ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עקרון המציאות - מבוא ✔בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך ... - ידע להצליח, התפתחות אישית, מודעות עצמית ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 עקרון המציאות - מבוא

בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך את מציאות העולם החיצוני, ולפעול לפיה בהתאם, וזאת בניגוד לפעולתה לפי עקרון העונג. תוך שהוא מאפשר לפרט לדחות סיפוקים, עקרון המציאות הוא העיקרון השולט על כל הפעולות שקורות באגו, אחרי ההתפתחות האיטית שלו מ "עונג - אגו" ל "מציאות - אגו": הדבר יכול להשתוות לניצחון השכל על התשוקה, לניצחון הראש על הלב, והחשיבה הרציונלית על החשיבה האמוציונאלית.

תוכן עניינים:

1 היסטוריה של המושג

2 התפתחות עיקרון המציאות

3 מרידה נוירוטית ופנטזיה

4 גיבושו של עקרון המציאות

5 עקרון המציאות נגד עקרון העונג

6 עקרון העונג

7 שליטה בדחפים

8 התפתחותו של עקרון המציאות

9 אגו מפוצל

10 חיזוק עקרון המציאות

היסטוריה של המושג:

פרויד טען כך: "אגו שחונך כך נעשה הגיוני: הוא אינו נותן לעצמו יותר להישלט על ידי עקרון העונג, אך מציית לעקרון המציאות, שהוא גם, בצורה יסודית, מחפש להשיג עונג, אך עונג, כשהוא מובטח תוך לקיחה בחשבון של המציאות, אף על פי שהוא עונג דחוי ומצומצם". בהרצאת המבוא שלו באוניברסיטת וינה בשנת 1915, פרויד הפיץ בפומבי את הקונספט של הלא - מודע כחלק הגדול ביותר והמשפיע ביותר של הנפש, לרבות הדחפים, האינסטינקטים והמניעים שבני אדם לעתים קרובות נאלצים להכחיש, חוץ מבצורה סמויה.

בהרצאתו ה - 23, פרויד דן בקונפליקט בין ממלכת הפנטזיה לבין עקרון המציאות. הוא השווה את הפנטזיה מסוג חלום בהקיץ לשמורת טבע:

"שמורת הטבע שומרת על אופייה המקורי, בכך שכל מה שבתוכה, כולל מה שהוא חסר תועלת ואף מה שמזיק, יכול לגדול ולהתרבות לפי רצונו".

הוא טען גם כי "ישנו שביל המוביל חזרה מן הפנטזיה אל המציאות - השביל, דהיינו, האמנות".

ג'ונתן ליר טען שהיה קיים למעשה ממד אתי לקונספט של עקרון המציאות של פרויד, בכך שהיה מנוגד להשקפת עולם נוירוטית מעוותת.

התפתחות עיקרון המציאות:

בינקות ובילדות המוקדמת, האיד שולט על ההתנהגות בעיקר על ידי ציות לעקרון העונג. הבגרות היא התהליך האיטי שבו אנו לומדים לסבול כאב הכרוך בדחיית סיפוקים, כפי שהמציאות דורשת זאת, ובזמן שהמציאות דורשת זאת - תהליך שלעידודו אחראיים החינוך והמחנכים, כך טען פרויד. תוצאתו של תהליך זה הוא היכולת של הנפש הבוגרת להימנע מסיפוקים מיידיים, לטובת שביעות רצון בטווח הארוך.

כדי לעשות זאת, עקרון המציאות אינו מתעלם מהאיד, אך במקום זאת הוא שואף למלא את תשוקותיו בדרכים מאוזנות וראויות חברתית, תוך מודעות אליו והתאמתו לדרישות הסביבה.

הדרך שבה הוא ממתן את עקרון העונג ומבטיח סיפוק של צרכים אינסטינקטיביים נעשית לפי שיקולי עלות מול תועלת של פעולה, לפני החלטה האם לפעול על - פי הדחף או האם להתעלם ממנו.

עקרון המציאות מאלף את הנפש לשקול את הסיכונים, הדרישות וההשלכות של החלטות שונות. האגו אינו שואף להשמיד דחפים, אך במקום זאת עוצר באופן זמני את פריקת האנרגיה של האיד עד שיימצאו הזמן והמקום המציאותיים, המתאימים והבטוחים ביותר.

התהליך ההכרחי הזה של ההשהיה, מושג על ידי מה שנקרא תהליך משני. דוגמה לעקרון המציאות בפעולה ניתן לראות באדם השרוי בדיאטת הרזייה, אך בוחר שלא להיכנע לתשוקת הרעב. הוא יודע שסיפוק התשוקה הבלתי - בריאה, ואגב כך סיפוק עקרון העונג, יגרום למילויו של צורך "ריק" בטווח הקצר בלבד, דבר שיסכל את מטרת הדיאטה שהוא עושה.

בשעה שחלק מרעיונותיו של פרויד עשויים להיות לוקים בחסר, וחלקם האחר אינם ברי - מבחן, פרויד שימש כמאבחן שאין שני לו בנוגע לייחודיות האדם ומצבו.

די במה שאליו התכוון פרויד, במיוחד בנוגע לעקרון המציאות, שמוכיח עצמו בחיי היומיום.

מרידה נוירוטית ופנטזיה:

מרידה כנגד אילוצי עקרון המציאות, לטובת אמונה באומניפוטנציה ילדותית, מופיע כמאפיין בכל התנהגות נוירוטית - דבר שאפשר לראותו באופן הגלוי ביותר בפעולתם של מהמרים.

פסיכוזה יכולה להיחשב כתוצר של דחיית עקרון המציאות, בעוד ששינה וחלימה מציעות דוגמה יומיומית נורמאלית של "יציאה" מעולם המציאות. למרות זאת, סוזן אייזיק טוענת שהחשיבה המציאותית למעשה תמכת בפנטזיה הבלתי - מודעת, יותר מאשר היא מתנגדת אליה. באותו האופן, מחזיק ז'אק לאקאן בדעה שהמציאות דורשת את תמיכתו של עולם הפנטזיה הדמיונית על - מנת שהיא תמשיך להתקיים. אפילו הפסיכולוגים של האגו הגיעו למסקנה שתפיסת המציאות פועלת במסווה גדול יותר או קטן יותר של פנטזיה ילדותית.

גיבושו של עקרון המציאות:

עקרון המציאות מגדיל את טווח קיומו עם התעוררות הבגרות המינית, תוך שהוא מרחיב את גבולות ובגרות הבחירות שהפרט לוקח על עצמו. מתבגרים אינם עוד ילדים שחייבים להיכנע לכל צורך, אלא הם בוגרים - צעירים פוטנציאליים שביכולתם לדחות סיפוקים לטובת נסיבות מתאימות יותר. מה שדומיננטי כעת בנפשם הוא אינו כבר רק מה שמענג, אלא גם ובעיקר מה שמציאותי, אפילו אם הוא יכול להיות בלתי - נעים. שינוי נוסף בעקרון המציאות בין גיל ההתבגרות לבגרות יכול להיות מעבר חד בהתגבשותו, אך ההשפעה של חוויות טראומטיות מסוימות יכולה להיות מוכחת כמזיקה מבפנים הבלתי - מודע. בעקרון המציאות החדש, הפרטים חייבים למצוא עצמם מיוצגים בנוכחות בולטת בגבולות נפשם, ולהחליט החלטות הגיוניות, במקום להיות סתם נראים לעין.

עקרון המציאות נגד עקרון העונג:

הן עקרון המציאות והן עקרון העונג הינם רודפי הנאות, אך ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בכך שעקרון המציאות מרוכז יותר בטווח הארוך והוא יותר מונחה - מטרה, ואילו עקרון העונג מתעלם מהכל מלבד הסיפוק המיידי של תשוקותיו. הדבר בא לידי ביטוי בכמה אספקטים כלהלן:

עקרון העונג:

עקרון המציאות ועקרון העונג הם שני רעיונות מתחרים שנוסדו על ידי פרויד. עקרון העונג הוא הרעיון הפסיכואנליטי שמתבסס על הדחף לעונג של האיד שבסיסו התפיסה שאנשים נמשכים להנאה, ונמנעים מסבל, כדי למלא את צורכיהם הביולוגיים והפסיכולוגיים. ככל שאנשים מתבגרים, החיפוש המתמיד אחר העונג של האיד משתנה על ידי עקרון המציאות. כשעקרון המציאות מצליח בייסוד הדומיננטיות שלו כעקרון מפקח של האיד, החיפוש אחר שביעות הרצון אינו עולה על הדרכים הישירות ביותר, אך במקום זאת דוחה את ההגשמה של מטרתו בתיאום עם התנאים שנכפים על ידי העולם שבחוץ, או במילים אחרות, דוחה סיפוקים. שני הקונספטים האלו יכולים להשתקף במושגים או בתהליכים פסיכולוגיים.

שליטה בדחפים:

פרויד הגדיר דחפים כתוצרים של שני כוחות מתחרים: עקרון העונג ועקרון המציאות. שני הכוחות האלו מתנגשים, מכיוון שדחפים מעודדים פעולה ללא שום מחשבה מתוכננת מראש או דיון והתייחסות מעטה לתוצאות תוך התפשרות על התפקיד של עקרון המציאות. דחפים לעתים קרובות מקשים על הנפש להתגבר, כיוון שהם מכילים חוויות מענגות צפויות מראש. פרויד הדגיש את חשיבותה של התפתחות השליטה בדחפים כי היא הכרחית חברתית, והציוויליזציה האנושית תכשל בלעדיה. אם פרט הינו חסר שליטה בדחפיו במידה מספקת, הוא מייצג פגם של הדחקה, שעלול להוביל לבעיות נפשיות - חברתיות חמורות.

התפתחותו של עקרון המציאות:

היכולת לשלוט בדחפים ולדחות סיפוקים היא אחת מהאינדיקאטורים של האישיות הבוגרת, והתוצר של עקרון מציאות משגשג. בכל הילדות, ילדים לומדים כיצד לשלוט ביצריהם, וכיצד להתנהג בדרכים שהן מתאימות חברתית. חוקרים מצאו כי ילדים שיכולת דחיית הסיפוקים שלהם היא טובה יותר, עשויים להיות בעלי אגו מוגדר בצורה טובה יותר, כיוון שהם נוטים להיות יותר מעוניינים בדברים כגון שייכות חברתית ואחראיות. רוב הבוגרים השתיתו את הקיבולת לעקרון המציאות באגו שלהם. הם למדו לבטל את הדרישה המיידית והקבועה לסיפוקים עבור האיד. בהתפתחות האנושית, השינוי בדומיננטיות מעקרון העונג לעקרון המציאות הוא אחד מההתקדמויות החשובות ביותר בפיתוחו של האגו. השינוי הינו לעתים נדירות חלק, ויכול להוביל לקונפליקט בין - אישי ואמביוולנטיות. אם עקרון המציאות חדל להתפתח, דינמיות שונה לוקחת את מקומו. הסופר - אגו מפעיל את סמכותו על ידי כך שהוא מטיל אשמה על הפרטים כיוון שאין להם היכולת לפייס הן את ההיגיון והן את העונג. האגו הופך ללכוד בין ה "כדאי" של האיד לבין ה "לא - כדאי" של הסופר - אגו. אדם החי כעבד לתשוקותיו המיידיות, ובעקביות חש חרטה ואשמה על כך, לאחר מכן, יוביל עצמו לקיום עצמי עצוב ולא - ממומש באופן מתמיד. אין זה קשה למצוא דוגמאות למבוגרים שחיים באופן זה, כגון אלכוהוליסטים אשר שותים ולאחר מכן מרגישים אשמים בשל העובדה שעשו כך, ובכך הם ממשיכים להנציח את המעגל האכזר הזה.

אגו מפוצל:

בכישלונו של האגו לאמץ את תפקידו המתפתח בתוך עקרון המציאות, הוא נשאר תחת שליטתו של עקרון העונג. תוצאה זו היא באגו מפוצל, מצב בו שני העקרונות מתנגשים בצורה הרבה יותר חמורה מאשר תחת פיתוי של יצר. השליטה של עקרון העונג ממשיכה באותו חוזק בו היא פועלת, משום שכפי שהייצוג העצמי של ילד מתחיל להיבדל מייצוג האובייקט של האם, הוא מתחיל לחוות דיכאון בשל האובדן של מה שהאם סיפקה לו. למרות זאת, באותו הזמן האם ממשיכה לעודד התנהגות כגון זו בילד, במקום לאפשר לו להתבגר. התנהגות זו כופה היצמדות והכחשה שמקדמות את העיקשות של עקרון העונג בניסיון להימנע מהכאב של ההיפרדות או הדיכאון שמגיע אחריה. עקרון העונג מתכחש למציאות ההיפרדות מהאם או מהילד, בעוד שעקרון המציאות ממשיך לנסות לרדוף אחריו. דרך זו של התפתחות יוצרת שבר בין התחושות של הילד הגדל לבין המציאות של ההתנהגות שלו כשהם נכנסים לעולם האמיתי.

חיזוק עקרון המציאות:

מנקודת מבט פרוידיאנית, משמעות אחת של חיזוק עקרון המציאות בתוך האגו יכולה להיות השגת שליטה על האיד. דרך הבגרות וחוש עצמי יותר טוב, פרטים יכולים למצוא את הכוח להתפתחות הדרגתית של עקרון המציאות, וללמוד כיצד לדחות עונג על ידי קבלת החלטות יותר רציונלית ומבוקרת. במודל הפסיכואנליטי המסורתי, הדבר יכול לקחת שנים אחדות של ריסון, ואפילו אז, אנשים רבים יעשו את בחירותיהם להשגת סיפוקים מיידיים על - פני דחיית סיפוקים. על - מנת להחדיר בהדרגה לקחים של בגרות ושליטה עצמית בזמנים מוקדמים, חשוב וקריטי ללמד ילדים כיצד לחזק את עקרון המציאות שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי סיפור מעשיות שלקחיהן מוסריים.

מהות התפשרות מימד המקום חוזק השפעה דחייה דכאון טיפול בבעיות נפשיות שליטה עצמית פעילויות מיניות תהליך המציאות מציאות עקרון המציאות עקרונות
תרגילים מבודדים / תרגילים מורכבים - מה ההבדל ביניהם ומה עדיף?
...- מה ההבדל ביניהם ומה עדיף? אז כפי שאמרנו, תרגילים מורכבים, לדוגמא סקוואט (squat) / לחיצת חזה (bench press) / דד ליפט (dead lift), הם תרגילים שמערבים מספר קבוצות שרירים בתרגיל. לעומת תרגילים מבודדים, לדוגמא פשיטת רגליים (leg extensions), כפיפת מרפקים (biceps curls), הם תרגילים שמערבים קבוצת שרירים אחת / שריר אחד, בתרגיל. בתרגילים מורכבים, אנחנו נשנה ונקטין את הזוויות במפרקים, ביותר ממפרק אחד, ואז ממילא יותר שרירים ישתתפו בתרגיל. ובתרגילים מבודדים...
איך להדריך אנשי מכירות תיאום פגישות? הדרכת מנהלי צוותים מתאמי פגישות טלפוניים. איך להדריך מתאמי פגישות בטלפון? איך לתאם פגישות בטלפון? תיאום פגישות בטלפון, הדרכת מנהלי מכירות
...מתאמי פגישות בטלפון? איך לתאם פגישות בטלפון? תיאום פגישות בטלפון, הדרכת מנהלי מכירות מי שרוצה לגרום לצוות המכירות הטלפוני שלו? שאחראי לתאם לו פגישות פיזיות בעולם היותר אמיתי, להגדיל את הסיכוי לכך שאנשי תיאום הפגישות יתאמו פגישות עם הלקוחות, עליו לשים לב שהוא לא נותן מכשול לפני אנשי תיאום הפגישות שלו, בצורה של יותר מידי מידע לגבי המוצר. ואסביר, אחת הסיבות לכך שלקוחות לא מגיעים לפגישה, היא בגלל שהם חושבים שמיותר להם להגיע לפגישה, משום שכבר יש להם את...
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
להתאהב - איך ליצור אהבה? איך לאהוב? מהי אהבה?
...על השאלה, איך אדם יכול לחזק את האהבה שלו כלפי מישהו אחר? ואני אסביר, השאלה היא כזו, האדם נמצא בהרבה מערכות יחסים, ואיך הוא יכול לגרום לעצמו, ולא נתייחס כאן לשאלה איך לגרום למישהו אחר לאהוב אותו? אלא איך הוא מפתח את אהבתו למציאות כולה, כי אדם ירגיש טוב באמת אם יאהב את כל הדברים בשלמות. ואם מישהו רוצה לחזק את אהבתו למישהו אחר, שיגלה את השורש למה הוא רוצה בכלל לאהוב. ואנשים אוהבים את החיים, ואהבתם את החיים היא מאד חזקה וניקח לדוגמא שני אחים טובעים בים...
זוגיות ללא מגורים משותפים, מהי זוגיות טובה? זוגיות מגורים נפרדים, זוגיות מגורים משותפים, זוגיות בבתים נפרדים, לגור בנפרד, לגורם עם בן זוג, לגור עם בת זוג, האם כדאי לכם לעבור לגור ביחד? נשואים גרים בנפרד
זוגיות ללא מגורים משותפים, מהי זוגיות טובה? זוגיות מגורים נפרדים, זוגיות מגורים משותפים, זוגיות בבתים נפרדים, לגור בנפרד, לגורם עם בן זוג, לגור עם בת זוג, האם כדאי לכם לעבור לגור ביחד? נשואים גרים בנפרד
...טובה? זוגיות מגורים נפרדים, זוגיות מגורים משותפים, זוגיות בבתים נפרדים, לגור בנפרד, לגורם עם בן זוג, לגור עם בת זוג, האם כדאי לכם לעבור לגור ביחד? נשואים גרים בנפרד עכשיו זוגיות ומגורים משותפים אם אנשים נמצאים בזוגיות והם לא גרים ביחד מה זה אומר על הזוגיות שהיא יותר טובה שהיא פחות טובה או שאין קשר בין טובה לרעה, הבנת את השאלה? ש: כן. אליעד: יש זוגות שבוחרים לא לגור ביחד נכון יש כזה. ש: תלוי מה ההגדרה של זוגיות כן. אליעד: הם מגדירים את עצמם כזוג עכשיו...
חלומות - בעלי חיים בחלום
...הקולקטיבי. לרוב בע"ח יש משמעויות מסויימות, קשורות לתכונות וחוויות אנושיות, בין תרבותיות. כל חיה מסמלת חלק בפאזל התכונות הקומפלקסים והארכיטיפים המרכיבות בן - אדם. חיות בית למשל ייצגו את הקשר לבית, בעוד חיות בר ייצגו את הג'ונגל הרוחני בו אנו שרויים, בכל תחום בחיינו. הכלב למשל, הוא סמל לחברות ונאמנות. הוא יכול לסמל: מישהו שבא לטובתו של החולם, מישהו שכדאי להקשיב לו, או תכונה של חברות ונאמנות שהחולם צריך להבליט בתקופה בה הוא חולם על הכלב. כאשר הכלב תוקף...
שינוי הרגלים
...לעשות דברים שאדם אוהב, להשקיע בתחום שהוא אוהב עד הסוף מכל הבחינות, לזרום עם החיים, לדעת לא להתקע על נושאים בחיים ולעבור הלאה, להינות מהחיים ולנצל את מלוא הפוטנציאל הטמון באדם, לדעת לזרום עם הקשיים. כאשר האדם מגיע להבנה שהוא זה שמחליט עבור עצמו ואף אדם אחר לא יכול לדאוג לו בצורה שלמה רק הוא עצמו הוא יהיה יותר אחראי הן לעצמו והן לסובבים אותו. ואחריות על המעשים זה הא"ב בהצלחה. כי כאשר אדם לוקח אחריות על מעשיו, הוא מראה שאפשר לסמוך עליו. ואדם שדואג לעצמו...
תולדות הסבל - האדם סובל מסיבה עיקרית שרצונו לא מתמלא
...והוא חווה חסרון או אפשר לומר מכך שהאדם אינו יודע מה יהיה והוא חי בחוסר וודאות. בגדול אפשר לומר כי האדם רוצה להיות מאושר ולאושר יש תנאים: 1.אושר=המציאות כרצוני. 2.כדי שהמציאות תהיה כרצוני חייב שיהיה לי רצון. 3.כדי שיהיה לי רצון חייב שיהיה לי חסרון. אלו הפרמטרים הנדרשים כדי להיות מאושר. כלומר מרכיב אחד של האושר הוא החיסרון. ללא החיסרון אין מה לדבר על להיות מאושר ואי אפשר לנתק את זה מהמשוואה. אחד הבסיסים שעליהם נשען האושר הוא החיסרון. ממה מורכב החיסרון...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 9
...- יום 7 - חלק 9 אם נחזור לנטיית ההתאיידות ונבחן את אחד הפרמטרים המשפיעים על ההתאיידות, נבחין כי ככל והנוזל או החומר חם יותר - כך גודלת הנטייה שלו להתאדות, אך הפרמטר הזה אינו מתיישב עם נטיית השכבה העליונה של גוש מלוכד להתאדות, כי השכבה העליונה הזו בעלת הדחף להתאדות אמורה היתה להיות בעלת חום גבוה יותר שיעזור לה להתאדות, היינו שיתאים לנטייתה וילך איתה בקנה אחד, וכככל והדחף להתאדות הולך ויורד - הטמפרטורה של החומר אמורה לרדת בהתאם עד להגיע אל הליבה הקרה...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה, וכנגד...
פדופוביה - מבוא
...פדיופוביה; באנגלית: pedophobia או pediaphobia) היא פחד, חרדה או סלידה לא רציונליים או אובססיביים מילדים, מתינוקות, מינקות או מילדות. המונח מגיע מהלחם המילים ביוונית פאדו - ילד, ופוביה - פחד. לפעמים הפדופוביה מתבטאת בחשש לחייהם של הילדים. ומובילה להורים המפקחים בצורה הדוקה ואובססיבית על ילדיהם תוך חשש כי יאונה להם רע על ידי פדופילים או ילדים ומבוגרים אחרים. תוכן עניינים: 1 תסמינים של פדופוביה 2 הסיבות לפדופוביה תסמינים של פדופוביה: פדופוביה היא אינה...
על משמעות החיים
...משמעות החיים החיים הם מלאים מספיק ועמוקים מבלי שנוסיף להם משמעות אחרת. כשילד צוחק, או פרח פורח, מה המשמעות שלו? כשיש שקיעה על חוף הים, מה שמשמעות שלה? אילו רגעים בחיים שקיימים ומראים לנו את משמעות החיים, אלו רגעים של יופי של פריחה כשאנו נוכחים ברגעים אילו ומרגישים, אז אנו מחוברים לחיים, לאהבה לרגשות. כאן ועכשיו בתוך הרגע לא איזו משמעות נסתרת מיוחדת אחרת, שתממש אגו נפוח... כשהולכים ברחוב או בטבע ומרגישים כל צעד ורק אתה עם ההליכה מתחבר זו המדיטציה...
הצורך בצורך
...בצורך הגורמים המניעים כל אדם ומכתיבים את התנהגותו הינם הצרכים השונים שלו. התיאוריה המרכזית המתארת ומנתחת צרכים אלה היא היררכית הצרכים של אברהם מאסלו. תיאוריה זו שוכללה ופותחה ע"י אחרים, בעיקר במטרה למצוא דרכים לשפר את המוטיבציה של עובדים בארגון. ההנחה העומדת בבסיס תיאוריות הצרכים היא כי אדם נגרר בהתנהגותו אחרי צרכיו וכי כמות צרכיו של אדם עולה על יכולתו לספק אותם. גם אם יצליח לספק את הצרכים המיידיים, תמיד יהיו צרכים בטווח ארוך יותר, או ברמה גבוהה...
החיים אחרי הלידה - על ההיבט הפסיכולוגי של האמהות
...- על ההיבט הפסיכולוגי של האמהות "חיינו נפתחים באובדן: אנו מושלכים מן הרחם בלי דירה או כרטיס אשראי, בלי מקום עבודה או מכונית. הננו תינוקות מייבבים, חסרי ישע, היונקים מן השד או בקבוק, כמהים למגע יד אוהבת. אמא מתייצבת בינינו לבין העולם... ". כך פותחת ג'ודית ויוריסט את ספרה: "החיים: אבדות הכרחיות ויתורים גורליים". האובדן של התינוק שמושלך מגן - העדן שברחם לעולם האמיתי הוא גם האובדן של האישה שהפכה בבת אחת לאם. תפקיד האמהות נושא בחובו אחריות עצומה, והוא...
נישואין - שלוש המילים החשובות ביותר - והן לא "אני אוהב/ת אותך"!
...ביותר - והן לא "אני אוהב/ת אותך"! שלוש המילים החשובות ביותר והן לא "אני אוהב/ת אותך"! מאת הרב יעקב סלומון אין לי הרבה סבלנות לנאומים. אם תסתכלו סביבכם, כאשר אתם בהרצאה, על קהל המאזינים (כמו שאני עושה לעתים קרובות), תראו עד כמה שרוב האנשים חסרי מנוחה ומרגישים שלא בנוח - בתנאי שהם עדיין ערים. התעסקות בשיער, ליקוט פירורי אבק, והסתרת פיהוקים הן פעולות שכיחות. אבל אין ספק שהתופעה הכי נוחה ומרתקת שאי פעם התגלתה, היא ציפורני הידיים. הפלא האנטומי הפשוט הזה...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ייצוג עצמי
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ייצוג עצמי, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ייצוג עצמי, איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מנטורינג, אימון אישי לילדים נוער והורים בתחום ייצוג עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.4844 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 18:10:49 - wesi4