ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אחד ועוד אחד ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4. באחד הדיונים על נושא האמונה, עלתה.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4.

באחד הדיונים על נושא האמונה, עלתה השאלה: "נניח שחצי האנשים מאמינים שיש חיים על הירח וחצי אנשים מאמינים שלא, באיזה אופן אפשר לקבוע מי משני החצאים צודק? "

לדעתי, עניתי, שני החצאים אינם צריכים להוכיח את "אמונתם" כל עוד ומצהירים בפה מלא שזוהי הסברה שלהם, הדעה שלהם... כל אחד יכול לסבור מה שהוא רוצה, אין כאן כללים מחייבים.

הדבר שונה כאשר בא מישהו ומנסח את ה - "אני מאמין" שלו בלשון: "אני בטוח שיש חיים על הירח" - או אז הוא כן יידרש להביא ראייה לאמונתו, ואפילו אם הוא נמצא בחצי השני השולל קיום חיים על הירח, גם אז הוא יידרש להמציא הוכחה לגירסתו.

אם כן ישנן שתי משמעויות למונח "אמונה":

1. סברה, השקפה, דעה... ("אמונה" כזו מותרת ללא הוכחה לכל "מאמין" אשר יהיה).

2. ביטחון, החלטיות... מלשון מאמין אני / אין בלבי ספק... (נדרשת הוכחה לצד "אמונה" מהסוג הזה, כל עוד ואיכפת למאמין הזה להתרחק מרשימת התמהונים) - כלומר גם המאמין שיש חיים על הירח ואף המאמין שאין חיים - שניהם נדרשים לנמק ולהוכיח את "אמונתם" באופן חד משמעי ומספק, היינו באופן מוחשי הנתפס בחושים, שההיגיון האנושי הממוצע יכול ללעוס.

באופן טבעי עלתה לבמה שאלת המשך: הבה ניקח איפוא את אחת האמונות "הבטוחות" ביותר... אני מאמין בכל כולי במשוואה (1 + 1= 2), האם "אמונה" כזו ניתנת להוכחה?

ושוב תליתי את תשובתי בשני מצבים. תלוי לדעתי למי אני צריך להוכיח:

1. אם אני מתבקש להוכיח לך את זאת, אזי התשובה היא שלילית: אני לא יכול להוכיח לך שאחד + אחד = שניים, כי האחד "שלי" שאני מבחין בו אינו בהכרח שווה לאחד שלך, לכן לא ניתנת המשוואה הזאת להוכחה. תוכיח לי למשל שצבע האדום שאני רואה הוא אותו האדום שאתה רואה! יכול להיות שחמשה מליארד אנשים בתבל יצביעו על אותו הצבע ויזהו אותו כאדום, אבל האם ניתן להוכיח שכל אחד מחמשת המליארדים רואה את אותו הצבע? יכול להיות שהאדום שקולטות עיני הוא הכחול (שלי) בעיניך והירוק (שלי) בעיני ראובן... האם ניתן לסתור או להוכיח את זאת? מכאן גם עצם השאלה אינה תקנית.

2. כשלעצמי, אני יכול להוכיח שאחד ועוד אחד שווה שניים, ומנגד אני יכול להסתפק באמונה (סברה) שהמשוואה הזאת נכונה. השאלה אם אני כאדם חי נוטה להתפתח ומודע לקשר בין התפתחותי לבין המידע שמקנה לי התפתחות זו. השאלה אם חשוב לי להרחיב את המרחב שלי ע"י הרחבת המידע שלי אודותיו, או שמתיר לעצמי להיות עצלן שלא רוצה לשבור את הראש עם משוואות והוכחות...

השאלה אם אני איש תמהוני (מת ונושם) או אדם חושב (חי ונושם).

עם זאת, אני מרגיש שהתשובה המעשית הזו לוקה בחסר... כי ע"פ זאת התפתחותי תלויה בחקירת "האחד" הסגולי שלי ששום ישות ביקום יכולה לחלוק אותו עימי... והרי אני יצור חברתי שזקוק לחברה וצריך לנהל ייחסי גומלין איתה כדי להגדיל את משאבי ההתפתחות שלי, היינו אני אמור לתרום לחברה את המידע שבאמתחתי, ובמקביל לקחת ממנה את המידע שנצבר בסל הענק שלה, והכיצד אעשה זאת אם המידע על "האחד" שלי שייך אך ורק לי ואיני יכול לחלוק אותו עם אף ישות! הכיצד אפקיד בסל החברה את האחד "הסגולי" שלי וכיצד אשאב משם את "האחד" שאין ולא יכול להיות לי חלק בו! שהוא זר ומוזר לי...

אין אדם שלא פתר את הדילמה הסבוכה הזאת, ולכן הצליח להשתלב בחברה ולהתפתח, לכן הצליחה האנושות להתפתח ולשגשג.

אומנם המידע שנצבר על "האחד" הינו "למוטב בלבד" השייך "לי" ולי בלבד, אולם הכלים שעשיתי בהם שימוש בשביל להגיע אליו, יכולים לשמש גם אותך בפיתרון המשוואה הסגולית שלך. כלומר אינני צריך להעביר לך את תוצאת המשוואה (אחד + אחד = שניים) כי לתוצאה כזו אין משמעות אצלך, אבל אני יכול להעביר לך את הכלים ששימשו אותי בעיבוד המידע של המשוואה, באמצעות הכלים הללו גם אתה תפתור את המשוואה הסגולית שלך ותגיע לאחד היחודי שלך ותהנה ממנו.

על העיקרון הזה מושתת אופן העברת המידע בין כל החברה האנושית מאז היווסדה עד היום. מקנים לנו בבית "כלים", וגם בביה"ס אנו קונים "כלים". אנו לומדים את "כלי" השפה ועושים הלכה למעשה בכלי הזה שימוש יחודי, סגולי, אין אדם שמדבר כשני, אין אדם שמתבטא כמו רעיהו, אין אדם שמביע את המילים כחברו, אין אדם שמתכוון למשמעות אותה המילה כשני. בביה"ס מעבירים לנו את "כלי" האותיות בשביל שישמש אותנו באופן סגולי ביותר. אכן אנו קוראים דרך המילים את אותו הטקסט, אך הבנתו והשלכותיו ותוצאותיו הם "אחד" סגולי של כל אחד ואחד מאיתנו.

המדע התפתח דרך העיקרון הזה, כלומר אופן העברת המידע - גם המידע המדויק התבצע על אותו העיקרון: תורת היחסות שהגיע אליה איינשטיין אינה אלה כלי ששימש את המדען שבא אחריו, וגם הוא האחר יצר עוד כלי באמצעותו והפקיד אותו בסל החברה. כך היגענו אל המנורה, אל החשמל, אל הטלפון, התקשורת, אל המנוע... לא העברנו בינינו מידע - כי פעולה כזו אינה תקנית ואין לה משמעות, העברנו בינינו "כלים" ששימשו כל אחד ואחד מאיתנו בשביל לעבד את המידע (האחד) הסגולי שלו ולהתפתח דרכו.

כולנו משתמשים באותם הכלים ורק יחידי סגולה בתוכינו מנסים לפתח עוד כלים חדשים באמצעות הכלים האלה, אולם ושוב: אכן אופן השימוש בכלים הינו אחיד, אך המידע המעובד שאנו מגיעים אליו באמצעות כלים אלה - אינו אחיד ולעולם לא יהיה.

מטבע הדברים, על אותו העיקרון מתבסס אופן העברת המידע בתורה. כלומר המידע הגולמי הכתוב בתורה אומנם הוא אחיד כי הוא בנוי מאותם הכלים - אותם המושגים והמונחים, אולם המידע המעובד המתקבל מהתורה אצל כל אחד ואחד מאיתנו אינו מידע אחיד, הוא שונה אחד מהשני, לכן ישנם הרבה פירושים לתורה, וכבר הטמיעו רבותינו את האימרה: שבעים פנים לתורה...

הוא הדבר אם אני כותב ספר ומטעין אותו בכל מיני רעיונות ונוסחאות... והינה יצא לאור עוד "כלי" חדש מבריק עובר לסוחר, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר.

אולם אם הייתי רוצה לכתוב ספר מיוחד עד מאוד לארז הבן שלי ולהעביר דרכו מסר ספציפי שיש לי עניין שייקלט אצלו, אזי אצטרך פשוט לכתוב לו ספר מיוחד, ומטבע הדברים הספר יהיה עמוס במשפטים ובמסרים אינטימים שלרוב רק אני וארז מכירים... ואם ארצה להעביר עוד מסר ספציפי לשרה, אזי אצטרך לכתוב עוד ספר לשרה, אינני יכול למסור לה את הספר של ארז ולבטח לא אוכל לתת לשרה את הספר האינטימי שכתבתי לארז.

התורה שבידינו שאנו קוראים היום על שלל פרושיה שנפרשו על פני הדורות, אינה שונה מכל ספר אחר שחל עליו העיקרון שלעיל: מוצע בה מידע המשמש כלי שכל אחד יכול להשתמש בו כדרכו ולעבד באמצעותו את המידע הסגולי שלו.

ובעצם, איפוא, בשביל מה נועדה התורה? והרי היא מציעה עוד כלים וגם סופרים רבים על פני ההסטוריה הציעו כלים טובים וראויים, מה עוד והבחירה בידינו איך להשתמש בכלי של התורה ואיזה מידע נפיק ממנו...

ובעצם, בשביל מה זקוק האדם לכל כך הרבה כלים, סוגים מסוגים שונים, כולל הכלי של התורה... אני פולש קצת לפרק הבא שנושא זה יהיה מרכזו. השאלה היא עקרונית מיסודה: בכלי אחד אתה עושה אין סוף דברים ומגיע לאין - סוף מטרות... כלומר האדם זקוק להתפתחותו לכלים ספורים ומדוייקים אך לא לאין - סוף כלים... בכלים המדויקים שעומדים לרשותו יכול לעבד את המידע ולהתפתח עד אין סוף, אינו זקוק לאין - סוף כלים! אינו זקוק ליותר משפה אחת בשביל לכתוב דרכה אין - סוף ספרים...

אכן, הכלים שזקוק להם האדם אמורים להיות מוגדרים וספורים כי אינו זקוק ליותר... אך הבעיה מתחילה כאשר מתבלבלים הכלים האלה בידי האדם וכתוצאה מזאת עושה בהם שימוש בלתי תקין, ומטבע הדברים אינו מגיע איתם למחוז חפצו, מאבד את הדרך ותועה... או אז הוא מצביע על מקור "הבעיה" ותולה את זאת בחוסר הכלים...

התורה מתעדת לנו את סיפורו של הדור, ממנו התחילה "הבעיה" הזאת.

ויהי כל - הארץ שפה אחת, ודברים אחדים... - היתה להם שפה אחת, כלי אחד, לא זקוקים ליותר... ובנוסף היו להם עוד כלים ספורים ומוגדרים...

בשלב מסויים מתבלבלים להם הכלים וסימני המחלה מתגלעים... מאבדים את הדרך, מחפשים עוד כלים, יוצרים להם כלים חדשים לכאורה ומוסיפים על בילבולם...

וכך מסכמת התורה את סיפורם:

על - כן קרא שמה בבל, כי - שם בלל ה' שפת כל - הארץ, ומשם הפיצם ה' על - פני כל - הארץ - השם לכאורה בילבל אותם ואין זו אלא טעות הסטורית בקריאת השפה, ועל זאת אעמוד בפרק הבא, אבטיח לא להתחמק מזאת.

בכל אופן, מהדור ההוא התחילה "הבעיה" להתפתח ולגדול ולהתעצם... הבילבול שלט באדם, הכלים המלאכותיים נוצרו חדשות לבקרים, מימדי "הבעיה" כה גדלו עד כדי ולא נותר זכר לכלים המקוריים הספורים...

בצומת הזו נולד הצורך בתורה: להחזיר את הכלים המקוריים אל האדם.

ובכן התורה יכולה להשיג את יעודה אם תציג את הכלים המוגדרים המקוריים שבידה לכל אחד ואחד ממשפחת האדם, כלומר רק אם תכתוב ספר ספציפי עם מסר מאוד מוגדר ואינטימי לארז, לשרה, לשמעון, ליוני, ולחדוה, אחרת, ואם תשלח ספר אחד לכולם, כל מי שיעשה בו שימוש ויקרא אותו - ישמש לו לדבר משלו... כלומר יעבד דרכו מידע אחר... כל אחד מאיתנו מגיע "לאחד" משלו כי לא כולנו משתמשים בכלי שלפנינו באותה המידה, לא כולנו רואים את הכלי מאותה הזווית, וכך עם ספר וכלי אחד לכולם - הברדק יחזור לחגוג וכל אחד יראה וישתמש בכלי כראות עיניו...

יש להבטיח איפוא קודם כל את הצגת הכלי המקורי לאדם שאיבד אותו, ורק לאחר מכאן לתת לו להשתמש בו כראות עיניו, ומשימה מעין זו ניתן לעשותה רק באופן אישי, אינטימי... רק ע"י מכתב או ספר אישי לכל אחד ואחד ממשפחת האדם, מחמשת המליארדים...

מצד שני יש לנו תורה אחת, רק אחת. בפרק הבא נעמיק בדילמה הזאת ולא נרפה.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6.
נוסחאות ספק שליליות מה הוא רוצה ישות אמונה להשיג תכלית מדענים סיפור רצון עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
איך לנתח שאלה? האם כל שאלה נכונה? האם יש שאלות לא נכונות? כמה זה אחד ועוד אחד? אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, הנחות היסוד של השאלה, איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? האם כל שאלה נכונה? האם יש שאלות לא נכונות? כמה זה אחד ועוד אחד? אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, הנחות היסוד של השאלה, איך להבין שאלה?
... לנתח שאלה? האם כל שאלה נכונה? האם יש שאלות לא נכונות? כמה זה אחד ועוד אחד? אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, הנחות היסוד של השאלה, איך להבין שאלה? איך לנתח שאלה? האם יש שאלות ... על הנחות יסוד. כדי להבין האם השאלה נכונה והגיונית, יש לנתח את הנחות היסוד שלה. לדוגמה, כאשר מישהו שואל כמה זה אחד ועוד אחד? יש להבין תחילה מהן הנחות היסוד שעומדות מאחורי השאלה. אליעד מדגים, שאם לא הייתה קיימת אפשרות אחרת לתשובה מלבד שתיים, השאלה לא הייתה נשאלת כלל. כלומר, העובדה שאדם בכלל שואל כמה זה אחד ועוד אחד? מעידה שבהכרח הוא מניח שיש יותר מתשובה אפשרית אחת לשאלה. אם האדם היה חושב שקיימת רק תשובה אפשרית אחת, לא הייתה ... סיבה לשאול מלכתחילה. השאלה קיימת רק כאשר יש ספק או אפשרות למספר תשובות. אליעד מדגיש שאם נשאלת השאלה כמה זה אחד ועוד אחד? משתמע מכך שהשואל חושב שקיימת יותר מתשובה אפשרית אחת. אך מצד שני, שאלה כמו האם אחד ועוד אחד שווה שלוש? נשמעת בלתי הגיונית, כי לכאורה כולם מסכימים שאחד ועוד אחד שווה שתיים. אבל גם כאן אליעד אומר שאפשר לנתח את השאלה על ידי בדיקת המושגים שמרכיבים אותה. איך לבדוק אם שאלה היא הגיונית או לא? כדי לנתח האם השאלה האם אחד ועוד אחד שווה שלוש? היא הגיונית או לא, אליעד מציע דרך מעשית: יש לבחון אם השואל באמת מתכוון למה שהוא אומר או שהוא רק משחק עם המילים. דוגמה שהוא נותן היא של ילד קטן ששואל כמה זה אחד ועוד אחד. כאשר ילד שואל את השאלה הזאת, הוא כנראה מתכוון באמת לשאול, אך הוא כנראה לא יודע כיצד לקרוא לתוצאה. אם הילד יראה ... קוראים לתוצאה של החיבור. כלומר, הוא מחפש את השם של המושג הזה. ולכן השאלה שלו היא בעצם איך קוראים לתוצאה של אחד ועוד אחד? ולא באמת כמה זה. האם יש שאלות שאי אפשר לשאול בכלל? אליעד מביא דוגמה נוספת לשאלה שאינה יכולה להיות הגיונית, ... דבר כזה תשובה אחת בלבד שהיא בלתי ניתנת לספק, כי אחרת לא הייתה נשאלת שאלה כלל. לדוגמה, אם ילד קטן שואל כמה זה אחד ועוד אחד, הוא כנראה שואל כי יש לו מספר תשובות אפשריות בראש (אולי שתיים, אולי שלוש, אולי מספר אחר). במצב כזה יש להבין היטב מה הוא מתכוון לשאול: האם הוא באמת אינו יודע כמה זה אחד ועוד אחד, או שאינו יודע רק איך קוראים למושג. אם הוא באמת אינו יודע, הוא ינסה לחבר אובייקטים שונים (סוכריות, חפצים אחרים) ... פתרון ברור: לבדוק עם השואל את המושגים שהוא משתמש בהם. אם אדם שואל שאלה שלכאורה נראית בלתי הגיונית, כמו האם אחד ועוד אחד שווה שלוש?, צריך תחילה לברר את המושגים הבסיסיים שהוא משתמש בהם. מה הוא מתכוון במילה אחד? מה הוא מתכוון במילים ... לו בצורה שמותאמת למחשבה או לתפיסה שלו. איך לנתח שאלה? האם כל שאלה היא הגיונית? האם יש שאלות לא נכונות? כמה זה אחד ועוד אחד? הנחות יסוד של שאלות ...
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית
אחד ועוד אחד שווה שלוש, אחד ועוד אחד שווה שתיים, אחד ועוד אחד לא שווה שתיים, 1 ועוד 1 שווה 3, 1 ועוד 1 שווה 2, 1 ועוד 1 לא שווה 2, הפילוסופיה של המתמטיקה, הוכחה מתמטית, הוכחה לוגית האם באמת אחד ועוד אחד שווה שתיים? אליעד כהן דן בהרצאה זו בשאלה הפילוסופית והמתמטית האם אחד ועוד אחד שווה שתיים והאם אפשר בכלל להוכיח שזוהי האמת המוחלטת. הוא פותח בהסבר כי הקביעה אחד ועוד אחד שווה שתיים אינה עובדה מוחלטת בפני עצמה, אלא תלויה באופן שבו אנחנו מגדירים את המושגים. ... והוא מביא לכך דוגמה נוספת: אם נגדיר עצם אחד כאחת ועצם נוסף גם כאחת, ואחר כך נגדיר את התוצאה כשלוש, נקבל למעשה אחד ועוד אחד שווה שלוש. זו לא תהיה טעות, כי לפי ההגדרה שבחרנו מראש, התוצאה תהיה נכונה לחלוטין. מה ההבדל בין הגדרה להוכחה? אליעד מדגיש שחשוב להבחין בין הגדרה לבין הוכחה מתמטית. כאשר אנו אומרים אחד ועוד אחד שווה שתיים, אנו למעשה מסתמכים על הגדרה שרירותית, ולכן אי אפשר להוכיח או להפריך אותה כשלעצמה. אך כדי להוכיח שאחד ועוד אחד אינו שווה לשלוש, לא מספיק רק להגדיר מהו שתיים, אלא צריך גם להניח במפורש מה הוא אינו. כלומר, כדי לקבוע בבירור שאחד ועוד אחד שווה אך ורק שתיים ולא שלוש, עלינו להגדיר במפורש ששתיים ושלוש הם שני דברים שונים לגמרי, ואין ... גם משהו אחר. אנחנו מניחים בלי לשים לב ששתיים הוא מספר מוגדר היטב ונבדל מכל מספר אחר, כמו שלוש. איך אפשר להוכיח שאחד ועוד אחד לא שווה שלוש? אליעד נותן דוגמה נוספת באמצעות אצבעות: נניח שאנו מגדירים אצבע אחת כאחת, אצבע ... לא נגדיר מראש ששתיים שונה משלוש, לא ניתן להוכיח באופן חד משמעי שהתוצאה לא יכולה להיות שלוש. כלומר, כדי להוכיח שאחד ועוד אחד הם אך ורק שתיים, עלינו להניח הנחה נוספת, שמספר מסוים לא יכול להיות שני דברים שונים בו זמנית. ולכן, כל פעם שאנחנו אומרים אחד ועוד אחד זה שתיים, אנו עושים זאת תוך הסתמכות על הנחות לא - מפורשות שעלולות להיות נסתרות. מהן ההנחות ... שאליעד מחדד כאן היא שמתמטיקה, ובכלל כל מערכת לוגית, אינה יותר מאשר משחק של הגדרות. אין אמת מוחלטת בעצם העובדה שאחד ועוד אחד שווה שתיים. זו רק תוצאה של הגדרה שרירותית שקיבלנו מראש, ולכן היא נכונה רק במסגרת ההגדרות ... גם התוצאות ישתנו בהתאם, ולא תהיה שום דרך להוכיח שהן שגויות בלי להסתמך על הגדרות נוספות. לכן, אליעד מסכם שהאמירה אחד ועוד אחד שווה שתיים נכונה רק במסגרת ההגדרות שנבחרו מראש, והיא איננה אמת אבסולוטית או מוחלטת בפני עצמה. האם אחד ועוד אחד שווה שתיים? האם אחד ועוד אחד יכול להיות שווה שלוש? מהי הוכחה מתמטית? האם מתמטיקה היא רק הגדרות? הפילוסופיה של המתמטיקה ...
בלאק פריידי, יום שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה? מבצעים לכבוד החגים, מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני
בלאק פריידי, יום שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה? מבצעים לכבוד החגים, מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני
... לרכוש יותר? מבצעים כמו אחד ועוד אחד, קופוני הנחה ומבצעי מכירות מפתים את הצרכן לקנות יותר ממה שהוא צריך. לדברי אליעד, מטרת מבצע כזה היא ... לזכור בנוגע לפיתוי של מבצעי אחד ועוד אחד וקופוני הנחה? הצעות מסוג אחד ועוד אחד, קופוני הנחה ומבצעי מכירות שונות מתוכננות כדי לשכנע את הצרכן לרכוש יותר יחידות, לעתים בלי צורך ... צרכנים? צרכנות חכמה, מבצעי אחד ועוד אחד
כדורים נגד חרדה, כדורים נגד דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, כדורים פסיכיאטרים, טיפול פסיכיאטרי, מדיטציה, דופמין, סרוטונין, טיפול פסיכולוגי, טיפול בחרדה, טיפול בדיכאון, נוסחה לאושר, מהו אושר?
כדורים נגד חרדה, כדורים נגד דיכאון, תרופות פסיכיאטריות, כדורים פסיכיאטרים, טיפול פסיכיאטרי, מדיטציה, דופמין, סרוטונין, טיפול פסיכולוגי, טיפול בחרדה, טיפול בדיכאון, נוסחה לאושר, מהו אושר?
... לא משנה מה תעשה ימשיך להסתובב נכון לדוגמה, למה אבל כשיש דברים שגם אם תעשה כדור הארץ לא יסתובב אבל אם כדור הארץ יפסיק להסתובב ועדיין אחד ועוד אחד יהיה שווה שתיים למה תסביר. ש: זה מצד ההגדרה של השכל. אליעד: נכון כי כדור הארץ יסתובב אבל זה תלוי בחוקי הפיזיקה, אחד ועוד אחד שווה שתיים זה חוקי הלוגיקה זה מצד השכל זה נכון זאת הגדרה שאומרת שזה נכון ואם אחד ועוד אחד יהיה שווה שלוש יכול להיות כי שינו את ההגדרות אבל עדיין איפה שיהיה יש לא ...
איך לטפל במחשבה טורדנית? איך להתמודד עם התנהגות טורדנית? איך לטפל ב OCD? איך להתמודד עם OCD? מה לעשות עם התנהגות כפייתית? מחשבות טורדניות מה לעשות
איך לטפל במחשבה טורדנית? איך להתמודד עם התנהגות טורדנית? איך לטפל ב OCD? איך להתמודד עם OCD? מה לעשות עם התנהגות כפייתית? מחשבות טורדניות מה לעשות
... ש: מה עם ההומואים? אליעד: כן מה שנתחנו רוב התהליך של החשיבה הוא לא היה תהליך, המסקנות לא נגזרו בצורה לוגית זה לא היה אחד ועוד אחד שווה שתיים זה לא היה ברמה כזאת צריך להביא ... לא ידעתי איך לאכול את זה כזה בסדר זה קרה ואז הוא התחיל לעבור אחד אחד גם על הבחירים והתחיל לקחת כל מיני הנה הוא נקנק עוד אחד ועוד אחד, אמרתי טוב כנראה שהוא משהו מיוחד זה לא זה ...
ניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים
ניהול דיונים, איך לנתח דברים? איך לברר מה האמת? מה לעשות כשלא מסכימים? איך ליצור הסכמה? על מה כן מסכימים? על מה בטוח מסכימים? לא לשאול שאלות מורכבות, לשאול שאלות פשוטות, לפרק שאלה לגורמים, להסכים על העובדות, להתווכח על הפירושים
... אם טענה נכונה, חשוב להבין תחילה את הטענה לעומק, ולוודא שכל המשתתפים בדיון מסכימים על פירושה המדויק. הוא נותן דוגמה של משפט אחד ועוד אחד שווה שש. תחילה יש להבדיל בין השאלה האם זה נכון שאחד ועוד אחד שווה שש? לבין השאלה מה האמת, כמה זה אחד ועוד אחד?. ההבדל ברור: בשאלה הראשונה בודקים את נכונותה של טענה ספציפית, ובשאלה השנייה ...
התרגשות בחיים, להתרגש מדברים, ליצור ריגוש, להתחדש, התחדשות, ליצור הנאה
התרגשות בחיים, להתרגש מדברים, ליצור ריגוש, להתחדש, התחדשות, ליצור הנאה
... של הדרך, וכך לחוות את הדרך כאילו היא חדשה לגמרי. אליעד מסביר ששכחה מכוונת כזאת היא מורכבת ביותר, משום שאי אפשר לשכוח דברים בקלות - למשל, לא ניתן לשכוח כיצד ללכת או לחשב אחד ועוד אחד . אך יש אפשרות ליצור הפרדה פנימית בין ההכרה הרגילה לבין החוויה המיידית, וכך לחוות מחדש משהו שכבר מוכר. האם ניתן ליהנות שוב מדברים שאהבנו בעבר? אליעד כהן מביא ...
למצוא עניין בכל דבר, אין שאלות טיפשיות, ללמוד מכל אדם, איך לא להשתעמם? ללמוד מכל דבר, ההיגיון שבשגעון
למצוא עניין בכל דבר, אין שאלות טיפשיות, ללמוד מכל אדם, איך לא להשתעמם? ללמוד מכל דבר, ההיגיון שבשגעון
... מבחין בשאלה שנשאלת. עצם זה שאתה מזהה שאלה, מעיד על כך שקיים אצלך חיסרון מסוים, ולכן כבר יש בסיס לעניין. אליעד מדגים זאת במצב שבו אדם מלמד ילדים בכיתה א דברים בסיסיים כמו כמה זה אחד ועוד אחד . לכאורה, מי שמלמד כבר יודע את התשובה, ולכן זה עשוי לשעמם אותו. אבל אליעד מסביר שכדי להישאר בעניין וליהנות מהתהליך, אתה ...
איך לגרום לגבר לרצות אותך? איך להתחיל עם בחור? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לגרום לבחור לרצות אותך? מערכות יחסים, קשר רציני, קשר לא רציני, זוגיות
איך לגרום לגבר לרצות אותך? איך להתחיל עם בחור? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לגרום לבחור לרצות אותך? מערכות יחסים, קשר רציני, קשר לא רציני, זוגיות
... שעוד פעם שהיא תשאל אותי את השאלה אני אגיד לה מה את צריכה אותו. ש: לא להגיד לה, רק שניה כאילו לבנות את השאלה אני שואל אותך אני רוצה להבין את הראש, הכוונה כמו שדיברנו מקודם על אחד ועוד אחד רוצה להבין את הראש שלך, במקום נגיד היא עכשיו הולכת לכיוון איך אני הולכת להשיג אותו ואתה כאילו עכשיו בערך עוזר לה איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחד ועוד אחד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אחד ועוד אחד, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אחד ועוד אחד, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי לקריירה, טיפול אישי מומלץ בתחום אחד ועוד אחד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 10:53:35 - wesi4