ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחץ בחזה ✔חרדת בחינות - מבוא ✔חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨חרדת בחינות - מבוא
חרדת בחינות היא תגובת דחק המופיעה במצבים בהם ישנה הערכה של הביצועים. כתוצאה ממנה התפקוד נפגע ונוצרת מצוקה וחרדה. מעריכים כי הבעיה מטרידה כ - 15% מהתלמידים והסטודנטים. החרדה מקשה על התלמיד בהתכוננות לבחינה ומקשה עליו לבצע את הבחינה באופן המייצג את מצב ידיעותיו הריאלי בנושאי הלמידה. לעתים עלולה החרדה "לשתק" את התלמיד עד כדי אי - יכולת מוחלטת לבצע את הבחינה או להתכונן לקראתה.

חרדת בחינות אינה תלויה ברמת האינטליגנציה של הנבחן.

תוכן עניינים:

1 הגורמים לחרדת בחינות

2 מאפיינים של חרדת בחינות

2.1 חרדת בחינות וחרדה

3 אבחון וטיפול

3.1 פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות

3.2 אבחון של חרדת בחינות

3.3 טיפול בחרדת בחינות

4 דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות

5 תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות

5.1 תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות

5.2 תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות

5.3 מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות

5.4 הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים

הגורמים לחרדת בחינות:

חרדת בחינות נובעת מפרשנויות של הנבחנים את הבחינה כמצב מאיים. קשיים בלמידה לבחינה ובתפקוד פורה במהלכה עלולים להוליד פירוש שלילי של מצב הבחינה וכך לעורר חרדה. מצב זה עלול להוביל לקשיים בהבנת הבחינה, בשליפת החומר מן הזיכרון ובעיבודו לצורך מתן תשובות. בנוסף, תופעה זו קשורה בתכונות מולדות כמו "חרדה תכונתית", פרפקציוניזם ונטייה לפסימיות. החרדה מופיעה בשל הידיעה כי הופעל שיפוט על הביצוע של הפרט.

חרדת בחינות היא בעלת מספר רב של רבדים, המתפצל לשני מרכיבים מרכזיים:

המרכיב הקוגניטיבי - בא לידי ביטוי בגילוי דאגה. הרגש הוא מושג רציונלי מעיקרו שמעורבים בו יסודות של הערכה, בני האדם אינם מגיבים ישירות על גירויים או מאורעות, אלא על הערכות הניתנות להם, המתווכות בין הגירוי הראשוני לתגובה הרגשית או ההתנהגותית.

המרכיב הפיזי / ריגושי - בא לידי ביטוי בהגברת הפעילות של מערכת העצבים האוטונומית. התאוריות הפיזיולוגיות הנוגעות לחרדה התמקדו בבחינה של תהליכים המתרחשים בגוף האדם בתגובה על איום. הקשר בין ההיבט הפיזיולוגי להיבט הביוכימי הוא שתוצאתו היא הביטוי הפיזי הנגלה של החרדה

תלויות אישיות - חשש מאי עמידה בציפיות, השפעה מכישלונות קודמים, דימוי עצמי נמוך, תפיסה עצמית שלילית ותחרותיות יתר.

מאפיינים של חרדת בחינות:

חרדת הבחינות מתבטאת בכמה אופנים:

סימפטומים גופניים של חרדה ומתח כגון הזעה, עלייה בקצב הלב, כאבי בטן, בחילה, לחץ בחזה, חיוורון וכדומה.

תגובה רגשית כגון דאגה, לחץ ופחד.

שיבושים קוגניטיביים כגון שכחה, בלבול, פגיעה ביכולת הריכוז ועוד.

מחשבות מסיחות כגון דימוי קטסטרופלי של הכישלון העתידי במבחן ותגובות הלעג והנידוי שיבואו בעקבותיו.

ניסיונות הימנעות כושלים מהמצב מעורר החרדה, כגון התכוננות לא יעילה לבחינה, או הימנעות מוצלחת מהבחינה אשר גוררת את הפסד ההישג הצפוי ממנה.

חרדת בחינות וחרדה:

הקשר בין רמת הלחץ לרמת הביצוע: לחץ ברמה מתונה תורם לפעילות מועילה, אך ברמה גבוהה יותר הוא גורם לחרדה וחוסר אונים.

לחץ וחרדה נוצרים כתגובה לאתגרים ומכשולים בהם נתקלים בחיים - במצב זה האדם צריך לעשות מאמץ נפשי, גופני ורגשי כדי להסתגל, להתאים את עצמו, ולהמשיך הלאה בצורה מסתגלת. כל מצב שדורש הסתגלות יכול להוות גורם ללחץ וחרדה, משום שנוצר עומס על האדם בניסיון להתמודד. החרדה והלחץ עולים בדרך כלל משום שהמצב החדש מאיים על האדם שלא יצליח להסתגל, וכתוצאה מכך נוצר איום להיפגע ממשהו. לכן תלמידים עשויים להילחץ סביב מבחן חשוב שעליהם לעבור - הם עשויים להיות מאוימים מכך שלא יוכלו ללמוד או להתקדם בחייהם בעקבות הכישלון הצפוי. החרדה מבטאת פעמים רבות את האמירה 'אני חושש שלא אצליח להסתגל או לתפקד טוב מול האתגר הזה ולכן אפגע'. הבעיה נוצרת כאשר החרדה גבוהה מדי ופוגעת בתפקוד.

הביטויים של חרדה מתונה אינם מסוכנים אובייקטיבית, זהו מצב טבעי. יתירה מכך, מחקרים בתחום הפסיכולוגיה מלמדים כי לחץ הוא גורם חשוב שיכול לתרום לתהליך הלמידה, למקד את הקשב ולגרום למוטיבציה מועילה. כל זאת, בתנאי שהלחץ הוא בתחום אופטימלי. לאחר שהלחץ עובר את הרמה האופטימלית, נוצרת פגיעה בתהליכי הקשב, הזיכרון והתפקוד היעיל. במצב זה החרדה יוצרת מעגליות של סימפטומים והימנעות שמזיקים ודורשים טיפול. חרדה גבוהה שמתמשכת לאורך זמן יכולה לגרום לנזקים גופניים בלתי הפיכים.

אבחון וטיפול:

פרופיל האנשים שעשויים לפתח חרדת בחינות:

לא ניתן לבודד את מאפייני האישיות אשר גורמים או מנבאים הופעת חרדת בחינות. עם זאת, ניתן לקשור בהכללה בין תכונות כגון פרפקציוניזם, נטייה לאובססיביות, צורך לרצות את הסביבה, קושי לשאת תסכולים ונטייה אובססיבית - לחרדת בחינות. בנוסף, חרדת הבחינות מופיעה פעמים רבות אצל תלמידים וסטודנטים עם לקויות למידה או הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). במיוחד כאשר תלמידים אלו לא אובחנו בגיל צעיר ולא קיבלו עזרה מתאימה עלולה להיווצר דינמיקה של חרדת בחינות עקב היסטורית כישלונות ודימוי עצמי נמוך.

אבחון של חרדת בחינות:

חרדת בחינות איננה מוגדרת כהפרעה נפשית במדריך ההפרעות הנפשיות DSM. נראה כי ניתן לשייך אותה לקבוצת הפוביות השייכות להפרעות חרדה. יש לזכור כי חרדת הבחינות יכולה להופיע בעוצמות שונות ולגרום למצוקות ולקשיי תפקוד שונים, ולכן נדרשים אבחון והערכה להתאמת סוג והיקף הטיפול, וכדי לשלול גורמים כמו הפרעות נפשיות אחרות.

טיפול בחרדת בחינות:

על מנת לטפל בחרדת בחינות, קיימים טיפולים המתמקדים בניטרול זמני של הסימפטומים, כגון חוסמי בטא, וטיפולים המנסים לאתר את הגורמים לחרדה ולתקנם, כגון טיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי - התנהגותי. קיימים גם טיפולים אלטרנטיביים, כגון EMDR.

כאשר הבעיה אינה בדרגת חומרה המצריכה טיפול, מקובל להמליץ לסובלים להתמודד עם החרדה שלהם, ובשום אופן לא לחמוק או להימנע מבחינות, משום שהתנהגות זו עלולה להחריף את החרדה.

ניתן להשתתף בטיפולים קבוצתיים על מנת ללמוד מניסיונם של אחרים ולקבל תמיכה פסיכולוגית מקצועית כדי לטפל במצב ולהתמודד עמו באופן יעיל.

דרכים להתמודדות עם חרדת הבחינות:

הבעיה בלחץ מתחילה כאשר הוא הופך לחרדה של ממש, מה שעלול לגרום לחוסר תפקוד. הגישות הטיפוליות מפנות מקום להתנהגות בונה ויעילה בכך שהן מתמקדות בהימנעות / הפחתת / הכחדת מכלול התגובות הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות השליליות המכשילות את המטופל במהלך הבחינה או בהתכוננות אליה. ה'טיפים' הבאים אינם מהווים תחליף לטיפול פסיכולוגי.

נשימות עמוקות: נשימות עמוקות מקילות על החרדה. ניתן לתרגל את הנשימות בעזרת הפרחת בועות סבון (מתקן של ילדים לבועות). יש לנסות לייצר בועות גדולות ככל שניתן. כדי ליצור בועות גדולות, נדרשת נשימה עמוקה ושאיפה איטית. הליך זה פועל על המערכת הפרא - סימפטית וגורם לרגיעה.

להמשיך להתמודד: במצבי לחץ וחרדה התגובה הטבעית הינה הימנעות. אולם, כפי שהוסבר לעיל, אין להיכנע לנטייה זו וכדאי להתמודד עם חרדת הבחינות.

שימוש בתרופות - החרדה למעשה גורמת לחוסר איזון ברמת המוליכים העצביים במוח ועל ידי לקיחת תרופות אפשר להשיבם אל הנורמה, חשוב לציין שלקיחת תרופות ללא טיפול פסיכולוגי ומרשם מרופא מוסמך יכול להוביל להרעה במצבי החרדה.

שיחה - באמצעות שיתוף החרדה עם הסביבה הקרובה, אדם מכין את עצמו אל ה"לא נודע" ומסוגל לתכנן את פעולותיו בהתאם, מה שעוזר להפגת מתחים.

שכנוע עצמי - חזרה על אמירות מעודדות יכולה להביא את האדם להתגברות על רגשות לחץ ולשכנוע עצמי להצלחה.

דמיון מודרך - במצב של חרדה בעת הבחינה או בעיסוק כלשהו, עצימת העיניים, שמיעת מוזיקה מרגיעה, חשיבה על דברים נעימים, חיוביים ומהנים, גורמת לתגובות פיזיות המפיגות את המתח, שבעזרתן האדם יכול לחזור לעיסוקו בצורה יעילה יותר.

הרפיה - שחרור המתח הגופני מסייע להקלת החרדה.

היפנוזה - היפנוזה עוזרת על ידי כך שהיא גורמת לפתיחות וגמישות לרעיונות חדשים ומסייעת להתמודדות עם מצבי חרדה.

תרומה אפשרית של הסביבה בהפחתת חרדת הבחינות:

תרומת ההורים בהפחתת חרדת בחינות:

כיוון שהילד לא נולד עם כלים לחיים ושבית הספר שם דגש בעיקר על החומר הנלמד ולא על הקניית אסטרטגיות למידה, ההורים נדרשים להיות יותר מעורבים ולספק לילד את הכלים, להיות לילד "מורים לחיים". ככל שההורים יהיו נוכחים יותר ובינם לבין הילד תהיה תקשורת טובה יותר, הם יוכלו לזהות את החרדה שהילד שרוי בה, ובכך לעזור בהקטנתה. זאת באמצעות שיחה על הקושי הלימודי והבחנה בהתנהגות מתוחה אצל הילד בעיקר בזמנים, כמו, בעת התכוננות לבחינה, יום הבחינה וכדומה. בעזרת יחסים טובים בין ההורים לבין הילד, הבנויים מחיזוקים, דיבוב הילד ודיבור על תחושותיו, טיפוח הרגלי למידה ופיקוח עליהם, הילד מרגיש יותר בטוח בעצמו והוא יוצר מחשבות חיוביות של הצלחה ולא של כישלון שיביאו אותו לפיתוח עצמאות, יכולת התמודדות ואחריות.

תרומת המורה בהפחתת חרדת הבחינות:

היות שתפקיד המורה כולל, העברת החומר הנלמד, מתן תגובה על הלמידה, חיבור הבחינות והערכתן על ידי ציונים, יש למורה קשר חזק לרמת חרדת הבחינות בכיתה. למורה כמה סוגי השפעות בתחום הדידקטי הבאות לידי ביטוי בהבנת התלמידים את החומר הנלמד והכנתם לבחינה וכן כתיבת בחינה שתתאם את החומר הנלמד, ומידת החשיבות שנותן המורה לבחינות ולהתנהגויות לימודיות אחרות. היחסים הבין אישיים בין התלמידים למוריהם גם כן, משפיעים על ההצלחה, התפיסה, מיקוד השליטה ועל הניבוי, שהתלמידים מייחסים לעצמם. מורה ידידותי, משרה רוגע ואילו מורה שיחסיו קרירים שבייחוד בהערכת בחינות הוא נתפס כמחמיר וקפדן, גורם להגברת החרדה בכיתה.

מקומו של העידוד בהפחתת חרדת הבחינות:

עידוד מעלה את ערך האדם בעיני עצמו. מתוך חוסר מודעות או חוסר תשומת לב, עלולים המורים, לעתים, לייאש תלמיד, לטעת בו אמונות שגויות ועל ידי כך לעלות את רמת החרדה. עידוד אינו פותר בעיות, אך הוא משפיע רבות על הפחתת החרדה שיביא לתלמיד סיוע ודרכי התמודדות.

הקשר בין דימוי עצמי לחרדת מבחנים:

נמצא כי ישנו קשר ישיר בין דימוי עצמי לחרדת בחינות. מאחר שהתלמיד סובל מדימוי עצמי נמוך הוא יבחר במסלולי לימוד קלים מידי - במטרה לא לאכזב ולא להתאכזב. הכישלון נתפס כ"הוכחה" לחוסר יכולת הן על ידי התלמיד והן על ידי הסביבה. הרגשת ה"אין סיכוי" מובילה לייאוש המגביר את הנטייה להתנהגות הימנעותית. דחיית הלמידה ל"רגע האחרון", שאינה מאפשרת ללמוד כראוי את כל החומר.
להעלות את הביטחון העצמי אכזבות תסמיני התקף חרדה מועקות להוריד ביטחון עצמי טיפול בהפרעות אישיות חיזוק הביטחון העצמי טירדה להתמודד עם חרדות להחזיר את הביטחון העצמי לחץ ממבחנים בחינות בלק אאוט בלק אווט בלקאאוט חישכון חרדה חרדה לפני בחינה חרדה לפני מבחן חרדה ממבחן חרדה ממבחנים חרדות חרדות לפני בחינות חרדות לפני מבחן חרדת בחינה חרדת בחינות חרדת מבחנים טיפול בחרדת בחינות לחץ מבחינות לחץ ממבחן לחץ ממבחנים לטפל בחרדת בחינות פחד בחינות פחד להיכשל בבחינה פחד לפני מבחנים פחד מבחינות פחד מכישלון בבחינה פחד ממבחנים
חוויית האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום
חוויית האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום
...האני, ידיעת האני, תחושת האני, מודעות עצמית, תחושת הקיום, אמונה באלוהים, להאמין בעצמך, להרגיש את עצמך, האם אני קיים? לא מרגיש את עצמי, תחושת אני, תחושת קיום למה אנשים מאמינים באלוהים בלי הוכחה, אבל מאמינים בעצמם באופן אוטומטי? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין האמונה של אנשים באלוהים לבין האמונה שלהם בעצמם. אנשים רבים אומרים שהם לא מאמינים באלוהים משום שאין להם הוכחה לקיומו. מצד שני, הם מאמינים בקיום העצמי שלהם ללא הוכחה ברורה. אליעד מסביר שאמונה נדרשת רק כאשר אין הוכחה. ברגע שיש הוכחה לקיומו של משהו...
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
איך לרפא כל מחלה נפשית? איך לרפא כל הפרעה נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות?
...נפשית? 100 אחוז פתרון לכל ההפרעות הנפשיות, 100 אחוז טיפול בכל מחלת נפש, 100 אחוז טיפול בסכיזופרניה, 100 אחוז פתרון להפרעת אישיות, איך לרפא מחלות נפש? איך לרפא הפרעות נפשיות? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? אליעד כהן מציע שיטה שבה ניתן לרפא כל מחלה נפשית, ללא יוצא מן הכלל, תוך כדי שיפור חשיבתו ההגיונית של האדם הסובל מההפרעה. גישתו מבוססת על ההנחה שההפרעה הנפשית נובעת מחוסר בהיגיון או מהשגת תובנות לא נכונות שגורמות לאדם לחוות מציאות distorted. הדרך לרפא את המחלות הנפשיות היא פשוטה - דרך שיחה הגיונית...
NLP / משמעות סדר המילים במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות
...במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות וכאן אתן דוגמה, כיצד הסדר של המילים במשפט, משנה את משמעות המשפט, למרות שכלפי חוץ נראה שהמשמעות של המשפט זהה. מה שבעצם אומר, שלא רק למשפט עצמו יש משמעות, אלא גם לסדר של המילים במשפט, גם להן יכולה להיות משמעות. ולצורך העניין ניקח את המילים הבאות חם + לי + קצת. ומי שיתבונן יראה, כי את המסר שאומר חם לי קצת אפשר להעביר עם אותן המילים בדיוק, אבל בצורות שונות. שהן (הסדר אקראי)...
טעויות בחיזור, האם לומר שאני אוהב? האם להציע נישואים? איך לא לחזר אחרי בחורה? איך לא להחמיא לבחורה? איך להחמיא בצורה נכונה? איך להתנהג בצורה מושכת? איך לא לשדר אהבה אובססיבית? איך לאהוב באהבת חינם?
טעויות בחיזור, האם לומר שאני אוהב? האם להציע נישואים? איך לא לחזר אחרי בחורה? איך לא להחמיא לבחורה? איך להחמיא בצורה נכונה? איך להתנהג בצורה מושכת? איך לא לשדר אהבה אובססיבית? איך לאהוב באהבת חינם?
...האם להציע נישואים? איך לא לחזר אחרי בחורה? איך לא להחמיא לבחורה? איך להחמיא בצורה נכונה? איך להתנהג בצורה מושכת? איך לא לשדר אהבה אובססיבית? איך לאהוב באהבת חינם? האם כולם באמת אוהבים לשמוע שמעריצים אותם? אליעד כהן מציג נקודת מבט מעמיקה על השאלה האם אנשים באמת אוהבים לשמוע שמעריצים אותם או שאומרים להם שאוהבים אותם. במבט ראשון, אנשים רגילים רוצים באופן טבעי להרגיש טוב, לאהוב את עצמם, וכחלק מכך יעדיפו בממוצע שיאהבו אותם ויעריכו אותם. אך הוא מדגיש שמציאות זו מסתבכת כאשר נכנסים לעומק הפסיכולוגיה של...
שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
שכנוע אקראי, שכנוע סיבתי, לשכנע מישהו באופן אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע?
...אקראי, לגרום למישהו לחשוב משהו, לשכנע מישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לא להתאבד, לגרום למישהו לרצות לחיות, איך המוח משתכנע? איך אפשר לשכנע אדם לשנות את דעתו באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר את המנגנונים הבסיסיים של שכנוע ואיך ניתן להשפיע על אדם לשנות את דעתו או התנהגותו. על פי אליעד, כל מחשבה או פעולה של האדם נוצרת משילוב של שני מנגנונים - סיבתי ואקראי. מצד אחד, קיימת סיבה הגיונית וברורה שבגללה האדם חושב או מתנהג כפי שהוא מתנהג. מצד שני, תמיד קיים מרכיב אקראי לחלוטין שמביא את האדם לחשוב ולפעול בצורה מסוימת...
מיקום השריר ביחס למפרק, שריר חוצה מפרק, היכן השריר חוצה את המפרק שאותו הוא מזיז? היכן השריר ממוקם ביחס למפרק שאותו הוא מזיז? כדי לבצע תנועה במפרק השריר צריך לחצות את המפרק
מיקום השריר ביחס למפרק, שריר חוצה מפרק, היכן השריר חוצה את המפרק שאותו הוא מזיז? היכן השריר ממוקם ביחס למפרק שאותו הוא מזיז? כדי לבצע תנועה במפרק השריר צריך לחצות את המפרק
...חוצה מפרק, היכן השריר חוצה את המפרק שאותו הוא מזיז? היכן השריר ממוקם ביחס למפרק שאותו הוא מזיז? כדי לבצע תנועה במפרק השריר צריך לחצות את המפרק היכן ממוקמים השרירים ביחס למפרקים שהם מזיזים? כל תנועה שמתבצעת בגוף האדם מתרחשת במפרקים. התנועות אינן מתבצעות בעצמות עצמן, שכן ניסיון לבצע תנועה בעצם ישירה עלול לגרום לשבירתה. לכן, כל תנועה חייבת להתרחש במפרק. כדי להבין כיצד מתרחשת התנועה, חשוב להבין היכן ממוקמים השרירים ביחס למפרקים השונים. הכלל הבסיסי שאליעד כהן מסביר הוא שכדי לבצע תנועה במפרק מסוים, השריר...
איך לדעת מה מפריע לך? איך לדעת מה רע לך? איזה שאלה לשאול? מה הבעיה שלך? מה לא טוב לך?
איך לדעת מה מפריע לך? איך לדעת מה רע לך? איזה שאלה לשאול? מה הבעיה שלך? מה לא טוב לך?
...איזה שאלה לשאול? מה הבעיה שלך? מה לא טוב לך? איך לדעת מה מפריע לך באמת? אליעד כהן מסביר שכדי להבין מה באמת מפריע לך בחיים, יש שאלה מרכזית שעליך לשאול את עצמך. אנשים מתמודדים עם תחושה מתמדת שמשהו לא בסדר, משהו רע להם, אך הם אינם יודעים להגדיר בדיוק מהו הדבר המפריע. לפי אליעד, הדרך הפשוטה ביותר למצוא מה מפריע לך היא לדמיין מצב שבו אתה הופך לאלוהים או לכוח עליון כלשהו, המסוגל לשנות כל דבר במציאות שלך. ברגע שתעשה זאת, שאל את עצמך מה הדבר הראשון שהייתי משנה אם הייתה לי שליטה מוחלטת על הכל? התשובה שתקבל...
אהבה עצמית / זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר?
...זוגיות - איך לאהוב את עצמך בשלמות, באהבה אמיתית שאינה תלויה בדבר? ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית אמיתית ושל איך לאהוב את עצמך בלי תנאים ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מי שרוצה להרגיש טוב באמת, עליו לאהוב את עצמו באמת. ולאהוב את עצמך באמת, פירושו ללא כל תנאי וללא כל סיבה. וכאשר האדם אוהב את עצמו באמת, הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו. כמו שילד קטן, לא צריך להזכיר לעצמו שהוא אוהב את עצמו, מאחר שהוא אוהב את עצמו באמת. כי כל זמן שהאדם צריך לשכנע את עצמו, שהוא אוהב את עצמו באמת וללא סיבה, הרי שזה...
איך מנתחים תהליך? דוגמה לניתוח תהליך, ניתוח הנחות יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד?
איך מנתחים תהליך? דוגמה לניתוח תהליך, ניתוח הנחות יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד?
...יסוד, איך להיות ממוקד מטרה? איזה שאלה לשאול? הנחת יסוד פנימית, הנחת יסוד חיצונית, איך מנתחים בעיה? איך למצוא פתרון? איך למצוא הנחת יסוד? איך מנתחים תהליך בצורה מעמיקה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר את חשיבות ניתוח התהליכים המנטליים והמעשיים, עם דגש על איך להיות ממוקדים במטרה. ניתוח תהליך דורש שאלת שאלות נכונות וזיהוי הנחות יסוד, הן פנימיות והן חיצוניות, שעשויות להוביל אותנו לתוצאה הרצויה. מהן הנחות יסוד פנימיות וחיצוניות? אליעד מדגיש את החשיבות של זיהוי הנחות היסוד בשאלות שונות. הנחות יסוד פנימי
מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
...ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון? איך לחזק את הרצון ולהגביר מוטיבציה בצורה פרקטית? אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לרצות שום דבר באופן מוחלט, כי שום דבר בחיים לא מושלם במידה כזאת שיהיה כדאי לרצות אותו ללא סייג. אפילו דברים שנראים לכאורה מאוד חשובים וטובים, כמו אהבה, בריאות או הצלחה, אינם מוחלטים לגמרי. לכן, מי שמצפה לרצות משהו בלב שלם באופן מוחלט, מחליש למעשה את הרצון שלו. הסיבה לכך היא שכאשר אדם מציב לעצמו...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר מלבד על...
פחד מול אינטואיציה
...אדם יש את היכולת לדעת מה הולך לקרות בחיים שלו. כן, זה אולי נשמע הזוי, אך זו האמת. אם תשימו לב, תראו שלכל אחד מאיתנו יש מצפן פנימי שמכוון אותנו בחיים ומאותת לנו על דברים שהולכים לקרות. למצפן הזה יש שמות שונים - אינטואיציה, מצפון, תחושת בטן ועוד. האינטואיציה שלנו היא סוג של תקשורת שיש לנו עם הנשמה שלנו או עם היקום. לפי תפיסתי, עוד לפני שנולדנו, הנשמה שלנו יצרה לעצמה מסלול חיים מגודר ושיעורים מסוימים לחוות בחיים האלה. כאשר היא נמצאת בגוף האדם היא נוהגת בו כמו שאדם נוהג במכונית, אך במקרה הזה, לאדם יש...
ביקורת קטלנית - היא מרעילה, היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה
...היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה ביקורת קטלנית היא מרעילה, היא חוסמת, וקשה להתעלם ממנה. על יצירה בצל הביקורת, והדרכים לעטות עור של פיל בדרך מן המקלדת לדבר המבקר. מיכל גזית ביקורת היא אחת החוויות הקשות בחיי יצירה ובחיים בכלל. היא עלולה לסרס, לשתק, ולכווץ אותנו. היא עלולה לגרום לנו ליצור תוך פזילה החוצה, לטעם הקהל, ובכך לאבד את הזרימה החופשית. יצירה לצורך העניין היא כל דבר שאנחנו מביאים מעצמנו: יוזמה עסקית, יצירת אומנות, ביטוי רגשי, עבודת לימודים, דיבור בפני קהל ותחומים רבים נוספים. האנשים שנוטים להעביר...
בחירה חופשית - רצון חופשי - מבוא
...חופשית או רצון חופשי הם ביטויים הבאים לציין שמעשיו של האדם והחלטותיו הם פרי רצון עצמאי ובן - חורין, ואינם קבועים מראש ומוכתבים בידי הסיבתיות הדטרמיניסטית ואף לא על ידי הגורל, או כוחות עליונים. לפי תפיסה זו לאדם יש כושר החלטה וחופש בחירה לגבי מעשיו והאפשרות לשלוט בהם, ובכך לקבוע במידה מסוימת את השתלשלות חייו. בניגוד לרעיון הבחירה החופשית עומדת ההשקפה הפטליסטית שלפיה גורלו של האדם קבוע מראש, וכן ההשקפה הדטרמיניסטית, הרואה סיבה טבעית לכל מאורע והעדפה. תפיסות אלו רואות את האדם כמי שנשלט על ידי כוח חיצוני...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע יש כללים להרבה נושאים בעולם, לאיך לגשת לדברים. במתמטיקה הלימוד בנוי נדבך על נדבך אם אתה יודע את הכללים היסודיים, המשך הלאה ואם לא, למד את היסודות ורק אז תוכל להמשיך. וכן, בנושאים נוספים. כאן למעשה כמו בכלל המעבר בחפיפת משולשים, לוקחים נושא וחופפים אותו לאחר, אז יש כאן נושאים חופפים. הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא וזה כלל המעבר:...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...הבא מכתב גלוי לאיינשטיין הבא באשר תלך, השאר את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר? נשים הופכות כיום לרוב בפקולטות למדעי החיים, וגם במדעים המדויקים עולה מספרן, כך שייתכן...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה זאת כגוש של חומר ללא פגמים וחלוקות. נתקרב לשם עוד ונביט בה כ
שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום
...דעת נכון - לעשות את המקסימום החשיבות בהפעלת שיקול דעת נכון - לעשות את המקסימום יש מצבים בחיים שאדם רוצה לעשות כמה דברים אבל, לממש בהם את האופטימום, והוא מחפש שיטות ודרכים איך לעשות זאת, אבל תמיד נתקל בקשיים של אם הוא עושה דבר אחד, את השני הוא לא עושה במאה אחוז, וכן את השלישי והלאה על זו הדרך. ומה הכוונה שהוא מחפש להצליח בכמה דברים? לדוגמה, יש נושאים שהוא רוצה ללמוד, אבל הוא חושש שאם ישקיע באחד הוא יאבד אחוזים משאר הנושאים אותם הוא רוצה ללמוד. ובעצם כאן, האדם בשיקול הדעת מפעיל הנחת יסוד שגויה, שאם...
קבלה - תורת הקבלה - מבוא
...הסוד והמיסטיקה היהודית. לתורה זו יש שורשים עמוקים במחשבה היהודית והיא נמשכת מהמיסטיקה העברית הקדומה, קרי ספרות ההיכלות והמרכבה, אולם, עיקר גיבושה ופרסומה ראשיתם בפרובאנס (דרום צרפת) ובצפון ספרד בשלהי המאה ה - 12 ובראשית המאה ה - 13. לקבלה הייתה השפעה גדולה מאוד על חיי הרוח היהודיים, והתבססו עליה תנועות רוחניות שונות, כגון השבתאות והחסידות. כמו כן, השפיעה הקבלה על תחומים רבים ביהדות, ובהם ההלכה והמנהגים, פרשנות המקרא, ספרות התפילה והפיוט, ספרות המוסר ועוד. מחשבות היסוד בקבלה במרכזה של מחשבת הקבלה...
על זוג אוהבים, כעסים ומריבות בראי הנומרולוגיה והקבלה
...כעסים ומריבות בראי הנומרולוגיה והקבלה קוראת בקלפים אמרה לי: אתם לא מתאימים. צפוי שתתגרשו מיד אחרי החתונה! האמת, נבהלתי... מאז זה מנקר לי בראש. אנחנו מאד אוהבים אחד את השני. המיניות בינינו טובה ויש בינינו הערכה הדדית. לצערי, אחרי שנתיים של נישואין התחילו כעסים ומריבות בינינו. שנינו עקשנים ומאשימים זה את זו בכישלון הזוגיות. אני חייב לשנות את הגישה שלי אליה ובהחלט מכיר בעובדה, שאני לא טלית שכולה תכלת. נמאס לי! אני רוצה לחיות בשלום, באהבה ובלי מריבות. למה זה קורה לנו? כעסים! זאת הבעיה. הבה נבדוק את...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לחץ בחזה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחץ בחזה, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחץ בחזה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, מאמן רוחני, מאמן אישי להרזייה בתחום לחץ בחזה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 16:36:54 - wesi4