הודפס מהאתר Yeda.EIP.co.il/?key=21464408
רוחניות וקריירה - דיאלוג

החודשים האחרונים היו עבורי תקופה של חשבון נפש, של חיפוש אחר תשובה לשאלה מהותית: האם קריירה ורוחניות יכולות ללכת יד ביד או לפחות עקב בצד אגודל? שהרי האחת ארצית ומעוגנת והשנייה נדמה כי מרחפת לה ממעל.

הדילמות שהסתתרו מאחורי השאלה הפשוטה הזו היו רבות: האם אפשר לעשות קריירה מרוחניות? האם אפשר להשתכר בכבוד מרוחניות? האם עיסוק ברוחניות טומן בחובו חיים של צמצום? האם רוחניות היא רק תחביב או יכולה להיות קריירה? האם כאדם רוחני אני צריך לחכות ליקום שידאג לי לפרנסה? האם מותר לי להפעיל כלים רוחניים כדי לזמן לקוחות? האם מותר לי לשווק, למכור את עצמי? ועוד עשרות שאלות שניקרו במוחי.

בחרתי לשתף אתכם במסע שעשיתי כדי להגיע לתובנה מושכלת. כאיש הייטק לשעבר, הדרך שלי להגיע לכל פתרון היא באמצעות פירוק הבעיה לחלקים, ביצוע מחקר ושמיעת דעות נוספות. השלב הסופי הוא ריכוז התוצאות ועיבודן תוך התייחסות לעולם הערכים והאמונות שלי - תהליך שיוביל לתובנה המתאימה בעבורי.

את המסע האישי התחלתי בתהליך של אימון אישי ועסקי שבמהלכו נזכרתי בכל החוזקות שלי וביררתי מהי הדרך לרתום את החוזקות כדי להחליש את החולשות. אל לנו להתעלם מהחולשות, הן חלק ממי שאנחנו, והתעלמות מהן תוביל להתפרצותן במועד הכי לא צפוי.

לאחר מכן בניתי תכנית שיווקית עם עירית שריר, יועצת שיווק מדהימה אשר מלמדת אותך איך להפוך למגנט ללקוחות. בתהליך זה סקרנו את פעילויות העסק, בחרנו נושאים להתמקדות, בחנו את היתרונות והחסרונות שלנו אל מול המתחרים והגדרנו את לקוחות היעד ואת אפיקי הפנייה אליהם.

המסקנה משלב זה ברורה: אין הבדל בין עסק המוכר כיסאות, מכוניות או קפה, ובין עסק המוכר טיפולים הוליסטיים, הרצאות, קורסים, ייעוצים בצומתי חיים וערבי חוויה. שניהם עסקים לכל דבר, בשניהם יש מוצר, וההבדל העיקרי הוא ביכולת למשש אותו (כיסא, מכונית, קפה) או לא (טיפול אנרגטי, ייעוץ, הרצאה). בשניהם יש לקוחות, ספקים, בנקים, מתחרים, שותפים עסקיים. המפתח להצלחה טמון ביכולת לזהות נכון את הסביבה העסקית שבה העסק פועל. אני חייב לקבוע כי אחת הסיבות המרכזיות לחוסר ההצלחה של מטפלים הוליסטיים היא בהכרח ההתעלמות מהסביבה העסקית ואימוץ גישה הסוברת כי הרוחניות ממקמת אוטומטית את העסק במישור אחר, גבוה יותר, אשר בו החוקים העסקיים לא תקפים.

קביעה זו מובילה למסקנה ברורה: על העסק הרוחני להתנהל ולפעול בהתאם לכללים העסקיים המקובלים בסביבה שבה הוא פועל.

לפני מספר חודשים שמעתי במסגרת פסטיבל אדמה בגבעת חביבה הרצאה של טל רשף, מאמן, שעסקה בדיוק בשאלה זו: האם עסק רוחני צריך להתנהל כעסק לכל דבר? במסגרת הדיון שהתפתח היו שטענו שכן והיו שטענו שלא. טל פירט את האני מאמין שלו וטען שעסק הוא עסק וככזה הוא חייב למתג את עצמו, לשווק ולמכור את עצמו. עם זאת, כאנשים רוחניים, יש לנו יכולות נוספות שלמגזר העסקי ה"רגיל" אין, ובהחלט יש מקום לשלב את היכולות הללו בעסק שלנו.

למה הכוונה? כאנשים רוחניים יש לנו יכולות זימון, יש לנו יכולת התכווננות, יש לנו יכולת יצירת מציאות, יש לנו - מתוך המקום שבו אנו פועלים - יכולת להפעיל את מרכיבי הסוד ולהגיע למטרות שלנו. מובן שהכל בצורה נקייה ובהתאם לטובתם העליונה של כל הנוגעים בדבר. אין כאן שום "מאגיה שחורה" או "אנרגיה שלילית".

דמיינו לרגע איזו עוצמה יכולה להיות לעסק אשר מצד אחד מציית לנורמות העסקיות המקובלות ומצד אחר מפעיל כלים רוחניים. לפני כחודש חווינו את מבצע "עופרת יצוקה". כתושב הדרום הייתי חייב לקחת פסק זמן כדי לטפל בבנותיי. בתקופה זו היקום סידר לי זמן פנוי. נדמה היה כי המטופלים ידעו שאני זקוק לכך. המבצע הסתיים ובאורח פלא המטופלים חזרו.

המסקנה ברורה: עסק רוחני אשר יפעל כעסק לכל דבר וישלב כלים רוחניים יוכל לפרוץ קדימה.

עופר ברייר, מנטור עסקי ומומחה למיתוג ולניהול קריירה, טוען שכל אדם - שכיר או עצמאי, עובד בעבודה "נורמלית" או רוחנית - מחפש שלושה דברים: כסף, סגנון חיים והכרה.

כסף הוא הבסיס, הוא מאפשר את הקיים, התפתחות וסיפוק עצמי וסביבתי. אין אדם שאינו רוצה בכך. כסף מאפשר לייצר סגנון חיים המאפשר ליצור סביבה נוחה בעבורנו ובעבור המשפחה שלנו. ככל שיהיה לנו יותר כסף כך נוכל לייצר סגנון חיים טוב יותר, שיאפשר לנו להשקיע שוב ביצירת עוד כסף. עוד כסף אומר עוד שיווק, עוד פרסום, עוד לקוחות, עוד שיפור של סגנון החיים שלנו. בסופו של דבר הכסף וסגנון החיים מייצרים הכרה. זאת למעשה השאיפה הגדולה ביותר שלנו.

האם ידעתם שהאנושות נחלקת לשלושה חלקים? (כמה מפתיע) 98% מהאנשים הם UNKNOWN -בלתי ידועים. למעט כמובן הסביבה הקרובה להם, אף אחד לא מכיר אותם. כ - 1. 5% מפורסמים באופן חלקי ו - 0. 5% מפורסמים.

הכרה היא לב לבו של הדבר, היא שמאפשרת לנו לנוע קדימה, בעקבותיה יחפשו אותנו ובזכותה יבואו אלינו.

לסיכום המסע האישי, אני יכול לומר בוודאות - קריירה ורוחניות הולכות יד ביד. הן חלק בלתי נפרד ממי שאנחנו. בחרנו בייעוד שלנו לעזור לזולת וזהו המוצר שאנו מוכרים ומשווקים. אין זה אומר שבגלל שהתחום שלנו הוא רוחניות אל לנו לגבות כסף או שאנו צריכים להסתפק במועט.

אנו חייבים לנהל את העסק שלנו כמו כל עסק, ולפיכך להתייחס לנורמות המקובלות בעולם העסקי. מותר לנו להוסיף את הכלים הרוחניים שהתברכנו בהם כל זמן, שהם משמשים לתועלתם של כל הנוגעים בדבר.

אני מזמין את מי שיש לו בעיה עם כסף, מכירה ושיווק, לבחון לעומק אלו אמונות ו/או ערכים מסתתרים מאחוריהם. מדוע יש לנו את אותן אמונות ואת אותם ערכים, מה הם משרתים, מהם הרווחים שלנו מהחזקתם, וכמובן, מי שחפץ בכך יוכל לעבור תהליך לשינוי האמונות והערכים שבהם הוא אוחז. לא פשוט, אך אפשרי.

היכולת שלנו לעזור לזולת אינה שונה מהיכולת של הנגר לספק כיסאות ושל סוחר הרכב לספק מכוניות. אנו יכולים לנהל קריירה מצליחה כמטפלים הוליסטיים העוסקים בתחום הרוחניות, חיים בסגנון חיים רצוי, וכן, מרוויחים כסף. עם זאת, כתוצאה מאותו סגנון חיים אני יכול להרשות לעצמי לעזור לזולת, לתרום ולהתנדב. בחרתי להקדיש יום בשבוע לטיפול בילדים חולי סרטן, בבית החולים דנה - איכילוב בתל אביב. בנוסף, בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", טיפלתי בהתנדבות בתושבי הדרום. לא הרווחתי כסף, תוגמלתי בדרכים אחרות.

מבחינתי, קריירה ורוחניות יכולות לצעוד יד ביד, הן יכולות להשתלב יחדיו ואפילו לסייע זו לזו.

אני מזמין אתכם לצאת למסע אישי, לשאול שאלות ולהגיע לתשובות המתאימות בעבורכם.

© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן