ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקוש ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 7 ✔וזאת לאמר, התהוות מעמד הצופה של האדם על כל הבונוסים שהזדנבו בעקבותיו - התאפשרו... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 7
וזאת לאמר, התהוות מעמד הצופה של האדם על כל הבונוסים שהזדנבו בעקבותיו - התאפשרו בשל תכונת האין - סופיות של היקום - לא בשל מימדיו האדירים. תכונת האין סוף היא זו שמזינה את ההבזק שבמסגרתו פועלת מצבת כוחות היקום - להמשיך ולהתקיים בעיני הצופה. זוהי בעינה הדינמיקה שבמסגרתה פועלים כל הכוחות, על כל היקום, בשביב אחד: הבזק אחד שמתקיים ללא הפסק. הווה שמתקיים ללא הפסק. הווה שאינו נגזר מהזמן ושמתקיים ללא הפסק. וזהו השם שנתן מחבר התורה לדינמיקה של הכוחות הפועלים ביקום: יהוה. י - הוה, יהא ההווה. יהא ההווה ויתקיים ללא הפסק.

האות י' מקדמת כל פועל שעתיד להתקיים: ירצה, יפקוד, ישמור, ינשום... במקרה הזה שיבץ אותה מחבר התורה עם ההווה (יהוה) בשביל להצביע על ההווה שאינו נגזר מהזמן ונמשך כהוא זה לעד, הוא ההבזק שבמסגרתו פועלים כל כוחות הטבע על כל עצמי היקום, בשביב אחד שלא מפסיק להתהוות בעיני הצופה בגלל תכונת האין סוף של היקום. מי שרוצה להכיר את המציאות שיואיל להתבונן בדינמיקה שלה: יהוה. זו הדינמיקה היחידה בטבע שעוסקת בכוחות הטבע הכפופים לכוח האדם, בעוד כל יתר הדינמיקות בטבע - עוסקים בכוחות שהאדם כפוף להם. כמו הדינמיקה הקלסית של תנועת חלקיק, או הדינמיקה בשוק העבודה המתארת כוחות שהאדם כפוף להם וכול'...

אפשר להגיד איפוא שהדינמיקה הזו "יהוה" היא מסלול מחזיר אור של כוחות האדם. כלומר התבוננות ממוקדת בדינמיקה הזו תאפשר לך לסמן במדויק את מסלול כוחותיך ולהשקיף עליו מרחוק, ולמעשה זהו מסלול רצונותיך בפועל השרוע על פני כל המרחב. לכן כאשר אני עושה דבר, אני יכול להשקיף מתוך הדינמיקה הזו על המסלול המדויק של המעשה שלי לאורך כל היקום. לפיכך וכאשר אני עושה דבר במודע - שמודע למסלולו המדויק על פני היקום - אפשר להגיד שהדבר הנעשה על ידי שיקף אימרה ברורה מתוך הדינמיקה אותה שמעתי באופן צלול... זו הרמה הספרותית ששימשה את מחבר התורה לתאר מעשה מודע של אבותינו... היינו שהיו מודעים למסלול המדויק של המעשה. וידבר יהוה אל משה לאמר... ויאמר יהוה אל אברם... איש כנה יכול גם לנהל שיחה מעמיקה עם עצמו ולדון ברעיונות שיבקש לבחון את מסלולם על מפת הדינמיקה, או אז ניתן לפגוש את המונח יהוה בגרסאות אחרות במשפט.

אם כן כל הדינמיקה של היקום, על עצמיו כוחותיו וחוקיו מתגלמים במילה אחת והיא "יהוה". מי שמכיר את המילה הזאת לעומק יש לו הכרה, או יותר נכון "תודעה", כי הוא מודע למסלול המדויק של מהותו ושל מעשיו על פני היקום. יש כאלה שקוראים למודעות הזו נשמה או נפש או החלק הרוחני של האדם... בכל אופן, אין חולק על זה שהמודעות או הנשמה או ההכרה מגלמים את מרכז השליטה של האדם ומחבר התורה קרא למרכז הזה במונח "אלהים", ומהמונח הזה נגזרו הרבה שמות תואר כמו המנחה, המדריך, המורה, המכוון, המוביל שעומד בראש הקבוצה ומכוון אותה... לכן שימש המונח הזה בהרבה מקומות בתורה כאחד משמות התואר שהזדנבו לו כמו "הוא יהיה לך לפה ואתה תהיה לו לאלהים" (שמות ד, טז), או כמו בפתיח שבעת הפסוקים של תולדות הצריכה שאנו בדרך אליהם - "ויאמר יהוה אלהים, לא - טוב היות האדם לבדו" (בראשית ב, יח). ברם המונח המקורי "אלהים" שובץ בד"כ בתורה במקומו המקורי, היינו במשמעות שממחישה את התגלמות מרכז השליטה של האדם. אם להשתמש במונחי התורה - אמור מעתה, מי שמכיר את המונח "יהוה" לעומק יש לו אלהים.

אם כן נחזור לתכונת הצריכה שפרחה באדם כאשר זיהה את הפוטנציה שבו ויצא עימה לצרוך את העולם, לזהותו, לצפות בו - כי הרי הוא הגורם היחיד ביקום שיכול לצפות במרחב כי יכול להבחין במימד המרחק, וזו הפוטנציה שזיהה בעצמו וביקש לנצלה עד תום ולצאת בחברתה לשופינג עם כרטיס אשראי פתוח... מחבר התורה בתורו ביקש לבודד את תכונת הצריכה הזו ולעמוד על מרכיביה, בעברית יפה אפשר להגיד - לעשות לתכונה הזו ניתוח אנטומי...

וכאמור, הניתוח האנטומי הזה התאפשר הודות לתמונה הנייחת שצילמה מתוך היקום הדינמי, שנעצר לרגע בהוראת הצלם לכבוד הצילום... התרגיל המחשבתי הזה, אגב, שימש את מחבר התורה לאורכה ולרוחבה. ולמען הסרת צילם של ספקות שעלולים להתגלע, המציאות לא התהוותה לפי סדר מסויים או לפי לוח כרונולוגי מסויים, כי אין למציאות נקודת התחלה ולבטח לא נקודת סוף, המציאות מתרחשת בהבזק אחד שאין בילתו. אינני יכול להגיד שקודם נולד אברהם ואחר כך התחתן עם שרה ולאחר מכן נולד להם יצחק, כי למעשה כל ההתרחשויות האלה נעשים במסגרת ההבזק הזה שגם אנחנו ברגע זה שותפים לו. השאלה איפה אברהם ושרה ויצחק היום - נעמוד עליה בהמשך, ולמעשה השאלה העקרונית היא - מדוע זיהיתי קודם את אבי ואח"כ את בני... וכמובן גם על זאת נעמוד בהמשך, אבל הנקודה שרציתי להדגיש כאן היא - שאין ולא יכול להיות סדר להתהוות הדברים במציאות, כי הדברים לא התהוו ולא יתהוו, הדברים מתהווים.

אם יורשה לי לדייק, המונח "סדר" יכול להשתבץ במציאות רק אם המציאות הדינמית הזו תעצור לרגע, כלומר רק אם אדמיין לעצמי וכאילו ליקום סוף או אז גם התחלה תהיה לו ובשטח שנוצר אוכל להשליט סדר, וזהו בעיניו התרגיל המחשבתי של מחבר התורה, באופן הזה הוא הציג לי את אברהם ואת יצחק ואח"כ את יעקב... ובאופן הזה יציג להלן את הלוח הכרונולוגי של תולדות תכונת הצרכנות באדם. אם כן, הממצאים שנעמוד עליהם להלן, ולמרות הצגתם הכרונולוגית בטקסט, אינם ערוכים במציאות לפי סדר התרחשות.

יח ויאמר יהוה אלהים, לא - טוב היות האדם לבדו, אעשה - לו עזר כנגדו. יט ויצר יהוה אלהים מן - האדמה כל - חית השדה ואת כל - עוף השמים, ויבא אל - האדם לראות מה - יקרא - לו, וכל אשר יקרא - לו האדם נפש חיה הוא שמו. כ ויקרא האדם שמות לכל - הבהמה ולעוף השמים, ולכל חית השדה, ולאדם לא - מצא עזר כנגדו. כא ויפל יהוה אלהים תרדמה על - האדם ויישן, ויקח אחת מצלעתיו, ויסגר בשר תחתנה. כב ויבן יהוה אלהים את - הצלע אשר - לקח מן - האדם לאשה, ויבאה אל - האדם. כג ויאמר האדם, זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי, לזאת יקרא אשה, כי מאיש לקחה - זאת. כד על - כן, יעזב - איש את - אביו ואת - אמו, ודבק באשתו והיו לבשר אחד. (בראשית, ב)

ויאמר יהוה אלהים... מחבר התורה פותח את התבוננותו בחולית "הצריכה", באמירה היוצאת מכיוון הדינמיקה הפועלת במרחב וצליליה נשמעים באופן צלול באוזני האדם. אם כן האימרה הזו שתישמע להלן, תשמש לאדם כמדריך וכמכוון שינחו את צעדיו על פני היקום. זו משמעות המונח "יהוה אלהים".

לא - טוב היות האדם לבדו... עמדתי ארוכות על הניתוח האנטומי המרתק הזה בחלק הראשון של "שבעת ימי הבריאה - 7", ומסיבות אישיות לא סיימתי את הניתוח הזה וגם עכשיו איני מתכוון לעשות זאת, בשביל לא להתפרס על פני שטחים אדירים ולאבד קשר עין עם הנושא העיקרי שלנו... אני רוצה לחזור במהירות האפשרית אל הגוף האנושי הפרוש על פני היקום במלואו וצופה בו במרחק של מליארדי השנים אחורה וקדימה... אומנם כאן בנקודה הזו גיליתי את מהות הגוף הזה אך תחושת ניכור לבשה אותי: מי יזהה את ערכי כאדם בגוף האין סופי זה... אני רוצה לחזור במהירות לתהייה הזו בלי לאבד קשר עין עימה.

אם כן נפסח דווקא על עיקר הדברים וניגש ישירות למסקנה היוצאת מהם:

ולאדם לא - מצא עזר כנגדו... האדם ביקש להשתולל עם כרטיס האשראי שלו אך הבנק עצר לו את הכרטיס, ובגין צינעת הפרט אני מנוע לפרסם את הסיבה.

כא ויפל יהוה אלהים תרדמה על - האדם ויישן... ובעצם אני רואה שאין מנוס מפירסום הסיבה האמיתית של עצירת הכרטיס, היא רודפת את האדם לכל מקום... האמת היא שניסינו לעיל לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, ולכן תלינו את הסיבה של עצירת הכרטיס בבנק שיכול גם לטעות - למרות שיש ללקוח המכובד כיסוי... אבל נסיונינו לא צלח וחרפת האדם לא תוסר, ולא ולא - יש לאדם כיסוי והבנק לא עצר את הכרטיס... אתם תיפלו מהכיסא למשמע הסיבה האוריגינלית של עצירת הכרטיס: הוא, האדם, התעצל מלהשתמש בו! פשוט התעצל. היתם מאמינים? וכאשר תשמעו את הסיבה האמיתית למקור עצלנותו תיפלו מהכיסא עוד הפעם. ובכלל תנסו לתרגל נפילות חופשיות מהכיסא כי עוד מעט לא תפסיקו ליפול.

העצלנות שאני מדבר עליה היא העצלנות המחשבתית, האדם התעצל מלחשוב וזו הבעיה שסבל ממנה מעודו ועד היום הזה. זו הבעיה שמשלם עליה בכסף עובר לסוחר עד עצם היום. ניצוצי העצלנות הזו התחילו לבצבץ מתוך ראייתו המרחבית ולכוחות הפועלים במרחב. האדם הרים את עיניו לשמים והיה לו קל להגיד במלוא הפשטות: לשמים אין גבול. ליקום אין סוף. זו מסקנה טמועה באדם אך הוא החליט להתגרות בה במודע ובכל זמן ומצב. כל הזמן התגרה בה וגם כאשר לא היה בידו שום אמצעי טכנולוגי - הוא הכתיר את כדור הארץ כמרכז היקום, הגם ועצם ההכתרה סותר בגסות את המופשטת הטמועה בליבו: לשמים אין גבול, הכיצד נציב בהם מרכז?

וכאשר חסך כסף וקנה בו משקפת משוכללת - הוא הכתיר את מערכת השמש כמרכז העולם, וממנה עבר אל שביל החלב שלו להכתירו ולהאדירו. אפילו האל הגדול הגבור והנורא שהשתחווה לו והאמין בכל ליבו בקיומו - מיספר את מניין הרקיעים שלו ושיכנו רוחנית אם איני טועה בשביעי. אבל איך ניתן למספר את הרקיעים שלו אם אין למרחבו היכר?

וככל והמחשבה שלו מתחדדת, סף ההתגרות עולה ומרקיע שחקים... עד שהגיע עם טלסקופ האבל לצייר את היקום, להגדיר את גדליו, את אורכו את רוחבו וגם את גילו המדויק, באיזו שנה נולד ובאיזה בית חולים, כן אני מדייק, האדם בעידן החדש הצביע בעזרת הכלים הטכנולוגיים שבידו על הנקודה המרחבית המדויקת שהמיילדת עמדה בה לקבל את התינוק הרך. בעידן הטכנולוגי האדם צייר את מפת היקום, וזה הישג ראוי לשמו אילו רק עמד לאחר מכן מול השמים ולחש: אין גבול לשמים. את ההבחנה הזו יכל לראות בבירור בעיניו, אבל הוא התמכר להאבל והאמין בהאבל שלמרבה האירוניה לא יכול להגיע לחדות עיניו.

אבל ובמחשבה שניה - מי יכול היום לעמוד מול המספר הגדול והנורא 13.7 מליארד! מי יכול להתכחש למספר הזה או להכחיש את קיומו? אתם יודעים על איזה מרחק מדברים? השתגעתם? להתגרות במספר כזה? והרי גם לחוצפה יש גבול... ואומנם בעידן הנאור לא צולבים את הכופרים במציאות, אבל לי אין ספק שאינטלקטואל כופר שחס על כבודו - יעדיף את הצליבה על הנידוי הציני שהחברה תגזור עליו.

הווה אומר שהאדם לא זיהה את היקום כמרחב צר אלא כמרחב כביר ועצום שרק אדם עם עיניים חדות יכול להעריך את מימדיו. משמעות הדברים שהאדם בכל עידן ועידן זיהה את היקום כמרחב מוגבל אך אדיר מימדים, ופשוט עמד חסר אונים מול המימדים האלה, חש קטן ומאויים, ומעל לכל חש דוחק מול המימדים האלה: איך אספיק לצרוך את כל משאבי הטבע השרועים לפני, מה עוד ומימדי הצנועים אינם משחקים לטובתי...

האדם הזה עמד בפני משוואה פשוטה: הדחף שיש בו לפרוץ אל העולם ולגלות אותו, לצפות בו, לנצל את אוצריו, הפוטנציה שזיהה בעצמו וביקש להפיק ממנה את התועלת המקסימלית, תכונת הצריכה הטמועה בו... כל אלו ועוד - עולים בהרבה על יכולתו להוציא אותם מהכוח אל הפועל. הוא עמד כציפור מול אוקיאנוס וביקש לגמוע אותו. היקום שהצליח להעריך את מימדיו הדמיוניים - גדול עליו... מאידך הדחף שבו אדיר, איך יספיק, מה יספיק. זהו מקור תחושת הדחק שהשתלטה עליו והטרידה אותו, אולם אין זו הבעיה היחידה שעמדה בפניו, כי היה עליו להתמודד עם אחד המכשולים הטבעיים הטמועים בו כגוף פיזיקלי וכאדם: תכונת הנייחות. אסביר את עצמי.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. זה הביטוי שיפרוס לעינינו את היקום. תכונת הנייחות הנצפית באדם נגזרת מהביטוי הזה.

ישנם בטבע שלושה גורמים, שניים מוחשיים ושלישי נסתר: השניים הראשונים הם העצמים, וכוחות הטבע שפועלים עליהם. השלישי הוא החוקים שמסדירים את הכוחות האלה ומסייגים אותם, אם תרצה - רוקחים אותם. לחוקים האלה ישנה נוכחות אך אין להם כתובת מוחשית. למשל הכוחות השולטים בשוק הם שניים: כוחות ההצע והביקוש, אולם ניתן לשלוט בכוחות האלה ע"י אין סוף חוקים טבעיים או מלאכותיים. מניפולציה למשל הינה נגזרת מחוק טבעי: אני לוקח את כל המוצר לידי, מציף בו את השוק ומעלה את מחירו, והצרכן ישלם עבור המוצר כנגד כוחות השוק, היינו למרות שההצע של המוצר עולה על הביקוש כי הרי היצפתי את השוק במוצר. שוק המותגים הינו דוגמה טובה לזאת. דוגמה לחוקים מלאכותיים הם חוקי המדינה שיכולים גם לרקוח את הכוחות ולשלוט בהם ע"פ מינון מסויים, כמו חוקי הסיבסוד, חוקי המיסוי, חוקי המכס ששולטים במחירים של מצרכים מיובאים, וגם החוקים שמגינים על מחירי המוצרים של התעשיה המקומית.

הדוגמה המאפיינת למונח "חוק" הם שלושת חוקי התנועה של ניוטון שעוסקים בתנועתם של גופים, כלומר שמצביעים על מינון זה או אחר של כוחות כאשר מאחורי כל מינון עומד חוק שמגדיר את התהוותו / התרחשותו / תנועתו... והלכה למעשה רק ארבעה כוחות יסודיים זוהו בטבע ובצידם אין סוף חוקים.
דוגמה חוקי המדינה בעיה נוכחות היות האדם לבדו דמיונות סבל כבוד החלק הרוחני הגוף האנושי תיעדוף הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
שיווק כשיש יותר ביקוש מאשר היצע, שיווק ועודף ביקוש, האם לעשות שיווק כשיש המון ביקוש? מי לא צריך לעשות שיווק? האם תמיד צריך לעשות שיווק? למה לעשות שיווק? מתי לא לעשות שיווק? האם עוד ביקוש שווה עוד רווח? מתי לא טוב עוד ביקוש? מתי לעצור את השיווק? האם להמשיך לעשות שיווק? היצע וביקוש ושיווק, איך להעלות מחיר ללקוחות? שיווק והעלאת מחירים ללקוחות, יעוץ שיווקי, משפך שיווקי גרוע, לקוחות לא רלוונטיים, יותר מידי ביקוש, שיווק גרוע, שיווק לא טוב
... כשיש יותר ביקוש מאשר היצע, שיווק ועודף ביקוש, האם לעשות שיווק כשיש המון ביקוש? מי לא צריך לעשות שיווק? האם תמיד צריך לעשות שיווק? למה לעשות שיווק? מתי לא לעשות שיווק? האם עוד ביקוש שווה עוד רווח? מתי לא טוב עוד ביקוש? מתי לעצור את השיווק? האם להמשיך לעשות שיווק? היצע וביקוש ושיווק, איך להעלות מחיר ללקוחות? שיווק והעלאת מחירים ללקוחות, יעוץ שיווקי, משפך שיווקי גרוע, לקוחות לא רלוונטיים, יותר מידי ביקוש, שיווק גרוע, שיווק לא טוב וכאן נדבר על העניין של שיווק לעסק, כאשר יש לעסק המון ביקוש. והשאלה היא, האם כשיש המון ביקוש, לא צריך לעשות שיווק, או שצריך לעשות שיווק גם אם יש המון ביקוש לעסק? אז ברמת העיקרון, השיווק, מטרתו היא להגדיל את הביקוש של העסק. דהיינו, אתה משווק את העסק שלך, כדי שלעסק שלך יהיה יותר ביקוש. ומכאן לכאורה נובע, שאם לעסק שלך יש המון ביקוש, אז אתה לא צריך לעשות שיווק, כי כבר יש לך ביקוש. אבל כמובן שזאת לא כל האמת. ואני אסביר. נניח שיש לך מאה מוצרים ויש לך 1000 לקוחות שרוצים לקנות את המוצר שלך. האם יהיה נכון לומר שיש לך יותר ביקוש מאשר היצע? לכאורה כן. כי אתה מציע מאה ... 100,000 לקוחות שרוצים לרכוש את המוצר שלך, האם זה היה מביא לך יותר תועלת? אם התשובה היא שלא, אז אולי באמת אתה לא צריך לעשות עוד שיווק, כי כבר יש לך יותר ביקוש מאשר היצע. אבל כמובן שזאת לא תהיה האמת. ... שרוצים לרכוש את המוצר שלך, ככה תוכל להעלות את המחיר של המוצר שלך, שרק מאה לקוחות מתוך המאה אלף יוכלו וירצו לרכוש את המוצר שלך. במילים אחרות, אם עוד ביקוש לא יכול לעזור לעסק שלך, אז אולי אתה לא צריך לעשות עוד שיווק. אבל כנראה שתמיד עוד ביקוש יכול לעזור לעסק שלך, כי אתה תוכל להעלות את המחיר ולהרוויח יותר, אם יהיה לך עוד ביקוש. ויכול להיות שיש לך מספיק ביקוש למחיר שאתה מוכר כרגע, אבל אם תעלה את המחיר, לא יהיה לך מספיק ביקוש. לכן אף פעם אין לך מספיק ביקוש, למחיר יותר גבוה. כל שכן, אם אתה לא מצליח למכור במחיר ובכמות שאתה כן רוצה למכור, שבמצב כזה, אם יהיה לך יותר ביקוש , כנראה שתוכל למכור ביותר מחיר, או באותו המחיר יותר יחידות, או אפילו יותר יחידות בפחות מחיר. אבל בטוח נכון, שעוד ביקוש, תמיד יותר טוב. כי בעיקרון, יש מצבים שעוד ביקוש יכול לגרום לך נזק. לדוגמה, אם תהיה חייב למכור המון יחידות, ברמה שאתה לא יכול לעמוד בקצב הייצור, שאז לדוגמה אתה יכול לקרוס. או לדוגמה שיהיה לך המון ביקוש אבל באמצעות בניית משפך שיווקי גרוע, ... לטפל בהם יכולה להיות גדולה מהתועלת שהם יביאו. אבל תמיד כדאי לעשות שיווק טוב להביא לקוחות טובים. וכמובן שיש נקודת מבט נוספת, והיא שיש מצבים שלמרות שעוד ביקוש יעזור לך, הרי שלא כדאי לך לעשות שיווק. ... שאתה מקבל מכך שאתה מביא עוד לקוח חדש היא לא יותר מאשר 100 שח, הרי שלא כדאי לך לעשות עוד שיווק בדרך שבה אתה עושה שיווק עד כה. כי זה נכון שאם יהיה לך יותר ביקוש, של לקוחות טובים, הרי שכנראה שתמיד תהיה לך מכך עוד תועלת, כי לצורך העניין לכל הפחות תוכל להעלות את המחיר, אבל מצד שני, צריך להפריד בין השאלה, האם תהיה לך תועלת מכך שיהיה לך יותר ביקוש, לבין השאלה, כמה יעלה לך ליצור עוד ביקוש, והאם העלות ליצור עוד
תחרות עסקית - האם תחרות עסקית זה טוב או רע, האם מתחרים עסקיים זה טוב או רע? האם זה טוב שיהיו לך מתחרים? האם זה רע שיהיו לך מתחרים? כמה שיותר ביקוש? כמה שיותר היצע? היצע וביקוש, כניסה של מתחרים לשוק, שיווק יוצר ביקוש למתחרים, מתי טוב שיהיו לך מתחרים? מתי רע שיהיו לך מתחרים? איך מתחרים יכולים להשפיע עליך? מה הם מתחרים טובים? מה הם מתחרים רעים? איך תחרות עשויה להשפיע על הרווחיות שלך, האם כדאי לך שיהיו לך מתחרים? תחרות עסקית טובה, תחרות עסקית רעה
... עסקית - האם תחרות עסקית זה טוב או רע, האם מתחרים עסקיים זה טוב או רע? האם זה טוב שיהיו לך מתחרים? האם זה רע שיהיו לך מתחרים? כמה שיותר ביקוש? כמה שיותר היצע? היצע וביקוש, כניסה של מתחרים לשוק, שיווק יוצר ביקוש למתחרים, מתי טוב שיהיו לך מתחרים? מתי רע שיהיו לך מתחרים? איך מתחרים יכולים ... השולית שלך? ועוד שיקולים לגבי האם כדאי לך שתהיה לך תחרות או לא? אז בעיקרון, במידה ואתה רוצה להרוויח כמה שיותר, כדאי לך שיהיה לך יותר ביקוש מהיצע. דהיינו, שיהיו יותר לקוחות שירצו לרכוש ממך, מאשר הכמות שאתה יכול למכור ללקוחות. ולכן, ככלל אפשרי לומר, שאם יש למוצר שלך המון ביקוש, הרי שלא כדאי לך שתהיה לך תחרות. כי אם תהיה לך תחרות, זה יכול לגרום לכך שיהיה יותר היצע ללקוחות של המוצר שלך, באמצעות המתחרים שלך. ואז זה יוריד את הביקוש שלך, וממילא גם את הרווחיות שלך. אבל אם אין למוצר שלך הרבה ביקוש, אז יתכן שאם יהיו לך מתחרים, אז מאחר שגם המתחרים שלך ירצו להרוויח כסף, אז כנראה שגם הם ישקיעו בשיווק של המוצר שגם אתה מוכר אותו. וכך אולי יגדל גם הביקוש למוצר שלך. ואסביר שוב: בעיקרון אתה רוצה שיהיה כמה שיותר ביקוש למוצר שלך וכמה שפחות מתחרים שאפשרי לרכוש מהם את המוצר שלך. ברגע שנכנס עסק מתחרה, השאלה היא איך זה ישפיע על היחס של ההיצע והביקוש שלך. יתכן שאם יכנס מתחרה, הוא יחסל לך את הביקוש לחלוטין. כי לדוגמה הוא יעשה שיווק יותר טוב ממך וימשוך את כל הלקוחות שלך אליו ואז תהיה בלי ביקוש, כי לא יהיה לך שום יתרון על המתחרה החדש שלך. זאת אפשרות אחת. אפשרות נוספת יכולה ... המון שיווק, אבל שיווק שיביא לקוחות רק אליו, או שיווק שיביא לקוחות גם אליו. הכל תלוי כמובן גם בסוג השיווק שהוא יעשה. כי לפעמים שיווק יוצר ביקוש למתחרים ולפעמים לא. תלוי בתוכן של השיווק ובכל מיני גורמים. ולכן באופן כללי, ... נמצא, מה האסטרטגיה השיווקית שלו וכולי. כאשר יכולים לקרות כל מיני תרחישים אפשריים. והדגש צריך להיות על איך התחרות בך, תשפיע על יחס ההיצע והביקוש שלך, זה החלק הכי חשוב. ולכן למרות שכל מקרה לגופו ושצריך לבדוק כל מקרה בפני עצמו, הרי שככלל אצבע אפשרי לומר שאם יש לך המון ביקוש, אז אם אתה לא רוצה לקחת סיכון, עדיף שלא יהיו לך מתחרים. אבל אם אין לך המון ביקוש, אז זה כבר תלוי בסוג המתחרים שיהיו לך, להבין האם ואיך הם ישפיעו על הביקוש שלך. כי בוודאות הם ישפיעו על ההיצע, אבל איך הם ישפיעו על הביקוש שלך, זאת השאלה. נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, זה לדוגמה השפעה של מתחרים שלך, ... ותשלוט בכל השוק, או שמישהו אחר יזכה במכרז ושאז יהיו לך מתחרים. ובמקרה כזה, לא צריכים לעשות רק את החישוב של איך המתחרים ישפיעו על ההיצע והביקוש שלך, אלא גם לעשות את החישוב, של אם אתה תנהל עוד חנות ירקות, איך זה ישפיע על רמת ... לקחת בחשבון כללי, גם את השיקול של אם אתה תזכה במכרז בעוד חנות, אז מצד אחד יהיה לך יותר היצע ואז תצטרך לעשות יותר שיווק כדי להגדיל את הביקוש להיצע שנוצר בחנות החדשה, אבל מצד שני אתה מוזיל את עלויות הייצור שלך. וככה בעצם ... את הרווחיות שלך. לסיכום: כניסה של מתחרים לשוק, יכולה להשפיע בצורות שונות על העסק שלך וכל מקרה לגופו. ויש כאן גם שיקולים של השפעה על היצע וביקוש שלך, שיקולים שקשורים לסוג המתחרים שלך, שיקולים על האפשרות למנוע את הגדלת ההיצע ... שלך ובסופו של דבר על הרווחיות שלך. ולכן בגדול ככלל אצבע, אם טוב לך, ואתה לא חייב תחרות, אז עדיף שלא תהיה תחרות. אבל אם אין לך מספיק ביקוש, אז צריך לשקול כל מקרה לגופו. ...
סטארטאפ, רעיון לסטארטאפ, הקמת סטארטאפ, האם הרעיון שלך טוב? האם אפשר לעשות כסף מהרעיון שלך? האם יש לך רעיון טוב לסטארטאפ? יעוץ לסטארטאפים, הקמת עסק, תוכנית עסקית, האם להקים עסק? האם להקים סטארטאפ? טעויות של סטארטאפים, איך לעשות כסף בסטארטאפ? היצע וביקוש, להמציא את הגלגל מחדש, היצע וביקוש ביחס למחיר של המוצר, יותר ביקוש מהיצע, חוקי הכסף, איך לעשות כסף? יעוץ ליזמים, יעוץ לממציאים, האם המצאת את הגלגל מחדש?
... הקמת עסק, תוכנית עסקית, האם להקים עסק? האם להקים סטארטאפ? טעויות של סטארטאפים, איך לעשות כסף בסטארטאפ? היצע וביקוש, להמציא את הגלגל מחדש, היצע וביקוש ביחס למחיר של המוצר, יותר ביקוש מהיצע, חוקי הכסף, איך לעשות כסף? יעוץ ליזמים, ... עושים תוכנית עסקית לסטארטאפ וכיוב. ולפעמים יש לאנשים רעיון לפתוח עסק ולדעתם יש להם רעיון מצוין שיהיה לו הרבה ביקוש והם חושבים לכבוש את העולם, עם הרעיון שלהם שיהיה לו הרבה ביקוש. אבל הם צריכים לקחת בחשבון עוד כל מיני דברים... וכאן נדבר על העניין של היצע וביקוש . ונסביר, כי כדי לעשות כסף, לא מספיק שיש למוצר שלך יותר ביקוש מאשר היצע, אלא אתה צריך שלמוצר שלך יהיה יותר ביקוש ביחס למחיר המכירה של המוצר שלך, ביחס להיצע של המוצר שלך. ואני אסביר: ברמת העיקרון, אם יש מוצר שיש לו יותר ביקוש מאשר היצע, דהיינו, שיותר אנשים רוצים שיהיה להם ... של המוצר ללקוחות, הרי שהמחיר של המוצר יעלה. לדוגמה, למכור כוס מים במדבר, במקום שאין בו מים, שאז יש המון ביקוש למוצר ביחס לכמות ההיצע של המוצר. וכאן אחדד, שיש אנשים שחושבים בטעות שכדי לעשות כסף, מספיק שיהיה להם מוצר שיש לו הרבה ביקוש. במובן שאם יש להם רעיון להמציא משהו שלדעתם להמצאה שלהם יהיה הרבה ביקוש , הרי שכנראה שהם עלו על דרך לעשות כסף. כי לדעתם יש להם מוצר עם המון ביקוש. וכאן אני אחדד, שלא מספיק רק שיהיה ביקוש באופן כללי למוצר שלך, אלא צריך שיהיה למוצר שלך גם ביקוש ביחס למחיר שבו תמכור את המוצר. לדוגמה, נניח ... מישהו חושב להמציא משהו וכאשר למישהו יש רעיון לסטארטאפ וכיוב, עליו להפריד בין השאלה של: האם למוצר שלו יהיה ביקוש, שזאת שאלה אחת. לבין השאלה: האם למוצר שלו יהיה גם ביקוש ביחס למחיר המכירה של המוצר, שזאת שאלה נפרדת. ... ואולי הם יוכלו לספוג הפסד כספי, כדי להוציא אותך מהמשחק? ועוד. לסיכום: לא מספיק שיש לך רעיון טוב שיהיה לו הרבה ביקוש, אלא צריך לקחת בחשבון עוד כל מיני שיקולים כאלו ואחרים. וכמו שהסברתי, מוצר טוב הוא מוצר שיש לו יותר ביקוש מהיצע, ביחס למחיר שמציעים למכור אותו בפועל. ולכן לא מספיק להמציא את הגלגל במובן של להמציא רעיון שיהיה לו הרבה ביקוש, אלא צריך גם להמציא את הרעיון, שיהיה לו הרבה ביקוש, יותר מהיצע, גם ביחס למחיר המכירה של המוצר ...
חוקי הכסף - היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין סיכוי בלי סיכון? האם יש סיכוי בלי סיכון? האם קיים כסף קל? מהי פרמיית סיכון? איך להתעשר? סודות העושר, כלכלת הכסף, מבוא לכלכלה, לימודי כסף, סודות האנשים העשירים, איך עושים כסף? שוק תחרותי, הגבלים עסקיים, מונופול עסקי, טרנדים עסקיים, יותר מזל משכל בעסקים, תחרות בעסקים, איך לשמור על רווחיות גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע
... הכסף - היצע וביקוש, סיכוי וסיכון, האם בלי סיכון אין סיכוי? האם אין ... גבוהה? איך לעשות הרבה כסף בקלות? סיכון וסיכוי, ביקוש והיצע וכאן נסביר את אחד החוקים החשובים ביותר של ... החוק היותר בסיסי של הכסף? החוק הוא חוק היצע וביקוש ביקוש והיצע. היצע פירושו, כמה מציעים את השירות והמוצר, ביקוש פירושו כמה מבקשים ורוצים את המוצר ואת השירות. ככל שהביקוש עולה על ההיצע, דהיינו, ככל שיותר אנשים רוצים את ... המים, הרי שזה יעלה את המחיר של כוס המים. כי הביקוש עולה על ההיצע (יותר ביקוש מאשר היצע). במידה והמוכר ירצה לעשות כמה שיותר ... הרבה מבין כל ה 100 אנשים. ואם ההיצע עולה על הביקוש (יותר היצע מאשר ביקוש), דהיינו, שיש מאה אנשים שרוצים למכור כוס מים, ... כסף בתחום מסוים, בהכרח שיהיה בו קצת היצע והרבה ביקוש. דהיינו, קצת אנשים שמספקים את המוצר והרבה אנשים ... שירות שמרווחים בו הרבה כסף, הרי שיש בו יותר ביקוש מהיצע. דהיינו, שיותר אנשים רוצים לקנות את המוצר, ... את המוצר. ובמה תלוי שבמוצר מסוים יהיה יותר ביקוש מאשר היצע? למה יש מוצרים שיש להם הרבה ביקוש, ואין להם הרבה היצע של אנשים שמספקים את המוצר? ... מאוד עשירים. 2 - סיבה נוספת לדוגמה לכך שיש יותר ביקוש מאשר היצע, היא קרטל עסקי ומונופול עסקי. דהיינו, ... נכון, שאם יש עסק שעושה הרבה כסף, כי יש יותר ביקוש מהיצע, הרי שאם מדובר במונופול, הרי שאין כאן שוק חופשי. 3 - סיבה נוספת אפשרית לכך שיש יותר ביקוש מהיצע, היא בגלל שלמוכר יש יתרון תחרותי ספציפי ... אחר כלשהו. דהיינו, יש מצב שבו יש קצת היצע והרבה ביקוש, והסיבה לכך שיש קצת היצע, היא יותר עניין של מזל ... העסקים שעושים הרבה כסף, בגלל שיש קצת היצע והרבה ביקוש, אז אם יש שם שוק חופשי ותחרות חופשית, אז הרי ... בתחום כלשהו הרבה כסף, צריכים שיהיה בו יותר ביקוש מאשר היצע. וזה יכול לקרות או כי זה כנראה מונופול ... מוצר מקביל, שיספק את הצרכנים ושיוריד את רמת הביקוש למוצר המקורי. אפשרות נוספת נפוצה יותר היא, שיש ... ומה קורה בשוק חופשי כאשר יש עסק שיש בו הרבה ביקוש ומעט היצע? בעסק כזה באופן אוטומטי יתחילו להיכנס ... הרבה כסף, אתה צריך לעסוק במשהו שיש בו יותר ביקוש מאשר היצע. זה בטוח נכון. אז האם יכול להיות עסק ... ואיך אתה נהיה יותר טוב מאחרים, במשהו שיש בו ביקוש, עד כדי כך שלאחרים יהיה מאוד קשה להתחרות בכמה ...
שיווק בשוק תחרותי, שיווק למתחרים, פחד מהעתקת חומרי שיווק, פחד שהמתחרים יעתיקו חומרי שיווק, פחד שהשיווק יוצר ביקוש למתחרים, פחד מתחרות עסקית, פחד שהמתחרים ילמדו ממני, להסתיר מידע מהמתחרים, ליצור ביקושים למתחרים, לשווק גם את המתחרים, למכור גם את המתחרים, איך ליצור חומרי שיווק בצורה נכונה? הפקת חומרי שיווק, הפצת תוכן שיווקי, בידול שיווקי, משפך שיווקי רחב, משפך שיווקי צר, לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך, למה לקנות דווקא ממך? תכנון חומרי שיווק
... פחד שהשיווק יוצר ביקוש למתחרים, פחד מתחרות עסקית, פחד שהמתחרים ילמדו ממני, להסתיר מידע מהמתחרים, ליצור ביקושים למתחרים, לשווק גם את המתחרים, למכור גם את המתחרים, איך ליצור חומרי שיווק בצורה נכונה? הפקת חומרי ... שמצד האמת יוצרים ביקושים לאו דווקא למוצר שלך, אלא גם למוצרים שמתחרים במוצרים שלך? בפרט כאשר חומרי השיווק שאתה יוצר, ... ללקוחות שלך, יוצרים גם ביקושים למתחרים שלך. ואני אסביר: יש כל מיני סוגים של חומרי שיווק ולכל חומר שיווקי, יש את המטרות שלו. יש ... בהם. ושהם יוצרים ביקוש גם למתחרים שלך ולא דווקא למוצר שלך. כי אם לדוגמה אתה עושה פרסומת שקוראת לאנשים להתחדש בבית החדש ... השיווק שלך מייצרים ביקושים רק למוצר שלך, או גם למוצרים שמתחרים בך? האם המתחרים שלך יכולים ללמוד ולהעתיק את תהליכי השיווק ... שמצד האמת יוצרים ביקושים לאו דווקא למוצר שלך, אלא גם למוצרים שמתחרים במוצרים שלך? ויש בזה כל מיני היבטים ועניינים. ונקודה ... אליך, אלא רק יצור ביקוש גם למתחרים שלך וזהו, בלי לחבר את הלקוח אליך. לסיכום: איך להתמודד עם זה שבתוך יצירת חומרי שיווק, יש גם חומרי שיווק שיוצרים ביקוש גם למתחרים שלך? 1 - לא להכל יש פתרון ולהכל יש מחיר. 2 - תתמקד בליצור תכנים שמקדמים רק אותך ולא את ...
איזה עסק לפתוח? איך לעשות הרבה כסף? איך להקים עסק רווחי מאוד? איזה עסק להקים? איך לפתח קריירה? במה כדאי לעבוד? מהו העסק הכי רווחי בעולם? איזה עסק כדאי לפתוח? איזה עסק קטן כדאי לפתוח? איזה עסק הכי כדאי לפתוח? רעיונות לעסק קטן, איזה עסק קטן כדאי לפתוח? איזה עסק הכי רווחי? איזה עסק הכי טוב לפתוח? איזה עסק הכי משתלם לפתוח? איזה עסק מתאים לי? עסקים למתחילים, היצע וביקוש, להקים את העסק הראשון שלי, רעיונות להקמת עסק קל לתפעול, איזה עסק הכי כדאי לפתוח?
... הכי טוב לפתוח? איזה עסק הכי משתלם לפתוח? איזה עסק מתאים לי? עסקים למתחילים, היצע וביקוש, להקים את העסק הראשון שלי, ... ושיקולים. וצריכים להבין, שהכסף שיהיה לך, תלוי אך ורק בדבר אחד בלבד. והוא בהיצע וביקוש. דהיינו, כמה אנשים ירצו את מה ... וכמה אפשרויות אחרות יהיו ללקוחות שלך, לרכוש ממישהו אחר שאינו אתה. וככל שיהיה לך יותר ביקוש וככל שללקוחות שלך יהיו פחות ... לפתוח, ואיזה עסק הכי רווחי, תשאל את עצמך, באיזה עסק שאתה תקים, יוכל להיות הכי הרבה ביקוש והכי פחות היצע. כי ככל שיהיה פער גדול יותר לטובת הביקוש שלך, ככה תרוויח יותר כסף. ומה האמת? באיזה עסק יהיה הכי הרבה ביקוש והכי פחות היצע? איך יודעים מה התשובה? אז צריכים להבין במה תלוי היצע וביקוש. וזה כמובן תלוי בכל מיני דברים. אבל יש בזה חוקיות שכדאי להבין אותה. והיצע וביקוש יכול להיות תלוי בכל מיני גורמים. לדוגמה כשל שוק. דהיינו, לדוגמה מקרה שבו פתאום יש ביקוש לאיזה מוצר ואין מספיק ספקים שיש ... וכולם רוצים לקנות מקלטי רדיו ובמקרה יש לך כמות של מכשירי רדיו, אז גם כאן יהיה יותר ביקוש מהיצע, לטובתך ואתה תוכל לעשות ... וכיוב. ולמה אני קורא לזה כשל שוק. כי בטווח הארוך בשוק תקין ובריא, כנראה שההיצע והביקוש יתאזנו. כי כנראה שעם הזמן יכנסו ... כשל שוק זמני, במוצר מסוים. דהיינו, למצוא מוצר שבנקודת זמן מסוימת, יש ממנו הרבה יותר ביקוש מאשר היצע, מכל מיני סיבות שונות. ... יכנסו מתחרים לענף שלך ויגדילו את ההיצע ויורידו את המחיר. באיזה עוד מקרים יש יותר ביקוש מהיצע? תשובה: במקרים שבהם יש לך ... אלטרנטיבה ללקוחות שלך. במילים אחרות, לא משנה מה, תמיד לאורך זמן, אם יש למוצר מספיק ביקוש, הרי שההיצע יגדל, כדי להוריד את ... המתחרים שלך, ככה תרוויח יותר כסף. ולהיות יותר טוב מהמתחרים שלך, כמובן במשהו שיש לו ביקוש באופן כללי. כי אם לדוגמה אתה יודע לצייר קרניים של חתול מעופף יותר טוב מכל אחד אחר, לא בטוח שיש לזה ביקוש יותר מידי. אבל בכללי בכל תחום שיש לו ביקוש, ככל שתהיה יותר טוב מאחרים, ככה ... לעקוף אותי בסיבוב, במה יהיה יותר קשה לעסקים מתחרים להתחרות בי. כמובן, בדברים שיש להם ביקוש באופן כללי. אבל שוב אחדד, יש את ... אתה הכי טוב ושאתה יכול להיות בו הכי טוב. כי אז יהיה פער יותר גדול בין ההיצע לבין הביקוש ותוכל לעשות יותר כסף. במילים אחרות, אל תחפש את המוצר שאתה יכול לספק בו יותר ביקוש מהיצע, כי הכסף שם הוא זמני בלבד. ... זמן. כן תחשוב על היכן אתה יכול להיות יותר טוב מאחרים, לאורך זמן. כי לספק יותר היצע מביקוש , גם זה נחשב ליתרון תחרותי. רק ...
שיווק ומכירות, מהן 3 המטרות של השיווק? איך לתכנן משפך שיווקי? מהי המטרה של השיווק? למה צריך שיווק? מה זה שיווק? איך לעשות שיווק בצורה נכונה? איך להתחיל לשווק? איך לתכנן את השיווק? שיווק סטרטאפ, איך ליצור ביקושים? שיווק בשוק תחרותי, לייצר ביקוש למוצר, לייצר מודעות למוצר, ניהול השיווק, מנהל שיווק, יעוץ שיווקי, איך ליצור חומרים למשפך שיווקי? איך לעשות שיווק נכון? מומחה לשיווק, איך לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך? ליצור בידול עסקי, מיתוג עסקי
... איך לתכנן את השיווק? שיווק סטרטאפ, איך ליצור ביקושים? שיווק בשוק תחרותי, לייצר ביקוש למוצר, לייצר מודעות למוצר, ניהול השיווק, מנהל שיווק, יעוץ שיווקי, איך ליצור חומרים למשפך ... להם לרצות לרכוש ממך את המוצר שלך. דהיינו, לייצר ביקוש למוצר שלך, ולא רק לייצר מודעות למוצר שלך. כי יש מוצרים שאתה רק צריך לייצר מודעות למוצר ... מוכר את המוצר. אבל יש מוצרים שאתה צריך לייצר ביקוש למוצר שלך, לגרום ללקוחות שלך לרצות לרכוש את המוצר שלך. וזה עוד תהליך שיווקי שצריך לעשות ...
איך לעשות הרבה כסף בזמן קצר? מה התחום שאתה יכול לעשות בו הכי הרבה כסף הכי מהר? איך לעשות הרבה כסף כאן ועכשיו בלי ללמוד שום דבר חדש? איזה תחום הכי מתאים לך? באיזה תחום אתה יכול לעשות הרבה כסף בזמן הקצר ביותר? איך להיות עשיר מהר? איך לעשות כסף בלי ללמוד כלום? איך לעשות כסף בלי להשתפר בשום דבר? איך לעשות הרבה כסף? כמה ביקוש יש לך? ההיצע והביקוש שיש לך, בחירת קריירה, איך לבחור מקצוע? איך לעשות כסף? איך לפתח קריירה?
... להיות עשיר מהר? איך לעשות כסף בלי ללמוד כלום? איך לעשות כסף בלי להשתפר בשום דבר? איך לעשות הרבה כסף? כמה ביקוש יש לך? ההיצע והביקוש שיש לך, בחירת קריירה, איך לבחור מקצוע? איך לעשות כסף? ... שיש לך. בתפקיד הזה, כנראה תרוויח הכי הרבה כסף. ולמה? כי את הכסף אפשרי לעשות, איפה שיש לך הכי הרבה ביקוש. ויש לך הכי הרבה ביקוש , היכן שצריכים את היכולות שלך והיכן שאין הרבה אנשים ...
היצע וביקוש בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו
היצע וביקוש בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו
... וביקוש בזוגיות, רוצה אותה אבל יש לה חבר, לגרום לה להיפרד ממנו, לגרום לו להיפרד ממנה, יש לה מישהו, איך לחזור לאקסית? אומנות הפיתוי, אומנות החיזור, איך להחזיר אותה אליך? תחרותיות בזוגיות, היא יוצאת עם מישהו איך עיקרון ההיצע והביקוש משפיע על זוגיות? אליעד כהן מסביר את עיקרון ההיצע והביקוש בעולם הדייטים ובחירת בני זוג, ומדגים כיצד הוא משפיע על בחירת בן או בת זוג. לפי העיקרון, ככל שיותר אנשים רוצים אותך, כך עולים ... תפוסה, הוא מרגיש דחוי ופוגע באגו שלו. בעקבות זאת הוא עשוי להתנהג אליה בצורה פחות נעימה. אלא שככל שהגבר הזה פחות נחמד לאותה אישה, הוא למעשה מפחית את תחושת הביקוש שלה. וכאשר האישה מרגישה שיש לה פחות ביקוש בחוץ, היא נוטה יותר להישאר בקשר הקיים שלה, מכיוון שהיא מרגישה שאין לה אפשרויות אחרות. לעומת זאת, אם אותו גבר יהיה נחמד אליה, הוא יעלה את תחושת הביקוש שלה, היא תתחיל להרגיש שיש לה אפשרויות נוספות, מה שיכול לגרום לה להעלות את הסטנדרטים שלה ולשקול לעזוב את בן הזוג הנוכחי שלה. התחושה ... דווקא מתוך המשבר. למה רוב האנשים פועלים הפוך? לרוב, אנשים פועלים בדיוק הפוך ממה שצריך: כשהם מרגישים דחויים הם נוטים להיות פחות נחמדים וכך מפחיתים את תחושת הביקוש של הצד השני. התנהגות כזו דווקא מחזקת את הקשר הקיים של האדם המבוקש עם בן זוגו הנוכחי, כי הוא מרגיש שאין לו אפשרויות אחרות בחוץ. ... נחמד ויותר מושך, כדי להעלות את תחושת הערך העצמי של הצד השני ולגרום לו לחשוב שמגיע לו יותר טוב ממה שיש לו כרגע, וכך להגביר את הסיכוי שייפרד מהקשר הקיים. היצע וביקוש בעולם הדייטים ניהול ציפיות בקשרים זוגיים התמודדות עם תחושת דחיה כיצד למנוע בגידות ולחזק את הקשר חיפוש אלטרנטיבות והצגת אפשרויות חדשות כיצד עיקרון ההיצע והביקוש משפיע על בחירת בני זוג? בכל הנוגע לזוגיות, יש דמיון למנגנון של היצע וביקוש. ככל שאדם מרגיש שרבים מחזרים אחריו ורוצים אותו, כך עולים הסטנדרטים שלו בבחירת בן או בת זוג. לעומת זאת, אם הוא רואה שאין לו הרבה ... לו בקלות. אלא שבמצב זה, לעתים אותו גבר מרגיש שהוא לא באמת רוצה מישהי שאיש כמעט לא מחזר אחריה, כי הוא מבין שיש סיבה לכך שפחות רוצים אותה. כיצד קשורה העלאת הביקוש לעזיבת בן זוג קיים? במצב שבו אישה כבר נמצאת בזוגיות, ואם גבר חיצוני מעוניין בה ומתקרב אליה, לרוב אותו גבר עלול להיעלב שהיא כבר תפוסה ויפגין כעס או פגיעה באגו. אם הוא מתרחק ממנה או לא נחמד אליה, הוא דווקא מוריד את הביקוש שלה לסביבה החיצונית, ובכך מגביר את הסיכוי שהיא תישאר עם בן הזוג הנוכחי (כי אין לה תחושה שיש לה אלטרנטיבות). אולם, אם הגבר הזה כן יהיה נחמד אליה, הוא יעלה את רמת הביקוש שלה, וכשהיא תרגיש שיש לה יותר אפשרויות, הדבר עלול לגרום לה לשקול לעזוב את בן הזוג הקיים, מתוך מחשבה שאם רוצים אותי יותר, מגיע לי ... יהיה את מה שחסר לי. מדוע אנשים לרוב פועלים הפוך? בפועל, כשמישהו רוצה אדם שכבר נמצא בקשר, הוא נוטה לכעוס כשמרגיש דחוי, מפסיק להיות נחמד ומוריד בכך את תחושת הביקוש של אותו אדם, מה שמביא אותו להמשיך להישאר עם בן הזוג הנוכחי. ההיפך הוא הנכון: כדי לערער את הביטחון של בן הזוג הנוכחי, כדאי דווקא להמשיך ולהיות נחמד, לגרום לו או לה להרגיש מגיע לי יותר, ולהגדיל את הסיכוי שהקשר הקיים יסתיים. היצע וביקוש בעולם הדייטים ניהול ציפיות בקשרים זוגיים התמודדות עם תחושת דחיה כיצד למנוע בגידות ולחזק את הקשר חיפוש אלטרנטיבות והצגת אפשרויות חדשות עכשיו בזוגיות יש עניין של היצע וביקוש כשבוחרים בחירת בן זוג או בת זוג יש בזה היצע וביקוש, מה זאת אומרת ככל שיותר רוצים אותך ככה הסטנדרט שלך למה אתה רוצה עולה בהנחה שאתה רוצה זוגיות ככל שפחות רוצים אותך ככה הסטנדרט שלך ... דרישות מה אתה רוצה לאכול אם אין לך הרבה אופציות אומרים לך יש או פת לחם או, אתה תיקח את הפת לחם ואם הפת לחם טבולה בבוץ אתה תאכל את הפת לחם בבוץ אין לך הרבה ביקוש אז אין לך הרבה אופציות אז גם הדרישות שלך יורדות עד כאן זה נכון נכון. אז אותו דבר בזוגיות בחורה שיש לה הרבה מחזרים הדרישות שלה יעלו ... אדם שהוא רוצה מישהי וכבר יש לה מישהו הוא פחות נחמד אליה למה כי הוא נפגע באגו שלו והוא פחות נחמד אליה, עכשיו ברגע שהוא פחות נחמד אליה האם מבחינתה יש לה יותר ביקוש או פחות ביקוש? ש: פחות. אליעד: פחות ביקוש נכון יש לה פחות ביקוש ואז היא נמצאת עם מישהו היא יכולה להישאר איתו ועכשיו שימו לב למשהו מעניין אם נגיד יש מישהי שיש לה מישהו ואתה תהיה נחמד אליה יש לה עכשיו יותר ביקוש נכון יש לה יותר ביקוש, עכשיו ברגע שיש לה יותר ביקוש רף הדרישות שלה עולה ברגע שרף הדרישות שלה עולה זה מגדיל את הסיכוי שהיא תיפרד מהבן אדם שהיא נמצאת איתו כרגע. ש: אבל גם רף הדרישות שלה ... מעבר ולכן אם אתה נחמד למישהו זה מגדיל את הסיכוי שהיא, נגיד אתה נחמד למישהי בהנחה שיש לה מישהו אז זה מגדיל את הסיכוי שהיא תריב איתו למה כי היא מרגישה יותר ביקוש רוצים אותה יותר ואז יש לה אלטרנטיבה כאילו יש לה לאיפה לברוח כי אם אף אחד לא ירצה אותה נגיד שעכשיו אף אחד לא רוצה אותה בעולם ויש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ביקוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקוש, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ביקוש, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, מאמן אישי קריירה, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום ביקוש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:19:14 - wesi4