ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות טובה ✔טיפול בהפרעת קשב - מבוא ✔טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיפול בהפרעת קשב - מבוא
טיפול בהפרעת קשב כולל את אפשרויות המענה הזמינות עבור הסימפטומים של הפרעת קשב וההשפעות האפשריות שלהם על רמת התפקוד ואיכות החיים של האדם.

הפרעת קשב היא הפרעה נוירו התפתחותית, שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. היא מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים ואינה דועכת בגיל מסוים, לכן ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב משפיעה על טווח רחב של תחומי התנהגות ולכן אנשים עם הפרעת קשב עלולים להיתקל בקשיים רבים בכל תחומי החיים, אשר פוגעים ברווחתם. קשיים אלו עלולים להשליך על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והאקדמי. אנשים רבים עם הפרעת קשב עשויים לחוש לאורך חייהם תסכול ואי - מיצוי יכולותיהם בתחומים שבהם יכלו להגיע להישגים גבוהים, אך באמצעות טיפול הולם, הפרוגנוזה של הפרעת קשב עשויה להיות טובה מאוד.

טיפול הולם יכול למנוע תאונות וליקויים מתמשכים בתפקוד במסגרת בית הספר, עולם העבודה, קשרים עם עמיתים ויחסים בין אישיים. לצד זאת, הפרעת קשב בלתי מטופלת מקושרת להישגים אקדמיים נמוכים, סטטוס תעסוקתי נמוך וסיכון מוגבר לשימוש לרעה בחומרים ועבריינות. משום שכל דחייה עלולה להיות קריטית ישנה חשיבות רבה למתן טיפול בשלב מוקדם ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בילדים. עם זאת, רק מחצית מהילדים עם הפרעת קשב זוכים לקבל טיפול. בנוסף ישנם אנשים שכלל לא אובחנו בילדותם, אשר מגיעים לקבל טיפול ראשוני רק כשהם כבר בוגרים.

תוכן עניינים:

1 בנייה של המערך הטיפולי 1.1 טיפול רב מערכתי 1.1.1 שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות

1.2 התאמה אישית 1.2.1 התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות

1.3 מעקב והערכת ההתקדמות 1.3.1 מודעות למגבלות ולקשיים הכרוכים בטיפול בהפרעת קשב

2 מענה לתחלואה נלווית 2.1 הפרעת קשב ומחוננות

3 קבלת מידע אמין 3.1 הכשרת מורים

3.2 הדרכת הורים 3.2.1 קשיים בשלב האבחון

3.2.2 קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית

4 פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים 4.1 יצירתיות

5 שיעורי עזר פרטניים

6 הוראה מתקנת

7 שיפור היכולות החלשות 7.1 פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות

8 פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית 8.1 התאמה סביבתית

8.2 כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת

9 התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות

10 התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי 10.1 אתגרים בטיפול הפסיכולוגי בהפרעת קשב

10.2 טיפול התנהגותי

11 טיפול תרופתי 11.1 תרופות ממריצות / מעוררות 11.1.1 התאמת המינון וסוג התרופה

11.1.2 אופן הפעולה - מנגנונים פיזיולוגיים ועצביים

11.2 תרופות לא מעוררות

11.3 דילמות בנושא הטיפול התרופתי בתקופת ההריון וההנקה

12 טיפולים אלטרנטיביים

13 התנגדות לטיפול וההשלכות של מניעתו

1

1

בנייה של המערך הטיפולי:

המטרה העיקרית של הטיפול בהפרעת קשב היא שיפור מרבי של התפקוד לצד הימנעות מבעיות וקשיים משניים שהפרעת הקשב עלולה ליצור. למידע נוסף ראו - קשיים העלולים להיווצר בעקבות הפרעת קשב. בעוד שעדיין לא נמצאה דרך לריפוי מלא של הפרעת קשב, ישנן מגוון אפשרויות טיפול תרופתיות ולא תרופתיות להתמודדות עם התסמינים ושיפור התפקוד. כך שניתן לטפל ביעילות בתסמינים של הפרעת קשב עבור ילדים ומבוגרים. עם זאת, המטרה הטיפולית צריכה להתייחס לא רק להקלה זמנית בסימפטומים, אלא גם להבניה של המסלול ההתפתחותי ארוך הטווח הרצוי ביותר.

טיפול רב מערכתי:

הנחייה בנוגע לתזונה נכונה היא חלק ממערך הטיפול להפרעת קשב

לנוכח מאפייני ההפרעה, הטיפול היעיל חייב להיות רב - מערכתי ולעסוק בכל המערכות המשמעותיות בחייו של האדם, ובכל הצירים האנושיים: הביולוגי, הפסיכולוגי והחברתי.

לרוב נדרש שילוב של אנשי מקצוע - רופא (פסיכיאטר או נוירולוג) לצד טיפול נפשי (טיפול פסיכולוגי או טיפול באמנויות) וכן סיוע גופני (ריפוי בעיסוק או טכניקות סיוע דומות - רכיבה טיפולית, הידרותרפיה) וכן הנחיה בנוגע לתזונה נכונה. לצד אלו חשוב גם ייעוץ של גורם מקצועי המעריך את התמונה החברתית והמערכתית (פסיכולוג חינוכי, יועץ, עובד סוציאלי או מתאם). רמת המקצועיות של אנשי המקצוע המעורבים בטיפול היא קריטית להצלחתו. על כן חשוב להקפיד על בחירה של מורים, מטפלים, רופאים או מאמנים הבקיאים בהפרעת קשב על כל היבטיה.

בעוד שאנשי החינוך נחשבים למומחים בנוגע להקשר הכיתתי, לחומרי הלימוד ולקשיים של תלמידיהם, היועצים המקצועיים נחשבים למומחים בנוגע לדרכי התערבות מבוססות מחקר אשר יכולות לענות על צורכי התלמיד, לכן על פי רוב שיתוף הפעולה הפורה ביניהם הוא זה שמוביל לתוצאות הטובות ביותר.

שיתוף פעולה עם המשפחה ומערכת החינוך בגילאי הילדות:

הפרעת קשב מתפתחת במשך חמש השנים הראשונות לחיים והיא הלקות הנוירולוגית הנפוצה ביותר בקרב ילדים. כדי להימנע מההשלכות השליליות העלולות להיות להפרעת קשב בהיעדר טיפול, ישנה חשיבות רבה ליישום תוכניות התערבות כבר בשלב המוקדם של בית הספר היסודי.

ההורים והמורים כאחד לוקחים תפקיד משמעותי בעיצוב אישיותו של תלמיד עם הפרעת קשב. לכן הטיפול ארוך הטווח בילד מצריך שיתוף פעולה מתמיד בין הצוות הטיפולי, הצוות החינוכי, ההורים והילד. למרות זאת, אחד ההיבטים המוזנחים בנוגע לטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב הוא הצורך ביצירת שיתוף פעולה עם אנשי החינוך לצורך יישום התוכנית הטיפולית.

תוכנית התערבות בית ספרית היא חלק חיוני מהמערך הטיפולי המלא להפרעת קשב. במקרים רבים הבנייה של התוכנית הטיפולית מתחילה לאחר מעשה כתגובה לבעיה שכבר התעוררה או להתנהגות בלתי מקובלת שכבר התרחשה. אף על פי שלא ניתן לא ניתן לחזות מראש את כל המקרים, רובם ידועים וניתן לצפות להתרחשותם מבעוד מועד. תפקיד המורה ובית הספר הוא לאתר תלמידים עם הפרעת קשב על ידי הפנייה לאבחון ולעזור לכל תלמיד שאובחן להתמודד עם ההפרעה, כך שהישגיו בתחום הלימודי והחברתי לא ייפגעו. בהתחשב במחלוקות הקיימות בציבור בנוגע להפרעת קשב, יש חשיבות רבה לכך שהמורה יהיה אובייקטיבי ובעל ידע בנושא. בהתאם לך, בנוסף להורים יש להדריך גם את צוות המורים בבית הספר.

התאמה אישית:

האבחון של הפרעת קשב מבוסס על המהדורה החמישית של ה - DSM. הוא מאפשר למפות את היכולות והקשיים לצורך התאמת תוכנית העבודה למאפיינים האישיים של כל אדם.

לא כל אדם עם הפרעת קשב זקוק לכל הטיפולים האפשריים להפרעה זו. מכאן שעל המטפלים להתאים את הטיפול בהתאם לצורך. בדומה למצבים כרוניים אחרים, תוכנית הטיפול בהפרעת קשב צריכה להיבנות באופן ספציפי עבור כל מקרה לגופו, בהתאם למאפייניו הייחודיים.

בהתאם לכך, הטיפול בהפרעת קשב צריך להיקבע בתוכנית אישית המבוססת על ההפרעה הבסיסית, התחלואה הנילווית ועל העדפות האדם (והמשפחה במקרה של ילדים). גיבוש היעדים של תוכנית הטיפול צריך לנבוע מתוך התסמינים המרכזיים שאותרו ומהפגיעות התפקודיות הספציפיות שהם יוצרים. אבחון הפרעת קשב נועד לספק את המידע הדרוש לצורך ההתאמה האישית של התוכנית הטיפולית.

בנוסף כל סוגי ההתערבות והעזרה שהאדם מקבל צריכים להיעשות באווירה חיובית, ומתוך תמיכה בערך העצמי. זאת משום שלמידה נעשית בקלות וביעילות רבה יותר כאשר היא באה מתוך הנאה.

התייחסות למאפיינים הייחודיים של גילאי הבגרות:

הפרעת קשב בגילאי הבגרות

להפרעת קשב יש ביטויים מגוונים בגילאים השונים, בהתאם למכלול התכונות של האדם והסביבה בה הוא חי. בגילאי הבגרות הפרעת הקשב עלולה להוביל לקשיים בתחום החברתי, האקדמי והמקצועי. בהתאם לכך, מבוגרים עם הפרעת קשב מתלוננים על קשיים בעבודה, בבית וביחסים חברתיים כתוצאה מקושי בהפנית קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, השונות בין אנשים עם הפרעת קשב בולטת יותר במבוגרים בהשוואה לילדים ולמתבגרים. שונות זו באה לידי ביטוי בכך שמבוגרים בעל הפרעת קשב מציגים תמונות קיצוניות, הנעות בין חוסר תפקוד מוחלט, תפקוד תקין ותפקוד גבוהה מאוד.

אחד ההיבטים הייחודיים למבוגרים הוא התפקוד ההורי במסגרת המשפחה, אשר מטבע הדברים אינו רלוונטי עבור ילדים. חלק מתסמיני הפרעת הקשב עלולים להקשות על הורים אלו להגיב בסבלנות ומתינות לילדם ולהימנע מלהביע כעס ומצוקה לידו. על כן יש להתייחס לכך במסגרת התוכנית הטיפולית. בנוסף, בשל האופי התורשתי של הפרעת קשב אמהות ואבות רבים מתמודדים עם ילד הסובל מהפרעת קשב, כאשר להם עצמם יש מאפיינים דומים או זהים. במקרים אלו יש לתת להורה את המענה הטיפולי המתאים עבור הביטויים של הפרעת הקשב שלו, לצד הדרכה הורית אשר תאפשר לו להתמודד בצורה המיטבית גם עם הפרעת הקשב של ילדיו, לבצע מעקב אחרי התוכנית הטיפולית שלהם ולדאוג ליישום שלה. היבט זה מאתגר במיוחד משום שאצל מבוגרים עם הפרעת קשב רוב הקשיים שעולים קשורים בהתארגנות עצמית, לדוגמה: ארגון וסדר של מקום העבודה, ניהול זמן, השלמת משימות שהותחלו וחלוקה לשלבים של משימות מורכבות. ההתמודדות עם קשיי הארגון מתעצמת כאשר האדם אחראי לא רק על עצמו, אלא גם על הארגון של ילדיו ומתעצמת עוד יותר כשגם לילדים אלו יש קשיי התארגנות משל עצמם.

להיבט התורשתי יכולות להיות גם השלכות רגשיות שכן לעתים ההורים מזדהים עם ילדם ואף חווים מחדש חוויות דומות וקשות מעברם. עבור הורים רבים עם הפרעת קשב, העבודה עם הילד מהווה חוויה מתקנת.

מעקב והערכת ההתקדמות:

תוכנית הטיפול צריכה לפרט את יעדי הטיפול, האמצעים להשגתם ודרכי המעקב אחרי ההתקדמות. זאת משום שהפרעת קשב היא מצב מתמיד אשר מצריך טיפול והערכה לאורך זמן.

יש לבחור ביעדים מדידים, מציאותיים וברי השגה. אמצעי הטיפול וההערכה של ההתקדמות ישתנו בהתאם ליעדים אלו. יכולות להיות מספר תוצאות רצויות לטיפול בהפרעת קשב. ניתן להתייחס לשיפור היחסים עם הורים, אחים, מורים ועמיתים. ידע אפשרי הוא הפחתה בהתנהגויות המפריעות לסביבה. שיפור ביצועים אקדמיים כולל: פיתוח יכולת למידה עצמאית, הגברת כמות העבודה, שיפור היעילות, הקפדה על דיוק והשלמת מטלות. כמו כן, ניתן לשאוף גם לשיפור בהערכה העצמית.

במקרים בהם הוגדרו יעדים מציאותיים ולא נראה כל שיפור בעקבות התוכנית הטיפולית, יש לבדוק מחדש את דיוק האבחנה של הפרעת הקשב ולשקול מצבים אחרים שיכולים לבוא לידי ביטוי בצורה דומה. להסבר נוסף ראו שלילת מצבים המדמים הפרעת קשב.
אנשי מקצוע התייחסות לטפל במחלת רוח חוסר הערכה עצמית הקלה מה זה ערך עצמי מיוחד עובד סוציאלי אחדות יחסים חברתיים כעסים adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה טיפול טיפול בהפרעה טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות קשב טיפול בהפרעת קשב טיפולים מטופל מטפל קשב קשב וריכוז ריכוז וקשב
דחייה זוגית, פרידה זוגית, התמודדות עם דחייה, התמודדות עם פרידה, איך להתמודד עם פרידה מבן זוג? איך להתמודד עם פרידה מבן זוג? איך מתמודדים עם פרידה? אהבה נכזבת, מערכות יחסים, זוגיות
דחייה זוגית, פרידה זוגית, התמודדות עם דחייה, התמודדות עם פרידה, איך להתמודד עם פרידה מבן זוג? איך להתמודד עם פרידה מבן זוג? איך מתמודדים עם פרידה? אהבה נכזבת, מערכות יחסים, זוגיות
... שיש טוב ורע?, האם אני בטוחה שאני חייבת להיות טובה?, האם אני בטוחה שאם האדם הזה לא רוצה אותי זה אומר משהו עלי?. אם תהיי כנה מספיק ותביני שאין לך תשובה בטוחה לשאלות האלו, ההרגשה הרעה תיחלש. עם זאת, אליעד מסביר שיש מחיר למשחק ... מניחה שאת טובה או רעה ואת מניחה שאת צריכה להיות טובה או רעה, את מניחה שאת צריכה להיות טובה את מניחה שאת לא יודעת, את מניחה שמה שהוא יגיד לך זאת התשובה הנכונה נו אז מה את רוצה יש לך פה מלא תיאוריות. את קודם כל מאמינה שי טוב ורע אחר כך את מאמינה שהטוב ורע הזה הוא גם קשור אלייך, את מאמינה שגם את צריכה להיות טובה ולא רעה ואת מאמינה שאת לא יודעת אם את טובה או רעה ושלכי תדעי אם את טובה או רעה לפי מה שהוא יגיד ואת מאמינה שאם הוא אמר שאת לא זה אז כנראה שאת ככה וככה אז יש לנו שאלה מה האמת ... ורע בעינייך? ש: כן. אליעד: אוקי את יכולה להיות טובה או רעה זה שטוב ורע זה גם רלוונטי לגבייך כאילו את כמה את טובה או רעה או שיש רק טוב ורע לגבי דברים אחרים ולגבייך זה לא רלוונטי? ש: לא אני יכולה להיות. אליעד: יפה את יכולה באמת ... לך שאת טובה או רעה בטוח, בטוח לך שאת צריכה להיות טובה בטוח אז מה את רוצה אם הכל בטוח לך אז מה את רוצה אלא מה מה האמת שזה כמו שיש לך רצון שלא מתמלא ואת שואלת איך אני יכולה להתמלאות עם רצון שלא מתמלא אם את בטוחה שאת רוצה ואת בטוחה ...
האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? האם הכל לטובה? האם הכל טוב? האם המציאות מושלמת? האם החיים טובים? למה יש רע? מה טוב ברע? האם הרע הוא רע? האם החיים רעים? למה יש רצח?
האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? האם הכל לטובה? האם הכל טוב? האם המציאות מושלמת? האם החיים טובים? למה יש רע? מה טוב ברע? האם הרע הוא רע? האם החיים רעים? למה יש רצח?
... לנו להאמין בכך. אליעד מדגים שאם אדם משוכנע שהמציאות חייבת להיות טובה לחלוטין, אז כאשר הוא רואה דבר רע, הוא נמצא בסתירה פנימית. איך אפשר לפתור את הסתירה בין המציאות טובה לבין האירועים הרעים? אליעד מציע פתרון שכרוך בהטלת ספק ... להגיע למצב של הבנה עמוקה יותר של המציאות ולראות שהיא יכולה להיות טובה באמת. האם אפשר לקבל שהמציאות גם טובה וגם רעה בו זמנית? אליעד כהן מדגיש נקודה זו, ואומר שאדם המנסה לומר שהמציאות היא טובה בלבד נתקל תמיד בקושי כאשר הוא רואה ... נותן לה. מה הקשר בין תחושת הספק לבין האמונה שהמציאות חייבת להיות טובה? אליעד מציין שכאשר האדם מרגיש חוסר ביטחון באמונות שלו, כמו האמונה שהמציאות חייבת להיות טובה בלבד, הוא עלול למצוא את עצמו סובל כאשר המציאות מראה לו אירועים שליליים. ההצעה של אליעד היא להכיר בכך שהספק הוא טבעי ובריא, ושאין צורך להיאחז באמונות ...
כעס / עצבים - מהי המהות של כעס ושל עצבנות? איך להתמודד עם עצבנות ועם כעס?
... והסיבה הטובה של המציאות, אך הוא עדיין מרגיש רע. מדוע? כי נדמה לו שהמציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר. עקרונית אסור לאדם להתפשר. זא אם נדמה לאדם שהמציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר מאשר מה שהיא כרגע, עליו לא לוותר אלא להגיע למצב של מציאות מושלמת. הסיבה שנדמה לאדם כי המציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר, היא משום שאין לו הבנה מלאה של המציאות באמת. אם הסיבה של למה המציאות כרגע כפי שהיא לא מספקת אותך, הרי שהיא אינה הסיבה האמיתית. זא אם האדם חושב ...
עתיד / חיזוי העתיד / יצירת העתיד - איך לחזות ולשנות את העתיד?
... חווה תחושה של שלמות, היא רק משום שלא טוב לו בשלמות = רע לו. מה רע לו? תשובה: האדם כל הזמן רוצה בתוך תוכו מציאות אחרת כלשהי. מציאות דמיונית כלשהי שאמורה להיות טובה יותר מאשר המציאות שלו כרגע. מצד האמת, מה שהאדם באמת רוצה, זה להגיע אל נקודת המבט של האחדות של המציאות. דהיינו, האדם בתוך תוכו רוצה להגיע לנקודת מבט שבה הוא חווה את כל המציאות כטוב מושלם שאין שלמות אחריו. אך האדם אינו מודע לכך, ונדמה לו כל הזמן כאילו יש צורה אחרת של מציאות שיכולה להיות טובה יותר. כאשר באמת, כל מה שהוא באמת רוצה, זה להבין שהמהות הפנימית של המציאות טובה תמיד. כאשר האדם מבין שמה שהוא באמת רוצה, זה להפסיק לרצות את מה ששונה וכן ליהנות ולרצות את מה ...
גן עדן / גיהנום - מהו גן עדן? מהו גיהנום? איך להגיע לגן עדן עלי אדמות?
... אחרת, על ידי זה נוצרים מצבים שבהם האדם חושב שהמציאות צריכה להיות אחרת, ואז נוצרת אצל האדם תחושה של רע. הרע קיים, רק כאשר האדם חושב, שהמציאות הייתה יכולה להיות טובה יותר, אם היא הייתה אחרת. אם היה האדם מבין את ... בצורה כלשהי. אם האדם מסתכל על המציאות בעין אמיתית, ובאמת מבין מדוע העולם מתנהל כפי מה שהוא, על ידי זה, אין שום אפשרות בעולם שהאדם יחשוב, שהמציאות יכולה להיות טובה יותר ממה שהיא. וכאשר האדם מפסיק לחשוב ...
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
תלות רגשית, שחרור רגשי, טוב מאוד, יותר טוב מטוב, שלום או מלחמה, סם חיים, סם המוות
... אדם מרגיש כמו עבד, בעוד ששחרור רגשי הוא חוויה של מלך. לכאורה, השחרור הרגשי נראה תמיד כעדיף, אך אליעד מסביר כי הדברים מורכבים יותר. הוא מדגיש שתלות רגשית יכולה להיות טובה מאוד, אך בהסתייגות חשובה: אם אין לאדם שום תלות רגשית, הוא נמצא במצב של מושלמות מוחלטת. כאשר יש תלות רגשית, האדם יכול לחוות יותר הנאה בדברים מסוימים, אך זה בא עם מחיר של פגיעות או סבל במקרה שלא יקבל את מה שהוא תלוי בו רגשית. מה הדוגמה לכך שתלות רגשית יכולה להיות טובה? אליעד נותן דוגמה על אדם שאוהב לאכול אוכל מסוים באופן מובהק יותר מאשר אוכל אחר. מצד אחד, זו בעיה חמורה עבורו כי הוא ...
להצליח במכירות / לשכנע אנשים - מהו הבסיס של כל שיטות המכירה ושיטות השכנוע? מהו כושר שכנוע? איך להצליח במשא ומתן? איך להצליח למכור? איך להצליח בעסקים? - חלק 1
... ששניהם חושבים, שאותה עסקה, תהפוך את המציאות שלהם, להיות טובה יותר. כי העסקה, היא פעולה ממשית שקורית בעולם שלנו. והיא מבטאת את המצב הנפשי והמצב הרגשי שבו ... הפוטנציאלי יחשוב, שביצוע העסקה יהפוך את המציאות שלו להיות טובה יותר, בלי זה הוא לא ירצה לבצע את העסקה, ובלי זה הוא לא יבצע את העסקה בפועל. וכל מה שאני ...
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה , והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה. עיקרון ההיפוכים הוא שמירה ... לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך? איך מגדילים את הרף של ...
הספר להיות אלוהים, אלוהים ואלוהים האמיתי, דבר והיפוכו, האושר של ההפכים, אחדות ההפכים, מהי האמת? להבין את הספר להיות אלוהים, ללמוד את הספר להיות אלוהים, הספר הטוב בעולם
הספר להיות אלוהים, אלוהים ואלוהים האמיתי, דבר והיפוכו, האושר של ההפכים, אחדות ההפכים, מהי האמת? להבין את הספר להיות אלוהים, ללמוד את הספר להיות אלוהים, הספר הטוב בעולם
... כאשר הוא לא מתעקש על דעה אחת אלא מסוגל לחשוב גם על דעות אחרות שיכולות להיות נכונות בהקשר אחר. לדוגמה, אדם המאמין שהאמונה היא דבר רע, חייב להבין שגם האמונה עצמה עשויה להיות טובה במצבים מסוימים. איך הספר מסביר את ... אלא יגיד לעצמו שזו רק תחושת אמת אחת מתוך רבות. למשל, כשאדם אומר האמונה זה רע, על האדם להבין שזה נכון רק בהקשר אחד, ולא להיות עיוור להקשרים אחרים, שבהם האמונה עשויה להיות טובה או שימושית. איך נראית האחדות של ...
פורנוגרפיה וסרטי סקס, התמכרות לפורנו והשפעותיה, התמכרות לסרטי סקס ונזקיה, נזקי ההתמכרות לאתרי פורנו, נזקי ההתמכרות לאתרי סקס, בעד ונגד להיות מכור לסרטי פורנו, בעד ונגד להיות מכור לסרטי סקס, יתרונות וחסרונות להיות מכור לפורנו
פורנוגרפיה וסרטי סקס, התמכרות לפורנו והשפעותיה, התמכרות לסרטי סקס ונזקיה, נזקי ההתמכרות לאתרי פורנו, נזקי ההתמכרות לאתרי סקס, בעד ונגד להיות מכור לסרטי פורנו, בעד ונגד להיות מכור לסרטי סקס, יתרונות וחסרונות להיות מכור לפורנו
... האם ואיך התמכרות לפורנו משפיעה על האדם לטובה או לרעה, וכיצד היא משליכה על החשק המיני, על חיי הזוגיות ועל ההנאה מסקס. מדוע התמכרות בכלל יכולה להיות טובה? התמכרות, בין אם זו התמכרות לפורנו ובין אם זו התמכרות לכדורגל או לכל דבר אחר, יכולה להיות טובה משום שהיא מעניקה לאדם חוויה חזקה של עונג. אדם שיש לו התמכרות מוצא עניין או טעם בחיים. לדוגמה, אדם שמכור לכדורגל, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות טובה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להיות טובה, האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות טובה, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לפרישה, אימון אישי להרזייה בתחום להיות טובה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:44:37 - wesi4