ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נדבנות ✔בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה ✔השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה

מצבי הכרה

Pohapda Sutta

הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (Pohapdaparibbjakavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה. באותה עת הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון [1], בפארק האולם הבודד של המלכה מַלִיקָא [2], יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים.

והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל סאווטהי לסבב נדבות מזון. אך אז התעוררה בו המחשבה: 'מוקדם מדי מכדי ללכת אל סאווטהי לסבב נדבות המזון. אולי אלך אל אולם הדיונים לראות את הנווד פוטהפאדה? ' וכך עשה.

פוטהפאדה ישב שם עם קהל הנוודים שלו, וכולם צעקו בהמולה רבה וניהלו שיחות חסרות תכלית בנושאים שונים, כגון מלכים, שודדים, שרים, צבאות, סכנות, מלחמות, מזון, משקאות, בגדים, מיטות, זרי פרחים, בשמים, קרובי משפחה, מרכבות, כפרים, עיירות וערים, מדינות, נשים, גיבורים, רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום.

אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ואמר: "שקט, רבותי, אל תרעישו, רבותי! הפרוש הזה גוֹטַמַה מגיע, והוא אוהב שקט ומדבר בשבחי השקט. אם יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. " בו ברגע, שקטו הנוודים.

החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath)

כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: "בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. "

הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: "פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו שיחה הפרעתי? "

ופוטהפאדה השיב: "אדוני, השיחה שניהלנו עתה אינה חשובה, האדון יוכל לשמוע על כך מאוחר יותר. בימים האחרונים, אדוני, הדיונים בין הפרושים לבין הברהמינים מזרמים שונים אשר ישבו יחד באולם הדיונים, עסקו בחידלון העליון של התפיסה [3] וכיצד הוא מתרחש. אלה אמרו: 'תפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי. כאשר הן מופיעות, יש הכרה [4], וכאשר הן נעלמות אין הכרה. כך הם הסבירו זאת. אך מישהו אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. תפיסות הן העצמי של האדם, אשר מופיע ונעלם. כאשר העצמי מופיע יש הכרה וכאשר העצמי נעלם אין הכרה. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנם פרושים וברהמינים בעלי כוחות גדולים, בעלי השפעה גדולה. הם מכניסים את ההכרה לתוך האדם ומוציאים אותה ממנו. כאשר הם מכניסים אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הם מוציאים אותה ממנו, הוא חסר הכרה [5] '. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנן ישויות שמיימיות בעלות כוחות גדולים, בעלות השפעה גדולה. הן מכניסות את ההכרה לתוך האדם ומוציאות אותה ממנו. כאשר הן מכניסות אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הן מוציאות אותה ממנו, הוא חסר הכרה'. בהקשר זה חשבתי על אדוני: 'וודאי האדון המכובד, הוא שהלך - מעבר, הינו בעל הבנה [6] מצויינת בעניינים האלה! האדון המכובד מבין היטב את החידלון העליון של התפיסה'. מהו אם כן, אדוני, החידלון העליון של התפיסה? "

הסיבות להופעה וחידלון התפיסה (Sahetukasauppdanirodhakath)

"בעניין זה, פוטהפאדה, אותם פרושים וברהמינים אשר אומרים שהתפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי, טועים לחלוטין. מדוע הם טועים? התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. "

"מהו אותו תרגול? ", אמר הבודהה והמשיך: "פוטהפאדה, 'טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-62)

ואז, פוטהפאדה, בהתבסס על שלמות מוסריותו, הנזיר הוא אינו רואה סכנה בשום מקום... (סוטה 2, פסקה 63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו.

- 10 הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). לאחר שנכנס לג'האנה הראשונה הוא שוהה בה. כל תחושות ההשתוקקות שהיו בו קודם לכן נעלמות. באותו זמן נוכחת תפיסה אמיתית ועדינה של תחושת התעלות ושמחה [7], אשר נובעת מתוך הנתקות, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, החופשיה מחשיבה ומהרהור, נובעת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ובשמחה. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת ההתעלות והשמחה שנבעה מתוך הנתקות נעלמת. באותו זמן מופיעה תפיסה אמיתית אך עדינה של תחושת התעלות ושמחה הנובעת מריכוז, והוא הופך להיות זה שמודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, לאחר דעיכת תחושת ההתעלות הוא שוהה באיזון נפשי, בקשב ומודעות בהירה, והוא חווה בגופו את אותה תחושה נעימה עליה אומרים האציליים: 'מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי וקשב', והוא נכנס ושוהה ובגהאנה השלישית. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת התעלות ושמחה שנבעה מריכוז נעלמת, ומופיעה באותו זמן תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, עם נטישת עונג וכאב, ועם העלמות השמחה והצער הקודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, מצב שמעבר לעונג וכאב, מטוהר על ידי איזון נפשי וקשב. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של איזון נפשי ושמחה נעלמת ומופיעה תחושה אמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה, והוא הופך להיות מודע לתחושה האמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לתחושות הגוף, על ידי העלמות כל תחושת התנגדות ועל ידי אי - המשכות לתפיסות של שְנִיוּת, בראותו שהמרחב הוא אינסופי, הוא נכנס ושוהה בבסיס המרחב האינסופי. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס המרחב האינסופי, בראותו שההכרה היא אינסופית, הוא נכנס ושוהה בבסיס ההכרה האינסופית. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס ההכרה האינסופית, בראותו ש'אין דבר', הוא נכנס ושוהה בבסיס האפסות, והופך להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה [8] זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע לגבולות התפיסה הוא מבין: 'פעילות מנטלית היא רעה עבורי, עדיף לי ללא פעילות מנטלית. אם הייתי חושב ומדמיין [9], אותן תפיסות [שהשגתי] תעלמנה, ותפיסות גסות יותר יופיעו בי. מה היה אם לא הייתי חושב או מדמיין? ' וכך הוא לא חושב ולא מדמיין. ואז, מופיעות בו רק אותן תפיסות, ואילו תפיסות אחרות, גסות יותר, אינן מופיעות. הוא מגיע לחידלון. וזו, פוטהפאדה, היא הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים.

מה דעתך פוטהפאדה? האם שמעת על כך קודם לכן? "

"לא אדוני. כפי שאני מבין, אדוני אמר: 'פוטהפאדה, מהרגע שנזיר הגיע לאותה תפיסה נשלטת, הוא מתקדם משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה... הוא מגיע לחידלון... וזו הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים'. "

"זה נכון, פוטהפאדה. "

"אדוני, האם אתה מלמד שפסגת התפיסה היא אחת, או שהיא יותר מאחת? "

"אני מלמד אותה גם כאחת וגם כיותר מאחת. "

"אדוני, כיצד היא אחת וכיצד היא יותר מאחת? "

"בהתאם להשגת שלב החידלון של כל תפיסה, כך אני מלמד את פסגת אותה תפיסה. כך אני מלמד את פסגת התפיסה כאחת וגם יותר מאחת. "

"אדוני, האם תפיסה מופיעה לפני הידיעה, או שהידיעה מופיעה לפני התפיסה, או ששתיהן מופיעות יחד? "

"תפיסה מופיעה ראשונה, פוטהפאדה, הידיעה מופיעה אחריה, ומתוך הופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. ואז יודעים: 'כיוון שנוצר התנאי, הידיעה מופיעה'. בדרך זו תוכל לראות כיצד התפיסה מופיעה ראשונה ולאחר מכן הידיעה, ומהופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. " [10]

תפיסה ועצמי (Saattakath)

"אדוני, האם התפיסה היא העצמי של האדם, או שהתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? " [11]

"ובכן, פוטהפאדה, האם אתה מניח [12] שקיים עצמי? "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי גס, חומרי, המורכב מארבעת המרכיבים וניזון ממזון מוצק. "

"אך בהנתן כזה עצמי גס, פוטהפאדה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר. תוכל לראות זאת בדרך הבאה. בהנתן עצמי גס כזה, תופענה תפיסות מסויימות באדם, ואחרות תעלמנה. בדרך זו תוכל לראות שתפיסות הן דבר אחד והעצמי הוא דבר אחר. " [13]

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי יציר התודעה, שלם על כל חלקיו, חסר פגם בכל איבריו. " [14]

"אך בהנתן כזה עצמי יציר התודעה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי חסר צורה, עשוי תפיסות. " [15]

"אך בהנתן עצמי כזה חסר צורה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אך אדוני, האם אפשרי עבורי לדעת האם תפיסה היא העצמי של האדם, או שתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? "

"פוטהפאדה, קשה למי שהוא בעל השקפות אחרות, אמונות אחרת, תחת השפעות אחרות, עם שאיפות אחרות והכשרה אחרת, לדעת האם אלה שני דברים שונים או לא. "

"ובכן אדוני, אם שאלה זו של עצמי ותפיסות היא קשה למישהו כמוני - אמור לי: האם העולם נצחי? [16] האם רק זה נכון וההפך אינו נכון? "

"פוטהפאדה, לא הצהרתי שהעולם נצחי ושההפך אינו נכון. "

"ובכן אדוני, האם העולם אינו נצחי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו נצחי... "

"ובכן אדוני, האם העולם אינסופי... אינו אינסופי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו אינסופי ושההשקפה האחרת היא שגויה. "

"ובכן אדוני, האם הנשמה זהה לגוף... האם הנשמה היא דבר אחד והגוף דבר אחר? "

"לא הצהרתי שהנשמה היא דבר אחד ושהגוף דבר אחר. "

"ובכן אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות? האם רק זה נכון וכל היתר אינו נכון? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות. "

"ובכן, אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה אינו קיים לאחר המוות... גם קיים וגם אינו קיים לאחר המוות... לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות, ושכל היתר אינו נכון. "

"אך אדוני, מדוע אדוני לא הצהיר דברים אלו? "

"פוטהפאדה, אין הדבר תורם להשגת התכלית, אין הדבר תורם לדהמה, אין זו הדרך להובלת חיים רוחניים, אין הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך לא הצהרתי זאת. "

"אך אדוני, מה כן המכובד הצהיר? "

"פוטהפאדה, כך הצהרתי: 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, וזוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. "

"אך אדוני, מדוע המכובד הצהיר זאת? "

"פוטהפאדה, מכיון שזה תורם להשגת התכלית, תורם לדהמה, הדרך להובלת חיים רוחניים, הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. "

"כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. " והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו מכל עבר, באומרם: "כל מה שהפרוש גוטמה אומר, פוטהפאדה מסכים עמו: 'כך הוא הדבר אדוני, כך הוא הדבר הוא שהלך - מעבר! ' איננו מבינים אף מילה מכל הדרשה שנשא: 'האם העולם נצחי או לא נצחי? האם הוא סופי או אינסופי? האם הנשמה זהה לגוף או שונה? האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או לא, או שניהם, או אף אחד מהם? '"

פוטהפאדה השיב: "אינני יודע האם העולם נצחי או שאינו נצחי... או האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או שאינו קיים, או גם וגם, או לא זה ולא זה. אך הפרוש גוטאמה מלמד דרך תרגול נכונה ואמיתית אשר הולמת את הדהמה ומבוססת בדהמה. ומדוע שאדם כמוני לא יביע את תמיכתו בתרגול נכון ואמיתי שכזה, שאותו מלמד בצורה כה טובה הפרוש גוטמה? "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu)

לאחר יומיים - שלושה, צִ'יטַּה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וצ'יטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה.

"פוטהפאדה, כל אותם נוודים חרשים ועוורים, מביניהם רק אתה הוא שרואה. פוטהפאדה, היו דברים אותם לימדתי ועליהם הצבעתי כוודאיים. על דברים אחרים לימדתי והצבעתי כלא וודאיים.

הדברים שאינם וודאיים (Ekasikadhamm)

מהם הדברים עליהם הצבעתי כלא וודאיים? 'העולם הוא נצחי' הכרזתי על כך כדבר לא וודאי... 'הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות... ' מדוע? כי הם אינם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כלא וודאיים.

מהם הדברים עליהם הצבעתי כוודאיים? 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. מדוע? כי הם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כוודאיים.

פוטהפאדה, ישנם פרושים וברהמינים המצהירים ומאמינים שלאחר המוות 'העצמי' מאושר לחלוטין וחופשי מחולי. הלכתי אליהם ושאלתי אותם האם אכן זה מה שהם מצהירים עליו ומאמינים בו, והם השיבו 'כן'. ואז אמרתי: 'האם אתם, חברים, אשר חיים בעולם הזה, יודעים ורואים אותו כמקום מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'.

שאלתי אותם: 'האם אי פעם חווייתם לילה אחד או יום אחד, או חצי לילה או חצי יום, שהיה מאושר לחלוטין? והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם אתם מכירים דרך או תרגול שבעזרתם ניתן להביא לכך שהעולם יהיה מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם שמעתם את קולם של ישויות שנולדו מחדש בעולם מאושר לחלוטין, שאומרים: 'נפל בחלקנו להשיג עולם של אושר בזכות ובצדק, ואנו, רבותי, נולדנו בעולם שכזה'? ' והם השיבו: 'לא'. מה דעתך פוטהפאדה, אם כך הם הדברים, האין דבריהם של אותם פרושים וברהמינים מתבררים כמטופשים?

זה בדיוק כמו שמישהו יאמר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, בנוגע לאותה נערה היפה ביותר בארץ, האם אתה יודע אם היא שייכת למעמד הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים או בעלי המלאכה? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה או בעלת גובה ממוצע, האם היא בעלת עור כהה או בהיר או צהוב, או מאיזה כפר או עיירה או עיר היא מגיעה? ' והוא יאמר: 'לא'. יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע מי היא וגם לא ראית את האחת אותה את מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"כך הדבר גם ביחס לאותם פרושים וברהמינים המכריזים ומאמינים שלאחר המוות העצמי מאושר לחלוטין וחופשי מחולי... האין דבריהם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. ואנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'.

אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא. '

האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

... (כמו פסקה 34)

שלושה סוגים של עצמי (Tayoattapailbha)

"פוטהפאדה, ישנם שלושה סוגים של 'עצמי נרכש' [17]: עצמי נרכש גס, עצמי נרכש יציר התודעה, עצמי נרכש חסר צורה. מהו העצמי הנרכש הגס? הוא בעל צורה, מורכב מארבעת היסודות העיקריים, וניזון ממזון חומרי. מהו העצמי יציר התודעה? יש לו צורה, הוא מושלם עם כל חלקיו, וחסר פגם בכל איבריו. מהו העצמי הנרכש חסר הצורה? הוא חסר צורה, ועשוי מתפיסה.

אך אני מלמד שיטה להיפטר מהעצמי הנרכש הגס, בעזרתה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתחזקים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, אשר הבין והשיג בעזרת ידע - העל שלו עצמו. כעת, פוטהפאדה, אתה עלול לחשוב: 'אולי המצבים המנטליים המזהמים הללו יכולים להיעלם... ועדיין המתרגל יישאר לא מאושר' [18]. אך לא כך יש לראות את הדברים. אם תחלואים מנטליים נעלמים... שום דבר לא מתפתח פרט לשמחה והתעלות, רוגע, קשב ומודעות בהירה - וזהו מצב מאושר.

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי יציר התודעה... (כמו בפסקה 40).

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי הנרכש חסר הצורה... (כמו בפסקה 40).

פוטהפאדה, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו, ידידי, העצמי הנרכש הגס שעל נטישתו אתה מטיף...? ' אם כך נישאל, כך נשיב: 'זהו [19] העצמי הנרכש הגס שכדי להפטר ממנו אנו מלמדים את השיטה... '

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה...? '... (כמו בפסקה 43).

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה...? '... (כמו בפסקה 43). מה דעתך, פוטהפאדה? האין זו אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה גרם מדרגות עבור ארמון, אשר יהיה ממוקם תחת מרגלות הארמון. אנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'גרם מדרגות זה הוא ממש למרגלות הארמון'. האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מבוססים? "

"בהחלט אדוני. "

"בדיוק באותו אופן, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש הגס הזה? ', 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה הזה...? ', 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה הזה...? ', אנו נשיב: 'זהו העצמי הנרכש [הגס, יציר התודעה, חסר הצורה] שלמען זניחתו אנו מלמדים את השיטה, שבאמצעותה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתעצמים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. ' האין זוהי אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

אז אמר צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: '"אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, האם יהיה זה שגוי להניח את קיומו של העצמי הנרכש יציר התודעה, או של העצמי הנרכש חסר הצורה? האם אז רק העצמי הנרכש הגס קיים? ובאותו אופן ביחס לעצמי הנרכש יציר התודעה והעצמי הנרכש חסר הצורה? "

"צ'יטה, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים בו בזמן על העצמי הנרכש יציר התודעה ואין אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אנו מדברים רק על העצמי הנרכש הגס. כל אימת שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש יציר התודעה. כל אימת שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש חסר הצורה.

צ'יטה, נניח שהיו שואלים אותך: 'האם היית קיים בעבר או שלא היית, האם תהיה קיים בעתיד או שלא תהיה, האם אתה קיים עכשיו או שאינך? כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם הייתי נשאל שאלה כזו, הייתי אומר: 'הייתי קיים בעבר, לא הייתי בלתי קיים, אהיה קיים בעתיד, לא אהיה בלתי קיים, אני קיים עכשיו, אינני בלתי קיים. ' זו, אדוני, היתה תשובתי. "

"אך צ'יטה, אם הם היו שואלים: 'האם העצמי הנרכש שהיה לך בעבר, האם זהו העצמי הנרכש האמיתי היחיד שלך, והאם העצמי העתידי וההווה הינם כוזבים? או שהעצמי שיהיה לך בעתיד הוא העצמי האמיתי היחיד, ואלה שבעבר ובהווה הינם כוזבים? או שהעצמי הנרכש שלך בהווה הוא היחידי שאמיתי, והאם אלה של העבר והעתיד הינם כוזבים? ' כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם היו שואלים אותי על הדברים הללו, הייתי משיב: 'העצמי הנרכש שהיה לי בעבר היה באותו זמן העצמי היחידי האמיתי שלי, העצמי העתידי והנוכחי היו כוזבים. העצמי הנרכש העתידי שלי יהיה אז העצמי האמיתי היחידי, והעצמי הנוכחי והעצמי שהיה בעבר יהיו כוזבים. העצמי הנרכש הנוכחי שלי הוא כרגע העצמי האמיתי היחידי, העצמי מהעבר והעצמי העתידי הם כוזבים. ' כך הייתי משיב להם. "

"בדיוק באותו אופן, צ'יטה, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, איננו מדברים באותו זמן על עצמי נרכש יציר התודעה... או על עצמי נרכש חסר צורה.

בדיוק באותו אופן, צ'יטה, מהפרה אנו מקבלים חלב, מהחלב לבן, מהלבן חמאה, מהחמאה חמאה מזוקקת, ומהחמאה המזוקקת שמנת. כאשר יש חלב אין אנו מדברים על לבן, על חמאה, על חמאה מזוקקת או על שמנת, אנו מדברים על חלב, כאשר יש לבן, אין אנו מדברים על חמאה... כאשר יש שמנת... אנו מדברים על שמנת.

כך גם, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש יציר התודעה או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או יציר התודעה, אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אך, צ'יטה, אלה הם רק שמות, ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטַטְהָאגַטַה מבלי לטעות במשמעותן. " [20]

לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad)

אך צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

וצ'יטה, בנו של מאלף הפילים, קיבל את הנזירות מידיו של המכובד ואת ההסמכה כנזיר. והמכובד צ'יטה, שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה ביודעו: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

וכך גם המכובד צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, הפך לאחד מהארהנטים.

[1] Tinduka: אפרסמון הודי.

[2] המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה.

[3] Abhisanirodha: על פי מילון פאלי - אנגלית של ה - Pali Text Society (1926) - המילית התחילית abhi מיוחסת לכל הצירוף sanirodha שמשמעותו טראנס, ביטוי שלא היה בשימוש בודהיסטי אלא בקרב נוודים מסויימים. sa משמעו תפיסה, זיהוי או הזכרות והוא אחד מחמשת המִצְרַפִים (khandha). וולש ובהיקהו בודהי טוענים דווקא שבמקרה זה הכוונה קרובה יותר ל'הכרה' וכך יש שימוש כאן בשני המובנים בהתאם לשיחות הראשונה והשנייה של קובץ זה.

[4] בהתאם לההערה הקודמת, על אף שהמילה במקור היא סַנְיָא (sa) שמשמעותה תפיסה, היא תורגמה כאן כ'הכרה'. הקושי לתרגם ולהסביר את המצבים העדינים האלו מצביע על הקשר הכובל ולעיתים חמקמק בין תפיסה להכרה.

[5] הפרשנות אומרת שכוהני דת של אַטְהַרְוַוה (athabbanik) מסוגלים לעשות זאת.

[6] Sukusala: צורה מועצמת של מיומן, מועיל או טוב (kusala).

[7] viveka-ja-pti-sukha-sukhuma-sacca-sa: הנוסחה הרגילה של הג'האנה הראשונה אך מורחבת במילים sukkhuma-sacca 'עדינה ואמיתית'.

[8] Saka-sa-hot: מילולית 'הופך לבעל תפיסה עצמית'. מהג'אנה הראשונה והלאה יש למתרגל שליטה מסויימת על התפיסה שלו.

[9] Abbhisankhreyya. רייס דיוויס מציע בנוסף גם 'מדמה', 'מתכנן'.

[10] הפרשנות מציעה הסברים חילופיים: (1) 'תפיסה' = 'תפיסת ג'האנה', 'ידיעה' = 'ידיעת תבונית' (vipassan-a) (2) 'תפיסה' = 'תפיסה תבונית', 'ידיעה' = 'ידיעת - הדרך' (3) 'תפיסה' = 'תפיסת הדרך', 'ידיעה' = ידיעת - הפרי' (phala-a). ואז מצטט בר - סמכא האומר ש - 'תפיסה' היא תפיסת הפרי של הארהנט, ו - 'ידיעה' היא 'ידיעת - הסקירה' (paccavekkhaa-a) הבאה מייד בעקבותיה (ויסודהימגה, VM 1.32, 22.19). אך נאמר ש'ידיעת - סקירה' מופיעה גם בשלבים נמוכים יותר על דרך ההארה. למרות זאת, נראה ש'ידיעת הסקירה' מסבירה בצורה הטובה ביותר שקודם מופיעה תפיסה ואחר כך הידיעה.

[11] רייס דיוויס מצטט הערה של הפרשנות שגם אם ירחצו חזיר כפר במים מבושמים, יפזרו עליו פרחים, ויניחו אותה במיטה הטובה ביותר, הוא עדיין ישוב לערימת הזבל. כך גם פוטהפאדה שב לאמונה ב - 'עצמי'.

[12] Paccesi: 'נופל בחזרה על'.

[13] ראה סוטה 1 (DN 1.3.11)

[14] ראה סוטה 1 (DN 1.3.12)

[15] ראה סוטה 1 (DN 1.3.13) על פי הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה.

[16] עשרת האַבְיָיאקַטָאנִי (avykatni), מה שמכונה 'הנקודות שלא - הוכרזו' או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם אינסופי, האם הנשמה (jva) זהה לגוף, האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות. כל אלו הינן השערות חסרות פשר, אשר לא מועילות לדרך ואין זה ראוי למי 'שכך יודע וכך רואה' שיעלה השערות על עניינים אלו, או במילים אחרות השאלות הללו יתבטלו מעצמן כחסרות משמעות. פרטים נוספים ניתן למצוא ב - MN 63, MN 72 ובכל חלק 44 של הסַמְיוּטַה ניקאיה.

[17] Atta-pailbha: זהו כמובן עצמי משוער, על בסיס אמונה בלבד. רייס דיוויס מתאר זאת כך: 'הצירוף המשתנה של המאפיינים אשר יוצרים, לרגע מסויים, עצמיות חסרת יציבות. ' הפרשנות מפרשת את המילה כ - 'אימוץ או הנחה של קיום עצמי' (attabhva-pailbha). שלושת הסוגים של 'עצמי נרכש' מתאימים לשלושת העולמות של תשוקות - החושים, של החומרי, והאל - חומרי. לפרטים נוספים - DN 33.1.11 ו - AN 4.172.

[18] זוהי רמיזה ודאית לעובדה הידועה שמצבים מנטליים גבוהים נוטים להראות מאוד משעממים לאדם הארצי שעדיין לא חווה אותם.

[19] 'בדיוק זה שהינך רואה'.

[20] קישור חשוב לשתי האמיתות שהפרשנות מתייחסת אליהן כ'שפת דיבור שגרתית' (sammuti-kath) ושפת דיבור כאמת מוחלטת' (paramattha-kath).
מסירות הערכה החרדים שיטה צורות תחושות של הגוף יציבות ראויים לאימון איזון נפשי הפרעות מצויין בודהיזם
רצון לנקמה, האם לפגוע במי שפגע בך? רגישות יתר, נקמנות, רצון לנקום, החלש נוקם, החזק סולח, איך לא להיפגע מאחרים? איך לסלוח ולא לנקום? איך לוותר ולא לכעוס? האם לסלוח או לנקום? חזק או חלש, למה אני נפגע מאחרים? מה חושבים עליך?
רצון לנקמה, האם לפגוע במי שפגע בך? רגישות יתר, נקמנות, רצון לנקום, החלש נוקם, החזק סולח, איך לא להיפגע מאחרים? איך לסלוח ולא לנקום? איך לוותר ולא לכעוס? האם לסלוח או לנקום? חזק או חלש, למה אני נפגע מאחרים? מה חושבים עליך?
...לנקום, החלש נוקם, החזק סולח, איך לא להיפגע מאחרים? איך לסלוח ולא לנקום? איך לוותר ולא לכעוס? האם לסלוח או לנקום? חזק או חלש, למה אני נפגע מאחרים? מה חושבים עליך? מהו הקשר בין רגישות לנקמה? כיצד להתמודד עם פגיעות מאחרים? ההרצאה מתמקדת בנקמה, רגישות יתר, ותגובות פגיעות כאשר אנשים נפגעים או מקבלים פגיעות ממילים ומעשים של אחרים. אליעד כהן מדגיש שהתגובה שלנו לפגיעות תלויה בעיקר בתחושתנו הפנימית והקבלה העצמית שלנו. כאשר אדם מרגיש חוסר ביטחון או חולשה פנימית...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
...בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון? איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים? כאשר מדובר על בעיות משמעת אצל ילדים, חשוב להבין כי התמודדות עם סוגיה זו אינה מוגבלת רק לילדים. כל סיטואציה שבה אדם נדרש להנחות מישהו אחר, כמו עובדים או אנשים אחרים בסביבה החברתית, עשויה לכלול את אותן דינמיקות. אבל, בהקשר של ילדים, יש צורך להבין מהי...
טעויות בחיזור, נתינת יתר, למה אנשים שונאים את מי שעושה להם טוב? למה לעשות טוב למישהו יגרום לו לשנוא אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? למה היא לא אוהבת אותי? בגלל שאני עושה לה טוב, אולי אני טוב מידי? לא לתת יותר מידי
טעויות בחיזור, נתינת יתר, למה אנשים שונאים את מי שעושה להם טוב? למה לעשות טוב למישהו יגרום לו לשנוא אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? למה היא לא אוהבת אותי? בגלל שאני עושה לה טוב, אולי אני טוב מידי? לא לתת יותר מידי
...אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? למה היא לא אוהבת אותי? בגלל שאני עושה לה טוב, אולי אני טוב מידי? לא לתת יותר מידי למה אנשים שונאים את מי שעושה להם טוב מדי? אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בזמן חיזור, או כשהם רוצים לגרום למישהו לאהוב אותם, היא נתינת יתר. לכאורה, הרעיון הבסיסי הוא הגיוני ופשוט - כדי שמישהו יאהב אותך, תעשה לו טוב. אך לפי אליעד כהן, דווקא עשיית טוב יתר על המידה עשויה להוביל לתוצאה ההפוכה ולגרום לאדם השני לשנוא אותך במקום לא
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
...בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם? האם יכול להיות קיום בלי ידיעה עצמית? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא האם ייתכן מצב שבו משהו קיים, אך אינו מודע לקיומו. הדיון מתחיל בשאלה בסיסית: מה זה קיום, ומה זו מודעות? אליעד מסביר שיש שתי אפשרויות בסיסיות: או שקיום מחייב מודעות, ואז אי אפשר להפריד ביניהם, או שקיום אינו תלוי במודעות, ואז אפשר להניח שקיים משהו גם אם אין לו מודעות עצמית...
שאלות, תשובות לשאלות, לצאת משאלות, פיצול אישיות, אין שאלות, מחויב המציאות, להיות בטוח, הנחות יסוד, אמת מחויבת
שאלות, תשובות לשאלות, לצאת משאלות, פיצול אישיות, אין שאלות, מחויב המציאות, להיות בטוח, הנחות יסוד, אמת מחויבת
...מחויב המציאות, להיות בטוח, הנחות יסוד, אמת מחויבת איך מתמודדים עם הצפה של שאלות במחשבה? לעיתים בן אדם מוצא את עצמו מוצף בשאלות אינסופיות. אליעד מסביר שכאשר אדם מתחיל לחשוב על שאלה אחת, מיד צצות בראשו שאלות נוספות, וכל שאלה מובילה לשלושים שאלות נוספות, וכך הוא מסתבך בתוך לופים אינסופיים. במצב זה, האדם לא מצליח להגיע לשום פתרון, ונכנס לתחושת לחץ ובלבול. הדוגמה שאליעד נותן היא שאדם מנסה להבין מדוע הוא מרגיש בודד, ואז שואל למה הוא רוצה זוגיות, מה מוביל...
הקבוצה בפייסבוק, מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה בפייסבוק, הקבוצה של אליעד כהן, הכל השתקפות עצמית, ללמוד מכל אחד
הקבוצה בפייסבוק, מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה בפייסבוק, הקבוצה של אליעד כהן, הכל השתקפות עצמית, ללמוד מכל אחד
...מטרת הקבוצה בפייסבוק, הבאתי לכם מתנה את המחלוקת, אתם כמו נוצות שעל הבגד, קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים, דיונים בקבוצה בפייסבוק, הקבוצה של אליעד כהן, הכל השתקפות עצמית, ללמוד מכל אחד מהי מטרת הקבוצה בפייסבוק של אליעד כהן? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את מטרתה של קבוצת הפייסבוק שלו, שמיועדת להעמקה, להתפתחות אישית ולהבנת המציאות בצורה טובה יותר. הקבוצה מכילה מגוון רחב של אנשים, שלכל אחד מהם דעה שונה, סגנון שונה ויכולת התבטאות שונה. אליעד מדגיש שהמטרה...
פחדים וחרדות - מהי חשיבה מוחלטת שמבטלת כל פחד או חרדה?
...מוחלט? ומהי חשיבה מוחלטת, שמנטרלת מהאדם באופן מוחלט, את כל החרדות והפחדים באשר הם? וכפי שכבר ביארתי, הקיום של הפחד והחרדה, תלוי בקיום תפישת הטוב והרע של האדם. שכאשר האדם מבדיל בין טוב לבין רע, על ידי זה האדם רוצה להרגיש טוב, ולא רוצה להרגיש רע. וכאשר האדם לא רוצה להרגיש רע, אז הוא תמיד יפחד להרגיש רע, כי הרי יש את האפשרות שהוא ירגיש רע, והוא לא רוצה בכך. ורק כאשר האדם לא מבדיל בכלל בין טוב לבין רע באופן מוחלט, רק אז אין לאדם שום פחד וחרדה באופן מוחלט...
הפרעות נפשיות כתוצאה מגמילה מהתמכרות, הפרעה נפשית כתוצאה מגמילה מעישון סמים, תסמיני גמילה מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים
הפרעות נפשיות כתוצאה מגמילה מהתמכרות, הפרעה נפשית כתוצאה מגמילה מעישון סמים, תסמיני גמילה מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים
...מהתמכרות, מכוני גמילה, איך להיגמל ולהפסיק התמכרות? הפסקת שימוש בכדורים פסיכיאטריים, מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים כיצד גמילה מכל סוג של התמכרות יכולה לגרום להפרעות נפשיות? הגמילה מכל סוג של התמכרות, בין אם מדובר בגמילה מסמים, זוגיות, הימורים, או גמילה מכדורים פסיכיאטריים, יכולה להוביל להפרעות נפשיות רבות. גמילה לא רק מפסיקה את השימוש בחומרים ממכרים, אלא גם חושפת את האדם לבעיה הרגשית העמוקה שבגללה התחיל להשתמש בהם מלכתחילה. לדוגמה, התמכרות לסמים...
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
...יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים מדוע חשוב שהעובדים ירצו לעבוד טוב יותר? כל עסק שואף להצליח ולהגדיל את רווחיו. הצלחת העסק תלויה רבות בביצועי העובדים, ולכן חשוב מאוד שהעובדים יהיו בעלי מוטיבציה לעבוד באופן מיטבי. עובדים יעבדו טוב יותר אם הם מאמינים שכדאי להם לעשות זאת, בדרך כלל בזכות תגמול כספי או אפשרויות קידום. כאשר עובד מרגיש שיש לו רווח אישי מההשקעה שלו, הוא ישקיע מאמץ...
השקעות כספיות, איפה להשקיע את הכסף? איך לעשות כסף מכסף? איך להשקיע כסף ולהרוויח? איך להשקיע כסף נכון? מחפש להשקיע כסף, לאן להשקיע כסף? מה לעשות עם כסף בעובר ושב? מה לעשות עם כסף פנוי? מה לעשות עם הכסף בבנק? יעוץ השקעות
השקעות כספיות, איפה להשקיע את הכסף? איך לעשות כסף מכסף? איך להשקיע כסף ולהרוויח? איך להשקיע כסף נכון? מחפש להשקיע כסף, לאן להשקיע כסף? מה לעשות עם כסף בעובר ושב? מה לעשות עם כסף פנוי? מה לעשות עם הכסף בבנק? יעוץ השקעות
...כסף ולהרוויח? איך להשקיע כסף נכון? מחפש להשקיע כסף, לאן להשקיע כסף? מה לעשות עם כסף בעובר ושב? מה לעשות עם כסף פנוי? מה לעשות עם הכסף בבנק? יעוץ השקעות האם אפשר לעשות כסף מכסף בלבד? אנשים רבים מתלבטים בשאלה איפה להשקיע כסף פנוי. לא משנה אם יש ברשותם מיליון שקל או מיליון דולר, הם מחפשים דרך למנף את ההון שצברו ולהרוויח עוד כסף. החשיבה העיקרית שמובילה אותם היא שהכסף לא צריך לשבת סתם בחשבון הבנק, אלא עליו לעבוד ולייצר תשואה. אך מה האמת שמאחורי המחשבה...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
..... האמנם? עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור את ההבנה שהכל טוב, איך...
כיצד תדע האם אתה על דרך המלך לאושר שלך?
...שלך? והאם אתה בכלל בכיוון הנכון? דע כי כל הדרכים להצלחה קשורות אחת לשניה וכל הרעיונות של איך להיות מאושר ולהצליח נובעים אחד מהשני. כולם נובעים מרעיון בסיסי אחד ויחיד ולכולם בעומק יש מכנה משותף ושורש זהה. לכן, ככל שאתה פתאום מבין טוב יותר את הקשר שבין הדברים, זה סימן לכך שאתה באמת מבין אותם וכי אתה בכיוון הנכון. ככל שאתה מבין טוב יותר את הקשר שבין התכונות השונות של בני האדם ומבין כיצד שיפור בתכונה ובמידה אחת דורש בהכרח שיפור גם בכל שאר התכונות, הרי...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...כדאי להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות...
הדרך הרוחנית - העברה אנרגטית - מורה רוחני
...- מורה רוחני בפגישה עם מורה רוחני חווייתי חוויה אנרגטית חזקה. נראה לי שמדובר ב - transmission (העברה אנרגטית) שקיבלתי מנוכחותו. מהיכן שאני עומד, אני רואה בבירור שההתעמקות בעניינים האנרגטיים ובעבודה עליהם היא לא יותר מפאזה, שאפשר לעבור בדרך הרוחנית ואפשר שלא. כמו אמונה במושג האלוהים, בקריסטלים, בשחזור גלגולים או כל אמונה אחרת - התקדמות אמיתית היא ההבנה שגם זה טריפ שאתה ממציא, וחי בו וגם סובל בו, עד שתפסיק לדמיין. התעוררות היא לא כשהצאקרה סוף סוף מתפוצצת...
מהם ההבדלים שבין מאמן אישי טוב לפחות טוב (במקרה הטוב) ?
...זה אעמוד על מספר הבדלים דקים אך גדולים שניתן למצוא אצל מאמנים אישיים. הנקודות שלהלן אמורות להוות שיקול מכריע אצלך בעת בחירת מאמן אישי. להשיג חיובי רק דרך חיובי! שיטות אימון שונות טועות ותופשות כי כדי לגרום לך להשתפר, עליהן להפוך אותך לאפס בעיני עצמך ולאחר מכן להטמיע בך את עקרונות השיטה שלהן שהתגלתה לגורו שעומד בראש השיטה. השיטות האלו לוקחות אותך, משפילות אותך, מורידות את הערך שלך בעיני עצמך ולאחר מכן עושות לך שטיפת מוח להאמין בגורו ובמדריך שמולך...
מהו המחסום הגדול ביותר שמונע ממך להצליח? חלק ב
...ממך להצליח? חלק ב במאמר הקודם בסדרה זו נחשפת למחסום הגדול ביותר שמונע ממך הצלחה, דבר שנקרא פרדיגמה. לכל אחד מאיתנו יש פרדיגמות המשפיעות על התחומים השונים בחיינו. כפי שציינתי בחלק הקודם, פרדיגמה היא למעשה תוכנית שנמצאת בתוך תת המודע. התוכנית הזו יוצרת מציאות שבה אנחנו למעשה מתוכנתים להשיג רמה מסוימת של תוצאות, שהן במתאם לאותה פרדיגמה. לכן, על מנת ליצור שינוי אמיתי בתוצאות שלנו, אנחנו חייבים לשנות את הפרדיגמה שלנו. רוצה לדעת איך לעשות זאת? במאמר הזה...
סטודנטית במשבר: חייבת הסבה מקצועית! מה נכון לי?
...למדה ביולוגיה. תלמידה מצטיינת, שקדנית וחרוצה. רגע האמת הגיע. היא יושבת במעבדה עושה מחקרים. בודקת ולוקחת דמים. ו... לא. זה לא זה! לא מרגש אותה. משעמם. חסרה לה החיות והאקשן אותם היא אוהבת. המגע עם האנשים. הנתינה מהלב. הלכתי ללמוד בלי לדעת מה יצא לי מזה. לא חשבתי שאהיה מתוסכלת ככ. היום אני נחושה. הולכת לעשות הסבה מקצועית! השאלה מה הכי נכון לי? בבדיקת מפת לידה נומרולוגית קבלית - הסבה מקצועית, מתבקשת! הבה נבחן אותה תחילה בהיבט הנומרולוגי: עפי מספר הכוח...
בודהיזם - הניבאנה הסופית - 3
...vimokkh) 3.33 אננדה, ישנן שמונה חירויות. (43) אילו הן? (1) בהיותו בעל צורה, אדם רואה צורה. זוהי הראשונה. (2) מבלי לתפוס צורה חומרית בעצמו, אדם רואה אותן חיצונית. זוהי השניה. (3) במחשבה: זה יפה, אדם ממוקד בזה. זוהי השלישית. (4) בהתעלות מעבר לכל תפיסה של חומר... במחשבה: המרחב אינסופי, אדם נכנס ושוהה בבסיס מרחב אינסופי. זוהי הרביעית. (5) בהתעלות מעבר לבסיס מרחב אינסופי, במחשבה ההכרה אינסופית, אדם נכנס ושוהה בבסיס הכרה אינסופית. זוהי החמישית. (6) בהתעלות...
למה האויב של הטוב הוא הטוב ביותר? ואיך תמיד לעשות את מה שאתה כן יכול?
...את מה שאתה כן יכול? אתה בוודאי מקבל על עצמך לפעמים איזו הנהגה טובה ואיזה הרגל טוב, אתה מקבל על עצמך לעשות פעולה חיובית כל שהיא. לפעמים אתה כאדם נתקל במצבים של חוסר חשק וחוסר מוטיבציה לעשות את אותו הדבר החיובי. אתה יודע שאם תעשה את אותו הדבר ללא חשק הוא יצא פחות טוב מאשר אילו תעשה אותו עם מלוא המרץ והחשק. דע כי במקרים כאלו אל לך לומר בגלל שאין לי מספיק חשק לכן אני אמנע מלעשות את הדבר החיובי לגמרי, תעשה אותו גם בלי חשק למרות שהאיכות תרד. דע כי התחלת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נדבנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נדבנות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נדבנות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי למנהלים, קואצ'ר אישי בנושא נדבנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4336 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:51:59 - wesi4