ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9

פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמא היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמא דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמא: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.

טעות תחושות זעם רגש נפש למתוח יופי בלבול תלונה מדריך ל התנהגות pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול טיפול טיפול ב טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים מדריך ל מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
...נדבר על תחושה האחדות, וכיצד מרגיש מי שנמצא בתחושה של אחדות, ואיך בכלל אפשר לדמיין את הדבר הזה? וזו שאלה רצינית, כי אנשים חווים או טוב או רע, ואם אין דבר שאדם רוצה אותו, אז לא יהיה לו טוב או רע, כי זה מאוחד, ורק מי שחווה את זה יודע, האדם צריך בעצמו להגיע לתחושה. ויתכן שלהיות באחדות זה טוב, ויתכן שזה רע מאד. אך תחושת האחדות היא תחושה של אמת, כשהאדם מחובר למציאות שהכל אחד, הכל באחדות. ואין אפשרות לזייף או לשקר על המצאות בנקודת האחדות. זה כמו שאדם יכול...
איך להרגיש טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב?
איך להרגיש טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב?
...טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב? הרצאה על איך להרגיש טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב? ועוד האם אני חייב לרצות להרגיש טוב? התאמה בין...
חיסונים, תרופות, הגוף שלנו חכם, האם להתחסן? להקשיב לגוף, האם להוריד את החום? האם לקחת תרופות? האם לסמוך על הגוף? רפואה מונעת, הורדת חום, התנגדות לחיסונים, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, האם להשתמש בתרופות? רפואה אלטרנטיבית
חיסונים, תרופות, הגוף שלנו חכם, האם להתחסן? להקשיב לגוף, האם להוריד את החום? האם לקחת תרופות? האם לסמוך על הגוף? רפואה מונעת, הורדת חום, התנגדות לחיסונים, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, האם להשתמש בתרופות? רפואה אלטרנטיבית
...את החום? האם לקחת תרופות? האם לסמוך על הגוף? רפואה מונעת, הורדת חום, התנגדות לחיסונים, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, האם להשתמש בתרופות? רפואה אלטרנטיבית הרצאה על חיסונים, תרופות, הגוף שלנו חכם, האם להתחסן? להקשיב לגוף, האם להוריד את החום? האם לקחת תרופות? האם לסמוך על הגוף? רפואה מונעת, הורדת חום, התנגדות לחיסונים, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, האם להשתמש בתרופות? רפואה אלטרנטיבית ועוד איך לשמור על הבריאות? הגוף יודע לרפא את עצמו, ריפוי טבעי של...
טעויות בזוגיות, איך לא להיות מובן מאליו? לתת לבת הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך
טעויות בזוגיות, איך לא להיות מובן מאליו? לתת לבת הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך
...הזוג שלך להתגעגע אליך, לאפשר לבן הזוג שלך להתגעגע אליך, איך לגרום למישהו לא לקחת אותך כדבר ברור מאליו? איך לתת לו לאהוב אותך? לאפשר לה לאהוב אותך היו היה איש שאמרו לו שצריך להוריד לו את היד עד כאן הבנו למה כי יש לו גידול ביד סתם זה לא היה לו גידול ביד בסך הכל היה לו אזיק על היד והאזיק היה מחובר למשהו והייתה שריפה והוא היה חייב לברוח ולא היה מפתח אז מה היה צריך לעשות או שהוא מת בשריפה או שמורידים לו את היד, עד כאן הבנו והוא ממש לא רצה שיורידו לו את...
טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 1
טראומה זה לא תירוץ, טריגרים של טראומה, טראומה של בגידה, למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 1
...למה יש טראומה? החוקיות של הטראומה, איך להשתחרר מטראומה? איך לטפל בטראומה? ממה נובעת טראומה, האם אפשר להתגבר על טראומה? טיפול בטראומה, חלק 1 אז יש דבר שנקרא פוסט טראומה מה זה אומר קרה לו דבר רע ואחרי שעובר זמן זה נקרא טראומה אז פוסט טראומה זה מה שקורה אחרי שזה קרה הדבר הרע ההשלכות של מה שקרה על המציאות של הבן אדם עד כאן זה נכון, עכשיו האם מחויב שפוסט טראומה תשפיע על הבן אדם זה מחויב כאילו האם כל טראומה משפיעה על הבן אדם יש טראומות שמשפיעות טראומות...
מה לשאול, כשלא יודעים מה לשאול? איך לשאול שאלות ולהגדיל את ההבנה?
...לשאול, כשלא יודעים מה לשאול? איך לשאול שאלות ולהגדיל את ההבנה? כשהאדם מגיע לנקודה, שבה הוא לא יודע מה לשאול כדי להתקדם, עליו פשוט לקחת את מה שהוא בטוח בו שהוא נכון, ופשוט לשאול, אולי ההפך הוא הנכון?! ועל כל הוכחה שהאדם מוצא, למה המציאות היא כך ולא אחרת, על האדם להמשיך לשאול, אולי דווקא ההפך הוא הנכון?! ועל האדם לחפש את האמת, כמו משוגע של ממש. שעל כל דבר ודבר ועל כל שכל ושכל, על האדם לשאול, אולי דווקא ההפך הוא הנכון?! ולא סתם לשאול, אלא לחוות את השאלה...
טיפול במחשבות שווא של יחס, איך סכיזופרן חושב? איך לרפא סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? אנשים מדברים עלי בטלוויזיה, מחשבות שווא של רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, פסיכוזה, איך חושב סכיזופרן פרנואיד? טיפול בפרנויה
טיפול במחשבות שווא של יחס, איך סכיזופרן חושב? איך לרפא סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? אנשים מדברים עלי בטלוויזיה, מחשבות שווא של רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, פסיכוזה, איך חושב סכיזופרן פרנואיד? טיפול בפרנויה
...במחשבות שווא של יחס, איך סכיזופרן חושב? איך לרפא סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? אנשים מדברים עלי בטלוויזיה, מחשבות שווא של רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, פסיכוזה, איך חושב סכיזופרן פרנואיד? טיפול בפרנויה הרצאה על טיפול במחשבות שווא של יחס, איך סכיזופרן חושב? איך לרפא סכיזופרניה? איך נוצרת סכיזופרניה פרנואידית? אנשים מדברים עלי בטלוויזיה, מחשבות שווא של רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, פסיכוזה, איך חושב סכיזופרן פרנואיד? טיפול בפרנויה ועוד הסקה דמיונית...
חיזוי העתיד - מדוע הפיתוי כה גדול
...מגלי עתידות, קוראים בקלפים, אסטרולוגים, נומרולוגים, קוראים בקפה - תבוא אליהם והם יספרו לכם מה היה איתכם ומה עתיד לכם. השאלה הנפוצה ביותר היא: "מה צופן לי העתיד ?". מי הוא זה שמתיימר לספר לכם מה הולך לקרות איתכם בקרוב מבלי להסביר לכם מה עליכם לעשות למען עצמכם, במה עליכם להתחשב, מה הסיכונים, איך קשור האופי שלכם לכל העניין, ומה אתם באמת רוצים? מה שמכעיס הוא שיש אדם שמוכן לספר לנו כאוות נפשו על העתיד שלנו ויותר מכך - יש אנשים שמחפשים מי שיספר להם מה...
בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
...(vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה נעימה. ' [29] כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא נעימה. ' [30] כאשר הוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' [31] כאשר הוא חווה הרגשה חושית נעימה, [32] הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית נעימה...
האתגר הכי גדול שלך בחיים זה את\ה - אתגרים בחיים
...נראה כאילו אנחנו מסוגלים לראות את התמונה המלאה, שמאחדת, מרכיבה ומכילה את כל הפרטים הקטנים במציאות. "זה מקיף את הכל" בגלל זה לא ניתן להבחין בזה, לעתים נאמר. אי אפשר לדבר על זה כי בכל פעם שמנסים זה חומק מבין האצבעות. "מים? איזה מים?", אמר הדג. "אני לא יודע מה זה מים". רשת קוסמית אדירה של תודעה, זה מה שמכיל ומקיף את רוב הדברים שאנו רואים ביום - יום, שלעתים נראים לנו פשוטים ורגילים. עצים, מבנים ובעלי חיים. להסתכל על חייזרים ועל מפלצות בסרטים כמשהו מיוחד...
דכדוך - מבוא
...ואנהדוניה (חוסר הנאה מפעילות). רגשות אלה עשויים להשפיע על תחושת הרווחה הנפשית של האדם, ועל התפקוד הגופני והחברתי שלו. תחושת דכדוך נחשבת לתגובה נורמלית למצבי חיים שונים, והיא עשויה לחלוף כעבור פרק זמן סביר. זאת בניגוד לדיכאון קליני, שמהווה הפרעה נפשית בעלת תסמינים חמורים, ועלולה להימשך זמן רב. מצב הרוח המדוכדך עשוי לכלול תחושות של חוסר ערך, דחייה, ריקנות, עצבנות, חרדה, אשמה וחוסר אונים. הלוקים בו סובלים לעתים מקושי להתרכז במטלות, בעיות בזיכרון, הפרעות...
אסטרטגיה*אושר=שלמות רגשית
...האדם מכיר את עצמו ועליו להיות מודע למגבלות שלו, וליתרונות שלו, להכיר את עצמו כפי שהוא, ולהבין את המציאות כפי שהיא. כאשר אדם מתכנן כמה צעדים קדימה ומתבונן על המטרה שלו ואיך היא תשיג את המטרה היותר גדולה המהלכים שלו הרבה יותר מחושבים נכון. ולכן, על האדם להיות מסודר בדברים בחיים, שיתחיל את הסדר בדברים הפשוטים, ויעשה לעצמו לו"ז, שיעשה את העיקר קודם כל ואז יהיה לו מקום לשאר הדברים. ויש לכל דבר את המקום שלו, כפי שלהיות מחושב יש את המקום שלו גם ללזרום עם...
טיפול זוגי ב EFT - במה שונה טיפול EFT?
...EFT מתמקד בגרעין העמוק ביותר של הקשר הזוגי. הוא מפתח בשני בני הזוג את היכולת להבין לעומק אחד את השני ולהגיב מהותית טוב יותר: קרוב, כנה יותר ואמיתי. במה שונה טיפול EFT? טיפול EFT זוגי שונה מטיפול זוגי בגישות אחרות, במיקוד שהוא שם על גרעין ההתקשרות המאפיין את בני הזוג. טיפול EFT נחקר באופן מעמיק בשנים האחרונות והוא נותן מענה פורץ דרך ואפקטיבי ביותר לזוגות בכל שלבי הקשר. אחד הממצאים החשובים שמראה המחקר, הוא שינוי במערכת הפיזיולוגית האוטומטית בגוף, המערכת...
תשובות לשאלות קיומיות - מה יותר חשוב להבין?
...- מה יותר חשוב להבין? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות קיומיות - מה יותר חשוב להבין?. תשובות לשאלות קיומיות - מה חשוב יותר להבין? הפעם אני רוצה לתת נקודה למחשבה, עבור אלו ששואלים שאלות קיומיות מה זה העולם? מי החליט מה זה טוב או רע, איך נוצר בכלל העולם וכו'. וקודם כל על האדם להבין את עצמו, איך הוא יכול להבין את העולם אם הוא בכלל לא מבין את עצמו. וכל השאלות הפילוסופיות האלו טובות לאחר שהאדם יבין את עצמו. וכשיבין את עצמו...
הפרעת דה ריאליזציה - מבוא
...(הפרעת ניתוק) שבה הסובל חש שינוי בתפיסה או בחוויה של העולם החיצוני, כך שהוא נראה מוזר ולא ממשי. הסביבה החיצונית נחווית כלא - ספונטנית, חסרת צבע רגשי וחסרת עומק. הפרעה זו עשויה להופיע כסימפטום דיסוציאטיבי של מצבים שונים, כמו הפרעות נוירולוגיות ופסיכיאטריות שונות, ותיתכן גם כתופעת לוואי עוברת של שכרות, סמים, מחסור בשינה ולחץ. תיאור האדם הסובל מדה - ריאליזציה חש ניתוק מהסביבה החיצונית, כאילו ישנו דבר המפריד בינו לעולם שמסביבו. למשל כאילו הוא צופ...
הטיות חשיבה בקבלת החלטות
...השנייה קטנה יותר, אך שקטה. במה תבחרי? התקבלת לשתי עבודות, אתה מסונוור מכל משרה מוצעת וחושש לקבל החלטה שמה הבחירה שתקבל תהיה שגויה. להמשיך את התיזה, על מנת להתמחות בתחום מסוים או להפסיק כדי להפחית את הלחצים בחייך? מי מאיתנו לא חווה / תה סיטואציה שבה יש שתי אלטרנטיבות או יותר, ואת האתגר שבבחירה - מה האלטרנטיבה הטובה ביותר? כשאנו מקבלים החלטות, ננסה בדרך כלל להבין האם ההחלטה הזו היא באמת הטובה עבורנו. איך נדע זאת? הרי, בטח ראיתם בעבר, סיטואציות בהן...
בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
...Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik) כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מגדהה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קהאנומטה, שם נשאר להתגורר בפארק אמבלטהיקא. כעת, באותה העת הברהמין קוטדנטה התגורר בקהאנומטה, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בניה, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי סנייה בימביסארה, מלך מגדהה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית. וקוטדנטה תיכנן העלאת קורבן גדול: שבע מאות פרים, שבע מאות שוורים...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על %d7%91%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%aa %d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%92%d7%95%d7%aa
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: %d7%91%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%aa %d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%92%d7%95%d7%aa, איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: %d7%91%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%aa %d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%92%d7%95%d7%aa, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, אימון עסקי, מאמן אישי להרזייה בתחום %d7%91%d7%a2%d7%99%d7%95%d7%aa %d7%94%d7%aa%d7%a0%d7%94%d7%92%d7%95%d7%aa - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 21:28:05 - wesi4