ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמון במורה ✔בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה ✔הסוטרה הקצרה על שאגת האריה Culasihanda Sutta Majjhima Nikya, 11 כך שמעתי... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
הסוטרה הקצרה על שאגת האריה

Culasihanda Sutta

Majjhima Nikya, 11

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסַאוַוטְהִי בחורשה גֵ'טַה, בפארק אַנַאטְהַפִּינְדִיקָה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: "נזירים", - "אדון נכבד", הם השיבו. והבודהה דיבר כך:

נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם.

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: "אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? ".

מתבודדים מתורות לימוד אחרות השואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "חברים, ארבעה דברים הוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותנו זאת בעצמנו אנו אומרים כך: 'רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים. ' מהם הארבעה? יש לנו אמון במורה, יש לנו אמון בדהמה, מילאנו את הכללים, ועמיתינו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. אלו ארבעת הדברים שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. "

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: "חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, במורה שלנו, גם לנו יש אמון בדהמה, כלומר, בדהמה שלנו, גם אנו מילאנו את הכללים, כלומר, את הכללים שלנו, העמיתים שלנו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. מה השוני כאן, חברים, מה הייחוד, מה ההבדל בינכם לביננו? "

מתבודדים מתורות לימוד אחרות ששואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "כיצד, חברים, היא המטרה - אחת או שיש מספר מטרות? [1] " כתשובה נכונה, המתבודדים מכתות אחרות יענו כך: "חברים, המטרה היא אחת לא מספר מטרות"

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בתאווה או חופשי מתאווה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מתאווה, לא לאדם שנגוע בתאווה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בשנאה או חופשי משנאה? ' כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי משנאה, לא לאדם שנגוע בשנאה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע באשליה או חופשי מאשליה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מאשליה, לא לאדם שנגוע באשליה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהשתוקקות או חופשי מהשתוקקות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהשתוקקות, לא לאדם שנגוע בהשתוקקות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהיקשרות או חופשי מהיקשרות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהיקשרות, לא לאדם שנגוע בהיקשרות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם בעל ראייה או לאדם חסר ראייה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם בעל ראייה, לא לאדם חסר ראייה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שמסכים ומתנגד [2] או לאדם שאינו מסכים ומתנגד? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו מסכים ומתנגד. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שחושק ונהנה משגשוג [3] או לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. "

נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת הקיום והשקפת האי - קיום [4]. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת הקיום, מאמצים את השקפת הקיום, מקבלים את השקפת הקיום, הנם מתנגדים להשקפת האי - קיום. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת האי - קיום, מאמצים את השקפת האי - קיום, מקבלים את השקפת האי - קיום, הנם מתנגדים להשקפת הקיום.

כל הפרושים או הברהימינים שאינם מבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם נגועים בתאווה, נגועים בשנאה, נגועים באשליה, נגועים בהשתוקקות, נגועים בהיקשרות, חסרי ראייה, נתונים להסכמה והתנגדות, והם חושקים ונהנים משיגשוג. הם לא חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם אינם משוחררים מסבל.

כל הפרושים או הברהימינים שמבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם חסרי תאווה, חסרי שנאה, חסרי אשליה, חסרי השתוקקות, חסרי היקשרות, בעלי ראייה, לא נתונים להסכמה והתנגדות, ואינם חושקים ונהנים משיגשוג. הם חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל.

נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. מהן הארבע? היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לדוקטרינת העצמי. ומדוע? פרושים וברהמינים טובים אלו לא מבינים את שלושת המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. ומדוע? הם לא מבינים את שני המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות לאמונה בעצמי. מדוע זאת? הם לא מבינים את המקרה הזה של היקשרות כפי שהוא באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה אינו מכוון נכונה, שאמון בדהמה אינו מכוון נכונה, שמילוי הכללים אינו מכוון נכונה, ושהחיבה בין העמיתים אינה מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת בדרך לקויה, לא משחררת, לא מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שאינו מואר בשלמות.

נזירים, כאשר טטהאגטה, מושלם ומואר בשלמות, מהציג את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות: הוא מתאר את ההבנה המלאה להיקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה מכוון נכונה, שאמון בדהמה מכוון נכונה, שבמילוי הכללים מכוון נכונה, שהחיבה בין העמיתים מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת היטב, משחררת, מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שמואר בשלמות.

כעת, ארבע סוגי היקשרות אלו, מהו מקורן, מהו מוצאן, כיצד הן נולדות ונוצרות? מקורן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, מוצאן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, הן נולדות ונוצרות מהשתוקקות. באשר להשתוקקות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הישתוקקות הוא הרגשה... באשר להרגשה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הרגשה הוא מגע... באשר למגע, מהו מקורו, מהו מוצאו...? מקורו של מגע הוא ששת הבסיסים... באשר לששת הבסיסים, מהו מקורם, מהו מוצאם...? מקורם של ששת הבסיסים הוא מנטליות - חומריות [5]... באשר למנטליות - חומריות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של מנטליות - חומריות הוא הכרה... באשר להכרה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הכרה הוא תופעות מנטליות... באשר לתופעות מנטליות מהו מקורן, מהו מוצאן...? מקורן של תופעות מנטליות הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות.

נזירים, כאשר בורות ננטשת וידיעה אמיתית מופיעה בנזיר, אז עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה אמיתית, הוא לא נאחז עוד בהנאות חושים, לא נאחז עוד בהשקפות ודעות, לא נאחז עוד במצוות ופולחנות, לא נאחז עוד באמונה בעצמי. כאשר הוא לא נאחז הוא לא מוטרד. כאשר הוא לא מוטרד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: 'הלידה מוצתה, חיי הטוהר הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו.

[1] פרשנות: למרות שגם המצדדים בכתות אחרות מצהירים על ארהנטיות - המובנת באופן כללי כשלמות רוחנית, להיות המטרה, הם מצביעים על על מטרות אחרות בהתאם להשקפותיהם. כך הברהמינים מצהירים על עולם - הברהמה כמטרה, הסגפנים הגדולים מצהירים על האלים בעלי הזוהר הזורם, המתבודדים על האלים בעלי התהילה הקורנת, והאג'יווקים על מצב החוסר - תפיסה, שהם רואים בו "תודעה אינסופית" (anantamnasa)

[2] הסכמה והתנגדות - (anurodha-paivirodha) להגיב במשיכה באמצעות תאווה ובדחייה באמצעות שנאה.

[3] שגשוג - (papaca), על פי הפרשנות, בדרך כלל מיוחס לפעילות מנטלית הנשלטת על ידי הישתוקקות, יוהרה והשקפות, אך כאן הכוונה היא רק להישתוקקות ולהשקפות.

[4] השקפת הקיום והשקפת האי - קיום - bhavadihi, vibhavadihi (באנגלית: the view of being, the view of non-being). האמונה באינטרנליזם והאמונה באניהיליזם.

[5] מנטליות - חומריות (nama-rupa), באנגלית: mentality and corporeality
נוצר אשליה שנאה נימוקים הבדל תורות להאמין בעצמך תכלית מוטרד מה ההבדל בין רוחניות בודהיזם
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... בזכירת הדהמה, המותנה בשמיעה של הדהמה, המותנה בהאזנה ערנית, המותנה בנתינה הדעת הכבוד (השתדלות), המותנה בפנייה למורה, המותנה באמון במורה . ולכן לאחר שהחניך נותן אמון במורה, הוא פונה אליו, נותן את דעתו אליו בכבוד, מאזין בעירנות לדבריו, שומע את ...
בודהיזם - סוטת צ'נקי
... כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר מתבסס. עם הופעת האמון (במורה), אדם פונה (אל המורה), לאחר שפנה (אל המורה), הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב ... לפנייה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לפנייה. בהארדוואגה, אמון (במורה) הוא דבר מסייע ביותר לפנייה. ללא אמון, לא תיתכן פנייה. רק בזכות האמון יש פנייה. לכן, אמון הוא דבר מסייע ...
בודהיזם - סוטת קיטאגירי
... ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית? נזירים, עם הופעת האמון (במורה), אדם פונה (אל המורה), לאחר שפנה (אל המורה), הוא נותן את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמון במורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמון במורה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אמון במורה, איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, אימון עסקי, מאמן לחיים בנושא אמון במורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:41:22 - wesi4