ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כל המוסיף גורע ✔פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 ✔* פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
* פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1.

איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית:

אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך נענועי גופם לפנים ולאחור. מראה עלוב של בני - אדם, נושאי עבר ללא הווה (ע' 195).

את הטיול הרגלי הזה עשה בשבת עם הנציב העליון:

עשיית היכרות עם הרברט סמואל. נימוסים אנגליים. השכלה גבוהה, רב - צדדית. תפיסת - חיים אצילית, מרוככת ע"י הומור. הבן [לימים סר אדווין סמואל, מייסד רשות השידור] עדין ולא מרשים במיוחד, כלה [הדסה, בתו של המילונאי יהודה גור] עליזה ומחוספסת עם ילדון נחמד [מיודענו דוד סמואל] (ע' 194).

עוד פעם - פעמיים יופיע הנציב העליון ביומן בנסיבות רשמיות לגמרי, וכן יופיעו ביטויי הערצה מצד איינשטיין להדסה. דוד אמר לי בחיוך כי החיבה של איינשטיין לאמו הייתה לדעתו עמוקה יותר ממה שמופיע ביומן, אבל לבקשתו איני מרחיב בנושא זה. נראה, אם כן, שהנציב לא החל לדבר עם איינשטיין על פיזיקה במהלך אותו ביקור. עוד פרט שסיפק לי הנכד הוא כי כיוון שאיינשטיין לא היטיב לדבר אנגלית באותם ימים, והנציב לא שלט בגרמנית, דיברו השניים צרפתית, השפה בה נשא איינשטיין גם את הרצאותיו בארץ. בהתחשב בעובדה שאינשטיין קיבל את הציון הנמוך ביותר בצרפתית בבית הספר, וגם נכשל פעם בבחינות הכניסה בצרפתית לבית הספר הפוליטכני בציריך, נראה שהשיחה לא הייתה שוטפת במיוחד. בתצלום אחר של איינשטיין עם דיזנגוף ושאר נכבדי תל - אביב מופיע גם המילונאי יהודה גור, שהוא - לגמרי במקרה - סבו השני של דוד סמואל.

ד

סיפרתי על מה ששמעתי ליובל נאמן ז"ל, כי ידעתי שהוא ילקק את אצבעותיו מהנושא. נאמן היה לא רק פיזיקאי דגול שרק פסע היה בינו לבין פרס הנובל (ליתר דיוק: הבדל של שבועיים בין פרסום מאמרו לזה של מורי גל - מאן) על גילוי חלקיק האומגה מינוס, אלא גם אל"מ בצה"ל וראש אמ"ו, שר המדע והיסטוריון של המדע. שופע ונדיב כדרכו, הוסיף לי נאמן פרטים משפחתיים משלו לגבי סוף אותו מסע של איינשטיין בארץ - ישראל: בתחנת הביניים בפורט - סעיד התארחו איינשטיין ורעייתו בבית מרדכי מושלי, אחי - סבו של נאמן, כשגדליהו נאמן, אביו, נשא את מזוודותיהם לאונייה שהסיעה אותם לברצלונה, כאורחיו של המלך אלפונסו השלושה - עשר.

ה

איינשטיין וסמואל היו אמורים להיפגש שנית בפלסטינה כעבור שנתיים, בטקס חנוכת האוניברסיטה העברית. אבל איינשטיין, מסתבר, היה מבריז סדרתי. כיוון שכעס על מייסדי האוניברסיטה על שהקימו מוסד שאינו עוסק רק במחקר, חזר על המחאה השקטה שנקט מול ועדת פרס נובל והודיע לסמואל כי "במקרה" יהיה בארגנטינה באותה עת. באותה שנה, 1925, התמנה נציב עליון חדש לארץ - ישראל, הלורד פלומר. סמואל רצה להישאר בארץ ולהתמסר לפילוסופיה, אבל הנציב החדש הבהיר, מסיבות מובנות, שאינו רוצה לראות את קודמו האהוד מתגורר בארץ. בצער נאלץ סמואל לשוב לבריטניה. הוא ואיינשטיין נפגשו שנית כעבור שנה בגרמניה, שם בילה הנציב לשעבר עם משפחתו בחופשה, ופעם נוספת, כעבור תשע שנים, בלונדון, שם התארח איינשטיין בבית הלורד. דוד, שהיה אז כבן תשע, זוכר איך נכנס לחדרו של האורח ומצא אותו ואת רעייתו בפיז'מה. אתה לומד פיזיקה? שאל איינשטיין. לא, ענה הילד. מתמטיקה? גם לא. אולי אסטרונומיה? שאל האורח המאוכזב. לא, אבל אני לומד גיאוגרפיה, אמר דוד בנימוס. יפה, לך תביא לי גלובוס ואסביר לך משהו על הכוכבים והאור. דוד אינו זוכר על מה נסבה אותה הרצאה מאולתרת, אבל לא הייתי מתפלא אילו התברר שאיינשטיין ניסה להוכיח לו שגרוויטציה מכופפת קרני אור...

ו

כמעט שלושים שנה חלפו, והנציב העליון לשעבר פרסם את ספרו, בו סיכם את מחשבותיו על הפיזיקה העיונית, שאולי ביקורו של איינשטיין בארץ - ישראל נתן להם את הדחיפה הראשונית. מקריאה בספר ניתן להבין את אכזבתו של פרופ' סמואל מסבו. הספר הוא ניסיון חובבני לפתור כמה מבעיות הפיזיקה המודרנית מבלי לשלם את המחיר האינטלקטואלי ששילמה תורת היחסות, קרי, ויתור על מושגי הזמן והמרחב המוחלטים. בעת הזאת כבר היו אישושים ניסיוניים חותכים לתורת היחסות הפרטית והכללית, לתורת הקוונטים, לקוסמולוגיה החדשה, ואפילו הפרדוקסים המפורסמים שגילה איינשטיין שנועדו לנגח את תורת הקוונטים כבר פורסמו. חרף כל אלה, המשיך סר הרברט לדבוק בקיום האתר, אותה ישות ערטילאית שתורת היחסות כבר הפכה אותה לסרח עודף מיותר, והתאמץ ליישב אותו עם טענות תורת היחסות. גם כשהתייחס בקצרה לתורת הקוונטים, הציע פתרון נדוש לפיו גלים הופכים לחלקיקים, ההופכים שוב לגלים. בקיצור, הפוליטיקאי הליברלי התגלה כפילוסוף די שמרן.

ובכל זאת היו בספר דברים שתאמו את השקפת - עולמו של איינשטיין. לכך נוספה מן הסתם שותפותם של השניים לתמיכה בציונות ובמדינת ישראל הצעירה. לפיכך ביקש המחבר - וקיבל - תגובה מאיינשטיין לספרו, אותה פרסם כאחרית - דבר לספר.

היה פרט מסקרן בעותק שקיבלתי מדוד: שתי חתימות על עמוד השער. סמואל, מסתבר, ביקר אצל איינשטיין בפרינסטון ושם חתמו שניהם על הספר. סמואל חתם בעט נובע כחול ואיינשטיין בשחור. סר הרברט גם ציין את המקום ואת התאריך: פרינסטון, השלישי לאפריל 1952. והנה, נראה שאיינשטיין תיקן את התאריך שרשם הלורד, ועל ה - 3rd הכחול עובר מה שנראה לי כמו 2nd בשחור. פדנטיות כזאת מצד איינשטיין נראתה לי תמוהה. האם עשה זאת בבדיחות הדעת? ואולי ביקש להקניט את אורחו הנכבד: במדע צריך לדייק?

רמז נוסף בא מדף שהראה לי דוד, מודפס במכונת כתיבה ונושא את התאריך 24. 9. 52, וזו לשונו (אנגלית) : "תצלום זה, המופיע בבוליטין ידידיה האמריקאיים של האוניברסיטה העברית בירושלים, (יולי / אוג. 1952) נעשה אחרי ארוחת ערב מטעם האוניברסיטה שנערכה בפרינסטון נ. ג'. [ניו ג'רסי] בשני לאפריל, 1952. ד"ר אלברט איינשטיין ואני היינו הנואמים, ואחרי ארוחת הערב, לבקשת אחד האורחים, חתמנו שנינו על עותקים של Essay in Physics שלי. עותק של הספר נראה (בתצלום זה) מונח על השולחן. " מתחת לטקסט המודפס מופיעה החתימה "סמואל. " בדף מופיע תצלום של שני האנשים מחייכים ליד שולחן סעודה שעליו מונח הספר, וכן גלויה בגרמנית מאיינשטיין לסמואל מ - 1925. לא מן הנמנע, אם כן, שתיקון התאריך היה תעלול פומבי של איינשטיין.

ז

מה, אם כן, השיב איינשטיין לסמואל? במכתבו הוא עובר בשתיקה מנומסת על הנקודות העיקריות בהן אינו מסכים עם ידידו - והן כמובן נוגעות לרוב הספר - כנראה מתוך תחושה שסמואל לא הצליח להפנים את התובנות הרדיקליות של היחסות והקוונטים. הוא מתייחס בעיקר לשאלת היחס בין התיאוריה למציאות. כך הוא אומר בסיום דבריו:

אשר לאלה הרואים בתורת הקוונטים הנוכחית גוף מידע שלם בעיקרון, הם מהססים בין שתי אפשרויות:

1. קיימת מציאות פיזיקלית, אולם חוקיה אינם מאפשרים אמירות שאינן סטטיסטיות.

2. אין שום דבר הדומה למצב פיזיקלי. "קיימות" רק הסתברויות וניתן לצפות בהן.

שנינו מסכימים בנקודה זו: אנו מתייחסים באי - אמון לשתי פרשנויות אלה ומאמינים שתיתכן תיאוריה המסוגלת לתת תיאור שלם של המציאות, אשר חוקיה מבססים יחסים בין הדברים עצמם ולא רק בין הסתברויותיהם.

אך איני סבור שאמונה זו של המדע בת ימינו היא בת - הפרכה מבחינה פילוסופית. שכן לדעתי ויתור אינטלקטואלי אינו ניתן להפרכה כמשהו שאינו אפשרי מבחינה לוגית. כאן אני פשוט שם את מבטחי באינטואיציה שלי.

הדברים כל כך יפים ופשוטים עד שכל המוסיף גורע, ובכל זאת, בגלל תמציתיותם, ארשה לעצמי לחזור עליהם במילים שלי. איינשטיין תוקף את האמירה הרדיקלית - כביכול של הפוזיטיביזם האומרת "אין משמעות לדיבורים על מציאות אובייקטיבית. " אמירה זו, מעיר איינשטיין, מתיימרת להיות משוחררת מהנחות מטאפיזיות אבל היא עצמה מטאפיזית, שכן לא ניתן בשום אופן להפריך אותה. הוא גם מודה שרק האינטואיציה שלו הדריכה אותו בעמדה זו, ועד היום אין לנו משהו יותר טוב ממנה, בינתיים.

בסירובו לקבל את מה שנראה עד אז כשתי האפשרויות היחידות רומז איינשטיין מהי התיאוריה היחידה הבאה בחשבון, לדעתו, להסברת התופעות הקוונטיות: בפשטות, הוא רוצה תורה מדעית ככל התורות, המתארת את העולם הפיזיקלי כמציאות אובייקטיבית, שלגביה ניתן להציע ניבויים מדוייקים יותר ויותר, הכל בהתאם לדיוק של מכשירי המדידה. משאלה זו של איינשטיין לא התגשמה, אולם בזמן שכתב לידידו את הדברים לעיל, כבר אי - אפשר היה לפטור אותו כריאקציונר שעבר זמנו: פרדוקס ה - EPR, אותו ניסח ב - 1935, הבטיח שגם תורת הקוונטים, שלכאורה יצאה ממאבקיה אתו כשידה על העליונה, לעולם לא תדע שלווה כל עוד ידבק בה החשד כי היא מרשה להשפעות לעבור מהר יותר ממהירות האור.

ח

נראה, אם כן, כי מסיבה זו חש איינשטיין בנוח בדיאלוגים עם אנשים שאינם מדענים וענה לבני - שיחו בסבלנות ובאריכות, כאילו שוחח עם עמיתים בכירים, אפילו כשלא הצליחו או אפילו לא התאמצו להבין את תורתו. השכל הישר היומיומי נראה לו עדיף על ההיגיון הקוונטי. באותם ימים, מפתחיה הצעירים של תורת הקוונטים התפעלו כל כך מהעובדה שבכל ניסוי קוונטי, לא ניתן להבדיל בין "מה שלמדנו על החלקיק" לבין "מה שקרה לחלקיק, " עד שעשו בקלות את הצעד הנוסף אל הוויתור על קיומה של כמעט כל תכונה פיזיקלית מחוץ לתודעה האנושית. אמנם היה זה איינשטיין ששימש להם מודל לחיקוי, כי הוא עצמו ויתר שנים רבות קודם לכן על קיומם של מרחב וזמן מוחלטים ללא תלות בצופה, אבל כששאל אותו פיליפ פרנק מדוע אינו נוהג בעקביות ותומך עתה בוויתור הגדול יותר שעושה תורת הקוונטים, ענה איינשטיין: "על בדיחה טובה אסור לחזור פעמים רבות מדיי. " במכתב למקס בורן היה איינשטיין חריף אף יותר:

בהשקפותינו המדעיות נהיינו הפכים. עלי להודות שרעיונותיך מזכירים לי את המשל היפה "זונות צעירות - זקנות חסודות, " בעיקר כשאני חושב על אחד מקס בורן.

נטישת ההנחה בדבר עולם אובייקטיבי הייתה בעיני איינשטיין פיתרון זול מדי לחידות שמציבה התורה החדשה, ובכך לא חשש להימצא בחברה אחת עם אלה שאינם פיזיקאים. ובעניין זה מצטרף אני הקטן בכל לב להסכמה בין שני האנשים הטובים הללו, ה"לורד אוף כרמל" שהוכתר למושל היהודי הראשון בארץ - ישראל אחרי אלפיים שנה ואיש - המדע הקוסמופוליטי שסירב להיות הנשיא השני שלה.
תורות מציאות אובייקטיבית יהדות חלקיקים כעסים מפורסם ארץ ישראל יתרון פיזיקה בעיות כיעור מציאות פיזיקה פילוסופיה
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
סמכות הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ילדים
... הורית והצבת גבולות לילדים, הגבלת מהירות, להציב גבולות לילדים, כל המוסיף גורע, יחסי הורים וילדים, לקבוע גבולות ברורים, לחנך ילדים, בעיות התנהגות אצל ילדים, גבולות בחינוך ... כמחויב, הוא יפגע בסמכות שלו ובסופו של דבר יגרום לילד לזלזל גם בגבולות המחויבים. איך להימנע מטעויות נפוצות בהצבת גבולות? אחת הטעויות שאליעד הציג היא התופעה של כל המוסיף גורע. ההורה חושב שככל שיוסיף גבולות ודרישות, כך יהיה קל יותר להשיג את מטרתו. אך בפועל, הוספת גבולות ... חייב להיות מוגדר כמחויב, אחרת הילד לא יבין את המשמעות של הדרישות. אם ההורה לא מוכן להיאבק עליהם, הגבולות עלולים להתערער ולהפוך לפחות אפקטיביים. מה המשמעות של כל המוסיף גורע בהצבת גבולות? במהלך השיחה, עלה הרעיון של כל המוסיף גורע - כלומר, לא להוסיף דרישות או חוקים נוספים כאשר הגבולות המקוריים לא מתקבלים. זה יוצר תחושה של ...
חשיבות הדיוק בניסוח של שאלה, כל המוסיף גורע, אל תוסיף ולא תגרע, שובר שורות, האמת היא אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לדייק את השאלה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בניסוח שאלה?
חשיבות הדיוק בניסוח של שאלה, כל המוסיף גורע, אל תוסיף ולא תגרע, שובר שורות, האמת היא אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך לדייק את השאלה? למה לא להוסיף מילים מיותרות בניסוח שאלה?
... הדיוק בניסוח של שאלה, כל המוסיף גורע, אל תוסיף ולא תגרע, שובר שורות, האמת היא אחת, אין הרבה אמת, יותר מידי אמת, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך ... מתמקד בפרטים לא רלוונטיים ומאבד את המיקוד בשאלה המדויקת. מדוע כל המוסיף גורע בניסוח השאלה? אליעד משתמש בדוגמה של קניות במכולת: כאשר אומרים לאדם לקנות עשרה מוצרים ספציפיים והוא מוסיף בעצמו ... והאמיתיות שאנחנו רוצים לשאול. איך לדייק בניסוח שאלות? מדוע כל המוסיף גורע? למה צריך לדייק בשאלות? מה המשמעות של האמת היא אחת? כיצד לנסח שאלות בצורה נכונה? למה לא להוסיף מילים מיותרות ...
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
להתחנחן, להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, התנצלות יתר, למצוא חן יותר מידי
... להסביר את עצמך יותר מידי, כל המוסיף גורע, להצטדק יותר מידי, לנמק יותר מידי, להתפרס יותר מידי, האם לבקש סליחה? כמה לבקש סליחה? כמה להסביר את עצמך? כמה להתנצל? התרפסות יתר, הצטדקות יתר, ... הצד השני מתחיל לחשוד במניעים של המתנצל ולהרגיש חוסר אמון כלפיו. מהו הכלל המרכזי שאליעד מדגיש? הכלל המרכזי שאליעד כהן מבהיר הוא כל המוסיף גורע. הרעיון הזה אומר שדווקא כאשר אדם רוצה להוכיח את צדקתו יותר מדי, הוא עלול להשיג את ההיפך המוחלט ולגרום לאחרים לחשוב עליו בדיוק את הדבר שהוא לא רצה ... את זה, אני כל כך מתנצל... - המוח של האדם השני עלול להתחיל לחשוב: רגע, אולי הוא פגע בי בכוונה? אולי הוא מסתיר משהו? המסקנה - כל המוסיף גורע כאשר אדם מתאמץ יתר על המידה להצדיק את עצמו, לנמק, להסביר או להתנצל, הוא עלול להשיג את ההפך ממה שהוא רוצה. במקום להרגיע את האדם השני, הוא עלול ...
בקשה משכנעת, איך לבקש בצורה משכנעת? איזה ניסוח יותר משכנע? איך לנסח משפט בצורה משכנעת? איך לנסח מכתב משכנע? איך לכתוב מכתב בצורה משכנעת? איך לבקש בקשה בצורה משכנעת? איך לנסח בקשה בצורה משכנעת? משמעות כל מילה במשפט, ניתוח טקסט משכנע, איך לגרום למישהו לקבל את הבקשה שלך? איך לבקש בקשה משכנעת? שכנוע יתר, לא לנסות לשכנע יותר מידי, כל המוסיף גורע, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, טעויות בשכנוע למתקדמים, ניסוח טקסטים, ניסוח מכתבים, לנסח טקסט, ניסוח משכנע
... למישהו לקבל את הבקשה שלך? איך לבקש בקשה משכנעת? שכנוע יתר, לא לנסות לשכנע יותר מידי, כל המוסיף גורע, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, טעויות בשכנוע למתקדמים, ניסוח טקסטים, ניסוח ... להסיק מסקנות נכונות ולא שגויות. ואז מבינים לא לעשות שכנוע יתר ולא לנסות לשכנע יותר מידי וכל המוסיף גורע וכולי. כמו כן בנוסף, כדאי גם לחקור לעומק את הנושא של איך לנסח משפטים ...
קורונה וכל המוסיף גורע, תקנות הקורונה, למה אנשים לא מקשיבים לחוקי הקורונה? מהי הטעות של חוקי הקורונה? מהו השקר של סגר הקורונה? איך לתת הנחיות? חטא אדם הראשון, מסכות הקורונה, הגבלות הקורונה, מחדלי הקורונה הגל השני, לתת הוראות
קורונה וכל המוסיף גורע, תקנות הקורונה, למה אנשים לא מקשיבים לחוקי הקורונה? מהי הטעות של חוקי הקורונה? מהו השקר של סגר הקורונה? איך לתת הנחיות? חטא אדם הראשון, מסכות הקורונה, הגבלות הקורונה, מחדלי הקורונה הגל השני, לתת הוראות
... וכל המוסיף גורע, תקנות הקורונה, למה אנשים לא מקשיבים לחוקי הקורונה? מהי הטעות של ... לא מקשיבים לחוקי הקורונה? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים רבים אינם מקשיבים או מזלזלים בתקנות הקורונה. הסיבה המרכזית אותה הוא מציג היא העיקרון של כל המוסיף גורע . לפי עיקרון זה, כשמוסיפים לתקנות דברים מיותרים, אנשים לא רק שלא ... יקרה לה דבר, וכך בסוף היא אכלה והפרה את האיסור. דוגמה זו ממחישה שדווקא ההחמרה המיותרת של התקנה, הובילה לכך שהאיסור המקורי נפגע, ובכך חכמים אמרו כל המוסיף גורע . מה הטעות המרכזית של תקנות הקורונה? אליעד מקשר את העיקרון הזה ... לחלוטה ולהתעלם גם מההנחיות החשובות באמת. כך הוא מזהיר מפני אנדרלמוסיה ואובדן אמון במערכת. למה אנשים לא מקשיבים לתקנות הקורונה? מה המשמעות של כל המוסיף גורע? למה סגר הקורונה לא הגיוני? מה הטעות בהנחיות המסכות בקורונה? איך ...
עיזים במשא ומתן, דרישות במשא ומתן, איך להכניס עיזים במשא ומתן, הכנסת עיזים במשא ומתן, אסטרטגיות ניהול משא ומתן למתקדמים, טעויות בניהול משא ומתן, איך להוציא עיזים במשא ומתן? עיזים בהסכם, איך לתמחר מוצר? האם לתמחר גבוה ולתת הנחה? תמחור לצורך הנחה, איך להתפשר במשא ומתן? איך לנסח הסכם? איך לכתוב הסכם? איך להציע הצעה? מה לדרוש במשא ומתן? מה לא לדרוש במשא ומתן? איך לחזור בך במשא ומתן? מה לא לבקש במשא ומתן? איך להציע הצעת מחיר? נספח שינויים, ניסוח הסכם
... עיזים. ואז אולי כדאי לא לקחת את הסיכון ולא להוסיף עיזים. במילים אחרות, האם וכמה נראה לך, שהכנסת העיזים, תשרוף את המשא ומתן ולא תאפשר לנהל משא ומתן על הוצאת העיזים מהדרישות שלך. כל המוסיף גורע תפשת מרובה לא תפשת צריכים גם לקחת בחשבון, האם זה שאתה מוסיף עיזים, מגדיל את הסיכוי שתיסגר עסקה יותר טובה או פחות טובה בסופו של ... התנגדות. דהיינו, יתכן שאתה מאלץ את הצד השני להכין רשימת דרישות שהוא רוצה לדרוש ממך להוציא עיזים. ואז יתכן שהוא יבקש ממך להוציא גם דרישות שאתה לא מתייחס אליהן כעיזים. וכמו שנאמר כל המוסיף גורע ותפשת מרובה לא תפשת. דהיינו, יתכן שאם מראש היית מציע משהו שאפשרי להכיל אותו, לא היו באים אליך בדרישות או שהיו באים בדרישות קלות. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כל המוסיף גורע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כל המוסיף גורע, איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: כל המוסיף גורע, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי לדיאטה בתחום כל המוסיף גורע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1641 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:14:24 - wesi4