ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוסר שליטה עצמית ✔התמכרות לסמים - מבוא ✔התמכרות לסמים היא התמכרות שמוכוונת לצריכה של סמים פסיכואקטיביים. סוג זה של... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התמכרות לסמים - מבוא
התמכרות לסמים היא התמכרות שמוכוונת לצריכה של סמים פסיכואקטיביים. סוג זה של התמכרות כולל במרבית המקרים גם תלות פסיכולוגית וגם תלות גופנית, וקשור להשפעתם הישירה של אותם חומרים פסיכואקטיביים על המעגלים העצביים במוח.

דוגמאות נפוצות להתמכרות הם סמים ובהם אמפטמינים הידועים בשמות: אקסטזי, אמפטמין וקריסטל שהם סמים ממריצים, חלק מסמי ההזיה המכילים חומרים הלוצינוגנים, ועוד סמים הפועלים בדרכים שונות. בין החומרים הממכרים יהיו גם אלכוהול או תרופות ובעיקר סמי הרגעה, תרופות לשינה ותרופות מאלחשות (נגד כאבים), וכן הניקוטין שבסיגריות (בהתמכרות זו קיים גם אלמנט פסיכולוגי של טקס העישון עצמו).

על פי רוב מתפתחת סבילות לחומר הממכר ונוצר צורך להגביר את הכמות או המינון בהם נעשה שימוש כדי להמשיך ו"ליהנות" מהשפעתו. המכור הופך להיות "שבוי" ואיננו יכול לחדול מלצרוך את החומר שאליו התמכר, בלי שיסבול מ"תסמונת נסיגה" ומצב של קריז (משבר), הנלווה לבעיות או הפרעות גופניות ונפשיות קשות.

תוכן עניינים:

1 התמכרות כתופעה חברתית

2 גורמים נוספים

3 סוגי הסמים העיקרים לפי השפעתם

4 קריטריונים לקביעת התמכרות

5 שלבי ההתמכרות הפיזיולוגית לסמים 5.1 ספיגה - ABSORPTION 5.1.1 פקטורים המשפיעים על מהירות הספיגה

5.2 פיזור - DISTRIBUTION

5.3 סבילות - TOLERANCE

5.4 תלות והתמכרות - DRUG DEPENDANCE

5.5 התמכרות לסם - ADDICTION 5.5.1 תרעלה

5.5.2 שימוש לרעה

5.5.3 התמכרות

6 איברים המושפעים מהתמכרות לסמים

7 השפעות ונזקים הנגרמים מהתמכרות לסמים

8 טיפול

9 דרכי טיפול וגמילה

1

1

1

התמכרות כתופעה חברתית:

נערים בגיל ההתבגרות אשר שותים, מעשנים ומשתמשים בסמים, מושפעים יותר מגורמים סביבתיים (משפחה וחברים), בעוד שאצל נערות בגילאים אלו הגורם הגנטי הוא הגורם העיקרי המעלה את הסיכון להתדרדרות והתמכרות לשתייה וסמים. כך עולה ממחקר שנעשה באוניברסיטת ורגי'ניה בתחום הגנטיקה ההומנית על ידי החוקרת Judy L. Silberg: "הממצאים שלנו מראים שגורמי הסיכון להתמכרות בגיל ההתבגרות משתנים בין נערים לנערות". בנערות הייתה לגורם הגנטי השפעה מכרעת בכל סוגי ההתמכרות. אצל בנים ההשפעה המכרעת הייתה לגורמים סביבתיים כמו משפחה לא מתפקדת והשפעה של חברים המכורים בעצמם לסמים ולשתית אלכוהול. סילברג ועמיתיה למחקר אספו את הנתונים במהלך שלוש שנות מחקר על 1,071 זוגות תאומים מתבגרים, בנות ובנים, בגילאי 17-10.

ניתוח סטטיסטי שלהממצאים הראה שאין לתלות את האשמה בגורם סיכון מסוים הגורם להתמכרות במתבגרים. גורמים סביבתיים וגנטים נמצאו משפיעים גם אצל הבנים וגם אצל הבנות, אך מידת השפעתם השתנתה בין הבנים והבנות. תוצאות המחקר יכולות לעזור בדרך הטיפול בנערים ובנערות מכורים. כיוון שההתמכרות אצל נערות נשלטת בעיקר על ידי גנים הקשורים להתנהגות חברתית, הטיפול היעיל יהיה התמקדות בבעיות התנהגות ובעיות חברתיות (ואנטי חברתיות). אצל נערים הטיפול היעיל יכול להיות דרך התמקדות בטיפול במשפחה הקרובה ובחברים המשפיעים.

גורמים נוספים:

גורם ביולוגי - על פי מחקרים, לבעלי הפרעות קשב וריכוז ישנו מחסור מולד בדופאמין וסרטונין, שהם חומרים אשר מופרשים מהמוח. כדי לפצות על מחסור זה, הם משתמשים בסם שעוזר לטווח הקצר, אך מזיק מאוד לטווח הארוך. זאת ועוד, מציאות חייהם של בעלי הפרעות קשב וריכוז קשה ומסובכת יותר מאשר של אנשים נורמטיביים.

צריכת סם ככלי להתגבר על טראומה מסוימת - נמצא כי אנשים שעברו טראומה מסוימת בעבר, מנסים בכל כוחם להתמודד עם הטראומה, מה שמביא לאיבוד שליטה מופנמות ומצוקה. כל אלו, מובילים לשימוש בסם כפתרון להתגבר על הטראומה.

גורם משפחתי - ההורים הם הדמות לחיקוי לילד. הילד מעריץ את הוריו ורוצים להיות כמוהו. אם הורים צורכים בנוכחות ילדיהם סמים הילד רואה אותם חושב שזה דבר טוב ומחקה אותם וזה מוביל לכך שהוא גם מתחיל לצרוך סמים אפילו גם מגיל קטן. בנוסף, במשפחות קשות יום, במשפחות שההורים מתעללים בילדים או שיש להורים בעיות נפשיות, הילד עלול לקבל טראומה ועל מנת לברוח מהחיים האכזריים שנפלו בחלקו הוא מחל להשתמש בסמים ועלול להתמכר.

גורמים אישיותיים - אדם מגיע בחיים למצבים בהם הוא רואה בסם כפתרון. כאשר הוא נכנס למצוקה נפשית ורואה בסם כמשענת מעודדת, כאשר הוא רוצה לשנות קצת את השגרה, כאשר הוא מרגיש סגור בתוך העולם ורק הסם יכול להוציא אותו, כאשר הוא נכנס למצב נפשי ירוד כמו דיכאון, עצבנות. הוא אפילו לוקח סם על מנת להשתחרר במצבי אינטימיות. הוא מבין שהסם יכול לפתור את בעיותיו ולוקח אותו, ולאחר שלוקח אותו הוא לא יכול להפסיק. (בן - אמנון, ש'. 1980, המרכז לגמילה מהתמכרויות - בחזרה לחיים צלולים, הגורמים להתמכרות - מגורמים חברתיים ועד משפחתיים)

סוגי הסמים העיקרים לפי השפעתם:

1.סמים מדכאים הכוללים תרופות מרגיעות, תרופות שינה וכדומה. פעילותם של הסמים הללו היא לדכא את מערכת העצבים המרכזית.

2.סמי ההזיה הכוללים בתוכם את LSD, פטריות הזייה, חשיש, מריחואנה, דטורה וסמים דומים אחרים.

3.סמים המעוררים וממריצים את מערכת העצבים בסוג סמים אלו נכללים אמפטאמינים (ספידים), פופרס (סוג של חומרים נדיפים), קוקאין וקראק, אקסטזי וכן קפאין וניקוטין.

4.סמים נרקוטיים כלומר סמים המשככים כאב הכוללים בתוכם, אופיום, הרואין קוק פרסי, מתדון ועוד חומרים סינתטיים אחרים (national institute on drug abuse).

קריטריונים לקביעת התמכרות:

על פי ארגון הבריאות העולמי, התמכרות קיימת כאשר מתמלאים שלושה מתוך ששת הקריטריונים הבאים:

1.תשוקה עזה או דחף כפייתי ליטול את החומר או לבצע את הפעילות שאליה האדם המכור (למשל יחסי מין או הימורים).

2.קושי בשליטה על כמות וזמן צריכת החומר או קושי בהגבלת זמן הפעילות הממכרת.

3.הופעת תופעות גופניות כאשר לא משתמשים בחומר או כאשר לא מבצעים את אותה פעילות (תופעות גמילה).

4.התפתחות סבילות לחומר, במובן זה שדרושה כמות הולכת וגדלה של החומר כדי להשיג את אותו האפקט או לחלופין צורך בפעילות ממכרת מוגברת.

5.הזנחה של הנאות ושל תחומי עניין אחרים בשל השימוש בחומר או הפעילות הממכרת.

6.התמדה בשימוש או בפעילות למרות מודעות המשתמש שהדבר גורם לנזק.

שלבי ההתמכרות הפיזיולוגית לסמים:

ספיגה - ABSORPTION:

השיעור בו סם עוזב את מקום כניסתו לגוף ומידת התפשטותו ממקום זה. הסמים נספגים היטב בחלקים שונים של הגוף כגון אזורים המצופים אפיתל רירי כמו האף ומערכת העיכול, אולם ההשפעה הגדולה והמהירה שלהם מושגת בדרך של החדרה לכלי הדם (הזרקה לווריד או לשריר).

פקטורים המשפיעים על מהירות הספיגה:

1.מסיסות - סם הניתן בתמיסה מימית נספג מהר יותר מזה הניתן בתמיסה שומנית או במצב מוצק.

2.תנאים מקומיים (כגון חומציות הקיבה) באתר הספיג מסייעים או מפריעים לעתים לספיגה (אספירין לדוגמה כמעט ואינו מסיס בסביבה החומצית של הקיבה ולכן לא נספג שם).

3.ריכוז - סם בריכוז גבוה נספג מהר יותר.

4.מידת ריכוז כלי הדם באתר הספיגה.

5.משטח ספיגה - סמים נספגים מהר יותר מאיברים בעלי שטח פנים גדול יותר כגון הריאות או מוקוזת המעי.

פיזור - DISTRIBUTION:

קליטת החומר הממכר באיברים שונים תלויה בגורמים פיזיולוגיים וכימיים. לאחר שסם נספג הוא יכול להתפזר לנוזל התאי או הבין - תאי. במשך הדקות הראשונות מקבלים הלב, הכבד, הכליות והמוח את רוב הסם. לעומת זאת העור, השרירים, חלל הבטן והשומן - הובלת הסם אליהם איטית, ודרושות מספר דקות עד מספר שעות לקליטתם. החומר המועבר מתקשר בדרך כלל לחלבון בדם ואחר כך מתרכז בכבד, כליות, ריאות וטחול. לעתים, אם השימוש ממושך ובכמויות גדולות, יתרכז חומר גם בתאי שומן ויצטבר בו. יחידות הגוף בהן מצטבר הסם משמשות כמאגרים פוטנציאליים עבורו. כאשר ריכוז הסם בפלזמה יורד, ישתחרר חלק מהחומר המצוי במאגרים לתוך הדם, וכך תמשיך השפעתו לאורך זמן. סמים עוברים דרך השליה ולכן יכולה להיווצר התמכרות גם אצל עוברים.

סבילות - TOLERANCE:

בשמוש חוזר בסמים ובתרופות מתפתחת תופעה של סבילות לתרופה. הסבילות מתבטאת בהסתגלות הגוף לסם. כדי שהאדם ישיג את החוויה לה הוא מצפה תדרשנה לו כמויות הולכות וגדלות של סם. הפעם לא מדובר על השפעת הסם הנובעת מעצמתו ומכמותו, אלא מהרגישות של תאי הגוף לאותו סם, הנובעת כנראה ממקור גנטי. מדברים על סבילות תפקודית - TOLERANCE FUNCTIONAL -סבילות הקשורה במערכת. העצבים המרכזית, וסבילות מבנית - TOLERANCE DISPOSITIONAL -סבילות המושפעת מפעילות המערכת המטבולית בגוף. הסבילות התפקודית - כאשר המוח מתרגל ומסתגל להשפעת הסם הספציפי הניתן לו, ולכן דרושות לו כמויות גדולות יותר של סם כדי לגרום להשפעה. ישנם סמים להם מתרגלת המ. ע. מ (מערכת עצבים מרכזית) במהירות, וישנם אחרים שההסתגלות להם היא איטית. הסתגלות זו מועברת לעתים גם לסמים אחרים שהשפעתם על המ. ע. מ דומה. לדוגמה - אדם הנוטל סמי שינה מפתח סבילות גם לאלכוהול. הסבילות המטבולית, מבנית - נובעת משמוש חוזר בסם, שבו מגבירה המערכת המטבולית את פעילותה, ואז הסם מתפרק מהר יותר והשפעתו מתקצרת. אי לכך, דורש האדם כמויות רבות יותר של סם. גם כאן נמצא את הסבילות הצולבת בסמים בעלי מנגנונים דומים של פעילות.

מינון יעיל - EFFECTIVE DOSEכמות הסם היכולה לגרום לחוויה לה מצפים. ED-50 משמעו ש50% מהנבדקים הראו את התגובה המצופה. מינון קטלני - LETHAL DOSEאותו מינון שגורם לאחוז מסוים של חיות מעבדה למות כתוצאה מקבלת מנת סם מסוימת. LD-50 משמעו ש50% מהנבדקים שקבלו מינון זה מתו.

תלות והתמכרות - DRUG DEPENDANCE:

מצב בו הסם הנלקח על ידי אדם כלשהו מרצונו גורם לנזק לאדם עצמו ולחברה. קיימת תלות פיזיולוגית ותלות נפשית. תלות פיזיולוגית מתבטאת למעשה בצורך התמידי לסם, בהסתגלות של הגוף לסם, ובחוסר יכולת של הגוף לתפקד ללא נוכחות הסם. התלות הפיזיולוגית באה לידי ביטוי בעת הפסקה פתאומית של השמוש בסם. אזי מופיעות תופעות לוואי פיזיות הקרויות "תסמונת גמילה" ומתבטאות בכאבים, התכווצויות, דיכאון, אובדן הכרה ולעתים אף מוות - תלוי בסם ובמידת התלות בו. התלות הפסיכולוגית, נפשית באה לידי ביטוי במישור התלותי - רגשי, כאשר האדם מרגיש צורך לחוות שנית את חוויית השימוש בסם. בעקבות כך חש האדם חרדה עקב החשש ממצב של אי - ניחות שיגרם מאי נטילת מנת סם נוספת. האדם יטול שוב את הסם על מנת להבטיח שחוויות אי - הנוחות לא תקרה. בעקבות כך תווצר התנהגות כפייתית - הרגלית שתגרם מן השמוש החוזר בסם, ותנבע מהרצון הכפייתי להשתמש בסם גם אם לא התפתחה תלות גופנית.

התמכרות לסם - ADDICTION:

לכאורה, התמכרות היא "הרעלה" כרונית של האדם כתוצאה משמוש חוזר ונשנה בסם. במצב זה יצרוך האדם כמויות גדולות יותר של החומר (תופעת סבילות) ויפתח תלות גופנית בחומר. כבר בשנת 1957 הכיר ארגון הבריאות העולמי בכך שתפיסה, או הגדרה זאת בעייתית ובלתי מספקת. וועדת מומחים של הארגון קבעה אז:

התמכרות לסמים היא מצב של שכרון / תרעלה חוזרת או כרונית הנובעת מצריכה חוזרת ונשנית של סם (טבעי או סינתטי). מאפיניה כוללים:

1.תשוקה או צורך חזק ומשתלט לחזור ולהשיג את הסם ולצרוך אותו

2.נטייה להגדיל את המנה

3.היזקקות נפשית וגופנית לאפקט של הסם

4.נזקים חמורים לפרט ולחברה.

התרגלות (הרגל) נובעת משימוש חוזר ונשנה בסם. מאפייניה כוללים:

1.תשוקה (אך לא צורך כפייתי) להמשיך ולצרוך את הסם על מנת לשפר את ההרגשה [well being]

2.נטייה להגדיל את המנה

3.מידה מסוימת של תלות נפשית בהשפעות, אך ללא תלות גופנית בהשפעתו

4.אם נגרמים נזקים הם פוגעים בפרט

ב - 1964 שונתה ההגדרה למושג הכוללני "תלות בסמים". זו כוללת תלות נפשית או גופנית. תלות נפשית הוגדרה כתחושת סיפוק מ -, ודחף לשימוש חוזר או מתמיד בסם על מנת להשיג הנאה או להימנע מאי - נוחות (Discomfort), כשכמעט כל סם עשוי לגרום לכך.

ב - 2001 האקדמיה קבעו מספר גופים הגדרה משותפת לצורכי שימוש באופיואידים ולפיה: התמכרות היא בראש וראשונה מחלה כרונית, נוירוביולוגית, שגורמים גנטיים, פסיכוסוציאליים, וסביבתיים משפיעים על התפתחותה והיבטיה. היא מאופיינת על ידי התנהגויות שכוללות אחד או יותר מהדברים הבאים:

פגיעה בשליטה על צריכת החומר

שימוש כפייתי הנמשך למרות נזקים שהוא גורם

תשוקה

סבילות היא הסתגלות הגוף לסם: מנות גדולות יותר נדרשות על מנת להשיג את האפקט שהושג קודם משום שהגוף "מתרגל" ומסתגל לסם. תלות גופנית היא מצב מסתגל המתבטא בסינדרום גמילה לסם מסוג מסוים ועשויה להופיע כתוצאה של הפסקה או הפחתה פתאומית של רמת הסם בדם. התמכרות מדומה (Pseudoaddiction) היא מושג המתאר התנהגויות של המטופל שעשויות להופיע בהיעדר טיפול בכאב. פציינט עם כאב בלתי מטופל עשוי להתמקד בהשגת תרופות, עשויים "להסתכל בשעון", ועשויים להפגין צורות אחרות של "חיפוש תרופה". גם התנהגויות כגון שימוש בסמים אסורים עשויות להיות תוצאה של הניסיון להשיג הקלה בכאב. התמכרות מדומה נבדלת מהתמכרות בכך שההתנהגויות נעלמות כשמושגת הקלה בכאב.

המדריך לאבחון ומיון של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית נחשב לאחד המקורות מוסמכים ביותר בתחום. מדריך זה אפשר למצוא פרק שלם מוקדש ל"הפרעות הקשורות בחמרים". למעשה, מבחין המדריך בשלשה סוגי הפרעות התנהגות: תרעלה חריפה, שימוש לרעה, ותלות (או התמכרות).

תרעלה:

תרעלה אקוטית היא מצב שנמשך זמן קצר יחסית והוא מוכר בציבור בעיקר כקשור בשימוש באלכוהול, אז הוא נקרא "שיכרון". כשמדובר באלכוהול, מתבטא השיכרון בפגיעה בשליטה העצמית של האדם ובתיאום תנועות, ליקויי דיבור, ופגיעה בשיווי המשקל, ועשוי להגיע עד לאיבוד ההכרה. כשמדובר בחומרים אחרים יהיו הסימפטומים שונים, בהתאם לחומר שמדובר בו. כלומר, זוהי הרעלה שפוגעת במשתמש ובהתנהגותו, אך היא נמשכת זמן קצר, ואפשר לחזור אחר כך להתנהגות ולאורח חיים נורמליים.

שימוש לרעה:

שימוש לרעה הוא מצב שונה מזה בתכלית. הוא מאפיין לא מצב רגעי, הנמשך פרק זמן קצר בלבד, אלא אורח חיים. במלים אחרות, מדובר כאן בדפוס התנהגות, ולא, או לא רק, במצב פיזיולוגי. "שימוש לרעה" (Abuse) הוא מצב המוגדר לפחות בשתי צורות שונות. ראשית, ארגונים רבים (כגון: בתי - ספר, מקומות עבודה, או אף מדינות) רואים כל שימוש שהוא, בכל אחד מתוך רשימה של חמרים אסורים, שימוש לרעה. זוהי הגדרה אדמיניסטרטיבית. אין היא אומרת שבהכרח נגרם ל"משתמש" נזק חמור, או נזק כלשהו, אלא שיהיה זה נכון מבחינת הארגון והמערכת החברתית שהוא שולט בה להתייחס אל המשתמש כאילו נפגע, או כאילו הוא חשוף לסכנת פגיעה משמעותית.

ההגדרה הנפשית, או הרפואית, שמוצגת על ידי המדריך האמריקאי (dsm 5 ) מתבססת במידה רבה על התנהגות האדם ועל היחסים בינו לבין סביבתו. לפי הגדרה זאת, אדם ייחשב משתמש לרעה בחמר אם בשנה מסוימת (12 חודשים רצופים כלשהם) ניכרת בו אחת, או יותר מהתופעות הבאות:

1.שימוש חוזר ונשנה בחומר, שכתוצאה ממנו נפגעת יכלתו של האדם למלא חלק מתפקידיו המשמעותיים (בבית, במקום העבודה, או בבית הספר).

2.שימוש חוזר ונשנה בחומר בנסיבות בהן הדבר מסוכן (למשל: נהיגה תחת השפעת חומר משכר).

3.חיכוכים חוזר ונשנים עם מערכת אכיפת החוק כתוצאה מהשימוש בחומר.

4.שימוש מתמשך בחומר למרות בעיות חברתיות ובין - אישיות חוזרות ונשנות הנובעות מכך.

התמכרות:

תלות, או התמכרות לחומר, היא מצב מורכב בעל מאפיינים פיזיולוגיים, נפשיים והתנהגותיים כאחד. הקריטריונים לקיומה של תלות כזאת הם (שוב - לפי הDSM ) : להבדיל משימוש ברעה המוקד כאן הוא על מצבו של האדם יותר מאשר על דפוס התנהגות. הבדל נוסף הוא שמדובר בפגיעה במצבו של האדם עצמו (ולא ביחסים בינו לבין אחרים). נזק זה יכול להיות תוצאה של שימוש לרעה, אך אינו קשור לכך בהכרח. התלות נובעת בעיקר מתכונותיו הפרמקולוגיות של הסם, בעוד ששימוש לרעה עשוי להיות תוצאה של ההיבטים החברתיים של השימוש בו בלבד. שימוש שגורם למצוקה, או שפוגע בהסתגלות האדם, במשך שנה רצופה, או יותר. פגיעה זאת אמורה להתבטא בשלשה מהמאפיינים הבאים:

1.פיתוח סבילות לחומר, דבר שעשוי להתבטא בצורך במנות גדלות והולכות.

2.סימפטומים של גמילה בהיעדר החומר.

3.צריכת כמויות גדולות יותר, או לפרק זמן ממושך יותר משהתכוון האדם.

4.תשוקה מתמשכת, או ניסיונות כושלים להשתלט על צריכת החומר.

5.הקדשת הרבה זמן ומרץ לצריכת החומר, או להשגתו.

6.וויתור או צמצום של פעילויות חברתיות חשובות בגלל השימוש בחומר.

7.השימוש נמשך למרות הכרת הפגיעות הגופניות או הנפשיות שעלולות להיגרם.

כפי שאפשר לראות בבירור, רשימת הסימפטומים נרחבת ועמומה דיה כדי לאפשר הכללת מספר רב של התנהגויות הכרוכות בצריכת חמרים שונים במסגרת זאת. לכן ראוי להבחין בקשר לכך בשתי נקודות חשובות: ראשית, המושג "התמכרות" או תלות (ובעקבותיו - ההגדרה שלעיל) עוצב במידה רבה תוך התייחסות לתופעות שנצפו בזמנו בחמרים בודדים, כגון אופיום, או הרואין. שנית, הרשימה של חמרים והתנהגויות שעשויים להיות מושא לשימוש לרעה, או להתמכרות, הורחבה מאוד בעשורים האחרונים.

איברים המושפעים מהתמכרות לסמים:

1.כפי שצויין, מערכת העצבים המרכזית היא המושפעת העקרית משימוש בסם. דרך ההשפעה ניכרת במספר צורות: 1.השקטת כאב (אנלגזיה) - שינוי בקולטני הכאב, העלאת סף הכאב.

2.אופוריה - תחושת רחוף, שחרור מחרדה.

3.סדציה - נמנום, נטייה להרדם, טשטוש.

4.נטייה להקאה

5.נוקשות (ריג'ידיות) של הרגליים והידיים - העלאת טונוס שרירי.

6.דיכוי נשימה - השפעה מדכאת על מרכז הנשימה במוח.

7.דיכוי מנגנון השיעול - גורם להצטברות כיח והפרשות מוקוזיות.

2.מערכת הדם - לא בצורה בולטת, אך ייתכן דיכוי של שריר הלב וירידה בלחץ הדם.

3.מערכת העכול - עצירות, הפחתה בהפרשת מיצי קיבה - מרה: התכווצויות בדרכי מרה - כאבים בבטן ימנית עליונה.

4.מערכת ההפרשה - דיכוי פעילות הכליה. עצירות במתן שתן עקב עליה בטונוס שרירי שלפוחית השתן והשופכה.

5.מערכת המין - הארכת זמן לידה כתוצאה מדיכוי שרירים חלקים ברחם, ירידה בתפקוד המיני.

6.מערכת ההפרשה הפנימית (הורמונלית) - עכוב בשחרור הורמון ה - H.L, הגורם להבשלת הביצית.

באופן כללי ירגיש המשתמש צמרור בעור, הזעת יתר ולעתים גירוד.

השפעות ונזקים הנגרמים מהתמכרות לסמים:

השפעות הסמים מבחינה נפשית מאופיינות בעיוותים בתחושות, סילופים בתפיסה והיווצרות הזיות, בעיקר בתחום הראיה והמישוש. חפצים נראים נעים בחדר ומשנים צורה וצבע, הצבעים נראים עזים יותר. המכור רואה חלקים מגופו וגופות אחרים מעוותים, ואובדן תחושת הזמן.

אדם המכור לסמים מתנתק מאורח החיים המוכר שלו ומשאר הפעילויות השגרתיות שלו. מחשבותיו ופעילויותיו מתמקדות בהשגה או בשימוש בחומר הממכר, באופן אובססיבי. החברים הוותיקים מתחלפים בחברים חדשים השותפים גם הם להתמכרות וכך גם הבילויים מצטמצמים לשימוש משותף בחומר הממכר. אוכלוסיית המתמכרים לסמים הם עבריינים מכוח היותם צרכני חומר אשר קנייתו וצריכתו בלבד הינה עבירה על החוק. העלות הגבוהה של החומר וההשקעה הכספית היומית הכרוכה לשם השימוש בו, עלולה להביא את המכור הפעיל מהר מאוד במסלול של גנבות ואלימות כדי לממן את כמות הסם שהוא צורך. זאת ועוד מביאה ההתמכרות גם לנזק כלכלי, רבים מהמכורים אינם יכולים לעבוד ולפרנס את עצמם ואת התלויים בהם. המדינה מסבסדת שירותי רווחה עבורם. נזק אחר נובע מעבירות רכוש לשם מימון הסם. ונוסף על כך קיים נזק הנובע מהקצאת משאבי אנוש וכסף לגופי האכיפה, הענישה, הטיפול והשיקום. חלים שינויים ברמת הרגישות ומצבי הרוח, חייו של האדם המכור, ללא הסמים, הם מבחינתו חסרי עניין, משעממים, עצובים ונעדרי מוטיבציה, ורבים מהמכורים שוקעים בדיכאון.

הסמים משפיעים על האדם גם מבחינה מנטאלית, ההתמכרות מסכנת את כושר התפקוד השכלי של האדם ומשפיעה על היכולת הקוגניטיבית שלו בכך שהיא פוגעת ביכולת חשיבתו של האדם, ביכולת החישה - ראיה ושמיעה, ותפיסה את יחסיו עם סביבתו. ההתמכרות גורמת לפגיעה בזיכרון וליקויים בדפוסי התקשורת הבינאישית, לפגיעה בשיפוט, ביכולת לקבל החלטות, לפגיעה בדיבור ולחוסר שליטה עצמית של האדם. בנוסף חלה ירידה במוטיבציה וקושי להתמודד עם מכשולים, אף כי נדרש תחכום ויוזמה מצד המכור להשגת הסמים. השפעה נוספת היא העדר מודעות עצמית וההתנהגות פחות מבוקרת, נמצא כי ילדים בגילאי 8-17 הנולדים להורים מכורים סבלו מיותר בעיות התנהגות בבית הספר ובעיקר מהיעדרויות רבות.

השפעות הסמים מבחינה פיזית מביאות לפגיעה בריאותית במערכות הגוף ולפגיעה בתפקוד האדם המכור. סמים רבים משפיעים על קצב הנשימה של המשתמש בכך שהנשימה מאיטה את הקצב לאיטית יותר ובלתי סדירה, רוב מקרי המוות משימוש יתר נובעים מכשל נשימתי. ההתמכרות מביאה לעליה בחום הגוף, קצב הלב ולחץ הדם, הזעה, תחושת אופוריה. תחושות הפחד העייפות והדאגה נעלמות, ונוצרות תחושת כוח ורעננות. המשתמש הקבוע סובל מחוסר שינה וחוסר תיאבון, פגיעה במערכת החיסונית וחשיפה למחלות וזיהומים. בנוסף, הסמים משפיעים על כיווץ באישון העין אשר מהווה ביטוי נוסף לפגיעה במערכת העצבים. בשימוש בסמים נפגעת גם מערכת העיכול, הקיבה והמעי על ידי עצירויות ובעיות בחילוף החומרים בגוף הגורמות לנוזלים להיספג. בשימוש לסמים גורם לרפיון שרירים, נזלת קשה, הקאות, כאבי בטן, רעד, חוסר קואורדינציה, שיתוק, התמוטטות ואף אבדן הכרה עד מוות. בנוסף, נפגעים מרכזים נוספים במוח, בעיקר אלו המפקחים על התנועה. בעת השימוש בסמים מתפתחות בעיות בשיווי המשקל, תיאום בין תחושה לתפיסה, ובין תפיסה לפעילות של תנועה ומרחב.

טיפול:

היחידה לטיפול בנפגעי סמים מפעילה רשת מענים למתמכרים באמצעות רשויות מקומיות ועמותות ציבוריות, שם מסופקים שירותים אמבולטוריים ופנימייתיים, המותאמים לצורכי המטופלים. השירותים ניתנים על ידי עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע בעלי הכשרה ייחודית.

מסגרות טיפול לנפגעי סמים:

יחידות לטיפול בנפגעי סמים מבוגרים ברשויות מקומיות המספקות שירותי טיפול ושיקום.

יחידות נוער נפגעי סמים ברשויות המקומיות, מוקדי הטיפול מותאמים לגיל ולמאפייני השימוש בקרב בני נוער.

מרכזי יום לנוער משמשים מסגרת יומית מובנית, הנותנת מענה טיפולי מרוכז לנוער.

מרכזי יום אזוריים המספקים מסגרות טיפול ותעסוקה למבוגרים בתקופת ההתאוששות שלאחר הגמילה. מתמכרים המגיעים למרכז יום אזורי זקוקים לטיפול יומי מובנה ולליווי יומי לקראת השיקום. הפעילות במרכזים כוללת טיפול קבוצתי והעשרה.

קהילות טיפוליות הן פנימיות המיועדות למתמכרים שאינם יכולים לעבור את תהליך הטיפול והשיקום בביתם. מודל הטיפול ייחודי ומבוסס על היררכיה ושילוב המטופלים בתהליך הריפוי והשיקום זה של זה.

דרכי טיפול וגמילה:

משרד הבריאות אחראי על שתי דרכי טיפול במכורים לסמים קשים, הטיפול מתמקד במישור הפיזי.

גמילה פיזית, ניתן למכורים במסגרת אשפוזיות לגמילה פיזית. האשפוזיות מיועדות לגמילה הפיזית של המכורים לסמים קשים. האשפוזיות מיועדת לתת מענה לצרכים של מכורים אשר מעוניינים לעבור גמילה פיזית מהסם. הגמילה הפיזית היא השלב הראשון של תהליך הגמילה.

מרכזים אמבולטוריים לטיפול תרופתי ממושך. מכורים מקבלים טיפול במסגרת מרכזי חלוקת טיפול תרופתי.

כשהמכור פונה לעזרה, בשלב הראשון יש לוודא כי הוא מכיר בבעיית ההתמכרות כמחלה. יש לבצע פגישת היכרות ראשונית על מנת לבנות תוכנית טיפול אישית. כמו כן, יש לתת משקל לאישיות המכור ולאנשים בסביבתו הקרובה (רונאל, 1999, שריג, אין תאריך). אחד הטיפולים היעילים ביותר הוא טיפול משולב. המטרה היא לעזור למתמכרים להיגמל ולגרום לכך שלא יחזרו להשתמש בסם לטווח הארוך. ההתערבות הטיפולית נעשית ברמה האישית, קבוצתית ומערכתית. טיפול קבוצתי נחשב כשיטה יעילה לטיפול במכורים. כאשר מטופל נמצא בקבוצה, הוא מפסיק להתמקד בעצמו ובבעייתו.

דוגמה לתוכנית מצליחה לגמילה בתוך הקהילה היא הנה תוכנית 12 הצעדים.

גמילה בשיטת 12 השלבים מתאפשרת לאחר שהנגמל עבר גמילה פיזית ראשונית ומתבצע במסגרת הקהילה. תוכנית 12 הצעדים הנה תוכנית שפותחה על ידי אנשים אשר היו מכורים לאלכוהול ונזקקו לעזרה עצמית כדי להיגמל. בשל ההוכחות וההצלחה הרבות שנחלה השיטה היא אומצה על ידי הרשות למלחמה בסמים וגורמים נוספים העוסקים בגמילה. בזמן שהמכור עובר טיפול גמילה בשיטה זו הוא מנהל שיחות מוטיבציה פרטניות עם מטפלים, עובר טיפול תרופתי וכן משתתף בקבוצות תמיכה אנונימיות. קיימת שיטת גמילה נוספת המתקיימת בבית המכור, שיטה זו מתאימה לאנשים אשר ברוב הזמן מנהלים חיים נורמטיביים או כאלה שלא יכולים להרשות לעצמם להסתגר במכוני הגמילה.
חלבון לחשוב בהיגיון הפגנות חרדות מכור ענישה פסיכולוגית טיפול בהפרעה נפשית שיטות לפיתוח החשיבה חוסר שליטה סמים מעוררים גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות התמכרויות התמכרות התמכרות לסם התמכרות לסמים טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות מכור סמים
לאהוב מלכתחילה ולא בדיעבד - השקר של לאהוב / לקבל / להכיל את מה שיש
...ולא בדיעבד - השקר של לאהוב לקבל להכיל את מה שיש והעניין הוא, כי העולם שלנו, מלא בטעויות כרימון. ואחת מהטעויות שבעולם, היא הטעות של לאהוב את מה שיש. שבו האדם אומר על כל דבר שהוא לטובה, אוהב את מה שיש, רואה את חצי הכוס המלאה, חושב בחשיבה חיובית, שמח בחלקו, משכנע את עצמו שגם הכוס הריקה גם היא מלאה, זורם עם המציאות, מכיל אותה, שותק, וכיוב כל שאר השיטות והסיסמאות של השקר. ולמה כל השיטות בעולם (מלבד השכל שבספר הזה), הן סיסמאות של שווא ושקר? משום שכולן...
קריאת אנשים / לקרוא אנשים - מה גורם לאדם לקרוא ולהבין אנשים בצורה כלשהי?
...מה גורם לאדם לקרוא ולהבין אנשים בצורה כלשהי? לקרוא אנשים. כל אדם שופט ומנתח את מעשיהם של האנשים סביבו. הן שיפוט חיובי והן להפך. אך תמיד ישנה דעה כלשהי לאדם על מה שמתרחש סביבו. גם חוסר שיפוט הוא סוג של שיפוט, שיפוט של לא יודע, אך גם הוא שיפוט. כל שיפוט של הסביבה יוצר אצל האדם רגש כלשהו פנימי בתוכו. ככל שהשיפוט חיובי יותר, כך הרגש שנוצר באדם חיובי יותר. הצורה שבה האדם מבין את האנשים שסביבו, היא תוצאה של תפיסת המציאות של האדם בכלל ותפיסת האדם את עצמו...
האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון?
האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון?
...חופשית? האם יש רצון חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון? האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? ההרצאה עוסקת בשאלת הבחירה החופשית, תוך התמקדות בשאלה האם באמת יש לנו רצון חופשי. אליעד מציע דיאלוג שבו מועלות שאלות לגבי הרצון האנושי והאם הוא באמת מגיע מבחירה חופשית או שהכל נגרם מתוך לחצים פיזיים ונפשיים. המרצה מתחיל בתיאור מצב שבו אדם מרגיש את הרצון לזוז...
בודהיזם - מה בודהה *לא* ידע? לאיזו הארה בודהה *לא* הגיע? חלק 1
...הארה בודהה לא הגיע? חלק 1 במאמר הזה נדבר על תפישת העולם הבודהיסטית. נסביר את היתרון שלה, ונסביר גם את החיסרון שלה. וממילא נסביר גם מה בודהה לא ידע ולאיזו הארה בודהה לא הגיע. וכאשר מדברים על תפישת חיים כלשהי, בפרט כאשר באים לבאר את החסרונות שלה, אז יש לזכור כי הביקורת והארת הדברים היא תמיד אך ורק על הפירוש הסובייקטיבי של האדם את הדבר שעליו הוא מעביר ביקורת. כי ישנם מצבים שאדם חכם אומר דבר אחד. וזה שאינו חכם מבין את הדברים בצורה שגויה. והדבר הזה יוצר...
איך ליצור רגש? שכנוע הפוך, איך ליצור התניה? איך לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו?
איך ליצור רגש? שכנוע הפוך, איך ליצור התניה? איך לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו?
...הפוך, איך ליצור התניה? איך לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך יוצרים רגשות באמצעות פעולות והתניות הפוכות? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן ליצור רגשות חיוביים או שליליים כלפי משהו או מישהו בעזרת שכנוע עצמי, אוטוסוגסטיה, התניות ומניפולציות פסיכולוגיות. הגישה המרכזית שהוא מציג היא שיטה של שכנוע הפוך או התניה הפוכה. לפי שיטה זו, במקום לנסות לשכנע את עצמך באופן ישיר...
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
...להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות למה אתה נמשך דווקא לאדם מסוים ולא לאחר? הסיבה שאתה נמשך לאדם מסוים ולא לאחר קשורה לאופן שבו המוח שלך עובד, על ידי יצירת אסוציאציות. אליעד מסביר שאין אפשרות לתת תשובה מוחלטת לשאלה מדוע אדם מסוים מושך אותך ואחר לא, מכיוון שתשובה מוחלטת הייתה פותרת לחלוטין את השאלה ולא מאפשרת לשאול שאלות נוספות. לדוגמה, אם היינו אומרים שהמשיכה היא בגלל החלטה של אלוהים, מיד היית...
ילד לובש בגדי נשים, בן שרוצה להיות בת, זהות מגדרית אצל ילדים, נטייה מינית אצל ילדים, בני לובש בגדי נשים, בת שרוצה להיות בן, ילד שמשחק רק עם בנות, טרנסגנדר, נטייה מינית משתנה, טיפולי המרה, חלק 2
ילד לובש בגדי נשים, בן שרוצה להיות בת, זהות מגדרית אצל ילדים, נטייה מינית אצל ילדים, בני לובש בגדי נשים, בת שרוצה להיות בן, ילד שמשחק רק עם בנות, טרנסגנדר, נטייה מינית משתנה, טיפולי המרה, חלק 2
...מינית אצל ילדים, בני לובש בגדי נשים, בת שרוצה להיות בן, ילד שמשחק רק עם בנות, טרנסגנדר, נטייה מינית משתנה, טיפולי המרה, חלק 2 האם ילד שנולד בגוף גברי יכול להרגיש שהוא אישה? אליעד כהן מסביר שכשמדברים על ילד שנולד בגוף של גבר או בגוף של אישה, זו עובדה פיזית ברורה. אולם כאשר אומרים שילד נולד כאישה בתוך גוף של גבר או להפך, זאת כבר פרשנות ולא עובדה מוחלטת. אליעד מסביר שילד כשהוא נולד, אינו יודע כלל מה זה גבר או אישה, מכיוון שאלה מושגים חברתיים, והוא לומד...
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים? שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
...הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה על מה תינוקות חושבים וחולמים? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן על נושא מורכב ומרתק במיוחד: מה חושבים תינוקות, על מה הם חולמים, ומהו השכל של תינוק לפני שהוא מגלה את המציאות. אליעד פותח בשאלה עמוקה: איך תינוק מגלה את אמו? תינוק נולד ללא ידע מוקדם, ללא שמות וללא מושגים. כשהוא רואה לראשונה את אמו, הוא לא יודע שזו אימא, אלא הוא לומד זאת באמצעות תהליך של הקשר בין חוויות לחושים. איך נוצרת...
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
פרדוקס המחשבות, איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון?
...איך באה מחשבה לעולם? איך נוצרת מחשבה? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון? איך נוצרות מחשבות? למה יש מחשבות? מהי המחשבה הראשונה? מהו הרגש הראשון? מהו הרצון הראשון? איך נוצרת מחשבה ואיך אפשר לדעת מה המחשבה הראשונה? אליעד כהן דן בשאלה עמוקה ופילוסופית: כיצד באה מחשבה לעולם, מהו מקורן של המחשבות והרגשות, ומה עומד בבסיס הרצונות שלנו? השאלה המרכזית היא איך נוצרת המחשבה הראשונה. כל מחשבה שאדם חושב נובעת ממחשבות קודמות. לדוגמה, כשאדם חושב על שולחן, הוא חייב שיהיו...
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
האם ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? האם מומלץ ללמוד את ספרי ברסלב? אליעד או רבי נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור
...נחמן מברסלב, ממי כדאי ללמוד? איך להבין את ספרי רבי נחמן מברסלב? ללמוד מאליעד או מרבי נחמן מברסלב, ללמוד מהמקור האם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מתייחס לשאלה אם מומלץ ללמוד את ספרי רבי נחמן מברסלב, ומבהיר את הנושא באמצעות הסבר מפורט ודוגמאות מוחשיות. ראשית, אליעד מבהיר כי אנשים רבים שמנסים להבין את הדברים שהוא עצמו מלמד, פונים באופן טבעי לספריו של רבי נחמן, מתוך הנחה כי דרך קריאת המקור הם יוכלו להבין טוב יותר את מה שאליעד מסביר....
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?
...בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?. הרצאה על ביטחון עצמי. מדוע האדם רוצה ביטחון עצמי? מה נחשב להצלחה בחיים? מה האדם חושב שצריך לעשות בחיים כדי להצליח? מהן השיטות לפיתוח ביטחון עצמי, ומדוע הן לא עובדות? מדוע שכנוע עצמי לא עובד? מדוע אמונה עצמית לא עובדת? מדוע דמיון מודרך לא תמיד עובד? ממה נובעת תחושת הביטחון חוסר הביטחון העצמי של האדם? איך יודעים האם נוסחה היא עובדת או לא? מדוע האמת נכונה בכל מקום? מדוע המציאות...
להיות שלמה במקום מושלמת - (לא לנשים ואמהות בלבד)
...תובעים מכל אחד מאיתנו התמודדות עם מטלות רבות. השאיפה הטבעית של כל אחד, היא להיות מוצלח בכולן, אולם יש ולעיתים אנו נסחפים, ומנסים ולהיות לא רק מוצלחים, אלא ממש מושלמים בהכל. אני עברתי לאחרונה חוויה דומה. כאמא טריה לילד שני, קינן במוחי המיתוס עליו גדלתי ואותו ראיתי בסרטים, של האם המושלמת, הכל - יכולה, אשר מצליחה בקלות ובזרימה מוחלטת להיות פנויה רגשית לחלוטין לשני ילדיה, ולפנות לשניהם זמן איכות, במטבחה ניחוחות של בישול ואפייה טריים, ביתה נקי ומצוחצח...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר אונים, מצוקה, חרדה...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...עצבני הביתה - מה עושים? שאלה: בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ...
מה יותר, יש לך או אין לך? למה שלא תחייה טוב יותר? חלק 2
...למה שלא תחייה טוב יותר? חלק 2 המשך מכאן: מה יותר, יש לך או אין לך ? למה שלא תחייה טוב יותר ? חלק 1. כאשר האדם נמצא בתקופה האחרונה לפני שהוא מסיים את חייו כאן על גבי כדור הארץ, רק אז (וגם לא תמיד) הוא מקבל הבנה אמיתית של מה חשוב יותר ומה חשוב פחות. יותר מאשר הוא מבין מה חשוב, הוא בטוח מבין מה לא חשוב ומהו הטפל לחלוטין שאינו מביא לאדם שום תועלת אלא רק נזק. באפשרותך לפגוש את עצמך מהעתיד בחינם באמצעות מכונת הזמן שיש לך ביכולת הדמיון שיש לך. האדם לא חייב...
לרזות ולרדת במשקל - רוצה לרזות ולא מצליח / ה
...ולא מצליח ה אני באמת כל כך רוצה! למה זה לא מצליח לי? מי מאיתנו לא שאל את עצמו לפחות פעם אחת את השאלה הזו? איך זה שאנחנו רוצים לעיתים להשיג משהו או לעשות שינוי וזה לא קורה? הפער שבין הרצון לבין המציאות יכול להיות מאד מתסכל. שינוי הוא מושג שטומן בחובו התחלה חדשה, התנהגות אחרת. אז מה יש בו בשינוי שמצד אחד אנחנו רוצים בו ומצד שני קשה לנו כל כך להשיגו? כמו לדוגמה שינוי הרגלי אכילה... האם חשבתם לעשות שינוי בהרגלי האכילה שלכם? אולי לרזות? אולי לאכול בצורה...
עשייה אמיתית - מהי תכלית העשייה?
...אמיתית - מהי תכלית העשייה? אדם עושה דברים בחיי היום יום כמו טייס אוטומטי, אומרים לו העיקר תעשה והוא מצידו עושה. אבל, לא תמיד ברור לאדם אם הוא בכלל מתקרב לתכלית הסופית שלו והוא עושה את הדברים מתוך חוסר הבנה למה מעשיו מובילים אותו. אדם שעושה מעשים בלי לשפוט לאן זה יוביל אותו וחי בתוך דמיונות שווא שזה יוביל אותו והוא אפילו לא יודע לאן, חי בתוך בועה שקרית שעתידה להתנפץ לו בפניו. זה לא חכמה לשמוע מה אנשים אחרים חושבים, הם לא חיים את האדם, הם חיים את עצמם...
אמונות שליליות - הפתרון
...שלנו הן לא שליליות והאמת שהן גם לא חיוביות - הן רק המחשבות שבחרנו במודע ושלא במודע, לארח באוהל מוחנו. המחשבות שלנו נייטרליות מטבען וללא נקודת המבט המיוחדת שלנו אין להן כל אחיזה במציאות. מהי מחשבה ו או אמונה נייטרלית? אמונה היא המשמעות שאנו נותנים לדברים במציאות, הדרך שבה אנחנו חושבים את הדברים ועל הדברים ומבחינתנו משמעות זו היא האמת האחת והיחידה. אנו לא משכנעים את עצמנו לחשוב כך - זה קורה מעצמו ולרוב באופן לא מודע. המחשבות והאמונות שלנו גורמות לנו...
מילון חלומות וניפוץ מיתוסים בחלומות
...חלומות ופירשתי מעל לאלף חלומות החלטתי ש - הגיע הזמן להפריך כמה מיתוסים בנוגע לפירוש חלומות: אם חלמת על נחשים זה אומר שתהיה לך פרנסה בשפע. אם חלמת על שיניים שנפלו לך בסימן שמישהו קרוב אליך עומד למות. אם חלמת על חבר שמת תבדוק מה מצב הבריאות שלו. אם חלמת על בגדיה - תבדוק את בן הזוג. נחשים: כל כך הרבה מיתוסים שעוד נעוצים בימי הביניים. הבה נבחן מספר ממיתוסים אלו. מדוע נחש מסמל פרנסה? נחש מסמל פרנסה כיוון שנחש היא חיה שאינה צריכה לרדוף אחרי הטרף שלה. יחסית...
ענווה גאווה ואמת - מהי האמת לגבי ענווה וגאווה?
...ענווה וגאווה? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ענווה גאווה ואמת - מהי האמת לגבי ענווה וגאווה?. ענווה גאווה ואמת - מהי האמת לגבי ענווה וגאווה? שלום לכולם, הפעם אני רוצה להשיב על שאלה שנשאלתי איך להתנהל בעניין של ענווה וגאווה? מתי להתגאות בעצמך? מתי לשמור על ענווה. ויש להבין שהערך העליון בחיים הוא האמת. והאמת היא מעל הענווה והגאווה. ומי שהערך העליון שלו הוא שקר, אז זה לא חשוב, כי אתה עושה מה שבא לך. אך מי ששואל, כנראה כן מחפש את האמת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר שליטה עצמית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוסר שליטה עצמית, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוסר שליטה עצמית, איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל רוחני בנושאי חוסר שליטה עצמית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4956 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 02:07:25 - wesi4