ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מידע אנושי - חלק 2 א ✔ראה גם: * מידע אנושי - חלק 1 ב. ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית התחייבות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מידע אנושי - חלק 2 א

ראה גם: * מידע אנושי - חלק 1 ב.

ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע ולגעת בו: המידע איפא הוא החומר בעצמו; והנתון האחרון בחבילת הנתונים של החלק הראשון מצביע על אחד האופנים הבסיסיים - דרכו יעובד המידע ויועבר אל כתובתו האנושית: המידע ייתהווה דרך החומר שביקום. אבן היא מידע. תפוח הוא ביטוי לחבילת מידע עם קליפה אדומה. הגוף האנושי הוא חבילת מידע; החומר בעצמו ובהתהוותו הוא מידע. ואכן הגיע האדם לזיהוי המידע הצפון בגוף האנושי דרך 23 הכרומוזומים שלו, ואף התחיל לקרוא את המידע של הגינום האנושי המכונה די. אנ. אי... הוא הגיע אל התא ואל החלקיק והאטום והאלקטרודות... המידע איפא אינו נישא על גב החומר, כי - אם החומר בעצמו הוא המידע. הרעיון הזה אינו טפל כבר על האדם; הוא הפנים אותו.

החלק השני: תיעוד המציאות האנושית שיכולה להתהוות בצל הגן.

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע.

לאחר שהשם יתברך תיעד את נתוני גן העדן - גן המידע שעתיד לחיות בתוכו האדם, עבר אל השאלה המתבקשת: מה אמור להתהוות בצל כל הנתונים האלה? מה הם המצבים האנושיים שיכולים להתהוות בצל הנתונים האלה?

שני מצבים יכולים להתהוות: מצב נתון, ומצב בלתי נתון.

1. מצב נתון: המצב הנתון נגזר מהנתונים המקוריים שהשם יתברך הצמיח, ואליהם כיוון את יצירתו: ועץ החיים בתוך הגן אשר האדם יגור בו. כוונתו של השם יתברך היתה ועודנה - לתת את הטוב שבמהותו לאדם; היינו שהאדם יחיה בתוך גן המידע האין - סופי שפתח בפניו, יקטוף ממנו כאוות נפשו, ייעבדו כאוות נפשו, ויהנה ממנו כאוות נפשו. אלה הם החיים; והמתעד השתמש במילה "חיים" - הוא לא הגדיר את מימדי החיים האלו (כי לא ייחס אותם לשום נתון) : לא ארוכים ולא קצרים, אלא סתם חיים; משמע - חיים בלתי מוגבלים ובלתי סופיים.

ההנאה שעתיד להפיק האדם במסגרת חייו בתוך הגן, גם היא אינה מוגדרת בנוסח התיעוד: "עץ" - מידע; הוא לא הגדיר את מימדי העץ הזה ולא הגדיר את הכמות הניתנת לשאיבה ממנו, משמע - קח ממנו מה שאתה רוצה, ללא הגבלה, עד אין סוף, כי העץ עצמו אינו מוגדר - היינו, אינו מוגבל. ואכן הגיע האדם לידי התודעה הזאת: אין סוף ליקום; צרוב במוחינו הנתון הזה. זהו המצב הנתון הראשון שאמור ליכון בתוך הגן, ושהאדם עתיד לפגוש בו, על פי התיכנון המקורי והכוונה המקורית של השם יתברך:

עץ החיים בתוך הגן: חיים בלתי מוגבלים בתוך גן של מידע בלתי מוגבל.

2. מצב בלתי נתון: אנחנו מדברים על המצב האנושי השני (לא החלופי) שיכול להתהוות בצל נתוני הגן - וכותרתו היא: "ועץ הדעת טוב ורע". השם יתברך - חוקר כליות ולב, יודע שעלול להיווצר עוד מצב, שקראתי לו בעגה שלי "מצב בלתי נתון"; כלומר מצב שאינו תואם את הנתונים שהתכוון אליהם השם יתברך, אולם כן עלול להיות נגזר מהם, ולכן ראה לנכון לתעד גם את המצב הזה, ולתת לו מקום בסיפרו. אסביר:

כל הפרוייקט הזה של עיבוד ויצירת עץ החיים והאדם - מטרתם אחת היא: ליצור מצב בו יתן השם יתברך את הטוב שבאמתחתו לאדם. וכפי שהזכרנו לעיל, ניתן לתת הרבה, הרבה מאוד, והכי הרבה; ונשאלת השאלה: אם השם יתברך כה מבקש לתת לאדם - מדוע שלא יתן לו ישירות "הכי הרבה"?

תשובה: כי רק במצב אחד ניתן לתת "הכי הרבה", והוא המצב שבו ניתן לקחת ממנו "הכי הרבה". כלומר, יש ליצור מצב של "בחירה חופשית", בו תינתן לאדם יד חופשית לעשות ולהחליט ככל העולה על רוחו, או אז יתאפשר לאדם לקחת את הכמות האפשרית מהמידע השרוע לפניו, וכך "יתאפשר" להשם להוציא את כוונתו הבסיסית אל הפועל, ולתת לאדם את הכמות הרבה ביותר (האין - סופית) מהמידע שהעמיד לרשותו.

בחיבורי האחרון "גוף ונשמה" עמדתי על שאלת "מידת הנתינה" של השם יתברך מזווית אחרת: תהיתי, מדוע החליט השם יתברך לגלות לנו, לאדם, את עובדת קיומו ו"לתת" לנו באופן גלוי? ניתן היה להסתיר מאיתנו את עובדת קיומו, וכך לתת לנו באופן "מוסתר" - כלומר בסתר! וסיבה טובה תמכה בתהייתי: הנתינה בסתר תחסוך מהאדם את המצב המביך של "לקיחה בחסד"... גם אנחנו מכירים את המידה היפה הזאת, והטובים שבנו מקיימים אותה בפועל: לתת לנזקק בסתר; שהנזקק לא יידע מי נתן לו, וגם אתה לא תדע למי נתת; וכל זאת במטרה לחסוך מהנזקק את התחושה המביכה המעיקה של קבלת נדבה - של קבלה בחסד... והלא מטרת השם יתברך היא שהאדם יקח ממנו בזכות - לא בחסד...

ב"גוף ונשמה" הצבתי עוד משענת "טכנית" התומכת באותה התהייה - "וכי מדוע לא בחר השם יתברך לתת לנו בסתר, ולהסתיר מאיתנו את עובדת קיומו? "; לא אכנס לתחום הטכני, כי לשם כך אצטרך להעתיק את חצי החיבור - כ - 160 עמודים... ולא יישאר לי זמן לארוחת הצהריים; אתם אכלתם?

מכל מקום, המסקנה שהיגעתי אליה הובילה גם היא לבחירה החופשית, ולדרגת הנתינה הגבוהה ביותר שביקש השם יתברך לעמוד עליה בנתינתו לאדם. ובשביל לא להשאירכם במתח, אציין את תמצית המסקנה: ישנן שלוש דרגות בנתינה - או אם תרצה בהגשת עזרה, נדבה, דחיפה... :

1. נתינה בגלוי: אתה תופס עני ושם לו ביד 10 ש. ח.

2. נתינה בסתר: אתה מפקיד את ה - 10 ש. ח שלך בקופת צדקה, או שולח אותה עם שליח, במטרה שהנזקק לא יכיר אותך ואתה לא תכיר את הנזקק.

3. המעלה הגבוהה ביותר והנשגבת ביותר: אתה תופס את העני ופותח עסק משותף איתו, כך שהוא ימשוך את ה - 10 ש. ח מהעסק הזה וירוויח אותה "מזיעת אפו".

השם יתברך, המסקנה, ביקש "לעמוד" על הדרגה הגבוהה ביותר - בתיתו לאדם את נתינתו; ועסק משותף לא פותחים עם איש עסקים לא קיים, עלום - שם או נסתר...

בנוסף, חייבת להינתן יד חופשית לשותף החדש, כי הרי הוא שותף בעסק, ובמעמדו זה, הוא יכול לעשות בעסק ככל העולה על רוחו... מכאן מקור "הבחירה החופשית", ומכאן גם נגזרת "מידת הנתינה" הגבוהה ביותר שהשם יתברך ביקש להגיע אליה, כי הרי השותף החדש יכול "למשוך" מהעסק ככל העולה על רוחו; הדבר תלוי סוף כל סוף רק בו ובניהולו; לשותף הראשון אין בעיה ששותפו ימשוך מהעסק כמה שרק ירצה - כל עוד והעסק מנוהל טוב וכתוצאה מזאת ישנם רווחים ותפוקה.

נחזור איפוא אל המצב השני שקראתי לו "בלתי נתון", ושעלול להתהוות בצל הנתונים אשר הצמיח (עיבד) השם יתברך עבור האדם מן - האדמה (עם נתוני האדמה) :

ועץ הדעת טוב ורע - זהו תיעוד המצב הנוכחי שאנו בוחשים בו, ושתואר בארבע מילים; ולהלן תיאורי ביותר מארבע מילים:

המדובר "במצב" שנוצר בשכונה האנושית, והאדם אחראי לעלילות הפרק הזה. ולפני שאתחיל בשרידת המצב הסבוך הזה - רגע לפני כניסתי אל השכונה האנושית הסבוכה המסוכנת הזו, ומהחשש שמעשש בי שמא אלך לאיבוד ברחובותיה הצרים, אני רואה לגלות את זהות התכונה האחראית להיווצרות המצב הזה; קבלו אותה כפיצוי על החשבון - אם לא אמצא את הדרך חזרה אליכם: הבחירה החופשית - אשר משחקת את התפקיד הראשי במשחק החיים המרתק הזה; היא היא האחראית על היווצרות המצב האבסורדי הזה. "הבחירה החופשית" מזכירה את החמות - הנדיבה החכמה והבשלנית, שאי - אפשר בלעדיה והיא אם כל הבעיות...

החלטתי לאחר התלבטות ומטעמי ביטחון לבקר אך ברחובותיה הראשיים והמוארים של השכונה הזאת; שכונת האדם לאחר שהגיע אל גן העדן שלו.

כל המידע עומד לרשותו. מלא מידע. מידע שזור בכל פינה ובכל חלקה, רק להושיט את היד ולקטוף... ולעבד, וליהנות, ולהשתעשע, ולאכול, ולשתות, ולשיר... ובכל זאת, אני פוגש בפינת הרחוב בטיפוס משונה, יושב באפס מעשה וממתין...

הוא רק יושב בפינת הרחוב וממתין שמישהו יפיל חפיסת מידע מעובד, או אז הוא ירוץ לחטוף אותה... הוא לא יעבד בעצמו את המידע; ולמען הדיוק - בד"כ לא יעבד בעצמו את המידע... הוא יעדיף לקלוט מידע מעובד ולעוס ומעוך, מוותר מרצונו החופשי והתמוה על תמצית ההנאה שבעיבודו.

הרוב המוחץ של תושבי תבל נמצא, למרבה האירוניה, בפינת הרחוב הזה; יושבים ומחכים. יש לנו הרבה יזמים ושאפתנים וחוקרים, אך אנו נתקעים באיזשהו מקום ויושבים לחכות... לֶמה אנו מחכים בדיוק? איננו יודעים... אנו נכנסים אל שלב תמהוני זה ללא שום סיבה ראויה... הבעיה האמיתית היא התירוץ שאנו עמלים עליו כאשר נכנסים לשלב תמוה כזה - הרי אנו אנשים בעלי נשמה ורצון ואינטלגנציה, לכן היינו חייבים לתרץ את ישיבתינו ללא מעש בפינת הרחוב, בתירוצים מתירוצים שונים - קודם כל לעצמינו: אני מחכה להזדמנות! אני מחכה לרגע שיבוא... מחכה שמשהו יזוז; מחכה למשיח... כולנו חושבים כי בתירוץ הזה אנו עושים מעשה חכם וראוי: למה לי להתאמץ ולעבוד כאשר הנתונים שלי מאפשרים לי עדיין להמתין; למה ללחוץ את עצמי... למה לי לבזבז אנרגיה לשווא?

אם כן אנחנו יודעים עכשיו מה טוב בשבילנו ומה רע: יש לחכות להזדמנות ולא לבזבז אנרגיה. מי שמבזבז אנרגיה וקופץ על כל דבר ולוחץ את עצמו - עושה מעשה לא נכון, או עושה מעשה פזיז וקצת לא מקובל; ויש מי שחושב שדווקא עושה מעשה נכון ומקובל!

ויש מי שאומר שצריך להיות באמצע: לא ללחוץ על הדוושה עד הסוף, וגם לא לעצור לגמרי - להיות באמצע. מכאן, אין טוב סגולי או רע ממשי, יש שטח ביניים המפריד ביניהם - שטח מלא עד אפס מקום בדעות ורעיונות ותיזות ונטיות... קשה לשים את היד על הטוב הסגולי או על הרע המהותי. זאת לגבי שאלת הגישה העקרונית אל העשייה או אי - העשייה. אולם וגם כאשר מגיעים אל שטח העשייה גרידא - נחלקו הדעות: אני יודע מה טוב לעשות ומה רע.

לעבוד כמו חמור כל החיים ולצאת עם פנסיית - עוני של גימלאים - או ללכת על פעולת עוקץ מתוחכמת אחת, ולעשות דרכה את כל החיים? ויש גם באמצע: לא להיות פושע של ממש - אך גם לא חמור ממש של עבודה, מצאת החמה עד צאת הנשמה... ניתן לקחת את הנתיב האמצעי, ללכת אל העסקאות הפוריות שהקירבה לכתובת הנכונה מניבות אותן בשפע; לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון בשטח הנכון דבוק לאישיות הנכונה... ללכת אל שטח הפוליטיקה; שמה העשיה בה' הידיעה... טוב להיות פוליטיקאי מתוקשר עם אופציות, מחמור עבודה אמיד...

וגם בשטח העשיה איפא אנו מזהים את שלל הדעות והידענים אודות הנכון והלא נכון, האמת והשקר, הטוב והרע.

בכל מקום איפוא, בכל פורום, בכל שטח, האדם אמר את שלו ונתן ביטוי לדעתו הנחרצת: זה טוב וזה רע. זה לעניות דעתי טוב, וזה ממש רע. חוות הדעת הזו של האדם, התאפשרה למעשה בגלל הבחירה החופשית - או לחילופין בזכותה; הוא הביע את דעתו כאשר נפתחה בפניו האפשרות הזו. השם יתברך ביקש להעניק לאדם את אופצית הבחירה החופשית (עמדנו לעיל על סיבותיו), אפילו במחיר המסוכן שהאדם יסטה דרכה מהטוב ועל ידי זה - ייווצר המונח החדש "רע", שלא היה לו קיום ביקום, ולא יכל להיות לו קיום: ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל. רק הטוב נמצא ביקום, אין חוץ מהטוב כלום. זה הגן ובתוכו ניתן לחיות ולקטוף מהבא ליד עד אין סוף, אלה הם החיים.

עץ הדעת טוב ורע הוא היצירה הווירטואלית הראשונה שהאדם עתיד ליצור, כאשר יחשוב על עוד אופציות, מלבד האופציה היחידה המוצעת במרחב.

זכותו. זכותו המלאה של האדם לחשוב איך שהוא רוצה; כך אמר השם יתברך, הרי אני זה שעתיד לנטוע בו את אופצית הבחירה החופשית ולהתעקש עליה; לכן ראה לנכון לכלול את המציאות השניה הזאת בתיעודו, הגם ואיננה נמנית על יצירתו המקורית; ולא תואמת את כוונתו המקורית.

אם כן ומלבד עץ החיים, עלול להיווצר מקום ווירטואלי לעוד עץ, לעוד מצב: עץ הדעת טוב ורע.

יצאתי איפוא בשן ועין מהשכונה הסבוכה והמסוכנת של האדם, כמעט ללא שריטה, ועל כן אפשר להמשיך עם המפה המקורית של סדר המידע שתועד על ידי השם יתברך:

טו ויקח ה' אלקים, את - האדם; וינחהו בגן - עדן, לעבדה ולשמרה. לאחר שעיבד השם יתברך את המידע והתאים אותו לקיבולת האדם לטבעו ולסטנדרטים שלו, לקח את האדם המושלם, היינו את הגוף האנושי האינטלגנטי בעל המוח החושב, שזווג מבעוד מועד עם הנשמה - האחראית לתכונת הרצון שבאמצעותו ניתן להפיח תוכן בבחירה החופשית, ושם את האדם המושלם הזה בגן - עדן - בגן המידע האין - סופי ; קטוף כפי יכולתך וכאוות נפשך...

לעבדה ולשמרה: שתי פעולות ניתן לעשות בגן המידע האין סופי הזה:

1. לעבד את נתוני המידע השזורים בגן.

2. לשמר את הנתונים האלו, או לשמור עליהם.

שאלתי את עצמי את השאלה הזאת: אני מבין את מהות הפעולה הראשונה - לעבד את הנתונים; זוהי הפעולה הנדרשת, היחידה כמעט, שניתן לעשותה במרחב נתוני המידע. אולם השאלה היא - מה למידע ולשמירה עליו? מדוע ואיך נכנסה פעולת "השמירה" אל סל הפעולות הנדרשות במרחב המידע?

בשביל לענות על השאלה הזאת, יש לעשות סדר חוזר בדברים, ולנסות ולשחזר את שרשרת המידע שבידינו, אודות תיעוד הדברים עד עכשיו.

כפי שהזכרתי, יצר השם יתברך בשלב הראשון את האדם כגוף אנושי נטול נשמה, ולאחר מכאן נפח בו את הנשמה - מתוך סיבות מוגדרות שעמדנו עליהן לעיל.

הבה ניקח מצב היפוטתי - את הגוף האנושי נטול הנשמה, ונניח אותו בגן - עדן - בגן המידע האין - סופי: מהו יעשה עם המידע הזה?

גם בשאלה הזו נגעתי בהרחבה ב"גוף ונשמה", והיגעתי למסקנה הזאת: גם האדם הזה נטול הנשמה, יעבד את המידע השזור לפניו בגן - עדן, כי יש לו מוח ויכול להשתמש בו. השאלה היא, לאיזו תכלית ישמש אותו המידע, לאיזו מטרה ישתמש במידע הזה? והתשובה המתבקשת היחידה היא: למטרת שרידותו. המידע כמהות הוא דבר טוב, והישות הזאת נטולת הנשמה תקבל את המידע כמהותו ו"תשאף" להמשך קיומה בצל המצב הרצוי הזה; היא תפעל להמשכיות המצב הרצוי הזה; זהו למעשה אינסטינקט החיים המנוי עליו כל עולם החי; גם הבהמה "פועלת" להמשך שרידותה במסגרת המנגנונים הנתונה להם; אולם ניתן להניח שהמנגנון האינסטנקטיבי הזה יפעל ביתר - שאת אצל האדם נטול הנשמה, כי לאדם הזה יש מוח פעיל שיכול להשתמש בו בשביל לפתח את המנגנון הזה.

האדם נטול הנשמה יעבד איפוא את המידע השזור לפניו, במטרה תכליתית אחת מוגדרת: המשכיות המצב הקיים, וזו הנאה גדולה שיכול האדם להפיק מגן - עדן; אולם השם יתברך ביקש כאמור לתת לאדם הזה עוד יותר, ולכן הוא נפח בו את הנשמה - האחראית לתכונת הרצון, ובאופן הזה יכל האדם לפתח את מנגנון השאיפה, ולשאוף לעוד מידע ולעוד מידע עד לאין - סוף, ולא להסתפק בעיבוד החלקי של המידע שמפיקים ממנו את המשכיות המצב הקיים (השרידות). הוא ישאף לעוד - כל עוד יש עוד... והאין - סוף הוא הגבול שלו; מטרתו איפוא אינה נעצרת בהשגת ועיבוד המידע לשרידותו, כי - אם ממשיכה הלאה המטרה שלו, והעין שלו רודפת תמיד אחר נקודת האין סוף. הוא קוטף מהמידע השרוע לפניו ללא הפסק ומנגנון העיבוד שלו איפוא עובד ללא הפסק, ללא סוף; זהו בעינו המצב אליו ביקש השם יתברך להגיע: לתת לאדם מהשפע שלו עד לאין סוף; והינה מצא את מבוקשו; מצא את האדם שיכול "לקחת" את מה שהשם יתברך רוצה "לתת".

העסק התחיל לפעול טוב, והאדם השאפתן הזה התחיל לקטוף ולקטוף ולעבד. עד שהגיע אל מצב אבסורדי: הוא עיבד אין - סוף מידע גולמי והגיע למסה כזאת של מידע מעובד שהשתכר ממנה: ולמה שלא אצור מידע אבסורדי לשם השעשוע - ואולי גם למען "המחקר"? למה שלא אזווג את האריה עם הפרה? או החומוס עם השעועית? למה שלא אזווג אפילו את האדם עם גזע חייתי אחר - אולי יצא לנו חיית - אדם ונוכל להשתמש בה בכל מיני מטלות בלתי אפשריות? הוא ביקש ליצור מידע אבסורדי דרך מנגנון עיבוד המידע הפועל אצלו ממילא...

אין ספק שנעשו בשם המידע, בשם הרוע, בשם המחקר, או בשם השעשוע לשמו - הרבה מאוד נסיונות "אבסורדים" ואין ספק שנוצר כתוצאה מזאת משהו אבסורדי, כמו הייצורים המעוותים שהאגדות מספרות עליהם; אך לא ידוע לנו על קיום גזע "אבסורדי" מעוות שחי והתפתח ושיגשג באיזשהו יער עיר חווה או מדינה... כלומר הנסיונות הללו נעצרו באיזשהו מקום ולא התפתחו, והרושם הנותר הוא - חבל על הזמן והמאמץ שהושקע, כי המאמץ והזמן הלכו לשווא, וגם המשאבים שהושקעו בפרוייקטים "היוקרתיים" הללו התבזבזו לשווא...

מן הראוי לציין שהיו עוד נסיונות, פחות "אבסורדים", שנעשו במרחב החקלאי למשל, כך שזרעו זרעי א' וב' ויצא להם ג'! כך נוצרה אם איני טועה "הקלימנטינה", וכך הגיעו לתפוזים וענבים ואבטיחים נטולי גרענים - הישג מבורך ומרשים בפני עצמו! כך הגיעו אולי לעוד מספר השגים, וגם כאן אמרה לנו התורה את דיברתה וניסתה לכוון אותנו אל הגבול האפשרי - כך שלא נגיע אל הגבול האבסורדי ונאבד את הדרך... עיין בדיני כלאיים, שעטנז...

אם כן, התכונה היחידה שאני מזהה כתוצאה מהשתכרות אבסורדית כזו - היא זו: "עיבוד אבסורדי" בלתי תקין לכל סוג של מידע ביקום, יתחיל להעצר בנקודה כלשהי עד שייפסק כליל. לא תהיה שום תוצאה. הזמן יבוזבז, והמשאבים יבוזבזו איתו, והבילבול יחגוג... שרשרת המידע תיפסק כתוצאה מנתונים אבסורדים של מידע מעובד שאינו מוליך לשום מקום, וכתוצאה מכך כל תהליך עיבוד המידע יתעכב במקרה הטוב, או ייפסק במקרה הרע. לכן הזכיר השם יתברך בתיעודו את שתי הפעולות שיש לעשותם בתהליך עיבוד המידע שבגן עדן: לעבדה ולשמרה: אם ברצונך להמשיך ולהתקדם עם שרשרת המידע שבידך - כך שרק תגדל ותתעצם ותיארך, עליך לשמור על מסגרת שרשרת המידע האין - סופית השרועה לפניך - ולא לצאת ממנה; לא לחרוג ממנה; לא להשתטות ולא להשתכר... לא לחצות את גבול האבסורד וההיגיון; ושני הנתונים האלה ברורים הם מאוד.

במילים דומות, ואם ברצונך להמשיך ולכבוש את שרשרת המידע האין סופי, עליך לשמור על שרשרת המידע הנתונה, ולא לצאת מגבולה הברור, והמוגדר על ידי חושיך והגיונך ומוסרך; ברגע שאתה פורץ את הגדר הזה ויוצא, והחל מרגע זה ומהנקודה הזו - אתה נעצר ואינך מתקדם לשום מקום. אשר על כן, ובמטרה לחיות בגן - עדן - בגן המידע האין סופי, עליך לעבד את המידע וגם לשמור על מסגרתו המקורית - דרכה הוצג בפניך.

* מידע אנושי - חלק 2 ב.

החיים להעניק חיים ליצור נשמה להסתיר אינטליגנציה ניתן לחיות פרויקט מראה הישג אנושיות מידע
אמת - חיפוש האמת - למה באמת אינך מוצא את האמת?
אמת - חיפוש האמת - למה באמת אינך מוצא את האמת?
...את האמת? אני מחפש את האמת ולא מוצא מה הסיבה? תשובה חד משמעית לכל מחפש אמת, כל מי שמחפש את האמת ולא מוצא התשובה לשאלה למה אתה לא מוצא. כל אחד ואחד שמנסה להבין את האמת ולא מצליח. עדיין יש לו ספקות, האדם רוצה לדעת את האמת ולא יודע אותה. התשובה לשאלה שישאל את עצמו את השאלה הבאה: למה אני רוצה לדעת את האמת? מה הסיבה שבגללה אני רוצה לדעת את האמת. אז אדם אומר כי האמת היא X וכך... כל אחד מביא הסברים. אדם שואל יש לי רשימת הסברים A-Z התשובה יותר פשוטה הסיבה...
ביקורת עצמית / העברת ביקורת / פחד מביקורת - מי לא מפחד לקבל ביקורת?
...לקבל ביקורת? מי שיתבונן בעניין יראה, כי ישנם מספר אנשים שלא מפחדים לקבל ביקורת. לדוגמא: אדם טיפש שלא מבין את מה שאומרים לו, הוא לדוגמא לא מפחד לקבל ביקורת. משום שאין שום משמעות למה שאומרים לו, כי הוא לא מבין את מה שאומרים לו, וממילא זה לא משפיע עליו כלל. אך, לא רק אדם טיפש שלא מבין את הביקורת, לא מפחד לקבל ביקורת, אלא גם אדם חכם שמבין את עצמו בשלמות, גם הוא לא מפחד לקבל ביקורת. ונסביר: ביקורת מהותה היא, כאשר האדם לא רואה ולא מבין את הטוב שיש בכל...
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש
...של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש הרצאה על גאונות ושיגעון, 2 מאפייני אישיות של הפרעות אישיות, הקשר שבין הפרעות נפשיות לבין גאונות, תסמונת אספרגר, אוטיזם, איך גאונות יכולה ליצור הפרעות נפשיות? איך מרוב שכל אפשר להשתגע? איך חכם הופך למשוגע? להשתגע מרוב שכל, מחלות נפש ועוד שאלות פילוסופיות והפרעות...
רצונות - כיצד נוצרים רצונות? מה יוצר תחושת טוב?
...כלשהו שקורא לאדם לבצע את הפעולה. האדם אינו עושה שום דבר שאותו הוא אינו רוצה לעשות. גם אם האדם לא ממש מרוצה מהבחירה אותה הוא קיבל, עדיין הוא רצה לבחור בה יותר מאשר באלטרנטיבה שלה. פעולה מתחילה ונוצרת מהרצון. מי שיתבונן יראה, כי כל רצון נוצר מרצון אחר מוקדם יותר ופנימי יותר. הרצון הפנימי, הוא התכלית והמטרה של הרצון החיצונית והפעולה המעשית. לדוגמא, האדם מכוון את השעון המעורר בלילה לבוקר. פעולה זו נובעת מהרצון לכוון את השעון המעורר לבוקר. הרצון עצמו...
סוד *השקר* של חשיבה חיובית - מהו הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא *שקר*? חלק 1
...חשיבה חיובית היא שקר ? חלק 1 וכאן אבאר את אחד השקרים הגדולים ביותר שקיימים כיום בעולם, והוא השקר של החשיבה החיובית. וכאן בעצם נאמר את האמת, מדוע החשיבה החיובית לא באמת עובדת. כי עם כל הכבוד לכך שכולם מכירים את המנטרות של החשיבה החיובית, הרי שבפועל אף אחד עוד לא הפך להיות מאושר מחשיבה חיובית. וגם אלו שהמציאו את החשיבה החיובית, גם הם בעצמם לא מאושרים. ובטרם נסביר את השקר של החשיבה החיובית, נאמר, כי בחשיבה חיובית כמו בחשיבה שלילית וכמו בכל דבר אחר בעולם...
הרצון לחיות כסיבת הרצון להתאבד, למה זה שבן אדם לא רוצה למות זה מה שגורם לו לרצות להתאבד? איך הרצון לחיות הוא שורש הרצונות? למה אני לא רוצה תחושת כאב? פרדוקס ההתאבדות, רוצה למות כי לא רוצה למות
הרצון לחיות כסיבת הרצון להתאבד, למה זה שבן אדם לא רוצה למות זה מה שגורם לו לרצות להתאבד? איך הרצון לחיות הוא שורש הרצונות? למה אני לא רוצה תחושת כאב? פרדוקס ההתאבדות, רוצה למות כי לא רוצה למות
...זה מה שגורם לו לרצות להתאבד? איך הרצון לחיות הוא שורש הרצונות? למה אני לא רוצה תחושת כאב? פרדוקס ההתאבדות, רוצה למות כי לא רוצה למות - פרומו הרצאה על הרצון לחיות כסיבת הרצון להתאבד, למה זה שבן אדם לא רוצה למות זה מה שגורם לו לרצות להתאבד? איך הרצון לחיות הוא שורש הרצונות? למה אני לא רוצה תחושת כאב? פרדוקס ההתאבדות, רוצה למות כי לא רוצה למות - פרומו ועוד מניעת התאבדות, איך למנוע התאבדות? התמודדות עם כאב פיזי, למה אני לא רוצה להרגיש כאב פיזי? התמודדות...
הדרכת מכירות, איך למכור נכון? איך למכור מוצר? איך לגרום ללקוח לקנות? קורס מכירות, הדרכת אנשי מכירות, אימון אנשי מכירות, מחליק שיער, איך למכור ללקוחות? איך למכור יותר? יצירת ערך ללקוח
הדרכת מכירות, איך למכור נכון? איך למכור מוצר? איך לגרום ללקוח לקנות? קורס מכירות, הדרכת אנשי מכירות, אימון אנשי מכירות, מחליק שיער, איך למכור ללקוחות? איך למכור יותר? יצירת ערך ללקוח
...מוצר? איך לגרום ללקוח לקנות? קורס מכירות, הדרכת אנשי מכירות, אימון אנשי מכירות, מחליק שיער, איך למכור ללקוחות? איך למכור יותר? יצירת ערך ללקוח - פרומו ש: אוקי, איך אני מלביש את הרצון שלי על האדם שמולי שהוא יחשוב שזה הרצון שלו. אליעד: תסבירי את זה עוד פעם. ש: יש לי רצון. אליעד: כן. ש: אוקי יש לי רצון שתסגור עכשיו עסקה ב 10,000 שקל. אליעד: שמי יסגור? ש: אתה. אליעד: נו. ש: אני רוצה למכור לך משהו. אליעד: לא לי, לו. ש: אוקי ואני רוצה שהוא ירצה את הרצון...
הפרעת אכילת יתר - מבוא
...היא הפרעה נפשית המשתייכת לקבוצת הפרעות האכילה. הפרעה זו כפי שמעיד שמה מתאפיינת בעיקר באכילה מרובה, שמקורה נפשי. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות של ארגון הבריאות העולמי (ICD 10) תחת הגדרת "הפרעות אכילה אחרות". השמנה אינה אחד הקריטריונים לאבחנת ההפרעה. לא כל האנשים החיים עם הפרעה זו שמנים, אלא מרביתם. בחלק מהמקרים ההשמנה חמורה מאד ומביאה עימה סיכונים בריאותיים משמעותיים. תוכן עניינים: 1 אבחנה 1.1 הערות 2 שכיחות ואפידמיולוגיה 2.1 גורמי סיכון פרוגנוסט...
נשמה - מבנה הנשמה! הכירו את עצמכם יותר מקרוב
...כשם שהעולם מתחלק תמיד לשניים (יום - לילה, שמש - ירח, זכר - נקבה, פלוס - מינוס וכ"ו), כך גם בסיס האדם מתחלק בדרכו לשני גופי אנרגיה עיקריים: גוף ורוח. הגוף הגוף הוא הכלי שדרכו אנו פועלים, הוא מורכב מ - 248 איברים ומ - 365 גידים {מול ימות השנה}. זהו החלק הגשמי והחומרי של האדם, החלק הנראה והברור לחמשת החושים. הגוף ניזון משתי קבוצות מזון עיקריות: בקבוצה הראשונה: ירקות, פירות וקטניות אשר מגיעים מן האדמה, ובקבוצה השנייה, בשר ודגים אשר כמונו, ניזונים מהאדמה...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2
...הפער - חלק 1. טיעוני יסוד להכללת המחקר האקדמי על הטיפול הלא קונבנציונאלי המקור למונח ממוקדות האדם בטיפול הרפואי המערבי והבסיס להתפתחותן של גישות ממוקדות חולה ברפואה המודרנית, מגיע מתיאוריה ממוקדת אדם (Rogers, 1902 - 1987). זו, גישת ייעוץ בפסיכותראפיה הנחשבת לאחת מהגישות המז'וריות כיום (Stewart, et al, 2003). עיקרה של גישה זו, הינו בהדגשת חשיבות מערכת היחסים והתקשורת הטיפולית ככלי טיפולי בפני עצמו, בחשיבות הבנת חווייתו הסובייקטיבית של האדם על כל רבדיו...
תשוקה - מבוא
...מבוא תשוקה היא תחושה של דחף ורצון להשיג את מושא ההשתוקקות. תשוקה מתייחסת לרוב להיבט המיני, אך היא יכולה להיות מופנית גם כלפי אוכל ועוד. ראשיתה של התשוקה ברצון להשיג דברים שחפצים בהם ובכך להגיע להרגשה של מיצוי עצמי. ברגע שמושא התשוקה הושג, מיד מתחילה התשוקה להתפוגג. האדם משיג את מושא תשוקתו ובכך הוא מוריד את המתח ואת התשוקה הקיימים אצלו. התשוקה היא תהליך שכיח בחוויה האנושית שכן היא נמצאת בכל מקום: תשוקה לשקט, לרגיעה, להורדת מתח, לאוכל, תשוקה מינית...
ויפאסאנה - מבוא
...בסנסקריט:, Vipayan) היא מונח בודהיסטי שפרושו "תובנה". לרוב משתמשים בה לתיאור שיטת מדיטציה בודהיסטית, שמטרתה הבנת האופי המוחלט של החיים / מציאות וטיהור ההכרה מהסבל שבו היא שרוייה על ידי למידה / חוויה ישירה של המציאות כפי שהיא. קיימות מספר מסורות המלמדות תרגול ויפאסאנה. ויפאסנה על פי מסורתו של ס. נ. גואנקה המונח "ויפאסנה" משמש גם כדי לתאר את התנועה הבודהיסטית ויפאסאנה, ההולכת בעקבות זרם הטהרוואדה, משתמשת במדיטציית ויפאסאנה ואנאפאנה כטכניקות העיקריות...
חלומות ומסרים / מילון חלומות
...את חיינו, וכל העזרה שלה אנחנו זקוקים נמצאת בחלומות! תת המודע מדבר אלינו - צריכים לדעת להקשיב לו! כולם חולמים. כולם. חלק מאיתנו זוכרים את החלומות וחלק פחות. לפעמים נזכרים בחלום מיד כשקמים בבוקר, לפעמים מגיעים לאיזו סיטואציה שמזכירה לנו שהיה לנו חלום דומה. זהו דז'וו. אנשי הרוח הגדולים בדורנו, וגם אבות אבותינו עוד מימי התנ"ך ייחסו לחלומות ולפירושם ערך רב. העניין נשאר מאוד מסתורי גם עד היום. קשה מאוד להבין כיצד אנו מרגישים את החלום כמציאות - שהוא בעצם...
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב? 2
...לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב? 2. הרצאה על חיפוש עצמי ומציאת האושר. עד כמה האושר קרוב / רחוק? ועוד. היבט בנושא חיפוש האושר. אדם עושה רשימה של דברים שאם יהיו לו יהיה מאושר, ואז רואה כמה האושר רחוק ממנו כרחוק מזרח ממערב, וזה יוצר סוג של ייאוש. איך אוכל להיות מאושר? לעיתים נדמה לאדם שהאושר רחוק ממנו, אך הוא באמת קרוב. זה דומה לשה שעזב את העדר, ברחה והלכה לטייל ועכשיו מרגישה לבד, היא צמאה ורעבה, או אדם...
ההיסטוריה של הכישוף - קוסמים, מכשפות ופגאנים - חלק 2
...- חלק 2 ההיסטוריה של הכישוף - קוסמים, מכשפות ופגאנים - חלק 1. תיאורים של טקסי כישוף לא הופיעו בסיפורים לפני המאה החמש עשרה. הכישוף איננו מחובר יותר לדת פריון אלא כמינות הנלחמת בנצרות ומוצאה מהשטן. אך באגדות עם עתיקות המכשפות מתחברות לטבע ולא לשטן. הן יודעות לנצל את כוחות הטבע לטוב או לרע. בתרבות הנורדית, מהאחרונות שנכנסו אל מתחת כנפי הנצרות הפכו האגדות על הפיות, הטרולים, והגמדים מכוחות שהיו מקושרים לטבע לחלק מהכוח השטני, כי הכנסייה לא הייתה יכולה...
הבנה - האשליה של הבנה
...חוויה בדיוק כמו כל דבר אחר. הבנה היא מצב שחולף. אין צורך להיאחז בהבנה - זה יהיה חוסר הבנה של האמת. רק הבנה אחת היא הבנה נצחית ורק הבנה אחת היא הבנה אמיתית ומוחלטת והיא אינה באה והולכת. מי הוא זה שמבין? ומיהו זה שלא מבין? רק ההבנה הזאת לא חולפת אבל זאת לא הבנה רגילה אלא הוויה. הוויה היא הבנה מוחלטת בעוד הבנה היא יחסית. ההבנה האמיתית מתרחשת כאשר אני מוכן לשחרר את מה שהבנתי, ובזרימת השחרור נוכחת ההבנה המוחלטת. ההבנה המוחלטת אינה יציבה ואינה סטטית ועם...
דימוי עצמי - כשהדימוי העצמי מתרגם לג'יבריש
...את מה שנעשה, אין טעם לבכות על חלב שנשפך, האדם לא חייב כלום לעבר, הוא יכול להתחיל מעכשיו דף חדש, ולהתחיל בהתחלה חדשה. יש דרך חדשה להתפתח בחיים, ואין שום סיבה להתייאש. הדרך היחידה היא לפעול מתוך האמת, ולהתמודד עם כל מצב נתון. הכוח בידיים של האדם לפעול לטובתו ולטובת הסובבים אותו. גם אם נראה שאין אפשרות יש עדיין אפשרות, אפשר גם אם נדמה שאין סיכוי. גם אם נדמה לאדם שאין לו שום סיכוי שלא ייתאייאש וימשיך הלאה, שימשיך גם אם אין סיכוי כי כאשר האדם בטוח בדבר...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 100  👈2 ב 150  👈4 ב 200     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, מגשר, מאמן אישי לחיים פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1113 שניות - עכשיו 22_06_2021 השעה 08:20:19 - wesi4