ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אימון הדרגתי ✔בודהיזם - סוטת קיטאגירי ✔סוטרת קִיטָאגִירִי Kgiri Sutta Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - סוטת קיטאגירי
סוטרת קִיטָאגִירִי

Kgiri Sutta

Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I 473)

כך שמעתי:

פעם אחת הבהגווה נדד בארץ הקָאסִי בחברת קבוצה גדולה של נזירים. אז אמר הבהגווה לנזירים: נזירים, אני לא אוכל ארוחות בלילה [i]. מאחר ואני לא אוכל ארוחות בלילה, אני יודע בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו נזירים, המנעו גם אתם מלאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות.

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיבו הנזירים האלו לבהגווה.

אז, מאוחר יותר, הבהגווה נדד בשלבים בארץ הקאסי והגיע לעיירה קטנה הנקראת קיטאגירי בעיר בני הקאסי, היא קיטאגירי.

באותה העת, שני הנזירים הידועים בשם אַסַגִ'י ופּוּנַבַּסוּקַה, התגוררו בקביעות בקיטאגירי. נזירים רבים פנו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרו להם: "אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, המנעו גם אתם מאכילת ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. "

כאשר הדבר נאמר, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנזירים האלו: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על [תועלת] הנחוות בהווה ונחפש אחר [תועלת שתושג] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים.

כאשר הנזירים הללו לא יכלו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה, הם הלכו אל הבהגווה, ברכו אותו לכבוד, ולאחר שהתיישבו במקום ראוי פנו אל הבהגווה כך: "אדון נכבד, פנינו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרנו להם: 'אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, גם לכם רצוי לא לאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. '

"כאשר דבר זה נאמר, אדון נכבד, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנו: 'אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על ההטבות הנחוות בהווה ונחפש אחר אלו [שתושגנה] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. ' אדון נכבד, מאחר ולא יכולנו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה אנו מדווחים על העניין לבהגווה. "

אז אמר הבהגווה לאחד הנזירים "בוא נזיר, קרא לנזירים אסג'י ופונבסוקה במילים האלו: 'המורה קורא לאדונים הנכבדים. '"

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיב הנזיר לבהגווה והלך אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה להם אמר: "המורה קורא לכם אדונים נכבדים. " הנזירים אסג'י ופונבסוקה השיבו "בסדר גמור, אדון, ", הלכו אל הבהגווה, ולאחר שברכו אותו בכבוד התיישבו במקום ראוי.

הבהגווה פנה אל שני הנזירים אסג'י ופונבסוקה אשר ישבו במקום ראוי, ואמר להם: "האם זה נכון, נזירים, שנזירים רבים פנו אליכם ואמרו" אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה... אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות? " האם זה נכון שכאשר הדבר נאמר, אתם השבתם לאותם נזירים: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים... אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים"?

"אכן הדבר, אדון נכבד. "

נזירים, האם אתם מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בהתייחס לכל הרגשה שאדם מסוים חווה - הרגשה נעימה כלשהי, או הרגשה לא נעימה כלשהי, או הרגשה שאינה נעימה ואיננה לא - נעימה כלשהי - מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"לא כך, אדון נכבד. "

" [אך], נזירים, אתם וודאי מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בעניין זה, עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה נעימה אחרת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"כן, אדון נכבד. "

טוב נזירים, אם לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים. " האם היה זה נכון מצדי לומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו? "

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים! רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, רואה במו עיני ומבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצדי לומר: "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה"?

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, רואה, מבחין בוודאות, מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר, "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים", האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הלא - נעימה הזו "?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה לא נעימה זו. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים! רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה המסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת... ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה. "

נזירים, אינני אומר שכל הנזירים צריכים לפעול בעירנות, לעומת זאת, אינני אומר שכל הנזירים לא צריכים לפעול בעירנות.

נזירים, ישנם הנזירים האלו שהנם ארהנטים, אשר השמידו את הזיהומים, השלימו את התרגול, עשו את שצריך היה לעשות, הניחו את הנטל [ii], השיגו את המטרה העליונה, חתכו את הכבלים והשיגו שחרור מוחלט דרך ידיעה אמיתית. לנזירים אלו אינני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? מאחר ואת מה שהיה צריך לעשות [הם עשו] בעירנות, הם ואינם מסוגלים להיות רשלנים.

[לעומת זאת], ישנם הנזירים האלו אשר הם עדיין חניכים, שעדיין לא השיגו את המטרה, ולפיכך מבקשים [להשיג] את השלווה הבלתי ניתנת להשוואה בה יש הכחדה של הקשרים [iii]. לנזירים אלו אני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אנשים אלו הראויים לכבוד ימצאו מקום המתאים למגורים, יתרועעו עם חברים טובים, ישמרו על הכוחות והיכולות (indriyni) מאוזנים היטב, יתכן ויוכלו להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלהם (abbhi), את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התוצאה של עירנות לגבי נזירים אלה, אני אומר שהם צריכים לפעול בעירנות.

בעולם קיימים שבעה סוגים אלו של אנשים. ומהם השבעה? הם: "משוחרר בשני אופנים" (אוּבְּהַטוֹבְּהָאגַוִוימוּטַה, ubhatobhgavimutta), "משוחרר על ידי חוכמה" (פַּנְיָאוִוימוּטַה, pavimutta), "מתבונן בגוף" (קָאיַסַקְהִי, kyasakkhi), "משיג באמצעות השקפה" (דִיטְהִיפַּטַה, dihipatta), "משוחרר על ידי אמון" (סַדְהָאוִוימוּטַה, saddhvimutta), "הולך בעקבות הדהמה" (דְהַמָאנוּסָארִי, dhammnusr), "הולך בעקבות אמון" (סַדְהָאנוּסָארִי, saddhnusr).

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר בשני אופנים"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר [iv]. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר בשני אופנים". נזירים, לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי חוכמה"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף בשחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. נזירים, גם לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

ונזירים, איזה אדם מכונה "מתבונן בגוף"? נזירים, במקרה זה, מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "מתבונן בגוף". נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים, יתרועע עם ידידים טובים, וישמור על הכוחות והיכולות מאוזנים היטב, יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול תמיד בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משיג באמצעות השקפה"? נזירים, במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. הוא חוקר לעומק ובודק באמצעות חוכמה את הדהמה שמלמד הטטהאגטה. אדם כזה, נזירים, מכונה "משיג באמצעות השקפה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בנחישות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אמונו בטטהאגטה מבוסס, מושרש ונטוע. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר על ידי אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה"הולך בעקבות הדהמה"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל הדהמה של הטטהאגטה מקובלת עליו אחרי שהרהר בה באמצעות חוכמה במידה מסויימת. בנוסף, לאדם כזה יש את המעלות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות הדהמה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, מיהו האיש המכונה "הולך בעקבות אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל יש לו די אמון והערכת כבוד כלפי הטטהאגטה. בנוסף, לאדם כזה יש את המעולות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, אני לא מדבר על הגשמת פרי הארהנטיות מייד בתחילה. אכן, נזירים, ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית. נזירים, כיצד ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית?

נזירים, עם הופעת האמון [במורה], אדם פונה [אל המורה], לאחר שפנה [אל המורה], הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב בערנות [לדברי המורה], לאחר שהקשיב בערנות, הוא שומע את הדהמה, לאחר ששמע את הדהמה, הוא זוכר אותה, לאחר שזכר אותה, הוא חוקר את המשמעות שלה, לאחר שהוא חוקר את המשמעות שלה, הוא [רואה] שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית [שלו], מתעורר בו מרץ, כאשר מתעורר בו מרץ, יש לו יכולת, כשיש לו יכולת, הוא מודט [v], כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי. כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה.

אך, נזירים, במקרה זה, לא היה אמון, ולא היתה פניה [למורה], ולא היה כבוד, ולא היתה האזנה או זכירה, ולא היתה הקשבה לדהמה, ולא היתה חקירה של המשמעות, ולא היתה התאמה בין הדהמה להבנה, ולא היה מרץ, ולא היתה יכולת, ולא היתה התבוננות מדיטטיבית, ולא היה מאמץ עילאי. נזירים, אתם לא על הדרך הנכונה. נזירים, אתם הולכים בדרך שגויה. כמה רחוק הלכתם והתרחקתם, אנשים ריקניים, מתורת הלימוד והמשמעת הזו.

נזירים, ישנו הסבר בעל ארבע שורות. כשאדם חכם לומד אותו, הוא יכול להבין את משמעותו מהר. נזירים, אני אציג אותו בפניכם בקצרה. נסו להבין [את משמעות הדרשה] הזו שלי.

"אדון נכבד, מי אנו שנדע את הדהמה? "

יש מורה, נזירים, הרואה חשיבות ברכוש חומרי, אשר יורש טובין חומריים, אשר כבול לרכוש חומרי. אפילו עם מורה כזה אין התמקחות [עם תלמידיו אשר אומרים]: "אנחנו נעשה זאת אם זה יצא כך, אך לא נעשה זאת אם זה יצא אחרת. " נזירים, לא כל שכן הטטהאגטה אשר מנותק לחלוטין מכל רכוש חומרי?

נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, הוא בעל הגישה הנכונה: "הבהגווה הוא המורה, אני תלמידו. הבהגווה יודע, אני לא יודע. "

נזירים, בתלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, התורה של המורה משגשגת ומושרשת באופן איתן. נזירים, תלמיד מעין זה הוא בעל הגישה הנכונה הזו: " לא אפחית את מאמצי העזים עד אשר אזכה בפרי הארהנטיות אשר יש להשיג אותו בעזרת חיוניות אדירה, אנרגיה אדירה ולהט אדיר אף אם גופי יוותר רק עם העור, או הגידים, או העצמות, או אף אם הבשר והדם יתייבשו. " נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, יכול לצפות בוודאות לאחת משתי התוצאות, כלומר, ידיעה בחיים אלו ממש, או אם עדיין נותרת שארית של היאחזות, המצב של אַנָאגָאמִי (angmi), שאינו - שב.

כך דיבר הבהגווה, והנזירים נהנו ושמחו בדבריו.

[i] כלומר, נמנע מלאכול בערב ובלילה. הכוונה שאינו אוכל אחרי שעת צהריים.

[ii] נטל - הנטל של המצרפים שמהווים את האובייקטים להיצמדות, הנטל של הזיהומים (kilesa), והנטל של צורות קרמתיות (abhisakhra).

[iii] קשרים - (yoga) הקשרים של ההיקשרות לחושים, לקיום, להשקפות מוטעות ובורות.

[iv] על פי מסורת התרגול הנהוגה בבורמה זה האופן בו מושג השחרור בקצרה - לאחר שהמתרגל התעלה מעבר לחומריות (rp) תוך מדיטציה בעזרת קונספטואליזציה של אובייקטים חומריים המכונים קָאסִינַה, הוא שוהה במגע של מצב מנטלי עם שחרור שליו ((vimokkha המשויך לג'האנה א - חומרית (הכוללת תופעה מנטלית בלבד). שחרור זה אורך כל עוד שוהים בג'האנה ולכן הוא רגעי בלבד. ההשמדה של הזיהומים מגיעה רק באמצעות ידיעת הדרך ופרי הידיעה. לאחר שהמתרגל רואה את ארבעת אמיתות הנאצלים דרך ידיעת הדרך, הזיהומים המנטליים מושמדים.

[v] מודט [על התופעות] - tuleti מילולית: בוחן, אומד, בודק. עורך התבוננות חוקרת בתופעות המנטליות והפיזיות במאפייניהן של ארעיות, דוקהה, וחוסר - עצמיות, באמצעות מדיטצית ויפסנא.
איזון קבוצה אימון האם לוותר חברויות בריאות מטרה חומריות השוואה ריקנות הרגשה נעימה בודהיזם
ליהנות מהספק, אין שמחה כהתרת הספקות, למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע
ליהנות מהספק, אין שמחה כהתרת הספקות, למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע
...אין שמחה כהתרת הספקות, למה קשה להחליט? האם החלטה עושה טוב או רע? האם טוב להחליט? האם רע להחליט? למה קשה לקבל החלטה? מתי קשה לקבל החלטה? מהי החלטה? החלטה וצמצום, צמצום זה טוב או רע למה קשה לנו לקבל החלטות? קבלת החלטה משמעותה צמצום אפשרויות. לפי אליעד כהן, כאשר האדם מחליט, הוא בעצם מוציא דבר מסוים מכוח אל הפועל, ומוותר על שאר האפשרויות. לדוגמה, אדם שמתלבט אם לאכול או לא לאכול, לפני ההחלטה הוא מחזיק בשתי אפשרויות פתוחות: האפשרות לאכול והאפשרות לא לאכול. ברגע שהוא מחליט, הוא מבטל את האפשרות השנייה ובכך...
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
...רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה למה אנחנו רוצים לסבול, והאם באמת יש בנו חלק שרוצה את זה? האם אדם באמת רוצה לסבול? אליעד מסביר שכל אדם מכיל בתוכו רצונות סותרים. מצד אחד, האדם רוצה ליהנות ולהימנע מסבל, אך מצד שני, יש בו חלק מסוים שרוצה לחוות גם כאב וסבל. הוא מביא דוגמה פשוטה ויומיומית: כאשר אדם מרגיש רעב, הוא רוצה לאכול כי הוא לא רוצה לסבול, אך לפעמים הוא מחליט לא לאכול מתוך סיבות שונות, וכך בעצם בוחר בסבל מסוים. אליעד מסביר שהשאלה למה אני...
מפחד לקבל התקף לב, התקפי חרדה, התקף פאניקה, הפרעות חרדה, פחד למות, דפיקות לב, כאב בחזה, תסמינים של חרדה, תסמינים של התקף לב, טיפול בהתקף חרדה, תרופה נגד חרדה, פחד מוות
מפחד לקבל התקף לב, התקפי חרדה, התקף פאניקה, הפרעות חרדה, פחד למות, דפיקות לב, כאב בחזה, תסמינים של חרדה, תסמינים של התקף לב, טיפול בהתקף חרדה, תרופה נגד חרדה, פחד מוות
...הפרעות חרדה, פחד למות, דפיקות לב, כאב בחזה, תסמינים של חרדה, תסמינים של התקף לב, טיפול בהתקף חרדה, תרופה נגד חרדה, פחד מוות למה אנשים מפחדים לקבל התקף לב? אנשים רבים חווים פחד קיצוני מלקבל התקף לב, אשר מלווה לעיתים קרובות בסימפטומים דומים להתקפי חרדה או התקפי פאניקה. אליעד כהן מסביר, שכשאדם מרגיש סימפטומים של התקף לב כמו דפיקות לב חזקות, כאב בחזה או סחרחורת, הוא מיד נכנס ללחץ מכיוון שהוא מניח שהסימפטומים האלה הם סימן ודאי לכך שהוא עומד לקבל התקף לב ושהדבר יביא למותו או יגרום לו סבל גדול. המחשבה...
האם אני מאושר? האם טוב לי? כמה טוב לי? האם באמת טוב לי? האם מושלם לי? מהי שלמות אמיתית? שלמות שאין שלמות אחריה, שלמות שאין שלמות גדולה ממנה, שלמות מוחלטת, אושר אמיתי, אושר מוחלט
האם אני מאושר? האם טוב לי? כמה טוב לי? האם באמת טוב לי? האם מושלם לי? מהי שלמות אמיתית? שלמות שאין שלמות אחריה, שלמות שאין שלמות גדולה ממנה, שלמות מוחלטת, אושר אמיתי, אושר מוחלט
...כמה טוב לי? האם באמת טוב לי? האם מושלם לי? מהי שלמות אמיתית? שלמות שאין שלמות אחריה, שלמות שאין שלמות גדולה ממנה, שלמות מוחלטת, אושר אמיתי, אושר מוחלט האם באמת טוב לי או שאני משקר לעצמי? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי רוב האנשים חושבים שהם יודעים להעריך עד כמה טוב להם בחיים, אך בפועל התחושה שלהם היא פעמים רבות מוטעית ולא מדויקת. לדבריו, אדם שאומר הכל מושלם לי חייב לבדוק האם האמירה הזאת אמיתית או שהוא רק מדמיין שהיא אמיתית. כדי לבדוק זאת, אליעד מציע כמה מבחנים שהאדם יכול לבצע מול עצמו: האם היית רוצה שהמצב...
חיפוש האמת - מאיפה להתחיל, את בירור האמת?
...האמת - מאיפה להתחיל, את בירור האמת? כי האדם צריך לברר את האמת, עד שלא תהיה לו שום מחשבה או רגש שהוא אינו אמת. אך מהיכן יתחיל האדם את בירור האמת? והמקום הטוב ביותר להתחיל בו את בירור האמת, הוא היכן שחוויית הנפרדות של האדם היא הגדולה ביותר. דהיינו, על האדם לחפש, מה הדבר שהכי רע לו בחיים, או במילים אחרות לבדוק, מה הדבר שהוא הכי רוצה אותו בחיים, שזהו בעצם הדבר שהכי רע לאדם בחיים. ואיך תגלה מה רע לך? תשובה: בדוק מה היית משנה במציאות, אילו היית כל יכול. ואם לא היית משנה שום דבר, גם אילו יכולת לשנות את...
גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד
גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד
...בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד האם ניתן באמת לחזות את העתיד בוודאות? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם ניתן לצפות את העתיד בצורה ודאית, או שמא העתיד הוא בלתי צפוי באופן מוחלט. אליעד מסביר שמבחינה עקרונית, אי אפשר לדעת בדיוק מוחלט מה יתרחש בעתיד, משום שבכל רגע נתון עשויה להופיע אפשרות חדשה, תופעה חדשה, או התרחשות שלא נלקחה בחשבון. לדוגמה, כשאנחנו חושבים על המונח עתיד, אנו מתייחסים למעשה למשהו...
ניתוח תהליך, מי אשם בתאונה? מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית, אשם תורם
ניתוח תהליך, מי אשם בתאונה? מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית, אשם תורם
...מי אשם בתאונת דרכים? איך מוכיחים מי אשם? הוכחת אשמה בתאונת דרכים, פיתוח החשיבה, בדיקת האמת בלי אינטרס, לפתח את השכל, שיפור יכולת שכלית, אשם תורם איך ניתן להוכיח מי אשם בתאונת דרכים? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בניתוח תהליך האשמה בתאונות דרכים. הוא מציע לגשת לסוגיה דרך חקירה של עקרונות האשמה וההבנה כיצד אפשר לקבוע מי אחראי לתאונה, תוך התמקדות בהבנה אובייקטיבית של המצב. במהלך ההרצאה, הוא מציג דוגמאות, דילמות ותיאורים שיכולים לשמש ככלי לפיתוח יכולת חשיבה והבנה מעמיקה של האמת ללא אינטרסים אישיים. מהם...
יחסים, זוגיות כושלת, משיכה רומנטית, אהבה רומנטית, קשר זוגי, משיכה בין אישית, התאמה זוגית, פנטזיה זוגית, זוגיות לא טובה, זוגיות לא בריאה, ריגוש זוגי
יחסים, זוגיות כושלת, משיכה רומנטית, אהבה רומנטית, קשר זוגי, משיכה בין אישית, התאמה זוגית, פנטזיה זוגית, זוגיות לא טובה, זוגיות לא בריאה, ריגוש זוגי
...זוגיות כושלת, משיכה רומנטית, אהבה רומנטית, קשר זוגי, משיכה בין אישית, התאמה זוגית, פנטזיה זוגית, זוגיות לא טובה, זוגיות לא בריאה, ריגוש זוגי מדוע אנשים נשארים במערכות יחסים לא מתאימות? אליעד כהן מסביר את התופעה של אנשים, במיוחד נשים, שנכנסות ונשארות במערכות יחסים לא מתאימות או מזיקות, למרות שהן יודעות מראש שהקשר הזה לא יעשה אותן מאושרות. הוא מסביר את זה דרך מנגנון המשיכה האנושי, שמבוסס על ריגוש, פנטזיה, והמסתורין שמסביב לדמות האדם שאליו נמשכים. אליעד מציין שככל שאדם נתפס כמסתורי או כבלתי מושג, כך...
חוסר כריזמה, בוזי הרצוג, ביבי נתניהו, איך להצליח בפוליטיקה? מנהיגות, איך למכור את עצמך? איך לפתח כריזמה? להיות כריזמטי, פיתוח כריזמה, איך להיות פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, ניתוח ראיון, תשובות בראיון
חוסר כריזמה, בוזי הרצוג, ביבי נתניהו, איך להצליח בפוליטיקה? מנהיגות, איך למכור את עצמך? איך לפתח כריזמה? להיות כריזמטי, פיתוח כריזמה, איך להיות פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, ניתוח ראיון, תשובות בראיון
...ביבי נתניהו, איך להצליח בפוליטיקה? מנהיגות, איך למכור את עצמך? איך לפתח כריזמה? להיות כריזמטי, פיתוח כריזמה, איך להיות פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, ניתוח ראיון, תשובות בראיון מה הסיבה האמיתית שבגללה בוזי הרצוג הפסיד בבחירות? הסיבה המרכזית שבגללה בוזי הרצוג הפסיד בבחירות, כפי שמסביר אליעד כהן, היא חוסר הכריזמה וחוסר היכולת של הרצוג לשכנע. אליעד מדגיש שהרצוג הפסיד בגלל שהוא לא באמת רצה לנצח, מבחינתו עצם ההתמודדות מול נתניהו היתה הישג בפני עצמו. לעומתו, נתניהו רואה בהפסד מצב קטסטרופלי ולכן עושה הכל כדי...
גנטיקה והפרעות נפשיות, הפרעות נפשיות גנטיות, עד כמה הגנטיקה משפיעה נפשית? לשנות את הגנטיקה, גמילה מכדורים פסיכיאטרים, פסיכיאטריה, נטיות גנטיות, להזיז את השמש, תרופות פסיכיאטריות, האם יש בחירה חופשית?
גנטיקה והפרעות נפשיות, הפרעות נפשיות גנטיות, עד כמה הגנטיקה משפיעה נפשית? לשנות את הגנטיקה, גמילה מכדורים פסיכיאטרים, פסיכיאטריה, נטיות גנטיות, להזיז את השמש, תרופות פסיכיאטריות, האם יש בחירה חופשית?
...נפשיות, הפרעות נפשיות גנטיות, עד כמה הגנטיקה משפיעה נפשית? לשנות את הגנטיקה, גמילה מכדורים פסיכיאטרים, פסיכיאטריה, נטיות גנטיות, להזיז את השמש, תרופות פסיכיאטריות, האם יש בחירה חופשית? האם יש קשר בין גנטיקה להפרעות נפשיות? הרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשאלה האם יש קשר בין גנטיקה להפרעות נפשיות, תוך עיסוק בנושאים כמו בחירה חופשית, השפעות גנטיות על התנהגות וגישות פסיכיאטריות וטיפוליות. בהמשך, אליעד כהן מסביר את עמדתו שמטילה ספק בקיומו של קשר חד - משמעי בין גנטיקה להפרעות נפשיות, תוך דיון בסוגיית הבחירה...
החלטות עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת
...עצמאיות - לחשוב על הדברים דרך האמת בהחלטותיו של האדם קיימים מצבים שבהם האדם מחליט החלטות פזיזות והאלטרנטיבות שלו לא מחושבות באופן רציני והדבר גורם לו נזקים. כל החלטה פזיזה וחסרת עמוד שידרה בגלל שסמכות מסויימת אמרה כך וכך, ולסמוך על הדברים ללא בדיקה גורם לאדם להיכשל בדברים פשוטים שאפילו בשנייה האדם היה מחליט אחרת אילו היה מפעיל שיקול דעת נכון. קורה לאדם שהוא מפגין חוסר ביטחון מסויים, אבל חוסר הביטחון הזה מכשיל אותו כי הוא תלוי באנשים אחרים, שמנהלים את חייו והוא היחיד שמכיר את עצמו ויכול לתת לעצמו...
דיאטה זאת לא שיטת הרזיה!
...טוב ולהיות בריאים, הרבה מאוד אנשים נמצאים שנים רבות מחייהם בניסיונות של שיטות דיאטה שונות ומגוונות. ברוב המקרים גם אם יורדים במשקל לאחר זמן לא רב חוזרים אליו ולעיתים אף עולים מעבר למשקל הקודם. למה? איך זה קורה? אנו אומרים לעצמנו: אם כבר אז כבר... , סבלנו ככ הרבה אז לפחות עכשיו נהנה, נפצה את עצמינו על הסבל שעברנו.. כמו ילד שאומרים לו לא והוא עושה דווקא. דיאטה אינה הדרך לרזות כי, הדיאטה לא משרתת את הצורך של האדם! למה הכוונה? הדיאטה מבוססת על אמונה כי לאדם אין את היכולת לבטוח בעצמו וביכולות שלו. דיאטות...
מהו ביואורגונומי?
...ביואורגונומי, היא שיטת טיפול אנרגטית שפותחה עי רפי רוזן בהסתמך על ממצאיו של הרופא הפסיכואנליטיקן תלמידו של פרויד דר ווילהלם רייך. רייך מצא במחקרים שעשה בשנות ה - 30 וה - 40 של המאה ה - 20 עדויות לקיומה של אנרגיה שהוא נתן לה את השם אורוגון. הוא מצא כי אנרגיה זו נמצאת בכל מקום: בחלל, באטמוספרה, באדמה, במים, בדומם בצומח וביצורים חיים. הוא תעד את קיומה והראה כי היא ניתנת למדידה באמצעות מכשירים שבנה לשם כך האורגונוסקופ והאלקטרוסקופ. אורוגון, אנרגית החיות הקוסמית הייתה מוכרת כבר אלפי שנים בתרבויות של...
התמקדות - אנחנו מרגישים הרבה רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם?
...מרגישים הרבה רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם? נסו לחשוב על רגשות קשים בחייכם: כעס, פחד, שנאה, קנאה, בושה, חוסר אונים... לפעמים הם מציפים אותנו לחלוטין. והיחס שלנו אליהם מאוד שלילי: אנחנו רוצים לגרש אותם מחיינו, להכחיד אותם. ההתמקדות היא גישה, השקפת עולם, שבמרכזה קבלה והערכה לכל קשת הרגשות שלנו. ההתמקדות משתמשת בטכניקה מסוימת ובעלת עוצמה, שמבוססת על הקשבה לתחושות בגוף. כן, כן, אני יודעת. יש אנשים שהמילים הקשבה לתחושות בגוף נשמעות להם יותר מדי ניו - אייג, רוחניות, לא רציונליות. אני חושבת...
תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית
...- איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תפישת מציאות של אחדות - איך להשיג אותה, מה משמעות החיים, איך להתחבר לשכל העליון ולאמת אובייקטיבית. מה שאני טוען בסופו של דבר, שהישועה שלך תלויה בהבנה, לא בעשייה. מה זה אומר? שיש משהו במציאות שאת צריכה להבין, ואם תביני אותו סיימת את הסיפור. מה בסוף את צריכה להבין? את צריכה להבין שאת אלוהים. ואם את מבינה את זה, זה משנה לך את חוויית המציאות. אם האדם מבין את כל התהליכים, בסוף הוא מבין...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם לעולם לא תאהבו אצל האחר...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...החלומות של יוסף? שאלה. מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום: חלום הוא מצב תודעתי, שמתרחש...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים אותה זמן ומקום, אז...
הילה / אאורה - ההילה כמשדר ומקלט
...בשמחה הלועזי, אאורה, זהו שדה אנרגטי אשר מקיף אותנו בני האדם ובעצם כל דבר שנמצא ביקום. ההילה בעצם מגנה עלינו מכל מיני דברים רעים אשר יכולים להזיק לנו כמו: מחשבות שליליות, אנשים, ומצבים שונים אשר לא טובים לנו. להילה יש כוח אדיר בהגנה שלנו, ועליה אפשר לראות מהו המצב האנרגטי של האדם. אם המצב האנרגטי טוב ההילה תהיה לבנה וצלולה ומלאה ללא חורים, האדם ירגיש מצויין גם מבחינה פיזית וגם רגשית. אם המצב האנרגטי יהיה לא טוב, כמו מצב מחלה, כעסים קשים, מצב רגשי ירוד, ההילה לא תהיה שלמה אלא עם חורים, במקום הגופני...
המעבר מאדם מקובע לאדם עגול
...מאדם מקובע לאדם עגול נעים מאוד זה אני כיצד אני פורץ את עצמי היום? . באיזה איזה צבע אני בוחר? האם זה בפינות? האם זה צד ימין? האם זה צד שמאל? כיצד אני יכול להפוך את הרבוע לעגול? איזה תוכנות אופי אני צריך על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה תכונות אופי אני מוכן לוותר על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה הוויות חדשות יעזרו לי על מנת לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? באיזה חיה אתה בוחר שתעזור לך לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? כיום אנו חיים בעולם מתכתי עם קיבעון מחשבתי כתוצאה מכך חיינו ונראים כמו שנראים. חוסר מאהבה החיים מלאי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון הדרגתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אימון הדרגתי, איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אימון הדרגתי, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
המהות של האין מצויינות בעבודה אהבה בריאה לחשוב בצורה נכונה סבל אנטי הפחד שמאחורי הפחד פחד לפגוע בעצמך לאהוב את עצמי עם תנאים אמונה עצמית שלילית אהבה עצמית פנימית אהבה מטורפת אושר ללא גבולות אושר נצחי בעולם משתנה שליטה בסקס איך לענות לאקס? לא יודע להחליט קושי בקבלת החלטות להתמודד עם פחדים מהעבר להתמודד עם בגידה רגשית התמדה בתהליך התמודדות עם תחושת כישלון אושר למכור שנאה לאיש מכירות בעיות בחינוך למה ילד רוצה למות? שינוי התת מודע תת מודע וחלומות האם אנשים חכמים סובלים מ ocd? איך לעזור למי ששומע קולות? לרדוף אחרי האקס איך להתחיל עם מישהי שיש לה חבר? הבטן מקדם הגנה באימון המשחק של אלוהים השכל של הספר להיות אלוהים איך לזהות מורה רוחני מואר? הדרך להארה איך להפוך להיות אלוהים האמיתי? נוסחה איך להיות אלוהים איך לעשות כסף בלי לעבוד בכלל? איך לא לבזבז כסף? איך לדעת מהי מטרת החיים? משמעות החיים כמשחק איך לגרום למישהו ליהנות? חושב שלילי פרדוקס הבחירה בחירה חופשית מלאה למה אלוהים לא ברא עולם מושלם? בזמן המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי לביטחון עצמי בתחום אימון הדרגתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 19:02:00 - wesi4