ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אירועים חברתיים ✔סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא ✔להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה - מבוא
להפרעות אכילה, מצבים בהם הרגלי האכילה של האדם אינם נורמליים, עשויים להיות מגוון סיבות וגורמים פסיכולוגיים.

הפרעת אכילה מאופיינת בהרגלי תזונה לקויים, כלומר, באכילת יתר או באכילה שאינה מספקת, הפוגעת באדם במישור הפיזי או הנפשי.

בעשורים האחרונים חלו שינויים בהגדרות של הפרעות אכילה. השינוי נובע מהשאיפה לקטלג אבחנות שונות בצורה מדויקת יותר. התוצאות הן:

1.השינויים גורמים לתנודות משמעותיות בשכיחות.

2.החולות מדלגות מאבחנה אחת לשנייה.

3.הדבר מקשה על ביצוע מחקרים ארוכי טווח.

הפרעות אכילה באות לידי ביטוי באופנים שונים.

תוכן עניינים:

1 פיקה 1.1 קריטריונים לפי הdsm5

2 העלאת גרה 2.1 קריטריונים לפי הdsm5

3 אנורקסיה נרבוזה 3.1 סימפטומים של המחלה 3.1.1 סיבות

3.1.2 תאוריות המנסות לתת הסברים

3.2 קריטריונים לפי הdsm5

4 בולמיה 4.1 סימנים וסימפטומים 4.1.1 סיבות פסיכולוגיות

4.2 קריטריונים לפי הdsm5

5 אכילה כפייתית 5.1 הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה

5.2 קריטריונים לפי הdsm5

6.1 ביבליוגרפיה

פיקה:

תופעה נדירה שבה ילדים או מבוגרים אוכלים חומרים שאינם מיועדים למאכל, לדוגמה חול, סיד, חצץ, עשב, בדלי סיגריות, פיסות נייר או פיסות זכוכית. תופעה זו שכיחה אצל אנשים עם פיגור ואוטיזם ומופיעה גם אצל מבוגרים במצב פסיכוטי. המשותף לקבוצות האלו הוא שתפיסת המציאות שלהם לקויה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.אכילה עקבית של חומרים לא מזינים במשך חודש לפחות.

2.אכילה של דברים לא מזינים שלא מתאימה לשלב ההתפתחותי של הילד.

3.התנהגות האכילה אינה קשורה למנהג תרבותי.

4.אם התנהגות האכילה מתרחשת רק בזמן הפרעה נפשית אחרת (למשל סכיזופרניה, פיגור שכלי, הפרעה התפתחותית מתמשכת), המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית.

העלאת גרה:

העלאת גירה היא הפרעת אכילה של הילדות המתבטאת בלעיסה ובליעה חוזרת של אותה כמות אוכל, הילדים הלוקים בהפרעה אינם סובלים מבחילות או מהפרעה גופנית במערכת העיכול, אך בעקבות ההפרעה הם עלולים לאבד ממשקלם ולא לעלות במשקל כמצופה, דבר אשר עלול לפגוע בהתפתחותם. בזמן העלאת הגירה נראה כי התינוק נהנה מהפעולה, אך בין ההתקפים התינוק נראה עצבני ורעב.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.העלאת גרה ולעיסה חוזרת של אוכל במשך חודש אחד לפחות. את האוכל שהעלו יכולים לבלוע מחדש או לירוק החוצה.

2.ההפרעה לא מיוחסת לבעיות גסטרו (של הקיבה והמעיים) או לבעיות רפואיות אחרות (GERD- ליקוי בתפקוד הושט או מעבר צר בין הקיבה למעיים אשר גורם להקאות).

3.הפרעה לא מתרחשת רק בזמן אנורקסיה, בולמיה ואכילה כפייתית.

4.אם הסימפטומים מופיעים רק בזמן הפרעות מנטליות אחרות (הפרעה אינטלקטואלית התפתחותית, הפרעה ניורו התפתחותית אחרת, המצב חמור כדי לפנות להתערבות קלינית).

אנורקסיה נרבוזה:

החולים בהפרעה זו מדחיקים את תחושת הרעב שלהם באופן אובססיבי, עד לכדי הרעבה עצמית. המשותף לכל המקרים הוא שבנוסף לסימפטומים של חוסר תיאבון ואי יכולת לאכול נלווה דימוי גוף מעוות וכיוון שישנו סימפטום של שיפוט לקוי, נולד הספק האם מדובר בנוירוזה או בפסיכוזה. לסובלים מהתופעה חשיבה מאורגנת וללא בלבול, פרט לתפיסת הגוף. אין סימנים אחרים לניתוק מהמציאות.

סימפטומים של המחלה:

קיים פחד גדול מאוד מאכילה והשמנה. חלק גדול מתשומת הלב, המחשבה וההתנהגות השגרתית יתמקדו באוכל, בדרכים להפחתת כמות המזון הנצרכת ובבדיקת מצב הגוף ומשקלו. הנטייה של הלוקה באנורקסיה היא להסתיר ולהכחיש את המצב, להתנגד לטיפול, ולשמור את רוב הפעולות שקשורות לאוכל ולירידה במשקל בסתר, הרחק מעיני אחרים. הרבה מהחולים מתאפיינים במניפולטיביות ותחרותיות.

סיבות:

מחלת נפש.

בעלי אישיות אובססיבית, פרפקציוניסטים, מופנמים, תחרותיים.

גורמים חברתיים.

בעיות בזהות מינית וביניהן דימוי גוף פתולוגי.

לפי חלק מהחוקרים אנורקסיה נובעת מצורך עמוק באוטונומיה שנובע מהימצאות במשפחה מגוננת יתר על מידה. ההורים נוטים גם להגביל הצגה של אמוציות או קונפליקטים ודורשים מבנותיהן להיות מושלמות. בסופו של דבר, אותן נערות יכולות לגלות שהן יכולות לשלוט לפחות על אספקט אחד בחייהן, אכילה. השגת שליטה מלאה על צריכת המזון הופכת להיות משמעותית כיוון שהיא תורמת להערכה העצמית של הנערות. בנוסף חלק מהנערות הלוקות באנורקסיה, חוו טראומה מינית ולחלק מהן יש היסטוריה של ניצול מיני במשפחתן. במקרה כזה אנורקסיה יכולה להתפתח כתוצאה מדימוי גוף מעוות או הערכה עצמית נמוכה שהתפתחה עקב הניצול, או גם מהצורך בשליטה לפחות על אספקט אחד בחיים. בנוסף, איבוד המשקל יכול להוביל לתשומת לב מוגברת מצד ההורים, שהנערה לא יכולה לקבל בדרך אחרת. חוקרים אחרים משוכנעים לעומת זאת כי ההשפעות החברתיות על הפרעות האכילה מקורן בתרבות הפופולרית, שגורמת לעתים לראות בגוף כחלק החשוב ביותר של הזהות.

תאוריות המנסות לתת הסברים:

התאוריה הפסיכואנליטית של פרויד, על פיה קיים קשר בין הסימפטום לבין הקונפליקט. בסימפטום באים לידי ביטוי שני ההיבטים או הכוחות של הקונפליקט, מצד אחד היצר (איד) ומהצד השני כוחות הריסון (הסופר אגו). באנורקסיה שמופיעה בתחילת גיל ההתבגרות, נראה שהנערה המתפתחת מפסיקה לאכול למעשה כדי לעכב את ההתפתחות הנשית שלה. בחוסר משקל, הגוף נראה כמו של בן, המחזור החודשי נפסק ובטיפולים הדינמיים מתברר שהנערות האלו חוששות לגדול ולהפוך לנשים. האנורקטית רוצה להישאר ילדה.

התאוריות המשפחתיות גורסות ש הנערה האנורקטית או הנער האנורקטי הוא רק החולה המזוהה (IP) על פני השטח בעוד הבעיה היא המשפחה ומערכת היחסים בה. כלומר, היא ה - I.P. המסמנת שיש בעיה ביחסים המשפחתיים. למעשה, המצוקה שלה היא ביטוי מוחשי למצוקה של כל חברי המשפחה ולבעיות ביחסים בין כל בני המשפחה, שעד כה לא ניתן היה לבטא אותם. אריקסון אומר שלאני (האגו) יש שני מניעים מרכזיים - האחד הוא הזהות העצמית ופיתוחה והשני תחושת שליטה. כשהמתגבר מפסיק לאכול וההורים מתחילים להתערב בחייו, הם גם פוגעים בתחושת הזהות העצמית וגם בתחושת השליטה, דבר הגורם למאבק היכול להיות גלוי או סמוי ואז ישנה החלטה מצד המתבגר לעשות מה שהוא רוצה. השליטה היא גם לגבי הגוף וגם לגבי הסביבה.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.צריכת אנרגיה פחותה מהנדרש מובילה למסת גוף נמוכה באופן משמעותי בהקשר של גיל, מין התפתחות ובריאות פיזית. מסת גוף נמוכה באופן משמעותי מוגדרת כמסה הפחותה מהמינימום הנורמלי, או פחות מהמינימום הצפוי עבור ילדים ומתבגרים.

2.פחד עצום בהעלאת משקל והשמנה, בהתנהגות עקבית המתנגשת העלאת המשקל, למרות מצב נתון של תת משקל.

3.הפרעה באופן שבו האדם תופס את משקלו ובאופן בו הוא רואה את עצמו, צורת גופו ומצבו, לתפיסה זו השפעה מוגזמת של על ההערכה העצמית, או על התכחשות למשמעות של תת - המשקל העכשווי.

בולמיה:

התקפי אכילה בלתי נשלטים בהם האדם אוכל כמות גדולה בזמן קצר (בולמוס), ללא אבחנה מה הוא אוכל ובהמשך הקאה של מה שאכל או שימוש במשלשלים וחוקנים. ההרגשה הנוצרת היא כמו מטהרת או משחררת. התופעה מלווה בהסתרתה ובמניפולציות על הסביבה. משקל הגוף נשאר תקין, אך ישנם נזקים מצטברים כתוצאה מההקאות.

סימנים וסימפטומים:

אכילה מאופיינת בזלילות, אכילה בסתר, ביקורים בחדר השירותים לאחר האוכל, הקאות, אי יציבות במשקל, תוכנית אימונים פיזיים אכזרית או קשה, צום, שינויי מצב רוח, דיכאון, ביקורת עצמית קשה, הערכה עצמית מוגדרת על ידי משקל, פחד מפני חוסר יכולת להפסיק לאכול באופן רצוני, עייפות, חולשת שרירים, ריקבון שיניים, פעימות לב בלתי סדירות, הימנעות מאירועים חברתיים.

סיבות פסיכולוגיות:

חרדה מעליה במשקל, דיכאון, חוסר אונים ורגשות אשמה נפוצות בקרב הבולימיות. הדימוי העצמי הפגוע, יחד עם הבושה והאשמה על כל התקף זלילה, עשויים להיות הרסניים. נערות בולימיות מנסות להסתיר את מחלתן, ובכך עשויות לצמצם מגע חברתי, ולהתרחק מפעילויות שאהבו לעשות בעבר.

גורמים פסיכולוגיים כמו הערכה עצמית ירודה, ריקנות וצורך בשליטה.

כאמור בולמייה מאופיינות בצורך פתולוגי להפחית במשקל, ובהתעסקות כפייתית באוכל, בצורת הגוף ובמשקלו, בעיקר על רקע של דימוי עצמי וערך עצמי נמוכים מאוד. הסובלים מהפרעות אכילה נוטים לשפוט את עצמם באופן כמעט מוחלט במונחים של צורת הגוף, משקלו ומידת יכולתם לשלוט עליהם. האוכל מאבד את ערכו כמקור הנאה והזנה והופך לאמצעי להענשה, להיטהרות, ולמדד הערך העצמי ויכולת השליטה. הידיעה כי את הנעשה יש להשיב, כי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, משחררת ומחזירה את הבולימית לתחושה מיידית של שליטה בחייה ובגופה, אך מדובר באשליה של שליטה, שכן האוכל הופך למרכז החיים ומשתלט לגמרי על התפקוד הרגשי, הקוגניטיבי והגופני בחיי היומיום של הפרט.

התניות ולמידה מחברות: לפי תאוריות חברתיות הפרעות האכילה הן סימפטום חברתי, המבטא נורמות חברתיות ותרבותיות, שעיקרן - חברת השפע המציעה כל טוב, שפע של מזון זמין וזול, אל מול הרזון כערך עליון המבטא בריאות, יופי והצלחה. דבר זה יוצר קונפליקט, המתבטא במחלה.

גורמים משפחתיים וחברתיים, משולבים זה בזה ונעים על פני קשת רחבה - מנטייה למצוינות ופרפקציוניזם במשפחות הישגיות ועד תנודתיות במצבי הרוח ונטייה לתוקפנות במשפחות ממעמד סוציו - אקונומי נמוך, על רקע עימותים במשפחה, הזנחה בילדות וטראומות מהעבר כמו התעללות פיזית או מינית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.קיימים התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל גבוהה באופן ניכר מזו שהיו צורכים רוב האנשים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות וחוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התנהגויות מפצות חוזרות ונשנות שאינן הולמות על מנת למנוע העלאה במשקל - הקאה יזומה, שימוש לרעה בחומרים משלשלים ומשתנים או תרופות אחרות, צום ופעילויות ספורטיביות מוגזמות.

3.התקפי אכילה וההתנהגות המפצה מתרחשים פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

4.הערכה עצמית מושפעת באופן מוגזם מצורת הגוף והמשקל.

5.ההפרעה לא מתרחשת רק בהתקפים של אנורקסיה נרבוזה.

אכילה כפייתית:

אכילה כפייתית היא הפרעה שמאופיינת בזלילה בלתי פוסקת ובהתקפים של זלילה חסרת מעצורים. בדומה לחולי בולימיה נרבוזה, התקפי הזלילה לרוב לא ייפסקו עד שהחולה ירגיש שאינו מסוגל להכניס עוד אוכל לגוף, אך חולי הפרעת אכילה כפייתית לא יביאו להתרוקנות. האכלנים הכפייתיים משתמשים באוכל כדרך להתמודד עם לחצים ומתחים, קונפליקטים רגשיים ובעיות יומיומיות. האוכל יכול לחסום רגשות ותחושות. אכלנים כפייתיים לרוב מרגישים את עצמם חסרי שליטה, ומודעים לכך שדפוסי האכילה שלהם אינם נורמליים. כמו הבולמים, הם מכירים בעובדה שיש להם בעיה. אכילה כפייתית מתחילה לרוב בילדות המוקדמת, כשמתעצבים דפוסי האכילה. רוב האנשים שנעשים אכלנים כפייתיים הם אנשים שמעולם לא למדו דרכים נאותות להתמודדות עם מצבים מלחיצים, ובמקום זה השתמשו באוכל כדרך התמודדות. השמנה יכולה לשמש גם כפונקציה הגנתית עבורם, במיוחד לאלה שהיו קורבנות להתעללות מינית. לעתים הם מרגישים שאם יהיו במשקל - יתר, זה יעשה אותם פחות מושכים וישמור את האחרים במרחק בטוח. ככל שהם עולים יותר במשקל, כך הם מנסים יותר לעשות דיאטה, והדיאטה בדרך כלל מביאה לזלילה הבאה, אשר יכולה להיות מלווה ברגשי חוסר אונים, אשמה, בושה וכישלון.

הסיבות הפסיכולוגיות הן תלויות תאוריה:

1.לפי הביהביוריסטים, מתמקדת בגירוי ותגובה נצפים ומתייחסת לכל ההתנהגויות כאל תוצאה של התניה וחיזוק. כל הפרעות האכילה הן התנהגויות המחוזקות באמצעות מגוון חיזוקים. אנשים עלולים לפתח השמנת יתר בעקבות גירוי ספציפי - למידת הימנעות מגירויים - פתרון.

2.לפי פרויד, אכילת יתר נובעת מפיקציה בשלב האוראלי, המתמקד בהפקת סיפוקים באמצעות הפה. הקיבעון האוראלי מתפתח אצל ילדים שמגלים הנאה רבה בפעולת המציצה בילדות, ושהצורך שלהם בקשר בינאישי ואהבה לא מסופק על ידי הדמות המטפלת. אותם ילדים חשים תלויים, פסיביים ודחויים ונותר להם ליהנות רק מהזנה. בלא מודע של אותם אנשים ההזנה והמיניות אינה מופרדת, והאוכל הופך להיות אהבה בשבילם. האכילה מביאה לסיפוק אוראלי ישיר בעל טבע מיני, וכתאבון המוגבר מוביל לאכילת יתר.

3.לפי קרל רוג'רס - אכילת יתר היא התנהגות הנובעת מאהבה מותנית של ההורים (ילד טוב גומר הכל מהצלחת) ומהכחשת "האני האותנטי" (אני כן או לא רעב) כדי לזכות באהבת ההורים.

4.לפי תאוריית האוריינטציה הקוגניטיבית של קרייטלר וקרייטלר, שהיא תאוריה קוגניטיבית, האמונות לגבי השמנת יתר סובבות סביב הנושאים הבאים

בעיית "גבולות"

בעיות של זהות ובעיקר זהות מינית.

הפחד להיעלם ולמות

ריקנות פנימית

פיצוי על רגשות רעים, חסכים, תסכולים

אכילה חברתית, עקב לחץ חברתי לאכול

צורך נפשי או רגשי בקבלת חיבה ואהבה, בתחושה של שליטה או בתחושה של ביטחון גופני. דימוי עצמי הוא משמעותי ותיתכן אכילת יתר מסוג של פיצוי על דימוי עצמי נמוך ודחייה חברתית.

קריטריונים לפי הdsm5:

1.התקפים חוזרים של הילולות אכילה, המתאפיינים על ידי - אכילה בפרק רציף של זמן (לדוגמה - שעתיים) של כמות אוכל באופן ניכר גבוהה ממה שרוב האנשים היו אוכלים באותו פרק זמן, בסיטואציות דומות. חוסר יכולת שליטה על כמות וסוג המזון אותו אוכלים בזמן ההתקף.

2.התקפי הזלילה מקושרים עם שלושה או יותר מהבאים: בדרך כלל אוכלים מהר מהרגיל, אוכלים עד שמרגישים מלאים באופן לא נוח, אוכלים כמויות גדולות של אוכל בזמן שלא רעבים פיזית, אוכלים לבד, מכוון שמובכים מהכמויות שאותן צורכים, נגעלים מעצמם, חווים דיכאון או תחושת אשמה גדולה לאחר ההתקף.

3.מופיעים סימנים של חוסר שמחה ודאגה כאשר ההתפרצות נוכחת.

4.התקפי הזלילה מתרחשים בממוצע פעם בשבוע למשך שלושה חודשיים.

5.התקפי הזלילה לא מקושרים עם התנהגויות מפצות, ולא מתרחשת בהכרח בזמן שיש בולמיה.
עבור הילדים פסיכיאטר נמשך לגברים משפחה שונא את עצמי להקיא פיגור שכלי הפרעות אישיות טיפול במחלת נפש רצון למין אכילה איך לרדת במשקל אכילה אכילה אובססיבית אכילה כפייתית אכילה רגשית אנורקסיה בולימיה בולמיה דיאטה הפרעה הפרעות הפרעות אכילה הפרעת אכילה הרזיה השמנה השמנה הרזיה השמנת יתר התמכרות לאוכל התמכרות לאכילה ירידה במשקל לרדת במשקל לרזות סיבות פסיכולוגיות בהפרעות אכילה עודף משקל פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים
ביטול הרצון, האם הרצון רוצה לבטל את עצמו, להיות עם הרצון של אלוהים
ביטול הרצון, האם הרצון רוצה לבטל את עצמו, להיות עם הרצון של אלוהים
...הרצון של אלוהים האם הרצון רוצה לבטל את עצמו או להתחבר לרצון האלוהי? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון של ביטול הרצון והקשר שלו לרצון של אלוהים. השאלה המרכזית שהוא מציג היא האם המטרה היא שהרצון יבטל את עצמו, או שהרצון ישלים את עצמו ויתחבר לביטול הרצון, בצורה שהרצון לא יבוטל לחלוטין אלא יישאר בצורה אחרת. הנקודה שהוא מדגיש היא שהמטרה היא לא באמת לבטל את הרצון באופן מוחלט, אלא לחבר את הרצון למצב שבו הוא מרגיש שלם ומלא, גם תוך כדי הרצון עצמו. איך מרגישים שלמות תוך כדי רצון? אליעד מדגיש שהמטרה היא להגי
אתה הבורא, אתה אלוהים, הרצון של אלוהים, למה אלוהים רוצה, לשנות הרגלים, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, להיות אלוהים
אתה הבורא, אתה אלוהים, הרצון של אלוהים, למה אלוהים רוצה, לשנות הרגלים, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, להיות אלוהים
...הבורא, אתה אלוהים, הרצון של אלוהים, למה אלוהים רוצה, לשנות הרגלים, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, להיות אלוהים איך אפשר להתמודד עם קושי בלי לברוח ממנו? כאשר אדם נתקל בקושי או בכאב, הוא נוטה לעשות מניפולציות שונות כדי להימנע מהתמודדות ישירה. לדוגמה, הוא עשוי להכחיש את הקושי, להקטין את המשמעות שלו, או לברוח ממנו באמצעות עיסוקים אחרים. השאלה החשובה היא איך ליצור שינוי אמיתי שיאפשר לאדם להסתכל על הקושי שלו באופן ישיר, בלי שהקושי עצמו יבהיל או יעצור אותו. הצעד הראשון הוא להכיר בכך שהבעיה קיימת ולהבין למה...
זוגיות ושיתוף, כמה לשתף בזוגיות? האם לשתף בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית
זוגיות ושיתוף, כמה לשתף בזוגיות? האם לשתף בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית
...בזוגיות? קרבה בזוגיות, ריחוק בזוגיות, להרגיש בנוח בזוגיות, זוגיות אידיאלית, זוגיות מוצלחת, פתיחות בזוגיות, תקשורת זוגית, תקשורת בין אישית האם צריך לשתף הכל בזוגיות, או שעדיף לשמור על ריחוק מסוים? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג בהרצאה היא: האם בזוגיות עדיף להיות פתוחים וכנים לחלוטין אחד עם השני, או שאולי כדאי לשמור חלק מהתחושות והמחשבות לעצמנו? מצד אחד, יש גישה שטוענת שלא חייבים להיות פתוחים במאה אחוז. מצד שני, גישה אחרת טוענת שבעולם אידיאלי, היה עדיף שכל דבר יהיה גלוי, כך שהקרבה בין בני הזוג תהיה...
טיפול בהתנגדויות בכל תחום, איך להתמודד עם התנגדויות? איך לטפל בהתנגדויות בכל תחום? איך לשכנע אנשים בכל דבר? איך להתמודד עם התנגדות של לקוחות? איך להתמודד עם התנגדות בכל תחום? הדרכת אנשי מכירות, הדרכת טיפול בהתנגדויות
טיפול בהתנגדויות בכל תחום, איך להתמודד עם התנגדויות? איך לטפל בהתנגדויות בכל תחום? איך לשכנע אנשים בכל דבר? איך להתמודד עם התנגדות של לקוחות? איך להתמודד עם התנגדות בכל תחום? הדרכת אנשי מכירות, הדרכת טיפול בהתנגדויות
...בהתנגדויות בכל תחום, איך להתמודד עם התנגדויות? איך לטפל בהתנגדויות בכל תחום? איך לשכנע אנשים בכל דבר? איך להתמודד עם התנגדות של לקוחות? איך להתמודד עם התנגדות בכל תחום? הדרכת אנשי מכירות, הדרכת טיפול בהתנגדויות איך להתמודד עם התנגדויות מכירה? כאשר אנו מנסים למכור מוצר או רעיון, לעיתים קרובות ניתקל בהתנגדויות מצד הלקוח. התנגדויות אלה יכולות לכלול תגובות כמו המוצר יקר לי, הוא לא מתאים לי, אני צריך להתייעץ עם מישהו אחר ועוד. למעשה, התנגדויות אינן מוגבלות רק למכירה, אלא מופיעות גם בסיטואציות יומיומיות...
יעוץ עסקי, אימון עסקי, לא מרגיש בנוח לבקש כסף, מתבייש לבקש כסף, עובד בחינם, מרגיש מנוצל, מרגיש לא בנוח לבקש כסף, איך לבקש כסף מלקוח? איך לבקש תשלום? יעוץ לאנשי מכירות, למכור את עצמך
יעוץ עסקי, אימון עסקי, לא מרגיש בנוח לבקש כסף, מתבייש לבקש כסף, עובד בחינם, מרגיש מנוצל, מרגיש לא בנוח לבקש כסף, איך לבקש כסף מלקוח? איך לבקש תשלום? יעוץ לאנשי מכירות, למכור את עצמך
...אימון עסקי, לא מרגיש בנוח לבקש כסף, מתבייש לבקש כסף, עובד בחינם, מרגיש מנוצל, מרגיש לא בנוח לבקש כסף, איך לבקש כסף מלקוח? איך לבקש תשלום? יעוץ לאנשי מכירות, למכור את עצמך למה קשה לאנשים לבקש כסף מלקוחות ואיך לפתור את הבעיה? הסיבה לכך שאנשים מתקשים לבקש כסף עבור עבודתם או שירותיהם מתחילה מהספק שיש להם לגבי הערך שהם מספקים ללקוחותיהם. פעמים רבות, האדם אינו בטוח שהמוצר או השירות שהוא מעניק באמת מצדיקים את התשלום, ולכן הוא מרגיש אי - נוחות גדולה כאשר מגיע הרגע לבקש כסף. אליעד כהן מדגיש שהבעיה נובעת...
טיפול וייעוץ, איך להיות מטפל? איפה ללמוד להיות מטפל? תעודת מטפל, ללמוד לטפל, ללמוד טיפול, לימודי טיפול, לימודים טיפול, מקצועות הטיפול באנשים, לימודי מקצועות טיפוליים, מקצועות הייעוץ, תחום הטיפול, תואר טיפולי, מה זה להיות מטפל?
טיפול וייעוץ, איך להיות מטפל? איפה ללמוד להיות מטפל? תעודת מטפל, ללמוד לטפל, ללמוד טיפול, לימודי טיפול, לימודים טיפול, מקצועות הטיפול באנשים, לימודי מקצועות טיפוליים, מקצועות הייעוץ, תחום הטיפול, תואר טיפולי, מה זה להיות מטפל?
...מטפל? תעודת מטפל, ללמוד לטפל, ללמוד טיפול, לימודי טיפול, לימודים טיפול, מקצועות הטיפול באנשים, לימודי מקצועות טיפוליים, מקצועות הייעוץ, תחום הטיפול, תואר טיפולי, מה זה להיות מטפל? איך להפוך למטפל טוב באמת? אנשים רבים רוצים להיות מטפלים, לעזור לאחרים לפתור בעיות, להתמודד עם חרדות, טראומות וקשיים רגשיים, אך אינם בטוחים מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד טיפול, היכן ללמוד, כמה זמן להשקיע בכך, ואיך בסופו של דבר למצוא עבודה בתחום. אליעד מסביר שהדרך הטובה ביותר בעולם ללמוד טיפול ולהיות מטפל טוב היא קודם כל לט...
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחויב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
תקיעות עצמית, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחויב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה
...יש הבדל בין יש לאין, נפרדות נצחית, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, מהות וצורה, אחדות המהות והצורה, מחויב או אפשרי, מהות או צורה, שום דבר לא משנה מהי התקיעות העצמית ומהו הקשר בין יש ואין? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים פילוסופיים עמוקים, אשר מטרתם להביא את המאזין להבין את הפער בין המציאות החיצונית למציאות הפנימית שלנו. אחד הנושאים המרכזיים הוא התקיעות העצמית - התופעה שבה אדם לא מצליח להתקדם או לשנות את מצבו הפנימי בגלל תפיסות מגבילות שהוא מחזיק בהן. ההרצאה מתחילה בשאלות כמו מהו יש ומהו אין? אליעד...
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
...איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות? והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
...כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי...
סוד האושר, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לרצות להרגיש גם רע, למה לא לרצות להרגיש רק טוב? מה רע בלהרגיש רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני לא רוצה להרגיש גם רע? למה יש רע בעולם? איך לרצות להרגיש רע? ליהנות מהסבל
סוד האושר, איך לא להרגיש רע? איך להרגיש טוב? לרצות להרגיש גם רע, למה לא לרצות להרגיש רק טוב? מה רע בלהרגיש רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני לא רוצה להרגיש גם רע? למה יש רע בעולם? איך לרצות להרגיש רע? ליהנות מהסבל
...להרגיש גם רע, למה לא לרצות להרגיש רק טוב? מה רע בלהרגיש רע? למה אני רוצה להרגיש רק טוב? למה אני לא רוצה להרגיש גם רע? למה יש רע בעולם? איך לרצות להרגיש רע? ליהנות מהסבל מהו סוד האושר ואיך אפשר להרגיש טוב גם כשמרגישים רע? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן מציג את אחד הרעיונות המרכזיים ביותר בנוגע לאושר ולתחושות שמלוות את החיים שלנו: איך ניתן להבין ולהתמודד עם תחושת רע? האם כדאי לרצות להרגיש טוב תמיד, ומהו החלק של הרע שבחיים שלנו? הוא מתחיל בהסבר בסיסי על מושג הרע. הרע הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות שלנו, ול
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...אני שואל את עצמי שאלות. מתוקף היותי מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר לחפש את התשובה...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...- האם אנו יודעים מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...- מהי תפישת אחדות אמיתית? אפשר להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות...
שחזור גלגולים - התחברות מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע?
...- התחברות מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע? מה בין התחברות מחדש The Reconnection -, שחזורי גלגולים וקבלה? במסעותיי הרוחניים כמדיום ומתקשרת עי עולמות מעלה, חווייתי חוויות שבהם קבלתי תשובות לדפוסים, מצבים שהקשו, הקלו או משכו אותי בחיי אלה. מאום מאלה לא הכין אותי למסע החדש הזה בחיי. כיהודייה אינני יכולה להתעלם מהפן היהודי שמלווה אותי, בהתחבטות האין סופית של העם היהודי, השוני, המהות והמתנות שניתנו לנו. במסעותיי האישיים גיליתי שרבי שמעון בר יוחאי הינו המדריך הראשי שלי, אך עדיין לא חברתי בין הדברים...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער הרע והטיפשות בקירבנו. וקודם נקדי
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...- איך לא להתייאש להיות מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...לאיינשטיין הבא מכתב גלוי לאיינשטיין הבא באשר תלך, השאר את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר? נשים הופכות כיום לרוב בפקולטות למדעי החיים, וגם במדעים המדויקים עולה...
שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?
...לבין אושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על שכל ואושר - מה הקשר בין שכל לבין אושר?. הרצאה על הקשר שבין השכל לבין האושר. האם אין שכל אין דאגות? מהי האמת? ועוד. נדבר כאן על הקשר שיש בין שכל לבין אושר, מה הקשר שבין שכל לבין אושר? אחד המשפטים הגדולים בעולם, אין שכל אין דאגות ואחד השקרים הגדולים בעולם שיש בו מן האמת, שלמי שאין שכל אין לו דאגות. ויש קשר בין שכל ואושר. בדיוק כמו שיש קשר לבין אושר ואין שכל. ולא בזה תלוי האושר לא משנה אם יש או אין לך שכל, האושר תלוי בשילוב של השכל וחוסר...
הצלחה - לחגוג הצלחה, לחגוג את החיים
...פעמים אומרים לנו שאין דבר כזה כישלון, שזה נקרא ניסיון ושצריך לקום, להפיק את הלקח, ללמוד מהטעויות שלנו ולהמשיך הלאה. זה נכון, אבל המון פעמים מפספסים משהו לא פחות חשוב: מה לגבי ללמוד מ - הצלחה. מה לגבי ללמוד מהפעמים שכן חוויית הצלחה, שכן זכית להצלחות. אין דבר כזה בן אדם שמעולם לא הצליח. הא פשוט בוחר שלא להתמקד בדבר הנכון, שלא להתמקד ב - הצלחה. אבל אם נלמד רק מהטעויות שלנו ו/או מהטעויות של אחרים סביבנו, זה יראה לנו רק מה לא לעשות. אבל מה יקרה אם נלמד גם מההצלחות שלנו, ומההצלחות של אחרים. צר לי לבשר...
חודש אב - על מה נתארך קיצנו וגלותינו
...בהקדמתו לספר, עץ חיים, אומר / שואל המהרחו (רבי חיים ויטל, תלמידו וממשיכו של הארי) בהיותי בן שלושים לכוח, תשש כחי, ישבתי משתומם ומחשבותיי תמהים. כי עבר קציר, כלה קיץ ואנחנו לא נושענו, רפואה לא עלתה למחלתנו, אין מזור לבשרנו ולא עלתה ארוכה למכתנו לחורבן בית מקדשנו... ונודע אשר אמרו חזל כל דור שלא נבנה ביהמק בימיו כאלו נחרב בימיו ואתנה את פני לחקור ולדעת מה זה ועל מה נתארך קיצינו וגולותינו ומדוע לא בא בן ישי????? רבי חיים ויטל נותן הסברו לשאלה, מדוע עדיין לא נגאלנו. נלענד לפרש כוונת דבריו בראיה העכשווית...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אירועים חברתיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אירועים חברתיים, האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אירועים חברתיים, איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לבדוק כל דבר לכל מחלה יש תרופה תחושת רוגע להסביר לילד גישה פסיכולוגית החזרה בשאלה למה ילדים מפחדים? עוצמות של פחד טעויות של ביטחון עצמי לחזק ביטחון עצמי לגרום למישהי לאהוב אותך האם וכמה לאהוב? להיות שמח ומאושר חיים מאושרים מחפש זוגיות טובה המלצות על יועץ זוגי החלטות נכונות קבלת החלטות בעסק להתמודד עם פעולות טקסיות התמודדות עם ילדים חרדתיים מוטיבציה להיות אכזרי האם חשוב להציב מטרות? לא לפחד לכתוב הצעת מחיר ללקוח לשכנע הורים למה הילדה תלותית? התנהגות כפייתית של ילדים פרצה בתת מודע הצפת התת מודע איך לא להתייחס לסכיזופרן ברצינות? איך לטפל במשוגע? איך להחזיר אקס? לשכוח אקסים עבודה על שריר אנטגוניסט כמה משקלי עבודה להרים באימון? קבלת החלטות של אלוהים להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה איך לזהות מורה מואר? הארה רוחנית ושימוש בסמים להיות אלוהים עצמו להיות אלוהים בדמיון כמה הדירה שווה? להרוויח כסף בלי מאמץ אובדן משמעות החיים חיפוש משמעות החיים לבשר בשורה שלילית למה לפרש פירוש חיובי? סוגים של בחירה לאדם יש בחירה האם אלוהים מכיל את העולם? אלוהים לא ברא את העולם יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, אימון אישי לחיים, מטפל טוב בתחום אירועים חברתיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4688 שניות - עכשיו 19_11_2025 השעה 21:54:18 - wesi4