ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעת דיכאון ✔אמנזיה דיסוציאטיבית - מבוא ✔אמנזיה דיסוציאטיבית (באנגלית: Dissociative Amnesia ), הנקראת גם אמנזיה פסיכוגנית... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמנזיה דיסוציאטיבית - מבוא
אמנזיה דיסוציאטיבית (באנגלית: Dissociative Amnesia ), הנקראת גם אמנזיה פסיכוגנית (באנגלית: Psychogenic Amnesia) היא הפרעה נפשית השייכת לקבוצת ההפרעות הדיסוצאיטיביות. הביטוי הבולט של הפרעה זו הוא קושי להזכר באירועים חשובים וכן בפרטים מרכזיים הקשורים לאירועים טראומטיים או לזיכרון אוטוביוגרפי. דפוסי השכחה בהפרעה זו יכולים להיות נרחבים או ספציפיים מאד. מקרים חריפים במיוחד של ההפרעה מלווים בתופעת הפוגה הדיסוציאטיבית.

תוכן עניינים

1 אבחנה

2 שכיחות ואפידמיולוגיה

2.1 גורמי סיכון פרוגנוסטיים

3 מהלך ההפרעה

3.1 נטייה אובדנית

4 התמונה הקלינית

5 תוצאת ההפרעה מבחינה תפקודית

6 תחלואה נלווית

7 מחקר

8 אבחנה מבדלת

9 טיפול

אבחנה

על פי ה DSM 5, פסיכיאטר יאבחן הפרעה זו בהתקיים ארבעת התנאים הבאים:

אי יכולת לזכור מידע אוטוביוגרפי, (בדרך כלל כזה הקשור לאירוע טראומטי או בעל אופי מלחיץ), שאינה מתיישבת עם שכחה רגילה. זו שכחה סלקטיבית של אירועים ספציפיים או פרטים מתוכם, או שכחה של פרטים בהיסטוריה האישית.

הסימפטומים גורמים למצוקה משמעותית מבחינה קלינית ולפגיעה בתפקוד החברתי, התעסוקתי וכל תפקוד אחר מרכזי בחיי האדם.

ההפרעה אינה ניתנת לייחוס לשימוש בתרופות או בסמים כלשהם (למשל אלכוהול או קנאביס), או מצב נוירולוגי (התקף אפילפסיה, מחלת אלצהיימר ומחלות דמנטיות אחרות, פגיעת ראש סגורה, ומצבים נוירולוגיים אחרים), סטרס חושלה או עייפות חולפת.

הסימפטומים אינם ניתנים להסבר טוב יותר באמצעות הפרעה נפשית אחרת: הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעה פוסט טראומטית, הפרעת דחק אקוטית הפרעה סומטופורמית, או הפרעה נוירו - קוגניטיבית.

מאפיין ייחודי (Specifier): בחלק (קטן) מהמקרים עשויה להתלוות לאמנזיה תופעה של פוגה. תופעה זו גורמת לאדם עם ההפרעה לנסוע מרחק גדול, ולהתחיל חיים חדשים לחלוטין כאדם אחר במקום אחר, תוך שכחה מוחלטת, או כמעט מוחלטת של חייו הקודמים, לרבות מקצועו, ובני משפחתו (הוריו, בן / בת זוג וילדיו). הפוגה הדיסוציאטיבית נחשבה בעבר להפרעה בזכות עצמה אך ב DSM 5 היא הפכה למאפיין של אמנזיה דיסוציאטיבית.

שכיחות ואפידמיולוגיה

בארצות הברית השכיחות ל - 12 חודשים עמדה על 1.8% מהאוכלוסייה, עם שכיחות מעט יותר גבוהה אצל נשים (2.8%) בהשוואה לגברים (1%).

גורמי סיכון פרוגנוסטיים

סביבתיים: אירועים טראומטיים (אירוע יחיד או אירועים חוזרים). ההפרעה שכיחה יותר אצל מי שעברו אירועים קשים בילדות לרבות אלימות, התעללות לסוגיה וכדומה. כמו כן השכיחות גבוהה יותר אצל קורבנות אלימות פיזית, ואירועים טראומטיים מסוגים שונים.

גנטיים ופזיולוגיים: לא קיימים או לא נפוצים מחקרים שבדקו אמנזיה דיסוציאטיבית באופן ספציפי אולם מחקרים שבדקו דיסוציאציה באופן כללי העלו כי קיימת ככל הנראה השפעה לשילוב בין גורמים גנטיים וסביבתיים.

פוגה דיסוצאטיבית: אצל אנשים מסוימים עם אמנזיה דיסוציאטיבית, הרחקת מקור המצוקה תביא בהדרגה לחזרת הזיכרון. אצל אנשים עם פוגה דיסוציאטיבית דפוס האמנזיה הוא עמיד יחסית והשכחה אינה חולפת בקלות. חזרת הזיכרון יכולה להתרחש בהדרגה בצורה של פלשבקים.

מהלך ההפרעה

הופעת ההפרעה היא לרוב פתאומית. פחות ידוע על אופן ההיארעות של אמנזיה ממוקמת ואמנזיה כללית (ראה להלן), שכן אנשים במצבים אלה לא תמיד פונים לקבלת עזרה ולא תמיד מודעים לכך שקיימת בעיה. אנשים עשויים לדווח על אפיזודות חוזרות ונשנות של אמנזיה דיסוציאטיבית. אפיזודה אחת אינה חייבת להיות סימפטומטית. משך ההפרעה יכול לנוע בין דקות ספורות לעשרות שנים. חלק מהאפיזודות של אמנזיה דיסוציאטיבית נפתרות באופן מהיר על ידי הסטת האדם מהמקום או המצב מעורר המצוקה. במקרים אחרים האפיזודה יכולה להמשך על פני זמן ארוך יותר, גם אחר שהאיום הוסר. אמנזיה דיסוציאטיבית נחלשת עם הגיל, אך לא תמיד. בנוסף, בחלק מהמקרים עלולה היזכרות באירוע טראומטי (לעיתים קרובות היזכרות פתאומית) לגרום למצוקה ניכרת התנהגות אובדנית וסימפטומים של PTSD.

אמנזיה דיסוציאטיבית נצפתה בקרב ילדים, בני נוער ובוגרים. קיים קושי לבחון את מצבם של ילדים מפני שיש קושי לשאול אותם שאלות אודות אמנזיה. כדי להשלים את התמונה נעזרים בדרך כלל באנשים בסביבתו של הילד: מחנכים, הורים וכדומה.

נטייה אובדנית

אצל חלק מהאנשים עם ההפרעה יש נטייה לפעולות של גרימת נזק עצמי או אובדנות. הסיכון גדול במיוחד כאשר האמנזיה חולפת פתאום והאדם מתמודד עם הצפה פתאומית שהתרחש אירוע טראומטי בחייו והודחק.

התמונה הקלינית

האמנזיה יכולה להופיע בכמה צורות:

אמנזיה ממוקמת (Localized): ממוקמת במקום ובזמן ומתאפיינת בשכחה של תקופה מסוימת מהחיים ונמשכת מספר שעות או ימים. זוהי הצורה השכיחה ביותר של אמנזיה דיסוציאטיבית.

אמנזיה כללית (Generalized): כוללת דפוס נרחב יותר של שכחה, לעיתים כוללת אף שכחה של תקופה שלמה מהחיים.

אמנזיה סלקטיבית (Selective): מתאפיינת בשכחה של פרטים מסוימים מאירוע.

אמנזיה מתמשכת (Continous): היא מצב בו האירועים נשכחים מיד לאחר התרחשותם, למרות מודעות האדם למתרחש בעת האירוע.

אמנזיה סיסטמטית (Systematic): בסוג זה של אמנזיה האדם מאבד מידע השייך לקטגוריה מסוימת.

שני מאפיינים אפשריים נוספים של אמנזיה דיסוציאטיבית שאינם מופיעים ב DSM או ב ICD אך מופיעים בספרות המחקרית והמקצועית הם:

אמנזיה רטרוגריידית: האדם מתקשה לזכור דברים שאירעו לפני האירוע הקשה שבעקבותיו החלה האמנזיה.

אמנזיה אנטרוגריידית - האדם מתקשה לזכור דברים שאירעו לאחר שהתרחש האירוע הקשה שבעקבותיו החלה האמנזיה.

כאמור האמנזיה קשורה על פי רוב לאירועים קשים בעלי אופי טראומטי: אובדן ואבלות, קבלת בשורות קשות תאונות שונות, היות האדם קורבן לפשע אלים, אסונות טבע ועוד. השכחה מאפשרת לאדם לווסת את עוצמת החוויה הרגשית כתוצאה מהאירוע הקשה זאת באמצעות שינוי מצב התודעה.

תוצאת ההפרעה מבחינה תפקודית

לאמנזיה סלקטיבית מקומית או סיסטמטית יש השפעה מוגבלת על התפקוד היומיומי. אמנזיה מתמשכת ואמנזיה כללית הן בעלות אופי יותר נרחב ולכן לרמות לפגיעה משמעותית בהרבה באיכות החיים ובתפקוד האדם בסביבות שונות בחייו. הנסיגה בתסמיני האמנזיה אינה מבשרת בהכרח הקלה במצב, שכן היא עלולה להעלות על פני השטח רגשות קשים והתנהגויות שעד כה לא קיבלו ביטוי.

תחלואה נלווית

כאשר ישנה נסיגה בתסמיני האמנזיה הדיסוציאטיבית עשויים לעלות ולצוף על פני השטח רגשות מגוונים הכוללים: אשמה, בושה, אבל, דיספוריה, חוויה של קונפליקט פסיכולוגי ועוד. אלה עלולים להיות מלווים בנטייה לאובדנות או נטייה לפגוע באחרים. אנשים אלה יכולים לעיתים להתאים לקריטריונים של הפרעת דיכאון מתמשכת (דיסתימיה), דיכאון מז'ורי, הפרעות מצב רוח אחרות, הפרעות הסתגלות (בעיקר עם אפקט דיכאוני או עם אפקט מעורב וקושי לשלוט בדחפים). רבים מהאנשים עם אמנזיה דיסוציאטיבית מפתחים בסופו של דבר הפרעת דחק פוסט טראומטית, בעיקר כאשר התוכן שהיה בלתי נגיש עקב האמנזיה, הופך להיות נגיש. כמו כן שכיחות הפרעות סומטופורמיות, וחלק מהם עונים גם לאבחנה של הפרעות אישיות שונות.

מחקר

הפרעה זו נחשבת לתחום מחקר חדש יחסית שלא הרבה ידוע עליו. בשנים האחרונות גבר העניין בהיבטים נוירולוגיים ופיזיולוגיים של סוגי האמנזיה השונים וכן בקשר בין מאפיינים פיזיולוגיים של האמנזיה הדיסוציאטיבית לסוגי אירועים קשים או טראומטיים. כיוון נוסף של מחקר נוגע לאפידמיולוגיה של הדפוסים השונים של אמנזיה דיסוציאטיבית.

אבחנה מבדלת

הפרעת זהות דיסוציאטיבית: הפרעה זו כוללת מרכיב של ניתוק מלא או חלקי מהאישיות ויצירת אישיות חדשות (שתיים לפחות) נוסף לאישיות המקורית. הפרעה זו כוללת מרכיב דומיננטי של דה פרסונליזציה.

הפרעת דחק פוסט טראומטית: חלק מהאנשים עם PTSD אינם יכולים להזכר בפרטים מהאירוע הטראומטי. אבחנה של PTSD עם אמנזיה דיסוציאטיבית תיתכן כאשר השכחה חורגת אל מעבר לאירוע הטראומטי.

הפרעות נוירו - קוגניטיביות: בהפרעות אלה אובדן זיכרונות הוא חלק מתמונה של הפרעה שמקורה נוירולוגי.

הפרעות הקשורות לשימוש בחומרים (סמים): במקרה זה המקור לשכחה הוא שימוש בסמים שונים (אלכוהול, וסמים אחרים). אמנזיה יכולה להיות תוצאה של הרעלות שונות.

אמנזיה פוסט - טראומטית כתוצאה מפגיעת ראש. במקרה כזה יש סיפור של פגיעת ראש משמעותית.

הפרעות התקף (Seuzure Disorders): מצבים שונים כמו התקף אפילפטי גורמים בדקות שמיד לאחר ההתקף לשכחה נרחבת של אירועים, החולפת כעבור זמן קצר.

סטופור קטטוני: כאן התמונה הקלינית תכלול גם מרכיב של אילמות שאינה חלק מאבחנת אמנזיה דיסוציאטיבית

התחזות והתחלות: כאשר האדם עשוי להפיק רווח משני מהאבחנה (למשל פיצוי כספי) עשויה להשקל אבחנה של התחזות או התחלות.

שינויים באיכות הזיכרון המיוחסים לגיל: יש מגוון של מחלות הקשורות לגיל מבוגר והכוללות מרכיב של אבדן תפקודי זיכרון שונים (מחלות דמנטיות שונות). מחלות אלה ניתנות לאיתור בבדיקות פיזיולוגיות מתאימות.

שינויים בזיכרון כתוצאה מטיפול רפואי: נזעי חשמל (טיפול רפואי לא תרופתי מקובל הניתן למגוון אבחנות פסיכיאטריות) עשוי להיות כרוך בשכחה בעיקר לטווח הקצר. כאן הגורם לשכחה אינו דיסוציאציה אלא הטיפול הרפואי.

טיפול

פסיכותרפיה: ישנן המלצות לטיפול מהיר, בעזרת היפנו אנליזה, או נרקו אנליזה (סוגים ספציפיים של טיפול פסיכו - אנליטי). כמו כן יש חשיבות לטיפול פסיכודינאמי שתכליתו לברר את האירועים שגרמו לשכחה. בחלק מהמקרים אפשר לשלב טיפול קוגניטיבי שיסייע להתמודד עם עיוותים קוגניטיביים והטיות חשיבה.
טיפול בהפרעות אישיות טיפול טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בחולה נפש זיכרון דריאליזציה פסיכולוג טיפול במחלה נפשית רמאי dsm דיסוציאציה אמנזיה אמנזיה דיסוציאטיבית דיסוציאטיביות דיסוציאציה
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
סיפורי מעשיות, מעשה ביער בלי סוף, מעשה בנהר בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב
...בלי סוף, אני ראיתי מעשה, רבי נחמן מברסלב, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, סיפורי ברסלב מה המשמעות של הסיפור יער בלי סוף של רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב סיפר סיפור מיוחד שהתרחש בערב יום כיפור, לאחר הכפרות. הוא סיפר על עצמו באופן אישי, ופתח את סיפורו במילים: שמעתי מאיש אחד שסיפר לו רבנו זיכרונו לברכה בערב יום כיפור אחרי הכפרות מעשה שראה.... בסיפור הזה, רבי נחמן מתאר חוויות מסתוריות וסמליות מאוד, כאשר הוא נקלע לשלוש סיטואציות מרכזיות: יער בלי סוף, נהר בלי סוף, ואבן...
חיפוש האמת בלי אינטרסים, אינטרסים בחיפוש האמת, חיפוש עצמי, רוצה לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב, Fake it till you make it, מודעות עצמית, פחד רוחני, חרדה רוחנית, לא לפחד לשאול שאלות
חיפוש האמת בלי אינטרסים, אינטרסים בחיפוש האמת, חיפוש עצמי, רוצה לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב, Fake it till you make it, מודעות עצמית, פחד רוחני, חרדה רוחנית, לא לפחד לשאול שאלות
...חיפוש עצמי, רוצה לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב, Fake it till you make it, מודעות עצמית, פחד רוחני, חרדה רוחנית, לא לפחד לשאול שאלות מהי הדרך לחפש את האמת בלי אינטרסים? במהלך ההרצאה, נושא חיפוש האמת מלווה במגוון רעיונות ושאלות עקרוניות, כולל איך לחפש את האמת כאשר יש לך אינטרסים. ישנם שלבים ורעיונות שמחייבים את המאזין להבין את המניעים הפנימיים שלו, את האינטרסים האישיים, ולהתמודד עם השאלות הללו בדרך שמובילה לאמת נטולת אינטרסים. כבר מההתחלה אליעד מציין שחשוב להבחין בין חיפוש האמת לחיפוש המניע הפנימי...
ריקנות קיומית / דיכאון - ממה נובעת תחושת ריקנות? ומה הפתרון לתחושת ריקנות?
.../ דיכאון - ממה נובעת תחושת ריקנות? ומה הפתרון לתחושת ריקנות? ריקנות נפשית - ריקנות היא ההפך של שלמות. אם השלמות מבטאת את הדבר שמלא עד סופו, הרי שריקנות מבטאת את זה שחסר לאדם מצב רוח, שהאדם מרגיש מרוקן וחסר שמחה וכיוב. והשאלה היא, ממנה נובעת תחושת הריקנות? ומה עושים כדי לצאת מתחושת הריקנות? והעניין של תחושת הריקנות, הוא שכל הדברים שיש בעולם הם חסרים את מה שהם לא. כי כל דבר בעולם הוא רק מה שהוא והוא לא שאר כל הדברים. ולכן, לא משנה מה יעשה האדם ולא משנה מה יהיה לאדם הוא תמיד ירגיש תחושת ריקנות. כי...
2 שיטות לטיפול בטראומה, 2 גישות לטיפול בטראומה, איך מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה?
2 שיטות לטיפול בטראומה, 2 גישות לטיפול בטראומה, איך מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה?
...לטיפול בטראומה, 2 גישות לטיפול בטראומה, איך מטפלים בטראומה? איך לטפל בטראומה? 2 סוגים של טראומה, 2 גורמים לטראומה, טיפול בפוסט טראומה, טיפול בטראומה מודחקת, טיפול בזיכרון טראומטי, טיפול ב PTSD, למה יש לי טראומה? מהן שתי הסיבות העיקריות לטראומה וכיצד ניתן לטפל בכל אחת מהן? כאשר מדברים על טיפול בטראומה, אליעד כהן מסביר שלפני הכל יש להבין מה גורם לטראומה מלכתחילה. לפי דבריו, קיימות שתי סיבות מרכזיות שמובילות לטראומה אצל האדם. חשוב לזהות את הסיבה המדויקת לטראומה מכיוון שכל אחת מהן מצריכה גישה טיפולית...
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
...אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים איך להרגיש שאתה אלוהים ולראות הכל מנקודת מבטו? אליעד מסביר שהחוויה של להיות אלוהים פירושה לראות את המציאות מנקודת מבט שבה אין הבחנה בין מה שאתה רוצה למה שאתה לא רוצה, או בין מה שקורה למה שלא קורה. רוב האנשים חושבים שאלוהים הוא ישות שכל מה שהיא רוצה תמיד קורה, ואף פעם לא מתרחש דבר שלא ברצונה. אך הוא מבהיר שהחוויה הזו עמוקה יותר והיא כוללת בתוכה דווקא את האפשרות הנגדית - שאין בכלל הבדל בין קור...
מחלות נפש כתוצאה משימוש בסמים, התקפי חרדה לאחר שימוש בסמים, פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים, סכיזופרניה כתוצאה משימוש בסמים, התקף פסיכוטי לאחר שימוש בסמים, חרדה וסמים ומחלות נפש, התקף חרדה אחרי עישון, מריחואנה, חשיש
מחלות נפש כתוצאה משימוש בסמים, התקפי חרדה לאחר שימוש בסמים, פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים, סכיזופרניה כתוצאה משימוש בסמים, התקף פסיכוטי לאחר שימוש בסמים, חרדה וסמים ומחלות נפש, התקף חרדה אחרי עישון, מריחואנה, חשיש
...בסמים, התקפי חרדה לאחר שימוש בסמים, פסיכוזה כתוצאה משימוש בסמים, סכיזופרניה כתוצאה משימוש בסמים, התקף פסיכוטי לאחר שימוש בסמים, חרדה וסמים ומחלות נפש, התקף חרדה אחרי עישון, מריחואנה, חשיש איך שימוש בסמים גורם להתקפי חרדה ומחלות נפש? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הקשר בין שימוש בסמים כגון מריחואנה, חשיש וסמים אחרים לבין הופעת התקפי חרדה, פסיכוזות, סכיזופרניה, ומחלות נפש נוספות. השימוש בסמים יכול להוביל בתחילה לתחושת שחרור, שמחה או הקלה מהטרדות היומיומיות. אולם לאחר מכן, אנשים רבים חווים תופעות של חרדות...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
...ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי...
איזה שרירים לאמן יותר / פחות? איך לשמור על פרופורציות של השרירים וסימטריה של השרירים? אימון כל צד של הגוף בנפרד או בו זמנית? [אימון סימטרי / אימון אסימטרי / קשר שריר מחשבה]
...לאמן יותר / פחות? איך לשמור על פרופורציות של השרירים וסימטריה של השרירים? אימון כל צד של הגוף בנפרד או בו זמנית? [אימון סימטרי / אימון אסימטרי / קשר שריר מחשבה] תשובה: תאמן איזה שרירים שבא לך לאמן. רצוי שתאמן את כולם. למה? כדי לחזק יותר את כל הגוף באופן כללי, בהנחה שזה חשוב לך. בנוסף, רצוי לנסות לשמור על פרופורציות, בין השרירים השונים, בפרט בין השרירים שמנוגדים אחד לשני. לדוגמה, שרירי הגב, ביחס לשרירי החזה. שרירי היד האחורית, ביחס לשרירי היד הקדמית. שרירי הירך האחורית, ביחס לשרירי הארבע ראשי. אם...
ניהול זמן - איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת?
...זמן - איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, האושר מגיע על ידי הבנה. כאשר האדם מבין את המציאות, על ידי זה הוא מרגיש טוב. וכדי להגיע להבנה, לשם כך על האדם להתבונן. והשאלה היא, מה יעשה האדם שאין לו זמן להתבונן? ואיך בדיוק אפשר למצוא זמן להתבוננות? והתשובה היא, כי אין צורך למצוא זמן מיוחד להתבוננות, וזה משום שלא צריך להתבונן על משהו ספציפי, אלא האדם יכול פשוט לנסות להתבונן ולשים לב טוב יותר לדברים שאותם הוא עושה ביום יום. ונסביר: האושר תלוי בהבנת המציאות. אבל, הבנת המציאות,...
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
הדרכת הורים, האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית?
...האם לעשות את שיעורי הבית של הילד במקום הילד? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית? כמה לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לרמות את המורה שלו? איך נכון לעזור לילד לעשות שיעורי בית? האם לעזור לילד לעשות שיעורי בית או לעשות במקומו? הורים רבים מתמודדים עם השאלה אם לעזור לילדיהם בשיעורי הבית או אפילו לעשות את השיעורים במקומם. אליעד כהן מסביר לעומק כיצד להתמודד נכון עם סוגיה זו ומציג את המשמעויות העמוקות יותר של כל החלטה. מה יקרה אם ההורים עושים את השיעורים במקום הילד? ראשית, אם ההורה עושה את שיעורי...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר מלבד על הקיום
כי תצא - אמת ואמונה
...על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה הבגד הינו לבוש, כיסוי למהות. הבגד יוצר צמצום והגבלה לעינינו ולמהותו של הלובש. או ר נתן איש ואשה זה בחינת אמת ואמונה. וצריך להזהר שלא להחליף כליהם ובגדיהם, שלא יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות. אמת, או ר נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה עי האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת ההכלה יש ויבוא האדם לידי טרוף...
כדורים או מדיטציה?
...פרוזק וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר הפסגה הבאה חדורי מטרה ואלוהים יו...
כלל המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע
...המעבר באפיקי המחשבה - יצירת אופקים לנושא ידוע יש כללים להרבה נושאים בעולם, לאיך לגשת לדברים. במתמטיקה הלימוד בנוי נדבך על נדבך אם אתה יודע את הכללים היסודיים, המשך הלאה ואם לא, למד את היסודות ורק אז תוכל להמשיך. וכן, בנושאים נוספים. כאן למעשה כמו בכלל המעבר בחפיפת משולשים, לוקחים נושא וחופפים אותו לאחר, אז יש כאן נושאים חופפים. הנושא שאפשר לחפוף איתו הוא המתמטיקה שאפשר ללמוד איתו על הרחבת אפיקים או אופקים בנושא כלשהו. כשם שבמתמטיקה מתחילים בנושא אחד מתוך ידע בנושא קודם לנושא זה, כך יש לפתח נושא...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...באינטרנט עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה שהכתיב לנו קוד התנהגות ברור בשדה הקרב:...
אנורקסיה - ותת המודע
...כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו דוס של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במזון \ תזונה. אני מט
עיסוי באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות
...באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות השימוש באבנים חמות לצורך טיפול קיים משחר ההיסטוריה: אינדיאנים חיממו אבנים בשמש והניחו אותן על הבטן לטיפול בכאבי וסת בסין השתמשו באבנים לשחרור כאבי שרירים ברוסיה הניחו אבנים בתחתית האמבט, לשחרור כאבי גב ולשמירה על טמפרטורת המים ביפן נזירים השתמשו באבנים חמות בתוך האבנט לאחר הארוחה להקלה על מערכת העיכול, לזירוז פעילותה ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בשנות ה60 בארצות הברית, מטפלים החלו לשלב שיטות טיפול אינדיאניות שאמניות, וטיפול העיסוי באבנים חמות...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8. הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל מתנקז לזמן ומקום, הזמן מתנקז לרגע והמקום לנקודה, והם מתנקזים לאחד. עכשיו שים לב, שההבנה הזאת באה לידי ביטוי ביום יום. אתה חושב, היכן החנווני חווה שהכל זה אחד? בכל פעם...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...ובו יבואר שכל אשר לא הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער הרע והטיפשות...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...- איך לא להתייאש להיות מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעת דיכאון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרעת דיכאון, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרעת דיכאון, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך לעצב משהו? טעויות בטיפול בטראומה לגלות את עצמי למה כך ולא אחרת? נישואין כלי קיבול הפחד מהמוות קשה מהמוות עצמו דיכאון כללי איך למכור בלי ביטחון עצמי? רצון לאהוב את עצמי איך למנוע ממישהו להתאהב בך? למה הוא אומר לי שהוא אוהב אותי? אושר אינסופי חוקי האושר והחרדה הרצונות שיש לאקסית איך נוצרת התמכרות לסקס? איך עובד ציבור מקבל החלטה? היצמדות להחלטות ישנות להתמודד עם התנגדות של לקוחות להתמודד עם עצבים איך ליצור מוטיבציה לעובדים כמוך? להתאמץ כדי להצליח לשכנע לקוח לעבוד איתך לשכנע מישהו לקבל ביקורת חינוך ילד שהתאבד בגלל שיימינג הדחקה בתת מודע תת מודע והצלחה הפרעה נפשית בגלל מיסטיקה משפיעה על האישיות לשכוח את האקסית סבל מהאקס איך לפתח את השכל מאימון כושר? סקוואט עם רגליים מפוסקות להתפלל לאלוהים למה כולם מאמינים באלוהים? סוגים של הארה רוחנית איך לזהות מורה רוחני מואר? להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה טוב להיות אלוהים לעשות כסף קל ומהיר מי הלקוח שישלם לך הכי הרבה כסף? מה התכלית של החיים? סודות משמעות החיים איך לא להיגרר למחשבות שליליות? הנאה מינית מכאב לגרום למישהו שיש לו בחירה חופשית קארמה איך העולם עובד? יצירת יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים נוער והורים, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן מכירות בתחום הפרעת דיכאון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2979 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 04:01:26 - wesi4