בהמשך לסדרת הכתבות על פרסום לחרדים, בכתבה שלפניכם נפרוס מספר טיפים וטעויות נפוצות שקוראות אצל אנשי מקצוע שבאים לפרסם לציבור החרדי. אז תקראו ותיקחו לתשומת לבכם לפני שאתם מקימים אתר אינטרנט או מעלים קמפיין לאוויר.
1.הציבור החרדי אינו ציבור "רוחני". הציבור החרדי הוא ציבור חכם ונבון. מי שחושב שהפרסומות לישועה והסיפורים על כל מיני ניסים שמתגלגלים אצל מקובלים ורבנים מגיע מהציבור החרדי, טועה ובגדול. זה ממש לא קשור לציבור החרדי. הציבור החרדי מאוד מעשי, ארצי, על הקרקע, מחובר למציאות ולא קונה לוקשים.
2.הציבור החרדי הוא לא הציבור הדתי והמסורתי. לפעמים אנשים מתבלבלים בין הציבור הדתי לציבור החרדי. זה בעיה קשה. הציבור הדתי שונה בתכלית מהציבור החרדי. הציבור הדתי לא מעוניין בניתוק ובבידול כמו הציבור החרדי. הציבור הדתי פתוח ומכיל הרבה יותר מאשר הציבור החרדי. יש עוד מלא הבדלים ולא כאן המקום לפרטם. אך חובה לברר לפני שמתחילים לפרסם האם הקהל הוא קהל דתי או קהל חרדי. זה שמים וארץ מבחינה שיווקית.
3.אל תבלבל לו את המוח בטכנולוגיה מתקדמת. הציבור החרדי מעוניין בשימוש בטכנולוגיה עבור צרכיו וענייניו. הוא איננו זקוק ולא מעוניין בטכנולוגית יתר. באופן כללי המילה טכנולוגיה לא מצטלצלת לו טוב באוזן. הוא כן משתמש בטכנולוגיה, כן מתקדם בקצב שלו, כן מעוניין בטכנולוגיה עד גבול מסוים אך לא מעבר לכך. נסו כמה שיותר לדבר על מילוי הצורך שלו ופחות להשתמש בטרמינולוגיה טכנולוגית, אחרת הוא יאבד אתכם.
4.יש חסמים וחסימות מובנות במכשירי הסלולר והמחשבים שלהם. חייב לקחת בחשבון כשבונים אתר, מעלים קמפיינים וכדומה שהאתר מתאים לאינטרנט הכשר. שניתן להגיע אליו דרך המכשירים הסלולרים ו\או המחשבים. רוב (תלוי באיזה רמת הגנה מדובר אבל בכללי זה רוב) האתרים חסומים. צריך לברר עם חברות ההגנה כמו 'רימון' וכדומה שיפתחו את החסימה לאתר של העסק.
5.עדיין רוב השיווק והפרסום לציבור החרדי מתבצע באמצעות התקשורת המסורתית, קרי: עיתונות, עלוני שבת, פליירים בתיבות דואר, מודעות רחוב וכדומה. הציבור החרדי הולך גם לכיוון השיווק הדיגיטלי אך עדיין חייבים לומר שרוב ההשקעה היא התקשורת המסורתית. לכן שיווק אפקטיבי יהיה חייב לכלול הן שיווק מסורתי והן שיווק דיגיטלי. בשוליים של הציבור החרדי הולך וגודל החשיפה לאינטרנט ויש ציבור גדול מאוד שכן ניזון מגוגל והרשתות החברתיות. אנחנו תמיד עם יד על הדופק.
6.הציבור החרדי ממוקם בקהילות מוגדרות ואזורים טריטוריאליים ייעודיים עבור הציבור החרדי. זה מקל על השיווק והפרסום כאשר למשל רוצים להעלות קמפיינים ברשתות החברתיות וכדומה אך בהתחשב בכך שהציבור החרדי כמעט ולא נמצא ברשתות החברתיות אין בנתון זה משמעות כל כך. מאידך הציבור של בעלי תשובה וחסידי חב"ד כן נמצאים בהמוניהם ברשתות החברתיות. בנוסף, לשיווק לוקאלי כן יש לזה משמעות. בקיצור לאלמנט הזה שהציבור החרדי מכונס באזורים טריטוריאליים יש מעולות וחסרונות וצריך לקחת זאת בחשבון.
7.יש דבר שיכול להרים לך את הקמפיין ובכלל יכול לעזור לציבור החרדי להגיע דווקא אליך, וזה המשפט "באישור הוועד הרוחני". חרדי ממוצע מקפיד מאוד על התכנים והמוצרים שהוא מכניס לביתו או לראשו. וועדה רוחנית או אישור מרב יכולה להסיר ספקות, לתת לצרכן החרדי ראש שקט ביחס לעסק שלך ולגרום לו לבחור דווקא בך. אם לשמפו צריך הכשר עאכו"כ לנושא הדיגיטל והאינטרנט שהחשש מפניו עמוק וחזק מאוד. תבחר רב שאתה סומך עליו ושהוא מקובל על הזרמים המרכזיים ותתייעץ איתו כאשר יש ספקות ולבטים ותבקש ממנו להיות "הרב של העסק". זה משתלם.
8.עסקים עם פוטנציאל גבוה יותר להצלחה במגזר החרדי הם עסקים שמספקים מוצרים בסיסיים לבית ולחיים. עסקים שמוכרים מוצרי פנאי ופאן פחות ילך. בל נשכח שהציבור החרדי הוא ציבור עני יחסית ועיקר ההוצאות הם על הדברים האלמנטרים והבסיסיים ביותר. יוצאי דופן הם חינוך הילדים וקניית מוצרי קודש בהם אפשר לראות השקעה גדולה יותר מבחינה כספית.
9.יש מספר אתרי אינטרנט עם מגוון רחב של עסקים חרדיים. קיבצנו לכם אותם באינדקס מיוחד. זה יקל עליכם למצוא מתחרים, שטחי פרסום וכדומה. באינדקס יש את כל האתרים החרדיים שיש. תעברו עליו זה יתן לכם קצת כיון לקראת מה אתם הולכים.