של משחק ... בוחר לשכוח שאתה הבמאי, כי החוויה של המשחק בתוך מגבלות נותנת לך עומק רגשי ותחושת סיפוק שאי אפשר לחוות במצב של ידיעה מוחלטת. איך אפשר לחזור לחוות את עצמי כאלוהים? האפשרות להיזכר שאתה אלוהים תלויה ברצונך כאלוהים. אם באמת תזכור שאתה זה שיצרת את כל החוקים והגבלות במציאות שלך, אז ממילא תחווה זאת. כאשר אתה משוכנע במאה אחוז שאתה זה ... מציין שהגוף והצורה הספציפית שלך מתים, אך מבחינה עמוקה יותר, האטומים והאנרגיה שמרכיבים אותך היו קיימים תמיד וישארו קיימים תמיד. הצורה משתנה, אבל אתה כאלוהים הוא מעבר לצורה, מעבר ללידה ומוות. הוא מדגיש שהאני האמיתי הוא אינסופי וללא שינוי, בעוד שכל הצורות משתנות ומתכלות. למה ... שבהצלחות, את ההתרגשות, או את הרגשות העמוקים שנובעים מהאתגרים בחיים. לכן, האדם יוצר לעצמו מצב של שכחה מכוונת כדי להעצים את חוויית החיים שלו. מה זה להיות אלוהים? איך לחוות שאני הבמאי של החיים? האם המציאות היא חלום? למה אני מזדהה עם הגוף שלי? איך להשתחרר מפחד מוות? האם אלוהים יודע את העתיד? מה המשמעות של להיות הכל? ...
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
... אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן חא כד מהו שכל ומה המשמעות של ... מהאין סוף. למה תכלית הידיעה היא לדעת שלא נדע? אליעד מסביר כי הביטוי תכלית הידיעה שלא נדע משמעותו האמיתית היא שהידיעה המוחלטת היא ההבנה שיש גבול לידיעה, ושאת האור האין סופי, כלומר, את המהות האלוהית , אי אפשר להבין באמצעות השכל הרגיל. לכן, תכלית החוכמה והידע האמיתיים היא להבין שיש ...
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
להיות אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים
... אלוהים האמיתי, להיות אלוהים שקרי, להיות מעל אלוהים מה המשמעות של להיות אלוהים אמיתי? אליעד כהן מדבר על הרעיון של להיות אלוהים אמיתי, להבדיל להיות אלוהים שקרי. לפי דבריו, ישנה הבחנה ברורה בין המושגים הללו, כאשר להיות אלוהים אמיתי משמעותו לחוות את המציאות ללא שום הבדל בין עצמי לבין המציאות עצמה. אלוהים האמיתי הוא מצב של מודעות מוחלטת, של הבנה מלאה כי אתה והמציאות הם ישות אחת מוחלטת, בלי שום הפרדה. אליעד כהן מדגיש כי אדם המגיע למצב של אלוהים אמיתי רואה את המציאות בצורה נקייה, נטולת חשיבה, נטולת שיפוטיות. ברגע שאתה רואה באמת, החשיבה שלך נפסקת, מפני שהחשיבה עצמה נובעת מהפרדה, מאמונה שיש מישהו שחושב ומישהו שחושבים עליו, בעוד שאלוהים אמיתי אינו נפרד כלל מהמציאות אותה הוא חווה. מהו להיות אלוהים שקרי ומה ההבדל מאלוהים אמיתי? אליעד כהן מבאר את המושג להיות אלוהים שקרי ומבדילו להיות אלוהים אמיתי. לפי ההסבר של אליעד, אלוהים שקרי הוא מי שחווה עצמו כנפרד מהמציאות ועדיין חושב שהוא מנהל ושולט בה, הוא חושב שיש לו כוח מוחלט, אך זהו כוח שנובע מתוך אשליה, מתוך חוסר מודעות אמיתית. לדוגמה, אליעד כהן מסביר שאדם יכול להרגיש שהוא אלוהים שיכול לשלוט בדברים, אך אם האדם הזה עדיין מפריד בין עצמו למציאות, עדיין הוא נמצא בתחושת נפרדות, תחושת חיסרון, ובכך בעצם הוא רק מתחזה לאלוהים. כי אלוהים אמיתי, לפי הסבריו של אליעד, הוא אחדות מוחלטת, ולא ניתן להפריד בינו לבין שום דבר אחר. מהו השלב הגבוה יותר להיות אלוהים אמיתי? אליעד כהן מסביר כי למרות הרמה הגבוהה של להיות אלוהים אמיתי, ישנה עדיין רמה גבוהה אף יותר, שאותה הוא מכנה להיות מעל אלוהים. זהו שלב שבו האדם חווה את עצמו לא רק כאלוהים האמיתי, אלא גם כישות שנמצאת מעל המושג אלוהים, כלומר, מעל ההבחנה בכלל של אלוהות ואי - אלוהות. אליעד מתאר את השלב הזה בתור חוויה שאינה ניתנת להמשגה רגילה, כיוון שזהו מצב שבו האדם יוצא מתוך ההבחנה של אלוהים ולא אלוהים, מתוך ההבחנה של אחדות ונפרדות, מתוך ההבחנה של מודעות וחוסר מודעות. האדם במצב זה נמצא מעבר לכל הגדרה, מעבר לכל מושגיות. ... כה עמוקה, עד כדי כך שהמילים והמושגים שאנו רגילים להשתמש בהם אינם יכולים לתאר אותה באופן מלא. זהו מצב של שחרור טוטאלי מכל הגדרה, גם מזו של להיות אלוהים. מהי הדוגמה של החלום שאליעד משתמש בה? אליעד כהן נותן דוגמה כדי להסביר את מושג האלוהות והמודעות באמצעות חלום. הוא אומר כי המצב של להיות מודע לחלום הוא כמו להיות אלוהים. כלומר, כשאתה חולם ואתה מודע לכך שאתה חולם, אתה במצב של
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
צניחה, לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים
... לצנוח, ספורט אתגרי, לעוף כמו ציפור, לעוף בלי כנפיים, סופרמן, חוויית צמצום, להיות אלוהים מה המשמעות של צניחה ואיך היא קשורה לרצון לחופש? אליעד כהן מסביר את המשמעות העמוקה של פעולת הצניחה. הוא מתחיל בשאלה בסיסית, מהי בכלל צניחה, ומה ניתן ... היא לא רק פעילות ספורטיבית או אתגרית, אלא משל עמוק לחוויה האנושית של המעבר ממצב של אלוהות אינסופית וחופש מוחלט, למצב מוגבל שבו האדם נמצא. הוא מסביר שהאדם כביכול צנח לעולם משום מקום, בדיוק כמו שהוא עצמו מתאר שהגיע משום מקום. משמעות הדבר היא ... אינסופי, שבו לא היו מגבלות, לעולם הגשמי שבו הוא חש מוגבל. הרעיון הוא שהאדם היה פעם אלוהים, ישות אינסופית בעלת יכולות בלתי מוגבלות, וכעת הוא חווה מצב של הגבלה וצמצום. הצניחה, לפי אליעד, ממחישה את החוויה האנושית של רצון לפרוץ את הגבולות ... והמצנח, כדי להתגבר על המגבלה. האדם מנסה להרגיש שוב את החופש האבוד שהיה לו כאשר היה אלוהים. איך קשורה צניחה לחוויה של להיות אלוהים? אליעד מדגים זאת באמצעות הרעיון שהאדם היה פעם כל יכול, וכעת חווה תחושה של הגבלה וחוסר יכולת. אלוהים כביכול אמר לו: אתה לא יכול להיות באוויר, והאדם מנסה להוכיח לעצמו שהוא כן מסוגל, ולכן הוא ממציא מטוסים ומצנחים. כשאדם צונח או טס, הוא בעצם מנסה לחוות את היכולת של אלוהים, את החוויה של להיות מעל החוקים והמגבלות. הוא מוסיף דוגמה ואומר שכל בן אדם בעולם, עמוק בתוכו, מרגיש רע מכך שהוא לא יכול לעוף. מכאן נובע הרצון לפתח ... טכנולוגיות כדי להגיע לירח. אליעד מדגים כך את הרצון העמוק לפרוץ גבולות, לחזור למצב של אלוהות, מצב של יכולת בלתי מוגבלת. מדוע יש פחד בעת הצניחה ומה המשמעות הרוחנית שלו? אליעד מציין שככל שהאדם נמצא גבוה יותר, כך הוא חווה יותר פחד, מכיוון שיש פחות אוויר וזה מייצג את ההתרחקות שלו מהאחדות. ככל שאדם מתרחק יותר מהמצב האחד, האלוהי , כך הפחד שלו להתקרב אליו מחדש גדול יותר. הצניחה, לכן, מדמה את המתח הפנימי בין הרצון להתקרב שוב לאותה אחדות, לבין הפחד לעשות זאת בפועל. הוא מדגיש ... של צניחה או טיסה, היא לא רק חוויה של הנאה או אתגר, אלא ניסיון עמוק לחזור לחוויה של אלוהות, של שלמות אינסופית ושל חופש בלתי מוגבל. מה המשמעות של צניחה? למה אנשים רוצים לעוף? איך להתגבר על פחד גבהים? מה הקשר בין ספורט אתגרי לרוחניות? למה בני אדם מחפשים חופש מוחלט? מה זה אומר להיות אלוהים? איך להרגיש פחות מוגבל בחיים? ...
חוויית האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית
חוויית האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית
... האלוהות, להיות אלוהים על ידי איש אמת, להיות אלוהים בלי בחירה חופשית מהי חוויית האלוהות ומי יכול להגיע אליה? החוויות של אלוהות יכולות להיות חוויות מופלאות ומסתוריות, והן נוגעות לשאלה המרכזית - איך האדם יכול לחוות את אלוהים ואת האמת העליונה. אליעד כהן מסביר בהרצאה כי כדי לחוות את האלוהות, על האדם להבין את האמת היסודית שמסתתרת מאחורי כל מציאות. הוא מציין שהאדם, ככל שהוא נמצא במצב של שקר וטעויות פנימיות, לא מסוגל לחוות את האלוהות האמיתית. כיצד האדם יכול להגיע לחוויית האלוהות? אליעד מסביר שמי שרוצה לחוות את האלוהות צריך להבין שהוא לא רק בן אדם כפי שהוא תופס את עצמו. כל אחד מאיתנו, בתפיסת השקר שלנו, מדמיין את עצמו כיצור מוגבל, בעוד שהאדם הוא ... של המציאות. במקום להבין את זה, האדם חי מתוך שקרים פנימיים, מדמיין שהוא רק גוף או נשמה, אך הוא לא מבין את העומק האמיתי של מציאותו. מה הקשר בין איש אמת לבין חוויית האלוהות? כדי להבין את האלוהות, יש צורך להיות איש אמת. זאת אומרת, על האדם להיות מוכנים לקבל את האמת כפי שהיא, בלי חוסרים ובלי הסתרות. אליעד מסביר שכשאדם משלים עם העובדה שהוא רק בן אדם, הוא נשאר כבול למגבלות של שקרים פנימיים. לעומת זאת, אם האדם יפנים את האמת ויתפוס את עצמו כישות אינסופית שמחוברת לכל, הוא יוכל להרגיש חוויית אלוהות אמיתית. המעבר הזה הוא לא מעבר רגיל. אם אדם מוותר על הרעיון שהוא רק אדם, הוא פותח את הדלת להרגיש את עצמו כחלק בלתי נפרד מהיקום. האמת היא שאין כאן בחירה חופשית, האדם לא בוחר להיות אלוהים, אלא הוא פשוט מזהה את טבעו האמיתי, שהוא אלוהים עצמו. האם יש בחירה בחוויית האלוהות? אליעד מדגיש שאין בחירה חופשית בהיות אלוהים. כאשר אדם משלים עם העובדה שהוא אלוהים, הוא לא בוחר בזה, אלא זהו מצב שהוא פשוט מתעורר אליו. לא מדובר במצב שבו יש לאדם בחירה להרגיש כאלוהים או לא. ברגע שמבינים את האמת המוחלטת, הבחירה חופשית נעלמת, ונשארת רק ההבנה הפנימית של האלוהות. אליעד מסביר שהאדם לא יכול להיות חצי אלוהים. אין כאן אפשרות של חצי מציאות. האדם הוא או אלוהים או לא, ואין מקום לאמצע. זה לא עניין של בחירה, אלא של תודעה שמבינה את האמת המוחלטת - שאתה אלוהים, בלי שאלה ובלי ספקות. האם חוויית האלוהות יכולה להתרחש מבלי בחירה חופשית? בהתאם להסבר של אליעד, החוויה של להיות אלוהים אינה כרוכה בבחירה חופשית. המחשבה שאנחנו בוחרים להיות אלוהים היא שקר, כי כשאתה מבין את האמת, לא נשארת לך הבחירה להרגיש אחרת. כאן לא מדובר בתפיסת עולם שבה אנחנו בוחרים אם להאמין או לא להאמין. ישנה רק אמת אחת - האדם הוא אלוהים, ואין בחירה חופשית בנוגע לכך. זאת לא מחשבה או השקפה שניתן לבחור בה. אם תבין את האמת המוחלטת, לא תוכל לחשוב אחרת. מה ההסבר בספרים ... כי ישנם הסברים נוספים בספרים ובפרקים שונים. הוא שואל איך אפשר להגיע לאמת מוחלטת, ונותן רמזים לכך שהתשובות טמונות בספרי החוכמה או במקומות אחרים. מהו תהליך החוויה האלוהית? מהו הקשר בין איש אמת לאלוהות? האם הבחירה החופשית משפיעה על חוויית האלוהות? מהו תפקידה של האמת במעבר ל
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, אחדות המהות והצורה, אחדות המציאות, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מרחב המקום, מרחב הזמן
... עצמו - כך גם המציאות מלאה בהשתקפויות אינסופיות של כל הצורות, בו זמנית. מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים? כאשר מבינים שכל צורה היא אינסופית וכוללת את כל מרחב המציאות, עולה השאלה האם זה מוביל למסקנה שיש ריבוי אלוהים. אליעד מסביר שאמנם נראה שזה מוביל לריבוי אלוהויות, אך למעשה מדובר באותה אלוהות אחת, שהיא האחדות המוחלטת. הרעיון של ריבוי אלוהים הוא שוב דרך של שכל קטן לתפוס משהו שהשכל הגדול יותר מבין כאחד. מה המשמעות של לשים את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? הרעיון של לשים את כל הצורות ... ולהפוך את נפשו למחויבת - כלומר, לחוות את עצמו כחלק בלתי נפרד מהמציאות המוחלטת. במצב כזה, האדם תופס את עצמו כאלוהים ממש, וחי מתוך הבנה עמוקה שאין הבדל בין אפשרי למחויב. האם התובנה הזו שוללת את חוויית הבחירה? אליעד מדגיש שהתובנה הזו לא שוללת את חוויית הבחירה אלא דווקא מאפשרת ... רגע מתקיימות כל האופציות בבת אחת, אפילו אם איננו תופסים זאת באופן רגיל. מדוע התובנה הזו מובילה לרעיון של ריבוי אלוהים? כאשר אומרים שכל צורה נמצאת בכל מקום ובכל זמן, עולה הרעיון שכל צורה הופכת לסוג של אלוהים, כי היא מחויבת המציאות. כך מתקבל ריבוי אלוהים אם מסתכלים על העניין מחוץ לפרספקטיבה של האחדות. בפועל, אין באמת ריבוי של אלוהויות נפרדות, כי הכל מצביע על אותה מהות אחת. מה המשמעות של לתרכיב את כל הצורות האפשריות באותו מקום ובאותו זמן? כשאומרים שלקחת את כל הצורות ולהניח אותן באותו המרחב ... לבטלה), אתה יכול להגיע לאחדות מוחלטת עד כדי שהנפש שלך מתחייבת, כלומר, נכללת במחויב המציאות, ואתה מגיע לחוויית אלוהות. כיצד התובנה הזו עשויה להשפיע על חוויית הבחירה? אם הכל מחויב, האם נשללת הבחירה? לא בהכרח. לפי אליעד, במחויב יש גם את הבחירה הכי גדולה, מכיוון שהמחויב כולל את ... לסיכום: איך הכל מתקשר לרעיון שהכל אחד? השורה התחתונה היא שכל השאלות על מקומות, זמנים, יקומים מקבילים, ריבוי אלוהים וכולי, כולן נובעות מאותה הבנה שאם הצורה והמהות הן אחד, הרי שכל מה שאפשרי הוא גם מחויב, ושיש אינסוף אפשרויות באותו המקום ובאותו הזמן. המציאות כולה, על כל ... ודבר נוסף זה לא יכול להיות לגבי כל הצורות, איך יכול להיות שכול הצורות ממלאות את כל הזמן והמקום? זה נקרא ריבוי אלוהים . זה לא יקומים מקבילים, יקומים מקבילים זה בכלל משהו אחר, זה שכל קטן יותר מההבנה שהכל אחד. אם אתה מבין את האחד, אז אתה יכול להבין את היקומים המקבילים. הספר הזה, ... מחויבת, אז נפשך תיכלל במחויב המציאות, ומה זה אומר? אתה תחווה שהכל קיומו מחויב. ואז אתה חי לנצח, ויודע שאתה אלוהים. שאלה: האם זה ביטול הבחירה? אליעד: לא, כשאתה נכלל במחויב אז יש לך את הבחירה הכי גדולה. מה זה אומר מחויב? שאתה מתחייב בנפשו, שאתה מבין שכול העולם מחויב. ... המחויב, נכון לגבי האפשרי, אז כל מה שנכון לגבי האפשרי, נכון לגבי המחויב. כל מה שנכון לגבי הספר הזה, נכון גם לגבי אלוהים, אין הבדל ביניהם. אבל כל מה שנכון לגבי כל צורה, נכון לגבי המהות. אם אתה רוצה לדעת מה היא מהות המציאות, קח צורה כל שהיא ובדוק אותה, ומה שנכון לגבי הצורה נכון לגבי אלוהים. אז תגיד, יש גם את הצורה ההפוכה שלה? נכון, גם זה נכון לגבי אלוהים. אם זה נתפס לך, אז זהו. למה זה לא נתפס? כי זה כאילו הפוך, גם ככה וגם ככה. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלוהות, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלוהות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן לכלכלת המשפחה, מטפל רוחני בנושא אלוהות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7813 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 18:35:16 - wesi4