ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשה של חובות ✔סקרנות - מבוא ✔סקרנות היא התנהגות של בעלי חיים ובני אדם, אשר מניעה מחקר ולמידה. הסקרנות נחשבת... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סקרנות - מבוא
סקרנות היא התנהגות של בעלי חיים ובני אדם, אשר מניעה מחקר ולמידה.

הסקרנות נחשבת תופעה מולדת. לא ניתן לסווג את הסקרנות כאינסטינקט, משום שאינה דפוס פעולה קבוע ובלתי גמיש, אלא יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ורבות.

סקרנות בעולם החי

הסקרנות קיימת גם אצל בעלי חיים - סקרנות

כאמור, הסקרנות היא תופעה אוניברסלית הן בקרב בני האדם האדם והן בקרב בעלי חיים אחרים. לחלק ניכר של היונקים יש רצון ואמצעים לחקור את סביבתם המיידית והרחוקה, לאגור את המידע, לעבד אותו ולתת לו משמעות. איסוף המידע מתבצע על ידי החושים. חקרנות היא פעילות שמבצעים בעלי חיים אף על פי שאינה מתגמלת על ידי סיפוק מיידי של צורך פיזיולוגי. דוגמה להתנהגות חקרנית היא חקר הסביבה שמבצע בעל חיים, לצורך סיפוק הסקרנות (מה יש מעבר לפינה), חקרנות זו והממצאים שבעקבותיה גורמים לסיפוק יצר הסקרנות לגבי הנושא הנחקר.

סקרנות אנושית

אצל האדם, סקרנות היא היפוכה של אדישות. היא אופיינית לגיל הילדוּת ונחשבת לתכונה רצויה של האדם הבוגר.

סקרנות והתפתחות קוגניטיבית

הסקרנות היא תכונה שקיימת באדם מילדות - סקרנות

הסקרנות היא היבט חשוב של התפתחות קוגניטיבית ומנבא של רווחה נפשית חיובית. בהתאם לכך, בתרבויות רבות, ובכללן החברה המערבית, נחשבת כתכונה שראוי לעודדה ולטפחה בקרב ילדים. למעשה, העדרה של סקרנות וחוסר עניין בסביבה מעידים על פתולוגיה.

סקרנות ומחקר

לאדם יש צורך לדעת ולהבין. הסקרנות האינטלקטואלית היא מאפיין הכולל אינטליגנציה, התלהבות ורעב לידע ולחידושים. סקרנות היא גורם מרכזי לחקרנות ולכן היא נמצאת בין התכונות שתרמו תרומה מכרעת להתפתחות המדע.

סקרנות בחינוך ולמידה

להורים יש השפעה על התפתחות הסקרנות של ילדם - סקרנות

ילדה סקרנית. - סקרנות

בתחום החינוך הסקרנות באה לידי ביטוי במידה שבה הלומד להוט ונרגש לדעת ולהבין את חומר הלימוד. מקורה של סקרנות זו הוא בתכונה טבעית המתפתחת כבר בילדות המוקדמת.

ילדים נולדים כמדענים. כבר בגיל הרך הפעוטות חוקרים את סביבתם הפיזית והאנושית מכוח הסקרנות ומיצר הפעילות הטבועים בהם. ככל שההתנהגות הזאת מביאה להם סיפוק רב יותר כך גוברת נכונותם להתנסות בנסיונות נוספים. במובן הזה ההתנהגות החקרנית מחזקת את עצמה. ניתן לראות את הסקרנות כרכיב משמעותי בהתפתחות קוגניטיבית. זאת משום שהסקרנות מתחילה כמצב תודעתי של רעב לידע המעורר את הצורך לחקור ומתגבשת בהדרגה לבגרות אינטלקטואלית.

עם זאת, הסקרנות עלולה לדעוך בעקבות איסורים החלים עליה או חוסר שימוש בה. עם הזמן מחליטים המבוגרים שעליהם להתערב ולקבוע במה על הילד לעסוק. בתחילה מדובר בהורים ולאחר מכן בגגנות והמורים. כאשר מטילים על הילד לעסוק במה שאינו מעניין אותו הוא לומד עד מהרה שהלמידה היא טורח שאינו מפצה ומתנהג בהתאם. מהתנהגותו האפתית של הילד המבוגרים עלולים להסיק שאין לסמוך על סקרנותו, אלא יש להכריחו ללמוד בין אם הוא מעוניין בכך ובין אם הוא לא. ככל שאמצעי הענישה מופעלים בתדירות ובעוצמה רבה יותר, כך הולכת ומתמעטת סקרנותו של הילד. דבר זה מוכיח למבוגרים את צידקת הנחתם כי אין להשתית את הלמידה על הסקרנות לבדה וכי יש להשתית משמעת ולהחדיר את רגש החובה, עד שהם תופסים את מקומה של הסקרנות.

היבט נוסף הוא שבעוד שהסקרנות יכולה להוביל להישגים אקדמיים גבוהים, הביטוי ההתנהגותי שלה בכיתה עשויה להתקבל בהתנגדות מצד המורים. זאת משום שבמקרים רבים הסקרנות גורמת לכך שאותו תלמיד אשר יגיש עבודה מבריקה, יהיה גם זה שישאל הרבה שאלות מטרידות ומאתגרות במהלך השיעור. אחד הפתרונות לכך הוא שילוב מידענות בתהליכי ההוראה של כל אחד מתחומי הדעת הנלמדים בבית הספר. זאת משום שבמידה ועולה בכיתה בעיה או דילמה, שאינה מבין נושאי הלימוד שבתוכנית הלימודים, היא יכולה לעורר סקרנות ולשמש כנקודת מוצא לתהליך מידעני.

מוח וסקרנות

הניסיון תורם להתפתחות המוח הודות לפלסטיות של מערכת העצבים, המאפשרת למידה ושינוי בהתנהגות בעקבות מפגשים עם הסביבה. הסקרנות תורמת להתפתחות זו בכך שהיא מעודדת את האדם להיחשף לגירויים חדשים.

מבחינת הפעילות המוחית, נמצא כי אנשים מפעילים גרעינים ואזורים מוגדרים בשתי אונות המוח, למשל הן את אזור ברוקה באונה השמאלית והן את גרעיני הבסיס באונה הימנית.

הסקרנות מעוררת פעילות גם באזורי זיכרון במוח, בעיקר בהיפוקמפוס
התנהגות של בעלי חיים ילד לימודים אקדמיים סקרנות הורים דילמה אונות המוח טירדה חוסר עניין רצון טרוד סקרנות
חובות / כסף - מהי מהותם של חובות? איך להגיע למצב שבו הכסף לעולם אינו חסר?
... הרגשית שלו בצורה החיצונית של המציאות. יחד עם זאת, כאשר האדם מחובר לצד החיצוני של הרצונות שלו, דהיינו, לרצונות עצמם ולא לסיבה האמיתית והפנימית ביותר שבגללה הוא רוצה את הרצונות עצמם, במקרה כזה יש לאדם חובות. חובות = תחושת חובה שהמציאות תהיה בצורה כלשהי. חובות יוצרים פחד. האדם חייב שיהיה X ומפחד מכך שהמציאות לא תהיה כפי רצונו. ישנם גם אנשים שאין להם חובות ומינוס בבנק, ועדיין הם ...
חובות / מינוס בבנק / כסף / אוברדראפט - איך לצאת מחובות כספיים?
... האמת, החובות של האדם, הם בעצם, כל הדברים שאותם הוא מרגיש שהוא חייב. לדוגמה, כאשר האדם מרגיש שהוא: חייב לעשות חייב שיהיה לו חייב לדעת חייב להיות חייב להספיק וכיוב, כל תחושת חובה שיש לאדם, הרי שהיא סוג של חוב. וגם אם יש לאדם כסף ממשי, הרי שעדיין הוא יכול לחיות בתחושה של חובות. גם אם לא חובות כספיים, אז חובות אחרים. ולפעמים, החובות שיש לאדם במחשבה שלו, הם אלו שגורמים לכך שיהיו לו גם חובות כספיים. דהיינו, בגלל שהאדם מרגיש ... כרגע. על האדם לנסות להביא את עצמו למצב, שבו הוא יבין טוב יותר, מה הוא באמת חייב, ומה הוא רק מעדיף שיהיה לו, ומה לא קריטי אם לא יהיה לו וכיוב. על האדם לנסות להשתחרר מתחושת החובות, שיש אצלו, בתוך המחשבה שלו. וכאשר האדם משתחרר מתחושת החובות, שיש אצלו בתוך המחשבה שלו, על ידי זה הוא יותר רגוע ובאפשרותו להתנהל בצורה יותר יעילה ולצאת מהר יותר מכל החובות. ...
אהבה / מערכות יחסים / זוגיות - בלי תודה, בלי סליחה, בלי בבקשה
... ולכן האדם מבקש בבקשה, כדי להביע את זה שהוא יודע שהדבר נעשה מבחירתו של חברו ולא מתוך הרגשת חובה כלשהי. כמו כן, אמירת בבקשה היא כאילו סוג של תשלום קטן שהאדם משלם לזה שעוזר לו לפני ביצוע העזרה. ...
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
להציל את המציל או להציל את העולם? סבל של מורה רוחני, בעיות של מורה רוחני, בעיות של מטפלים, הדרכת מטפלים
... מתוך שלמות פנימית? מי שהגיע לשלמות פנימית וחי מתוך הכרה שכל המציאות טובה בדיוק כפי שהיא, רואה את החיים כמשחק בלבד. מתוך משחק זה, הוא יכול לבחור לעזור לאחרים כי הוא נהנה מהאתגר שבפתירת בעיות, אך לעולם לא מתוך תחושה של חובה, הכרח או רחמים. הוא לא רואה את עצמו כמציל, כי הוא יודע שאין שום צורך בהצלה. השאלה שעולה בעקבות כך היא מדוע אדם שחי מתוך שלמות בכלל עושה פעולות כלשהן, ולמה הוא רוצה לשחק במשחק ...
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
... יראה שאין אף חובה מוחלטת במציאות. הכל יחסי, וכל תחושת חובה היא בסופו של דבר אמונה פנימית. אליעד מוסיף דוגמה נוספת של אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח בעבודה. הוא מסביר שאם האדם ... מתחושת המחויבות. הדרך היא לחקור שוב ושוב כל תחושת חובה או מחויבות. למשל, אם אדם מרגיש שהוא חייב להיות אדם טוב, עליו לבדוק מה זה אדם טוב, מי אמר שהוא חייב להיות כזה, ומה יקרה אם הוא לא יהיה כזה. כשאדם יחקור כך את כל תחושת החובה שלו, הוא יראה שהן אינן מוחלטות אלא נוצרו כתוצאה מאמונות פנימיות שהוא אימץ לעצמו. הוא מדגיש את החשיבות של החקירה ... אם לא אלך? כאשר הוא יחקור זאת לעומק, הוא יראה שתחושת החובה היא פנימית ולא חיצונית, ואז הוא ישתחרר ממנה. האם אפשר להיפטר מכל ההגבלות הפנימיות? אליעד מציג רעיון חשוב שאומר ... והוא חי מתוך תחושה של שחרור מוחלט. איך להשתחרר מתחושת חובה? האם חייבים משהו במציאות? מהו חופש מוחלט? איך לשנות אמונות מגבילות? איך לחקור את המחשבות? איך להיפטר מהגבלות ...
אפשרי או מחויב, מחויב או אפשרי, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, הסיבה של הדבר, סיבתיות, סיבה ותוצאה
אפשרי או מחויב, מחויב או אפשרי, אפשרי המציאות, מחויב המציאות, הסיבה של הדבר, סיבתיות, סיבה ותוצאה
... מציין שהוודאות שלנו נובעת רק מכך שאנחנו רגילים לכך מהניסיון שלנו. במילים אחרות, אנחנו משערים שהמציאות חייבת להיות ככה ולא אחרת, אבל למעשה, זהו רק הרגל של חשיבה - ניסיון העבר יוצר תחושת חובה או מחויבות, אך הוא אינו מוכיח שהדבר באמת מחויב ...
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
... לא עושה מספיק למען חייליה או אנשי שירות. הוא מצביע על כך שברגע שיש לך סיבות לשחרר אדם, ותחושת החובה כלפי אותו אדם, השיקולים נעשים מורכבים יותר. לאורך ההרצאה, אליעד מתאר את הדינמיקה בין הכוח של המדינה והרעד של החמאס. גלעד שליט, שמייצג את הטוב, נמצא בשבי החמאס, שמייצג את הכוח ... שיקולים יותר חשובים לו: האם חשוב לו להיות נאמן להסכמים, או שחשוב לו לשחרר את האדם על פי תחושת החובה האישית? מהם החיבורים הפנימיים שנוצרים בסיטואציה זו? הרבה מהשיקולים שמביא אליעד נוגעים בקשרים הפנימיים שאנחנו חווים כאשר אנו מנסים להבין מה נכון לעשות במצבים קשים. הוא טוען ...
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
שאלות מתוך אחדות, לשאול מתוך אחדות, נפרדות מתוך אחדות, אין שכל, להשתחרר מהשכל, אולי אתה טועה, עשייה באי עשייה
... הבנה שהוא אינו חייב, אלא פשוט רוצה בכך, הוא נמצא במצב המושלם ביותר - אין לו תחושת חובה או אילוץ, והוא חווה את החופש המוחלט שלו. עם זאת, אליעד מציין שלמצב ...
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
רצון לסבול, איך לא לשקר בלי להתאמץ בכלל, לשנוא את הדרך אל המטרה, לשנוא כסף, השטן שאתה
... של עבודה ופעולות יומיומיות? אליעד מרחיב ומסביר שגם פעולות שגרתיות כמו לאכול, לפתוח ברז, או לזוז הן למעשה סוג של סבל ועבודה, כי האדם עושה אותן מתוך תחושת חובה או צורך, ולא מתוך בחירה חופשית מלאה. האדם טוען שטוב לו לעבוד פחות, אך האמת היא שהאדם לא רוצה לעבוד בכלל, והעבודה עצמה, אפילו עשר דקות ביום, היא כבר סוג של עבדות וסבל. אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשה של חובות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגשה של חובות, למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של חובות, איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי לנוער, מאמן אישי בטלפון בתחום הרגשה של חובות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2822 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 03:54:59 - wesi4