ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוסר הקשבה ✔ראיון עבודה / מרכז הערכה - איך מתנהגים ומה לעשות? ✔במאמר זה נעסוק ב"איך", כלומר, בכללי ההתנהגות במרכז ההערכה, אשר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ראיון עבודה / מרכז הערכה - איך מתנהגים ומה לעשות?
במאמר זה נעסוק ב"איך", כלומר, בכללי ההתנהגות במרכז ההערכה, אשר יגדילו את סיכוייכם לעבור את המיון, ונציע רשימת המלצות מעשיות המתארות כיצד כדאי להתנהג במרכז הערכה.

לאחר שקראת המאמר "מה זה מרכז הערכה? " בו קבלת הסבר מלא אודות שיטת מיון מרכז הערכה, קבלת גם הסבר מלא על מושגים חשובים מאוד בהבנת מרכז הערכה: מהי קבוצה, מהי דינאמיקה קבוצתית ומהו פרופיל תפקיד. במאמר זה נעסוק ב"איך"? כלומר, כללי ההתנהגות במרכז הערכה, אשר יגבירו את הסיכוי שלך לעבור את המיון.

אם כן, במאמר זה נעבור מהחלק התיאורטי לחלק היישומי, בו רשימת המלצות מעשיות המתארות כיצד כדאי להתנהג במרכז הערכה.

התמודדות עם הלחץ שלפני -

בטרם תכנסו לחדר האבחון, שב במקום נינוח ובצע נשימות הרפיה על מנת להוריד את רמת הלחץ. עשו זאת כך: שאפו אויר דרך האף, ספרו עד 5 ונשפו לאט דרך הפה. עשו כך לפחות 5 פעמים. יתכן שתחושו סחרחורת. הירגעו, זוהי רק כמות גדולה של אויר שתעשה לכם טוב. עתה, חזרו על התרגיל עוד 5 פעמים, ובמהלך כל שאיפה ונשיפה חשבו על מקום יפה שאתם אוהבים ומרגישים בו בטוחים ונינוחים. התחברו לתחושה הטובה, שתו משהו כדי לחוש רעננים, והיכנסו לחדר האבחון. בכניסתכם, תראו מולכם כסאות מסודרים בצורת האות חי"ת. למקום הישיבה אין חשיבות רבה, לכן בחרו את מקום הישיבה הנוח לכם והמתינו בסבלנות.

עד מהרה יתמלא החדר במועמדים, המנחה יציג את עצמו, יתאר את שלבי יום המיון ואולי גם יספר מעט על התפקיד המוצע. הקפידו להקשיב להוראות התרגילים שתבצעו במהלך היום.

יתכן ויהיה רושם, שמקצת התרגילים אינם קשורים לתפקיד. חשוב להבין שהתרגיל הוא כלי מזמן. כלומר, הוא מזמן את דפוסי ההתנהגות שלכם ושל שאר חברי הקבוצה, כגון: דפוס קבלת החלטות, שיתוף פעולה, הקשבה, האצלת סמכויות, יכולת עבודה בצוות, שירותיות, יכולת שכנוע, יכולת ניהולית, מנהיגות והובלה ועוד תכונות הרלוונטיות לפרופיל התפקיד שאליו אתם נבחנים.

לפיכך, חשוב שתהיו אתם - עצמכם. בד בבד, הבליטו תכונות דומיננטיות הרלוונטיות לתפקיד שאליו זומנתם.

שלב 1 - הצגה עצמית

המנחה יבקש מהמשתתפים להציג עצמם. אם לפי סדר הישיבה, דברו בתורכם. ואולם, אם תתבקשו להציג את עצמכם בסדר חופשי, אל תדברו ראשונים ולא אחרונים. השתדלו להיות בין השני לרביעי בסדר הדוברים. זאת משום שהראשון שיציג את עצמו, יציב רף מסוים, וכל הבאים אחריו יספרו אותם הפרטים או ינסו ליצור רושם מעניין יותר מאלו שדיברו לפניהם, ומן הראשון בפרט. עד שיגיע תורם של הדוברים האחרונים, המנחה כבר "עייף" וחושב על ההקדמות הבאה. אל תספרו אותם הפרטים כמו כל שאר המועמדים כדי להיתפס כ"ילדים טובים". הציגו את עצמכם כ"ילדים רעים". למה הכוונה? "ילד טוב" אינו מבטא את צרכיו והאחרים אינם מביאים אותם בחשבון כאשר הם באים אליו בדרישות. "ילד רע" מבטא את צרכיו, אומר בבהירות מה הוא רוצה והסביבה יודעת שעליה להביא את צרכיו בחשבון כאשר היא באה אליו בדרישה.

מ הקשר להצגה העצמית במרכז הערכה? שברו את הדפוס שנוצר עד שהגיע תורכם. הציגו את עצמכם - שם, מומחיות מקצועית (אם יש), מקום מגורים, סטאטוס משפחתי (מומלץ לנקוב בשמות בני המשפחה על מנת ליצור קשר אישי), תחביב בשעות הפנאי (אם יש). כך תבדלו את עצמכם מהשאר ותטביעו רושם עמוק משמעותי.

שלב 2 - תרגיל קבוצתי המותאם לפרופיל התפקיד

המנחה יציג בפני הקבוצה תרגיל קבוצתי שהותאם מראש שנועד להציף או לזמן דפוסי התנהגות רלוונטיים לפרופיל תפקיד. דמיינו את הקבוצה עולה על האוטובוס ואת כולם מנסים לעלות בדלת צרה אחת. איך זה נשמע מהצד? רעש, חוסר הקשבה, חוסר שיתוף פעולה, חוסר סדר, רצון להתבלט על חשבון האחר (תחרותיות) במקום להתבלט מול השיא או היכולות של המועמד עצמו (הישגיות). כך יראה גם התרגיל בהתחלה. המתינו בצד שניות מספר, הפסיקו את המהומה והזכירו למשתתפים שבפניכם משימה משופת אחת ומטרה משופת לכולם. מכאן ואילך, קחו לידיכם את הובלת הקבוצה. חשוב מאוד שתתמודדו עם התנגדויות שיעלו ולא תעקפו אותן. לשם כך עליכם לגייס לצדכם משתתפים שאינם מסכימים לעבוד ולנהל את המשימה יחד איתכם. הזכירו לקבוצה מהי המשימה ומהי המטרה, האצילו סמכויות (לקיחת זמנים), הזמינו רעיונות, אמרו את דעתכם, הובילו להחלטה וקבלו את ההחלטה הסופית. המנחה ישאל אם עמדתם במשימה, סביר להניח שלא תעמדו בה, כי הזמן שיוקצב לכם יהיה קצר מדי במתכוון כדי שתאלצו לפעול תחת לחץ. אמרו שלא, אבל המשיכו ואמרו שנוצרו שיתוף פעולה, עבודה קבוצתית והקשבה, וכל משתתף קיבל את אפשרות להביע את דעתו.

עתה יבקש מכם המנחה לדרג את ביצועי הקבוצה ואת הביצוע האישי שלכם. הקפידו תמיד לתת לקבוצה ציון גבוה מציונכם האישי, כיוון שלכם כפרטים אין זכות קיום ללא הקבוצה. העניקו ציון שבין 7 - 9, ולעולם לא ציון 10, שהרי תמיד יש מה ללמוד והיכן להשתפר.

אם התפקיד המוצע הוא מכירתי, ייתכן שייערך "משחק האסימונים". משחק זה בוחן את כושר השכנוע שלכם, ונתאר אותו במאמר "משחק האסימונים במרכז הערכה".

שלב 3 - הפסקה וסינון ראשוני

שלב 4 - סימולציות (משחקי תפקידים).

אם הגעתם לשלב זה - כל הכבוד לכם! עברתם את הסינון הראשוני. משמע, הסימולציות (משחקי התפקידים) יהיו קרובות לעולם התוכן של התפקיד אליו אתה נבחנים. מטרת הסימולציות לבחון את יכולתכם להגיב על משימות מסוימות הלקוחות מעולם התוכן האמיתי של התפקיד. כלומר, אם הפגנתם יכולות טובות בתרגיל הקבוצתי, יבדקו עתה יכולות אלה בתנאי מעבדה קפדניים יותר. עליכם יהיה להפגין את היכולות שהפגנתם קודם. ואולם, הפעם בלי הרעש הקבוצתי שמסביב ובצורה קונקרטית ומדויקת יותר.

שלב 5 - הפסקה וסינון שני

שלב 6 - ראיון אישי (רק לאלו שעברו את הסינון השני)

הגעתם לשלב הראיון האישי - שוב כל הכבוד לך! לשלב זה תגיעו אחרי סינון שני, שבו ישתתפו מנהל מקצועי ומראיין מקצועי או מראיין מקצועי בלבד. שימו לב, כי מרכז ההערכה טרם הסתיים ומדובר בראיון לכל דבר. הפגינו ביטחון ותחושה טובה, כי הגעתם לנבחרת הסופית, אך אל תזלזלו במראיינים כי ייתכן וגם בשלב זה ישאלו אתכם שאלות קשות:

ספר לי על עצמך?

מהן תכונותיך השליליות?

יתכן ותשאלו על דרישות השכר שלכם. לפיכך, הגיעו לראיון לאחר שגיבשתם דרישת שכר ברורה והציגו אותה ללא היסוס. לשם כך, עליכם להכין שיעורי בית מראש, ולברר מה השכר המוצע בחברה לתפקיד זה. לחילופין, יתכן שתקבעו את דרישת השכר שלכם כך שתהייה גבוהה יותר מהשכר הקודם שהרווחתם. כאן נכון לדרוש 20% יותר, אך לא מעבר לכך.

שלב 7 - מבחני מחשב (אופציונאלי בהתאם לאופי המשרה).

לשלב זה, אין צורך להתכונן. אלו הם מבחני אמינות ומבחני אינטליגנציה הכוללים תרגילי צורות, סדרות חשבוניות והבנת הנקרא.

סיכום הטיפים להתנהגות נכונה במרכז הערכה

1. בצעו נשימות הרפיה לפני הכניסה לחדר על מנת להוריד את רמת הלחץ.

2. תהליך ההערכה יתחיל בהצגה עצמית. אל תהיו ראשונים (הראשון קובע רף שכל השאר מתאמצים לעבור אותו) אך גם לא אחרונים (לאחר שהמנחה כבר התעייף). היו בין הראשונים (כך תהייה בין יוצרי האווירה והרף ותקבלו ביטחון להמשך).

3. היו דומיננטיים, אבל בצורה שיתופית. קחו על עצמכם תפקיד פעיל בארגון פעילות הקבוצה, מבלי להשתלט על אחרים, להתחרות או להלחם בהם.

4. למשימות יוקצה זמן מוגבל. לרוב, אין זה פרק זמן ריאלי לביצוע המשימה. כשתישאלו אם עמדתם במשימה - ובמידה ולא עמדתם בה - אמרו שלא, אך שהיה שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה, הייתה עבודת צוות ותקשורת טובה, כל אחד קיבל מקום להביע את דעותיו.

5. הענקת ציונים על ביצוע המשימות - העניקו תמיד ציון גבוה יותר לביצועי הקבוצה מאשר לביצוע האישי שלכם, כיוון שלפרט אין זכות קיום ללא הקבוצה. (אל תעניקו ציון 10, המשדר שאתם סבורים שאין לכם מה להשתפר, המעיד על הערכה עצמית נמוכה).

6. רושם ראשוני: זכרו כי הרושם הראשוני נקבע תוך שניות. חשוב להשאיר רושם חיובי ודומיננטי לאורך כל תהליך ההערכה, עם דגש על ההתחלה והסיום.

7. הבינו כי לכל תפקיד ישנו פרופיל נדרש - אדם בעל תכונות מסוימות. אם לא תתקבלו אין פירוש הדבר שאינכם מוכשרים. יתכן והתפקיד פשוט אינו מתאים לכישוריכם. לדוגמה: לתפקידי ניהול דרושים כשורי מנהיגות, השפעה, אסרטיביות ותרומה לקבוצה. לתפקידי שירות לקוחות חשובות השירותיות, הקשבה, הסבלנות.

8. אם לא תתקבלו, אל תאבדו את הביטחון והרימו את הראש. אנשים מגיעים לימי מיון במרכזי הערכה יותר מפעם אחת, והדבר טבעי לחלוטין. נסו לנתח את התנהגותכם ולבצע למידה מתקנת לקראת ההזדמנות הבאה.
ילדים הרגשה של טוב אווירה משימות שליליות מרכזי הערכה רגשות טובים רוגע לקבל החלטות סובל מדימוי עצמי תהליכים איך מתנהג איך מתנהגים הערכה התנהגות להתראיין לראיין לראיין עובד לראיין עובדים מרכז הערכה עבודה ראיון ראיון עבודה ראיונות
לוותר או להילחם, להתפשר או לא, להתעקש או לוותר, לוותר או לא לוותר, להתנגד או להיכנע, לוותר או להסתער, להיכנע או להילחם, כניעה, לחימה, היכולת לוותר, היכולת להתעקש, היכולת להתנגד, להיות גם וגם, לוותר עליו או לא, לוותר עליה או לא
לוותר או להילחם, להתפשר או לא, להתעקש או לוותר, לוותר או לא לוותר, להתנגד או להיכנע, לוותר או להסתער, להיכנע או להילחם, כניעה, לחימה, היכולת לוותר, היכולת להתעקש, היכולת להתנגד, להיות גם וגם, לוותר עליו או לא, לוותר עליה או לא
...להסתער, להיכנע או להילחם, כניעה, לחימה, היכולת לוותר, היכולת להתעקש, היכולת להתנגד, להיות גם וגם, לוותר עליו או לא, לוותר עליה או לא האם נכון יותר להיכנע או להתנגד? אליעד כהן מסביר את הסוגיה של להיכנע או להתנגד באמצעות דוגמה בה חוצנים או דיקטטור באים להשתלט על האנושות. הם דורשים מהאנשים להשתחוות להם, כאשר מי שמשתחווה שורד ומי שלא, נשלח למחנות כפייה והשמדה. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא של מרדכי היהודי, שסירב להשתחוות להמן בתקופת אחשוורוש. הדילמה שהוא...
איך להיות גרוע ולהצליח? איך להצליח בלי להיות הכי טוב? איך להצליח בלי להיות מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, איך למכור את המוצר הכי גרוע? למה שאני אקנה דווקא ממך? למה לקנות דווקא ממך? שיווק בשוק תחרותי, להצליח בעסקים, אני לא מספיק טוב
...מיוחד? איך להצליח בלי להיות שונה? איך להצליח בלי להיות יותר טוב מאחרים? איך להיות הכי גרוע ולהצליח? למה שאני אצליח? איך אני יכול להצליח? האם גם אני יכול להצליח? האם אני יכול להצליח? אני לא יותר טוב מאחרים, אני לא שונה מאחרים, אני פחות טוב מאחרים, איך למכור את המוצר הכי גרוע? למה שאני אקנה דווקא ממך? למה לקנות דווקא ממך? שיווק בשוק תחרותי, להצליח בעסקים, אני לא מספיק טוב וכאן נשיב לשאלה, האם בן אדם צריך להיות יותר טוב מאחרים, כדי להצליח בשוק תחרותי...
אושר אמיתי, שקט נפשי אמיתי, איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד
אושר אמיתי, שקט נפשי אמיתי, איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד
...איך לא להיות מוטרד? איך לא לכעוס משום דבר? איך לא לפחד משום דבר? לא להרגיש רע להרגיש רע, לא לכעוס על הכעס, לא לסבול מהסבל, איך להיות מאושר? הטעמים של המציאות, טוב ורע כטעמים שונים, אני טרוד האם אפשר לחיות בלי להיות מוטרד בכלל? כל אדם חווה בחייו מצבים של טרדה, פחד, כעס וסבל, והשאלה היא איך אפשר להתמודד עם הטרדות האלו ואיך אפשר בכלל לחיות מבלי להיות מוטרד. כדי להבין זאת, חשוב קודם כל להבין למה אנחנו בכלל מוטרדים. לפי אליעד כהן, הסיבה שאנחנו מוטרדים...
ניסים - מהם ניסים? למי מתרחשים ניסים? איך לראות ולעשות ניסים?
...נס = אירוע שהאדם חושב שאין שום סיבה הגיונית לכך שהאירוע יארע. אם האדם מוצא סיבה הגיונית לכך שהאירוע התרחש, הרי שהוא אינו נס. יותר מזה, אם ניתן להעלות על הדעת סיבה הגיונית כלשהי לכך שהאירוע התרחש, הרי שהוא אינו יכול להיחשב כנס. ככל שהאדם תופס יותר את קיומו של האירוע כמשהו שאינו הגיוני, כך הוא נחשב יותר לנס. למי מתרחשים ניסים? תשובה: ניסים מתרחשים למי שמעמיק את מחשבתו בהבנת מהותה של המציאות. ככל שהאדם מעמיק יותר ומבין טוב יותר את המציאות, כך הוא בעצם...
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
ילדים רוצים שיאהבו אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע
...אותם, הורים וילדים, ההורים שלי לא אוהבים אותי, טראומה מההורים, פוסט טראומה מהילדות, ההורים תמיד אשמים, ההורים לא אשמים, ההורים אשמים, להאשים את ההורים, ריפוי הילד הפנימי הפגוע האם ילדים באמת חייבים לרצות שהוריהם יאהבו אותם? אליעד כהן פותח בשאלה עקרונית לגבי יחסי הורים וילדים - האם באמת מחויב שילדים ירצו את אהבת הוריהם, או שזו רק התניה חברתית? הוא מסביר כי בהרבה טיפולים רגשיים, מקובל לחשוב שהסיבה העיקרית לקשיים רגשיים היא שההורים לא נתנו מספיק אהבה...
טיפול פסיכולוגי בחרדה, שיטות לטיפול בחרדה ודיכאון, פסיכולוגים, טיפולים פסיכולוגיים, חשיבה חיובית, טיפול בהפרעות חרדה
...חשיבה חיובית, טיפול בהפרעות חרדה ובו יתבאר, למה ומדוע, לפעמים, טיפול פסיכולוגי בחרדה, לא באמת עוזר, אלא רק מזיק? ולמה, חלק מהטיפולים הפסיכולוגיים בחרדה ודיכאון וכיוב, למה הם לא באמת עוזרים לאדם, אלא רק מזיקים לו? ועוד יתבאר, למה חשיבה חיובית ומחשבות חיוביות, שמרגילות את האדם לחשוב חיובי, למה גם הן, לא באמת עוזרות לאדם, אלא גם הן רק מזיקות לו? ונבהיר, כי כאשר מדובר על נזק שנגרם לאדם מטיפול פסיכולוגי בחרדה, או מטיפול נגד חרדה מכל סוג שהוא (מלבד הטיפול...
יש או אין הבדל, משנה או לא משנה, זאת השאלה - האם זה באמת משנה?
...באמת משנה? מי שרוצה באמת לחוות ולהרגיש את האחדות של המציאות, עליו להטיל ספק בכל נפרדות שהיא. ובכל פעם שנדמה לאדם שדבר אחד שונה מדבר אחר, דהיינו, כל הזמן, כי כל הזמן נדמה לאדם, שדבר אחד שונה מדבר אחר, כי גם חוויית האני של האדם, גם היא נובעת מכך שנדמה לאדם שיש הבדל כלשהו, בין האני שלו לבין כל שאר הדברים, אז בכל פעם, דהיינו, כל הזמן, כשהאדם נתקל בחוויה של נפרדות, על האדם לכפור בהכל, ולהטיל ספק בהכל, ולברר את האמת, האם באמת יש הבדל בין הדברים האלו, או...
האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון?
האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון?
...חופשי? רוצה להזיז את היד, חופש הבחירה, למה אתה רוצה את הרצון שלך? אולי אין רצון חופשי? מאיפה בא הרצון, איך נוצר הרצון? למה יש רצון? האם יש לך בחירה חופשית? האם יש רצון חופשי? ההרצאה עוסקת בשאלת הבחירה החופשית, תוך התמקדות בשאלה האם באמת יש לנו רצון חופשי. אליעד מציע דיאלוג שבו מועלות שאלות לגבי הרצון האנושי והאם הוא באמת מגיע מבחירה חופשית או שהכל נגרם מתוך לחצים פיזיים ונפשיים. המרצה מתחיל בתיאור מצב שבו אדם מרגיש את הרצון לזוז, כמו להזיז את היד...
סיבה נכונה וסיבה לא נכונה, האם אתה עושה דברים מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה?
סיבה נכונה וסיבה לא נכונה, האם אתה עושה דברים מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה?
...מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה? האם יש סיבה נכונה או לא נכונה לפעולות שלנו? הרצאה של אליעד עוסקת בשאלה העמוקה אם כל פעולה שלנו נעשית ממניע נכון או לא נכון. אנשים רבים נתקלים במצבים בהם הם מתלבטים על הסיבות שמניעות אותם לבצע פעולות מסוימות, כמו למשל, אם הם נמצאים בזוגיות מהסיבה הנכונה, או אם הם עובדים במקצוע מסוים מסיבות...
עבד, חוויית עבדות, חוויית צמצום
עבד, חוויית עבדות, חוויית צמצום
...אליעד כהן, עבדות היא חוויה של צמצום. כל אדם שחווה סבל בעצם חווה צמצום כלשהו, כי הסבל נובע מהרגשת ההגבלה. אדם מרגיש שהוא לא נמצא במקום שהוא רוצה להיות בו, לא בזמן שהוא היה רוצה להיות בו, או לא בחוויה שהיה מעדיף לחוות כרגע. למשל, אדם שנמצא בבית חולים ושומע מישהו צועק, חווה צמצום כי הוא חש מוגבל ומצומצם ברצון שלו לשקט. דוגמה נוספת: אדם שנוסע במונית ומרגיש סבל כי הוא היה רוצה להיות בים, חווה גם הוא צמצום. כלומר, ההגדרה של להיות עבד, לפי אליעד כהן, קשורה...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב להבחין...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...- יום 7 - חלק 2 ברם אינני כופר בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ, לפני...
דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון
...שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון יש דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון אבל, אם מתאמצים מגלים את ההיפך. יש למשל תרגיל שנראה לכאורה בלתי פתיר, ואם מתייאשים חושבים שאין סיכוי לפתור. אבל אם מתאמצים עוד, וממשיכים, מגלים עוד חורים וחוסר אפשרויות נוספות. יש כאן סיכוי להתייאש ולהגיד שאפשר להמשיך לדבר הבא. אבל, עדיין ממשיכים ומגלים חוסר אפשרות ומבוי סתום, ואז חושבים שמגיעים לדרך ללא מוצא. ואז דווקא אז מתוך חוסר המוצא הזה, מגלים דרך שנפסלה ונראתה לכאורה...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה הבסיסית ביותר שהכי קל לעשות אותה והיא לרצות...
מהו ביואורגונומי?
...רוזן בהסתמך על ממצאיו של הרופא הפסיכואנליטיקן תלמידו של פרויד דר ווילהלם רייך. רייך מצא במחקרים שעשה בשנות ה - 30 וה - 40 של המאה ה - 20 עדויות לקיומה של אנרגיה שהוא נתן לה את השם אורוגון. הוא מצא כי אנרגיה זו נמצאת בכל מקום: בחלל, באטמוספרה, באדמה, במים, בדומם בצומח וביצורים חיים. הוא תעד את קיומה והראה כי היא ניתנת למדידה באמצעות מכשירים שבנה לשם כך האורגונוסקופ והאלקטרוסקופ. אורוגון, אנרגית החיות הקוסמית הייתה מוכרת כבר אלפי שנים בתרבויות של עמים...
התמקדות - אנחנו מרגישים הרבה רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם?
...בחייכם: כעס, פחד, שנאה, קנאה, בושה, חוסר אונים... לפעמים הם מציפים אותנו לחלוטין. והיחס שלנו אליהם מאוד שלילי: אנחנו רוצים לגרש אותם מחיינו, להכחיד אותם. ההתמקדות היא גישה, השקפת עולם, שבמרכזה קבלה והערכה לכל קשת הרגשות שלנו. ההתמקדות משתמשת בטכניקה מסוימת ובעלת עוצמה, שמבוססת על הקשבה לתחושות בגוף. כן, כן, אני יודעת. יש אנשים שהמילים הקשבה לתחושות בגוף נשמעות להם יותר מדי ניו - אייג, רוחניות, לא רציונליות. אני חושבת שעד לא מזמן היתי מגיבה אליהן...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...לאיך לגשת לדברים. במתמטיקה הלימוד בנוי נדבך על נדבך אם אתה יודע את הכללים היסודיים, המשך הלאה ואם לא, למד את היסודות ורק אז תוכל להמשיך. וכן, בנושאים נוספים. כאן למעשה כמו בכלל המעבר בחפיפת משולשים, לוקחים נושא וחופפים אותו לאחר, אז יש כאן נושאים חופפים. הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא וזה כלל המעבר: אפיקים לפתח...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר אותך ממנו. כי...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...- מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות לוגיות, ליניאריות לעבר העידן התפיסתי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוסר הקשבה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוסר הקשבה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוסר הקשבה, איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן עסקי, קואצ'ר אישי בנושאי חוסר הקשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3281 שניות - עכשיו 04_07_2025 השעה 10:37:35 - wesi4