ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תחושת דחיפות ✔בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5 ✔6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 5
6.11. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "חברים מספיק עם הבכי והיבבות שלכם! האין המכובד כבר אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים נתונים לשינוי, נתונים לפרידה ותמורה? אז לשם מה כל זה, חברים? כל שנולד, מתהווה, מורכב נתון לדעיכה, לא יתכן שלא ידעך. חברים הישויות השמיימיות מתלוננות."

6.12. אז המכובד אַנוּרוּדְּהַה והמכובד אָנַנְדַה העבירו את המשך הלילה בשיחות על דהמה. והמכובד אַנוּרוּדְּהַה אמר: "ועכשיו החבר אָנַנְדַה, לך אל קוּסִינָארָא והודע לבני המַלַּה: 'בני וָאסֵטְּהַה, המכובד נפטר. כעת הזמן שתעשו מה שאתם מוצאים לנכון. '"

"כן אדוני", אמר אָנַנְדַה, ולאחר שהתלבש בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו, הלך עם ליווי לקוּסִינָארָא. באותה העת בני המַלַּה של קוּסִינָארָא התאספו בחדר הפגישות בעניין מסויים. והמכובד אָנַנְדַה הגיע אליהם ומסר את הודעתו של המכובד אַנוּרוּדְּהַה. וכאשר שמעו את דבריו של המכובד אָנַנְדַה, בני המַלַּה על בניהם, נשות בניהם, ונשותיהם הוכו בצער ויגון, נפשם התמלאה בעצב והם כולם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך אלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

פולחנות גופתו של הבודהה

(buddhasarrapj)

6.13. אז בני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא בשמים וזרים, וכינסו את כל המוזיקאים יחד. עם הבשמים, הזרים וכל המוזיקאים, ועם חמש מאות מערכות אריגים הלכו אל חורשת הסאל, היכן שגופתו של המכובד שכבה. ושם כיבדו, הוקירו, ביצעו פולחנות וברכו את גופתו של המכובד בריקוד, שירה ומוזיקה, בזרים ובשמים, הקימו סככות ואוהלים מעגליים במטרה לבלות שם את היום וחשבו לעצמם: 'מאוחר מידי לשרוף את גוויתו של המכובד היום. נעשה זאת מחר. ' וכך במתן הוקרה באותה דרך, הם המתינו יום, יומיים, שלושה, ארבעה, חמישה ושישה ימים נוספים.

6.14. וביום השביעי בני המַלַּה של קוּסִינָארָא חשבו: 'הענקנו מספיק הוקרה בשירה וריקוד... לגופתו של המכובד, כעת נשרוף את גופתו לאחר שנישא אותה החוצה דרך השער הדרומי. לאחר מכן שמונה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשיהם ולבשו בגדים חדשים, הכריזו: "כעת, נישא את גופתו של המכובד", אך גילו שאינם מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל המכובד אַנוּרוּדְּהַה וסיפרו לו מה שקרה: "מדוע איננו יכולים להרים את גופתו של המכובד?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא אחר."

6.15. "אדוני, מהו רצונן של הישויות השמיימיות?"

"וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא, לאחר שהבעתם הוקרה לגופתו של המכובד בשירה וריקוד... לשרוף את גופתו לאחר שתשאו אותה החוצה דרך השער הדרומי. אך רצונן של הישויות השמיימיות הוא, לאחר שהביעו מספיק הוקרה בשירה וריקוד שמיימיים... לשאת אותו אל השער הצפוני של העיר, להביא אותו דרך השער הצפוני ולשאת אותו דרך אמצע העיר ומשם החוצה דרך השער המזרחי של מקדש מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה של בני המַלַּה ושם לשרוף את הגופה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמימיות, שיהיה כך!"

6.16. באותה עת אפילו בורי השופכין וערימות האשפה של קוּסִינָארָא היו מכוסים פרחי עץ - אלמוג עד גובה ברך. והישויות השמימיות כמו בני המַלַּה של קוּסִינָארָא כיבדו את גופתו של הבודהה בריקודים ושירה שמיימית ואנושית... ונשאו את הגופה אל צפון העיר, עברו איתה דרך השער הצפוני, דרך מרכז העיר, ודרך השער המזרחי אל מקדש המַלַּה של מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה, ושם הניחו את הגופה.

6.17. אז הם שאלו את המכובד אָנַנְדַה: "אדוני, כיצד עלינו לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה?"

"בני וָאסֵטְּהַה, עליכם לטפל בגופתו של הטַטְהָאגַטַה כפי שמטפלים בגופה של שליט מניע - גלגל."

"וכיצד מטפלים בה, אדוני?"

"בני וָאסֵטְּהַה, השרידים נעטפים בבד פשתן חדש. זאת עוטפים בצמר כותנה מסורק... לאחר שמכינים את מדורת ההלוויה עם כל הבשמים מכל הסוגים, שורפים את גווית המלך, ומקימים סְטוּפַּה בצומת דרכים..."

6.18. ובני המַלַּה הורו לאנשיהם להביא את צמר הכותנה המסורק. וטיפלו בגופתו של הטַטְהָאגַטַה בהתאם.

סיפורו של הנזיר הבכיר קַסַּפַּה הגדול

(mahkassapattheravatthu)

6.19. באותה עת המכובד קַסַּפַּה הגדול [86] היה בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא לקוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. ולאחר שירד מהדרך התיישב תחת עץ. וסגפן חסר - בית [87] מסויים הזדמן במקרה להיות על הדרך הראשית בכיוון פָּאבָא, וקטף פרח עץ - אלמוג בקוּסִינָארָא. המכובד קַסַּפַּה ראה אותו מגיע ממרחק, ואמר לו: "חבר, האם אתה מכיר את מורנו?"

"כן חבר, אני מכיר. הפרוש גוֹטַמַה נפטר לפני שבוע. קטפתי את פרח עץ - האלמוג שם."

והנזירים שעדיין לא התגברו על תשוקתיהם בכו ומרטו את שערותיהם, הרימו את ידיהם, זרקו את עצמם על הארץ התגלגלו והתפתלו, תוך זעקות: "הרבה יותר מידי מוקדם הבודהה המכובד נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם הוא - אשר - הלך נפטר, הרבה יותר מידי מוקדם עין - העולם נעצמה!" אך הנזירים האלו שהיו חופשיים מהשתוקקות עמדו בקשב ובהבנה מלאה, ואמרו: "כל הדברים המותנים ארעיים - מה הטעם לכל זה?"

6.20. ובין חברי הקבוצה היה סוּבְּהַדַּה, [88] אדם שיצא לפרישות בשלב מאוחר בחייו, והוא אמר לנזירים האלו: "די, חברים, הפסיקו לבכות ולילל! סוף סוף התפטרנו מהפרוש הגדול. תמיד היינו מוטרדים מדבריו: 'אין זה ראוי מצידכם לעשות כך, אין זה ראוי מצידכם לעשות כך! ' כעת נוכל לעשות מה שנרצה, ולא נצטרך לעשות מה שלא נרצה!"

אך המכובד קַסַּפַּה הגדול אמר לנזירים: "חברים, הפסיקו לבכות ולילל! האין הבודהה לא אמר לכם שכל הדברים הנעימים והמענגים משתנים, נתונים לפירוד ולתמורה? מה הטעם לכל זה, חברים? כל דבר שנולד, נוצר, מורכב הינו נתון לדעיכה ולא יתכן שלא ידעך."

6.21. בינתיים, ארבעה מנהיגים מבני המַלַּה, לאחר שרחצו את ראשם ולבשו בגדים חדשים, אמרו: "אנו נצית את מדורת ההלוויה של הבודהה", אך הם לא היו מסוגלים לעשות זאת. הם הלכו אל מכובד אַנוּרוּדְּהַה ושאלו אותו לפשר הדבר.

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונכם הוא דבר אחד, ורצונן של הישויות השמימיות אחר."

"אם כך, אדוני, מהו רצונן של הישויות השמימיות?"

"בני וָאסֵטְּהַה, רצונן של הישויות השמימיות הוא זה - 'המכובד קַסַּפַּה הגדול נמצא בדרכו על הדרך הראשית מפָּאבָא אל קוּסִינָארָא בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. מדורת ההלוויה של הבודהה לא תדלק עד אשר המכובד קַסַּפַּה הגדול יברך בכבוד עם ראשו לכפות רגליו של הבודהה."

"אדוני, אם זהו רצונן של הישויות השמיימיות, שיהיה כך!"

6.22. אז המכובד קַסַּפַּה הגדול הלך אל מקדשם של בני המַלַּה מַקוּטַה - בַּנְדְהַנַה היכן שהיתה מדורת ההלוויה של הבודהה, ולאחר שכיסה כתף אחת בגלימתו, עם כפות ידיו זו אל זו בכבוד, הקיף את המדורה שלוש פעמים ולאחר שהסיר את הכיסוי מכפות רגליו של הבודהה, ברך אותם בכבוד עם ראשו, וכך גם עשו חמש מאות הנזירים. ולאחר שזה הסתיים, מדורת ההלוויה של הבודהה הוצתה מעצמה.

6.23. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, מה שהיה עור, תחת העור, בשר, גידים, נוזלי - מפרקים, כל אלו נעלמו ואף לא הותירו שאריות אפר או אבק, רק העצמות [89] נותרו. וכל חמש מאות האריגים, אפילו אלו הפנימיים ביותר והחיצוניים ביותר נשרפו כליל. ולאחר שגופתו של הבודהה נשרפה, החל מטר גשם אדיר מהשמים, ואחד נוסף שהגיע מעצי הסאל [90] אשר כיבו את מדורת ההלוויה. ובני המַלַּה של קוּסִינָארָא שפכו מים מבושמים עליה לשם אותה מטרה. לאחר מכן בני המַלַּה כיבדו את השרידים במשך שבוע באולם האסיפות שלהם, בעשיית סבכת חניתות וחומה מוקפת קשתות, בריקודים, שירה, זרי פרחים ומוזיקה.

החלוקה של שרידי הבודהה

(sarradhtuvibhjana)

6.24. והמלך אַגָ'אטַסַטוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה ממַגַדְהַה שמע שהבודהה נפטר בקוּסִינָארָא ושלח הודעה לבני המַלַּה מקוּסִינָארָא: 'הבודהה היה בן - לוחמים וגם אני בן - לוחמים. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה. אני אבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני השַקְיָאן מקַפִּילַבַטְּהוּ שמעו שהבודהה נפטר ושלחו את ההודעה: 'הבודהה היה מנהיג השבט שלנו. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ובני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה ובני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה שלחו הודעות דומות. הברהמין של וֵטְהַדִיפַּה שמע שהבודהה נפטר ושלח את ההודעה: 'הבודהה היה בן - לוחמים, ואני ברהמין. אני ראוי לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ואבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. ' ובני המַלַּה של פָּאבָא שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

6.25. כאשר שמעו כל זאת, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא פנו אל הקהל ואמרו: "הבודהה נפטר בקהילתנו. לא ניתן אף חלק משרידיו של המכובד." לשמע זאת הברהמין דוֹנַה פנה אל הקהל בדברים הבאים:

"רבותיי, הקשיבו להצעתי.

סובלנות היא תורתו של הבודהה.

אין זה נכון שיתחיל עימות

מחלוקת על שרידיו של הטוב באנשים.

הבה נתאחד באחווה ושלווה

ובחברות נחלק שמונה חלקים:

שיוקמו סְטוּפּוֹת בכל מקום

שכולם יוכלו לראותן - וימצאו אמון!"

"אם כך ברהמין, חלק את שרידיו של המכובד בדרך ההוגנת והטובה ביותר!"

"בסדר גמור, חברים", אמר דוֹנַה. והוא הכין חלוקה טובה והוגנת של שמונה חלקים, ואז אמר לאסיפה: "רבותיי, אנא תנו לי את כד האפר ואקים סְטוּפַּה גדולו לכבודו." והם העניקו לדוֹנַה את כד האפר.

6.26. כאשר בני המוֹרִיַה מפִּיפְהַלַבַנַה שמעו על פטירתו של הבודהה, הם שלחו את ההודעה: 'הבודהה, היה בן - לוחמים וגם אנחנו בני - לוחמים. אנו ראויים לקבל חלק משרידיו של הבודהה, ונבנה סְטוּפַּה גדולה לכבודם. '

"לא נותר חלק משרידיו של המכובד, כולם כבר חולקו וניתנו. על כן תוכלו לקחת את הגחלים." וכך הם לקחו את הגחלים.

פולחן הקמת הסטופות לשרידים

(dhtuthpapj)

6.27. אז המלך אַגָ'אטַסַטּוּ ממַגַדְהַה בנה סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד ברָאגַ'גַהַה. בני הלִיצְּ'הַבִי מוֵסָאלִי בנו אחת בוֵסָאלִי, בני השַקְיַה מקַפִּילַבַטְּהוּ בנו אחת בקַפִּילַבַטְּהוּ, בני הבּוּלַיַה מאַלַּקַפַּה בנו אחת באַלַּקַפַּה, בני הקוֹלִיַה מרָאמַגָאמַה בנו אחת ברָאמַגָאמַה, הברהמין מוֵטְהַדִיפַּה בנה אחת בוֵטְהַדִיפַּה, בני המַלַּה מפָּאבָא בנה אחת בפָּאבָא, בני המַלַּה מקוּסִינָארָא בנו סְטוּפַּה גדולה לשרידיו של המכובד בקוּסִינָארָא, הברהמין דוֹנַה בנה סְטוּפַּה גדולה לכד האפר, ובני המוריה מפִּיפְהַלַבַנַה בנו סְטוּפַּה גדולה לגחלים בפִּיפְהַלַבַנַה. כך, שמונה סְטוּפּוֹת נבנו לשרידים, תשיעית לכד האפר, ועשירית לגחלים. כך היה בימים ההם. [91]

6.28. שמונה חלקים של שרידים היו ממנו

הכל - רואה. מאלו, שבעה נותרו

בגַ'מְבּוּדִיפַּה בכבוד. השמיני

ברָאמַגָאמַה נשמר בידי מלכי נָאגַה.

שן אחת נשמרה בידי שלושים הישויות

אחת בידי מלכי הקַלִינְגַה, וגם בידי הנָאגוֹת.

הם הפיצו את תהילתם על הארץ הפוריה.

כך החכם מכובד על ידי המכובדים.

ישויות ונָאגוֹת, מלכים והאנשים האציליים ביותר

מביעים את הוקרתם בכפות ידיהם, כיוון שקשה

למצוא אחד כמותו לעידנים אין ספור. [92]


[1] פסגת הנשרים: גִיגְ'הַקוּטַה, Gijjhakuta. רמה נעימה מעל החום המחניק של רָאגַ'גַהַה. השם נילקח מכתבי המהאיאנה אשר לעיתים קרובות ממקמים את דרשותיו של הבודהה במקום זה.

[2] אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה: Ajtasattu Vedehiputta דמות היסטורית המוזכרת במספר מקורות. רייס דיוויס מציין שזה אינו שם פרטי אלא כינוי רשמי. המשמעות המילולית היא 'האויב שעדיין לא נולד' במשמעות 'הוא שנגדו אויב עדיין לא נולד', אולם לנוכח רצח האב שביצע המשמעות המתאימה יותר היא 'האויב של אביו שעדיין לא נולד' (כלומר בעודו ברחם) - הכולל גם סיפור רקע מורחב. במקורות הגַ'אִינִים הוא נקרא קוּנִיקַה או קוֹנִיקַה (Kika, Koika). 'וֵדֶהִיפּוּטַּה' משמעו 'בן של אישה מבני וֵדֶהַה'.

[3] הקונפדרציה של הוַגִ'ינִים, מצפון לארץ מַגַדְהַה לאורך נהר הגַנְגֶס, כללה את בני הלִיצְ'הַבִים של וֵסָאלִי ושל בני הוִידֵהַה, שבירתם היתה מִיטְהִילָא.

[4] תעמולה: Upalpana. רייס דייויס מפרש זאת כ'רמאות, נוכלות, הונאה, שידול, פיתוי, דיפלומטיה. '

[5] דברים שיתרמו לשגשוגכם: מילולית: גורמים שימנעו את דעיכתכם, אַפַּרִיהָאנִייָא דְהַמָּא, Aparihniy dhamm - גורמים לאי - דעיכה.

[6] עבודות: קַמָּארַמָא, Kammram חובב עשייה. כאן המילה קַמַּה היא לא במובן 'פעולה' הבודהיסטי ומפורשת כ'דברים שיש לעשות'.

[7] הישגים חלקיים: להפסיק לעשות מאמצים לפני השגת מטרת ההתעוררות, כלומר, 'לנוח על זרי הדפנה'.

[8] זהו המקום המוזכר בשיחה הראשונה של קובץ השיחות הארוכות, אך לא המקום המוזכר בשיחה החמישית של הקובץ.

[9] זרם הדהמה: דְהַמַּנְבַיַה, dhmmanvaya. 'הדרך בה הדהמה הולכת'.

[10] רוב המבנים באותה תקופה היו עשויים מעץ, ולכן מאחר והיה יוצא דופן הוא כונה 'בית הלבנים'.

[11] הפרשנות מציינת שבודהות יכולים לחוש תשישות פיזית אך לא תשישות מנטלית.

[12] מראת הדהמה: דְהַמָּאדָאסַה, dhammdsa. בה אדם יכול לבדוק את עצמו.

[13] 'בעל אמון בלתי ניתן לערעור' - באמצעות 'כניסה לזרם' התעלה מעבר לספק.

[14] השמונה הם מי שהשיג את המצב של 'נכנס - לזרם' ומי שהשיג את 'הפרי' שלו (נספרים בנפרד), ובדומה גם שלושת המצבים הגבוהים יותר: 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר' ו - 'אַרַהַנְט'

[15] 'חוסר עקביות': וִינְיוּפּסַּטְהֵהִי viupassahehi. ללא הפרעה.

[16] שיחה 22 בקובץ השיחות הארוכות מוקדשת לנושא הקשב. הפרשנות אומרת שקשב מודגש כאן בשל המפגש המתקרב עם אַמְבַּפָּאלִי היפה.

[17] יצאנית: גַנִיקָא, gaik. היא היתה עשירה ותרבותית עם מיומנויות כשל גיישה.

[18] כחול: נִילַה, Nila: מתורגם באופנים שונים 'כחול כהה', 'כחול - ירוק' וכדומה. גברים התאפרו בצבעים שונים.

[19] הכנסות: סָאהָארַם, shra. מילולית: 'עם המזון שלה', כלומר הכנסותיה.

[20] יש כאן משחק מילים על המילה אַמְבַּה (amba, מנגו) ו'אַמְבַּקָא' (ambak, אישה). משמעות שמה היא 'שומרת - המנגו'.

[21] אמירה מפורסמת שמשמעותה שאין 'תורת נסתר' בבודהיזם, לפחות לא על פי מה שהמייסד לימד. ועדיין אין כאן סתירה עם המשל של עלי הסִימְסַפָּא (simsap) בקובץ SN 56.31.

[22] 'אקח אחריות': פַּרִיהַרַסָּאמִי, pariharissmi. 'אני אדאג לה'.

[23] קשורה ברצועות: וֵגְהַה - מִיסַּקֵנַה, vegha-missakena. המשמעות המדוייקת של הביטוי לא ידועה, אך עדיין הוא מהווה דימוי מאוד חזק.

[24] 'לא מכוון את תודעתו לאף סימן': סַבַּה - נִימִיטָּאנַם אַמַנַסִיקָארָא, sabba-nimittna amanasikr. או מכוון את תודעתו הרחק מסימנים חיצוניים.

[25] על פי הפרשנות הכוונה היא להרגשות ארציות.

[26] ריכוז אליו נכנסים בזמן מדיטציית ויפסנא אינטנסיבית.

[27] אי: דִיפַּה, dpa. סנסקריט: dvpa, אי לעומת סנסקריט: dpa, 'מנורה'. אך אנחנו לא יודעים בוודאות האם הבודהה ביטא את שתי המילים האלו באותו אופן. כך או כך הבודהה לימד שאדם צריך להיות אי (או מנורה) לעצמו ולא לימד על 'עצמי גדול' מכל סוג שהוא, כפי שמספר פרשנים ניסו להסביר.

[28] הנעלים מכל: טַמַטַגֶּה, tamatagge. למרות שהמשמעות המדוייקת של המונח לא ברורה לגמרי, המשמעות היא ה'גבוהים מכל', 'הטובים מכל' או 'הנעלים מכל'.

[29] סַטַּמְבַּקַה: מקדש 'שבעת המנגו'.

[30] בַּהוּפּוּטַה: מקדש 'הבנים הרבים', בו אנשים נהגו להתפלל אל עץ 'פיקוס קדוש' עתיק להולדת בנים זכרים.

[31] ארבעת הנתיבים לעוצמה: אִידְהִיפָּאדַא, iddhipd. ראה פסקה 22 בסוטה 18.

[32] 'יכול ללא ספק לחיות מאה שלמה או מה שנותר ממנה': kappa v tiheyya kappvasesa v. הפיסקה הזו שנויה במחלוקת. המשמעות השכיחה של קּפַּה (kappa) היא עידן, תקופה של התרחבות והתכווצות היקום. הפרשנות של קובץ השיחות הארוכות לעומת זאת מפרשת במקרה זה את המונח כ'תוחלת חיים מלאה' (בימיו של הבודהה גוטמה היא הייתה מאה שנה, ראה סוטה 14 פסקה 1.7). ומפרשת את המילה אַבַסֶסַה (avasesa) כ'עודף' (לעומת 'שארית'). כמו וולש, גם אני בחרתי לתרגם את המונחים כאן כ'מאה' ו - 'שארית' בהתאמה. 'שארית' המאה במקרה של הבודהה גוטמה היא עשרים שנה. האלטרנטיבה בה הבודהה ימשיך לחיות כאדם זקן מיליוני שנה נוספים עד קץ עידן היקום הנוכחי נראית לי אבסורדית הן מבחינה פזיולוגית והן מהבחינה של דעיכת הדהמה הצפויה והופעת בודהה נוסף כמובטח, שלא תיתכן ללא העלמות מוקדמת של הדהמה מהעולם.

[33] מָארַה: Mra. מילולית: מוות, הרשע. פרסוניפיקציה של הרוע, המפתה, בדומה לשטן התנכ"י. אך גם כאן כמו במקרה של בְּרַהְמָא, זוהי משרה זמנית ומתחלפת.

[34] 'הדהמה בעלת התוצאות המופלאות': sappihriya dhamma. אין הכוונה כאן לנס מופלא, אלא לשחרור המיוחל מהסבל כדבר מופלא.

[35] רשע: פָּאפִּימַנְט, ppimant. כינוי למָארַה. מתורגם גם 'המרושע'.

[36] הפרשנות מסבירה: 'כפי שהלוחם שובר את השריון שלו בתום הקרב. '

[37] וולש מציע שזהו מקרה בו ישות שמיימית עוצמתית חסרת איזון בכוחותיה.

[38] מגשים ניבאנה ללא שארית: anupdisesya nibbna-dhtuya parinibbyati. 'נכנס לאלמנט - הניבאנה ללא שאריות של המצרפים'. או במונחים ארציים 'מת'. (להרחבה ראה המונח 'ניבאנה' במילון המונחים הבודהיסטי).

[39] או אסיפות של מאות רבות של בני - לוחמים.

[40] דרגות של התמחות: אַבְּהִיבְּהָאיַטַנָאנִי, (abhibhu-ayatanni) abhibhyatanni. ראה סוטה 77 בקובץ השיחות הבינוניות.

[41] פרח קַנִּיקָארַה: פרח העץ pterospermum acerifolium. 'פטרוספרמון אדר', עץ זקוף בעל עלווה נאה במיוחד.

[42] כוכב הבוקר אוֹסַדְהִי: 'כוכב הריפוי', מזוהה עם ונוס (כוכב נוגה).

[43] שמונה החרויות מופיעות גם בסוטה 15, פסגה 35.

[44] תמורה במובן של להפוך מדבר אחד לדבר אחר.

[45] חמש היכולות הרוחניות הן: אמון (saddh), מאמץ (viriya), קשב (sati), ריכוז (samdhi), וחוכמה (pa). אמון צריך להיות מאוזן עם חוכמה ומאמץ צריך להיות מאוזן עם ריכוז, אך קשב מאוזן בעצמו. (ראה גם ויסודהימגה 4.45-49).

[46] השמות של הכוחות האלו זהים לאלו של חמש היכולות שהוזכרו קודם. ההבדל הוא שלאחר כניסה לזרם הם הופכים לכוחות בלתי ניתנים לערעור על ידי הניגודים שלהם.

[47] הקבוצה הזו של 37 פרטים מהווה את הבּוֹדְהִיפַּקְּהִייַה - דְהַמָא, bodhipakkhiya-Dhamm, דברים המשתייכים להתעוררות. (ראה קובץ השיחות הבינוניות, 77)

[48] מסתבר שבודהות, כמו פילים, מסובבים את כל גופם על מנת להביט אחורנית.

[49] השלישיה הרגילה הכוללת מוסר, ריכוז וחוכמה עם התוצאה שהיא שחרור.

[50] 'חזיר מעודן': סוּקַרַה - מַדַּבַה, sukara-maddava (skara - חזיר, maddava - עדין, רך). שם המאכל בעל משמעות מעורפלת, ניתן להבין זאת כחלקים העדינים של החזיר או 'מה שהחזיר נהנה ממנו'. הפרשנות מציעה שלושה פירושים: (1) בשר חזיר בר לא צעיר ולא מבוגר מידי שנמצא ללא שהרגו אותו. (2) אורז מבושל רך ומורתח עם 'חמש מוצרי הפרה'. (3) מאכל בעל תכונות מאריכות חיים (rasayna). פרשנים מודרניים העדיפו את הפירוש של 'כמהין' ואף נמצאו מספר ראיות לכך, אך יתכן שהרצון להציג דווקא מאכל צמחוני הוא שהוביל לכך. לגבי הסוגייה של צמחונות ובודהיזם ראה סוטה 55 בקובץ השיחות הבינוניות.

[51] פסקאות מעין אלו חוברו על ידי נזירים בכירים שהשתתפו באסיפת הדיקלום לאחר מות הבודהה, וכך גם פסקאות 38 ו - 41.

[52] אָלָארַה קָאלָאמַה היה מורו הרוחני הראשון של הבודהה טרם התעוררותו (ראה סוטה 26 מקובץ השיחות הבינוניות).

[53] הנהר אותו הזכיר אָנַנְדַה קודם לכן (פסקה 22).

[54] או 'אזור השעשועים (upavattana) השייך לבני המַלַּה'.

[55] הפרשנות מציינת שהישויות האלו היו 'לא - חוזרים' וחלקן אף 'אַרַהַנְטִים'.

[56] תתעורר תחושת דחיפות: סַמְבֵגַ'נִייָאנִי, savejanyni. 'תתעורר סַמְבֵגַה (savega, תחושת דחיפות) '.

[57] הבודהה נולד בלוּמְבִּינִי, Lumbini (כיום Rummindei בנפאל).

[58] הבודהה הגשים התעוררות באוּרוּבֵלָא, Uruvel (כיום בּוּדְה - גַיָא, Buddh-Gaya בבִּיהַר, Bihar).

[59] הבודהה נשא את הדרשה הראשונה על 'הנעת הגלגל' בפארק הצבאים באִיסִיפַּטַנַה, Isipatana (כיום סַרַנַטְ', Saranath) לא רחוק מהעיר וָארָאנַסִי (Vrasi, בֶּנַרֵס, Benares).

[60] הבודהה הגשים ניבאנה סופית ומת בקוּסִינָארָא, Kusinr (כיום קושִינָאגָאר, Kushingr)

[61] נראה שהפסקה הזו הוכנסה לכאן באופן שרירותי. (ראה קובץ השיחות המקובצות 35.127)

[62] 'לחתור למטרה העליונה', מילולית: 'לטובתכם', אך הפרשנות אומרת 'למטרה העליונה, כלומר אַרַהַנְטיות - שחרור סופי. '

[63] ברזל: אָיַסַה, yasa. מילולית: ברזל, אך הפרשנות של הקובץ לא הסתפקה בכך ופירשה זאת כ'זהב', ועל כך הדעות חלוקות.

[64] סטופה: stupa. מבנה מצבה שנבנה לכבוד אדם חשוב כגון בודהה, אַרַהַנְט או שליט מניע גלגל. בדרך כלל צורתו כשל חרוט.

[65] ככל הנראה משחה מעץ אלגום (סוג של עץ ריחני הגדל בהודו) או אוכרה (אדמה צהובה או חומה - אדומה המשמשת כפיגמנט).

[66] בודהה 'פרטי' אשר למרות התעוררותו אינו בעל יכולת ללמד ולהפיץ את התורה.

[67] המילה כאן היא וִיהָארַה (vihra), אשר בהקשר זה אינה יכולה להיות 'מנזר' והפרשנות מסבירה זאת כ'אולם כינוסים'.

[68] 'פתח הכניסה': קַפִּיסִיסַם, kapissa, מילולית: 'ראש קוף'. ומכאן 'משקוף עליון'. רייס דיוויס מציין שאָנַנְדַה היה אמור להיות מאוד גבוה כדי להשען עליו. הוא מציע על פי פרשנות אחרת שהכוונה כאן היא על בריח הדלת.

[69] אָנַנְדַה הפך לאַרַהַנְט בלילה לפני האסיפה הגדולה הראשונה, לאחר מות הבודהה.

[70] התכונה המדהימה הזו היא ביחס לכל אחת מארבע הקבוצות ולכן הן נספרות כארבע תכונות.

[71] אָלַקַמַנְדָא: עירו של קוּבֵרַה. לפרטים ראה סוטה 32 פסקה 7.40.

[72] פסקאות 17-18 חוזרות על עצמן כלשונן בסוטה 17.

[73] לחפש אחר הידיעה הגבוהה: אַנְיַה - פֵּקְהוֹ, a-pekho. מתורגם גם כ'מתוך רצון לידע'. אך המילה אַנְיַה (a) היא מונח שמיוחס לידיעה הגבוהה ביותר, כלומר התעוררות.

[74] הדרגות האלו הן: 'הנכנס - לזרם', 'חוזר - פעם - אחת', 'לא - חוזר', 'אַרַהַנְט'.

[75] המבוססים בתודעותיהם: המוסמכים לכך.

[76] על פי הפרשנות, המשפט האחרון נוסף באסיפה הגדולה על ידי הנזירים הבכירים.

[77] 'חבר' - אָבוּסוֹ, vuso.

[78] 'אדון נכבד': בְּהַנְטֵה, bhante. באנגלית השימוש המודרני הוא 'Venerable Sir'. יש להדגיש כאן שנטיית המילה היא של פְּנִייַה, ולא של כינוי גוף.

[79] 'המכובד': אָיַסְמָא, yasm. התואר השכיח כאשר מדובר בנזירים כמו איזכור 'המכובד אָנַנְדַה'.

[80] הסנגהה לא ניצלה את ההרשאה הזו מעולם מאחר ואָנַנְדַה לא שאל את הבודהה אילו כללים נחשבים כמשניים.

[81] עונש - הברהמה: בְּרַהְמַדַנְדַה, brahmadaa. מוזכר במובן שונה בסוטה 3 פסקה 1.23. צְ'הַנַּה היה הרכב של גוטמה טרום היתעוררותו ולאחר מכן הצטרף למסדר הנזירים, אך היה אדם עקשן. הטיפול בו על פי הוראת הבודהה גרם לו להתעשת.

[82] פּסָאדָא, pasd: 'בהירות ושלווה מנטלית'. על פי הפרשנות אָנַנְדַה היה בדרגת התעוררות הפחותה ביותר מבין הנזירים באסיפה.

[83] כל הדברים המותנים נתונים לחידלון - תרגלו בחריצות: vayadhamm sankhr appamdena sampdetha. האמירה הזו כבר הוזכרה בסוטה 16 פסקה 13.5. על פי גרסאות שונות נראה שהניסוח המקורי המדוייק כנראה השתבש במשך הזמן.

[84] אָנַנְדַה הצעיר יותר פונה אל אַנוּרוּדְּהַה כפי שהורה הבודהה ואַנוּרוּדְּהַה משיב לו באותה הלשון.

[85] anicc vata sankhr uppda-vaya-dhammino, uppajitv nirujjhanti, tesa vupasamo sukho. הכרזה חגיגית זו נאמרה בהזדמנויות שונות. במקרה אחד היא נאמרת בסיום סוטה 17.

[86] קַסַּפַּה הגדול: אחד התלמידים הבולטים ביותר של הבודהה. יש להבחין אותו מתלמידים רבים אחרים בשם קַסַּפַּה. היו לו כוחות על - טבעיים גדולים, ונאמר עליו שחי יותר ממאה ועשרים שנה. כמו כן, הוא ניהל את האסיפה הגדולה הראשונה.

[87] סגפן חסר - בית: אַגִ'יבַיקַה, agivaka.

[88] לא אותו סוּבְּהַדַּה שמוזכר בסוטה 5 פסקאות 23-30.

[89] עצמות: סַרִירַה, sarra. בתקופה מאוחרת יותר פורש כחומר שלא ניתן להרוס אותו הנמצא באפר שריפה של אַרַהַנְטִים.

[90] יש עצים שאומרים עליהם שיש להם את התכונה לכבות אש.

[91] כאן נראה שהיה הסיום המקורי של הסוטה.

[92] על פי בודהגוסה והפרשנות, הפיוט הזה נוסף על ידי הנזירים הבכירים מסרי לנקה.
נולד למידה שבעת החכם נזירות סלבריטי מוות טרדות מטפל כסף בינוניות בודהיזם
פרזנטציה ללקוח - תזמון המכירה העצמית שלך ללקוח, איך למכור את עצמך ללקוח? מתי למכור את עצמך ללקוח? איך לא למכור את עצמך ללקוח? לגרום ללקוח למכור את עצמו, ליצור אמון עם הלקוח, איתור צרכי הלקוח, בירור צרכי הלקוח, יעוץ לאנשי מכירות
...איך למכור את עצמך ללקוח? מתי למכור את עצמך ללקוח? איך לא למכור את עצמך ללקוח? לגרום ללקוח למכור את עצמו, ליצור אמון עם הלקוח, איתור צרכי הלקוח, בירור צרכי הלקוח, יעוץ לאנשי מכירות כשאתה מתחיל תהליך של מכירה, שים לב שאתה לא מתחיל אותו בתהליך של מכירה. דהיינו, שים לב שהלקוח שלך לא ירגיש שאתה מתחיל למכור את עצמך. כשאתה מוכר את עצמך, בעצם אכפת לך שהלקוח יקנה את המוצר, אבל לא אכפת לך ממנו כלקוח. בתהליך תקין, אתה אמור לשדר ללקוח שאכפת לך ממנו כלקוח, יותר ממה שאכפת לך למכור לו. ולכן, אל תמכור את עצמך ו...
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש *רע*?
...גורמות לאדם להרגיש רע? סיבות. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבות. אם היה האדם לא מחפש שום סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מרגיש טוב תמיד. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבה ומנסה להבין מדוע דברים קורים. הסבר: הטוב של כל דבר נמצא בדבר עצמו. הסיבה האמיתית של כל דבר היא הדבר עצמו, דהיינו, בכל דבר יש טוב שהוא הסיבה של הדבר עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב שהדבר עצמו אינו טוב בפני עצמו, ולכן הוא מחפש סיבות חיצוניות. לדוגמה: נניח שקרה לאדם X. האירוע עצמו הוא...
אלוהים, מה זה אלוהים? לגלות שאתה אלוהים, לגלות את אלוהים, לחוות את אלוהים, להרגיש את אלוהים, להבין את אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הרצון של אלוהים, הספר להיות אלוהים
אלוהים, מה זה אלוהים? לגלות שאתה אלוהים, לגלות את אלוהים, לחוות את אלוהים, להרגיש את אלוהים, להבין את אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הרצון של אלוהים, הספר להיות אלוהים
...אלוהים, לגלות את אלוהים, לחוות את אלוהים, להרגיש את אלוהים, להבין את אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הרצון של אלוהים, הספר להיות אלוהים מה זה אלוהים ואיך אפשר לגלות שאתה אלוהים? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק ומפורט את המשמעות של אלוהים וכיצד אדם יכול לגלות ולהבין שהוא עצמו אלוהים. ההסבר מתחיל בהתבוננות במחשבות וברצונות, ובירור מקורותיהם. הוא מתייחס להנחת היסוד שקיימת מציאות אחת שהיא תמיד קיימת, אך אנשים אינם נותנים עליה את הדעת כי היא מובנת מאליה. אותה מציאות תמידית אינה החומר או הצורה, אלא עצם הקיום...
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
...האם קיימת בחירה חופשית באמת? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בנושא הבחירה החופשית, ומנסה להראות כיצד המושגים בחירה חופשית והעדר בחירה חופשית הם למעשה ביטויים שונים לאותו הדבר. אליעד פותח בטענה כי בחירה חופשית משמעותה פעולה שהרצון קדם לה. אם אדם בוחר פעולה מסוימת, הרצון של אותו אדם הוא שבחר את הפעולה הזו. מכאן עולה שאלה מהותית: מה גרם לאדם לרצות את מה שהוא רוצה? אליעד מציע שתי אפשרויות מרכזיות לגבי השאלה הזאת. אפשרות ראשונה היא שהכל מתרחש באקראיות מוחלטת. במצב כזה, הבחירה כלל לא קיימת, כיוון שאין סד...
יציבות עסקית מהי, האם צריכים יציבות עסקית? איך להשיג יציבות בעסק? עסק עונתי, לקוחות יציבים, יציבות של לקוחות, תזרים קבוע של עסקאות, מהו עסק מוצלח? מהי הצלחה עסקית? מהי יציבות עסקית? מהו עסק יציב? מהו עסק רווחי? הקמת עסק
יציבות עסקית מהי, האם צריכים יציבות עסקית? איך להשיג יציבות בעסק? עסק עונתי, לקוחות יציבים, יציבות של לקוחות, תזרים קבוע של עסקאות, מהו עסק מוצלח? מהי הצלחה עסקית? מהי יציבות עסקית? מהו עסק יציב? מהו עסק רווחי? הקמת עסק
...יציבות בעסק? עסק עונתי, לקוחות יציבים, יציבות של לקוחות, תזרים קבוע של עסקאות, מהו עסק מוצלח? מהי הצלחה עסקית? מהי יציבות עסקית? מהו עסק יציב? מהו עסק רווחי? הקמת עסק האם עסק חייב יציבות כדי להצליח? עסקים רבים מתמודדים עם השאלה אם חובה עליהם להציג יציבות לאורך כל השנה מבחינת כמות לקוחות, תזרים הכנסות ורווחים כדי להיחשב כעסק מצליח. אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה בנושא זה ומסביר באופן חד וברור שהתשובה לכך היא שלילית. עסק לא חייב להציג יציבות קבועה מבחינת הלקוחות וההכנסות בכל חודש וחודש כדי להיחשב...
אהבה, הכרויות, זוגיות, דייטים, שידוכים, למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן ח"א קיב (ברסלב)
אהבה, הכרויות, זוגיות, דייטים, שידוכים, למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן ח"א קיב (ברסלב)
...למצוא אהבה אמיתית + ליקוטי מוהרן חא קיב (ברסלב) מדוע אינך מגיע אל האושר שאתה מחפש? אנשים רבים מחפשים אושר במשך כל חייהם, אבל אינם מצליחים להגיע אל התחושה הזאת בשלמות. הסיבה העיקרית לכך היא שהם מחפשים את האושר בחיצוניות, ולא מבינים שהאושר האמיתי אינו תלוי בשום גורם חיצוני. אליעד כהן מסביר שאם האדם חושב שמשהו חיצוני כמו כסף, זוגיות, הצלחה או אפילו רוחניות יביא לו אושר מוחלט וקבוע, הוא טועה, מכיוון שכל אלו הם דברים זמניים ומשתנים. האם משהו חיצוני יכול לגרום לך אושר אמיתי? אליעד כהן מדגים שאם האדם מאושר...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד - חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד - חלק 1
...איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד - חלק 1 איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו? אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות כלפי מורה רוחני, ומדגיש כי מאחורי כל מחלוקת, אפילו הקטנה ביותר, מסתתר שכל עמוק ואינסופי. הוא טוען כי כשאדם מתבונן במורה הרוחני שלו ובוחן את התנהגותו, הוא חייב לשאול את עצמו מדוע המורה בוחר להתנהג דווקא כך ולא אחרת. לדעת אליעד, כשמישהו...
מה חושבים עליך? דימוי עצמי, דימוי חברתי, דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים
מה חושבים עליך? דימוי עצמי, דימוי חברתי, דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים
...דימוי עצמי, דימוי חברתי, דימוי סביבתי, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לקבל את עצמך, להיות שמן, אמיר חצרוני, ירידה במשקל, אהבה בלי תנאים, קבלה בלי תנאים במהלך ההרצאה, נדונה השאלה מה חושבים עלינו וההשפעה שיש לדימוי העצמי שלנו על חיינו. הנושא המרכזי היה איך הדימוי העצמי, הדימוי החברתי והדימוי הסביבתי משפיעים על האדם, וכיצד ניתן לפתח אהבה עצמית וקבלה ללא תנאים. בהתחלה, אליעד הסביר כי השאלה המרכזית היא לא מה חושבים עליך? אלא איך אנחנו עצמנו רואים את עצמנו. הבעיה מתחילה כאשר אנו מצפים שהסביבה תקבל אותנו כפי...
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
לגרום ללקוח לומר כן, לגרום ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח
...ללקוח לקנות, איך ליצור אמון? לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון? איך לשתול מחשבה? איך למכור נכון? איך לשכנע לקוח? התנגדות מצד הלקוח, ליצור הסכמה עם הלקוח איך לגרום ללקוח לומר כן ולבצע רכישה? כאשר רוצים לשכנע אדם לומר כן לשאלה מסוימת, כגון האם תרצה לקנות את המוצר?, השיטה הישירה ביותר היא להציג לו מידע משכנע שיגרום לו באמת לרצות להגיד כן. אם המוצר טוב, ויש לנו את כל ההסברים לכך, אז האדם אכן יגיד כן מתוך רצון אמיתי. אך מה קורה במקרים שבהם רוצים לשכנע את האדם להגיד כן או לא, לא משום שזו באמת דעתו אלא...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
...דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים דרכו כישות אחרת. אדם כזה, יכול למצוא עצמו במצב שהוא כבר לא רוצה שום דבר, כי הוא מבין שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה הקשר בין העדר...
הארה - מבוא
...בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית מוגדרת ההארה כשחרור...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...חדש... האמנם? / עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק, שמחה...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור את ההבנה שהכל טוב, איך...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את שרירי היד הקדמית...
קשה לי לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי?
...שנפרדנו, קשה לי בלעדיה. היא לא יוצאת לי מהראש. היינו ביחד שנה שבה נפרדנו וחזרנו כמה פעמים. היא לא רוצה אותי בחיים שלה. לא מזיז לה בכלל שאני פגוע. עם כל הוויכוחים והפרידות שהיו לנו, תמיד היא - יצאה הכי בסדר! אני משוגע עליה! מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה אלי אם בכלל? דילמה לא פשוטה במיוחד כאשר קשה לו לשכוח אותה. והתשובה? כמעט חד משמעית! הקשר ביניהם מאתגר ומלא מכשולים. ולא בכדי יש ביניהם ניתוקים וחזרות. זה קורה כי שיעור הזוגיות בין השניים מצביע על חובת גיוס סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני. כי אם לא -...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
...לא משלימה... את הפער - חלק 4 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי...
חתירה למגע - להגיע לעימות עם מה שמטריד אותנו
...לפני כמה ימים קיבלתי אימון טוב מידיד. הידיד הזה לא אוהב אימון ולא מאמין בו. הוא סקפטי לחלוטין לכל העיסוק שלי. אימון עסקי? אם יש לך מוצר טוב, תמכור. אם לא, לא. אימון להרזיה? הכל גנים. אימון אקדמי? אם אתה גאון, אתה מסיים מהר. אם לא, חבל על הזמן. וכך הלאה. דיבורים? זה רק לנשים, והם חסרי תועלת. ואכן הוא ידיד מאוד שתקן. הוא לא אוהב להשוויץ, ולא אוהב להתלונן, מה שמשאיר לו מעט מאוד לומר. אבל פה ושם יש לו משהו מעניין לומר. לפני כמה ימים נפגעתי ממשהו שאישה אמרה לי. היא האשימה אותי במשהו שלדעתי לא היה נכון...
קריון בישראל
...השבוע שעבר, במשך חמישה ימים, חוויה יוצאת דופן כשפמלייתו של קריון הגיעה לארץ למספר מפגשים רבי עוצמה. לאלה מכם, שלא כל כך מבינים על מה הרעש, אשמח לספר ולהעשיר את עולמכם בתחום של תקשורים, אהבה ומדע, ואיך הכל קשור לקריון, ובמיוחד לישראל. קריון, הוא יישות רוחנית, הוא איננו אדם. קריון מציג את עצמו כ - אני קריון מהשירות המגנטי. ולדבריו, הוא בסך הכל אחד מן העוזרים הרבים שמלווים אותנו בחיינו אלה, שבחרנו לחיות על כדור הארץ. אבל אנסה להתחיל מהתחלה במלים פשוטות: העולם בו אנו חיים הוא רחב בהרבה מן הנראה לעי
גלגול נשמות - מבוא
...גלגול נשמות הוא שם כללי לאמונה עממית רווחת בעולם, המתארת תהליך אותו עוברת נשמת האדם לאחר מותה. אמונה זו תלויה באמונה קודמת בדבר קיומה של ישות רוחנית, נשמה, אולם רבים מבין המאמינים בקיומן של נשמות אינן מאמינים בגלגול נשמות. האמונה בגלגול נשמות מאפיינת תרבויות שונות ולא קשורות, ולא אחת נכרכת ביחד עם אמונות דתיות. קיימות גישות שונות בפרשנות האמונה בגלגול נשמות. הבסיס המשותף להן מתאר תהליך בו נשמתו של אדם שנפטר, חוזרת לעולם ומתגלמת באדם אחר. הגישות נפרדות בהבנת התהליך כחד פעמי, רב פעמי, או אין סופי...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
...לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל והפעם אדבר על התרגיל פרפר לשרירי החזה, שניתן לבצע אותו או בכבלים או עם משקולות חופשיים, או במכונה יעודית וכיוב. ואסביר, האם מתי ולמה התרגיל הזה מסוכן? ואיך לעשות אותו בצורה נכונה בטוחה ובצורה היעילה ביותר עבור שרירי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תחושת דחיפות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושת דחיפות, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושת דחיפות, איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ילד לא מחונך איך להתחיל תהליך שיווקי? עיצוב בגדים מציאות טובה המיקום של השריר ביחס לגוף חסד של אמת פחד מפוליטיקה פחד מנשים יפות חרדה חברתית זה גם טוב להתגבר על פחד קהל מאהב ביחס לבן זוג איך לאהוב מחדש אחרי בגידה? לבחור להיות מאושר למה לרצות אושר? האם הגיוני לאהוב סקס? להסתדר בזוגיות קבלת החלטה לעשות שינוי בחיים לחיות את הרגע בקבלת החלטות איך להתמודד עם טורדנות כפייתית? התמודדות עם כל הפחדים איך להצליח לשכנע? למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח בחיים? מי יודע לשכנע? איך לשכנע לקוח שמוצר שווה את הכסף? איך לתת דוגמה אישית לילדים? להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי לקבל עזרה רוחנית אבחון פסיכיאטרי האם אני משוגע? לא מפסיקה לחשוב על האקס איך ליצור קשר עם האקסית שחסמה אותך? שריר אנטגוניסט פשיטת כתף האם אפשר לראות את אלוהים? אלוהים אומר הארה רוחנית אמיתית לשמור על הארה שנעלמת רצון להיות אלוהים נוסחה איך להיות אלוהים כסף ואושר לקנות דירה או להשקיע בבורסה מטרת החיים בגן עדן תכלית החיים ליהנות בלימודים איך למחוק זיכרון שלילי? בחירה חופשית של נפגעי כתות של מי הרצון אם אין בחירה חופשית האם יש רע בעולם? לראות עולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מטפל, טיפול הוליסטי בנושאי תחושת דחיפות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.7188 שניות - עכשיו 29_09_2025 השעה 11:54:12 - wesi4