ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סגירת עסקה ✔שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4 ✔מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4
מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו אך לא בשביל לעבוד בפועל באזור הזה "ולשחק" בנתוניו... מטרת "הארת" הנתונים באזור הזה הוא להשאירם עבורי במצב הכן באופן שאושיט את היד למחרת בבוקר ואקטוף אותם או חלק מהם, מכאן מקור תחושת "השליטה" שלי גם באזור החשוך האין - סופי המשתרע על פני הלילה. לכן "הכוכבים" מנצנצים לאור הירח - כעוד נתונים שמאירים מרחוק מתוך האזור החשוך והאין סופי הזה - אך לא כמאורות בפני עצמם... האדם עוד לא זיהה את "הכוכבים" מקרוב, לכן הם עוד לא הגיעו למעמד "מאור" שישמש את האדם בחיפושו אחר מידע אחר, ולכן נעדרה מילת התואר "מאור" מהכוכבים.

אם כן, תודעת האדם עוד לא זיהתה את המידע הנישא על גב הכוכבים, אך כן מידע זה עומד עם יתר המידע ביקום לרשות האדם, ויכול ויום בהיר אחד יזהה אותו... היינו ישתמש בו ויצרפו למחוז העשייה שלו. לכן כתב המחבר "ויעש אלהים... (גם) ואת הכוכבים", כלומר "העשייה" הזו עומדת לרשות האדם במצב הכן, ועל "האפשרות" הזו למדנו מתוך המאור הקטן. זוהי בעינה משמעות שני המונחים "גידור המידע", ו - "השליטה בערימת המידע" ע"י גידור גבולותיו.

באופן הזה ניתן להבחין שכל המונחים הקושרים את התודעה לעשייה - מתיישבים הם באופן מדוייק עם "הדוגמה" שהשתמש בה מחבר התורה - "הארץ". דוגמה זו נכונה היא ומדוייקת לגבי התודעה האנושית ויחסה למאורות הגדולים, ולכדור הארץ שני מאורות: מאור השמש העצום, המאור הצנוע של הירח, וגם הכוכבים.

באופן הזה מתחברת התודעה האנושית עם כל רעיון ועם כל שרשרת - מידע חלקית מהיקום, ולכל רעיון שני מאורות גדולים ומוגדרים ולצידם מערכת כוכבים אין סופית.

גם לגלגל שני מאורות גדולים: מאור גדול שלאורו התפתח הגלגל והרשימה שמתחתיו, ומאור קטן שהאיר לאדם את מתחם חזונו ואת יתר הרשימה שמעל לגלגל. וכאשר התודעה האנושית עובדת בפועל לאור שני המאורות האלו, או אז גם הכוכבים יבצבצו מתוך מתחם החזון ויבשרו לתודעה על קיומם: "גם אנחנו פועלים בשורותיך וחלק מחזונך האין - סופי... עוד תגיעי ותזהי אותנו ואת פועלינו בהמשך".

משה רבינו כינה את הכוכבים האלה "פטר שגר בהמה" - בכורות שאין להם דורש אך סימניהם ניכרים בשטח.

כך כל תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, רעיון, מחשבה, אמונה, הערכה, השערה, תפיסה, או דעה, לכל אחת מאלו שני מאורות גדולים וכוכבים אין ספור שפועלים בשורותיה.

- כמה כוכבים ולאן יובילו? עד לאן יגיע הגלגל שלי...

- הבט - נא השמימה וספר הכוכבים - אם - תוכל לספר אתם, ויאמר לו - כה יהיה זרעך. (בראשית טו)

[זרע: הזרע אשר זרעת - לא הפרי עצמו.. הרשימה שמתחת לגלגל]...

השאלה שנותרה בשטח היא: ואיך התודעה מתחזקת את שני המאורות באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

וזו תשובת מחבר התורה לשאלה עקרונית זו:

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך, וירא אלהים כי - טוב.

כאן השתמש מחבר התורה בפועל חדש "לתת" שערכו הספרותי בתורה: "למכור". הייתי רוצה לעמוד על הפועל המקורי הזה (לתת) שבאמצעותו ניתן לרדת אל עומק תשובת המחבר לשאלה העקרונית שלעיל.

ביוני 2007 עמדתי במסגרת חיבור שכתבתי - "מידע" - על שני הפועלים "לתת ולקחת", ומתוך חשיבות הפועל "לתת" בקונטקסט שלנו - אני רואה לנכון להביא מתוך החיבור את הקטע המלא שבהקשר כלהלן:

שני מונחים מקבילים ישנם בתורה - "לתת ולקחת" המבטאים את שני המונחים העתיקים ביותר "למכור ולקנות" שהשתמש בהם האדם הקדום "בסוחר החליפין" - שיטת מסחר המבוססת על החלפת סחורות בין האנשים: תן לי עז וקח במקומו שק של קמח... שיטה זו השתכללה עם הזמן, כאשר גילה האדם את המטבע שעזר לו לסחור באופן יעיל יותר, זאת כי יכל באמצעות המטבע לאמוד את סחורותיו באופן יותר מדויק: תן לי שישה מטבעות אם ברצונך לקנות ממני את העז, ותמכור לי במטבע אחד בלבד שלושה קילו אורז, הוא לא היה מחויב לקחת שק אורז שלם עבור העז... זהו בסיס ההתייעלות בשיטת סוחר החליפין הקדומה. כך נוצר המטבע ועימו נוצרו שני פועלים חדשים: למכור ולקנות.

אולם התורה נותרה נאמנה למונחים הישנים "תן" ו "קח" כי הם ביטאו נאמנה את רצון האדם: שמואל נתן את העז שלו לראובן ולקח במקומו שק של אורז. במילים אחרות, העז היה של שמואל, והוא רצה לתת אותו לראובן מתוך מחשבה תחילה. הוא ראה לנכון לעשות את העסקה הזאת עם ראובן, ולקחת במקום העז את שק האורז שהיה זקוק לו.

הפועלים, נתן ולקח ביטאו לעומק את התרחשות הדברים. שמואל נתן את העז שהיה ברשותו, הוא הוציאו מרשותו והעבירו לרשות ראובן - מרצונו הטוב. במקביל הוא לקח מראובן את שק האורז, לקח אותו לרשותו. במילים אחרות, שמואל גם ראובן מכירים בשני הפועלים "לתת ולקחת" אשר חייבים להתקיים על פי סדר מוסכם ומתוך רצון הדדי מוסכם. יש כאן רצון לתת, ושני לקחת. לתת ולקחת בלב שלם.

ובכן, באו שני המונחים החלופיים "למכור" ו "לקנות", והתיימרו להחליף את אחיהם התאומים "לתת" ו "לקחת", בתואנה כי מבטאים הם באופן יעיל יותר את "רצון" האדם: בעזרת המטבע אתה יכול לקחת ולתת באופן מהיר, זריז, חלקי, שלם, יעיל... ולכן, טענו בתוקף חברי האקדמיה ללשון מודרנית, אל תקרא מעכשיו "לתת" כי - אם "למכור", ואל תשתמש יותר בפועל "לקחת" כי - אם באחיו המודרני "לקנות".

וכך היה. האדם עבר אל המטבע העובר לסוחר, ואל שיטת המסחר היעילה שהתנהלה בחסותו. הוא מכר מהר, קנה מהר, פשוט החליף מטבעות...

וכאן בחתך הסטורי זה קרה דבר שאף אחד לא שם לב אליו - מלבד התורה... שני הפועלים הטריים "לקנות ולמכור" שראו אור בחסות המטבע - נשחקו מהר מדי... קרתה נסיגה פיתאומית מהערך שהתיימרו להציג. הקניה התרחקה מערך "הלקיחה" הקדומה, והמכירה כבר לא ייצגה את "הנתינה" של פעם...

הכל הלך מהר, החלפת המטבעות, ההחלטה על קיום העיסקה... פעם היו נותנים את הלב לכל פרט בעיסקה, וכשהייתי מחליף עז בשק קמח - הייתי נותן את ליבי ונפשי לעסקת החליפין שעומדת לפני: האם כדאי לי לוותר על העז? האם אני זקוק לשק הקמח? ואף אם כן - האם שווה לי העיסקה? אופי המסחר שביטאה העיסקה - נעשה מתוך מחשבה תחילה ובלב שלם: החלטתי לתת את העז שלי ולקחת במקומו שק של קמח. משמעות הפועל לתת ולקחת היתה מלאה.

אולם קל היום לראובן למכור את העז שלו, בסך הכל צריך לבקש עבורו מספר מטבעות... אין את השיקול המשני של הצורך בקמח, ואת ערך הקמח בהשוואה לעז... אומנם גם כאן קיים גורם השיקול: האם שווה למכור בשמונה או בעשרה מטבעות...? אולם "הלחיצה" על כפתור ההחלטה - נהיר יותר, זמין יותר, קליל... קל יותר להחליט "למכור" את העז בעשרה שקלים, מה עוד אם מישהו מציע לך 11 שקל או 12...

באופן הזה אתה עלול לעמוד מול חרטה "מוזרה" כי באמת ובתמים לא "רצית" למכור את העז, פשוט התפתית... או היית לחוץ לכסף ומכרת בזיל הזול... או שהתמכרת לריח הכסף הממכר והעדפת לשים בכיס מצלצלין... כאן בדיוק, בנקודה הסטורית זו, חלה שחיקה במשמעות הנתינה והלקיחה, וכאמור אף אחד לא שם לב לאבחנה הזאת - מלבד התורה.

לציין ולהדגיש, אינני מנסה למתוח ביקורת על צורת השימוש בשני הפועלים החדשים, ולא על האקדמיה העברית ואף לא על כניסת המטבע לשוק המסחר, וגם מחבר התורה לא ביקש להוריד את שני הפועלים החדשים ממצבת הפועלים התקנית, נהפוך, הוא עשה שימוש באבחנה הזאת - היינו בשני הפועלים החדשים, במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני שחל בערך הנתינה והלקיחה. את האבחנה האחרונה זו אני זוקף לזכותו של בני בכורי ארז, ומעשה שהיה כך היה.

היום יום שני 04 יוני 2007. שלשום בצהרי יום שבת, בדרך חזרה הביתה לאחר תפילת שחרית, מלווה בשני ילדי ארז הבכור וגידי הקטן והבלתי נלאה.

פתח ארז ואמר: אבא תשאל אותי איזה שאלה מחיי שרה.

להבנת בקשת ארז אני חייב לספר לכם סיפור רקע... ארז לקח את התנ"ך בתקופה האחרונה כפרויקט לכל דבר... הוא החליט ללמוד את הספר המעניין הזה לעומק, בכוחות עצמו, והתחיל לפני כשבועיים... ויום אחד קם וביקש מאימו לקנות לו את התנ"ך עם תרגום לספרדית, הוא נולד, בעוונותי הרבים, בפנמה... העברית שלו טובה, בבית מדברים רק עברית, אולם וליתר ביטחון - שיהיה גם תרגום לספרדית...

"בקשתו" ממני בצהרי יום שבת שעבר, רמזה לי שני דברים: "אני עדיין עם הפרויקט שלי ולוקח אותו ברצינות", וגם "היגעתי כבר עד פרשת חיי שרה, איך ההתקדמות שלי?"... הוא רוצה שאלה מחיי שרה, ובכלל רק יצאנו השבת מ - בהעלותך... מאיפה אני אביא לו שאלה מחיי שרה!?

כן, אני מודה באשמה... מפעם לפעם אני "מזריק" להם חידוש פה ושם מחידושי... וכבר מסתובב במערכת הדם שלהם הרבה מהחומר הזה... הם כבר מחוסנים למשל מהנחש הערמומי שדיבר עם חוה ופיתה אותה... לפני הרבה חודשים, כאשר עסקתי בפרק חטא אדם הראשון, שיתפתי אותם בגילוי שלי אודות הנחש, וגם זה היה ביום שבת יפה אחד... וכך, אף לגידי הקטן כבר אין ספק, שהנחש לא מנהל שיחה ולא מדבר, אלא זוהי תכונת "הנחש" שבאדם: הניחוש, הספק הערמומי - הוא הוא הנחש אליו כיוונה אותנו התורה. חוה אימנו דיברה עם עצמה בסך הכל...

מטבע הדברים, עם ארז הבכור אני "יורד" לעומק יותר מאשר גידי ושרה... וכך בכל שיחת חולין תנכית שלנו, הוא התרגל לשאול אותי: אבא, זה ההסבר "העמוק" או "הרגיל"?

מקרא: רגיל = הסבר "מקובל", עמוק = הזרקה של "מונח" חדש... כך שיתפתי אותו בחידוש שלי אודות "מבול" נוח... אודות גן - עדן והחיים הבלתי מוגבלים במרחבו. ארז כבר מבין את מונח "החיים" הבלתי מוגבלים והקשר שלהם ל - "גן העדן" הבלתי מוגבל... הוא יודע שגן העדן נמצא כאן אצלינו על האדמה היציבה שאנו עומדים עליה בשתי רגלינו, גן העדן אינו ניצב בשמיים. הוא יודע עוד את משמעות המונחים "עץ", מידע, מים, אינפורמציה... אדם הראשון לא נענש על כי אכל פרי... לשום אדם לא מגיע עונש על אכילת פרי עץ. השורות האלה בשבילי הן מעין תיעוד לרומן מאוד יפה עם ארוזי.

ובכן ארז רצה שאלה מחיי שרה - כאן ועכשיו. ניסיתי לגייס את הזיכרון שלי מחיי שרה, והיגעתי למעט מאוד חומר... מה אשאל אותו? שאלתי אותו על המנייק המתחסד עפרון, שניצל את כנות אברהם ולקח מאיתנו ארבע מאות שקל כסף! כן מאיתנו, זה הכסף שלנו שסבא אברהם צריך היה להוריש לנו... שאלתי אותו: למה אתה חושב שעפרון התנהג לא יפה...? והוא ירה את תשובתו כחץ:

כי הוא איש שפל אבא! הוא שיחק אותה וכאילו מה זה כסף בין ידידים - ובסוף הציע את המחיר הגבוה ביותר כי ידע מראש שיקבל... ואכן הוא ביקש וקיבל. התנהגותו שפלה - לא בגלל המחיר המוגזם שביקש, אלא בגין האווירה הידידותית שהשרה לכאורה, וכאילו לא משחק בשבילו כסף... אך סוף מעשה במחשבה תחילה: הוא השרה את האווירה הידידותית הזו, אך למעשה זו היתה אווירה מלאכותית שביקש לנצלה בשביל לבקש עבור שדהו את המחיר הגבוה ביותר, וזו התנהגות בלתי אצילית בעליל ובלשון המעטה...

עד כאן תשובת ארז, והרגשתי את אכזבתו משאלתי השטחית... הרגלתי אותו לשחות עמוק ואני מציע לו כאן בריכת ילדים... הרגלתי אותו לתרבות רעה וזו התוצאה...

לפתע, פשוט לפתע באה הגאולה! והצילה את כבודי. נזכרתי בנושא האחרון שהעסיק אותי בימים האחרונים אודות "קניה - מכירה"... או אז פרשתי לפניו את הפח בצורת שאלה, וכאילו הכנתי אותה מבעוד מועד...

שים לב איתי ארז, אנו עדים כאן לתיעודה של עסקה מסחרית לכל דבר. מישהו ביקש לקנות חלקת מקרקעין, חיפש לו חלקה מתאימה ומצא. הוא הלך לבעל הבית וביקש לקנותה. בעל הבית היה ממזר, ניסה להתחכם והצליח, נכון להגיד שהקונה איפשר לו להצליח כי פשוט היה לו אינטרס לסגור את העסקה בכל מחיר, הוא התביית על החלקה הזאת וסיבותיו עימו, ופשוט הצהיר בריש גלי כי הוא מוכן לשלם עבורה כל מחיר. אברהם אבינו דווקא לא התנהג כאן כסוחר ממולח, אלא כאציל שפתח את ליבו ואת כיסו, והיה מי שינצל את האצילות הזו... אולם ושוב, זוהי עדות למסמך מקורי של קניה - מכירה, ולפנינו תיעוד אמין לנוהל קיום עסקה מסחרית תקנית של הימים ההם.

- ארז: ומה השאלה?

- אני: תן לנשום... אתה קראת את הקטע הזה לעומק לטעמך, קטע המתעד, כאמור, עסקה מסחרית לכל דבר. ובכן, האם שמת לב למשהו מוזר בקטע הזה?

- לא. מה כוונתך אבא?

- האם שמת לב שלאורך כל הדו - שיח בין אברהם ועפרון, היינו בין הקונה למוכר, אין ולא נזכרת ולו פעם, אחת משתי המילים "למכור" או "לקנות"? זה לא נראה לך מוזר - לאור תיעוד עסקה מסחרית ומסמך מסחרי של קניה - מכירה?

- נכון, הם השתמשו, עד כמה שאני זוכר בפועלים לתת ולקחת. אבל מה ההבדל?

- הבדל עצום!

כאן שרדתי לו את ההסטוריה של עסקות החליפין הקדומות, איך נכנס המטבע אל המגרש, ואיך הביא עימו את שני הפועלים החדשים היעילים - למכור ולקנות, איך חלה "השחיקה" במונחים המקוריים (לתת ולקחת) של עסקות החליפין, וגם סיפרתי לו אודות המטבע הזמין של ימינו, האחראי ללחיצה הקלה על כפתור המכירה או הקניה...

העסקה הזו שתועדה בתורה בין אברהם אבינו לעפרון החתי, המשכתי לספר, הינה עיסקה אמיתית של נתינה ולקיחה למרות ועל אף הזיג זג של עפרון המתחסד, כי הרי ובסופו של דבר - עפרון "נתן" את השדה שלו לאברהם והעביר לו בעלות מלאה לעיני כל בני עמו... הוא נתן בתום העסקה את השדה לאברהם בלב שלם ובנפש חפצה.

למיותר לציין כי גם אברהם אבינו לקח ממנו את השדה ושילם עבורה בלב שלם ובנפש חפצה... התורה ניסתה להגיד לנו, דרך הפועלים האמיתיים של "נתן - לקח" ששימשו את המחבר בפרק הזה - שהעיסקה ההדדית הזו התקיימה בפועל, מתוך רצונם המלא של שני הצדדים.

ארז היה מבסוט על שהצליח להשיג גם את "העומק" הזה, לשים בכיס ולצרפו לאוצרו...

היגענו הביתה, וכרגיל אני דוחק בהם לקדש ויש להם כתמיד את כל הזמן שבעולם, וכאילו רק אני על קיבה ריקה... וכמו שהתרגלתי - צעקה וכולם על שולחן הקידוש, אולם הפעם היה מורד אחד ושמו ארז! אני משכלל את הצעקה שלי ומקדיש אותה הפעם רק לארז, אולם הוא בשלו ומבקש בשיא השקט ארכת זמן "אבא, רק דקה, תן לי לגמור שנייה את זה..."

התקרבתי לראות את הדבר הזה שמחזיק בו ארז, השווה מרד של ממש! ועיני נפלו על התנ"ך שלו, כאשר עיניו נעוצות בפרק כג' של בראשית של תיעוד עסקת אברהם - עפרון...

- אז מה ארז, אתה בודק אם זיכרונך לא בגד בך ואכן השתמשו רק בפועלים לתת ולקחת...?

- כן אבא, גם לי וגם לך מותר לטעות...

- נו, אז טעינו?

- כן! תתפלא לשמוע!

- והטעות...?

- כאן אבא! אתה אומר שהתורה "החליטה" ללכת רק על הפועלים התקניים של "לתת - לקחת", ולוותר על הפועלים "הקלים" החלופיים של "לקנות - למכור" יען אינם מבטאים את העומק הנכון של מוטיבי העיסקה... נכון?

- נכון. קלטת את הפרנציפ. עכשיו אפשר לקדש?

- אני חושב שיש כאן אי - דיוק - בלשון המעטה...

- רק לאחר האוכל ידידי...

אכלנו וקידשנו. הישר לאחר האוכל התלבש ארז על התנך שלו, ושקע בו... לאחר דקות:

- בבקשה אבא - מצביע על הסיפא של פרק כה' של בראשית:

כט ויזד יעקב נזיד, ויבא עשו מן - השדה והוא עיף. ל ויאמר עשו אל - יעקב, הלעיטני נא מן - האדם האדם הזה - כי עיף אנכי, על - כן קרא - שמו אדום. לא ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי. לב ויאמר עשו, הנה אנכי הולך למות, ולמה - זה לי בכרה. לג ויאמר יעקב, השבעה לי כיום, וישבע לו, וימכר את - בכרתו ליעקב. לד ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים, ויאכל וישת, ויקם וילך, ויבז עשו את - הבכרה. (בראשית, כה')

- תודה על הערתך ארז... כאן טמונה למעשה "אבחנת התורה" שדיברנו עליה... התורה עשתה שימוש גם בשני הפועלים "הקלים" במקרה הנכון ובמקום הנכון - במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני בערך הנתינה והלקיחה שביטאו שני הפועלים החלופיים...

עשו לא חשב הרבה... גם לא לעומק... הוא שלף מהמותן... הוא מכר... התורה ביקשה להדגיש לנו כי עשו מכר את הבכורה שלו - לא נתן... ואף יעקב השתמש בפועל "למכור" כאשר ביקש מעשו לוותר לו על הבכורה.

יעקב הכיר בעובדה כי אינו יכול לבקש מעשו "לתת" את הבכורה, כלומר הוא לא יכל לצפות ממנו "לנתינה" בלב שלם ובנפש חפצה... הוא רק יכל לבקש ממנו למכור... ומעבר לזאת, יעקב הכיר את נפש עשו "הקלה" וידע כי עשו מסוגל לקיים אך עסקאות לאייט... עסקאות מהירות, קלות, מפתות... ואכן הוא פנה אליו בהתאם ובמדויק:

ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי...

מאידך, חלקו של יעקב בעסקה נעשה בנתינה, כי יעקב לא יודע "למכור", אין בארגז העבודה שלו את הכלי הזה, הוא יודע "לתת":

ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים... הוא נתן לו בלב שלם.

לסיום, התורה לא "שכחה" לתת את דעתה על חלקו של עשו בעסקה... והיא בזה לו:

ויבז עשו את - הבכרה - וניתן במקביל לציין: וימכור עשו את - הבכרה... בזאת היא רמזה לנו, כי שני הפועלים "ויבז" ו "וימכור" - באותו הרובד פועלים.

בזאת סיימתי את תשובתי לארז, ולא שכחתי לצרף את הודאתי הכנה לפניו: "ללא אבחנתך הביקורתית לכאורה, לא הייתי מגיע אל התימוכין לאבחנת התורה בין שני זוגות המונחים... מגיע לך טפיחה על השכם, וגם זפטה על שאכלנו באיחור בגללך..."

כטווס נפוח בתקופת החיזור, התקרב ארז שוב לעברי ובידו ספר התנך הבעייתי שלו שממאן לסגור אותו...

- אבא, אני חושב שמצאתי עוד תימוכין לאבחנתך!

- כוונתך - לאבחנת התורה.

- כן לאבחנת התורה, בבקשה:

כו ויאמר יהודה אל - אחיו: מה - בצע כי נהרג את - אחינו, וכסינו את - דמו. כז לכו ונמכרנו לישמעאלים, וידנו אל - תהי - בו, כי - אחינו בשרנו הוא, וישמעו אחיו. כוח ויעברו אנשים מדינים סחרים, וימשכו ויעלו את - יוסף מן - הבור, וימכרו את - יוסף לישמעאלים, בעשרים כסף, ויביאו את - יוסף מצרימה. (בראשית, לז)

הם היו מפוקפקים, מעורערים, לא כל כך רצו "לתת" אותו... הוסיף ארז המנופח, ואם אני זוכר טוב, הם גם התחרטו אחר כך על "המכירה"... לכן דייקה התורה והשתמשה בפועל הנכון: וימכרו את - יוסף לישמעאלים... - לא נתנו אותו.

- וכל מילה מיותרת. תודה ארז.

עד כאן. וזה הזמן לחזור אל הסיפא של התמונה הרביעית, דרכה ביקש המחבר לענות על השאלה שהתעוררה, וזה הנוסח שלה:

איך התודעה האנושית מתחזקת את "שני המאורות" באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך. - זו תשובת המחבר.

בתשובה זו וכאמור, השתמש המחבר לראשונה בפועל "ויתן" שערכו הספרותי בתורה: "וימכור". החליף את הדבר באחר, המיר את הדבר, נתן את הדבר על מנת לקבל אחר במקומו.

ויתן אתם - את שני המאורות.

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים - התודעה האנושית ראתה כל הזמן את מוטיב "השליטה" כדבר שילווה אותה בכל שלב וצעד, החל מהרגע הראשון כאשר חפנה את החופן הראשון שלה מערימת המידע, וביקשה למשול בכל חבילת המידע דרך גידור החבילה הזו, והינה עקב החופן הזה נוצר הרקיע ועימו נוצרו שני אזורים - עליון ותחתון. היא ראתה ברקיע שנוצר כסמל לשליטתה המתמדת בכל ערימת המידע, כי הרי חילקה באמצעות הרקיע את מלוא ערימת המידע לשני אזורים מוגדרים הנתונים לשליטתה המתמדת והמוחלטת, בכל רגע נתון יכולה לזהות רצף חוליות ולקטוף אותן מלמעלה - משמע להושיט את היד למעלה ולהוריד את החוליות למטה, אל המציאות. זו תמצית שליטתה המוחלטת בערימת המידע.

והינה הופיעה התמונה המורחבת הרביעית, וביצבצו מתוכה המאורות... ובעצם, נוכחה התודעה כי לא חופן של מידע הפקידה בשמים כי - אם מאורות! דהיינו וכאשר חפנה התודעה האנושית את החופן שלה מערימת המידע וזיהתה רצף של חוליות מידע, היא בנתה לה בעצם מאורות שימשיכו ויאירו לה את שני האזורים אשר ביקשה למשול בהם. רצף החוליות בעצמם - הם המאורות שימשיכו להאיר כל עוד והתודעה תמשיך לרצות את מאורם.

היה ותזהה עוד רצף של חוליות - אזי משמעות הדבר היא שיצטרפו לחגיגה עוד ועוד מאורות לצד המאורות הישנים שכבר נכנסו לפעולה, או אז האזור יתמלא בזרקורים שיאירו את השטח על שני אזוריו - כל עוד והתודעה תרצה במאורם.

אם כן, מילת המפתח היא "כל עוד והתודעה תרצה במאורם" - תרצה ימישכו להאיר, תרצה יפסיקו את מאורם והיא תקרוס. השאלה היא, מה היא הגדרת הפועל "תרצה"?

מחבר התורה הגדיר עבורינו במדויק את הפועל הזה: תרצה - משמע תתן, תחליף את מרכולתה, תמיר אותה בדבר אחר, תתן את הטובין של מרכולתה על מנת לקבל במקומם טובין אחרים.

מחבר התורה הקפיד להשמיע לי את ההגדרה המדוייקת - לא ההגדרה הקרובה גם לא הדומה...

תרצה - משמע תתן, תתן בלב שלם, תחליף את הסחורה בלב שלם ובנפש חפצה מבלי שמץ של היסוס... לכן הוא הקפיד לפסוח על הפועל "למכור" שנקשר למטבע עובר לסוחר, ולא תמיד הסוחר רוצה את אותו המטבע עבור מרכולתו, לפעמים הוא רוצה להחליף את מרכולתו דווקא באורז...

סיכומו של הדבר: התודעה זיהתה ברגע זה רצף של חוליות מידע, והינה זה עתה נולדה לנו שרשרת מידע חלקית בעלת חוליות רצופות שהצטרפה למציאות - אך עדיין לא הפכה למאור. רצון התודעה להחליף את השרשרת החלקית הזו שבידה במידע אחר - הוא זה שיהפוך אותה למאור.

משה רבינו כינה את הפועל שמגרה את הרצון הזה ב - "לפדות". התודעה מבקשת לפדות את המידע שבידה במידע אחר, היא מבקשת שהמידע שזיהתה בשרשרת הספציפית הזו - ישמש עבורה כמאור למידע אחר - משמע שתחליף את המידע הספציפי הזה ותקבל מידע אחר תמורתו. להמיר את המידע של הגלגל במידע אחר, לפדות את המידע. כך ראה משה רבינו את "הרצון" שיפעיל את מכונת החיים. מחבר התורה ראה את התודעה נותנת את המידע שבידה, גם מוכרת גם קונה... וכל עוד עסקת החילופין הו מתקיימת - המאור קיים על שני ערוציו: העליון והתחתון.

באופן הזה תיאר המחבר את מכונת החיים, ותוך כדי כך הפיג את החשש מעצירתה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ - אל חשש, היא לא תעצור... כל עוד והתודעה נעה בשבילי התמונה בתנועה סיבובית... כל עוד ומגיעה בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ומכל נקודה אשר עליו...

במילים יותר מפורטות לבעלי הזיכרון הקצר שבקירבנו - כל עוד ומתוך שרשרת המידע אשר זיהתה התודעה על הארץ, מייצרת את הכלים להמשך מסעה במרחב, כלים שיאירו לה את המרחב ואת הארץ כאחד.

ולמשל ביום ובלילה - אל חשש... היא לא תעצור כל עוד ושני המאורות מגוייסים לשאיפתה בלמשול בשני חלקי המידע, בתחתון ובעליון, ביום ובלילה... לשני המחוזות הללו אין סוף.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ומרחב שליטתה התפשט עד לאין סוף - עד סוף העולם וכלל אף את גבולות האור והחושך, גבולות שהופיעו בתמונה המקורית ופני התודעה עוד יגיעו אליהם.

היום והלילה - מייצגים שני אזורי מידע מוגדרים בתוך המרחב הכולל. שני אזורים אלה מוכרים הם לתודעה מבעוד מועד: כל מה שמתחת לארץ וכל מה שמעל הארץ. כל מה שמתחת לגלגל, וכל מה שמעל לגלגל. אומנם אינני מכיר את פרטי הרשימה שמעל לגלגל כי עוד לא זיהיתי את החוליות שלהם, אבל יצרתי כבר את הזיקה אליהם, יש לי גישה לתוכן הדברים, יש לי מושג במה דברים אמורים...

בעוד גבולות האור והחושך הם גבולות היקום במלואו, בהם כלולים כל אזורי המידע שביקום, גם של הגלגל ושל הארץ ושל כל סוגי המידע. גם הכוכבים "הבלתי מזוהים" שקרא להם משה רבינו "שגר בהמה" - נמצאים בתוך הגבולות הללו. גבולות האור והחושך הם גבולותיה של ערימת המידע המלאה והשלמה, היא השרשרת בת מיקשה אחת אין - סופית, היא היא שרשרת האם האחת והרצופה.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ופניה אל התמונה המקורית, היכן רקעה את ההבדל בין האור לבין החושך.

וירא אלהים כי - טוב. מתוך התמונה זו שהוגדלה בפעם הרביעית עבורי, ממנה צצו המאורות והמועדים והימים והבכורות והכוכבים ושגר הבהמה ופטר כל רחם... מתוך התמונה המורחבת הזאת "חשה" התודעה האנושית את תחושת החיים, כי היא פגשה את המידע ועמדה על מהותו: טוב הוא לה.

או אז...

ויהי - ערב - נוצר הערב, תכונת ההתכוננות שמעידה על השליטה המלאה נוצרה! התודעה התכוננה בערב לקטוף מהתמונה המקורית את מבוקשה.

ויהי - בקר - ובעקבותיו נוצר הבוקר, בפועל. היא קטפה את מה שהתכוננה לו בערב...

באופן הזה יצרה התודעה האנושית במרחבה את יחידת הזמן המלאה, את היום השלם המשקף את התמונה המלאה. זה היום שהוגדל והורחב עבורי בפעם המי יודע מה...
שליטה לזכור מחיר התודעה האנושית כסף ימי הבריאה מה זה כסף לקבל החלטות איך להחליט הרגשת שליטה רצינות הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... אותה לסובייקטיבית (בעיניך זה ככה) ולהציג את הדעה שלנו כאפשרית (אולי זה ככה). איך מעבירים את הלקוח ממחויב ואפשרי לסגירת עסקה? למעבר מהתנגדות לסגירת עסקה, יש לנקוט בגישה של גם וגם כאשר הלקוח מציג התנגדות. לאחר מכן, במטרה להגיע להסכמה ולסגור את העסקה, יש להחזיר את השיחה למחויב ולהציג את הרעיון כלא ניתן להימנע ממנו. ברגע שהלקוח מקבל את הרעיון כוודאי, הוא ... שמישהו אומר לא נכון, ניתן להוסיף גם וגם ולטעון שיש מקום לראות את הדברים גם בצורה אחרת. במצבים של סגירת עסקה, הכרחי לחזור לרמת המחויב ולשדר כי אין אפשרות אחרת. סיכום העיקרון המחויב והאפשרי בשכנוע השימוש בעיקרון המחויב והאפשרי מאפשר ... מחויב, קשה לשנות אותה, ולכן אנחנו הופכים אותה לאפשרי כדי להוסיף רעיון אחר לצידה. אבל כשמגיעים לשלב הסופי של סגירת העסקה, צריך לחזור לדיבור מחויב (זה הדבר הנכון, אין אופציה אחרת) כדי לגרום ללקוח לפעול. למה דווקא גם ולא רק ... לכך, בהפגת התנגדות עדיף להשתמש במילים כמו אולי, אפשר, ובסגירה להשתמש במילים כמו בטוח, חייב, בוודאות. איך עוברים מהתנגדות לסגירת העסקה באמצעות המחויב והאפשרי? המעבר מתנגדות לסגירה מתרחש בשלבים: ראשית, לוקחים את ההתנגדות (שבאה בצורת רק או בטוח לא) והופכים ... כל תהליך שכנוע דורש הבנה מתי לדבר באפשרי (לריכוך התנגדויות, להראות נקודות מבט שונות, גם וגם) ומתי לדבר במחויב (לסגור עסקה, להוביל לפעולה, רק ככה, בטוח נכון). בטבע, אפשרויות הן בלתי מוגבלות, אבל בפועל תמיד קורה דבר אחד ספציפי - ... מוחלט אין פה ספקות. אותו דבר לדוגמה המחויב והאפשרי אותו דבר נגיד וודאי וספק כשאתה רוצה למכור מוצר כשרוצים לסגור עסקה, כשרוצים לבטא רעיון כשרוצים שמישהו ילך אחריך דבר בצורה וודאית בוודאות ש... מוכרח ש... וודאי, מה זה ספק? יכול ... אולי אין אולי, אין ספקות חייב ש... אין ספקות לא לבטא ספק. המהות היא כשבן אדם רוצה לדבר במוחלטות לסגור את העסקה, לדחוף את הלקוח לחתימה לשכנע את האנשים לבצע את הפעולה דבר במוחלטות לא בספקות אסור לבטא ספק, יש התנגדות ... או לקנות או לא לקנות, בסוף או שיש עסקה או שאין עסקה אין אפשרות להישאר באפשרות כי בסוף עסקה סגירת עסקה, רכישה הסכמה פעולה מה שזה לא יהיה זה כבר דבר שקורה לא בעולם האפשרויות אלא בעולם המעשים בעולם המעשי. ...
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
... המציאות המעשית שלו בצורה חיובית ומוחשית. האם ידיעת האחדות באמת עוזרת בחיים? אליעד מציג דוגמה מעשית של אדם שרוצה לסגור עסקה מול לקוח, אך הלקוח מתחיל לריב איתו. האדם מתעצבן וכועס. השאלה שנשאלת היא כיצד הידיעה הפילוסופית לכאורה, שלפיה הכל אחד, יכולה לסייע במצב זה. אליעד מסביר כי הסיבה שהאדם רוצה לסגור את העסקה היא כדי להרגיש טוב. אילו האדם היה מבין זאת לעומק, ולא רק אומר זאת כפילוסופיה ריקה, הוא היה חווה ... שאם האדם יהיה מודע באמת למטרה הסופית שלו, הוא יראה שכל פעולה, החל מהרמת יד ועד אכילת אוכל או סגירת עסקה, מכוונת למטרה אחת ויחידה: להרגיש טוב. המודעות הזאת הופכת להיות פרקטית ומעשית כאשר משהו לא הולך לפי רצונו. במקום ... ביום יום. ואדם שואל, נגיד שהבנתי שהכל טוב ואין הבדל בין הרע לטוב, מה זה עוזר כשלדוגמה: אדם רוצה לסגור עסקה מול הלקוח, והלקוח מתחיל לריב איתו, והאדם שרוצה לסגור את העסקה כועס ומתעצבן, מה זה עוזר עכשיו שהוא יודע, תיאורטית פילוסופית שהכל טוב ואחד? אז אני שואל את האדם: למה אתה רוצה לסגור את העסקה שלך? האדם משיב שהוא רוצה להרגיש טוב. ואיך זה פתר לי את הבעיה מול הלקוח, שאני יודע שאני רוצה להרגיש טוב מסגירת העסקה. וזה אומר שאם היו לך הבנות אמיתיות, ולא היית חושב שזו פילוסופיה, אם היית באמת מבין את זה שהכל ... ויודע לאן הוא רוצה להגיע. ונחזור לעסקה עם הלקוח, ואם הלקוח רב איתי, אני אזכור מה המטרה שלי הסופית, לסגור את העסקה, וההיגיון אומר, שאני לא יריב איתו ולא אכעס עליו. ואם השכל של האדם הוא אמיתי, והשכל שלו קצת יותר ...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
... או משא ומתן. הדיוק והמודעות הזו מאפשרים לחדד את כושר השכנוע והמכירה בצורה משמעותית. כיצד תשומת לב למילים מסייעת בסגירת עסקאות? בדוגמה שנתן אליעד על איש המכירות שהציג מחיר ולא ציין את פתרון הבעיה, הוא מסביר שבחירת המילים נכונה משפיעה מאוד על סגירת עסקה בפועל. אם המוכר היה מדגיש כיצד הוא פותר את בעיית הלקוח במקום להתמקד בעלויות החומר, הלקוח היה מרגיש צורך ... כשנמצאים מול לקוח או מול אדם שרוצים לשכנע, הדיוק הזה משפר את כושר השכנוע ואת התועלת של השיחה. איך לסגור עסקה בפועל בעזרת בחירת מילים נכונה? עלתה דוגמה שבה איש מכירות מציע מחיר, אך שוכח להדגיש כי הוא פותר בעיה ...
איך לעשות המון כסף במכירות? איך להיות עשיר ממכירות? איש מכירות עשיר, להתעשר מעבודה במכירות, איך לפתח קריירה כאיש מכירות? איך להיות איש מכירות מומחה? איך לעשות הרבה כסף במכירות? מה הכי כדאי למכור? איך למכור שירותי מכירה? באיזה תחום אפשרי לעשות הכי הרבה כסף במכירות? באיזה תחום אנשי מכירות עושים הכי הרבה כסף? באיזה תחום לעשות כסף במכירות? ללמוד למכור, איך לפתח קריירה במכירות? יעוץ לאנשי מכירות, להיות תותח מכירות, להשתפר במכירות, הקמת מערך מכירות
... גם אם הוא יסגור עסקאות. ואיש מכירות גרוע, יכול כמובן לשרוף כספים של לידים טובים, כי הוא לא יצליח לסגור עסקאות וכולי. בקיצור, עליך לשפר את היכולת שלך, 1 - למכור את המוצרים של הלקוחות שלך, לדוגמה להתמקצע בתחום כלשהו. 2 - אתה צריך לשפר את היכולת שלך לסגור עסקאות עם הלקוחות שלך, שיתנו לך את ההזדמנות לעשות כסף, מכך שתמכור את המוצרים שלהם. שיווק עצמי ויצירת לידים אתה ... שלך? תשובה: למי שתרוויח איתו כמה שיותר כסף. וזה לא חייב להיות לדוגמה מי שמשלם לך כמה שיותר על סגירת עסקה, כי יכול להיות שאיתו לא תוכל לסגור הרבה עסקאות. זה גם לא חייב להיות מישהו שתוכל לסגור איתו הרבה עסקאות, כי אולי הוא לא משלם הרבה על סגירת העסקאות. זה כן חייב להיות העסק, שבסופו של דבר, תעשה הכי הרבה כסף מלמכור את המוצרים שלו. ומכאן בעצם נעבור ... רווח לכל מכירה שהוא יהיה מוכן לתת לך גם 100K עמלה לכל מכירה, אבל יכול להיות שכמעט ולא תוכל לסגור עסקאות עבור העסק הזה, מסיבות שונות כאלו ואחרות. תלוי במוצר, תלוי בשיווק, תלוי בלידים, תלוי במותג, תלוי במתחרים של המוצר, ...
מחיר ללקוח, מתי הכי כדאי להציג ללקוח את המחיר של המוצר? מתי להציג ללקוח את המחיר? מתי לומר ללקוח את המחיר? מתי לומר את המחיר ללקוח? הצגת המחיר ללקוח בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח כמה זה עולה? מתי לחשוף ללקוח את המחיר? מתי לחשוף את המחיר ללקוח? שיקולים בהצגת המחיר ללקוח, שיקולים מתי להציג את המחיר ללקוח, האם לפרסם את המחיר ללקוח? להציג מראש את המחיר ללקוח, לפרסם מראש את המחיר ללקוח, איך לענות לשאלה כמה זה עולה? מחיר בשיחת מכירה, מחיר בשיחת טלפון
... המחיר ללקוח. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא כמובן איך הצגת המחיר ללקוח, תשפיע על האם בסוף הלקוח ירצה לסגור עסקה או לא. וקביעת מחיר, היא אומנות בפני עצמה ויש בה המון שיקולים, כמו שניתן לראות כאן. כי המחיר יכול ... בראש כל חוצות. ועד כאן אלו היו שיקולים, שבעיקרם עוסקים בשאלה, של איך תזמון הצגת המחיר ללקוח, משפיעה על סגירת עסקה עם הלקוח. אבל כאשר באים להחליט לגבי תזמון הצגת המחיר ללקוח, צריכים לקחת בחשבון גם את ניתוח משפך המכירות ... ומה איכות הלידים? כמה לקוחות לא רוכשים בגלל התנגדות מחיר וכמה בגלל התנגדות אחרת? כמה המחיר משפיע על היכולת לסגור עסקה? איך המחיר נתפש בעיני הלקוח? והאם אנחנו חושבים שאחרי פגישה / שיחה, יש יותר סיכוי שהמחיר יתאים ללקוח או ...
לסגור עסקה כאן ועכשיו, איך לסגור עסקה במקום? איך לסגור עסקה עם הלקוח במקום? למה ללקוח קשה להחליט? איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו? איך להכריח את הלקוח לסגור עסקה? למה הלקוח מפחד להחליט? איך לגרום ללקוח להחליט לסגור עסקה? איך להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה? לקוח שצריך לישון על זה, לקוח מפחד לקבל החלטה, איך לסגור עסקה מיד? למה הלקוח צריך לחשוב על זה? למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? למה הלקוח לא סוגר עסקה? איך לתת ללקוח הצעה שאי אפשר לסרב לה?
לסגור עסקה כאן ועכשיו, איך לסגור עסקה במקום? איך לסגור עסקה עם הלקוח במקום? למה ללקוח קשה להחליט? איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו? איך להכריח את הלקוח לסגור עסקה? למה הלקוח מפחד להחליט? איך לגרום ללקוח להחליט לסגור עסקה? איך להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה? לקוח שצריך לישון על זה, לקוח מפחד לקבל החלטה, איך לסגור עסקה מיד? למה הלקוח צריך לחשוב על זה? למה הלקוח מפחד לקבל החלטה? למה הלקוח לא סוגר עסקה? איך לתת ללקוח הצעה שאי אפשר לסרב לה? וכאן אשיב לשאלה, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו? איך לגרום ללקוח לסגור עסקה באופן מיידי? איך להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב על זה? איך להתמודד עם לקוח שמתלבט? ואיך להכריח את הלקוח לסגור עסקה? או לכל הפחות, איך אפשרי להקטין את הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה ואיך לקצר את התהליך של הלקוח להחליט שהוא רוצה לרכוש ממך, כדי לסגור עסקה עם הלקוח כמה שיותר מהר? אז ברמת העיקרון אתה מנהל משא ומתן עם לקוח, נותן מידע ללקוח עושה כמיטב ... זה / אני צריך להתייעץ עם אשתי / אני צריכה להתייעץ עם בעלי וכיוב. והשאלה היא, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו, איך להתייחס לנושא הזה? אז קודם כל ברמת העיקרון, אם אתה רוצה לגרום למישהו לסגור עסקה כאן ועכשיו, אתה בסך הכל צריך לתת ללקוח, הצעה שאי אפשר לסרב לה, כמו בסרט הסנדק, שהוא נתן לו ... חלב על המדף. האם אתה חושב על זה? מתלבט על זה? צריך לישון על זה? או שאתה מרגיש בנוח לסגור עסקה מיד? באיזה מקרים אתה תרגיש בנוח לסגור עסקה על המקום ומתי אתה לא תרגיש בנוח לסגור עסקה על המקום? האם תמיד אתה מרגיש אותו הדבר? ביחס לכל עסקה? במה תלוי שאתה תרצה לסגור עסקה על המקום? אז מאחר שברור שלפעמים גם אתה לא סוגר עסקה על המקום וגם אתה לא מרגיש בנוח לסגור עסקה על המקום, אז בעצם כשאתה רוצה לגרום ללקוח לסגור עסקה על המקום בלי לחשוב על זה, איך בעצם אתה רוצה לעשות את זה? האם אתה רוצה להשתמש בשיטה שהוזכרה לעיל, לאיים על הלקוח? באיזו דרך אתה רוצה לפעול? אז ברמת העיקרון יש 2 שיטות איך לגרום ללקוח לסגור עסקה במקום. וקודם כל צריכים להבין, מה גורם ללקוח לסגור עסקה על המקום, לסגור עסקה בלי להתלבט ולסגור עסקה בלי לחשוב על זה? אז העניין הוא, שבמוח של הלקוח יש כמו סוג של מאזניים, של שיקולים בעד ונגד ... יותר, ככה הלקוח יהיה יותר מרוצה מהעסקה וככה הלקוח יסגור את העסקה יותר בלב שלם וככה הלקוח ירצה יותר לסגור עסקה. אבל מספיק 51 אחוז כדי לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו. ולמה בעצם לקוח לא סוגר עסקה כאן ועכשיו? תשובה: כי הלקוח לא בטוח שהעסקה טובה לו. הלקוח ... איש מכירות שמנסה למכור לו משהו שהוא לא צריך וכיוב. ולכן יש 2 סיבות אפשריות, למה הלקוח לא רוצה לסגור עסקה כאן ועכשיו. 1 - כי הוא לא בטוח במידת ההתאמה של המוצר שלך לצורך שלו, גם ביחס לשאר האפשרויות ... שלו, שהוא חושב שהמוצר שלך כן הכי טוב עבורו. ולכן, במהות יש רק אפשרות אחת איך אפשרי לגרום ללקוח לסגור עסקה במקום כאן ועכשיו. והיא, להעלות את רמת הוודאות של הלקוח לגבי העסקה. דהיינו, לגרום ללקוח להיות יותר בטוח שהוא ... תחושת החמצה, ליצור ללקוח תחושת FOMO, לספר ללקוח את מה שהוא רוצה לשמוע ולעשות את הכל, כדי לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו, עסקה בכל מחיר. זאת אפשרות אחת, שאותה אני לא אסביר איך לעשות. אני לא אסביר איך לשקר את הלקוח, איך לרמות את הלקוח, איך להפחיד את הלקוח ואיך לשכנע את הלקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו, מתוך הפחדה. מה כן אני אסביר כאן? אני אסביר כאן איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו, באמצעות הגדלת הוודאות של הלקוח בעסקה באופן ישר. שאת זה, רוב ככל אנשי המכירות לא יודעים לעשות מספיק טוב. ומה זה אומר? איך להעלות את רמת הוודאות של הלקוח לסגור עסקה? אז לשם כך אתה צריך לדעת מספר עקרונות, שאם תעשה אותם, הסיכוי שהלקוח יסגור עסקה כאן ועכשיו, גדל באופן ... תאשים את הטראומה של הלקוח, שרק היא הסיבה לכך שהלקוח לא סוגר עסקה. ואל תאשים את הפחד של הלקוח לסגור עסקה באופן כללי. כי הסיבות האלו שהן סיבות רגשיות, הן קיימות רק היכן שיש ללקוח ספק רציונאלי לגבי כמה העסקה ... הטראומות של הלקוח וכיוב, פחות יקשו על הלקוח לקבל החלטה כאן ועכשיו. לסיכום: אתה רוצה לדעת, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו. אבל מה יגרום לך לסגור עסקה כאן ועכשיו? האם אתה רוצה שאלמד אותך איך לשקר את הלקוח, איך להטעות את הלקוח, איך לעשות מניפולציה על ... וכולי? האם אתה היית רוצה שמישהו יסגור איתך עסקה בצורה הזאת? כנראה שלא. מה כן, באיזה מקרים אתה רוצה לסגור עסקה כאן ועכשיו בתחושה טובה, באיזה מקרים טוב לך לסגור עסקה על המקום, לחתום על העסקה במקום? תשובה: כאשר יש לך וודאות מאוד גדולה לגבי העסקה. וזה במה תלוי? זה ... לשפר את איתור צרכי הלקוח, לשפר את היכולת לטפל בהתנגדויות מכירה ולשפר את היכולת לשכנע את הלקוח. ככה תוכל לסגור עסקאות במקום כאן ועכשיו.
ניהול משא ומתן, איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לקרוא מחשבות במשא ומתן? לשאול מישהו מה הוא רוצה, התאמת רצונות במשא ומתן, איך לסגור עסקה בקלות? איתור צרכי הלקוח, איך לסגור עסקאות? טעויות בניהול במשא ומתן, איך לגרום למישהו לסגור עסקה?
ניהול משא ומתן, איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לקרוא מחשבות במשא ומתן? לשאול מישהו מה הוא רוצה, התאמת רצונות במשא ומתן, איך לסגור עסקה בקלות? איתור צרכי הלקוח, איך לסגור עסקאות? טעויות בניהול במשא ומתן, איך לגרום למישהו לסגור עסקה?
... לדעת מה מישהו רוצה? איך לקרוא מחשבות במשא ומתן? לשאול מישהו מה הוא רוצה, התאמת רצונות במשא ומתן, איך לסגור עסקה בקלות? איתור צרכי הלקוח, איך לסגור עסקאות? טעויות בניהול במשא ומתן, איך לגרום למישהו לסגור עסקה? איך לדעת מה האדם השני באמת רוצה במשא ומתן? כשמנהלים משא ומתן, השאלה המרכזית שעולה היא כיצד לזהות בדיוק ... נשאל אותו ישירות, אנו עלולים לגרום לו להגיד רצונות מנוגדים או שונים לחלוטין מההצעה שלנו, מה שיפגע בסיכויים שלנו לסגור את העסקה. מה הסיכון הגדול בשאלה ישירה מדי במשא ומתן? כשאדם מבטא במפורש את הרצון שלו, הוא נוטה להיאחז בו בחוזקה ... קשה להזיז אותו מהעמדה שלו. אם הרצון שהביע מנוגד להצעה שלנו, כל המשא ומתן יכול להיתקע. לכן, אם רוצים לסגור עסקה בצורה חלקה וקלה, חשוב להיזהר ולא תמיד לשאול את השאלה מה אתה רוצה? ישירות מדי. איך לגרום לאדם להרגיש ... הוא לא רק יסכים עם ההצעה שלנו אלא גם ירגיש שהוא בחר אותה באופן עצמאי, וכך יהיה קל יותר לסגור את העסקה. לסיכום: מתי להשתמש בשאלה ישירה במשא ומתן ומתי להימנע ממנה? שאלת המפתח מה אתה רוצה? היא כלי עוצמתי במשא ... עצמו יבחר במה שאנחנו רוצים להציע לו. לדעת מתי להשתמש בשאלה הישירה ומתי להימנע ממנה, היא המיומנות שתאפשר לכם לסגור עסקאות בקלות, בצורה מהירה ואפקטיבית יותר. ניהול משא ומתן איך לסגור עסקאות בקלות איך לקרוא מחשבות במשא ומתן איתור צרכי הלקוח טעויות במשא ומתן
להפחיד את הלקוח בתהליך מכירה, הפחדה בתהליך מכירה, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה? חוויית הלקוח בתהליך המכירה, FOMO בתהליך מכירה, פחד מהחמצה בתהליך מכירה, פחד מהחמצה כשיטת מכירה, FOMO של לקוחות, איך לא לשכנע לקוח? בקשת רכישה, ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, עסקה טובה עושים באהבה או שלא עושים בכלל, איך לסגור עסקה טובה? win win situation, פחד של לקוח, לסגור עסקה מתוך פחד, לגרום ללקוח לאהוב אותך, הפחדה כשיטת מכירה
להפחיד את הלקוח בתהליך מכירה, הפחדה בתהליך מכירה, איך לגרום ללקוח לסגור עסקה? חוויית הלקוח בתהליך המכירה, FOMO בתהליך מכירה, פחד מהחמצה בתהליך מכירה, פחד מהחמצה כשיטת מכירה, FOMO של לקוחות, איך ... לשכנע לקוח? בקשת רכישה, ניהול משא ומתן בחוסר תום לב, עסקה טובה עושים באהבה או שלא עושים בכלל, איך לסגור עסקה טובה? win win situation, פחד של לקוח, לסגור עסקה מתוך פחד, לגרום ללקוח לאהוב אותך, הפחדה כשיטת מכירה והפעם נסביר, כי כאשר מנהלים משא ומתן ורוצים לגרום ללקוח לסגור עסקה, אז צריכים לזכור כי ברמת העיקרון אנשים מעדיפים לפעול מתוך אהבה ולא מתוך פחד. דהיינו, שהרבה יותר קל לבן ... שכאשר מנסים למכור למישהו משהו, צריכים לחשוב על חוויית הלקוח בתהליך המכירה. דהיינו, האם הלקוח מקבל מאיתנו דרייב חיובי לסגור עסקה, כי ככה יהיה לו יותר טוב, או שכדאי לו לסגור עסקה, כי אם לא, אז יהיה לו יותר רע. דהיינו, שיש הרבה פעמים שמנהל המכירות מנסה לשכנע את הלקוח לקנות, ... ובמהות, מנסים לגרום ללקוח להרגיש רע, מכך שהוא לא יסגור עסקה. במילים אחרות משדרים למוח של הלקוח, שהוא חייב לסגור עסקה, כי אם לא, אז יקרה דבר רע, שאינו עצם איבוד העסקה הטובה על ידי הלקוח. ואני אסביר: בעיקרון הלקוח ...
איך לסגור עסקה עם לקוח שלא רוצה לקנות? איך לשכנע לקוח שלא רוצה לקנות? איך להשפיע על לקוח שלא רוצה לקנות? מה לעשות אם הלקוח לא רוצה לקנות? איך לשכנע את הלקוח לקנות? איך לטפל בהתנגדות של הלקוח? למה הלקוח לא רוצה לקנות? בעיית תקשורת עם הלקוח, חוסר הבנה מול הלקוח, להסביר את עצמך ללקוח, לגרום ללקוח להבין אותך, להבין את הלקוח, האם המוצר מתאים ללקוח? איך להתמודד עם קושי למכור? איך למכור למרות שקשה? מוטיבציה למכירות, מוטיבציה לאנשי מכירות
איך לסגור עסקה עם לקוח שלא רוצה לקנות? איך לשכנע לקוח שלא רוצה לקנות? איך להשפיע על לקוח שלא רוצה לקנות? מה ... שקשה? מוטיבציה למכירות, מוטיבציה לאנשי מכירות וכאן אסביר, מה לעשות אם הלקוח לא רוצה לקנות לא משנה מה? איך לסגור עסקה בכל מחיר? איך לשכנע לקוח שלא רוצה לקנות, לסגור עסקה? ויש לזה כל מיני תשובות. והדרך הנכונה להסתכל על זה היא, לשאול את עצמך את השאלה הבאה: אם אתה היית הלקוח שלך, האם אתה היית סוגר את העסקה? האם אתה באמת חושב שהעסקה הזאת היא האפשרות הכי טובה של הלקוח שלך? אם הלקוח היה הבן אדם שאתה הכי אוהב בעולם, האם היית ממליץ לו לסגור עסקה? אם היית מקבל תגמול מהלקוח רק עבור ייעוץ בלבד, האם לדעתך כדאי ללקוח לסגור את העסקה? אם התשובה היא שלא, דהיינו, שאתה לא היית סוגר את העסקה עם הלקוח, אז אני כנראה לא הולך ללמד אותך איך לעשות מניפולציה על לקוח ואיך לרמות לקוח וכולי. וזה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סגירת עסקה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סגירת עסקה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סגירת עסקה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן מכירות בתחום סגירת עסקה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8271 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 03:04:09 - wesi4