ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בריאת העולם / מתן תורה, האמנם? על החיים ועל מה שמעבר... ✔ההגדרה של אלוהים - דבר בלתי מוגדר שלא ניתן להבין אותו. אלוהים זה הישות שלא... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בריאת העולם / מתן תורה, האמנם? על החיים ועל מה שמעבר...
ההגדרה של אלוהים - דבר בלתי מוגדר שלא ניתן להבין אותו. אלוהים זה הישות שלא יכולה לא להיות קיימת, כלומר היא תמיד קיימת.

מציאות - מצד ההגדרה זה כל מה שמצוי / לא מצוי. אין אפשרות לחשוב שאין מציאות. כי גם אם אין מציאות זה גם כן מציאות (כי משהו בטוח קיים, גם אם נעלים את הכל זה עדיין משהו). גם לפני בריאת העולם / המפץ הגדול או כל דבר אחר הייתה מציאות. נכון שלא הייתה מציאות שלנו, היקום שלנו, אבל מציאות הייתה לאו דווקא מה שנתפס בחושים שלנו (בתוך זמן ומקום) אבל מציאות כלשהי הייתה! הרעיון הוא שהמציאות כמשהו שמצוי הוא תמיד קיים בין אם תגדיר אותו עם זמן ומקום ובין אם לא. ולכן אלוהים הוא מחויב במציאות כלומר תמיד מצוי. ומה שאומר שאלוהים הוא בעצם ההוויה של המציאות.

עכשיו כאשר האדם חושב שאלוהים הוא ישות כלשהי שהוא לא המציאות אלא חלק ממנה (כלומר מפריד את אלוהים מהמציאות) - זה לא נכון לחשוב.

לכל דת יש את הדרך שלה לפרש את רצונו של אלוהים. בדת שלנו יש את הפרשניים (חז"ל וכו), שבמשך השנים הוסיפו ותיקנו המון דברים בתורה (זאת במטרה שנאמין באלוהים) ולכן קשה נורא להסתמך על הכתוב גם אם באמת התורה ניתנה למשה רבנו ולעם ישראל. (מה שקורה גם בשאר הדתות). יש המון שאלות שישארו המומות ואף אחד לא יכול להוכיח אחרת. לדוגמה, גם אם התורה ניתנה ע"י אלוהים לעם היהודי, איך יודעים שרצונו של אלוהים לא השתנה כיום? מי ברא את הרצון של אלוהים ליצור את העולם? (שזו בעצם השאלה הראשונה שצריך לשאול, ולא השאלה של מי ברא את העולם).

אם אתה בן אדם גשמי - אתה לא יכול לתפוש הכל כי יש לך גבול, כי יש לך קיבולות מסויימת. אבל מי שהוא בן אדם רוחני שהוא עושה עבודה מסויימת עם עצמו, הוא לא תופש מקום כלומר הוא יכול להכיל הרבה דברים. רוחני זה חושב בצורה מופשטת חושב חשיבה על המהות של הדברים ולא על צורות.

יש שכל של מהות ושכל של צורה. השכל שלנו מוגבל מבחינת הצורה. כלומר יש גבול כמה בן אדם יכול לזכור צורות.

כל אדם הוא לבוש של אלוהים, לא אלוהים עצמו. כלומר אדם הוא אלוהים מצומצם כי הוא בתוך גוף, הוא יכול לדבר. האלוהים האוניברסלי אי אפשר לדבר לנהל איתו שיחה באמת.

באופן כללי אף פעם לא הייתה הסכמה חד משמעית על שום נושא שקשור להלכה מסויימת, תמיד היו מחלוקות. לדוגמה משה רבנו טען שאלוהים דיבר איתו, קורח אמר למשה רבנו שאלוהים בכלל לא דיבר איתו. אפילו בתקופת משה רבנו הייתה מחלוקת אם היה מתן תורה או לא.

אם נלך לשורשים ונחקור תמיד נראה שבסוף היו מקומות שמישהו אמר להם מסופר ש... ומסיבות כאלו ואחרות האמינו לזה. חלק מהמצוות גם התפתחו. זה לא נכון שקיבלנו את המצוות במכה, כל פעם הוסיפו עוד מצווה. איפה כתוב לדוגמה בתורה על גהנום? זה תוספות שהוסיפו אחר כך.

אם הכל באמת היה נכון לגמרי, מדוע קיימות המחלוקות בעצם? בין הלכה להלכה? למה יש עדויות אחרות של הקראים והשומרונים? גם על מי כתב את חמישה חומשי תורה יש ויכוח!

אצל הדתיים אם אתה עושה עבירה או מצווה אתה מקבל את השכר בעולם הבא. לעומת זאת אצל אליעד כהן זה לפי המציאות - אם בן אדם עושה עבירה הוא מקבל את העונש באותו רגע, וגם העונש הוא בדיוק לפי העבירה שעשית כלומר עבירה גדולה = עונש גדול.

יש עבירה ומצווה. אם אתה חושב:

דברים טובים על המציאות =?? צווה. (הכוונה לראות את המציאות כפי שהיא, לחשוב בצורה נכונה, בצורה אמיתית, בצורה שרואה את הדברים כפי שהם, מבין את המציאות כפי שהיא ורוצה אותה כפי שהיא).

דברים רעים על המציאות = עבירה (ואז באותו הרגע שעשית את העבירה רע לך, ממש באותו הרגע אתה מקבל את ה"עונש שלך"). אתה צריך לרצות את המציאות. זה החוק! האדם אף פעם לא יהיה מאושר מעצם קיומו ותמיד ירגיש חיסרון כלשהו כי הוא לא המציאות עצמה, אלא רק חלק מהמציאות. הוא אף פעם לא מרגיש שלם. כל זמן שהאדם קיים כישות נפרדת מהמציאות עצמה, תמיד ירגיש תחושת חיסרון.

עכשיו, בעיקרון יש לך את יצר הרע שאומר לך שהמציאות שלך לא מספיק טובה ואז הוא גורם לך להיות עצוב. לכן השכר והעונש הם נמצאים פה בעולם הזה. למרות שגם כאן אתה יכול להחליט שגם אם המציאות התנקשה עם הרצון שלך עדיין אתה יכול להגיד שאתה רוצה את המציאות הזו ואז יהיה לך טוב.

גם לפי רבי נחמן נאמר - "העבירות נוקמות באדם" כלומר תוך כדי שאתה עובר עבירה רע לך.

לגבי חיים אחרי המוות - אף אחד לא יכול להתחייב שיש חיים אחרי המוות ולו רק משום שאף אחד לא יכול להתחייב בכלל שמשהו יהיה קיים בעוד רגע. שום דבר לא מחויב (לא קיומו של הזמן, מקום, עולם, יקום, ולא קיומו של הישות העצמית של אדם שהוא רק נקודה קטנה בתוך כל המערכת הזו). אף על פי כן מי שיסתכל לעומק בסופו של דבר יכלל במחויב המציאות.

הזמן והמקום תמיד קיימים אבל הם לא מחויבים במציאות. המציאות מהווה את הזמן ואת המקום - המשהו היותר גדול.

אלוהים הוא בעצם ההוויה של המציאות, המשהו הזה שחייב להיות קיים. - מחוץ למקום והזמן! אפשר לומר "המעטפת" של הכל. ואותה אי אפשר לעולם להעלים היא תמיד תהיה קיימת והיא המחויב במציאות. זה לא שלפני הבריאה לא היה כלום ועכשיו יש עולם. לפני לא היה כלום - ועכשיו יש גם עולם. כי הכלום הזה נשאר! אתה לא יכול להעלים כלום. ההוויה הזו תמיד נשארת!

אם אתה מכניס / מוציא עולם הכלום נשאר, כי הוא עוטף את הכל.

בסופו של דבר יש פה שני הפכים שמצד אחד יש נפרדות שהבסיס שלה הוא מקום וזמן עם פוטנציאל אינסופי וכו, - עד הנפרדות שלנו (צבעים, צורות וכו),. ובו זמנית הכל אחד!!! זה "יש" ו"אין" בו זמנית! ובכך מסתמן מזה שאלוהים הוא ההוויה של המציאות!

אז זה חוסר הבנה להגיד שאלוהים ברא את העולם יש מאין. כי הוא לא ברא יש מאין - אלוהים הוא האין. האין מהווה את היש. מה שישנו - עשוי ממה שאיננו.

תיאורית המפץ הגדול לא אומרת כלום כי היא אומרת שלפני כן היו עוד יקומים. התיאוריה אומרת שהוא יצר את המקום והזמן שלנו. אבל אין לזה שום משמעות כי לפני כן היה עוד מקום ועוד זמן. הדבר הזה שדיברנו עליו עד עכשיו הוא הבנה בסיסית. כלומר כשאתה רואה מולך קיר / משהו אתה צריך להבין שזה עשוי מכלום. כלומר שכרגע זה גם לא קיים, בו זמנית! וזה משנה בעצם את תפישת המציאות כולה. ולמה? כי כל תפישת המציאות מושטטת על השכל האנושי. והדבר היחיד שהשכל האנושי לא יכול לעשות אותו - הוא לחשוב על דבר והיפוכו. שזה היש והאין בעצם. כלומר כל השכל שלנו של בני האדם שמבין הבנות הוא משובש כי הוא לא משקף את המציאות האמיתית. כך זו התודעה האנושית.

אז השאלה הנשאלת - שאם המעטפת (המציאות) שהיא מחויבת שהיא שווה לכלום בעצם מהווה את הזמן והמקום? (שהם בעצם לא מחויבים). איך מכלום בלי פוטנציאל נוצר משהו? הקושיא הזו נובעת, רק משום המחשבה השגויה שהאדם מייחס לאין. כאשר האדם מתבונן אל תוך המציאות הוא בעצם מקבל שכל חדש שהוא לא נתפש בהיגיון שלנו היום יומי של בני האדם. למרות שהוא בטוח שהאין הוא איננו לגמרי, הרי שבפועל גם האין הזה, גם הוא משהו. ולא סתם משהו, אלא הוא המשהו שהוא ההוויה של כל מה שישנו, כך שבעצם, אין כאן שום שאלה כלל. ולכאורה כל הקושי להבין את התהוות היש מהאין הוא רק בגלל תפישת האדם את מהות האין. אך באמת אם ישנה האדם את התפישה שלו ויתייחס גם לאין כאל משהו ממשי, הרי שממילא הכל ברור לגמרי, ללא שום שאלה כלל. ולכן ניתן לומר שההוויה אף פעם לא משתנה אלא רק ישויות שונות בתוך הזמן והמקום משנות את מיקומן ועל ידי זה מוגדרת צורה חדשה. זאת אומרת רק ההרכבה והסדר של הצורות משתנים.

על פי אליעד - לכולם יש תודעה גם לאדם גם לחפצים גם להכל - רק שאדם משמיע צלילים וכו,. במה אנחנו שונים מהקיר בעצם? רק בגלל שאנחנו עושים דברים אחרים? גם עצים גם הכל הם נוצרו בדיוק כמו שאנחנו נוצרנו.

בדיפולט שלנו בבסיס לדוגמה ילד קטן שנולד, אם הוא היה נולד נגיד בתוך חדר סגור לבד הוא היה חושב שגם לקיר וגם לכל החפצים שלו בחדר יש תודעה. אבל זה מה שהכניסו לנו במוח שנולדנו.

אז מי התחיל עם זה בעצם? מי החליט שלאדם יש תודעה ולחפץ דומם אין תודעה? זה כמו לשאול איך נוצרה הנפרדות? אם לאדם הייתה תודעה לפני שהוא נהיה צמח לדוגמה אז גם אחרי שהוא מת / צמח עדיין תישאר לו התודעה, אך בחוויה / צורה שונה. אם עכשיו יסתמו לך את האוזניים / עיניים תהיה לך אותה תודעה? כן רק בצורה / חוויה אחרת.

יש מהות אחת! הדברים יכולים להיראות שונים (צורות שונות) אבל הם לא שונים, הם עשויים מאותו דבר.

סבל - התנגשות שלך עם הרצון (קיום). כל אחד העוצמה של הסבל שלו שונה.

הביטוח הכי טוב של אדם זה לדעת להתמודד עם כל תרחיש רע. כי לא כל דבר חומרי יכול לפתור לך בעיות מסויימות. לדוגמה אם יש לך מלא כסף אבל אתה מרגיש בודד. אז הדרך הטובה היא לדעת לשלוט ברצון שלך.

גם לחלומות שלך יש קשר ישיר בין ההתמודדות שלך בחלום לבין התמודדות שלך בחיים. האופי הוא אותו אופי. אותו הדבר גם אחרי המוות. הדרך הכי טובה להתמודד היא לדעת לשלוט ברצון שלך לדוגמה להטיל ספק ועוד.

על פי אליעד כהן מרחב המקום והזמן תמיד היו קיימים ובתוכם מתרחשים כל הזמן שינויים (פעם כדור הארץ ופעם לא וכו).

בריאה - זה לקחת כלום ופתאום לברוא אותו. כלומר שמכלום פתאום נהיה משהו, וזה לא יכול להיות כי זה אומר שגם לפני זה היה משהו לא כלום! זה נקרא יש מאין. כי אם אומרים אלוהים ברא את העולם זה אומר שהיה אותו והיה עוד משהו ולכן זה לא יכול להיות יש מאין אלא יש מ יש! ולכן יש דברים שכתובים בתורה שהם סילופים.

יצירה - זה לקחת משהו שכבר קיים וממנו ליצור משהו. אז זה יותר הגיוני שהמרחב של הזמן והמקום היה קיים תמיד ומ?? נו אלוהים יצר את העולם. זה נקרא יש מ יש. אז זה יותר נכון להגיד שאלוהים יצר את העולם ולא ברא אותו. כי כל החומרים היו קיימים כבר. החומרים שמהן נוצר כדור הארץ שהרי הוא שטח בתוך העולם.

לפי אליעד כהן העולם תמיד היה קיים ללא התחלה ללא סוף ללא ראשית ללא גבול לנצח נצחים.

כלומר הפוטניציאל להיווצרות תמיד היה!

זמן ומקום תמיד היה. בתוך הזמן והמקום ישנם חומרים / אטומים שהם נעים כל הזמן בלי הפסקה. למה אין נעים? אין שאלה! הם תמיד נעים. מהתנודות שלהם יש התחדשויות.

מצד האמת זה לא שמתהווה משהו חדש כשאומרים שהעולם נוצר יש מ יש, אין במציאות שלנו שום התהוות כלל אף פעם. כי כאשר לדוגמה השולחן נוצר מהעץ, שום דבר חדש לא מתהווה כאן, יישויות שונות בתוך הזמן והמקום משנות את מיקומן בתוך הזמן והמקום, ועל ידי זה מוגדרת צורה חדשה. אבל מבחינה כמותית, כמות הזמן וכמות המקום וכמות אין סוף הישויות, לא משתנה כלל, אלא רק ההרכבה והסדר של הצורות משתנים.

אנשים יש להם פשוט אינטרס, יש להם חיסרון שהם רוצים למלא והמחשבה הזו של בריאת העולם ואלוהים ממלאה להם את החיסרון. המדענים מבלבלים את המוח שהם אומרים שהעולם נברא לפני 14 מילאירד שנה והתורה אומרת לפני 6000 שנה.

רוב המדענים אומרים שהעולם נוצר בצורה אבולוציונית כלומר שהאדם פעם היה קוף וזה לא הגיוני לחשוב כך כי זה לא יכול לקרות.

על פי אליעד כהן - כשאתה אומר על מישהו שהוא טיפש או על משהו שהוא טיפשי הפירוש של זה הוא שאתה לא מספיק חכם להבין למה גם הוא צודק (הוא לא אומר שכל הטיפשים צודקים, הוא אומר שכל רעיון בעולם יש מאחוריו חוכמה כלשהי. אין שום רעיון שהוא רק טיפשי). גם היהדות ברעיונות הכי מטורפים שלה יש בה המון חוכמה. לדוגמה מצוות עבירות חוקים ועוד.

המדענים יכולים להסביר לך מה החוקים אבל הם לא יכולים להסביר לך לעולם למה הם ככה ולא אחרת. יש חוקי טבע (אש שורפת, חמצן של בני אדם וכו), מי אחראי על החוקים האלה?

כל רעיון בעולם הוא נכון מהיבט מסויים וגם לא נכון מהיבט אחר - גם הדת היהודית. גם חרדי לדוגמה שהוא ברחוב צריך להבין גם את השיגעון שלו וגם את החוכמה שלו. לדוגמה אליעד לא חושב שצריך לצום ביום כיפור אבל הוא טוען שאדם צריך להבין את ההיגיון למה כן צריך לצום ביום כיפור.

מטרת הדת היא לחקור את רצונו של אלוהים. עכשיו אתה בתור בן אדם צריך לחקור את הנושא ואם אתה בטוח אחרי שחקרת לעומק ב100% ואין לך ספקות לגביו כלל מה רצונו של אלוהים תלך לפי זה. אבל אנשים חושבים שיש אנשים (רבנים) שיודעים מה הוא רצונו של אלוהים אבל זה שמועות כי הם שמעו מישהו שאמר למישהו במשך אלפי שנים וכו... אז זה פרשנויות. המטרה של אליעד היא להראות שיש היפוך לחשיבה של הדתיים למרות שלא בהכרח שהחשיבה שלהם לא נכונה, אולי היא נכונה.

בריאת העולם האמיתית היא השינוי הראשון שהיה במציאות והוא לא בריאת העולם הוא יצירת הרצון של אלוהים. אם אומרים שאלוהים ברא את העולם כי היה לו משעמם וכו, אז השאלה הנשאלת מי ברא לאלוהים את הרצון שיהיה לו משעמם.

הטיעון הקבלי אומר בשמונה שערים עפ"י רבי חיים ויטאל, בפרק הראשון בפיסקה הראשונה - אלוהים לפני הבריאה היה אינסוף ובשביל לברוא את העולם הוא צימצם את עצמו ושם הונח כדור הארץ בעצם.

אף אחד לא יודע למה הוא צמצם ואיך.

צמצום הכוונה זה גבול. הקיום של אדם הוא בעצם צמצום של אלוהים. כי ברגע שאתה אומר "אני" פירשו צמצום ממה שלא אני. כלומר עצם זה שאתה קיים זה אומר שאתה מוגבל בצורה כלשהי. כלומר חווה חוויית צמצום. חוויית הצמצום מתחילה ברגע שאתה קיים ומזה אומר? (חיסרון ויתרון). איזה יתרון? כל דבר שקיים, יש בו משהו שאין בדבר אחר.

אין שני דברים בעולם שהם זהים ב100%! מקום אחר בזמן אחר וכו,. המציאות מכילה בתוכה אין סוף צמצומים, ישויות שונות שביחד מרכיבות מציאות אחת. ולגבי החיסרון - האדם חווה חיסרון כי הוא לא יכול להיות ולהרגיש את השלמות (שלמות הכוונה זה הכל), ולמה? לדוגמה אתה עכשיו נמצא בים, אז אתה לא במדבר, אם אתה גר בקומה 7 זה חיסרון / יתרון ביחס לקומת קרקע וכו,. העניין הוא שהמשחק של החיים כאן זה להגיע לשלמות. אדם חושב שאם הוא יתחתן, יהיה לו כסף, השכלה הוא יהיה שלם ואז הוא מגלה שאחרי שהוא משיג את זה שזה עדיין לא חוויית שלמות. אז איך עושים שכן נרגיש את זה? לפי רבי נחמן מברסלב "אני חיי חיים טובים שאין בהם שום חיסרון בשלמות, שאין שלמות אחריה". - זאת אומרת לא בשלמות כאילו (כמו שאנשים לדוגמה מסתכלים על חצי הכוס המלאה, או אומרים שהכל לטובה, ובעצם היו מתים שיהיה אחרת). רבי נחמן אמר "שלמות יש רק לשם יתברך, רק לאלוהים". מה שבן אדם עושה בכדי להרגיש שלא חסר לו זה להתחיל לאסוף עוד ועוד ועוד. השאלה הנשאלת איך מתפטרים מהחיסרון? אז לפני זה נסביר מה הטוב בחיסרון? הרעיון הוא פשוט, בזכותו יש חיים. אם בן אדם יגיע למצב שאין לו שום חיסרון הוא הופך להיות כלום. כלומר אם אתה מגיע למצב שאתה מרוצה ב100% מהמציאות באותו רגע נגיד נעלמת. אז להגיע ל100% שלמות זה טוב, אך מצד שני אין לך יותר את הצמצומים. רבי נחמן אמר "מי שנכלל באלוהים, יש לו שלמות" איך אתה יכול להיכלל באלוהים? ע"י "הדעת אותו יתברך" - אם אתה תדע מזה אלוהים אתה תהפוך להיות אלוהים.

לפי המחקר של אליעד - פה נכנס הסיפור של ההפכים. (יש גם את הספר שלו להיות אלוהים שהוא כתב שהוא מסביר את הדרך שאדם צריך לעבור בשביל להיות אלוהים).

אם התודעה של האדם מבדילה בין מה שיש למה שאין אז תמיד יש חיסרון והיתרון. ואם היא לא מבדילה אין חיסרון ואין היתרון. ואז אתה קיים בלי לדעת שאתה קיים ואז אתה חווה שלמות. אז איך אנחנו בעצם יכולים בתודעה לדעת שאנחנו קיימים ובכל זאת לחוות שלמות? אי אפשר! צריך לבחור מה אתה מעדיף? אתה יכול לבחור שגם וגם פעם להרגיש ככה ופעם ככה. פעם להרגיש שאתה חווה שלמות ע"י זה שתחשוב שאתה לא קיים ופעם ההפך. השאלה מה אתה מעדיף להיות שבע מבלי לדעת שאתה שבע, או להיות קצת רעב ולדעת שלא תוכל להיות שבע לעולם? (גם אחרי המוות / צמח זה אותו הדבר! יודע שהוא קיים: הוא בנפרדות. לא יודע שהוא קיים: אין לו חיסרון והיתרון ואז הוא חווה שלמות מבלי לדעת שהוא קיים. גם אנשים שחוו חוויה של מוות קליני מספרים שראו או חוו דברים כלשהם. דברים אלו הם בעצם הפחדים שלהם. כל אחד דמיין את הפחדים שלו. אחד שכל חייו הרגיש שהוא בן אדם טוב אז אחרי שהוא מת הוא הרגיש שהוא נכנס לגן עדן. ומישהו שכל החיים שחשב שהוא פושע אז ההפך. אי אפשר לדעת באמת אם החוויות הללו מופיעות גם לאחר המוות באמת, או רק במוות קליני. רבי נחמן אמר "אין אדם מת וחצי תעוותו בידו" - כלומר אם תוכל לשלוט ברצונות שלך, כל רצון - אז אין אדם מת - כלומר אתה לא מרגיש את המוות. המטרה היא לא להיות תלוי בכלום בעולם הזה. רבי נחמן גם אמר "כל עצה שאני נותן לאדם היא טובה גם לעולם הזה וגם לעולם הבא".

בסופו של דבר כל הטענות הדתיות זה לא שאפשר להוכיח שהן לא נכונות, אי אפשר להוכיח שהן נכונות! צריך להגיע למצב שאפשר להפוך כל טענה.

איך זה מתחבר לסיפור ההפכים? כלומר מי שרוצה להרגיש שלמות רגשית צריך להפעיל את גלגלי המוח. כל דבר יש לו הפך, המשלים של הדבר זה ההפך שלו. לדוגמה: אני רוצה להיות בריא. מה ההפך? אני לא רוצה להיות בריא - זה ההפך. ויש את הכי קיצון - אני רוצה להיות לא בריא.

מי שרוצה להגיע לשלמות צריך להגיע למצב שהמוח שלו לא ידע מה הוא רוצה אבל באמת לא ידע. שזה לא משנה לו! אין דעה! אין שיפוטיות הוא לא יכול להרגיש רע! ואיך אפשר להגיע למצב כזה שהוא לא יודע מה הוא רוצה באמת? ע"י התרגול של הנושא של שיטת ההפכים. כלומר כל דבר שאתה חושב שהוא נכון אתה צריך לבדוק למה הוא נכון רק באופן יחסי ולראות גם כן את שאר הזוויות שלו. לדוגמה אני בטוח ש... לגור ליד הים זה טוב.. עכשיו תהפוך את זה. למה אני בטוח שלגור ליד הים זה לא טוב ולא רע. ולמה אני בטוח שלגור ליד הים זה רע! אם הצלחת להביא את עצמך למצב שכל מחשבה שעולה לך בראש אתה מבין למה זה טוב למה זה רע ולמה זה לא משנה - זה בעצם הכפתור של לצאת החוצה מהמשחק. ואז אין לך צמצום! והמטרה היא שהמחשבות שאתה תרגיש כלפי הצדדים יהיו באותה עוצמה כולן. לא להיות משוחד!

בשל כך אתה הרבה פעם במציאות שלנו צריך להטיל ספק בחושים שלך כי החושים שלך מנהלים אותך. לדוגמה איך אני אוכל לעבור דרך קיר? החושים יגידו שאי אפשר! ההתחלה מתחילה בדברים קטנים שאתה צריך לעבוד על עצמך. לדוגמה אם בן אדם רואה תמונה שהוא חושב שהיא יפה והוא לא מצליח לראות שהיא גם מכוערת אז בטוח על החושים שלו הוא לא יוכל לגבור! כי לעבוד על החושים זו הדרגה הכי קשה. המטרה היא להטיל ספק! תמיד לחקור! כך מגיעים לאמת. כך אתה מתאחד עם המציאות כפי מה שהיא בלי שום שיפוטיות. שיטת ההיפוכים היא לתרגל את זה - מה ההפך? אולי כן אולי לא? אתה בטוח?

אליעד טוען - שהרגש והשכל אמורים להיות משונכרנים! כלומר אם אתה לא מרגיש את מה שאתה מבין אתה גם לא מבין וגם לא מרגיש! אין דבר כזה אני מבין ולא מרגיש או מרגיש ולא מבין. ככל שאתה מבין יותר אתה מרגיש יותר את מה שאתה מבין. ההבנה משנה את החוויה. אתה מבין ואז אתה מרגיש! אנשים שיש להם ריבוי אישיות יש אצלהם פיצול אישיות בין מה שהם מבינים למה הם מרגישים. לדוגמה מישהו שחושב שרודפים אחריו... האמת היא שלפי החושים לא רודפים אחריך, אבל ברמה החווייתית אפשר להבין אתה חווה שרודפים אחריך למרות שלא רודפים אחריך. הפסיכולוגים לא מבינים אותם ולכן הם לא מצליחים לטפל בהם. ברגע שבא בן אדם עם הפרעה קוטבית לדוגמה, אתה לא צריך להילחם בו, אתה אמור להסביר לו את ההיגיון של מה שהוא חושב אבל להראות לו גם את ההפך של הדבר. זאת אומרת אם אתה תחשוב שאתה רק חכם אתה תהיה בבעיה ואם אתה תחשוב שאתה רק טיפש אתה תהיה בבעיה. כי האמת היא שאתה גם חכם וגם טיפש וגם זה לא משנה וגם אין הבדל בין חכם לטיפש כי זה תמיד באופן יחסי למשהו! הכל עניין של פופולריות וכו.

איך עושים את זה? הבנת המנגון שבתוכך. שעולות לנו מחשבות של יש לי / אין לי, צריך להתבונן מה קורה לנו בראש מאחורה לנתח את החוויה ולראות אותה בפרופורציה נכונה כלומר זה לא רק יש לי וזה לא רק אין לי. התרגולים זה לא בזמן אמת! זה לפני שקורים לך הדברים! צריך לעשות התבוננות שכלית ורגשית יחדיו! הבנה ורגש יחדיו.

ככל שאתה יותר בטוח שאתה חייב להרגיש טוב - כך אתה בעצם גורם לעצמך להרגיש רע כשהמציאות לא כרצונך. אם אתה אומר לעצמך אני חייב שהחיים שלי יהיו מושלמים אז כל דבר קטן ממרר לך את החיים. המטרה היא להזדהות עם כל מחשבות אפשריות. שהוא יוכל לא רק לא לסבול מזה שכואב לו אלא גם ליהנות ממה שכואב לו. האיזון זה סך כל הדברים! כדי להיות אלוהים אתה צריך להיות הכל. לשרוד כל חוויה אפשרית!

איזון - זה כמה הלב שלך שלם עם המציאות. זה יכול להיות מסוכן רק כאשר אתה נאחז בצד אחד יותר מהשני.

אם תדע לעשות זאת אתה הופך בעצם להיות מה שהיית לפני שהיית (לא לדעת שאתה קיים).

זה אפשרי להגיע לזה אבל צריך להיות גם וגם בו זמנית! פעם להרגיש שאתה קיים ולהבין שאתה חווה צמצום ושיהיו חסרונות, ופעם אחת להתנתק מהקיום שלך ולא לחוות את הצמצום (להרגיש שאתה כלום).
יהדות זמן אמת להרגיש חיסרון פסיכולוגיה שמועות היפוך להעלים בני אדם עבירה בודד מה בן אדם צריך בריאת העולם מתן תורה תורה
הרגלים - איך לשנות הרגלים?
הרגלים - איך לשנות הרגלים?
...הרגלים? איך נוצרים הרגלים וכיצד ניתן לשנות אותם? הרגלים הם דפוסי התנהגות החוזרים על עצמם באופן אוטומטי, ולעיתים קרובות נדמה לאדם כי אינו שולט בהם. דוגמה נפוצה לכך היא אדם שנוהג לכעוס באופן קבוע ומרגיש כי אין לו שליטה על הכעס, או אדם שמתקשה לשמור על דיאטה ואוכל בצורה בלתי נשלטת ברגע שהוא רואה אוכל. תחושת חוסר השליטה נובעת מכך שהאדם אינו מודע להתנהגותו, ופועל באופן רובוטי ואוטומטי, מבלי לשאול מדוע הוא פועל בצורה כזו. אליעד כהן מסביר שהדרך לשנות הרגלים היא לפתח מודעות עצמית להרגלים אלו, ולשאול שאלות...
התמכרויות, התמכרות מרצון, לבחור להיות מכור, להיות מכור, איך תדע האם אתה מכור? איך לאבחן התמכרות? איך אני יכול לדעת אם אני מכור? האם אני מכור? סוגים של התמכרות, מה ההבדל בין להתמכר לבין לא להתמכר?
התמכרויות, התמכרות מרצון, לבחור להיות מכור, להיות מכור, איך תדע האם אתה מכור? איך לאבחן התמכרות? איך אני יכול לדעת אם אני מכור? האם אני מכור? סוגים של התמכרות, מה ההבדל בין להתמכר לבין לא להתמכר?
...להיות מכור, איך תדע האם אתה מכור? איך לאבחן התמכרות? איך אני יכול לדעת אם אני מכור? האם אני מכור? סוגים של התמכרות, מה ההבדל בין להתמכר לבין לא להתמכר? איך תדע האם אתה מכור למשהו או בוחר בו? אליעד כהן מסביר כי יש מצבים שבהם האדם חושב שהוא מכור למשהו, לדוגמה התמכרות לנשים או לסיגריות, ובמקרים אחרים האדם מרגיש שהוא לא מכור, אלא בוחר בכך מתוך רצון. אליעד מדגים מצב שבו אדם אומר לעצמו שהוא מכור לנשים, במצב זה האדם מרגיש שהרצון שלו שולט בו ואין לו שליטה ברצון. לעומת זאת, יש מצב אחר שבו אדם יכול לחשוב...
האם אפשר לחפש את האמת בלי אינטרסים? למה חייבים אינטרסים בחיפוש האמת? למה בלי אינטרסים אי אפשר לחפש את האמת? סוגים של אינטרסים בחיפוש האמת, איך לחפש את האמת בלי אינטרסים?
האם אפשר לחפש את האמת בלי אינטרסים? למה חייבים אינטרסים בחיפוש האמת? למה בלי אינטרסים אי אפשר לחפש את האמת? סוגים של אינטרסים בחיפוש האמת, איך לחפש את האמת בלי אינטרסים?
...האמת בלי אינטרסים? למה חייבים אינטרסים בחיפוש האמת? למה בלי אינטרסים אי אפשר לחפש את האמת? סוגים של אינטרסים בחיפוש האמת, איך לחפש את האמת בלי אינטרסים? האם אפשר לחפש את האמת בלי שום אינטרסים? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מחפש את האמת, הוא תמיד חייב לפעול מתוך אינטרס כלשהו. הוא מדגיש שבאופן מוחלט, אין אפשרות לחפש את האמת ללא אינטרס, משום שכל פעולה שאדם עושה נובעת מאינטרס כלשהו. לדבריו, לא מדובר רק באינטרס מובהק כמו השגת כסף או הצלחה, אלא גם בעצם הרצון לגלות את האמת עצמו. אליעד מסביר זאת בדוגמה: אם...
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
ניחום אבלים, לנחם אבלים, עולם שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום
...שכולו טוב, חיים אחרי המוות, חיים אחרי החיים, לחיות אחרי המוות, לחיות לנצח, חיים נצחיים, עולם הבא, גן עדן, גיהנום האם יש חיים אחרי המוות? אליעד כהן דן בנושא ניחום אבלים, חיים אחרי המוות, והדרך הנכונה לנחם מישהו שאיבד אדם קרוב. הוא מציג סיטואציה שבה אדם רוצה לנחם אישה שאביה נפטר, ומטרתו לגרום לה לחשוב שלאביה טוב יותר בעולם הבא, זאת כדי להפיג את צערה. אך אליעד מעלה מיד את הבעיה הפוטנציאלית - אם ישכנעו אותה שלמתים באמת טוב יותר בעולם הבא, אולי זה יעודד אותה להתאבד. הוא מסביר שצריך למצוא דרך לגרום לה...
פחד מג'וקים, פוביה, חרדה, להתמודד עם חרדות, להשתחרר מכל הפחדים, לבטל את הרצון, להבין את הרצון
פחד מג'וקים, פוביה, חרדה, להתמודד עם חרדות, להשתחרר מכל הפחדים, לבטל את הרצון, להבין את הרצון
...להשתחרר מכל הפחדים, לבטל את הרצון, להבין את הרצון למה אנשים מפחדים מגוקים ואיך אפשר להתגבר על כך? הסיבה המרכזית לפחד מגוקים, כמו כל פחד אחר, נובעת מכך שהאדם אינו רוצה בהם. אליעד כהן מסביר שכל פחד שקיים באדם, בין אם הוא פחד מגוקים או פחד ממוות, נובע מתוך אי - רצון לדבר המסוים הזה. הפחד אינו מתקיים בפני עצמו, אלא תלוי לחלוטין ברצון של האדם. אם האדם לא היה מתנגד ולא היה דוחה את הגוקים או את המוות, הוא לא היה מפחד מהם כלל. לדוגמה, בשיחה שמתנהלת, השואלת מציינת שיש לה פוביה מגוקים מגיל צעיר, וכאשר היא...
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
...התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד איך לעזור לאדם שמתמודד עם מחלה סופנית? כאשר אדם מגלה שהוא חולה במחלה סופנית, הדבר הראשון שהוא רוצה בדרך כלל הוא להמשיך לחיות. אבל איך באמת אפשר לעזור לאדם כזה, אם הדבר שהוא רוצה מכל לא ניתן להשגה? אליעד כהן מסביר כי העזרה האמיתית שאפשר להעניק לאדם כזה היא לא בהכרח לשכנע אותו להאמין שהוא יחיה, אלא לעזור לו להבין מדוע המוות מפחיד אותו, ומהו...
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
...מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח מדוע אנשי מכירות לא מצליחים לסגור עסקאות? אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשי מכירות מתקשים לסגור עסקאות היא חוסר הבנה אמיתי של הצרכים והרצונות של הלקוח. אליעד כהן מסביר שהטעות הנפוצה ביותר היא שאיש המכירות בטוח שהוא מבין את הלקוח, בעוד שלמעשה הוא פירש בצורה לא נכונה את דברי הלקוח. בעיית הפירוש השגוי של צרכי הלקוח יכולה להפיל עסקאות רבות, גם כאשר נדמה שהכל נעשה באופן מושלם...
מי מסתובב כדור הארץ או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע
מי מסתובב כדור הארץ או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע
...או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע מי באמת מסתובב סביב מי, כדור הארץ או השמש? השאלה העיקרית שבה עוסק אליעד כהן היא מי מסתובב סביב מי - האם כדור הארץ מסתובב סביב השמש, או שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאין שום הוכחה מוחלטת, מנקודת מבט לוגית ופילוסופית, לכך שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ או ההיפך. הוא מדגיש כי אנשים רבים חושבים בטעות שהעניין...
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
...ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע וכאן אבאר, איך לנתח מקרה לדוגמה שבו ילד מרביץ, כדי למנוע ממנו להרביץ. כאשר מניתוח המקרה הזה, יהיה ניתן כמובן ללמוד למקרים אחרים. וההתמקדות כאן, היא בקו החשיבה שבו מנתחים מקרה שכזה. אז שלב ראשון, מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות הילד מרביץ ומתנהג באלימות. שלב שני, מה המטרה שלנו? המטרה היא ל...
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
...האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים מהי טעות? איך מצליחן מגדיר טעות ואיך לוזר רואה אותה? לפני שנכנסים להגדרה של טעות, אליעד כהן מעלה את השאלה החשובה: מהי טעות בכלל? הוא מציין כי לעיתים אנשים עושים טעויות מבלי להבין מהי טעות בעצם, ואיך הם צריכים להתמודד איתן. התשובה לשאלה הזו לא בהכרח כמשהו מוחלט, שכן ישנם אנשים שהגדרה שלהם לטעות היא שונה,...
תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
...הדק בין חפירה להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים. כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות. ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה. כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים קודם כל...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...- הגשר לעצמי ולאחר אינטימיות היא מילה עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות...
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
...וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים. ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים האישיים, ההתנהגותיים, המשפחתיים...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...- תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי....
אמונות, דפוסים ומציאות
.../ גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר...
אין פתרון לעומת אינסוף פתרונות
...פתרונות יש עיקרון מעניין מאוד בחיי האדם והוא נקרא עיקרון המטוטלת והעיקרון הזה עובד באופן הבא: כאשר אדם לא מכיר את הפלוסים ואת המינוסים שלו ועושה מהם מישמש הוא מגיע המון פעמים לכביש ללא מוצא או לחילופין לאין פתרון. לא כן, כאשר האדם מכיר את הכוחות שלו ויודע לשחק אתם נכון, לכן, גם הכרת הכוחות של האדם הם סוג של משחק או פסיכולוגיה או אם תרצו גם מתמטיקה. ומה בעצם הדבר אומר בפשטות? כאשר האדם לא מכיר את הכוחות שלו כפי שצריך, הוא אומר על דברים שהוא יכול שהוא לא יכול ומפספס עי כך הזדמנויות פז, או לחילופין...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים...
למה זה טיפשי וחסר שכל לחפש כבוד והאם אתה כזה?
...וחסר שכל לחפש כבוד והאם אתה כזה? מי שמחפש כבוד הוא טיפש. ככל שלאדם יש פחות שכל ככה צריך לכבד אותו יותר, כי ככל שיש לו פחות שכל ככה הוא רוצה יותר שיכבדו אותו. כמו שאנו רואים בחוש שילדים נפגעים ומתביישים מהר יותר, רבים יותר על זה שפגעו בכבודם, על זה שמישהו עשה להם פרצוף, תנועה מגונה או כל כיוב. כי בגלל שיש להם פחות שכל לכן הם רוצים יותר כבוד. ככל שיש לך יותר שכל כך אתה רוצה פחות כבוד וכך אתה מתבייש פחות. למה? כי לחפש כבוד זה משהו לא הגיוני. למה? כי אין בו שום תועלת ממשית. ילד קטן טועה ורואה בכל שטות...
שלומי יכול להיות בכל רגע - מדהים, בסדר, או על הפנים
...או על הפנים . אין אמת. יש בחירה של נקודת התייחסות. אני בוחרת במדהים ספירלת החיים מטפסת תמיד כלפי מעלה, יש בה אזורים נמוכים, של איסוף כוחות ותנופה, ויש את הגבוהים, של הגשמה והצלחה. אפשר לבחור לחיות את החיים תוך שאיפה לאזורים הנמוכים, או לאלה הגבוהים, זה לגמרי תלוי בנו. מישהי שאלה אותי השבוע איך זה שאני תמיד כל כך שמחה. עניתי לה שאני לא באמת תמיד כך, אבל לרוב כן. אני מעדיפה להגדיר את נקודת ההתייחסות שלי לחיים מהקו העליון שלהם, מנקודת הגובה. להגדיר את עצמי כאישה מאושרת. גם לי יש זמני נפילה, רגעים טובים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בריאת העולם / מתן תורה, האמנם? על החיים ועל מה שמעבר...
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מודעות לסביבה בזמן חלום למה אנשים שונאים דתיים? אני לא אוהב את המראה שלי שינוי הרגלי חשיבה חודש טבת ראש עיר ילד בדיכאון ילדה שמפחדת אנשים שמשדרים ביטחון עצמי ביטחון עצמי למכור היא לא באמת אוהבת אותי איך לדעת האם מישהו אוהב אותך? בדיכאון ובעצבות שמחה אין סופית החיים לאחר בגידה לאבד בחורה יכולת קבלת ההחלטות המחיר של חוסר ההחלטיות התמודדות עם מחשבות רעות התמודדות עם דמיונות שאלות מוטיבציה להצליח באופן מוחלט ארגון המידע של מחלקת המכירות להסתיר מידע מהלקוח ילד בעייתי חינוך או שתלטנות רוחניות תגרום לך לרצות למות רוחניים משעממים משפיעה על האישיות איך לטפל במשוגעים? האם אפשרי לחזור לאקס? מה הכי חשוב בלגרום לאקס לאהוב אותך שוב? סוגים של אימון ציוד כושר אחדות עם הבורא לבטוח באלוהים אדם מואר הארה רוחנית ושלמות המלצה על הספר להיות אלוהים להתבודד ולהיות אלוהים בורסה בארצות הברית השקעה עסקית מטרת החיים בגן עדן אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים להתגבר על רצון להנאה מוניטין שלילי בפייסבוק פרדוקס הבחירה חופשית האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? סתירות בבריאת העולם חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, מאמן אישי להרזייה, אימון אישי בטלפון ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 26_10_2025 השעה 18:33:14 - wesi4